PDA

Volledige versie bekijken : wat zou er gebeuren na/tijdens je dood

Fir3wulf
13 februari 2006, 23:11
Ik denk dat als je bijvoorbeeld geen natuurlijke dood sterft; maar bijvoorbeeld word neergeschoten/gestoken je stilaan het leven uit je weg voelt stromen.
Je begint dingen slechter te horen; meer als een echo; maar volgens mij kan je levensloze lichaam dat op de grond ligt nog wel een hele tijd zien, maar ik denk dat je gewoon verlamd bent.

Wat denken jullie hiervan?

Thales
13 februari 2006, 23:13
een beetje zoals flauwvallen
je hoort in de verte dingen , maar je kan er iet op reageren

Fir3wulf
13 februari 2006, 23:36
volgens mij als je je ogen eht voor de laatste keer dichtdoet, is het zoiets als slapen maar dan zonder gevoel ofzo.
mensen die een aantal seconden zijn doodgeweest kunnen hier volgens mij meer waarheid over scheppen; maar dan nog, de hersenen blijven nog even intact,(hoe ik dit weet/denk: als dit niet zo zou zijn en de hersenen echt dood zouden zijn zouden mensne niet meer echt kunnen terug komen zonder een SERIEUS hersenletsel en het dan; gereanimeerd of niet, niet meer kunnen vertellen) wil dus zeggen dat je fantasie nog in leven is als je pas dood bent. kan dus ook zijn dat het gewoon nog even is alsof je droomt en je ziet wat je wil zien.
daarom dat alle mensen zogezegd hun leven voorbij zien flashen en een lange witte gang etc. Maar misschien is dit gewoon omdat het zo ingeprent is, en er maar een algemene voorstelling van is gemaakt, dat het dan ook maar zo "moet" zijn.
Mijn broer is even dood geweest en vertelde ook over veel wit en een stem die tegen hem zei "wat kom jij hier doen, het is nog lang uw tijd niet"
Edit, hij was toen 6-7jaar dus hij gaat da nie verzinnen om aandacht te krijgen denk ik.

Zyh
13 februari 2006, 23:55
In een droom ben ik eens doodgeschoten door Saddam Hoessein (don't ask :D), en zoals sommige hier zeggen voelde het inderdaad zo als het leven uit me wegstroomde, maar toch nog alles horen (en zien).

Nuja, tfascineert me wel, maar dat zien we dan maar binnen half eeuwtje :)

Fir3wulf
13 februari 2006, 23:56
t zou naart schijnt een aparte ervaring zijn.
Het ergste is volgens mij, tijdens je sterft nog denken dat je nog veel wilt doen, maar gewoon machteloos niks kunnen.

@offtopic ik zou ook nog wel een hele tijd willen meegaan. Nu boeit eeuwig leven me nog wel, tenzij je het deel meetelt dat iedereen waar je van houd rondom je sterft. Tegen dak 80 ben ofzo dan hebde al genoeg afgezien om nog langer te willen leven denk ik.

NSA.Rhinox
14 februari 2006, 00:48
Ik wil in alle rust en kalmte, in men slaap sterven, net zoals mijn grootvader deed. Niet zoals al die schreeuwende mensen in zijn bus :unsure:

Ik heb altijd gehoord dat "de witte tunnel" eigenlijk komt doordat er iets met uw ogen gebeurt. Maar wat? Eigenlijk maakt het mij uit, als het maar direct gedaan is.

Timmie
14 februari 2006, 01:53
Volgens mij voel je gewoon niks, als je bv. wordt neergestoken en je sterft "direct" dan denk ik niet dat je nog iets van pijn voelt.

Als je daarentegen nog een uur leeft, dan denk ik wel dat je pijn gaat hebben :)

Maar druk maak ik me er alleszinds niet over, als het zover is zal ik het wel voelen zeker ... :unsure:

ComputerVISTA
14 februari 2006, 02:11
een beetje zoals flauwvallen
je hoort in de verte dingen , maar je kan er iet op reageren

denk min of meer hetzelfde, alles vervaagt.... en dan jah... Niemand kan het navertellen he ^^

grey-turtle
19 februari 2006, 00:08
Volgens mij is die witte tunnel reeël, net zoals de ervaring en bestaat er ook leven na de dood. Het is voor mij meer dan logisch dat er leven na de dood bestaat, omdat het leven bijna zinloos zou zijn, zeker voor kindjes die sterven.

Marsmillo
19 februari 2006, 00:44
Als je neergestoken/geschoten wordt en je verliest veel bloed gaat je lichaam in shock gaan. Dit wil zeggen dat bepaalde functies van je lichaam uitgeschakeld worden om zo lang mogelijk nog te kunnen overleven.

Je ademhaling, polsslag worden sneller maar oppervlakkerig
Je wordt suf, sloom en verward (te weinig zuurstof naar hersenen)
Je huid word bleek, koud en klam (huid krijgt geen zuurstof meer)
Je krijgt het zelf koud (je lichaams temperatuur daalt)
Je spijsverteringstelsel valt uit, je wordt misselijk
Je verliest alle kracht (spierstelsel valt uit)
Je krijgt een droge mond (slijnvliezen komen doog)

Na een bepaalde tijd, ga je gewoon sterven.
Wat er in die tijd door je gaat (waaraan je denk e.d. ) is mij niet bekend, maar angst en pijn zullen daar wel deel van uitmaken. Voor je echt doodgaat graak je eerst bewusteloos, pas daarna volgt de dood. Een reanimatie zal in dit geval niet veel meer uitmaken, omdat je leeggebloed bent en er dus geen voldoende bloed is om zuurstof naar de hersenen te brengen.

Zoals ik zei, zijn angst en pijn zeker 2 zaken die door je geen zullen gaan. Je leven dat voorbij je flitst gebeurd ook in deze shock priode, omdat je beseft dat je stervende bent, je probeert je herinneringen op te halen om je af te lijden van de pijn. Wit licht en stemmen hoor je misschien als je bewusteloos bent, dit is de laatste fase, meeste mensen komen niet meer terug om het na te vertellen. Maar ik denk wel dat het ook een puur lichaamelijk iets is.

DGEN
19 februari 2006, 01:17
imo maak je er zelf van hoe je het ervaart :unsure:
zelf heb ik geen schrik voor de dood..alleen de manier waarop..en hetgeen ik achterlaat

ma soit..tuurlijk zal je bang worden en zal je leven wel door je heen flitsen..gewoon omdat je vindt dat je nog niet klaar bent om weg te gaan (wie niet?)

[deleted]
19 februari 2006, 12:51
[deleted]

bloodhunter_wlv
19 februari 2006, 13:15
ik denk als je neergestoken/geschoten word, ga je de eerste seconden nog niets beseffen, gewoon aan alles tegelijk en ook aan niets denken...

na deze seconden ga je denkek de symptomen(misselijk, ademhaling, klammige huid,..) vertonen zoals eerder vermeld gepaard met voorbijflitsen van mooiste dingen van het leven en WAAROM die persoon je zou hebben neergestoken/neergeschoten..

het doodgaan opzich is op dat moment een zaligheid denkek, omdat je dan van je pijn verlost bent, die er altijd wel is/geweest is.

maar ik zou het toch leiver vermijden en sterven in mn bed tijdens slaap, of op een dappere manier :D

pijnlijkste dood volgens mij is verdrinken,(verbranden)...moet zo vies doen!!!

Tae
19 februari 2006, 14:10
Ik zou het niet weten, Ik weet alleen toen ik met mijn hoofd tegen vooruit van mijn auto vloog dat mijn licht uit was.

Je kunt het best verglijken met een tv die je uit zet en dat zo in een wit puntje uitgaat (KO dus). Daarna wist ik van niks meer tot wanneer ik een minuutje later terug bijkwam.

Wat ik mij daarvan herinner is dat ik niet bang heb van doodgaan als het op die manier gebeurt omdat het gewoon boef was en licht uit, maar het is niet direct de manier hoe ik zou willen sterven.

Ik neem liever nog afscheid van mijn vrienden en familie en geliefde en rustig sterven (met een verdoving of wat dan ook) zodat ik alles op een rijtje kan zetten wat ik gedaan heb.

Het laatste dat ik wil is een pijnelijke dood te gemoet gaan zoals door een messteek, stikken, verbranden, etc.

Djeck
19 februari 2006, 17:50
Ik wil in alle rust en kalmte, in men slaap sterven, net zoals mijn grootvader deed. Niet zoals al die schreeuwende mensen in zijn bus :unsure:

Ik heb altijd gehoord dat "de witte tunnel" eigenlijk komt doordat er iets met uw ogen gebeurt. Maar wat? Eigenlijk maakt het mij uit, als het maar direct gedaan is.

Ik heb ooit eens gelezen da da komt omda u pupillen zo verwijden, da ze de grote hoeveelheid aan licht niet meer aankunnen, vandaar de witte tunnel. Beetje met zoals naar zon kijken..
Maar kweet niet als het waar is ofniet

cool_boy_ke
19 februari 2006, 17:57
De tunnel van licht is omdat je hersennen je beelden van je ogen niet meer doorsturen naar 'jezelf'. Dat is toch wat ik ooit eens gehoord heb denk ik (twas in ieder geval dat de hersennen te weinig zuurstof krijgen en dat je dan begint te halucineren ofzo)

tides
19 februari 2006, 20:05
is ooit ne keer getest bij een ter dood veroordeelde op de guillotine dacht k
toen het hoofd afgehakt was riep ne wetenschapper de naam van de onthoofde en zijn afgehakt hoofd opende zijn ogen... paar seconden later nog ne keer en alweer opende da hoofd zijn ogen om te kijken wie er riep
3e keer bleven ze dicht en was em dus volledig dood :)

ie deed maar alsof :unsure:

maliq
19 februari 2006, 22:00
Naar het schijnt is de verdrinkingsdood toch een zalige dood,
je ervaart een moment van euforie gedurende enkele seconden (heb ik eens gehoord).

DéWé
19 februari 2006, 23:21
is ooit ne keer getest bij een ter dood veroordeelde op de guillotine dacht k
toen het hoofd afgehakt was riep ne wetenschapper de naam van de onthoofde en zijn afgehakt hoofd opende zijn ogen... paar seconden later nog ne keer en alweer opende da hoofd zijn ogen om te kijken wie er riep
3e keer bleven ze dicht en was em dus volledig dood :)

Dat is omdat de hersenactiviteit nog even doorgaat tot deze bij een gebrek aan zuurstof ook stopt. Denk nu niet da ge daar dan ligt me alleen u hoofd en nog bij bewustzijn bent. Ge bent al dood maar de hersens reageren nog op prikkels en vandaar het opengaan van de ogen bij het roepen van de persoon zijn naam.

enZiiime
20 februari 2006, 00:43
Naar het schijnt is de verdrinkingsdood toch een zalige dood,
je ervaart een moment van euforie gedurende enkele seconden (heb ik eens gehoord).

ik voel mij slecht als ik films zie waar ze verdrinke, de gedachte alleen al, ge kunt echt ni ademe, ge stikt, en sja, kbedoel das echt erg, da verstikkingsgevoel wil ik zeker niet meemaken :s

En levend verbranden suckt ook.

En sja, alles is slecht, tbeste is van den ene op den andere moment neervalle, of in uwe slaap

tochni dage 1 jaar int ziekehuis ligt te lijde :/

sheebs
20 februari 2006, 06:49
als ge verdrinkt sterft ge meestal aan ofwel geen lucht meer in u hersenen. dit gebeurt als je echt niet naar adem hapt. ik denk echter dat je als reflex naar lucht zal happen en dan krijg je water binnen in je longen en sterf je daaraan, en ik dacht erges gehoord te hebben dat water in je longen werkt als een soort verbranding, lijkt me dus heel pijnlijk.

de allerergste pijn is ongetwijfeld onthoofding, ik dacht ook eerst dat je toch niks meer voelt omdat je hoofd ermeteen afgaat maar ik heb gelezen dat een onthoofding zorgt voor enkele seconden van helse pijn. ik heb het ier dus over de guillotine he, beeld je dan eens in dat je hoofd er traag afgesneden wordt, brrrrr

en als je van een grote hoogte neervalt, zegmaar 20 verdiepingen ofzo, je bent dus hoofdwaarschijnlijk dood zou je dan die klap nog voelen? volgens mij kom je zo hard neer dat meteen je hele zenuwstelsel verlamd wordt...

Inspector Monkfish
20 februari 2006, 12:19
en als je van een grote hoogte neervalt, zegmaar 20 verdiepingen ofzo, je bent dus hoofdwaarschijnlijk dood zou je dan die klap nog voelen? volgens mij kom je zo hard neer dat meteen je hele zenuwstelsel verlamd wordt...

Zou je ook al niet van angst verlamd kunnen zijn?

sheebs
20 februari 2006, 18:35
Zou je ook al niet van angst verlamd kunnen zijn?

brr stel u voor.. thehe, waarom eeft ons lichaam nie zon funcite om ons eig eop comz te zette, zou handig zijn in zon situaties :p

Fir3wulf
20 februari 2006, 20:16
ik denk da ge da juist nog wel voelt. ge ga dan ook dood van de pijn denk

Azzurri3964
21 februari 2006, 19:09
...technisch gezien als je in het hart wordt geschoten, valt de bloeddruk onmiddelijk weg (en bij geleidelijk bloedverlies dus niet direct), wat betekent dat de hersenen geen nieuwe zuurstof meer krijgen en na 4 seconden leidt dit tot een shock waar je geen pijn voelt (vraag maar aan mensen die uit een shock zijn gekomen) en dus ook bewusteloos valt. En net omdat je bewusteloos bent zal je ook nooit dromen en dingen zien...(test het maar eens uit, sla jezelf maar KO). DUS... hersenen kunnen minder en minder signalen ontvangen naarmate ze langer dan 4 seconden zonder zuurstof zitten. Dus als je dan al pijn zou hebben vermindert deze in elk geval terwijl je sterft omdat de signalen naar en van de hersenen minder sterk worden. En dan is er nog die witte tunnel (simpelweg een chemische reactie in de hersenen, is al wetenschappelijke verklaring voor)... en ja God zal wel bestaan zeker, en als die bestaat ga ik ommes toch naar de hel lol :help:

enZiiime
21 februari 2006, 20:36
Leve na de dood?

Hmm mijn mening:

volges mij beginne wij nieuw leven in ander gedaante, de enigste schrik dat ik heb is: alle ja, je gaat doet, en tis gedaan, en das ONEINDIG, Voor ons geboorte, wete wij nix meer van, wie weet hebbe wij geleefd, gestorven, en worden wij met 0 verstand in ander lichaam gestoken, who knows!?

Das mijn mening, ne empty trash knop, en ge begint opnieuw, en opnieuw, en opnieuw :)

Hopelijk is het zoiets, want kvind vies voor aan tedenke, ge ga dood en tis gedaan, voor de EEUWIGHEID, ge weet da ni, morja, ge leeft pakt nu 80jaar, en dan ist gedaan vOOR FUCKING EEUWIG?!

Das zoals in ne waterput valle pikkedonker en daar eeuwig inzitte :p

Medaphoar
22 februari 2006, 01:00
als ge verdrinkt sterft ge meestal aan ofwel geen lucht meer in u hersenen. dit gebeurt als je echt niet naar adem hapt. ik denk echter dat je als reflex naar lucht zal happen en dan krijg je water binnen in je longen en sterf je daaraan, en ik dacht erges gehoord te hebben dat water in je longen werkt als een soort verbranding, lijkt me dus heel pijnlijk.

ik dacht dat als je verdrinkt dat je keel zich afsluit, en dat je zelfs niet kunt ademen onder water als je wilt.(zoiets als je ogen proberen open te houden als je niest ofzo) en dat ze zo ook aan de longen kunnen controleren of iemand al dan niet op voorhand vermoord is.

Het zou ook wel net omgekeerd kunnen zijn!:)

GMotha
22 februari 2006, 10:41
pijnlijkste dood volgens mij is verdrinken,(verbranden)...Ze zeggen dat verdrinken een redelijk zachte dood is. Hoewel we'r niet zeker van kunnen zijn.
Er is nog geen drenkeling in zijn doodsstrijd omhoog gekomen om te zeggen: "Ge moogt me komen redden, maar't hoeft niet als ge niet wilt. Kvinnet wel fijn."

Doodvriezen lijkt me erger^^

Anyhow: over waar we heen gaan na de dood. Ik denk recyclage, een mens moet dat beetje extra hebben om te leven in een lichaam, een vonk die alles laat werken. Levensenergie of ziel.
Wanneer ge sterft gaat't uit uw lichaam. Ik ga ervan uit dat't dan met de restjes van andere energie mengt waaruit een schepke genomen wordt om een nieuw leven te ondersteunen. Kortom: ge 'reïncarneert' niet volledig, ge leeft deels voort in een volgend lichaam (mens of dier) gemixt met andere overledenen.
Geen herinneringen of whatever. Dus kunt ge't ervaren als "boem, gedaan".

Fir3wulf
22 februari 2006, 12:13
nog zoiets da ik een akelige gedachte vind; Om alles opnieuw te leren; En uw IK, ga die nog bestaan. Ik bedoel als in dat ik de enige ben die mij kan "besturen". Ga da er nog zijn.

Akai
22 februari 2006, 12:52
Kheb een ongeval voorgehad, aangerede door nen auto, ma kweet er wel nx nemeer van dusja, as ge dood zijt dan ist te laat om te beseffe wa voor een gevoel dat et is, dus volges mij kunt ge da gewoon ni wete.