PDA

Volledige versie bekijken : Oude geschreven cd-roms lezen

BerckX
12 februari 2006, 19:33
Io peeps.
Ik heb een klein probleem met mijn oude cd-roms.
Ik had mp3's en allerlei andere bestanden op een cd-rom geschreven op een 'oude' pc (PII met windows 98,...).
Nu wil ik deze cd-roms lezen op mijn 'nieuwere' pc en laptop (P4, windows XP,...)
maar als ik mijn cd-rom wil verkennen zegt hij dat er niets op staat, leeg dus. Als ik deze terug in de 'oude' pc steek leest hij wel alles.
Weet er iemand hoe ik het kan oplossen zodat ik op beide pc's mijn oude cd-roms kan lezen?
Thx

Exit
12 februari 2006, 19:55
cd gesloten?

BerckX
12 februari 2006, 20:17
cd gesloten?

Nope
In verkenner geeft het gewoon aan dat de cd volledig leeg is.
Maar op de oude pc staan alle bestanden erop (volle cd dus).

cool_boy_ke
12 februari 2006, 20:21
Hij bedoelt of het multi-sesie is of niet geloof ik ....

Exit
12 februari 2006, 22:16
als ge die cd brandt, dan ook closed?
op die oude pc? hoe brandt ge die? (prog + type cd (multi, cdrom, udf, iso, ...)
op die nieue pc, welke drive leest die? cdrom, dvd, writer?

BerckX
13 februari 2006, 16:04
Closed... leg eens uit aub, begrijp het precies niet goed.

Op de oude pc kon ik gewoon mijn bestanden naar de cd-rom slepen en die werden er automatisch op gebrand. (type cd: CD-RW)
Maar als ik iets wil branden op mijn nieuwe pc dan moet ik het via een prog doen (nero) of eerst slepen en dan de bestanden kiezen die ik erop wil branden.

De nieuwe pc heeft maar 2 drives en die lezen cd-roms, dvd's en kan schrijven. Mijn notebook heeft maar 1 drive maar die leest ook alles normaal gezien.

Wat ook raar is: ik heb 5 dezelfde cd-rw's, allemaal met mp3 files (2 met andere files erin).
De oude pc kan deze alle 5 lezen.
De nieuwe pc leest er 3: die alleen mp3 files hebben.
De andere 2 hebben ook nog andere files buiten mp3's en die cd-rw's leest hij niet.
Zou het daar aan kunnen liggen?

Suicide Monkey
13 februari 2006, 16:43
Mss zal je op de nieuwe pc directcd ofzo moeten installeren om die te kunnen lezen. Je zou eens moeten kijken wat er zoal op die oude pc staat van programma's om cd's te branden.