PDA

Volledige versie bekijken : Nostradamus: 3e wereldoorlog

Defkes
12 februari 2006, 22:55
Ik zal al beginnen met te zeggen dat ik GEEN kenner ben op het gebied van Bijbel, Koran, Nostradamus,... :).

Als ik mij goed herinner heeft Nostradamus indertijd een 3e WO voorspeld. Deze zou gaan tussen het noorden en het zuiden. Als k me niet vergis, zou die oorlog de ergste worden van de 3, zou het noorden 'winnen' en zou er daarna een tijdlang 'vrede' zijn. Mijn vraag: is het zover? Is de 3e WO bijna echt van start gegaan?

Vandaag de dag horen we in het nieuws enkel nog berichten over Amerika vs Midden-Oosten enz. Nuja, informeer mij aub verder over hoe het nu juist zit en hou het deftig (niet schelden, geen racisme,...). En dat laatste geldt voor alle partijen!

Grtz Defkes

?therapy?
12 februari 2006, 22:57
http://cagle.com/news/Muhammad/images/signe5.jpg

*zucht*

Myst!Q
12 februari 2006, 22:57
Nostradamus eeft mij altijd al kunnen facineren tbh .. Die derde wereldoorlog zit er volgens mij ook wel aan te komen :)

NapalmBenny.
12 februari 2006, 22:58
Nostradamus, had zijn kaart verkeerd liggen, het ging niet tussen het noorden en het zuiden, maar wel tussen het westen en het oosten :D.

Avilowca
dat ze maar wachten tot na mijn dood.

protesten, invasies, aanslagen, terrorisme.

ffs laat mij nu toch is met rust =/

Defkes
http://cagle.com/news/Muhammad/images/signe5.jpg

*zucht*

Ik was dat deze week dus echt aan het denken (vandaar ook deze thread :)).

Mimke
12 februari 2006, 22:59
Hrrr , ook geen simpel onderwerp hé :-)
Moeilijk te voorspellen , het zijn zoveel dingen die hier in mee spelen en niemand op dit forum heeft de intel om hierop deftig te antwoorden in mijn opinie.
Er is zoveel aan de hand waar wij niks vanaf weten en niet bij stil staan.

Dus ik kan u niet helpen :-)

Greetz

?therapy?
Nostradamus eeft mij altijd al kunnen facineren tbh .. Die derde wereldoorlog zit er volgens mij ook wel aan te komen :)
Dat denk ik ook wel. Het leven is te kort om over domme dingen ruzie te maken maar toch doen ze het :x
Het is een bom die afloopt en binnenkort gaat het er wel van komen

Myst!Q
Nostradamus, had zijn kaart verkeerd liggen, het ging niet tussen het noorden en het zuiden, maar wel tussen het westen en het oosten :D.

LOL

:rofl:

Fighting Hobbit
12 februari 2006, 23:00
Ik ben wel benieuwd wie er nu uiteindelijk wie zal gaan aanvallen. Een oorlog zit er aan te komen, maar ik vraag me af welke rol China en Rusland zullen spelen...

Defkes
12 februari 2006, 23:01

Is in principe hetzelfde ;). Het wordt rijk vs arm/derde wereld.

Oja, pittig detail (als k het me allemaal goed herinner toch :)): China zou aan de kant van het Noorden/Westen staan.

Myst!Q
Ik ben wel benieuwd wie er nu uiteindelijk wie zal gaan aanvallen. Een oorlog zit er aan te komen, maar ik vraag me af welke rol China en Rusland zullen spelen...

Da is een vraag die pas beantwoord zal worden na verloop van tijd, rusland en china houden zich voorlopig nog afzijdig maar ik denk dat beide toch niet hoeven onderschat te worden ;)

Edit : Defkes, da zou china alleen maar ten goede kunnen komen ;)

ManhunteR
Deze zou gaan tussen het noorden en het zuiden. Als k me niet vergis, zou die oorlog de ergste worden van de 3, zou het Westen 'winnen'

Grtz Defkes

dus in de oorlog tussen noord en zuid zou west winnen?
den derden hond die met het spreekwoordelijke been gaat lopen blijkt dus een gehele windstreek te omvatten :)

Nostradamus zal er ooit wel evenveel raak als naast slaan

Wover
Deze zou gaan tussen het noorden en het zuiden.

...zou het Westen 'winnen'...

:p

anyway, volgens mij hebben we dezelfde elementen als in de tweede WO: Nazistisch "christelijk" duitsland tegen de Joden, en nu Kapitalistisch Westen tegen de Moslims, hoewel ik hier misschien een erg gevaarlijke vergelijking maak.

Dan hebde nog Iran dat ook bezig is aan een kernbom en toen ook...

Maar een wereldoorlog zie ik het niet echt worden, Europa wil niet echt een oorlog, en de VS is ni echt een makkelijk aan te vallen land, geografisch gezien dan. Indertijd was het een oorlog op hetzelfde "vasteland" (Europa en Azië).
Ik zie niet echt Arabische gevechtsvliegtuigen onopgemerkt over de Oceanen vliegen om Amerika aan te vallen enz...

YuRiPa
Ik vrees dat er binnen nu en een paar maandjes idd een 3e Wereldoorlog is.. Die moslims zijn echt nie normaal meer bezig..:wtf: En dat allemaal om een paar cartoons? Terwijl ze zelf elke dag spotprenten van christenen en joden laten zien in de kranten. En why mogen dezelfde cartoons wel in Egypte gepubliceerd worden? Die cartoons zijn een loos excuus om een oorlog te beginnen. But they'll lose.. Islam over de hele wereld.. NEVER..:angry:

?therapy?
Ja :eek: we mogen al van geluk spreken dat Rusland niet ten tijde van WOII voor de nazi's gingen vechten :x of laat staan een eigen oorlog voeren :x

zou het Westen 'winnen'
Er bestaan geen winnaars in een oorlog.

Darth-Falcon
12 februari 2006, 23:02
het kan rap gebeurd zijn he

stel 1 of ander islamitisch land verklaard de oorlog aan amerika, navo stapt mee in.
Azie, europa, Amerika en australie (ben vergeten welk werelddeel dat is :doh: ) wordne betrokken, 4 van de 5 werelddelen (maak me nu serieus belachelijk als het er 6 zijn) betrokken = WO III

de grote onbekende is china imo, die denk ik wellicht toch de kant van de navo zal kiezen

Memphis
12 februari 2006, 23:02
Als China en Rusland samengaan verpletteren ze ons :p

Raptyr
12 februari 2006, 23:03
Azie, europa, Amerika en australie (ben vergeten welk werelddeel dat is :doh: ) wordne betrokken, 4 van de 5 werelddelen (maak me nu serieus belachelijk als het er 6 zijn) betrokken = WO III
Van den drank blijven, man. :)

Poppel
12 februari 2006, 23:04
11september 2001 - Nostramadus had het voorspeld.

Voorspelde Nostradamus vijf eeuwen geleden al de apocalypse in New York? Hij schreef toen dat "in een jaar rond de eeuwwisseling een periode van grote angst zal aanbreken.". Meer bepaald "in de zevende maand van het jaar 1999 zal een grote heerser van angst opstaan in het land van de Mongolen en Mars, de god van de oorlog, zal onder zijn gezag hoogtij vieren".

Nostradamus had het over de zevende maand in het jaar 1999 omdat hij dacht vanuit de Juliaanse kalender.. Maar toen rond 1600 de Gregoriaanse kalender werd ingevoerd, werd de zevende maand... september. Het verschil van twee jaar kan op diezelfde manier verklaard worden. En het rijk van de Mongolen strekte zich in de tijd van Nostradamus uit van Azië tot in het huidige Midden-Oosten.

Nog meer teksten van Nostradamus zouden kunnen geïnterpreteerd worden als een verwijzing naar de aanslagen. Zo had hij het over "holle bergen die naar beneden zouden gaan". Volgens experten bedoelde hij met holle bergen, torens.

Met een beangstigende precisie had de ziener al de twee wereldoorlogen voorspeld. (Bron: krant => Het Laatste Nieuws)

Nostradamus' prediction on WW3:
"In the year of the new century and nine months, From the sky will come a great King of Terror... The sky will burn at forty-five degrees. Fire approaches the great new city..." "In the city of york there will be a great collapse, 2 twin brothers torn apart by chaos while the fortress falls the great leader will succumb third big war will begin when the big city is burning"

NOSTRADAMUS

He said this will be bigger than the previous two. 2001 is the first year of the new century and this is the 9th month. New York is located at the 41st degree Latitude.
2005 - 2015 => "Eerste Globale Oorlog" zal Europeanen en Islamieten zwaar treffen.
Volgens Nostradamus is de eerste grote gebeurtenis die ons te wachten staat de vorming van een nieuw soort Verenigde Naties, waarin de Islamitische landen de handen in elkaar zullen slaan. De vorming van een Islamitische Statenbond, versus een statenbond van alle niet -Islamitische staten.

Nostramadus verwacht die oprichting echter pas in het jaar 2005 en hamert op het feit dat die vereniging van het islamitische kamp tot een ongekend geloof in de overwinning zal leiden.
Verder profeteert Nostradamus dat het in deze periode toch onvermijdelijk zal komen tot een eerste globale oorlog, die twee derde van de Europeanen en drie kwart van de islamieten het leven zullen kosten. Meer dan honderd staten zullen zwaar beproefd worden. ( Wie blijft er nog over? - Vraag van de pagina-opmaker )
Een andere mijlpaal is 2008, waarin een ernstig conflict tussen Frankrijk en Groot Brittannië uiteindelijk in 2010 zal uitmonden in bloedige aanslagen op vier regeringsleiders: de Britse premier, de Amerikaanse president, de Duitse Bondskanselier en de Franse president.
Opgelet! Het is niet zo dat Nostrdamus in zijn verzen concreet over deze mensen en landen sprak. ( Vroeg mij al af wie er kandidaat bij die verkiezingen ging zijn )

In de 16de eeuw was bijvoorbeeld immers nog geen sprake van dergelijke regeringsfuncties, laat staan Amerika. Omdat Colombus pas 50 jaar voor de publicartie van Nostradamus profetiën West-Indië had ontdekt, stelt hij Indië nog altijd met Amerika gelijk.

?therapy?
12 februari 2006, 23:04
Oceanië :unsure:

Myst!Q
12 februari 2006, 23:06
Ik krijg hier zonet als reactie op die cartoon !

">>>>>>>>> HEY VOEZE BELGEN LET OP UW WOORDEN !!!!!!!!!!!" Dit is afkomstig van een turks iemand ..

Fighting Hobbit
12 februari 2006, 23:06
Ja :eek: we mogen al van geluk spreken dat Rusland niet ten tijde van WOII voor de nazi's gingen vechten :x of laat staan een eigen oorlog voeren :x

Stalin samen met Hitler? Wat een grap :D
De Russen hebben ook hun eigen oorlog gevoerd, dit hele conflict heeft geduurd tot 1989 (begonnen in 1942) en is vooral uitgevochten in arme landen.

Defkes
12 februari 2006, 23:07

vandaar de aanhalingstekens ;)
@poppel: thx! intressante info

GaMe®
12 februari 2006, 23:09
imo komt er geen wereldoorlog niet meer.
Toch niet dat er vliegers tegen elkaar knallen en bommen droppen en 2 legers die in de bossen op elkaar aan het schieten zijn..
Het zal meer met terroristische aanslagen gaan enzo..

witte!
12 februari 2006, 23:10
Achja tis te hopen dat wij het allemaal nietmeer hoeven mee te maken!
Toch wel fel dat die nostradamus zo'n dinge allemaal voorspeld had..

Gavin
12 februari 2006, 23:12
imo komt er geen wereldoorlog niet meer.
Toch niet dat er vliegers tegen elkaar knallen en bommen droppen en 2 legers die in de bossen op elkaar aan het schieten zijn..
Het zal meer met terroristische aanslagen gaan enzo..
gassen zullen toeslaan!

en met ons fantastisch gasnetwerk zal dat geen probleem zijn

Inv`
als er een oorlog komt zal het rap gedaan zijn , met de wapens die er zijn nu...

amdr

">>>>>>>>> HEY VOEZE BELGEN LET OP UW WOORDEN !!!!!!!!!!!" Dit is afkomstig van een turks iemand ..
themuslim?

Hij is hier de enige e-thug moslim voor zover ik weet

?therapy?
12 februari 2006, 23:13

Gaan we nu al kwaad worden om zo'n cartoon? We beledigen toch geen god ofzo? man man man door zo'n gastjes gaat het er nog ies van komen

evil aardappel
12 februari 2006, 23:14
Ging die oorlog al niet gepasseerd zijn?

The Frak
12 februari 2006, 23:14

stel 1 of ander islamitisch land verklaard de oorlog aan amerika, navo stapt mee in.

de grote onbekende is china imo, die denk ik wellicht toch de kant van de navo zal kiezen

Antarctica is er ook nog, maar van die pinguins hebben we natuurlijk niets te vrezen. ;)

Blanco
12 februari 2006, 23:16
Heeft Nostradamus ook niet gezegd dat het lot in onze handen ligt?

ManhunteR
12 februari 2006, 23:18
Antarctica is er ook nog, maar van die pinguins hebben we natuurlijk niets te vrezen. ;)

vertel da maar eens op zwam en ge zult verschieten hoeveel die mannen weten over de waarheid i.v.m. pinguins

Poppel
12 februari 2006, 23:18
pas op, mischien is da wel den underdog van het hele verhaal :unsure:

evil aardappel
12 februari 2006, 23:23
vertel da maar eens op zwam en ge zult verschieten hoeveel die mannen weten over de waarheid i.v.m. pinguins

Mij goed :D.

OT: Ik denk wel dat er een 3de zal zijn, wat met China bv?

|) ][ |V| ][
12 februari 2006, 23:25
in de simpsons hadden die toch ook een oorlogsschip

Sephiroth
12 februari 2006, 23:26
imo als ze heel dat moslimwereldje verder laten doen zoals ze nu bezig zijn, zullen ze idd een grotere bedreiging worden dan dat ze nu al zijn voor de westerse wereld
kzeg nu ook ni da ze van de kaart moeten geveegd worden, ik zeg dat ze moeten afstappen van hun middeleeuwse praktijken daarginder en eens goed beseffen waarmee ze bezig zijn
moesten er geen problemen zijn zouden we er toch niet over zagen!

DJ_CUBEE1
13 februari 2006, 00:09
Kgeloof niet veel van voorspellers.
trouwens iedereen kan in principe voorspeller worden, hier enkele
tips
(http://www.skepp.be:8080/skepp/nieuws/voorspell2006_tips) ...
dat neemt trouwens niet weg dat ik niet geloof in WW III, maar kvind van voorspellen kan iedereen, als het juist is, tja dan hebt je het he ...
als trouwens iemand mij twee keer het lottocijfer kan voorspellen, dan gelovek hem (laat dan ook iets weten aan mij ;)) ...

Vlaams_front
13 februari 2006, 00:13
dat ze maar wachten tot na mijn dood.

protesten, invasies, aanslagen, terrorisme.

ffs laat mij nu toch is met rust =/

Ja daar hebde gij persoonlijk al zovéél last van gehad... :ironic:

rime
13 februari 2006, 00:17
http://people.howstuffworks.com/nostradamus6.htm

Ik stel voor dat iedereen deze site eens aandachtig leest.

Vlaams_front
13 februari 2006, 00:19
Lol nostradamus, diene zeveraar.

Tis altijd wel is leuk om van "experts" te horen dat nostradamus "extreem juist" was met zijn voorspellingen lol. Ze leggen al zijn voorspellingen uit aan de hand van dingen als "ja met ... bedoelde hij eigenlijk ..." of "ja het jaar **** word in deze tijd eigenlijk ****" en al die onzin.

Die man heeft gewoon zoveel gezeverd en gedaan dat er wel eens een paar juist moesten zijn.

Komt er een échte WOIII? Neen.

Die voorspelling kan ik u nu al geven. ;)

LaXozz
13 februari 2006, 00:20
ten eerste hé... de tread titel is al mis ik heb ook die boeken an nostra gelezen : het hing gaan tussen de moslims en de christenen de derde wereldoorlog en hing plaatsvinden tussen 2005-2007 en +- 3 jaar duren

nu we zien wel , ik denk zo stilletjes dat hij nog maar eens jammer genoeg een voorspelling zal laten uitkomen.. want heb al van vele bronnen en mensne gehoord dat ze toch wel beginnen vrezen voor de derde wereldoorlog..

nuja als het er van komt , ga ik allezinds gaan strijden , tegen die gefrustreerde mannekes in azie die niets anders te doen hebben op een ganse dag , dan te protesteren tegen het westen... ze zouden beter eens werken..

Vlaams_front
13 februari 2006, 00:21
ten eerste hé... de tread titel is al mis ik heb ook die boeken an nostra gelezen : het hing gaan tussen de moslims en de christenen de derde wereldoorlog en hing plaatsvinden tussen 2005-2007 en +- 3 jaar duren

nu we zien wel , ik denk zo stilletjes dat hij nog maar eens jammer genoeg een voorspelling zal laten uitkomen.. want heb al van vele bronnen en mensne gehoord dat ze toch wel beginnen vrezen voor de derde wereldoorlog..

nuja als het er van komt , ga ik allezinds gaan strijden , tegen die gefrustreerde mannekes in azie die niets anders te doen hebben op een ganse dag , dan te protesteren tegen het westen... ze zouden beter eens werken..

Lol zo'n wereldoorlog komt er niet, wees gerust. :)

Re@V0r
13 februari 2006, 00:22
als er ooit een WO3 komt zullen er meer dan waarschijnlijk ook enkele nucleaire bommen rondgeschoten worden... en dan zal het helemaal proper worden :s

LaXozz
13 februari 2006, 00:23

Tis altijd wel is leuk om van "experts" te horen dat nostradamus "extreem juist" was met zijn voorspellingen lol. Ze leggen al zijn voorspellingen uit aan de hand van dingen als "ja met ... bedoelde hij eigenlijk ..." of "ja het jaar **** word in deze tijd eigenlijk ****" en al die onzin.

Die man heeft gewoon zoveel gezeverd en gedaan dat er wel eens een paar juist moesten zijn.

Die voorspelling kan ik u nu al geven. ;):ironic: toch wel raar dan dat hij al zoveel heeft voorspeld in zijn boek had hij het zelf over EEN GROTE METALEN VOGEL die hing vliegen tegen grote gebouwen in de vs.. nu het was een vliegtuig,dat kende die toen nog niet dus zij hij maar metalen vogel in zijn boek..maar toch was het juist é.. remember wtc..

wlibaers
13 februari 2006, 00:25

Wel, je kan eigenlijk kiezen ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Continent

Natsu
13 februari 2006, 00:27
Ik zou niet gaan vechten... daar lost ge toch niks mee op, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor de dood van een ander... meningen en waarden verschillen nu eenmaal van elkaar... elkaar overtuigen dat het ene beter is dan het andere is nutteloos, gewoon proberen met elkaar overweg te komen is volgens mij de enige oplossing...

En wat Nostradamus betreft, die wordt er idd bij elke ramp wel bijgesleurd, maar uiteindelijk zijn voorspellingen ook wel heel gevaarlijk imho, stel nu dat iemand zou voorspellen dat je binnen 5 dagen zou sterven en je gelooft hem, zou je je er dan niet op voorbereiden dat je zou sterven en zo op die manier je eigen dood in de hand werken ?? ( om het ff cru te zeggen )
IK hou van het gedacht dat ik men eigen leven controleer en niet dat iemand anders dit voor mij doet

Element02
13 februari 2006, 00:28
pfff , als ik nu es nadenk over de wapens die er nu al zijn:help:

Defkes
13 februari 2006, 00:28
ten eerste hé... de tread titel is al mis ik heb ook die boeken an nostra gelezen

Het eerste wat ik zei, was dat ik geen kenner was op dat gebied. Meteen om duidelijk te maken dat het idd wel eens verkeerd zou kunnen zijn ;).

Vlaams_front
13 februari 2006, 00:31
:ironic: toch wel raar dan dat hij al zoveel heeft voorspeld in zijn boek had hij het zelf over EEN GROTE METALEN VOGEL die hing vliegen tegen grote gebouwen in de vs.. nu het was een vliegtuig,dat kende die toen nog niet dus zij hij maar metalen vogel in zijn boek..maar toch was het juist é.. remember wtc..

Ach man, die kerel heeft zoveel dingen voorspeld en als er één ding blijkt uit al zn voorspellingen dan is het wel dat ze op bijna elke mogelijke manier geinterpreteerd kunnen worden. Hij beschrijft het zooo vaag en gebruikt termen die je voor enorm veel situaties kan ontleden.

Het is zoals die link naar "hoe maak ik een goede voorspelling".
Regel 1: maak enorm veel voorspellingen, er zullen er altijd wel een paar tussenzitten die juist zijn.

Die regel heeft nostradamus goed gesnapt.

evil aardappel
13 februari 2006, 00:32

Het is verdacht hoor.
Lees die link van rime eens.

Vlaams_front
13 februari 2006, 00:35
Het is verdacht hoor.
Lees die link van rime eens.

Zoals ik al zei beschrijft hij vooral algemene zaken.

evil aardappel
13 februari 2006, 00:36
Vond net van niet, ik hoop dat ik u kan gelijk geven, maar heb er geen goed gevoel bij.

Holy Paladin
13 februari 2006, 00:36
:ironic: toch wel raar dan dat hij al zoveel heeft voorspeld in zijn boek had hij het zelf over EEN GROTE METALEN VOGEL die hing vliegen tegen grote gebouwen in de vs.. nu het was een vliegtuig,dat kende die toen nog niet dus zij hij maar metalen vogel in zijn boek..maar toch was het juist é.. remember wtc..
waarschijnlijk een van die leuke voorspellingkjes gelezen die zijn uitgevonden NA 9/11 en dan zeggen dat het van nostradamus komt
edit: ja gelijk in de link van rime dus :p

Deus ex Machina
13 februari 2006, 00:42

je bedoeld die hoax die door enkele mensen is verspreid over het internet?

TooTall
13 februari 2006, 01:20
Laat mij weten welke dag het begint, dan neem ik rap ontslag uit het leger ;)

Mistabeen
13 februari 2006, 03:11
Heb hier nie alles geleze dus da kan hier al gestaan hebben, maar de landen in het middenoosten hebben nu al genoeg onderlinge conflicten, denkt ge dan echt dat die plots alles gaan vergeten en aan elkaar zijde gaan vechten, zij kunnen nooit een groot genoeg leger op de been krijgen die voor hetzelfde doel strijd en dat de westerse wereld aankan.
Dit is(of hetgeen eraan komt) eerder een wereldwijde guerilla oorlog dan een wereldoorlog.

Over nostradamus, das gewoon een en al bullshit, ze komen elke keer af met: oh kijk, Nostradamus heeft dat gezegd, maar ondertussen zijn er al 10 voorspellingen van hem gepasseerd die niet klopte, maar daar word niks over gezegd dus lijkt het alsof hij altijd maar juist zat.

Ik vind het trouwens zeer vreemd dat er mensen zijn die niet in een godsdienst geloven omdat het maar sprookskes zijn maar ondertussen wel een "profeet" als nostradamus willen geloven

_DM_
13 februari 2006, 03:20

Dus de VS, Zuid Amerika en een deel van Groot-Brittanië tegen de rest van de wereld ?
Ocharme de VS :p

GMotha
13 februari 2006, 09:27
Ik betwijfel of er wel echt nog binnenkort een 3e wereldoorlog gaat uitbreken. Als het toch uitkomt: zal't niet mooi zijn.

Een oorlog tussen de moslims en 'het noorden', ik kan me best een doemsituatie voorstellen. Ik hoop dat ons apelandje neutraal gaat zijn :unsure:

oOze
13 februari 2006, 09:34
mss bedoelen ze de Vlamingen (north) tegen de Walen (south)... het werd tijd.

_DM_
13 februari 2006, 09:40
yeah, tough guy :sop:

Emu
13 februari 2006, 09:41
Bij mijn weten had hem ook voorspeld dat met de zonsverduistering een paar jaar geleden de wereld ging vergaan, of met het millenium ben niet zeker, in ieder geval :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: goed als je veel fantasie hebt en kan wel boeiend zijn om te lezen, maar er iets van geloven doe ik niet echt :crazy:

amdr
13 februari 2006, 09:43
mss bedoelen ze de Vlamingen (north) tegen de Walen (south)... het werd tijd.
lol :p
Denk toch dat Belgie iets te beschaafd is daarvoor :p
Maar Christenen tegen Moslims zie ik eerlijk gezegd nog wel gebeuren in de toekomst.
Zoude die ook doodgaan van look en een kruis? ;x

_DM_
13 februari 2006, 09:45
Bij mijn weten had hem ook voorspeld dat met de zonsverduistering een paar jaar geleden de wereld ging vergaan, of met het millenium ben niet zeker, in ieder geval :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: goed als je veel fantasie hebt en kan wel boeiend zijn om te lezen, maar er iets van geloven doe ik niet echt :crazy:

Dat was de kerk volgens mij...

FeNiX4LiFe
13 februari 2006, 09:49
het is eenvoudig om na een feit te gaan opzoeken als iemand het voorspelt had en zijn woorden dan verdraaien zodat het klopt.

Vele voorspelling dmv vooraf interpretatie zijn totaal verkeerd. ( Zoals Mir die op parijs zou vallen,... )

Nostradamus voorspelling zijn altijd INTERPRATIES geweest van zijn geschriften. Dit zijn echt met een korrel zout te nemen.

ik kan nu voorspellen dat er een WOIV komt. erna vrede dan weer een oorlog.

Ok sommige van zijn uitspraken, geschriften zijn soms freaky hoe reeel ze kunnen zijn maar kan het ook niet gwn een weerspiegeling zijn van de toestand in zijn tijd. Conflicten,... zijn er altijd geweest. Meestal komen die voor op dezelfde "momenten" en plekken.

amdr
13 februari 2006, 09:51
Ik durf er voor te wedde dat er in het Oosten oorlog komt.

Met zo'n zin kunde alles denken e. Zegt ge da vanuit Amerika dan hebdet over Europa of Afrika.
Zegt ge die zin vanuit Europa dan bedoelt ge China, en al die landen.
Vanuit China bv hebt ge het over Amerika. Dus aan windstreken hebt ge echt wel niks :p

vyeate
13 februari 2006, 10:16

Mja,in die zijn tijd hadden gebruikten ze niet de gregoriaanse kalender maar de juliaanse,dusja,ze zetten dat om en dat bedoelen ze dan met ja het jaar....

EvilTwin
13 februari 2006, 10:22
Had die niet moeten plaatsvinden in de zevende maand van 1999? Enfin ja, kgeloof er nie echt veel van. Tis zoals een horoscoop. Die hebben ook altijd gelijk door dubbelzinnigheden te verkondigen.

metaphore
13 februari 2006, 10:24
ik hoop in elk geval dat de eerste 70 jaar gene oorlog meer is ...
heb geen zin men studies op te geven en naart leger te gaan ofzo

pff die f*cking extreme moslims met hun freaky leaders
dat die is normaal leven en ons nie proberen uit te roeien ofzo

Anendel
13 februari 2006, 10:32
Nostradamus voorspelling zijn altijd INTERPRATIES geweest van zijn geschriften. Dit zijn echt met een korrel zout te nemen.

Idd, je moet trouwens oppassen met zogezegde vertalingen van zijn teksten te quoteren. Probeer zijn originele teksten te lezen en te ontleden, je zal wel merken dat zijn teksten voor een zeer ruime interpretatie vatbaar zijn. In de bib vind je zeker een boek met zijn schrijverijen.
Ik betwist alleszinds niet zijn "voorspellingen", maar je moet ze met een korrel zout nemen, niet zomaar overnemen wat een ander schrijft en je eigen conclusies trekken. Alleszinds, boeiende materie. Een WOIII komt er sowieso aan. Niet in de vorm zoals we die kennen als de vorige 2 maar eens zo vernietigend voor mens en milieu.

twoen
13 februari 2006, 11:14
en dan wil vandelanotte het leger inkrimpen

bullshit..

Belgie moet zich concentreren op een zaak. Bijvoorbeeld een deftige luchtmacht uitbouwen en de rest dan minderen. Als Belgie ergens betekenis wil spelen en iets wil te zeggen hebben als een wereldoorlog er ooit van komt dan moet het zijn omdat we ergens in uitblinken

ik ben voor de luchtmacht... en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel

oOze
13 februari 2006, 11:20
en dan wil vandelanotte het leger inkrimpen

bullshit..

Belgie moet zich concentreren op een zaak. Bijvoorbeeld een deftige luchtmacht uitbouwen en de rest dan minderen. Als Belgie ergens betekenis wil spelen en iets wil te zeggen hebben als een wereldoorlog er ooit van komt dan moet het zijn omdat we ergens in uitblinken

ik ben voor de luchtmacht... en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel

België specialist op luchtmacht??? :ironic: gij zoekt er wel direkt het duurste en minst haalbare uit...

Emu
13 februari 2006, 11:26
Als ik mij niet vergis was/is België wel heel goed met onderzeeërs enzo.

oOze
13 februari 2006, 11:27
Als ik mij niet vergis was/is België wel heel goed met onderzeeërs enzo.

Ik hoop dat dit een grap was (een flauwtje dan :p ) want België heeft geen subs...

de dingen waar het belgisch leger een goede naam heeft zijn para's, winged transport en medical services.

Inspector Monkfish
13 februari 2006, 11:29
België is goed op het vlak van mijnenjagen en mijnenvegen.

Thales
13 februari 2006, 11:54
als er oorlog komt zal china wel neutraal blijven, om dan later uit te groeien tot de grootste economische macht.

en moest het echt zo ver komen, komt het er gewoon op neer wie er als eerste de slag slaat... ( lees atoombommen)
die wacko's in Iran, syrië (? ) zullen niet kijken achter burgerslachtoffers in onze landen... dus de navo zal ernstige en pijnlijke beslissingen moeten nemen..

kijk naar hitler en zen manschappen, door hun snelle beslissingen hadden ze het voordeel van kracht en cohesie..
maar wie de eerste slag levert zal ook de eerste slag terug verwachten...
dus komt het er op neer om vlug en krachtig toe te slaan.
i don't like it.. but hey ..tleven é

en dan vraag ik me nog af wat noord-korea zal doen

яεδ ρερρε
13 februari 2006, 12:43
als er oorlog komt zal china wel neutraal blijven, om dan later uit te groeien tot de grootste economische macht.

en moest het echt zo ver komen, komt het er gewoon op neer wie er als eerste de slag slaat... ( lees atoombommen)
die wacko's in Iran, syrië (? ) zullen niet kijken achter burgerslachtoffers in onze landen... dus de navo zal ernstige en pijnlijke beslissingen moeten nemen..

en dan vraag ik me nog af wat noord-korea zal doen

China neutraal :p denkt wel dat als ze de kans zien toch ff paar dingen gaan doen, Taiwan innemen, Tibet wat versterken en een stukje Pakistan innemen ;) Maar idd echt meedoen aan een wereldoorlog zie ik ze direct ook niet doen. (hangt allemaal af wie tegen wie en de oorzaken)

die wacko's in Iran, syrië,... => denk dat Amerika eerder een bom of 2 ergens droppen onder het moto offense is the best defense ;)

Van noord-korea moet je niet zoveel verwachten hoor.. zijn maar kleine spelers :d

allemaal hypothetisch uiteraard

FuLcRuM
13 februari 2006, 12:49
België specialist op luchtmacht??? :ironic: gij zoekt er wel direkt het duurste en minst haalbare uit...

Als er word gesproken van een Belgisch/Nederlandse luchtmacht dan is het idee onmiddelijk héél haalbaar.
Vergeet niet dat de Belgische piloten bij de top van de wereld behoren!

Men wel het leger laten inkrimpen en zelfs onze luchtmacht tot een minimum herleiden (lees: geen F-16's meer), dan gaan samenwerken met Nederland. Dat is trouwens ook de reden waarom de Nederlandse F-16's gebruik gaan beginnen maken van onze schietterreinen in Limburg.

Ons leger zou dan naar een puur humanitaire rol omgevormd worden...

The Frak
13 februari 2006, 13:06
China neutraal :p denkt wel dat als ze de kans zien toch ff paar dingen gaan doen, Taiwan innemen, Tibet wat versterken en een stukje Pakistan innemen ;) Maar idd echt meedoen aan een wereldoorlog zie ik ze direct ook niet doen. (hangt allemaal af wie tegen wie en de oorzaken)

Misschien dat ze dan ook wel Japan binnenvallen en wraak nemen omwille van wat de Japanners in WOII hebben gedaan (niet alleen toen trouwens). Zij zijn meermaals China binnengevallen om de bevolking te onderdrukken.

LeSec
13 februari 2006, 18:32

die wacko's in Iran, syrië,... => denk dat Amerika eerder een bom of 2 ergens droppen onder het moto offense is the best defense ;)

Van noord-korea moet je niet zoveel verwachten hoor.. zijn maar kleine spelers :d

allemaal hypothetisch uiteraard

China zit vol Europese bedrijven, China heeft Europa nodig om haar rijk te maken.
China heeft wel genoeg werknemers etc.. hetgeen ze mankeren is knowledge. Alsze slim zijn kiezen ze mooi de kant van het rijke westen, immers na de puur hypothetische oorlog zou het westen China verwijten niet meegedaan te hebben, Europa/het westen moet heropgebouwd worden en dan zullen ze China daar vrees ik nimeer bij willen betrekken :p

enfin zou denk ik er over natuurlijk, in elk geval, laat ons ma gewoon normaal doen, want over een oorlog is nog geen sprake op deze moment :p, onnodig zorge maken is voor niets nodig ;)

FeNiX4LiFe
13 februari 2006, 18:41
hetgeen ze mankeren is knowledge.
knowledge hebben ze al.

Elke bedrijf die zich komt vestigen in China is verplicht om haar technologie aan China te sharen.
Maw na X jaar buitensjotten en zelf alles bouwen.

Preske
13 februari 2006, 18:42

toch grappig dat die befaamde pasage NERGENS in zijn boek staat.

FYI, dat was totaal uitgevonden, verschillende kenners hebben dit bevestigd, en het ondertussen algemeen gekend is dat het een HOAX is.

er zijn maar 3 soorten mensen die dat nog geloven.
Mensen zonder eigen vrije will en die allerhande propaganda slikken al hing hun leven er vanaf, mensen die totaal niet op de hoogte zijn, maar toch de slimmerik proberen uit te hangen, ofwel complete dommerikken.

tot welke groep behoor jij? (en vergeet niet, jij hebt dan nog zijn boeken gelezen, dus ben je een kenner)

NapalmBenny.
13 februari 2006, 18:51
Nostradamus is even marginaal als al die allahtroep. Wie gelooft nu in al die troep?

Elke dag is een stap dichter bij "stupid people shouldn't breed".

Reptiel
13 februari 2006, 18:56

Nostradamus had het over de zevende maand in het jaar 1999 omdat hij dacht vanuit de Juliaanse kalender.. Maar toen rond 1600 de Gregoriaanse kalender werd ingevoerd, werd de zevende maand... september.

dus eerst berekend hij volgens de Juliaanse kalender en is maand 7 = September

"In the year of the new century and nine months, From the sky will come a great King of Terror... The sky will burn at forty-five degrees. Fire approaches the great new city..." "In the city of york there will be a great collapse, 2 twin brothers torn apart by chaos while the fortress falls the great leader will succumb third big war will begin when the big city is burning"

en nu is plots de 9de maand ook September ???

Nuja, je kan zo alles bewijzen, zo kon je met de 11-09-2001 ook veel verklaren, das gewoon pure BS, zoeken tot men iets vind.

NSA.Rhinox
13 februari 2006, 18:57
toch grappig dat die befaamde pasage NERGENS in zijn boek staat.

FYI, dat was totaal uitgevonden, verschillende kenners hebben dit bevestigd, en het ondertussen algemeen gekend is dat het een HOAX is.

er zijn maar 3 soorten mensen die dat nog geloven.
Mensen zonder eigen vrije will en die allerhande propaganda slikken al hing hun leven er vanaf, mensen die totaal niet op de hoogte zijn, maar toch de slimmerik proberen uit te hangen, ofwel complete dommerikken.

tot welke groep behoor jij? (en vergeet niet, jij hebt dan nog zijn boeken gelezen, dus ben je een kenner)

Ik meen mij toch ook wel zoiets te herinneren van een grote metalen vogel. Tis nu wel al een aantal jaren geleden maar bon, kga het is opzoeken.

Peace!

go_ndw
13 februari 2006, 18:59
Zoals JIM zegt

You're a reason for birth-control

Preske
13 februari 2006, 19:01
Ik meen mij toch ook wel zoiets te herinneren van een grote metalen vogel. Tis nu wel al een aantal jaren geleden maar bon, kga het is opzoeken.

Peace!

"In the City of God there will be great thunder,
Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb.
The third big war will begin when the big city is burning"
Nostradamus 1654.

de exacte Quote ten tijde van 9/11

nergens een metalen vogel te zien en dan komt er ook nog eens bij dat 'Damus al een 100 jaar dood was toen hij deze passage heeft "geschreven".

http://www.iamnext.com/spirituality/prophecy.html
http://urbanlegends.about.com/cs/historical/a/nostradamus.htm

evil aardappel
13 februari 2006, 19:01
dus eerst berekend hij volgens de Juliaanse kalender en is maand 7 = September

en nu is plots de 9de maand ook September ???

Nuja, je kan zo alles bewijzen, zo kon je met de 11-09-2001 ook veel verklaren, das gewoon pure BS, zoeken tot men iets vind.

Hij sprak over de zevende maand, hij zat er gewoon niet ver van. Dat dat in die 2de quote staat een samenhangsel van 2 van zijn versen, maar die laatste zin heeft er gewoon iemand bijgefletst. Een hoax.

Osiris888
13 februari 2006, 19:02
Veel misverstanden liggen aan de vertalingen en interpretaties van Nostradamus' werk. Er zijn er die zeggen dat hij "een grote metalen vogel" voorspeld had, dat is wss de verkeerde vertaling/interpretatie van een woord.

Het is net zoals in de bijbel; in het Hebreeuws (zoals in het Latijn) is het woord voor "maagd", hetzelfde als voor "jong meisje". De maagd Maria was wss helemaal geen maagd, maar gewoon een jong meisje dat zwanger was geraakt. Het is natuurlijk mooier en romantischer om haar als 'onschuldige maagd' af te beelden...

Preske
13 februari 2006, 19:03
Hij sprak over de zevende maand, hij zat er gewoon niet ver van. Dat dat in die 2de quote staat een samenhangsel van 2 van zijn versen, maar die laatste zin heeft er gewoon iemand bijgefletst. Een hoax.

de gehele zin is uitgevonden, net als de latere varianten (waarvan de zijne duidelijk een voorbeeld is)

het was opgemaakt door een student, die aan de hand van zijn "voorspelling" wou bewijzen dat ge met een beetje verbeelding alles kon "bewijzen" met een voorspelling van 'damus

evil aardappel
13 februari 2006, 19:05
Ah, dan heb ik mij mislezen in die tekst.

Firefoxbt
13 februari 2006, 19:07
Ik zou niet gaan vechten... daar lost ge toch niks mee op, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor de dood van een ander... meningen en waarden verschillen nu eenmaal van elkaar... elkaar overtuigen dat het ene beter is dan het andere is nutteloos, gewoon proberen met elkaar overweg te komen is volgens mij de enige oplossing...

En wat Nostradamus betreft, die wordt er idd bij elke ramp wel bijgesleurd, maar uiteindelijk zijn voorspellingen ook wel heel gevaarlijk imho, stel nu dat iemand zou voorspellen dat je binnen 5 dagen zou sterven en je gelooft hem, zou je je er dan niet op voorbereiden dat je zou sterven en zo op die manier je eigen dood in de hand werken ?? ( om het ff cru te zeggen )
IK hou van het gedacht dat ik men eigen leven controleer en niet dat iemand anders dit voor mij doet

fact... die man heeft mss wel enkele rake voorspellingen gedaan (niet moeilijk ook, hij heeft er honderden gedaan + zijn aanhangers hebben zitten vervalsen :sop: ) maar als mensen er zoveel geloof aan hechten gebeurd het natuurlijk ook sneller he...

Mensen kunnen toch naïef zijn :unsure:

Owja, komt er een WO, dan ga ik met m'n poten naar Zwitserland of De Alpen ofzoiet... Dat die mannekes mij maar komen halen op 3000m hoogte :)

spectrious
13 februari 2006, 19:22
Hmm zout nie slimmer zijn na de US of Canada te gaan?
Of brazilië, Cuba, daar komt geen kat :p

LeSec
13 februari 2006, 19:23
fact... die man heeft mss wel enkele rake voorspellingen gedaan (niet moeilijk ook, hij heeft er honderden gedaan + zijn aanhangers hebben zitten vervalsen :sop: ) maar als mensen er zoveel geloof aan hechten gebeurd het natuurlijk ook sneller he...

Mensen kunnen toch naïef zijn :unsure:

Owja, komt er een WO, dan ga ik met m'n poten naar Zwitserland of De Alpen ofzoiet... Dat die mannekes mij maar komen halen op 3000m hoogte :)

Bwah, da lijkt me nu ni zo slim te zijn :p, ik zou gewoon naar een of ander onbenullig eiland verhuizen, elke dag vers fruit en vers water en meer heb ik ni vandoen :p, of misschien een geweer om al die andere dwazerikken af te knallen die hetzelfde briliant idee als mij hadden ;)

Nee serieus, kvind het nogal belachelijk hoe iedereen hier zit te denken aan ne Wereldoorlog, tzou me verbazen moest da er van komen, da er nog fameus wa conflicten gaan komen wil ik best aanvaarden ma ne wereldoorlog? hmmmm hoogst onwaarschijnlijk...

Firefoxbt
13 februari 2006, 19:23

en hoe wil je dit doen midden in een oorlog? :eek:

Je denkt toch niet dat je zomaar even een boot/vliegtuig opstapt in volle oorlog ?

яεδ ρερρε
13 februari 2006, 19:25
China zit vol Europese bedrijven, China heeft Europa nodig om haar rijk te maken.
China heeft wel genoeg werknemers etc.. hetgeen ze mankeren is knowledge. Alsze slim zijn kiezen ze mooi de kant van het rijke westen, immers na de puur hypothetische oorlog zou het westen China verwijten niet meegedaan te hebben, Europa/het westen moet heropgebouwd worden en dan zullen ze China daar vrees ik nimeer bij willen betrekken :p

enfin zou denk ik er over natuurlijk, in elk geval, laat ons ma gewoon normaal doen, want over een oorlog is nog geen sprake op deze moment :p, onnodig zorge maken is voor niets nodig ;)

idd :p
ik vind het trouwens zo grappig dat China zichzelf soms nog bestempelt als zijnde communistisch... Kapitalisme heeft daar intussen ook zwaar de overhand :d

Preske
13 februari 2006, 19:29

of de burger oorlog van amerika
dat was ook noord vs zuid.

of misschien gaan de pinguins van antartica de ijsberen op de noordpool aanvallen

:unsure:

Cazzz
13 februari 2006, 19:30
ik heb niet heel de thread gelezen maar Nostradamus voorspelde wel dat de VS een derde land binnen viel(afghanistan, Irak al), het in een derde wereld oorlog zal escaleren. Dat derde land is dus Iran.

boogje
13 februari 2006, 19:30
WOII : veroorzaakt door Hitler die zijn jeugdtrauma niet kon verwerken
WOIII: veroorzaakt door nen deen die met zijn moordende potlood een tekening heeft gemaakt

en dan verwachten ze dat we gescheidenis nog serieus nemen? :p

neen, WOIII zit er niet in. ;)

kisthechef
13 februari 2006, 19:38
Ligt het Midden-Oosten niet in het noordelijk halfrond?:unsure:

:ironic:

denkimi
13 februari 2006, 19:41
uit de beweringen van nostradamus kunt ge alles verklaren. als ik wil verklaren waarom de kat van de buren gestorven is zal ik ook wel iets terugvinden dat daarop zou kunnen wijzen.

Dieleman_F
13 februari 2006, 19:56

Duitsland die verslagen was en waar armoede zwaar aanwezig was, waardoor een geniale zot zijn ideen kon overbrengen en een WO beginnen :p

Er lopen volgens mij 100den hitlers rond op aarde maar ze krijgen de kansen niet, gelukkig maar.:applause:

boogje
13 februari 2006, 20:00
Duitsland die verslagen was en waar armoede zwaar aanwezig was, waardoor een geniale zot zijn ideen kon overbrengen en een WO beginnen :p

Er lopen volgens mij 100den hitlers rond op aarde maar ze krijgen de kansen niet, gelukkig maar.:applause:

je moet de post ook niet al te serieus nemen hé. Alsof er één man een WOII kan beginnen, ik ben me daar ook wel al van bewust hoor :p

[deleted]
13 februari 2006, 20:02
[deleted]

Instant.Impact
13 februari 2006, 20:04
wa had die nuweer juist voorspeld van WOII? iets met de naam hitler?

Hellrabbit
13 februari 2006, 20:05
ik hoop in elk geval dat de eerste 70 jaar gene oorlog meer is ...
heb geen zin men studies op te geven en naart leger te gaan ofzo

gade zo lang blijven zitten?:o

FeNiX4LiFe
13 februari 2006, 20:06
gade zo lang blijven zitten?:o
:rofl:

Duffman-
13 februari 2006, 20:12

Voorspelde Nostradamus vijf eeuwen geleden al de apocalypse in New York? Hij schreef toen dat "in een jaar rond de eeuwwisseling een periode van grote angst zal aanbreken.". Meer bepaald "in de zevende maand van het jaar 1999 zal een grote heerser van angst opstaan in het land van de Mongolen en Mars, de god van de oorlog, zal onder zijn gezag hoogtij vieren".

Nostradamus had het over de zevende maand in het jaar 1999 omdat hij dacht vanuit de Juliaanse kalender.. Maar toen rond 1600 de Gregoriaanse kalender werd ingevoerd, werd de zevende maand... september. Het verschil van twee jaar kan op diezelfde manier verklaard worden. En het rijk van de Mongolen strekte zich in de tijd van Nostradamus uit van Azië tot in het huidige Midden-Oosten.

Nog meer teksten van Nostradamus zouden kunnen geïnterpreteerd worden als een verwijzing naar de aanslagen. Zo had hij het over "holle bergen die naar beneden zouden gaan". Volgens experten bedoelde hij met holle bergen, torens.

Met een beangstigende precisie had de ziener al de twee wereldoorlogen voorspeld. (Bron: krant => Het Laatste Nieuws)

NOSTRADAMUS

He said this will be bigger than the previous two. 2001 is the first year of the new century and this is the 9th month. New York is located at the 41st degree Latitude.
2005 - 2015 => "Eerste Globale Oorlog" zal Europeanen en Islamieten zwaar treffen.
Volgens Nostradamus is de eerste grote gebeurtenis die ons te wachten staat de vorming van een nieuw soort Verenigde Naties, waarin de Islamitische landen de handen in elkaar zullen slaan. De vorming van een Islamitische Statenbond, versus een statenbond van alle niet -Islamitische staten.

Nostramadus verwacht die oprichting echter pas in het jaar 2005 en hamert op het feit dat die vereniging van het islamitische kamp tot een ongekend geloof in de overwinning zal leiden.
Verder profeteert Nostradamus dat het in deze periode toch onvermijdelijk zal komen tot een eerste globale oorlog, die twee derde van de Europeanen en drie kwart van de islamieten het leven zullen kosten. Meer dan honderd staten zullen zwaar beproefd worden. ( Wie blijft er nog over? - Vraag van de pagina-opmaker )
Een andere mijlpaal is 2008, waarin een ernstig conflict tussen Frankrijk en Groot Brittannië uiteindelijk in 2010 zal uitmonden in bloedige aanslagen op vier regeringsleiders: de Britse premier, de Amerikaanse president, de Duitse Bondskanselier en de Franse president.
Opgelet! Het is niet zo dat Nostrdamus in zijn verzen concreet over deze mensen en landen sprak. ( Vroeg mij al af wie er kandidaat bij die verkiezingen ging zijn )

In de 16de eeuw was bijvoorbeeld immers nog geen sprake van dergelijke regeringsfuncties, laat staan Amerika. Omdat Colombus pas 50 jaar voor de publicartie van Nostradamus profetiën West-Indië had ontdekt, stelt hij Indië nog altijd met Amerika gelijk.

In den tijd van Nostradamus, was er toen al wel sprake van Duitsland? Was het toen niet de Duitse Bond, een verzamelnaam van kleine staten? En had Duitsland toen al een bondskanselier? :x

LeSec
13 februari 2006, 20:16
WOIII: veroorzaakt door nen deen die met zijn moordende potlood een tekening heeft gemaakt

en dan verwachten ze dat we gescheidenis nog serieus nemen? :p

neen, WOIII zit er niet in. ;)

Kleine nuance bij de 2:

WOII: Veroorzaakt door vedrag versailles?
WOIII: Veroorzaakt door weinig kritiek-aanvaardende houding Islamieten?

Medaille heeft 2 zijden :p

EvilTwin
13 februari 2006, 20:22

Hij noemde hem Hister ipv Hitler. Pretty close one :)

Towlie
13 februari 2006, 20:23
Een nieuwe wereldoorlog :oink:

Daar hebbek wel schrik voor, khoop da België neutraal blijft en we geen last gaan hebben

knight-k
13 februari 2006, 20:31

Jup, Family Guy remember.;)

Dieleman_F
13 februari 2006, 20:40
1 van die zotten is Themuslim, maar helaas krijgt hij ook gelukkig de kans niet :')

neen, hij schiet gewoon ferm het intellect te kort om zoals hitler te worden, net zoals velen andere zotten :p

Preske
13 februari 2006, 20:56
ik heb niet heel de thread gelezen maar Nostradamus voorspelde wel dat de VS een derde land binnen viel(afghanistan, Irak al), het in een derde wereld oorlog zal escaleren. Dat derde land is dus Iran.

typisch :ironic:

begin dan eerst maar eens met de thread wel te lezen. en ik wil wel eens bewijzen zien van die tekst die dat beweerd.

Fighting Hobbit
13 februari 2006, 20:57
Hij noemde hem Hister ipv Hitler. Pretty close one :)
Zulke dingen vind ik toch allemaal raar, ik ben ook een kritische geest, maar onverklaarbaarheden zijn er en Nostradamus heeft toch wel enkele heel erg straffe dingen gezegd voor zijn tijd. Het is in elk geval leuk om over na te denken.

Cazzz
13 februari 2006, 20:58
typisch :ironic:

begin dan eerst maar eens met de thread wel te lezen. en ik wil wel eens bewijzen zien van die tekst die dat beweerd.

wa typisch?

Ik geloof gene rotte zak van uitspraken als je dat maar beseft.

SaphiOxX
13 februari 2006, 21:14
Jup, Family Guy remember.;)

Waar en wanneer in family guy is dat dan juist te zien ?

Fir3wulf
13 februari 2006, 22:07
als ik nu ook crack en ander stuff pak,net zoals hij, zou ik dan ook gaan voorspellen ?

Poppel
13 februari 2006, 22:09
hij had "Himmler" voorspeld, een SS'er dacht ik..

Thales
13 februari 2006, 23:05
vraag me echt af hoe al dat voorspellen in zen werk gaat/ging
zit ie dan voor zich te staren en dan zo van waaauw *opschrijf*opschrijf*
of had ie echt de gave en zo ja hoe zou da geweest zijn... een beetje zoals in charmed
*aanraak* *aaaaah*
alleja
toch ma weird
of mss was em gewoon een tijdsreiziger... (!)

Fir3wulf
13 februari 2006, 23:06
hij had "Himmler" voorspeld, een SS'er dacht ik..
ik dacht iets van hissler

twas gwoon ne drugserslaafde die daarna dingen zag. Hij had toch zo'n soort van kamer die ronddraaide ofzo ? daar zat hij tijdens zijn voorspellingen. Ik geloof wel dat hij dingen kon zien die waar zijn of toch dicht bij de waarheid liggen; maar ik denk ook dat er veel van is bijverzonnen.
Wa gebeurt er als je iets tegen 1 persoon zegt ? Ze vertellen het door. En als ze een deel vergeten, verzinnen ze er maar iets bij..
Maar ik blijf erbij dat het zonder zijn drugs niet gelukt was om dingen te zien.

Hmgrwngd
13 februari 2006, 23:21
Maar ik blijf erbij dat het zonder zijn drugs niet gelukt was om dingen te zien.
So what ?

Zijn zijn ontdekkingen daarom minder interessant ofzo?

DJ_CUBEE1
13 februari 2006, 23:26
Zulke dingen vind ik toch allemaal raar, ik ben ook een kritische geest, maar onverklaarbaarheden zijn er en Nostradamus heeft toch wel enkele heel erg straffe dingen gezegd voor zijn tijd. Het is in elk geval leuk om over na te denken.

mja, heeft hij het werkelijk gezegd?
als ik morgen zeg van: Nostradamus heeft voorspelt dat er in 2010 een reuze ufo naar beneden zal komen en iedereen vertelt dat voort en niemand doet de moeite voor het tegendeel te bewijzen ...

trouwens waarom zou het altijd over onze tijd moeten gaan? en waarom over negatieve gebeurtenissen?
waarom gelooft men nu personen als Nostradamus wel en andere niet. Misschien hebben andere mensen die niet bekend zijn ook voorspellingen gedaan en zijn ze gewoonweg van kant gemaakt voor hun denken ...

trouwens zo als hier is aangehaald van die ijzeren vogel als dat dan al waar moest zijn ...
Kdenk dat iedereen zijn fantasie hun gang laat gaan. Vroeger keken de mensen naar de vogels. Hun droom was om dat ook te kunnen. Stel u voor dat iemand het accepteert dat het kon. Dan kun je fantaseren over welk materiaal je zou gebruiken. Vroeger gebruikten ze voornamelijk hout & metaal enzo. Dus als je sterk zou willen staan in de lucht ==> hout of metaal.

Kdenk dat die gedachten gang zich ook veel afspeelt bij wetenschappers. Alleen dat deze de bewijsmiddelen gebruiken. Vb voorspelling komeet in 2014 ofzo. Omdat de baan langs de aarde loopt.

Ook zegt Men nu dat we in de toekomst mss buizen met lucht gebruiken om zich te verplaatsen. Men heeft nu de middelen niet, maar men denkt toch dat het kan.

Dus is de wetenschapper die dat gezegd heeft ook een grote voorspeller in de toekomst?

kwil nu ook niet uw kristische gedachten gang verpesten ofzo :p, kvind het de laatste tijd ook allemaal mooi om er over na te denken, maar kdenk ook wel dat er te weinig langs twee kanten iets bezien wordt.

Fir3wulf
13 februari 2006, 23:31
nee, want hij heeft een autobiografie geschreven dacht ik. Het opgraven van die boeken was ook al zo'n mysterie, want die heeft hij ook voorspeld.
En als 1 van de boeken vroeger of later werden opgegraven vergingen ze gewoon.
mensen wouden dit niet geloven en hebben dus 1 boek naar de zak geholpen door het te vroeg op te graven.
En nee, ik zeg niet dat het daarom minder interessant is; maar ik vraag me dan gewoon af, dat wij het ook niet zouden kunnen onder invloed en met zon ronddraaiend kamertje.

DJ_CUBEE1
13 februari 2006, 23:33
nee, want hij heeft een autobiografie geschreven dacht ik. Het opgraven van die boeken was ook al zo'n mysterie, want die heeft hij ook voorspeld.
En als 1 van de boeken vroeger of later werden opgegraven vergingen ze gewoon.
mensen wouden dit niet geloven en hebben dus 1 boek naar de zak geholpen door het te vroeg op te graven.
En nee, ik zeg niet dat het daarom minder interessant is; maar ik vraag me dan gewoon af, dat wij het ook niet zouden kunnen onder invloed en met zon ronddraaiend kamertje.

kdenk als wij het moesten kunnen dat ze daar pas een paar 100 jaar later iets kunnen over zegge ;)

Nog een interessant artikeltje ==> Voorspellingen zijn weerspiegeling van het verleden (http://www.skepsis.nl/nostradamus.html)

Fir3wulf
13 februari 2006, 23:39
of misschien totaal nie. Omda hij de eerste was.
gemoet tegenwoordig al ne oorlog starten om in de geschiedenisboekskes te kome.
Zielig gewoon vind ik het.

Xuod
13 februari 2006, 23:41
segh, weet iemand ne goeie site over nostradamus zelf? dus geen voorspellingen maar gewoon hoe die persoon was etc...

DJ_CUBEE1
13 februari 2006, 23:49
segh, weet iemand ne goeie site over nostradamus zelf? dus geen voorspellingen maar gewoon hoe die persoon was etc...

in de link van voorspellingen zijn weerspiegeling van het verleden staat er wat over Nostradamus, wie hij was en wat hij deed ;)

Xuod
13 februari 2006, 23:56
euhm, de welke(ja sorry é ) :p

DJ_CUBEE1
14 februari 2006, 00:09
euhm, de welke(ja sorry é ) :p
http://www.skepsis.nl/nostradamus.html

Xuod
14 februari 2006, 00:33
thx :)

Timmie
14 februari 2006, 00:58
Een nieuwe wereldoorlog :oink:

Daar hebbek wel schrik voor, khoop da België neutraal blijft en we geen last gaan hebben
Zijt ge gewoon naief of moet ik dit als grap beschouwen? :doh:

Een 3e WO? Nee, dat denk ik niet dat er zit aan te komen.
Het is typerend voor onze huidige samenleving dat de mensen "schrik" hebben voor de toekomst omdat ze geen echte houvast meer hebben.
Alles evolueert zo snel en het is zeer moeilijk om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen.

Defkes
14 februari 2006, 17:17
Het is typerend voor onze huidige samenleving dat de mensen "schrik" hebben voor de toekomst omdat ze geen echte houvast meer hebben.
Alles evolueert zo snel en het is zeer moeilijk om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen.

Ik heb er geen schrik voor hoor :). Maar ik herinnerde me dat ik dat van Nostradamus ooit eens had gehoord. En met de moslimterroristen de laatste jaren...

Towlie
14 februari 2006, 17:31

Wa bedoelde nu?

Defkes
14 februari 2006, 17:33
Wa bedoelde nu?

Zelfs als Belgie neutraal blijft, dan gaan we er nog last mee hebben :). Duitsland, Frankrijk, Engeland... Die gaan niet neutraal blijven en raadt eens welk landje daar in het midden ligt.

Bovendien gaan de 'tegenstanders' zich daar niets van aantrekken hoor :).

Fighting Hobbit
14 februari 2006, 18:11

Er zitten in elk geval een hele hoop conflicten aan te komen, of die zijn er eigelijk zelfs al. Een oorlog als 14-18 of 40-45 zal het waarschijnlijk niet worden, ik vermoed eerder dat het een conflict zal worden zoals in de Koude Oorlog, maar dan nu eerder de eerste wereld tegen de derde wereld...

Razzia
14 februari 2006, 18:33
Als Belgie neutraal blijft zitten we sowiso diep in de shit. Kijk naar WO II :/

Ik geloof zeker dat er een WO III komt, en niet omdat Nostradamus dat 'voorspeld' heeft. De situatie gaat uit de hand lopen, verdomde geschifte extremisten...

Timmie
14 februari 2006, 18:36
België neutraal zoals in de twee wereldoorlogen zou een utopie zijn op dit moment.

We hebben in een hele hoop militaire organisaties verplichtingen en daar komen we niet onderuit.
Daarom is het ook zo naief van de sp.a en co om ons leger alsmaar af te slanken.

Fir3wulf
14 februari 2006, 20:05
bekijk de staan van het huidige leger anders eens.... Sinds de dienstplicht is afgeschaft is er gewoon keiweinig man in dienst.

Da ze da maar terug invoeren.
Binne een jaar of 4 dak zelf niemeer moet gaan :D

Towlie
14 februari 2006, 20:14
Er waren toch neutrale landen in de vorige wereldoorlogen...
Ik wil niet het schoothondje van Amerika zijn, zoals we nu al zijn als ik dingen hoor dat Verhofstadt doet voor de VS
Maar de extremistische moslims steunen is ook al helemaal absurd

Dieleman_F
14 februari 2006, 21:28
Ik denk als het ooit gebeurt, dat het niets met het schoothondje van amerika zijn te maken zal hebben, maar om onze westerse waarden te verdedigen en dan zou ik het maar zeer zielig van belgie vinden om amerika samen met de grote europeese landen alles te laten oplossen terwijl erna van onze vrijheid zouden genieten dankzij hun.

Yo-Han
14 februari 2006, 21:39
Volgens mij zijn de nostra zijn teksten allemaal zo aangepast dat het nu lijkt alsof...verdraaiing van woorden en feiten gebeurt snel in de volksmond ;)

Ik ben wat een zware filosoof met momenten,maar sta ook wetenschappelijk met m'n voeten op de grond ...dus...ik geloof in de sterkte van de geesteskracht en een soort half thelepatisch gevoel ,genoemd empathie :)...en het ongelooflijk menselijk kunnen als de wilskracht er is ,maar zo bovennatuurlijke sterke toeren en voorspellingen etc? nah...

ps...ik laat de filsoof eens slapen vandaag,maw ,een horoscoop is ook soms zo gechreven da je elk moment wel iets naar de feiten kan draaien

FeNiX4LiFe
14 februari 2006, 21:54
....

edit: nvm de laatste pagina functie was weer totaal verkeerd
f*cking firefox

Cazzz
14 februari 2006, 21:55
uhu :p

LaXozz
14 februari 2006, 22:43
Ik geloof zeker dat er een WO III komt, en niet omdat Nostradamus dat 'voorspeld' heeft. De situatie gaat uit de hand lopen, verdomde geschifte extremisten...idd en zoals het nu voort blijft duren zal het niet meer lang duren... voor de tweede wereldoorlog begon waren er ook al conflicten tussen vele landen zoals nu terug het geval is... ik vrees ervoor, pff khoop dat ik het nie moet meemaken

Timmie
14 februari 2006, 23:34
Iedereen loopt hier zo hard van stapel ... conflicten met andere godsdiensten ok, maar dat zijn enkel de extremisten.

Diezelfde extremisten kunnen onmogelijk een "derde wereldoorlog" beginnen tegen het westen. Ze kunnen wel speldenprikken uitdelen mbv aanslagen ed.
Maar een echte open oorlog ligt niet meer in het verschiet.

Zoals hier al eerder werd aangehaald is het misschien een soort van tweede koude oorlog, met de grote uitzondering dat de vijand nu niet meteen herkenbaar is.

Geen russen meer, maar extremisten die het opnemen voor de letterlijke waarden uit hun godsdienst.
Dat het héél moeilijk wordt om een antwoord op zo'n bedreigingen te vinden weet iedereen, maar uitmonden in een derde wereldoorlog zal het niet doen.

Fir3wulf
15 februari 2006, 00:15
ja great, stel u het is voor, een leger gewoon soldaten en een leger met al quaida extremisten, allemaal met een bompakket.....

Poppel
15 februari 2006, 00:51
ja great, stel u het is voor, een leger gewoon soldaten en een leger met al quaida extremisten, allemaal met een bompakket.....
stel u voor, dan zit er zo'ne flauwe plezante tussen en die roept "BOEM!!" :lol:

_DM_
15 februari 2006, 01:03

Dan schiet ge ene dood zodat zijn bom ontploft en voila, al zijn maten eraan :unsure:
Soort van kettingreactie, als het ware :p

Fir3wulf
15 februari 2006, 01:57
idd, ma waar is de fun/waardigheid daarin ?
Ik bedoel, wie blaast zneige nu op.... Zedde toch wel sick in uw hoofd denk ik.
Ik snap da volg gewoon dus nie he.
krijge ze hun goesting nie, moeten er een paar man zich maar voor opofferen.
Krijgen ze nogges hun goesting nie; kidnappe ze wel iemand en dreigen ze via de media dat ze hem gaam vierendelen ofzo, komaan zeg.
wa een Egoistisch, haatdragend,... volk is da nu..

ShibbyQ
15 februari 2006, 12:32
Mja we zullen wel zien hoe het uitdraait zekers :oink:

Ak Johnsson
15 februari 2006, 19:23
Eventjes een vraag voor de kenners.. Ik ken Nostradamus maar had hij ook WOI en WOII voorspeld??

Poppel
15 februari 2006, 20:46
Eventjes een vraag voor de kenners.. Ik ken Nostradamus maar had hij ook WOI en WOII voorspeld??
ja :)

Fir3wulf
15 februari 2006, 20:58
min of meer wel he, zijn voorspellingen zijn niet allemaal tot op de haar juist (zoals namen bijvoorbeeld)

dkrijgen
6 september 2008, 23:29
volgens mij is het al begonnen, er zijn al 3 continalen betrokken bij een oorlog nu, amerika, europa en het midden oosten. bij de oorlog van irak,, er is als in amerika een uitspraak geweest door, ik weet even niet door wie, dat als hij president word dat hij dan rusland wilt aanvallen,, en aangezien weuropa en vooral de benelux + frankrijk, duitsland en engeland in die straal zitten, zal er denk ik binnen 10 jaar nog wel een oorlog komen, en ik vermoed een hele grote, ze zijn ook al bezig aan de pantser 7 of 8 kweet niet precies wat een mega gevaarlijke tank word,, er word al van alles ontwikkeld, er is een sniper die tot 20 km nauwkeurig schiet.. er word nog van alles ontwikkeld en ik weet zeker dat er nog een heleboel dingen achter gehouden word voor iedereen, dus ik vcermoed dat er binnen 10 of 15 jaar een 3e wereld oorlog komt.. ik sta in ieder geval klaar voor als het gebeurd.. dus wat ik tegen iedereen te zeggen heb, maak je alvast klaar ga naar de sportschool en train spieren, ga op vechtsport en leer jezelf verdedigen.. ik hoop dat dit genoeg info is.. een vriend van mij is er nogal in thuis, zodra ik hem weer spreek zal ik er over beginnen en zal ik zoveel mogelijk info hier bij zetten.

FroFro
6 september 2008, 23:32
volgens mij is het al begonnen, er zijn al 3 continalen betrokken bij een oorlog nu, amerika, europa en het midden oosten. bij de oorlog van irak,, er is als in amerika een uitspraak geweest door, ik weet even niet door wie, dat als hij president word dat hij dan rusland wilt aanvallen,, en aangezien weuropa en vooral de benelux + frankrijk, duitsland en engeland in die straal zitten, zal er denk ik binnen 10 jaar nog wel een oorlog komen, en ik vermoed een hele grote, ze zijn ook al bezig aan de pantser 7 of 8 kweet niet precies wat een mega gevaarlijke tank word,, er word al van alles ontwikkeld, er is een sniper die tot 20 km nauwkeurig schiet.. er word nog van alles ontwikkeld en ik weet zeker dat er nog een heleboel dingen achter gehouden word voor iedereen, dus ik vcermoed dat er binnen 10 of 15 jaar een 3e wereld oorlog komt.. ik sta in ieder geval klaar voor als het gebeurd.. dus wat ik tegen iedereen te zeggen heb, maak je alvast klaar ga naar de sportschool en train spieren, ga op vechtsport en leer jezelf verdedigen.. ik hoop dat dit genoeg info is.. een vriend van mij is er nogal in thuis, zodra ik hem weer spreek zal ik er over beginnen en zal ik zoveel mogelijk info hier bij zetten.

haaahahahahahaaaaaahahaahahahaahahahahaha

ihihihihiaiaiaiaiahahahahahahhahahahahaha

roflfololololololololololololol

lmaoaoaoaoaoaoaoaoo

hohohoohoo! nice
zalig

held!

Matt.
6 september 2008, 23:35
Aangezien ge zonet de regels gelezen hebt bij het registreren weet ge toch da ge 2infraction points krijgt voor threaddiggen? :ironic:
Meer dan 2 jaar oud, djeez...

Kemblin
6 september 2008, 23:38
Aangezien ge zonet de regels gelezen hebt bij het registreren weet ge toch da ge 2infraction points krijgt voor threaddiggen? :ironic:
Meer dan 2 jaar oud, djeez...

we weten nu wel wat er ons te wachten staat, ik ga alvast 50 sit-ups doen

switchblade
6 september 2008, 23:41

Wat zijn continalen? :eek:
Ik denk dat jij beter in deze thread (http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=541087) de ervaringen van jou en je maat deelt!

Trouwens, een "sniper" die tot 20km nauwkeurig schiet? Welk type en welke samenstelling van kogel? O.O
Bij het lezen over de mega-gevaarlijke tank tot het einde van de post heb welk mooi gelachen :')
Zwam is onderaan dit forum :unsure:

*vraagt vergunning aan om een pantser 8 te mogen bezitten*

FroFro
6 september 2008, 23:42
Om maar te zwijgen van het feit da het zeker ne wereldoorlog wordt aangezien de frigging BENELUX(!!!!!) tussen amerika en rusland ligt :p

switchblade
6 september 2008, 23:44
Om maar te zwijgen van het feit da het zeker ne wereldoorlog wordt aangezien de frigging BENELUX(!!!!!) tussen amerika en rusland ligt :p

Hopelijk gebeurt dit in de zomer dan, zodat de Amerikanen het wat makkelijker krijgen in Bastogne :unsure:

FroFro
6 september 2008, 23:46
Het Vlaamsch Cybertechnetic UberCorps zit daar dan al lang en houdt die Amerikanen met gemak tegen :)

maxdevis
6 september 2008, 23:46
wat is dat hier toch de laatste tijd met mensen die oeroude threads terug ophalen???
waar is den tijd dat iedereen te lui was om op de zoeken knop te duwen ....

FroFro
6 september 2008, 23:48
ik vraag me af op wa hij heeft gezocht :p

NoblesseOblige
7 september 2008, 08:33
Kan er niet gezorgd worden dat je gewaarschuwd wordt wanneer je een thread bovenhaalt die ouder is dan b.v. 6 maand? (aanvinken dat je akkoord bent ofzo)

OT: ja, geef ons nog wat meer info :woohoo:.

ZERQ
7 september 2008, 09:21
als ze komen zetten we de crem in de frontline :p

kreimkoek
7 september 2008, 09:24

http://i30.tinypic.com/2ptncsx.gif

Pirate!
7 september 2008, 09:34

Hahaha.
Oh wow.

Welke paddo's gebruikt gij?
Brb, ben mijn sixpack gaan kweken om kogels op te vangen.

h0pje
7 september 2008, 11:24
Roosendaal, 'nuff said ^^

Gentei
7 september 2008, 15:02
Menens 3de wereldoorlog???

Ik ga mij gewoon in mijn huis verstoppen en moesten er mensen binnenvallen ga ik ze gewoon met mijn katana te lijf zoals Sasuke in Naruto hell yeah, ik kijk niet zomaar naar die anime maar om lekkere nieuwe moves te leren!!!

falc.be
7 september 2008, 15:08
indien de derde wereldoorlog uitbreekt ga ik proberen zo hoog mogelijk te raken om naar de nucleaire explosies te zien.

Vampire
7 september 2008, 21:07
Kan er niet gezorgd worden dat je gewaarschuwd wordt wanneer je een thread bovenhaalt die ouder is dan b.v. 6 maand? (aanvinken dat je akkoord bent ofzo)

OT: ja, geef ons nog wat meer info :woohoo:.

Als je een post plaatst in een thread waar al lange tijd niet in gepost is krijg je een waarschuwing hoor :)

Jonathan
7 september 2008, 21:41
kerel serieus ...

Voor de kenners ; Is er eigenlijk één iets in zijn post dat waar is ? :p

switchblade
7 september 2008, 21:43
kerel serieus ...

Voor de kenners ; Is er eigenlijk één iets in zijn post dat waar is ? :p

Dat er oorlog is in Irak?