PDA

Volledige versie bekijken : Deense cartoons over Mohammed

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

Poppel
1 februari 2006, 18:11
ik hoor enorm veel over deze cartoons, maar ik vind ze nergens.. kan iemand de link is geven naar de cartoons zelf ofzo.:wtf:

Kermit
1 februari 2006, 18:20
http://www.di2.nu/files/Muhammed_Cartoons_Jyllands_Posten.html

alstublieft

(laad wel heel traag, veel mensen willen dat eens zien zeker :p )

Poppel
1 februari 2006, 18:21
http://www.di2.nu/files/Muhammed_Cartoons_Jyllands_Posten.html

alstublieft

(laad wel heel traag, veel mensen willen dat eens zien zeker :p )
zijn ze grappig? :p
of echt zo beledigend dat heel denemarken ervoor op zijn kop moet staan door een meute woedende moslims?

Kermit
1 februari 2006, 18:29
die tweede bv: staan 4 mensen met ontplofte rugzakken voor het paradijs: zegt er ene die daar staat: stop stop, we have run out of virgins :D

ze stonden ook op de site van de nederlandse politicus wilders, maar die is toen geDdost, het dagblad france soir heeft de cartoons vandaag trouwens ook afgedrukt

Poppel
1 februari 2006, 18:31
die tweede bv: staan 4 mensen met ontplofte rugzakken voor het paradijs: zegt er ene die daar staat: stop stop, we have run out of virgins :D

ze stonden ook op de site van de nederlandse politicus wilders, maar die is toen geDdost, het dagblad france soir heeft de cartoons vandaag trouwens ook afgedrukt
:lol: ja die is net geload :p

Lachen.. moslims, kunnen ook nergens tegen :p

edit: de rest is al veranderd in een klein rood kruisje :cry:

Preske
1 februari 2006, 18:33
er zijn grappige tussen ja.
Ik heb er al veel en veel grovere gezien.

Kermit
1 februari 2006, 18:36
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=381&Itemid=74

dat is de site van wilders, hier zie je ze direct

Poppel
1 februari 2006, 18:36
NOG ZO IETS!! (http://smh.com.au/news/world/playboy-of-western-world-upsets-muslims/2006/01/30/1138590441920.html) man man man, waar zijn ze mee bezig.. volgens mij zijnt gewoon nen hoop gefrustreerde rukkers :doh:

Poppel
1 februari 2006, 18:39
guy verhofstadt (http://www.geertwilders.nl/images/stories/m7.jpg)is er ook weer bij :p

edit: kzie ni in waar er reden zou zijn voor die moslims om zo te reageren op deze cartoons:wtf:

Persoonlijk is er niet 1 die beledigend is..

Kandul
1 februari 2006, 18:52
Hier zijn nog wat mirrors:
http://blog.mikkeltscherning.dk/index.php/2006/01/30/muhammed-drawings/
http://www.pulpmovies.com/gagwatch/category/europe/denmark/
http://democracyfrontline.org/blog/?p=133

Tja, dom zijn is ook een kunst.. De mens is van nature nieuwsgierig. Als je zegt kijk er niet naar, dan kijkt men er juist wel naar. Nu heeft de halve westerse wereld die foto's al gezien.

ChfZ | Hanky
1 februari 2006, 19:00
mja,

Die kunne nu is gene zak verdrage..

Tommaay
1 februari 2006, 19:04
Wij houden het maar bij grapjes..

LSDsmurf
1 februari 2006, 19:21
Lol zo erg zijn die cartoons nu toch niet. Ik snap niet waarom ze daar zo'n ophef over maken.

Avondland
1 februari 2006, 19:26
Politieke correctheid...

Over Jezus en God mag men zoveel spot drijven als men wil maar vanaf men over ene Mohammed of Allah begint te spotten is het kot te klein. Moest men dit hier in België ook doen zou het niet lang duren of de desbetreffende cartoonist een proces aan zijn been had door het Centrum voor Gelijke Kansen (kuch kuch, van Jozef de Rode, ik bedoel Jozef de Witte).

Goidse
1 februari 2006, 19:44
Persoonlijk vind ik het een kinderachtige reactie: beperking persvrijheid, doodsbedreigingen...
Het is gewoon ZIELIG...

Avondland
1 februari 2006, 19:50
Voor mijn part mag eenieder zeggen wat hij wil, wat dus ook werkelijke vrijheid van meningsuiting impliceert. Waar de politieke correctheid in feite voor zorgt is een maatschappij waarin je mening vervolgt kan worden met een fikse boete. Zelfs onschuldige dingen als een mopje over marokkanen is al kantje boordje, waar zal het eindigen?

Shellshock
1 februari 2006, 21:51
Pfffffffffff, die moslims kunnen nérgens tegen. Met het Christendom mag gelachen worden zoveel men wilt, maar één klein grapje over de islam. :roll:

http://www.PetitionOnline.com/danmark/

Poppel
1 februari 2006, 22:00
Pfffffffffff, die moslims kunnen nérgens tegen. Met het Christendom mag gelachen worden zoveel men wilt, maar één klein grapje over de islam. :roll:

http://www.PetitionOnline.com/danmark/
online petitions werken niet..

NSA.Rhinox
1 februari 2006, 22:36
Kvind ze nieens grappig...

Handsome Hermit
1 februari 2006, 22:42
@NSA.Rhinox
Idd, als ge daar aanstoot moet aan neme, man dan zijt ge zielig ze.

Goidse
1 februari 2006, 22:56
Je moet eens de reacties lezen op die petitie. 't Kan je doen nadenken...

cram
1 februari 2006, 23:17
Gewoon belachelijk die reakties.
Die kunnen nu eens nooit rustig protesteren,nee altijd dreigen.
Als ze er niet tegen kunnen,dat ze ergens samen komen in de woestijn zonder dat er ander leven in de buurd is.En dat ze ontploffen.
Ik krijg het schijt van dat soort mensen (daarmee bedoel ik die gefustreerde extremen)

themuslim
1 februari 2006, 23:22
1- niet echt grappig maar ik ga niet over de straat roepen voor karikatures(voor alle duidelijkheid ik vind het wel erg als moslim) terwijl ervoor al duidezenden moslims werden afgeslacht en daar geen woord over wordt gerept door Saudi-Arabie
2-Hoe kun je zoiets zeggen of tekenen over een man als Mohammed(vzmh)?
Iedereen die daadwerkelijk z'n geschiedenis heeft bestudeert komt tot de conclusie dat hij een man was met de grootste positieven invloeden in deze wereld.

Mvg,

themuslim
1 februari 2006, 23:32
hmm, kijk dees maar, deze man deed tenminste de moeite.

Lees vanaf "my choice of Muhammad to lead ..."

http://muslim-canada.org/toponehundred.htm

themuslim
1 februari 2006, 23:37
Politieke correctheid...

Over Jezus en God mag men zoveel spot drijven als men wil maar vanaf men over ene Mohammed of Allah begint te spotten is het kot te klein. Moest men dit hier in België ook doen zou het niet lang duren of de desbetreffende cartoonist een proces aan zijn been had door het Centrum voor Gelijke Kansen (kuch kuch, van Jozef de Rode, ik bedoel Jozef de Witte).
God en Allah is dezelfde "persoon" hoor :ironic:

Verder zou ik het ook NIET apprecieren indien Jezus(vrede zij met hem) zo werd beledigd.

VMg,

Holy Paladin
1 februari 2006, 23:44
God en Allah is dezelfde "persoon" hoor

Verder zou ik het ook NIET apprecieren indien Jezus(vrede zij met hem) zo werd beledigd.

VMg,hij zegt juist dat er met god en jezus gelachen wordt en niemand dat erg vind .....

themuslim
1 februari 2006, 23:47
Ignorance is bless :)

"hij zegt juist dat er met god en jezus gelachen wordt en niemand dat erg vind ....."

hoe weet je dat? Iedereen die God en zijn profeten beledigt, beledigt mij ook :)

Vlaams_front
1 februari 2006, 23:48
Euhm waarom word die post gedelete?

No offence, maar mohammed was weldegelijk een pedofiel. Met een 9-jarig meisje voor diegene die het echt willen weten. Als ik hier zomaar wat zat te verzinnen ok, maar dat mag toch gezegd worden? :wtf:

themuslim
1 februari 2006, 23:48
off topic: hmm, mod cleaning ofzo? :p

themuslim
1 februari 2006, 23:49

No offence, maar mohammed was weldegelijk een pedofiel. Met een 9-jarig meisje voor diegene die het echt willen weten. Als ik hier zomaar wat zat te verzinnen ok, maar dat mag toch gezegd worden? :wtf:

Dat mag zeker en vast gezegd worden dat hij met Aisha trouwde op haar 9 jarige leeftijd. Maar hij had geen gemeenschap met haar op die leeftijd.

Vlaams_front
1 februari 2006, 23:51
Dat mag zeker en vast gezegd worden dat hij met Aisha trouwde op haar 9 jarige leeftijd. Maar hij had geen gemeenschap met haar op die leeftijd.

Jaja...gij zult wel zeggen...:p

Neje, onze leerkracht godsdienst zei vorig jaar van wel maar pas toen ze de leeftijd van 10 bereikt had. Meer weet ik er ook niet van.

Time
1 februari 2006, 23:55

Hoe kan je hem een pedofiel noemen als

1 het woord nog niet eens bestond in die tijd. Andere tijd, andere levenswijzen.
2 de leer ontkent dat er op die leeftijd al gemeenschap was.

Had je die uitleg trouwens direct erbij gevoegd was er geen sprake van een gedelete geweest aangezien hij gefundeerd zou zijn. Jouw post was niks meer dan een provocatie.

themuslim
Jaja...gij zult wel zeggen...:p

Neje, onze leerkracht godsdienst zei vorig jaar van wel maar pas toen ze de leeftijd van 10 bereikt had. Meer weet ik er ook niet van.
Wie was dan uw leerkracht godsdienst, heeft hij de islam bestudeerd?

Ik Kan je ook vertellen dat hij ervoor trouwde met een vrouw(Chadidjah) die vele ouder dan hem was.

Ik schaam mij niet voor m'n religie en ik zal alles durven vertellen want het is de enige vorm van waarheid. Dus ik heb geen reden om te liegen.

Mvg,

Holy Paladin
"hij zegt juist dat er met god en jezus gelachen wordt en niemand dat erg vind ....."

hoe weet je dat? Iedereen die God en zijn profeten beledigt, beledigt mij ook :)
als ik zo een cartoons zag hangen toen ik vroeger nog naar de kerk moest, nam ik aan dat de pastoor en de honderd man die er passeerde er wel mee konden lachen, ze hhebben ze daar zelf gehangen

DiDoria
1 februari 2006, 23:57
Duidelijk dat die mannen niet normaal en van het minste oververhit zijn. Alé kom..... Ik kan verdragen maar dit :ironic:

themuslim
1 februari 2006, 23:58
Off topic maar toch:

"De hoofddoek wordt zogezegd gedragen om te verhinderen dat de mannen seksueel opgewonden raken door de vrouwen. Leg mij dan eens waarom ik vrouwen zie met hoofddoek én rode lippen, spannende jeans en gelakte teennagels."

Dat is omdat deze vrouwen niet weten wat de hijaab(dus niet alleen hoofddoek) inhoudt, je mag je niet aantrekkelijk maken. Dit betekent dus wijde kleren en zeker geen smink. Ik heb zelfs liever dat dergelijke vrouwen gewoonweg geen hoofddoek dragen omdat ze een verkeerd beeld sturen naar de samenleving.

Mvg,

Vlaams_front
1 februari 2006, 23:58
Hoe kan je hem een pedofiel noemen als

1 het woord nog niet eens bestond in die tijd. Andere tijd, andere levenswijzen.
2 de leer ontkent dat er op die leeftijd al gemeenschap was.

Had je die uitleg trouwens direct erbij gevoegd was er geen sprake van een gedelete geweest aangezien hij gefundeert zou zijn. Jouw post was niks meer dan een provocatie.

Ja maar nu bestaat het wel. In ieder geval zei ik het om te zien wat themuslim erop te zeggen had. Kweet er het fijne niet van dus ik vraag het aan hem.

themuslim
1 februari 2006, 23:59
als ik zo een cartoons zag hangen toen ik vroeger nog naar de kerk moest, nam ik aan dat de pastoor en de honderd man die er passeerde er wel mee konden lachen, ze hhebben ze daar zelf gehangen
Dat is dan zijn recht. Moet je toch niet verw8en dat wij moslims dat ook maar aanvaarden.

Mvg,

themuslim
2 februari 2006, 00:00
Ja maar nu bestaat het wel. In ieder geval zei ik het om te zien wat themuslim erop te zeggen had. Kweet er het fijne niet van dus ik vraag het aan hem.

Zie je dan niet hoe stom je overkomt? Ik weet niet waarover ik spreek dus zeg ik maar wat en ik zal dan wel zien wat de overkant te zeggen heeft... :sleep:

Holy Paladin
2 februari 2006, 00:01
Dat is dan zijn recht. Moet je toch niet verw8en dat wij moslims dat ook maar aanvaarden.

Mvg,
vandaag in 2006, in europa, mag ik dat zeker verwachten

Holy Paladin
2 februari 2006, 00:03
double post

Vlaams_front
2 februari 2006, 00:05
Zie je dan niet hoe stom je overkomt? Ik weet niet waarover ik spreek dus zeg ik maar wat en ik zal dan wel zien wat de overkant te zeggen heeft... :sleep:

Euhm ja...dat was de bedoeling...

Als gij iets ni helemaal duidelijk weet, en ge ziet iemand die zoiets wél weet wa doe je doen?
Zwijgen of uitleg vragen?

Voila. :sleep:

themuslim
2 februari 2006, 00:10
Euhm ja...dat was de bedoeling...

Als gij iets ni helemaal duidelijk weet, en ge ziet iemand die zoiets wél weet wa doe je doen?
Zwijgen of uitleg vragen?

Voila. :sleep:
Nee, je VRAAGT uitleg, je roept niet zomaar wat in het rond hopend op een weerlegging. Dat is niet hoe je zoiets aangaat. :)

themuslim
2 februari 2006, 00:11
vandaag in 2006, in europa, mag ik dat zeker verwachten
Blijkbaar niet :p

Ferux
2 februari 2006, 00:11
2-Hoe kun je zoiets zeggen of tekenen over een man als Mohammed(vzmh)?
Iedereen die daadwerkelijk z'n geschiedenis heeft bestudeert komt tot de conclusie dat hij een man was met de grootste positieven invloeden in deze wereld.

Moslims verwarren cartoons blijkbaar met meningen en standpunten of teksten. Het is eigen aan cartoons dat ze politiek ONcorrect mogen zijn, dat maakt hen dikwijls ook grappig. In de westerse wereld worden cartoons gemaakt, da's eigen aan onze cultuur dat dit kan. Moslimlanden mogen dan beginnen boycotten als zij dat leuk vinden, maar excuses eisen van Denemarken is er werkelijk over. Ze hebben zich daar niet mee te moeien, imo.

Preske
2 februari 2006, 00:12

als ge zo gaat beginnen...

maria, de ma van jezus was ook minderjarig, en ze waren zelfs niet getrouwd. dus was de jezus ne bastaard. Technisch gezien heeft ze zelfs overspel gepleegd.

Maar hoort ge daar iemand iets over zeggen?

Holy Paladin
2 februari 2006, 00:12
blijkbaar niet? of ik wordt met de dood bedreigt ofzo?

themuslim
2 februari 2006, 00:13
Moslims verwarren cartoons blijkbaar met meningen en standpunten of teksten. Het is eigen aan cartoons dat ze politiek ONcorrect mogen zijn, dat maakt hen dikwijls ook grappig. In de westerse wereld worden cartoons gemaakt, da's eigen aan onze cultuur dat dit kan. Moslimlanden mogen dan beginnen boycotten als zij dat leuk vinden, maar excuses eisen van Denemarken is er werkelijk over. Ze hebben zich daar niet mee te moeien, imo.
Wie beslist daarover? ben jij soms een rechter om daarover te belissen?
Ik zie het nut niet van dergelijke karikatures(waarom wil je zo opzettelijk mensen beledigen???)... en iedereen die de profeet Mohammed bestudeert weet dat zo'n tekeningen alles behalve hem voorstellen.

Mvg,

Holy Paladin
2 februari 2006, 00:17
Ik zie het nut niet van dergelijke karikatures(waarom wil je zo opzettelijk mensen beledigen???)... en iedereen die de profeet Mohammed bestudeert weet dat zo'n tekeningen alles behalve hem voorstellen.

Mvg,
waarom blijft gij herhalen dat cartoons beledigend zijn? dat is niet zo, maar dan hebt gij geen poot om op te staan natuurlijk

themuslim
2 februari 2006, 00:19
blijkbaar niet? of ik wordt met de dood bedreigt ofzo?
hmmm "word ik"? :p

Nee, leer begrijpend lezen jongeman :)

"waarom blijft gij herhalen dat cartoons beledigend zijn? dat is niet zo, maar dan hebt gij geen poot om op te staan natuurlijk"

Hmm, cartoons waarbij je de profeet Mohammed belachelijk maakt zijn wel degelijk beledigend voor de moslims. Anders zouden ze niet op straat komen. Voor u als niet-gelovige betekent het natuurlijk niets, dat kan ik begrijpen.

Mvg,

Preske
2 februari 2006, 00:19

Mvg,

een karikatuur is niet bedoeld om te kwetsen.
En daarom ook hoeft een tekening hem niet voor te stellen.

Ooit al een cartoon van erik meynen gelezen? Daarin wordt Noel slangen als een slang voorgesteld.
iedereen weet dat hij natuurlijk geen echte slang is, want het is een cartoon. het is bedoelt als grap, om mee te lachen, niet om UIT te lachen

Genious
2 februari 2006, 00:21
en iedereen die de profeet Mohammed bestudeert weet dat zo'n tekeningen alles behalve hem voorstellen.

- wat is dan het probleem als het zo duidelijk niet den echten is
- hoe kunt ge in feite weten hoe hij er uit zag? ge mocht em niet afbeelden.

N3m3s1s
2 februari 2006, 00:21
als ge over zo'n "gevoelig" onderwerp cartoons wilt maken, zorgt dan tenminste da ze grappig zijn hé :sad:

(en trouwens wisten die mannen op voorhand dat moslims het afbeelden van Mohammed, laat staan spotten met, _NIET_ zouden waarderen)

themuslim
2 februari 2006, 00:22
een karikatuur is niet bedoeld om te kwetsen.
En daarom ook hoeft een tekening hem niet voor te stellen.

Ooit al een cartoon van erik meynen gelezen? Daarin wordt Noel slangen als een slang voorgesteld.
iedereen weet dat hij natuurlijk geen echte slang is, want het is een cartoon. het is bedoelt als grap, om mee te lachen, niet om UIT te lachen
Hmm, kies dan maar Noel slangen ofzo, als die het niet erg vindt...

Als morge mensen van mij karikatures tekenen en mij belachelijk proberen te maken(dus plakken op de muren van de school) dan ga ik er ook niet goed van zijn. Dat is dus wel degelijk kwetsend en beledigend. Dan mag je nog afkomen met "tis maar om te lachen"... maak dan karikatures van jezelf...

mvg

Holy Paladin
2 februari 2006, 00:24

"waarom blijft gij herhalen dat cartoons beledigend zijn? dat is niet zo, maar dan hebt gij geen poot om op te staan natuurlijk"

Hmm, cartoons waarbij je de profeet Mohammed belachelijk maakt zijn wel degelijk beledigend voor de moslims. Anders zouden ze niet op straat komen. Voor u als niet-gelovige betekent het natuurlijk niets, dat kan ik begrijpen.

Mvg,
typo :p

enfin het is de moslims hun fout dat ze geen gevoel voor humor hebben, en dat heeft geen invloed op het recht van die krant om die cartoons te tonen

themuslim
2 februari 2006, 00:25
- wat is dan het probleem als het zo duidelijk niet den echten is
- hoe kunt ge in feite weten hoe hij er uit zag? ge mocht em niet afbeelden.

1- het om de betekenis van die karikature zie "N3m3s1s": "en trouwens wisten die mannen op voorhand dat moslims het afbeelden van Mohammed, laat staan spotten met, _NIET_ zouden waarderen"

2-We weten idd niet hoe hij eruit zag, noch weten de Denen dat. Gaat er niet om, ze laten duidelijk weten dat ze Mohammed de profeet willen belachelijk stellen.

Mvg,

themuslim
2 februari 2006, 00:27
typo :p

enfin het is de moslims hun fout dat ze geen gevoel voor humor hebben, en dat heeft geen invloed op het recht van die krant om die cartoons te tonen
Jah dan komen we weer helemaal terug naar het begin eh. Je moet je proberen voor te stellen dat dit gebeurd bij iemand die het meest dierbaarder is dan wie dan ook op deze aarde(want dat is wat onze profeet Mohammed is) en dat die onterecht wordt gespot.

Quxan
2 februari 2006, 00:36
1- het om de betekenis van die karikature zie "N3m3s1s": "en trouwens wisten die mannen op voorhand dat moslims het afbeelden van Mohammed, laat staan spotten met, _NIET_ zouden waarderen"

2-We weten idd niet hoe hij eruit zag, noch weten de Denen dat. Gaat er niet om, ze laten duidelijk weten dat ze Mohammed de profeet willen belachelijk stellen.

Mvg,
1) Men moet het niet waarderen, enkel accepteren. Velen waarderen ook niet dat ze belastingen moeten betalen, maar ze accepteren het wel. Als iedereen begint te vechten tegen dingen die ze niet waarderen schiet er niet veel meer over.

2) Sinds wanneer is een cartoon een beeltenis van een mens? Ie ziet er trouwens op elke cartoon verschillend uit.

Quxan
2 februari 2006, 00:37
Jah dan komen we weer helemaal terug naar het begin eh. Je moet je proberen voor te stellen dat dit gebeurd bij iemand die het meest dierbaarder is dan wie dan ook op deze aarde(want dat is wat onze profeet Mohammed is) en dat die onterecht wordt gespot.
Wil je daarmee zeggen dat Mohammed niet in staat was om te relativeren?

jodeman
2 februari 2006, 00:38
We mogen met alles lachen : gehandicapten, zotten, homos, nonnen, god, de aarde, blinden, mij, u en ook met mohammed want een grap blijft een grap en is niet bedoeld om serieus opgevat te worden. Als alle mohammedanen plots grappen serieus beginnen op te vatten moeten er al geen grappen gemaakt worden want dan kan elke grap nadelig zijn voor wel iemand. Beetje kleingeestig vind ik dat.

Tw33tst3r
2 februari 2006, 00:43
(copy van wat ik hierover in andere thread op actua forum gezet heb die beetje veel wreed off topic aant gaan was/is):

mss kan je het ook opvatten als een sneer naar degenen die in naam van de profeet geweld plegen?

en dat de gevolgen die aan een cartoon gegeven worden die door 1 persoon niet door een heel volk gemaakt is (lijkt me nogal lastig om te tekenen :p) buiten alle proportie zijn vind ik niet dat je kan ontkennen

sowieso door de reacties op deze cartoon waarbij zelfs oproepen tot geweld blijken bij te horen vind ik dan ook niet kunnen

als je wil dat men de islam aanvaard wordt als een niet-gewelddadige godsdienst dan roep je niet in naam van die zelfde godsdienst op tot geweld
----
dit wil er ik hier nog bij zetten om dat het hier tenminste on topic is:
zelfspot is imo noodzakelijk als je jezelf te serieus neemt dan moet je niet verwachten dat anderen je serieus nemen

en dat het verboden is om mohammed af te beelden, tja als je geen moslim bent moet je je toch nie aan de koran houden?
en indien dat wel zo is then make me :)

mr u beledigd voelen...
het is niet voor niets een gevoel daar heb je niet direct zelf invloed op
mr de reacties zijn gwn een schande vr elke moslim

voor oproepen tot geweld bestaan er simpelweg geen excuses

edit: mss nog ff vermelden dat Turkse vrienden mij reeds turken-moppen hebben verteld, gwn om aan te geven dat een beetje zelfspot nog nooit iemand kwaad gedaan heeft

Ferux
2 februari 2006, 00:46

Onze cultuur heeft daarover beslist en de persvrijheid die in alle westerse landen geldt, is er het bewijs van. En het nut is dat wij ermee kunnen lachen. Gij niet? Sorry, maar da's dan uw eigen probleem, als ge niet kunt relativeren, bekijk ze dan niet.

De cartoonisten hebben trouwens gewoon hun werk gedaan, de moslims daarentegen proberen mensen hun werk af te nemen (wat blijkbaar nog schijnt te lukken ook). Gij verdedigt hier eigenlijk het geweld.

evil aardappel
2 februari 2006, 12:48
Dan moet ge es sommige standups bezig horen, die lachen soms hard met moslims... (het zijn in Nederland zelfs meestal moslims zelf als ik mij niet vergis).

Emerxill
2 februari 2006, 13:11
(copy van wat ik hierover in andere thread op actua forum gezet heb die beetje veel wreed off topic aant gaan was/is):

mss kan je het ook opvatten als een sneer naar degenen die in naam van de profeet geweld plegen?

en dat de gevolgen die aan een cartoon gegeven worden die door 1 persoon niet door een heel volk gemaakt is (lijkt me nogal lastig om te tekenen :p) buiten alle proportie zijn vind ik niet dat je kan ontkennen

sowieso door de reacties op deze cartoon waarbij zelfs oproepen tot geweld blijken bij te horen vind ik dan ook niet kunnen

als je wil dat men de islam aanvaard wordt als een niet-gewelddadige godsdienst dan roep je niet in naam van die zelfde godsdienst op tot geweld
----
dit wil er ik hier nog bij zetten om dat het hier tenminste on topic is:
zelfspot is imo noodzakelijk als je jezelf te serieus neemt dan moet je niet verwachten dat anderen je serieus nemen

en dat het verboden is om mohammed af te beelden, tja als je geen moslim bent moet je je toch nie aan de koran houden?
en indien dat wel zo is then make me :)

mr u beledigd voelen...
het is niet voor niets een gevoel daar heb je niet direct zelf invloed op
mr de reacties zijn gwn een schande vr elke moslim

voor oproepen tot geweld bestaan er simpelweg geen excuses

edit: mss nog ff vermelden dat Turkse vrienden mij reeds turken-moppen hebben verteld, gwn om aan te geven dat een beetje zelfspot nog nooit iemand kwaad gedaan heeft
Ik wou ongeveer hetzelfde zegge :)

Dat die cartoon mohammed zelf niet belachelijk maakt, maar eerder wil vertellen dat al die terroristen die in naam van Allah, de Koran en Mohammed die dingen plegen, de westerse wereld een (verkeerd) beeld heeft doen vormen van de Islam.
Dus eigenlijk zijn het die terroristen die Mohammed belachelijk gemaakt hebben en niet de cartoonisten...

Grtz

Cartek
2 februari 2006, 13:24

Mvg,

beledigend :lol: staan daar 1000 mensen op straat wa vlagskes van denemarken te verbranden en de helft weet waarschijnlijk nie waarom. ze doen gewoon maar mee want het is in voor de moslims om altijd wel tegen iets te zijn. hebben die mensen daar geen werk ofzo? Denkt ge nu echt dat die moslims nadenken over die cartoons en zeggen; damn nu ben ik toch echt wel gekwetst: NEE. t'engiste dat ze daar doen is samenkomen en vlagskes verbranden of zichzelf opblazen. nuja mij nie gelaten, als ge te dom zijt om te beseffen dat die cartoons om te lachen zijn.

themuslim
2 februari 2006, 13:34
1) Men moet het niet waarderen, enkel accepteren. Velen waarderen ook niet dat ze belastingen moeten betalen, maar ze accepteren het wel. Als iedereen begint te vechten tegen dingen die ze niet waarderen schiet er niet veel meer over.

Men moet het accepteren? In Europa ja, buiten Europa? Helemaal niet, daarom dat er dus buiten Europa vooral wordt gereageerd misschien?

2) Sinds wanneer is een cartoon een beeltenis van een mens? Ie ziet er trouwens op elke cartoon verschillend uit.
Het gaat er niet om, er staat telkens Mohammed bij dus ze verwijzen naar hem.

Mvg,

themuslim
2 februari 2006, 13:37
Onze cultuur heeft daarover beslist en de persvrijheid die in alle westerse landen geldt, is er het bewijs van. En het nut is dat wij ermee kunnen lachen. Gij niet? Sorry, maar da's dan uw eigen probleem, als ge niet kunt relativeren, bekijk ze dan niet.
Het is niet enkel ons probleem want Denemarken zal de gevolgen wel merken. Economisch dan welis waar.

De cartoonisten hebben trouwens gewoon hun werk gedaan, de moslims daarentegen proberen mensen hun werk af te nemen (wat blijkbaar nog schijnt te lukken ook). Gij verdedigt hier eigenlijk het geweld.

moslims hebben hun werk afgenomen? :wtf:
Ja we leven hier met zoweinig mensen dusjah, dan maar met Mohammed spotten...
*Voor alle duidelijkheid, ik ben er niet 100% tegen, want ik wil wel is zien wat de islamtische landen nu gaan doen(wss niets, kennende hun recente/laffe verleden).
Mvg,

themuslim
2 februari 2006, 13:39
Ik wou ongeveer hetzelfde zegge :)

Dat die cartoon mohammed zelf niet belachelijk maakt, maar eerder wil vertellen dat al die terroristen die in naam van Allah, de Koran en Mohammed die dingen plegen, de westerse wereld een (verkeerd) beeld heeft doen vormen van de Islam.
Dus eigenlijk zijn het die terroristen die Mohammed belachelijk gemaakt hebben en niet de cartoonisten...
Grtz

1-Nice try maar toch niet :)
2-die terroristen geven geen verkeerd beeld van de islam want het westen zou is naar het verleden moeten kijken, dan weet je wel dat je zo'n aanvallen kunt verwachten/verdient...

@cartek... nee :)
Mvg,

jodeman
2 februari 2006, 13:44
themuslim, jij maakt dus nooit grappen? Nooit een grap over een blondje verteld? Of over homos of over de pastoor? Moeten er morgen 5000 homos, blondjes en pastoors voor u deur staan voor te zeggen dat ge ne rotzak zijt omdat ge een grapje hebt gemaakt? Wat ga ge dan zeggen? HET WAS EEN GRAP!!

Feignasse
2 februari 2006, 13:56
themuslim, jij maakt dus nooit grappen? Nooit een grap over een blondje verteld? Of over homos of over de pastoor? Moeten er morgen 5000 homos, blondjes en pastoors voor u deur staan voor te zeggen dat ge ne rotzak zijt omdat ge een grapje hebt gemaakt? Wat ga ge dan zeggen? HET WAS EEN GRAP!!

Mohammed nog een beetje gaan vergelijken met blondjes, homo's en pastoors?? :|
Aan de schandpaal met u ongelovige hond!

:unsure:

Ubik
2 februari 2006, 14:02
zoveel heisa voor niks... het merendeel van de cartoons zijn trouwens niet echt grappig, eerder slightly amusing. mja tzijn de verhitte reacties die het feest verzorgen.

:sleep:

jodeman
2 februari 2006, 14:09
Maar het ergste vind ik dan nog, als die andere landen zien dat het aanslaat dan gaan ze het nog wat opblazen ook. Nu zijn ze dat Europees gebouw ervoor gaan bestormen met wapens en de Deense ambassade kan niet opengaan.
Denk dat het in die landen zo ongeveer gaat : kijk een auto met een Frans nummerplaat. Wat denken die Fransen wel? Kom, pak uw geweren, we gaan is goe knallen.
Die hebben nie veel nodig zenne voor is goeie heisa te maken.

Grim
2 februari 2006, 14:33
Al bij al toch niet slim van de Franse en Noorse en andere kranten om dat na al die heisa NOG eens te publiceren. Olie op het vuur, gewoon de verkoop doen stijgen door de welbekende 'controversiële' cartoons, end erachter zich toch nog verwonderen over de reactie van het Oosten na de voorbije weken.
Tot daar dat de eerste reactie van de moslims op de cartoons overdreven was, maar eens ge weet dat ze er ni mee kunnen lachen en dasse de rzelfs aanstoot aan nemen, dan noem ik die her-publicaties echt idioot en provocatie, in tegenstelling tot de eerste publicatie.
De pers permitteert zichzelf wel veel vind ik. En bij het minste dat er mis gaat, ahja maar vrijheid van persoonlijke meningsuiting. Awel ja, tis goed, vrijheid van persoonlijke meningsuiting, ma dan moede ook ni zitten zeiken op de moslims die daar ver weg deense vlaggen verbranden want das toch ook maar gewoon een vorm van vrije meningsuiting, ni waar... Ter zijn gewoon grenzen aan vrije meningsuitng, of ge het nu wilt of niet. Das gewoon het naïefste ideaal dat er bestaat maar de pers steekt er zich maar al te graag achter weg.

ComputerVISTA
2 februari 2006, 14:42

VMg,

Maar het zijn "maar" grapjes hoor, geen beledigingen! Wij maken zelf grappen over allerhande volkeren, landen, religies, etc... Imo moet je met alles en iedereen is kunnen lachen of een grap over maken.

pina
2 februari 2006, 14:44
wij vinden dit niet zo erg omdat wij zelf over het algemeen niet zo fanatiek gelovig zijn als hen. Maar ik herinner me nog een paar maanden geleden dat er veel heisa was ontstaan omdat er een bepaalde afbeelding werd gebruikt om Jezus of Maria af te beelden. Het was vrij seksueel getint, die heisa met de blote borst. Die kritiek kwam vanuit de Kerkgemeenschap. Ik vind het dan ook verkeerd om mensen het midden-oosten veroordelen voor hun bekrompenheid, terwijl hier hetzelfde gebeurt. En hen of die godsdienst af te schilderen als idioot of: "het zijn weeral die moslims", net zoals men hier al sneller durft zeggen: "het waren weeral die makakken eh!"

Daarnaast is het ook zo dat het op zich totaal geen probleem is bij ons omdat wij hier veel ruimer denken en omdat we zo veel verder geëvolueerd zijn dat we die zaken al "gewoon" zijn. Die zaken staan zelfs in onze wet geschreven. Bij hen is dat totaal niet zo en moet je het ook langs hun kant bekijken. Als iemand waar je naar opkijkt als terrorist wordt afgeschilderd, is dat niet leuk. Denk daarnaast ook nog eens aan de extremisten, zij zijn sowieso opvliegender van karakter. Het is net hetzelfde als je voor een groep skinhead hen zit uit te lachen, dan krijg je ook zo'n reacties.

Hier in het westen komen we nochtans ook zo'n reacties tegen. Maar dat is dan meer politiek getint. In de VS bijvoorbeeld hebben ze een paar jaar geleden belgische bedrijven willen boycotten, of zelfs antwerpen willen vermijden wegens uitspraken van verhofstadt over de Iraakse oorlog. Hier in belgië hetzelfde over Amerikaanse producten, wat trouwens nog altijd aan de gang is vandaag de dag. Bij ons is de economie de draaischijf, terwijl bij hen religie voorop staat.

Hun reactie is dus totaal anders dan de onze, maar dat is nog altijd geen reden om het uit te lokken. Daarnaast is zijn de aangeboden excuses van de hoofdredacteur ook wel voldoende vind ik. Daarom is het ook wel heel jammer dat zij plots het Westen gaan bedreigen. Ze mogen nog altijd niet vergeten dat hun geweld ervoor kan zorgen dat de hulpverlening op de helling komt te staan.

Avondland
2 februari 2006, 14:58

VMg,
"Beledigen" is hoe dan ook een groot woord. Als men in de maatschappij al niet meer mag spotten met bepaalde dingen, waarin komen we dan terecht? Liever geen stalinistisch land waar je eigen mening een zekere dood kon betekenen.

God en Allah zijn trouwens eerder fictieve personen, waarvan geen bewijs geleverd is dat ze echt bestaan. Ik ben zelf geen gelovige, maar kan me wel inbeelden dat de verschijning van een goddelijk beeld veelal een metafoor is in plaats van een fysieke persoonlijkheid.

En hoeveel keer werd de paus al niet beledigd in eindejaarsconférences en dergelijke plezierigheden? Zoals ik al eerder zei: mij kan het geen bal schelen wat iemand provoceert, maar deze moet wel instaan voor mogelijke kritieken daarop.

Emerxill
2 februari 2006, 14:59
2-die terroristen geven geen verkeerd beeld van de islam want het westen zou is naar het verleden moeten kijken, dan weet je wel dat je zo'n aanvallen kunt verwachten/verdient...

Mvg,
Dan zegt ge dat uw moslim broeders daarachter dommerikken (*ff zelfcensuur toegepast hier*) zijn die nog eens ni luisteren naar de man die ze nu zogezegd zijn naam en eer aant verdedigen zzijn...

1-Islam betekent toch vrede of liefde normaal gezien, dan vermoed ik beter arabisch kan dan een bepaald gedeelte van de moslims.
2-Wat zei Mohammed himself ookalweer toen ze hem 1100j geleden vernederden wanneer hij de Islam predikte en Allah hem aanbood om die mensen de straffen? Der zijn 2 versies van dat verhaal, ik ken ze ikzelf (niet moslim) leef ernaar, pas die wijze woorden regelmatig toe! En toch reageren die moslims zo fel, oh zij die zich volledig laten inspireren door Mohammed :ironic:

Voor 80% van hun niemeer dan een goedkoop excuus zoeken om rel te schoppen...
*edit* ff paar inhoudelijke en structurele aanpassingskes gedaan, moest ff rap gaan :p

Holy Paladin
2 februari 2006, 15:03
Al bij al toch niet slim van de Franse en Noorse en andere kranten om dat na al die heisa NOG eens te publiceren. Olie op het vuur, gewoon de verkoop doen stijgen door de welbekende 'controversiële' cartoons, end erachter zich toch nog verwonderen over de reactie van het Oosten na de voorbije weken.
Tot daar dat de eerste reactie van de moslims op de cartoons overdreven was, maar eens ge weet dat ze er ni mee kunnen lachen en dasse de rzelfs aanstoot aan nemen, dan noem ik die her-publicaties echt idioot en provocatie, in tegenstelling tot de eerste publicatie.
De pers permitteert zichzelf wel veel vind ik. En bij het minste dat er mis gaat, ahja maar vrijheid van persoonlijke meningsuiting. Awel ja, tis goed, vrijheid van persoonlijke meningsuiting, ma dan moede ook ni zitten zeiken op de moslims die daar ver weg deense vlaggen verbranden want das toch ook maar gewoon een vorm van vrije meningsuiting, ni waar... Ter zijn gewoon grenzen aan vrije meningsuitng, of ge het nu wilt of niet. Das gewoon het naïefste ideaal dat er bestaat maar de pers steekt er zich maar al te graag achter weg.
het herdrukken is een goede zaak imo, een statement naar die moslims dat ze niet het recht of de macht hebben om onze wetten te veranderen
zomaar plooien naar hun wil, dat is pas dom

Holy Paladin
2 februari 2006, 15:06

Mvg,
ge zegt dus dat alle moslims eigelijk wel terroristen zijn? mooi mooi ge vind het blijkbaar nog goed ook

Grim
2 februari 2006, 15:10
het herdrukken is een goede zaak imo, een statement naar die moslims dat ze niet het recht of de macht hebben om onze wetten te veranderen
zomaar plooien naar hun wil, dat is pas dom

Ok, dus gij vindt dat een goeie zaak in het teken van de bescherming van het Westerse ideaal van vrije meningsuiting.
Het enige wat de moslims gedaan hebben is HUN religieuze idealen te beschermen, hetgeen gij hen blijkbaar verwijt en bestempelt als 'bekrompen'.
Mocht ge de lijn doortrekken zou ge inzien dat de acties van die kranten sowieso even bekrompen zijn.
Ofwel is het vanuit financieel oogpunt, zoals ik eerder aangaf, zonder oog voor de gevoeligheden van andere culturen, verkopen doens tijgen met de veelbesproken cartoons, naambekendheid, ...
Ofwel is het uit kwestie van 'principe'. Zelfde dus als voor de moslims die uit 'principe' niet willend at er met hun profeet gelachen wordt.
Where's the difference I ask you?

pina
2 februari 2006, 15:13
zomaar plooien naar hun wil, dat is pas dombekijk het eens van andermans standpunt ipv altijd te beroepen op de wet hier... We weten ondertussen ook wel dat het niet strafbaar is, maar er mag toch nog wel enig fatsoen zijn zeker? Als uw moeder zou sterven, en ik kom in uw gezicht zeggen dat het een lekker hoertje was, dan ben ik toch ook niet strafbaar, maar je gaat er toch ook wel problemen mee hebben met die uitspraak? Stel nu dat de dag daarna X of Y mijn mening ook deelt, en het aan u kom zeggen, dan denk ik niet dat jij er verder zal mee kunnen lachen

Holy Paladin
2 februari 2006, 15:15
Ok, dus gij vindt dat een goeie zaak in het teken van de bescherming van het Westerse ideaal van vrije meningsuiting.
Het enige wat de moslims gedaan hebben is HUN religieuze idealen te beschermen, hetgeen gij hen blijkbaar verwijt en bestempelt als 'bekrompen'.
Mocht ge de lijn doortrekken zou ge inzien dat de acties van die kranten sowieso even bekrompen zijn.
Ofwel is het vanuit financieel oogpunt, zoals ik eerder aangaf, zonder oog voor de gevoeligheden van andere culturen, verkopen doens tijgen met de veelbesproken cartoons, naambekendheid, ...
Ofwel is het uit kwestie van 'principe'. Zelfde dus als voor de moslims die uit 'principe' niet willend at er met hun profeet gelachen wordt.
Where's the difference I ask you?
hier komt het: ons ideaal is beter dan het hunne :p
serieus, als het daarop neerkomt, waarom zouden wij onze idealen niet mogen verdedigen?

bekijk het eens van andermans standpunt ipv altijd te beroepen op de wet hier... We weten ondertussen ook wel dat het niet strafbaar is, maar er mag toch nog wel enig fatsoen zijn zeker? Als uw moeder zou sterven, en ik kom in uw gezicht zeggen dat het een lekker hoertje was, dan ben ik toch ook niet strafbaar, maar je gaat er toch ook wel problemen mee hebben met die uitspraak? Stel nu dat de dag daarna X of Y mijn mening ook deelt, en het aan u kom zeggen, dan denk ik niet dat jij er verder zal mee kunnen lachendien mohammed is al lang dood, ondertussen zou ik wél met mijn moeder kunnen lachen, op voorwaarde dat er iets grappig aan de cartoons is (wat wel zo is bij cartoons, toch die dat ik snap :x )
voor de rest, same principes als hierboven he

Kurobu
2 februari 2006, 15:16
Het gaat er niet om, er staat telkens Mohammed bij dus ze verwijzen naar hem.

Mvg,

moesten het leugens of verzinsels zijn in die cartoons .. dan zou ik u comentaar snappen.

maar aangezien het de waarheid is, die wat grappig wordt overgebracht...
snap ik niet echt u probleem. en ook niet dat van de totale moslim gemeenschap.

get a life...
als alle huis nummers moest verbranden van mensen die ooit eens om mij gelachen hebben ( niet met mij he, om mij ) dan zou ik aan mijn 80 jaar nog aan het verbranden zijn.

wat is er nu zo plezant aan om daar zo een heisa en opwinding rondt te maken ..

zoek een lief , zoek werk , maak kindjes en geniet.
en zoek niet constant achter dingen om over te zagen.

my 50 cent ;)

mvg

pina
2 februari 2006, 15:19
dien mohammed is al lang dood, ondertussen zou ik wél met mijn moeder kunnen lachen, op voorwaarde dat er iets grappig aan de cartoons is (wat wel zo is bij cartoons, toch die dat ik snap :x )
voor de rest, same principes als hierboven heen dan? Het gaat om de perceptie. Zij eren hen nog altijd alsof hij er nog is. Zij geloven dat hij nog aanwezig is in deze wereld, dus de afstand is toch niet zo groot voor hen als jij met uw moeder 30 jaar naar haar overlijden.

Holy Paladin
2 februari 2006, 15:21
en dan? Het gaat om de perceptie. Zij eren hen nog altijd alsof hij er nog is. Zij geloven dat hij nog aanwezig is in deze wereld, dus de afstand is toch niet zo groot voor hen als jij met uw moeder 30 jaar naar haar overlijden.
en wij lachen ook met mensen die nog leven!
enige keer dat ge der niet met lacht is als hij juist gestorven is, of juist vernomen heeft dat hij kanker heeft ofzo
en ff later mag het weer wel he

ze moeten gewoon humor kweken, simpel

Racemaniac
2 februari 2006, 15:38
btw, 'k heb gehoord dat die cartoons van september dateren, dat ze dus 4 maanden nodig hebben gehad om heel da gezever errond te krijgen...

da's dus ni simpelweg intolerantie en zo, da's gewoon met opzet gedaan, anders zou da geen 4 maanden duren... 'k durf er ook alles op te verwedden dat 90% van de mensen die daar boycotten en bedreigen en zo nog ni eens de cartoons heeft gezien....

Goidse
2 februari 2006, 15:41

Mvg,

Ze hebben het volste recht om verontwaardigd te zijn..., maar
de manier WAAROP er gereageerd is, is schandalig: doodsbedreigingen van allerhande mensen, eisen van censuur in Denemarken (totaal andere maatschappij totaal ander werelddeel en dan gaan ZIJ daar eens zeggen hoe het WEL moet??), totale boycot tegen heel Denemarken.
Dat zijn tekenen van kinderachtig gedrag. Het niet begrijpen van wat er wel mee bedoelt wordt...

Goidse
2 februari 2006, 15:52

Mvg,

Niemand heeft het recht om andere mensen te vermoorden, zelfs niet als er andere mensen jouw mensen hebben vermoord. In elk godsdienstig dogma zal dit wel te lezen zijn, maar wat doet iedereen (Westen, Chinezen, Moslimwereld) mensen doodschieten, opblazen...
Omdat bv. Duitsland 60 jaar geleden half Europa uitgeroeid had, betekent het toch niet dat we nu heel Duitsland moeten gaan vernietigen.
Gedane zaken nemen geen keer en niemand, maar dan ook niemand dient zo bestraft te worden!

kondamin
2 februari 2006, 16:16
tsjaaaa lees ik net op de standaard dat een of andere tereur groep denen fransen en noren vrijspel heeft verklaard als ze zich niet onmiddelijk uit de voeten maken uit hun land.

nu frankrijk kennende met zulke zaken in die regio, ik hoop dat ze weten wat ze op hun nek halen, en in frankrijk zullen dan waarschijnlijk nog wat wagens in brand schieten.
bon de kranten zullen weer mooi volstaan

themuslim
2 februari 2006, 16:31
ge zegt dus dat alle moslims eigelijk wel terroristen zijn? mooi mooi ge vind het blijkbaar nog goed ook
Bedoel je met terroristen zij die de terreur van het westen beu zijn en besloten hebben om het te bevechten? Indien wel, dan ja dan zij moslims terroristen. :)

M'n motto is idd tand om tand, oog om oog(en hou die citaat van Ghandi maar bij)... maar nu zijn we off-topic.

@²post van Goidse, dat is jouw mening. Niets meer :)

@Kurobo, nee leugens, kijk maar na die foto... " no more virgins "? Jah tuurlijk...:ironic: :)

Verder praat iedereen hier over vrije meningsuiting en persvrijheid etc... Idd, in Europa is het toegestaan om zoiets te doen, maar in islamitische landen mag je dit zeker niet(gelukkig maar). Dusjah, Denemarken heeft economische contacten met islamtische landen dus ze zullen zelf maar moeten beslissen wat ze willen.
Waarom ziet niemand de actie van de moslims als vrije meningstuing? Moslims hebben toch het recht om te boycotten zeker? Maar ownee... dat wordt weer kinderachtig en zielig genoemd. Ik heb dergelijke commentaar over die cartoons amper gelezen.

Tweak37
2 februari 2006, 16:37
Ik noem dreigen met het opblazen van franse, noorse en deense instanties geen vrije meningsuiting nee.

Vrije meningsuiting is een mensenrecht, en wel een van de allerbelangrijkste... (enkel iedereen is gelijk staat er nog boven...)

Poppel
2 februari 2006, 16:44
zegt dat dan meer over jullie of over ons :sop:

Poppel
2 februari 2006, 16:46
en iedereen die de profeet Mohammed bestudeert weet dat zo'n tekeningen alles behalve hem voorstellen.

Mvg,
wel dan, waar maak je je dan druk over :doh:

Deus ex Machina
2 februari 2006, 16:46
en dan? Het gaat om de perceptie. Zij eren hen nog altijd alsof hij er nog is. Zij geloven dat hij nog aanwezig is in deze wereld, dus de afstand is toch niet zo groot voor hen als jij met uw moeder 30 jaar naar haar overlijden.

het gaat erom om dingen te relativeren, en niet met doodsbedreigingen of boycots te beginnen zwaaien als er iets iemand niet aan staat.
zelfkritiek weet je wel, als iedereen voor alles zijn bakkes moet beginnen houden, leven we meteen weer in sovjet rusland, of nazi duitsland.

Goidse
2 februari 2006, 16:47
Bedoel je met terroristen zij die de terreur van het westen beu zijn en besloten hebben om het te bevechten? Indien wel, dan ja dan zij moslims terroristen. :)

M'n motto is idd tand om tand, oog om oog(en hou die citaat van Ghandi maar bij)... maar nu zijn we off-topic.

@Kurobo, nee leugens, kijk maar na die foto... " no more virgins "? Jah tuurlijk...:ironic: :)

Verder praat iedereen hier over vrije meningsuiting en persvrijheid etc... Idd, in Europa is het toegestaan om zoiets te doen, maar in islamitische landen mag je dit zeker niet(gelukkig maar). Dusjah, Denemarken heeft economische contacten met islamtische landen dus ze zullen zelf maar moeten beslissen wat ze willen.
Waarom ziet niemand de actie van de moslims als vrije meningstuing? Moslims hebben toch het recht om te boycotten zeker? Maar ownee... dat wordt weer kinderachtig en zielig genoemd. Ik heb dergelijke commentaar over die cartoons amper gelezen.

Ooit gehoord van doodsbedreigingen? Doet je niets zeker?
Zie nu nog steeds niet hoe belachelijk groot het verschil is tussen de actie en de tegenreactie? Een cartoon vs. doodsbedreigingen?

In onze bijbel staat al zeker dat U niet mag doden! Staat dat ook niet in de Koran???

Ik heb het hier wel over het vermoorden van mensen en niet over het geen respect hebben...

Yo-Han
2 februari 2006, 16:47
Het is een groot gevaarlijk explosief vat aan het worden daar ..dat is het groot probleem..een zware overreactie op een simpele cartoon...goed vb dat we Duitsland en Japan niet moeten blijven straffen voor hun verleden of dat een Duitser niet eens zou kunnen lachen met een nazi of jodenmop bvb,maar het westen nu is het midden oosten niet nu,en 20 jaar geleden was er waarschijnlijk minder heisa geweest over zulks kartoon..het is wel een feit dat de VS en VN zich nog wel moeien met de midden oosten politiek..maar zo gaat het al decennia,wij westerlingen profiteren economisch al zo lang van andere werelddelen...maar nu is de spanning ten top gedreven en daarom overreageert men daar ..bin laden is nog meer geslaagd in z 'n opzet dan hij ooit dacht denk ik..de gemoederen van moslims tegen het westen opzetten maw..en niets werkt beter dan massagevoelens aanspreken

dus uit huidig voorval heeft m'n weer iets geleerd,ook al is de reactie overdreven

MAAR er word veel teveel geleuterd door de media ..meer over de cartoons dan de mogelijke oorzaken van het voorval zelf!..maw, te weinig over wat de geleerde les zou moeten zijn

de les is dat we het komende decenium spijtig genoeg HEEL voorzichtig zullen moeten zijn met ons uitspraken als het over de koran en midden oosten gaat...
...met onstabiele springstof ga je ook voorzichtig om!

ps geen verwijt aan cartoonisten en journalisten,we kennen niet allemaal de koran uit ons hoofd!

Poppel
2 februari 2006, 16:51
nog een cartoontje dat er bij past

http://www.isfullofcrap.com/albums/Cartoonblogging/mohammed_email01.jpg
:lol:

Deze is tenminste wel grappig :D

Poppel
2 februari 2006, 16:53
dan weet je wel dat je zo'n aanvallen kunt verwachten/verdient...

,

HOW, een terroristische aanval op ONSCHULDIGE MENSEN gepleegd IN DE NAAM VAN GOD, verdient NOOIT iemand...

Ollie
2 februari 2006, 16:55
wij westerlingen profiteren economisch al zo lang van andere werelddelen...

De enige reden waarom de arabieren niet ook op materieel vlak in de 12e eeuw leven is omdat zij economisch profiteren van ons, niet omgekeerd.

de les is dat we het komende decenium spijtig genoeg HEEL voorzichtig zullen moeten zijn met ons uitspraken als het over de koran en midden oosten gaat...
...met onstabiele springstof ga je ook voorzichtig om!

onstabiele springstof maak je onschadelijk.

ps geen verwijt aan cartoonisten en journalisten,we kennen niet allemaal de koran uit ons hoofd!

cartoonisten en journalisten moeten de koran niet uit het hoofd kennen.

Goidse
HOW, een terroristische aanval op ONSCHULDIGE MENSEN gepleegd IN DE NAAM VAN GOD, verdient NOOIT iemand...

Volledig mee eens!
Niemand heeft daar het RECHT toe, zelfs God niet...

dr.salt
kvind ze flauw

er kunnen veel beter mopjes over moslims verzonnen worden als dit , zonder echt zo beledigend te willen zijn , mensen vglijken dit graag met hoe moppen over katholieken wel mogen maar die zijn van veel minder beledigende aard

Poppel
2 februari 2006, 17:01
nog ff 1 ding:

En dan maar verschieten waarom extreem rechtse partijen zoveel stemmen krijgen :sop:

Poppel
2 februari 2006, 17:10
het probleem is dat jij en je mohammed ackbar vriendjes nog in het stenen tijdperk zitten. waarom pleeg je geen zelfmoord? het paradijs en 42 maagden verzekerd. :lol:
volgens die ene cartoon zijn die ondertussen op :unsure:

Ach we kunnen er maar beter mee lachen zeker..

Glockmeister
2 februari 2006, 17:15
kvind ze flauw

er kunnen veel beter mopjes over moslims verzonnen worden als dit , zonder echt zo beledigend te willen zijn , mensen vglijken dit graag met hoe moppen over katholieken wel mogen maar die zijn van veel minder beledigende aard

Ik zie niet in waarom deze cartoons minder beledigend zouden zijn dan die enkele die ik hier al heb gezien zoals bv. die van mohammed met een tulband in de vorm van een bom.
http://images.google.be/images?hl=nl&q=cartoons%20jezus&btnG=Google+zoeken&sa=N&tab=wi

Door dreigementen en hysterische reacties van gewone moslimgelovigen en fanatieke moslimfundamentalisten wordt de polarisatie tussen moslims en niet-moslims alleen maar weer groter. Ze willen ons steeds wijsmaken dat moslims niet zo erg zijn, dat het niet allemaal fanatieke zotten zijn of terroristen. Maar als ik dan de reacties en de gevolgen zie op zo een cartoon dan stel ik mij echt wel vragen bij die godsdienst en bij de beleving er van. En het feit dat men met zulke mensen in een seculiere maatschappij kan leven is een fabeltje.

Grim
2 februari 2006, 17:58
Vrije meningsuiting is een mensenrecht, en wel een van de allerbelangrijkste... (enkel iedereen is gelijk staat er nog boven...)

En dus moeten er grenzen zijn aan vrije meningsuiting net omdat ze u recht dat erboven staat met de voeten treedt: iedereen gelijk. Een vereiste van gelijkheid is op zijn minst mekaar respecteren. De eerste keer kan zeker door de vingers gezien worden, het ging er de cartoonist niet om zich superieur tov de moslims op te stellen en hun religie en volgelingen belachelijk te maken, het ging hem om de humor en de kritiek op terrorisme en de link met dat geloof (ik geef hem hier het voordeel vd twijfel tussen haakjes, tis niet gezegd dat dit effectief zo is).
Maar wat de kranten daarna deden, beseffende hoe gevoelig de moslims er aan waren, getuigde van zeer weinig respect voor die mensen hung evoeligheden, en op die manier plaatste de pers hun eigen belangen boven de gevoeligheden van de moslims enh ebben zo het principe van gelijkheid volledig met de voeten getreden.
Ik zie dat er altijd goede argumenten aangehaald wordent er verdediging van ons, maar nooit worden diezelfde argumenten doorgetrokken ter verdediging van bepaalde reacties vanuit de moslimwereld.
Ze vragen met respect behandeld te worden. Wij zeggen: we behandelen u met respect, dit is gewoon humor. Zij zeggen: mss, maar getuigt van weinig respect.
Respect kunt ge afdwingen, gevoel voor humor niet. Tis nu gewoon aan ons op te letten met zulke grapjes en respect te hebben voor de wens van de moslims dat er niet met hun geloof gelachen wordt en al zeker niet door buitenstaanders.

witte!
2 februari 2006, 17:58
Als ze eens allemaal zoude gaan werken hadde ze gene tijd om zich daarover op te jagen..
Ze doen dit volgens mij puur uit verveling en om rel te schoppen.

En wij blijven daarmaar geld naar toe sturen ik vraag mij af wat er met dat geld gebeurd???
Waarschijnlijk worde daar wapens meegekocht ofzo...

Poppel
2 februari 2006, 18:09
Als ze eens allemaal zoude gaan werken hadde ze gene tijd om zich daarover op te jagen..
Ze doen dit volgens mij puur uit verveling en om rel te schoppen.

En wij blijven daarmaar geld naar toe sturen ik vraag mij af wat er met dat geld gebeurd???
Waarschijnlijk worde daar wapens meegekocht ofzo...
in denemarken..:sop:

hoeveel euro's stort jij dan jaarlijks naar Denemarken?

pina
2 februari 2006, 18:11
het gaat erom om dingen te relativeren, en niet met doodsbedreigingen of boycots te beginnen zwaaien als er iets iemand niet aan staat.
zelfkritiek weet je wel, als iedereen voor alles zijn bakkes moet beginnen houden, leven we meteen weer in sovjet rusland, of nazi duitsland.ja, wij relativeren dat, maar zij niet. Voor hen is dat niet te relativeren. Maar goed, wij begrijpen niet hoe die mensen zo leven voor hun geloof. Het is een traditie, en daar wil men niet hebben dat daarmee wordt gespot.

Als jij zaken hebt met iemand, dan ga je toch ook niet spottende zaken doen, en ga je u toch ook wat aanpassen aan hen? Of in de politiek: toen merkel op staatsbezoek was in polen, werd haar kwalijk genomen dat ze geen excuses heeft geuit. Dan denken wij van: what the fuck? Inderdaad, maar dat is nu eenmaal een symbolisch gebaar. Wij snappen dat niet, maar voor hen is dat van heel veel waarde. Onze cultuur primeert niet als je een visie wil hebben op zo'n zaken. Je moet het op een neutraal niveau waarnemen. Cultuurrelativisme: onze cultuur is niet hoogstaander dan andere culturen.

Meer dichter bij huis is dan dat de perceptie op WOII volledig anders is bij de laatste generatie die zelf meevochten tov de generatie die er niets over weet of geen rechtstreekse band heeft gehad met WOII

p.s. ik keur geen doodsbedreigingen goed, dat is nooit juist, maar ik keur het af dat mensen de verontwaardiging van de moslimwereld niet begrijpen of willen begrijpen en hen bekrompen en dom willen noemen

Ollie
2 februari 2006, 18:17
En dus moeten er grenzen zijn aan vrije meningsuiting net omdat ze u recht dat erboven staat met de voeten treedt: iedereen gelijk. Een vereiste van gelijkheid is op zijn minst mekaar respecteren. De eerste keer kan zeker door de vingers gezien worden, het ging er de cartoonist niet om zich superieur tov de moslims op te stellen en hun religie en volgelingen belachelijk te maken, het ging hem om de humor en de kritiek op terrorisme en de link met dat geloof (ik geef hem hier het voordeel vd twijfel tussen haakjes, tis niet gezegd dat dit effectief zo is).
Maar wat de kranten daarna deden, beseffende hoe gevoelig de moslims er aan waren, getuigde van zeer weinig respect voor die mensen hung evoeligheden, en op die manier plaatste de pers hun eigen belangen boven de gevoeligheden van de moslims enh ebben zo het principe van gelijkheid volledig met de voeten getreden.
Ik zie dat er altijd goede argumenten aangehaald wordent er verdediging van ons, maar nooit worden diezelfde argumenten doorgetrokken ter verdediging van bepaalde reacties vanuit de moslimwereld.
Ze vragen met respect behandeld te worden. Wij zeggen: we behandelen u met respect, dit is gewoon humor. Zij zeggen: mss, maar getuigt van weinig respect.
Respect kunt ge afdwingen, gevoel voor humor niet. Tis nu gewoon aan ons op te letten met zulke grapjes en respect te hebben voor de wens van de moslims dat er niet met hun geloof gelachen wordt en al zeker niet door buitenstaanders.

Met andere woorden jij vindt dat de koran mag bepalen wat wij zeggen en schrijven.

themuslim
2 februari 2006, 18:18

Says who?? :)

@Cartek, het is Allah u akbar(God is groot) niet Mohammed ackbar
2- het zijn er 72 onwetende

En of dat het extreem-rechts nu stijgt of niet denk je echt dat ik me met zo'n nutteloze dingen bezig hou?

themuslim
2 februari 2006, 18:19
Met andere woorden jij vindt dat de koran mag bepalen wat wij zeggen en schrijven.
geen problemen met dat. Het zou een betere wereld opbrengen.

Poppel
2 februari 2006, 18:20
Says who?? :)

heb je zelfs nagedacht voor je dit poste?? :wtf::doh:

Poppel
2 februari 2006, 18:21
jij hebt grote problemen jongen..

edit: weet je wat een betere wereld zou opbrengen?
Dat we het midden oosten en noord afrika nooit hadden ontdekt :doh:

Shtomme extreme moslims :doh:, van mensen gelijk gij krijg ik het eh..

Inv`
2 februari 2006, 18:21
geweldig gewoon :lol:

Goidse
2 februari 2006, 18:22
Ik begrijp het "volledig" dat ze geraakt zijn, maar dat je meteen zo'n grove en ongefundeerde tegenreacties onderneemt, maakt mij gewoon kwaad.
Die cartoons opnieuw uitgeven is een tegenreactie op die overdreven (daar gaat het net over, ze overschreiden de grens bij hun tegenacties, niet dat ze zicht geraakt voelen) reacties vanuit de moslimwereld.
Kunnen ze niet 1 keer daar eens rustig op zeggen wat ze willen zegen, ZONDER dat ze meteen half Denemarken/Europa met de dood bedreigen...?

EternalSilence
2 februari 2006, 18:24
http://static.flickr.com/27/94220502_71d72076a6_o.jpg

:rofl: :rofl:
whahahahaha zo zalig goe :D

Poppel
2 februari 2006, 18:24
geweldig gewoon :lol:
:lol: jij kunt er blijkbaar nog mee lachen :p

Maar inderdaad, nu snap ik de grap ook :p
die mannen hebben dus toch gevoel voor humor :D

Goidse
2 februari 2006, 18:25

Voor wie en hoe zou je dat kunnen weten?

Ollie
Kunnen ze niet 1 keer daar eens rustig op zeggen wat ze willen zegen, ZONDER dat ze meteen half Denemarken/Europa met de dood bedreigen...?

Neen, dat past niet voor de religie van de vrede.

Holy Paladin
typisch aan zulke threads is dat de moslims zich proberen goed te praten, maar uiteindelijk alleen bevestigen dat ze terroristen zijn (themuslim hier dus)

Goidse
2 februari 2006, 18:26
Kijk sommige tegenreacties van niet-moslims hier vind ik ook ongegrond...

Goidse
2 februari 2006, 18:28
Off topic: cram nog geen doodsbedreigingen gekregen met je avatar?

Geweld is een teken uit onmacht!

Poppel
2 februari 2006, 18:29
Off topic: cram nog geen doodsbedreigingen gekregen met je avatar?

Geweld is een teken uit onmacht!
lijkt hij dan op mohammed? :unsure:

Kzou hem nog nen baard en nen tulband geven :woohoo:

@ the muslim ::tongue:

Ollie
2 februari 2006, 18:29
typisch aan zulke threads is dat de moslims zich proberen goed te praten, maar uiteindelijk alleen bevestigen dat ze terroristen zijn (themuslim hier dus)

Dat geldt voor deze hele cartoon historie. De moslims zijn in een val getrapt (opgezet door de Deense krant) en bij elke beweging die ze nu maken komen ze vaster en vaster te zitten. Ze beseffen het zelf niet eens.

LeSec
2 februari 2006, 18:30

Terrorist is overdreven, naïef en blind is hier passender

Doet me denken aan den tijd van Hitler, toen geloofden ze en leefden ze ook allemaal volgens 1ne piwi zijn wetten, we weten ook allemaal wa er van terrechtgekomen is :ironic:

Hebben wij europeanen honderden jaren lang gestreden voor gelijkheid, recht op vrije meningsuiting, recht op denken (verhinderd door de Kerk vroeger), om nu in contact te komen met infantiele moslims die ni inzien da hun geloof klote is? (fin islam ni alleen, elk geloof, ma islam nog het meest fundamentalistische en achterhaalde dan andere godsdiensten)

Achjah, ik merk althans gelukkig enige verbetering precies :) zelfs op dit forum, kunne we alleen maar toejuichen, die mannen moeten hier gewoon een paar generaties met vrijzinnige autochtonen samenleven en ze zullen ookwel tot de juiste inzichten komen, het friggin probleem is de dwang die opgelegd wordt door ouders en imams om al de idiote regeltjes te volgen en er hen van te overtuigen dat ze goed zijn voor hun, imo begint het meer op een sekte te lijken en die waren verboden dacht ik :p

Racemaniac
2 februari 2006, 18:31
Nog meer geweld dus.
ni noodzakelijk, gewoon het volgende recht van hun dat moslims opdringen, of recht van ons dat moslims afpakken, en weer een stap verder dat ze durven gaan tegen ons omdat toch geen enkele politicus de ballen heeft tegen hen in te gaan

Poppel
2 februari 2006, 18:32
Terrorist is overdreven, naïef en blind is hier passender

Doet me denken aan den tijd van Hitler, toen geloofden ze en leefden ze ook allemaal volgens 1ne piwi zijn wetten, we weten ook allemaal wa er van terrechtgekomen is :ironic:

Maar den hitler had zelf de macht omdat ie leefde, hier heeft den allah en den mohammed 1400 jaar geleden nen boek geschreven die naar eigen interpretatie kan nageleefd(t?:unsure: )worden..

themuslim
2 februari 2006, 18:33
Voor wie en hoe zou je dat kunnen weten?
voor iedereen, hoe? door de koran te volgen natuurlijk.

Wij ons goed praten? moeten we niet doen. Het zijn eerder jullie die (typisch, want wij doen niets... maken enkel gebruik van onze rechten) de cartoons proberen goed te praten.

@Poppel, proficiat je behoort nu officieel tot de onwetende :)

@ollie, hmm misschien heb je daar gelijk. Ik kan ook niet meer wachten om te zien wat er gebeurd maar het zou me niet verbazen als die islamtische landen gewoon blaffende honden zijn, meer niet...

Poppel
2 februari 2006, 18:35
ni noodzakelijk, gewoon het volgende recht van hun dat moslims opdringen, of recht van ons dat moslims afpakken, en weer een stap verder dat ze durven gaan tegen ons omdat toch geen enkele politicus de ballen heeft tegen hen in te gaan
Pim Fortuyn en Hirsi Ali en de ons allerbekende filmmaker.. Ze hebben het met hun leven mogen bekopen, behalve Hirsi Ali die nu onder permanente politie bewaking leeft omdat ze al meerdere malen met de dood bedreigd is..:doh: :sop:

LeSec
Maar den hitler had zelf de macht omdat ie leefde, hier heeft den allah en den mohammed 1400 jaar geleden nen boek geschreven die naar eigen interpretatie kan nageleefd(t?:unsure: )worden..

Da maakt de zaken imo nog erger, kweetni hoe da bij de islam zit ma het christendom werd steeds aangepast door de regerende paus (via consilies en wa ist daar allemaal), in elk geval ik merk nog steeds dat ze zichzelf vast blijven houden aan die eeuwenoude waarden, die gasten blijven voortleven in da tijdperk, totaal absurd :wtf:

Racemaniac

Wij ons goed praten? moeten we niet doen. Het zijn eerder jullie die (typisch, want wij doen niets... maken enkel gebruik van onze rechten) de cartoons proberen goed te praten.

@ollie, hmm misschien heb je daar gelijk. Ik kan ook niet meer wachten om te zien wat er gebeurd maar het zou me niet verbazen als die islamtische landen gewoon blaffende honden zijn, meer niet...
dude, wa valt er goed te praten aan cartoons?
die zijn
1. humor
2. satirisch (dus geen werkelijkheid, gewoon parodie en zo)
3. mss wel eens bijtend, maar veel vaker naar ons dan naar jullie hoor

als gij echt meent dat gij die cartoons niet kunnen vindt dan moeten ze u het land uitzetten hoor. Gij gaat dan gewoon rechtstreeks in tegen onze persvrijheid, recht van meningsuiting,.....
alsof er ni genoeg cartoons over het christendom en zo geweest zijn, gaan wij daarvoor mensen boycotten???

Cazzz
En ik zie nog steeds niet in wat met die prentjes mis is.. het is toch maar een domme grap.. Get over it..

Racemaniac
2 februari 2006, 18:37
Pim Fortuyn en Hirsi Ali en de ons allerbekende filmmaker.. Ze hebben het met hun leven mogen bekopen, behalve Hirsi Ali die nu onder permanente politie bewaking leeft omdat ze al meerdere malen met de dood bedreigt is..:doh: :sop:
ja ok, 0.1% van de politici dan, en die worden dan met de dood bedreigd (of afgemaakt)...

Poppel
2 februari 2006, 18:38

jullie maken enkel gebruik van jullie recht doormiddel van DOODSBEDREIGINGEN en jullie zien niet eens in dat dit fout is :doh:

Goidse

Er is hier niemand op de aarde die de toekomst kan voorspellen, face it!

Nu praat ge rechtstreeks terroristische daden goed. Ge zegt nu dat de islamieten het recht hebben (ik zou begot niet weten waar ze dat vandaan halen) om andere mensen tot de dood toe te bestraffen, terwijl ze het niet verdient hebben, want met die cartoons hebben ze al minstens niemand vermoord.

Poppel
ja ok, 0.1% van de politici dan, en die worden dan met de dood bedreigd (of afgemaakt)...
idd, it's a sad world:sad:

Maar wij hebben onze Filip nog :p

Grim
2 februari 2006, 18:40

Neen, niet met andere woorden. Andere woorden, andere betekenissen. Wat gij doet met u 'andere woorden' is mijn authentieke woorden verdraaien. Gelieve dat niet meer te doen in de toekomst want anders moet ik alles twee keer uitleggen.
De Koran bepaalt niet wat wij wel en niet mogen zeggen, het recht op gelijkheid doet dat. (zoals reeds gezegd)
Kwestie van wederzijds respect enzo...
En nu kunt ge wel afkomen van 'zij respecteren ons ook niet want ze apprecieren onze humor niet', maar ten eerste doet dat er niet toe in deze discussie, ten tweede moet het ergens beginnen dus waarom ni bij ons die ochot een beetje meer op ons woorden moeten letten, en ten derde bestaan er verschillen in gevoel voor humor.
Maar wanneer degene waarmee gelachen wordt het gevoel heeft dat het niet enkel onder loutere humor valt is dat zijn goed recht om dat aan te klagen. Het is een beetje zoals de fijne lijn tussen plagen en pesten, en het is de geplaagde/gepste die beslist waar de lijn ligt, niet de plager/pester.

Racemaniac
2 februari 2006, 18:40
idd, it's a sad world:sad:

Maar wij hebben onze Filip nog :p
het is al bijna zo erg :cry:

themuslim
2 februari 2006, 18:41
Wat me nu hard opvalt(aangezien ik antwoorden zie van zowel de islamitische gemeenschap als de niet-islamitsche gemeenschap) is dat de 2 gemeenschappen elkaar volledig tegenspreken.

De moslims zeggen dat we constant onder druk worden gezet, dat we constant worden geprovoceerd(tzijn weer de moslims die slechte media krijgen etc...) dat we amper onze religie mogen uitvoeren.

Terwijl jullie zeggen dat de moslims zich constant meer en meer permiteren en dat ze de rest willen opdringen en onder druk zetten.

Hehe, interessant waar dit naartoe zal leiden(natuurlijk onze overwinning aangezien wij in de toekomst de meerderheid zullen vorman majah :D ) :)

Mvg,

Goidse
2 februari 2006, 18:42
Neen, niet met andere woorden. Andere woorden, andere betekenissen. Wat gij doet met u 'andere woorden' is mijn authentieke woorden verdraaien. Gelieve dat niet meer te doen in de toekomst want anders moet ik alles twee keer uitleggen.
De Koran bepaalt niet wat wij wel en niet mogen zeggen, het recht op gelijkheid doet dat. (zoals reeds gezegd)
En nu kunt ge wel afkomen van 'zij respecteren ons ook niet want ze apprecieren onze humor niet', maar ten eerste doet dat er niet toe in deze discussie, ten tweede moet het ergens beginnen dus waarom ni bij ons die ochot een beetje meer op ons woorden moeten letten, en ten derde bestaan er verschillen in gevoel voor humor.
Maar wanneer degene waarmee gelachen wordt het gevoel heeft dat het niet enkel onder loutere humor valt is dat zijn goed recht om dat aan te klagen. Het is een beetje zoals de fijne lijn tussen plagen en pesten, en het is de geplaagde/gepste die beslist waar de lijn ligt, niet de plager/pester.

Het is dan de geplaagde niet zijn recht om degene die hem plaagde dood te slaan (of bedreigen).
Snapt ge het verschil nu nog ni (heb het hier al 4x gezet ofzo)?
Het gaat over HOE ze daar op reageerden, niet waarom...

Racemaniac
2 februari 2006, 18:43
ge kunt het draaien en keren hoe ge wilt, maar anden boycotten, fatwa's en intifada's oproepen, allemaal vanwege een paar cartoons die nog ni eens zo bijtend zijn, en dat dan 4 maanden na publicatie nadat islamitische organisaties alles hebben gedaan om daar zoveel mogelijk lawaai rond te maken, en dan zijn WIJ het die ons onredelijk gedragen en een beetje voorzichtig moeten zijn?

'k zou zeggen 'k bekeer mij direct naar de islam, ik mag mij dan zo onredelijk en offensief mogelijk gedragen blijkbaar, en als't iemand niet aanstaat hadden ze maar moeten oppassen, da's toch prachtig!

Goidse
2 februari 2006, 18:43
Wat me nu hard opvalt(aangezien ik antwoorden zie van zowel de islamitische gemeenschap als de niet-islamitsche gemeenschap) is dat de 2 gemeenschappen elkaar volledig tegenspreken.

De moslims zeggen dat we constant onder druk worden gezet, dat we constant worden geprovoceerd(tzijn weer de moslims die slechte media krijgen etc...) dat we amper onze religie mogen uitvoeren.

Terwijl jullie zeggen dat de moslims zich constant meer en meer permiteren en dat ze de rest willen opdringen en onder druk zetten.

Hehe, interessant waar dit naartoe zal leiden(natuurlijk onze overwinning aangezien wij in de toekomst de meerderheid zullen vorman majah :D ) :)

Mvg,

Nog een punt van jullie kant: jullie zijn er altijd en steeds weer zeker van dat jullie én voor alles het recht hebben én dat jullie altijd gaan winnen...

Grim
2 februari 2006, 18:44
Het is dan de geplaagde niet zijn recht om degene die hem plaagde dood te slaan (of bedreigen).
Snapt ge het verschil nu nog ni (heb het hier al 4x gezet ofzo)?
Het gaat over HOE ze daar op reageerden, niet waarom...

en ik heb het over de reactie van de pers die niet veel beter is. Het is niet aan u om te bepalen op welke gebied van de discussie ik mij focus. Dat doodsbedreigingen niet binnen de vrije meningsuiting vallen dat weet mijne kleine teen ook wel.

Goidse
2 februari 2006, 18:45
en ik heb het over de reactie van de pers die niet veel beter is. Het is niet aan u om te bepalen op welke gebied van de discussie ik mij focus. Dat doodsbedreigingen niet binnen de vrije meningsuiting vallen dat weet mijne kleine teen ook wel.

Het is ook daarom dat de pers zo reageert, maar jullie verdraaien het weer...
Het is ook daarom dat het zo hard raakt...

Wij raken jullie met een spotprent, maar jullie kunnen ons enkel raken met doodsbedreigingen?

Poppel
Nog een punt van jullie kant: jullie zijn er altijd en steeds weer zeker van dat jullie én voor alles het recht hebben én dat jullie altijd gaan winnen...
idd, alst zo doorgaat gaat deze ooit zo'n linkse rat ook wel eens op het VB stemmen..(tzal nog wel ff duren hoor, en dan zal het nie zijn omdat ik vind dat de filip zo'n schoon ogen heeft:p)

LeSec

Die gasten zijn veel te afhankelijk van hun geloof daar ligt het probleem verdomme, die zijn veel te close met hunne allah en mohammed en die beledigen is gewoon ultieme schande, ze zijn precies getrouwd me mohammed en allah allemaal en tzou zijn alsof wij ermee geneukt hebben, vrij pissed off zijn ze dus :p

Fin ja kvind het zoals reeds gezegd ridicuul, wij hebben zo lang gestreden voor ons recht op vrije meningsuiting (zie Fr revolutie oa), en nu zouden we dat moeten opgeven omdat er een paar gelovige zotten hun beledigd voelen? Aub zeg, waar gaan we heen hé? :s

Racemaniac

Mvg,dusss....
ge beknot onze persvrijheid en recht van meningsuiting, ge krijgt officiele instaties die u helpen bij het slachten van schapen, ge moogt met hoofdoek op uw indentiteitskaart staan, als vreemdeling moogt ge heel uw familie naar hier halen als gezinshereniging, ge hebt een hele sociale sector achter u staan om toch maar te voorkomen dat er enige vorm van racisme tegen u kan zijn en op de een of andere manier beknotten wij uw uitoefening van religie en zijn wij altijd tegen jullie?

goh, prachtig, onze welgemeende excuses

knight-k
2 februari 2006, 18:46

Hehe, interessant waar dit naartoe zal leiden(natuurlijk onze overwinning aangezien wij in de toekomst de meerderheid zullen vorman majah :D ) :)Mvg,

:rofl: mss zullen jullie in de toekomst de meerderheid vormen..in ehm Mechelen (alhoewel dat het daar precies al zo is). Maar over heel de wereld...I think not. En nee ik ben geen ongelovige, en ik geloof in één ding een god.

Poppel
2 februari 2006, 18:46
Die gasten zijn veel te afhankelijk van hun geloof daar ligt het probleem verdomme, die zijn veel te close met hunne allah en mohammed en die beledigen is gewoon ultieme schande, ze zijn precies getrouwd me mohammed en allah allemaal en tzou zijn alsof wij ermee geneukt hebben, vrij pissed off zijn ze dus :p

Fin ja kvind het zoals reeds gezegd ridicuul, wij hebben zo lang gestreden voor ons recht op vrije meningsuiting (zie Fr revolutie oa), en nu zouden we dat moeten opgeven omdat er een paar gelovige zotten hun beledigd voelen? Aub zeg, waar gaan we heen hé? :s
en het ergste van al is dat die cartoons niet eens beledigend of spottend over komen naar de kritische mens..

themuslim
2 februari 2006, 18:47
dude, wa valt er goed te praten aan cartoons?
die zijn
1. humor
2. satirisch (dus geen werkelijkheid, gewoon parodie en zo)
3. mss wel eens bijtend, maar veel vaker naar ons dan naar jullie hoor

als gij echt meent dat gij die cartoons niet kunnen vindt dan moeten ze u het land uitzetten hoor. Gij gaat dan gewoon rechtstreeks in tegen onze persvrijheid, recht van meningsuiting,.....
alsof er ni genoeg cartoons over het christendom en zo geweest zijn, gaan wij daarvoor mensen boycotten???
Care??? Het is toch niet mijn schuld niet dat deze geloof aan het uitsterven is? Je moest dit eens proberen 100 jaar geleden...dan was het al snel finito, maarjah Christendom (terecht volgens jullie) heeft niets meer te zeggen.

@Poppel, ??
@Goidse, idd niemand kan de toekomst voorspellen derom dak zeg dat ik niet kan wachten wat er hiervan zal komen. :)
Verder noem jij die mensen terroristen, ik noem ze vrijheidstrijders.
Heb jij gelijk omdat het westen dat zegt? Wel dan heb ik gelijk omdat het Midden-Oosten(+ veel andere gebieden ma swat) dat zegt.
Jullie wonen in een democratie(grats for you :D ) dus bestaan onschuldige mensen niet.

Racemaniac
2 februari 2006, 18:48
en het ergste van al is dat die cartoons niet eens beledigend of spottend over komen naar de kritische mens..
idd, ze zijn helemaal ni erg, 'k verwed er alles op da 90% van die die klagen ze ni eens gezien hebben

themuslim
:rofl: mss zullen jullie in de toekomst de meerderheid vormen..in ehm Mechelen (alhoewel dat het daar precies al zo is). Maar over heel de wereld...I think not. En nee ik ben geen ongelovige, en ik geloof in één ding een god.
Euhm nee kleine jongen, lees het kleine artikel maar dat onlangs werd gepost. Ging over Belgie :woohoo:

Bubbling Zombie

Mvg,

het is ook het recht van die cartoonist om die prentjes te tekenen. En als dan al die terreurorganisaties beginnen te dreigen omdat ze hun imaginair vriendje bekladden, dan zegt da veel over die hun tenen.

Poppel
Care??? Het is toch niet mijn schuld niet dat deze geloof aan het uitsterven is? Je moest dit eens proberen 100 jaar geleden...dan was het al snel finito, maarjah Christendom (terecht volgens jullie) heeft niets meer te zeggen.

@Poppel, ??
@Goidse, idd niemand kan de toekomst voorspellen derom dak zeg dat ik niet kan wachten wat er hiervan zal komen. :)
Heb jij gelijk omdat het westen dat zegt? Wel dan heb ik gelijk omdat het Midden-Oosten(+ veel andere gebieden ma swat) dat zegt.
Jullie wonen in een democratie(grats for you :D ) dus bestaan onschuldige mensen niet.
Ach, en omdat je een "vrijheidstrijder" bent heb je het recht om in een gebouw te vliegen met een vliegtuig dat je kaapt :doh:

Word toch eens wakker man!

Ollie
2 februari 2006, 18:49

OK, hoe kan ik dan volgende uitspraak:

Tis nu gewoon aan ons op te letten met zulke grapjes en respect te hebben voor de wens van de moslims dat er niet met hun geloof gelachen wordt en al zeker niet door buitenstaanders.

anders interpreteren dan dat de koran bepaalt wat we mogen zeggen en schrijven en wat niet? Immers, is het niet de koran die bepaalt wat een moslim acceptabel vindt en wat niet?

Tha_nOn
2 februari 2006, 18:49
staat er in de koran trouwens niet letterlijk dat Allah drie manieren heeft gekozen om het goede in de wereld te brengen (dus Jodendom, christendom en moslim)

(ben ik bijna 100% zeke rvan trouwens:p)

dus waarom altijd dat gezever over wij zijn de absolute godsdienst en wij zullen wel in de meerderheid zijn (n/o ze als god of Allah of Jahweh 3 manieren gekozen heeft om het goede in de wereld te brengen kzie niet in wat er te overheersen valt)

Racemaniac
2 februari 2006, 18:50

@Poppel, ??
idd, 100 jaar geleden, ge slaat hier de nagel op de kop, da's wa iedereen zegt, de islam is een geloof da nog in de middeleeuwen staat, en dat kan niet in onze moderne wereld.... zo simpel is dat

Goidse
2 februari 2006, 18:50

@Poppel, ??

Tuurlijk bestaan hier schuldige mensen, maar wij gaan geen onschuldige burgers lustig uitmoorden om toch maar het gedacht te krijgen van gelijk te hebben...
Jullie denken al het recht in handen te hebben...
Jullie denken dat jullie GOD zijn, wat tegelijkertijd de grootste Godslastering is die er bestaat...

Ik heb het hier niet over gelijk hebben, maar over rechtvaardigheid!

Grim
2 februari 2006, 18:52
@Goidse: laat dat ge-jullie maar vallen. Ik ben ne vlaamschen boerenjongen die vroeger elke zondag naar de ker moest met zijn papa

Ik vind het niet aan u of aan mij om te bepalen of iemand te veel belang hecht aan geloof. Vrijheid van geloof en verering bestaat ook en is een even groot recht waar nog veel meer voor gestreden in het verleden aangezien het voor iets veelf undamentelers staat dan gewoon u gedacht mogen zeggen.
Het recht op vrije meningsuiting is een illusie zoals al zovele voorbeelden hebben aangegeven, zelfs in u dagelijkse omgeving. Als gij van mening zijt dat uwen baas ne kop heeft om op te schijten maar da ge welg raag eens op zijn vrouw wilt zitten zegt ge dat niet uit vrees van ontslagen te wordne. En de kans dat ge ontslagen wordt van omwille van dat te zeggen is vrij reëel, omdat u baas zich beledigd voelt, hij niet denkt dat samenwerking onder zulke omstandigheden mogelijk is en hij u op grond daarvan gewoon de deur kan wijzen. tot zover u vrije meningsuiting dus.
Hetzelfde voorbeeld kunt ge doortrekken naar dit verhaal. De moslims voelen zich beledigd, er ontstaat weer een confilct. het vermijden van het conflict is gewoon veel belangrijker dan zomaar u gedacht spuien over alles en iedereen. Ge hebt welh et recht op een mening, maar ge hebt niet het recht iedereen te verplichten er naar te luisteren en zich er zo maar zonder boe of ba bij neer te leggen. Dus het is totaal geen kwestie van de moslims die bepalen wat wij zeggen of doen, wij moeten dat zelf doen door zelf wa volwassen env erantwoordelijker te zijn op vlak vanw at we zeggen en waar we mee lachen.

themuslim
2 februari 2006, 18:53
Noemen we vertrouwen in God ;)

@Poppel, fout, de kritische mens zou zeggen dat de die deense karikaturist eens een paar boeken moet openslaan.
Verder, nee... omdat je een vrijheidstrijder bent heb je het recht om die personen te straffen die hun leiders kiezen wetende dat ze de grootste onderdrukkers zijn.

@Bubbling Zombie, imaginair? Mohammed bestond(zelfs de ongelovige weet dit) maarjah, kzie dat er iemand graag lid wilt worden van de onwetende :D

Bubbling Zombie
2 februari 2006, 18:54
@Bubbling Zombie, imaginair? Mohammed bestond(zelfs de ongelovige weet dit) maarjah, kzie dat er iemand graag lid wilt worden van de onwetende :D

Sorry, na die knallende argumenten die je hier al geplaatst hebt: WHERE DO I SIGN UP OMGWTFBBQ!!1 (en ge weet genoeg over welk imaginair vriendje ik het heb :niceone: )

Tha_nOn
2 februari 2006, 18:55

zoals ik al zei, uw god is in wezen dezelfde god als die van mij

wie zijt gij om uw geloof als de betere van de drie richtingen te benoemen?

het feit dat er 3 stromingen zijn die in wezen in dezelfde god geloven zou teken genoeg moeten zijn dat uw god het zo wou

Poppel
2 februari 2006, 18:55
Verder, nee... omdat je een vrijheidstrijder bent heb je het recht om die personen te straffen die hun leiders kiezen wetende dat ze de grootste onderdrukkers zijn.

AAARGH!!!

NIEMAND MAAR OOK NIEMAND EN ZEKER GENE MOSLIM HEEFT HET RECHT OM IEMAND TE "STRAFFEN":doh: :angry:
SNAP JE HET NOG STEEDS NIET!!???

DE ENIGE ONWETENDE DIE HIER ZIT BEN JIJ!!

Holy Paladin
2 februari 2006, 18:56
de palestijnen zullen het graag horen! blijkbaar is de joden hun god meer te vertrouwen

(btw heeft iemand deze thread al eens naar staatsveiligheid gestuurd, denk dat die zwarte lijst daar nog een plaatsje vrij heeft)

Racemaniac
2 februari 2006, 18:56
@Goidse: laat dat ge-jullie maar vallen. Ik ben ne vlaamschen boerenjongen die vroeger elke zondag naar de ker moest met zijn papa

Ik vind het niet aan u of aan mij om te bepalen of iemand te veel belang hecht aan geloof. Vrijheid van geloof en verering bestaat ook en is een even groot recht waar nog veel meer voor gestreden in het verleden aangezien het voor iets veelf undamentelers staat dan gewoon u gedacht mogen zeggen.
Het recht op vrije meningsuiting is een illusie zoals al zovele voorbeelden hebben aangegeven, zelfs in u dagelijkse omgeving. Als gij van mening zijt dat uwen baas ne kop heeft om op te schijten maar da ge welg raag eens op zijn vrouw wilt zitten zegt ge dat niet uit vrees van ontslagen te wordne. En de kans dat ge ontslagen wordt van omwille van dat te zeggen is vrij reëel, omdat u baas zich beledigd voelt, hij niet denkt dat samenwerking onder zulke omstandigheden mogelijk is en hij u op grond daarvan gewoon de deur kan wijzen. tot zover u vrije meningsuiting dus.
Hetzelfde voorbeeld kunt ge doortrekken naar dit verhaal. De moslims voelen zich beledigd, er ontstaat weer een confilct. het vermijden van het conflict is gewoon veel belangrijker dan zomaar u gedacht spuien over alles en iedereen. Ge hebt welh et recht op een mening, maar ge hebt niet het recht iedereen te verplichten er naar te luisteren en zich er zo maar zonder boe of ba bij neer te leggen. Dus het is totaal geen kwestie van de moslims die bepalen wat wij zeggen of doen, wij moeten dat zelf doen door zelf wa volwassen env erantwoordelijker te zijn op vlak vanw at we zeggen en waar we mee lachen.
dude, da gaat hier ni over hoe ze hun geloof oppakken hé...
ten eerste zijn de dingen waar ze nu op klagen alles behalve erg, er zijn al duizenden cartoons over de islam geweest, en nu plots heeft een groepke het nodig gevonden daarover te klagen en heel de islam wereld met zich mee te slepen.

als we daar toegeven zullen ze wel weer iets nieuws vinden, geven we daar toe weer iets nieuws enz...

overigens dit toont duidelijk hun aard aan: iemand is het niet eens met ons, direct volle bak aanvallen (vrije keuze van geloof? secularisatie (splitsing van staat en kerk)? vrije meningsuiting? srry, staat ni in de koran) en dan moeten wij ons maar weer eens aanpassen.
de enige manier da ooit voor hen goed gaat zijn is als de hele wereld islam is, er is voor hen geen enkele andere oplossing gezien we anders altijd wel iets dat tegen hun geloof is gaan doen. en zelfs al moesten we allemaal islamiet zijn zouden we allemaal elkaar gaan opblazen vanwege verschillende interpretaties

maar laten we al bij al natuurlijk niet vergeten dat de islam om vrede draait hé

Goidse
2 februari 2006, 18:57

Dat geldt voor iedereen. Ook voor ons.
Jij mag mij niet vergelijken met alle fascitische Westerling en ik mag u ni vergelijken met alle extremistische moslims. Als dit zo overkwam sorry, anders zie benenden... :p

Dat ge-jullie gaat vooral over de extremistische islamieten en al hun aanhangers van het gerechteloze geweld, dat uiteindelijk in hun eigen vel snijdt...

LeSec
2 februari 2006, 18:57

@Poppel, fout, de kritische mens zou zeggen dat de die deense karikaturist eens een paar boeken moet openslaan.

De kritische mens zou weten dat die deense tekenaar gewoon typische westerse beelden over de islam int belachelijke wou trekken (cfr die maagden :p) da is gewoon grappig, gulle moet da niet opnemen als een persoonlijke aanval

Wel de leden van de onwetenden streven dan zo te zien in dit topic toch de basiswaarden van de islam na, zoals verdraagzaamheid tussen verschillende volkeren enzo, enfin ja, ik zou bij u eigen is gaan afvragen wie hier echt de onwetende is, naïveling

Grim
2 februari 2006, 18:59
OK, hoe kan ik dan volgende uitspraak:

Tis nu gewoon aan ons op te letten met zulke grapjes en respect te hebben voor de wens van de moslims dat er niet met hun geloof gelachen wordt en al zeker niet door buitenstaanders.

anders interpreteren dan dat de koran bepaalt wat we mogen zeggen en schrijven en wat niet? Immers, is het niet de koran die bepaalt wat een moslim acceptabel vindt en wat niet?

Als ge mijn vorige twee posts VOLLEDIG leest zal het u wel duidelijk worden hoop ik. Het heeft sowieso geen zin het u nog ne derde keer uit te leggen want gij leest blijkbaar enkel deze zin. De context derrond, den uitleg die ik erbij geef en de nuance die erin steekt interesseren u blijkbaar niet.
ok fine, stel nu dat het de koran is die de gevoeligheden van de moslims bepaalt? Wat doet dat er toe? De Koran is ook ni zomaar den dag Allemaal eh tussen haakskes, als dat voor velen zo een belangrijk boek is zal het wel ni allemaalz ever zijn wat er in staat. In elk geval hangt dit samen met de vrijheid van geloof en de uitoefening ervan (vorige post heb ik dit aangehaald) en daar moet ge respect voor hebben. En respect houdt ook in op u woorden letten en rekening houden met een ander zijn gevoeligheden.
Maakt het grapkes maken over moslims u zoveelg elukkiger? Is dat zo een onontbeerlijk gegeven in u leven?
Ik denk het niet. Dus als ge gemakkelijk zonder kunt, eng e doet daar een volledige gemeenschap plezier mee, doe da dan gewoon ipv den koppige ezel uit te hangen en u vast te klampen aan principes die ge zelf maar af en toe toepast en apprecieert.

Racemaniac
De kritische mens zou weten dat die deense tekenaar gewoon typische westerse beelden over de islam int belachelijke wou trekken (cfr die maagden :p) da is gewoon grappig, gulle moet da niet opnemen als een persoonlijke aanval

Wel de leden van de onwetenden streven dan zo te zien in dit topic toch de basiswaarden van de islam na, zoals verdraagzaamheid tussen verschillende volkeren enzo, enfin ja, ik zou bij u eigen is gaan afvragen wie hier echt de onwetende is, naïveling
ge moet da wel in teken van de islam zien hé, hij kan niet fout zijn, hij kan enkel een andere interpretatie van de koran hebben!

themuslim
staat er in de koran trouwens niet letterlijk dat Allah drie manieren heeft gekozen om het goede in de wereld te brengen (dus Jodendom, christendom en moslim)
(ben ik bijna 100% zeke rvan trouwens:p)
dus waarom altijd dat gezever over wij zijn de absolute godsdienst en wij zullen wel in de meerderheid zijn (n/o ze als god of Allah of Jahweh 3 manieren gekozen heeft om het goede in de wereld te brengen kzie niet in wat er te overheersen valt)

Allah heeft telkens 1 boodschap gezonden, maar wel verschillende boodschappers. Maar telkens veranderden de mensen de boodschap. Zowel de Joden als de Christenen.

Bubbling Zombie, nou... er zijn er zoveel. Probeer het Vlaams belang bv? Het krioelt er daar van de onwetende :D

@cram, sure sure :)

@poppel, wrom niet :(

mensen minder spammen, twordt moeilijk om op iedereen een antwoord te geven :p

mvg,

Grim
2 februari 2006, 19:00
Jij mag mij niet vergelijken met alle fascitische Westerling .

:confused: point me where I did that?

Goidse
2 februari 2006, 19:02

Waar haal je het recht vandaan?
Als je het recht hebt om mensen zo te straffen, dan vergelijk je jezelf met God en dan pleeg je de grootste zonde die er bestaat.
Je zegt dat ge gelovig bent, maar als je dan die grootste zonde begaat, hoe kun je dan in naam van die godsdienst spreken?
Het is jezelf dik tegenspreken en je hele toneelstuk dik de grond in boren...

Racemaniac
2 februari 2006, 19:02
Allah heeft telkens 1 boodschap gezonden, maar wel verschillende boodschappers. Maar telkens veranderden de mensen de boodschap. Zowel de Joden als de Christenen.

Bubbling Zombie, nou... er zijn er zoveel. Probeer het Vlaams belang bv? Het krioelt er daar van de onwetende :D

@cram, sure sure :)

mensen minder spammen, twordt moeilijk om op iedereen een antwoord te geven :p

mvg,antwoord? 'k heb van u nog ni veel antwoorden gezien hoor!
enkel bevestiging van uw blind geloof, facisme, ondermijnen van onze wetten en vrijheden, en ons proberen opdrignen van de waarden van uw geloof...

Goidse
2 februari 2006, 19:04
:confused: point me where I did that?

Ik zeg niet dat je het gedaan hebt, maar je mag het niet doen ;).
't Klinkt dubbelzinnig, maar het is niet zo bedoelt.
Anders weer sorry daarvoor :p.

Poppel
2 februari 2006, 19:04

mvg,
how, dus jij als alwetende moslim, vraagt aan MIJ, de onwetende, waarom geen enkele mens iemand anders mag straffen??:oink: :eek:

OMDAT DA DE WET IS !!!:doh:

MISCHIEN IN EEN OF ANDER VERLATEN BOERENGAT IN HET MIDDEN OOSTEN NIET MAAR IN DE REST VAN DE BESCHAAFDE WESTERSE WERELD WEL!!

wij hebben een rechtsysteem hier dat geen rekening houd met de kerk maar wel met het wetboek!
Als je dat nu nog moet leren kan je jezelf inderdaad beter opblazen :doh:

en blijkbaar zijn diegene die niet jou mening delen onwetende omdat dat het enige is dat jij dan als tegenargument kan inbrengen... en raad is DAT IS GEEN GELDIG ARGUMENT IN EEN DISCUSSIE AL DEZE :doh:

Racemaniac
2 februari 2006, 19:05
dusss... als de FBI zich het recht toegeigent mensen te folteren, zonder process vast te houden,... zijn het vuile westerse honden, internationaal schandaal, wss nog wa fatwa's en intifada's erover uitgeroepen etc....

echter bij jullie zijn het dan vrijheidsstrijders die door de leiders onderdrukkers mogen straffen!

ahhh, groot verschil.

dus met andere woorden zegt gij gewoon, wij mogen jullie aanvallen, maar jullie ons niet.
is natuurlijk wel erg effectieve oorlogsstrategie, moet ik toegeven

themuslim
2 februari 2006, 19:06
antwoord? 'k heb van u nog ni veel antwoorden gezien hoor!
enkel bevestiging van uw blind geloof, facisme, ondermijnen van onze wetten en vrijheden, en ons proberen opdrignen van de waarden van uw geloof...
zie je daar kom je weer met dat gedoe af ;)

@goidse,

O jullie die geloven, wat is er met jullie dat wanneer er tot jullie wordt gezegd: "Rukt uit op de Weg van Allah, "jullie bezwaard op de grond zakken? Hebben jullie dan meer behagen aan het wereldse leven dan aan het Hiernamaals? En de genieting van het wereldse leven is slechts kort in vergelijking tot het Hienamaals. Quraan hfst9 vers38.

De strijd is jullie verplicht (kutibaa alaikoem), terwijl jullie er een afkeer van hebben. Maar het kan zijn dat jullie afkeer van iets hebben, terwijl het goed is voor jullie; en het kan zijn dat jullie van iets houden, terwijl het slecht is voor jullie. En Allah weet, terwijl jullie niet weten. Quraan hfst2 vers 216.

Inv`
2 februari 2006, 19:07
Ohja, hebben wij na 9/11 ,Londen en Madrid Arabische producten geboycot?

Neen, en zij wel na een paar tekeningskes

In het Midden-oosten verschijnen elke dag anti-semitische cartoons

Racemaniac
2 februari 2006, 19:08

@goidse,

O jullie die geloven, wat is er met jullie dat wanneer er tot jullie wordt gezegd: "Rukt uit op de Weg van Allah, "jullie bezwaard op de grond zakken? Hebben jullie dan meer behagen aan het wereldse leven dan aan het Hiernamaals? En de genieting van het wereldse leven is slechts kort in vergelijking tot het Hienamaals. Quraan hfst9 vers38.

De strijd is jullie verplicht (kutibaa alaikoem), terwijl jullie er een afkeer van hebben. Maar het kan zijn dat jullie afkeer van iets hebben, terwijl het goed is voor jullie; en het kan zijn dat jullie van iets houden, terwijl het slecht is voor jullie. En Allah weet, terwijl jullie niet weten. Quraan hfst2 vers 216.
jaja, de islam predict echt vrede en zo :)

en leg mij nu eens uit waarom de wetten uit uw geloof primeren op onze wetten? en leg mss ineens de link met wat ik zeg met dat jullie ons jullie geloof opdringen

Goidse
2 februari 2006, 19:09

@goidse,

Hier komt de interpretatie er aan!
Strijd: welke strijd? De strijd tegen je eigen demonen? Tegen naburige stammen?
Waar staat daar ergens in dat het jullie volste recht is om mensen af te maken?

De koran wordt door moslims slechts als een uitleg van de H. Qu'ran gezien. De woorden van de H. Qu'ran zijn geopenbaard aan Mohammed

Wie weet is het wel de echte openbaring?

Tha_nOn
2 februari 2006, 19:10

en moslims?

oh neen, vergeten, het zijn de woorden van Allah die neergeschreven zijn

wel wat denkt gij dat er gebeurt is? een mens heft dat opgeschreven (ik beweer niet dat het eventueel niet zijn woorden zijn dat laat ik terzijde), een mens schrijft dat dus op, verdraait dat wat naar zijn interpretatie, dat wordt vertaald, hertaald, het is een mannenmaatschappij, de mannen interpreteren de koran zodat ze de macht krijgen die ze willen
(en beweer verdorie niet dat het niet waar is)

en die maathscappij heeft ook de sharia opgesteld, die nu nog steeds geldt in jullie ogen, maar de maatschappij is veranderd en de rest van de wereld aanvaardt een aantal zaken niet

geloven is uw keus, maar ge moet er kritisch over kunnen zijn, ge moet durven uw geloof uitbreiden naar iets waar gij over gedacht hebt en eventueel dingen anders bekeken hebt
en niet denken dat uw geloof absoluut is
en allemaal leuk en wel ze, maar Allah vraagt u niet om al die ongelovigen te overmeesteren en te bekeren
hij vraagt u om goed te doen, ook tegen ongelovigen

moslims hebben de boodschap ook veranderd
en de christenen zijn eindelijk naar de essentie gegaan, het goed doen is het belangrijkste, of ge nu veel of weinig gelooft, of ge nu zondigt of niet, of ge nu denkt dat gij superieur zijt omdat ge gelooft of niet (is dat trouwens ook geen zonde?)

themuslim
dusss... als de FBI zich het recht toegeigent mensen te folteren, zonder process vast te houden,... zijn het vuile westerse honden, internationaal schandaal, wss nog wa fatwa's en intifada's erover uitgeroepen etc....

echter bij jullie zijn het dan vrijheidsstrijders die door de leiders onderdrukkers mogen straffen!
ahhh, groot verschil.
dus met andere woorden zegt gij gewoon, wij mogen jullie aanvallen, maar jullie ons niet.
is natuurlijk wel erg effectieve oorlogsstrategie, moet ik toegeven
Euhm nee, 11/9 is een vergelding op het westerse beleid.

dr.salt

dus je weet er het fijne niet van , maar je vind het wel in orde in het wilde weg mensen voor pedofilie te beschuldigen :ironic:

ik zal de eerste zijn om te lachen met alle godsdiensten , het enige waar die dingen tot leiden zijn oorlog en geweld.
vrijheid van meningsuiting is mooi , maar er zijn natuurlijk grenzen , anders zou ik bv de hitlergroet mogen doen.

Dat er een ontslag door gekomen is vind ik ridicuul , en ik ben blij dat er media aandacht voor is , het word tijd dat moslims zich uit hun stenen tijdperk positie halen en moderniseren en leven te relativeren , radicalisme = achteruitgang en gewoonweg dom.

Racemaniac
2 februari 2006, 19:12
ow ja, die mensen in het wtc hadden daar echt wel veel mee te maken hé...

en gij keurt da dus goe of wat? hebben ze u mss nog ni geleert da als ge naar ons land komt ge onze wetten respecteert!

themuslim
2 februari 2006, 19:14
Ohja, hebben wij na 9/11 ,Londen en Madrid Arabische producten geboycot?

Neen, en zij wel na een paar tekeningskes

In het Midden-oosten verschijnen elke dag anti-semitische cartoonsKlopt, jullie hebben ons niet geboycot. Jullie gaan ineens onze landen bombarderen, waarvoor dank :)

@non, to the point gekome aub :)

Goidse, strijden op het slagveld is de grootste daad die een moslim kan doen. :)

Goidse
2 februari 2006, 19:14

Hier spreek je de hele koran tegen: "vergelding"!
Is het niet dat elk hoofdstuk begint met de regel In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Vergelding is het totaal omgekeerde van wat jullie eigenlijk opgedragen wordt. Jullie verloochen jullie eigen God!

Goidse
2 februari 2006, 19:15
Klopt, jullie hebben ons niet geboycot. Jullie gaan ineens onze landen bombarderen, waarvoor dank :)

Goidse, strijden op het slagveld is de grootste daad die een moslim kan doen. :)

Het staat niet eens zo in de koran, dus hebben jullie het er bij verzonnen? Anders zou het er toch bijstaan...

Ollie
2 februari 2006, 19:15
ok fine, stel nu dat het de koran is die de gevoeligheden van de moslims bepaalt? Wat doet dat er toe? De Koran is ook ni zomaar den dag Allemaal eh tussen haakskes, als dat voor velen zo een belangrijk boek is zal het wel ni allemaalz ever zijn wat er in staat.

Aangezien ik geen moslim ben is de koran wat mij betreft even belangrijk als de Dag Allemaal.

In elk geval hangt dit samen met de vrijheid van geloof en de uitoefening ervan (vorige post heb ik dit aangehaald) en daar moet ge respect voor hebben. En respect houdt ook in op u woorden letten en rekening houden met een ander zijn gevoeligheden.

Eh, neen. Ik tolereer dat iemand gelooft, ik hoef dat niet te respecteren. Ik hoef al helemaal geen respect te tonen voor de gevoeligheden van een moslim daar die gevoeligheden niet te tellen zijn. Eet jij varkensvlees trouwens?

Maakt het grapkes maken over moslims u zoveelg elukkiger? Is dat zo een onontbeerlijk gegeven in u leven?

Kritiek hebben en krijgen is inderdaad onontbeerlijk in mijn leven. Het stimuleert mij om mezelf te verbeteren en om te excelleren in alles wat ik doe. Laat de gevoeligheid aan kritiek (en dus het zo goed als compleet ontbreken van zelfkritiek) nu net één van de redenen zijn dat moslims geestelijk zo'n 1000 jaar achter lopen op de rest van de wereld.

doet daar een volledige gemeenschap plezier mee, doe da dan gewoon ipv den koppige ezel uit te hangen en u vast te klampen aan principes die ge zelf maar af en toe toepast en apprecieert.

"verzet u niet langer, accepteer uw lot"....neen dank u. En wees gerust, ik ben principeel.

Racemaniac
2 februari 2006, 19:16
Klopt, jullie hebben ons niet geboycot. Jullie gaan ineens onze landen bombarderen, waarvoor dank :)

landen? wij zijn achter bin laden aangegaan (allez, wij, amerika en die heeft ons dan wa meegetrokken)

dus wij moeten na zo'n "rechtvaardige vergelding tegen ons beleid" rustig achteroverleunen, ons vriendelijk verontschuldigen bij de islamwereld en redig ons leven verder leven tot jullie jezelf weer ergens opblazen bij ons vanwege iets anders dat wij verkeerd hebben gedaan naar jullie normen...

Racemaniac
2 februari 2006, 19:17

en wie is er dus begonnen (hint: het waren wij dus niet)

themuslim
2 februari 2006, 19:18
*kuch is het niet 9/11*
haha, onwetende zwijg :D

@Goidse kom af met bewijzen als je iets beweert over de islam.

Vergelding is voor de moslim verplicht.

Tha_nOn
2 februari 2006, 19:22
Ik las (in de koran) dat Allah allerlei dingen verboden verklaart zoals bijvoorbeeld :
* liegen Sura 77:15, 19, 24, 34 en 40
* stelen Sura 5:38
* onoprechtheid, huichelarij Sura 4:145
* haat en vijandschap Sura 5:91
* lasteren en roddelen Sura 68:11 en 104:1
* gierig zijn Sura 92:8
* trotsheid Sura 16:23
* oneerlijk zijn Sura 17:35
* iemand schade berokkenen Sura 13:25
* wijn en kansspelen Sura 2:219 en 5:90
* overspel/ontucht plegen Sura 17:32 en 25:68
* zedeloosheid Sura 7:33

ik denk dat vergelding bij haat ligt?
(en denken dat uw godsdienst de beste is bij trotsheid?)

(tis een volledige quote van een site ze http://home.planet.nl/~wmt/islam.htm#soera_16_23
er staat ergens ook een gans stuk over blijkbaar een ex-gelovige over vriendschap tussen gelovigen en ongelovigen en hoe hij volgens Allah hen zou moeten gefolterd hebben)

Racemaniac
2 februari 2006, 19:22

ahhh prachtig, nu begrijp ik het principe van de islam!

jullie zijn een vredige godsdienst enz... barmhartig blijkbaar en noem maar op, MAAAAAR als een andere bevolkingsgroep iets doet waarmee ge het niet eens zijt, VERGELDING!!!!
aanvallen dus (om redenen die voor de andere partij geen steek houden omdat ze uw boekje ni lezen)
die gaan natuurlijk reageren (da pikt toch niemand), en dan vergelden jullie natuurlijk weer enz... een oorlog dus

erg vredige godsdienst, ge zegt hier dus letterlijk dat jullie oorlog moeten voeren met eender wie die een andere mening heeft

vogelnestje
2 februari 2006, 19:23
juist hier op één gezien dat de Europese 'ambassade' in de gazastrook omsingeld is door Moslims... :eek:

bij deze een link naar de reportage op het nieuws: http://www.politics.be/?POSTNUKESID=be719357ba5113524cbd5a0264534af4# -> 'bekijk dze video'
(de eerste seconden zijn reclame)

*kweet tis nie goed, ma kheb zin om bakstenen door de ruiten te gaan smijten van moslimwinkels, help*

Goidse
2 februari 2006, 19:24

En diegene die naast Allah een andere god aanroept heeft daar geen bewijs voor: en de vergelding ervan berust bij zijn Heer. Voorzeker de ongelovigen slagen nooit!

Elk hoofdstuk begint met "In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle."

Hier moet je toch ook iets uit kunnen opmaken??

zijn Heer is dus Allah! komt uit vers 118 23 - De Gelovigen (Al-Mominoen)

Het komt er dus op neer dat alleen Allah het recht daartoe heeft en alle andere die dat niet beweren, beweren Allah te zijn, wat dus godslastering is!

themuslim
2 februari 2006, 19:24
hey muslim, ooit al eens aan gedacht voor jezelf te denken?

en wat een gelul dat Allah weet wat ik niet weet. serieus. hebt gij dan nog niet gehoord, dat Allah dood is?
Sorry man, maar ipv Nietzsche te aanbidden, hou ik m'n aanbidding voor God ;)

@Racemaniac, nee jullie moeten je verontschuldigen, je boezen pakken uit het Midden-Oosten en dan zul je zekerheid van vrede bereiken. Anders niet :)

@cram, bwah niet genoeg spanning :p

Racemaniac
2 februari 2006, 19:25
Sorry man, maar ipv Nietzsche te aanbidden, hou ik m'n aanbidding voor God ;)

@Racemaniac, nee jullie moeten je verontschuldigen, je boezen pakken uit het Midden-Oosten en dan zul je zekerheid van vrede bereiken. Anders niet :)

@cram, bwah niet genoeg spanning :p
roflmao, da's een goede, als wij ni naar jullie komen komen jullie wel naar ons en is't weer hetzelfde liedje, doe ni idioot hé

Grim
2 februari 2006, 19:27
Aangezien ik geen moslim ben is de koran wat mij betreft even belangrijk als de Dag Allemaal.

Jammer dat 'het u niet betreft'.

Eh, neen. Ik tolereer dat iemand gelooft, ik hoef dat niet te respecteren. Ik hoef al helemaal geen respect te tonen voor de gevoeligheden van een moslim daar die gevoeligheden niet te tellen zijn. Eet jij varkensvlees trouwens?

Ik heb het niet over respecteren in de zin van 'ernaar leven', waar ge blijkbaar naartoe wilt met u varkensvlees-vraag (eet het af en toe wel, alhoewle dak toch liever nen biefstuk eet). Ik heb het over respecteren in de zin van 'de andere in zijn waarde' laten. Belangrijk verschil.
Gij vindt het blijkbaar niet nodig een ander in zijn waarde te laten. Tja, dan moet ge inderdaad niet verschieten dat er dan verontwaardiging als gevolg komt.

Kritiek hebben en krijgen is inderdaad onontbeerlijk in mijn leven. Het stimuleert mij om mezelf te verbeteren en om te excelleren in alles wat ik doe. Laat de gevoeligheid aan kritiek (en dus het zo goed als compleet ontbreken van zelfkritiek) nu net één van de redenen zijn dat moslims geestelijk zo'n 1000 jaar achter lopen op de rest van de wereld.

Ok, ge hebt het belang van kritiek krijgen voor uzelf bepaald en schoon verdedigt, maar niks van wat ge gezegd hebt geeft u het recht over iemand anders kritiek te spuien, en niks van wat ge gezegd hebt geeft aan dat u leven er zo veel slechter zou uitzien mocht ge geen kritiek mogeng even op de moslims. U kritiek is trouwens evengoed onderhevig aan mogelijke kritieken. U kritiek is niet almachtig en allesbehalve een garantie tot 'verbetering'. Zelfs al is het een terechte kritiek, als de bekritiseerde vindt dat ge te ver gaat heeft hij gelijk want eigenlijk bemoeit ge u met andermans zaken. 'Het achterlopen op de rest van de wereld' is relatief. Als het erop aankomt hebben we allemaald ezelfde doelstelling: overleven. Het Westen doet dat op hun manier, het Oosten op een andere. En het lukt hun alletwee behoorlijk goed. Dit toont gewoon weer uw onterecht superioriteitsgevoel aan. En superioriteitsgevoel is eene ventuele eerste stap naar het schenden van het beginselv an gelijkheid, 1 van die o zo belangrijke principes.

"verzet u niet langer, accepteer uw lot"....neen dank u. En wees gerust, ik ben principeel.

Iemand die principieel is staat sowieso niet open voor kritiek op die principes. Die houdt zich aan de principes ongeacht wat iedereen erover zegt. Is dat niet wat gij net de moslim-wereld verwijt? Is het niet het 'vastklampen' aan bepaalde waarden dat gij als oorzaak ziet van de '1000 jaren achterstand' van de moslims?

themuslim
2 februari 2006, 19:28

Hier moet je toch ook iets uit kunnen opmaken??

zijn Heer is dus Allah! komt uit vers 118 23 - De Gelovigen (Al-Mominoen)

Het komt er dus op neer dat alleen Allah het recht daartoe heeft en alle andere die dat niet beweren, beweren Allah te zijn, wat dus godslastering is!

Nee, maar aub ga jij nu de koran interpreteren?

Alleen Allah heeft het recht om te worden AANGEROEPEN. Maar dit heeft niets te maken met vergelding. Wat elke vergelding gebeurt in de naam van Allah. Daarom dat Allah zegt:waarom strijden jullie niet op de pad van Allah??
Is het huidige leven jullie dierbaarder dan die van het hiernaamals?
antwoord op dat is NEEEEN

Grim
2 februari 2006, 19:28
Ik begin sterk te twijfelen dat jij wel een moslim bent;
Volgens mij ben jij iemand die zich als moslim uitgeeft,om de echte GOEDE Moslims in slecht daglicht te stellen.

Zou best wel kunnen !

Cin
2 februari 2006, 19:30
Als het aan mij lag publiceerde elke krant morgen de cartoons op de voorpagina, uit respect voor de ontslagen hoofdredacteur van de Franse krant "France Soir".

Ik aanvaard niet dat de Islam zijn 'ideeën' aan ons wil opleggen zoals nu gebeurt in Palestina. Ik wil dit en kan dit niet aanvaarden, vrije meningsuiting telt toch voor iets? Als de Islamieten niet tegen die cartoons kunnen:

lees ze dan ook niet maar kom aub niet af met zo een gezeik.

Goidse
2 februari 2006, 19:31

Alleen Allah heeft het recht om te worden AANGEROEPEN. Maar dit heeft niets te maken met vergelding. Wat elke vergelding gebeurt in de naam van Allah. Daarom dat Allah zegt:waarom strijden jullie niet op de pad van Allah??

1. Je weet niet wat het hiernamaals is, omdat er nog niemand is uit teruggekeerd.
2. Het hiernamaals geeft u geen recht om andere mensen af te maken.
3. Strijden is niet absoluut gelijk aan doden, het kan voor enorm veel andere dingen geïnterpreteerd worden!
4. Er staat nergens letterlijk: U zal alle mensen die niet in Mij geloven doden!

Dan zou je gelijk hebben, maar nu absoluut niet!

Barmhartigheid is het tegenovergestelde van vergelding en dat is net waar Allah voor staat en elke andere godsdienstige God.

themuslim
2 februari 2006, 19:32
islam streeft naar vrede.. als de hele wereld onderworpen is onder 1 godsdienst zullen er niet veel oorlogen meer zijn he

na dat hier allemaal gelezen te hebben mogen ze van mij heel et midden oosten nuken...
Dat mochten ze van u al voor deze topic doen, niet liegen ;)

Als je bedoelt met die godsdienst de islam dan ja.

@Racemaniac, dus je geeft toe dat je jullie naar ons zijn gekomen? dank u, here is een cookie voor je eerlijkheid :)

@cram, jeb kben een jood

hatetn
2 februari 2006, 19:33
godsdienst is toch een wanhopig achterlijke uitvinding.

tis de oorzaak van veel problemen allesinds
we leven in zo'n technologisch hoogstaande tijd en toch moeten we in fabels blijven geloven:wtf:
ik hoop iedere dag meer en meer da ze het onstaan van het leven hier ontdekken dan kunnen de moslims vergeldingsacties doen voor het sterven van al die zelfmoordenaars voor hun geloof. allemaal op mekka:ironic:

Poppel
islam streeft naar vrede.. als de hele wereld onderworpen is onder 1 godsdienst zullen er niet veel oorlogen meer zijn he

na dat hier allemaal gelezen te hebben mogen ze van mij heel et midden oosten nuken...
idd, die "themuslim" maakt het alleen maar erger voor zijn godsdienst:p

Shtomme naïeve kutgodsdienst.. Ik denk als je vader jou posts las hij nu al je kop eraf had geslagen.

killgore

en jij natuurlijk bent alwetend en kan de koran WEL juist interpreteren

der kan ffs nog niemand de bijbel juist interpreteren & dies al pakske ouder.

ThaLord
Ik vraag mij verdomme af wat die hoop onverdraagzame idioten hier in onze maatschappij eigenlijk komt doen? Voet bij stuk houden, bij hun extreme vorm van religie die alle logica te boven gaat, zelfs al is deze in tegenspraak met onze normen, waarden en soms zelfs wet. Indien jullie niet akkoord gaan met onze manier van denken moeten jullie maar ergens anders naartoe..

We leven hier nu eenmaal in het westen van europa in het jaar 2006 he!

WIJ moeten ons niet aanpassen, begrepen?! Het is door mensen zoals u themuslim dat de westerse wereld ten onrechte nog vijandiger zal staan tegenover de moslim gemeenschap, wat erg triestig zou zijn.

Moslims die zich hier komen vestigen moeten imo moderniseren (wat sommige ook doen). Daarom moeten ze hun godsdienst niet verloochenen, gewoon de godsdienst aanpassen aan onze waarden en normen. Indien dat niet kan, doe van mijn part geen moeite om naar hier te komen, blijf gerust waar u dan ook bent, om voor de rest van je leven je god te aanbidden en perfect gelukkig te zijn.

Heinrich
2 februari 2006, 19:34
Ik neem godsdienst met een korreltje zout :)
Ik vraag me eigenlijk af hoe het mogelijk is dat dit nog overleeft in een beschaafde maatschappij als het onze(westerse), die oostlanden etc kan ik dat wel begrijpen...

Racemaniac
2 februari 2006, 19:35

Als je bedoelt met die godsdienst de islam dan ja.

@Racemaniac, dus je geeft toe dat je jullie naar ons zijn gekomen? dank u, here is een cookie voor je eerlijkheid :)

@cram, jeb kben een jood
geen idee, zo goed is m'n geschiedenis niet hoor ^^
en da's helemaal niet de point die'k maak, gij zegt ge moet maar ni naar ons komen, ik zeg da zelfs als we da ni doen we hetzelfde mogen verwachten. 'k zie ni in hoe ik hier een van beiden bevestig....

Cin
2 februari 2006, 19:35
we leven in zo'n technologisch hoogstaande tijd en toch moeten we in fabels blijven geloven:wtf:
ik hoop iedere dag meer en meer da ze het onstaan van het leven hier ontdekken dan kunnen de moslims vergeldingsacties doen voor het sterven van al die zelfmoordenaars voor hun geloof. allemaal op mekka:ironic:

hehe n1

themuslim
2 februari 2006, 19:36
1. Je weet niet wat het hiernamaals is, omdat er nog niemand is uit teruggekeerd.
2. Het hiernamaals geeft u geen recht om andere mensen af te maken.
3. Strijden is niet absoluut gelijk aan doden, het kan voor enorm veel andere dingen geïnterpreteerd worden!
4. Er staat nergens letterlijk: U zal alle mensen die niet in Mij geloven doden!

Dan zou je gelijk hebben, maar nu absoluut niet!

Barmhartigheid is het tegenovergestelde van vergelding en dat is net waar Allah voor staat en elke andere godsdienstige God.

Barmhartigheid is ervoor diegene die berouw hebben. Moet er soms barmhartigheid zijn voor Hitler? ik zie de joodse lobby al achter mij lopen :)

Met strijden wordt daadwerkelijk het strijden op de slagveld bedoeld.
Er is een overlevering(hadith dus) waar een man aan de profeet(vzmh) vraagt: Ow boodschapper van Allah, welke daad behalve het strijden geeft de gelovige de zelfde beloning van Allah? De profeet(vzmh) antwoordde: "it cannot be done".

Goidse
2 februari 2006, 19:39
Barmhartigheid is ervoor diegene die berouw hebben. Moet er soms barmhartigheid zijn voor Hitler? ik zie de joodse lobby al achter mij lopen :)

Er is een overlevering(hadith dus) waar een man aan de profeet(vzmh) vraagt: Ow boodschapper van Allah, welke daad behalve het strijden geeft de gelovige de zelfde beloning van Allah? De profeet(vzmh) antwoordde: "it cannot be done".

Dat is u interpretatie, daar staat nergens in de Koran iets in dat jullie de halve wereld moeten afmaken...

Waarom moet je dan onschuldige mensen treffen die er NOOIT iets mee te maken hebben...

Racemaniac
2 februari 2006, 19:40

k, 'k ben weg uit deze thread, er zijn 2 opties

1) da's een vlaams blokker die de moslims in slecht daglicht wilt stellen en zo hard mogelijk provoceert

2) da's een absolute idioot die ons zit te provoceren en z'n godsdienst zo mogelijk in een nog slechter daglicht stelt

Grim
2 februari 2006, 19:42

Ge zegt het zelf. Ondanks al die technologische hoogstandjes zijn de meest elementaire vragen nog altijd niet beantwoord. Nog geen enkele elementaire vraag is beantwoord. Het enige wat de wetenschap ent echnologie al heeft gedaan is bepaalde zaken uitleggen maar nog meer vragen bij stellen die niet zo elementair zijn. Daarom dat ik vrees dat u wens niet zal uitkomen.

whem
Trouwens, als het aan mij lag publiceerde elke krant morgen de cartoons op de voorpagina, uit respect voor de ontslagen hoofdredacteur van de Franse krant "France Soir".

Dat doen ze ook. Normaal zouden ze morgen in al de kranten moeten staan maar wel niet op de voorpagina om het toch nog een beetje deftig te houden

Holy Paladin

rofl kent ge mij zo goed?
nope eerlijk gezegd was ik hiervoor geindoctrineerd met de gedachte dat er nog wat deftige moslims zijn ook..

hatetn

moet er barmhartigheid zijn voor saddam ik hoor de koerden al
moet er barmhartigheid zijn voor bin laden ik hoor de amerikanen al:ironic:
wa bs slaagde gij infeite allemaal uit
en toch zijde gij aan u zeggen voor hun principes

Ge zegt het zelf. Ondanks al die technologische hoogstandjes zijn de meest elementaire vragen nog altijd niet beantwoord. Nog geen enkele elementaire vraag is beantwoord. Het enige wat de wetenschap ent echnologie al heeft gedaan is bepaalde zaken uitleggen maar nog meer vragen bij stellen die niet zo elementair zijn. Daarom dat ik vrees dat u wens niet zal uitkomen.

mss ooit als ik rijstpap me gouden lepels eet en the muslim 1000 maagden eeft da we et antwoord gaan weten:unsure:
of in een volgend leven als we terugkomen als een vlinder:evil:

Racemaniac
2 februari 2006, 19:45
Hier nog een leuke:
een gedachte experimentje voor themuslim:

stel nu dat er 2 godsdiensten zijn met dezelfde principes als de islam zoals gij ze voorlegt (dus vrede etc... maar ook vergelding etc), met mss maar een of enkele punten waar ze elkaar tegenspreken

als de digne ndie gij zegt kloppen over hoe een moslim zich moet gedragen, dan weet gij even goed dat uw 2 "vredige en barmhartige" godsdiensten elkaar gewoon gaan uitmoorden....

themuslim
2 februari 2006, 19:47
Dat is u interpretatie, daar staat nergens in de Koran iets in dat jullie de halve wereld moeten afmaken...

Waarom moet je dan onschuldige mensen treffen die er NOOIT iets mee te maken hebben...
kheb nooit gezegd dat de helft van de wereld moet worden afgemaakt, maar toch verbazingwekkend hoe jullie dit uit m'n woorden kunnen concluderen. :)

Jullie zien 11/09 als een aanslag op onschuldige mensen. Dit betekent 1 van de 2 dingen. Jullie weten NIET wat democratie betekent of jullie kennen de geschiedenis NIET. Ik wil hier niet over gedatilleerd gaan want ik heb al genoeg van jullie weerlegd rond 11/09

nope, geen barmhartigheid voor saddam

themuslim
2 februari 2006, 19:49
Hier nog een leuke:
een gedachte experimentje voor themuslim:

stel nu dat er 2 godsdiensten zijn met dezelfde principes als de islam zoals gij ze voorlegt (dus vrede etc... maar ook vergelding etc), met mss maar een of enkele punten waar ze elkaar tegenspreken

als de digne ndie gij zegt kloppen over hoe een moslim zich moet gedragen, dan weet gij even goed dat uw 2 "vredige en barmhartige" godsdiensten elkaar gewoon gaan uitmoorden....
kdacht dat je weg was? :confused:

Wil je aub ff je zinnen herconstrueren, begrijp er weinig van :s

Racemaniac
2 februari 2006, 19:50
kheb nooit gezegd dat de helft van de wereld moet worden afgemaakt, maar toch verbazingwekkend hoe jullie dit uit m'n woorden kunnen concluderen. :)

Jullie zien 11/09 als een aanslag op onschuldige mensen. Dit betekent 1 van de 2 dingen. Jullie weten NIET wat democratie betekent of jullie kennen de geschiedenis NIET. Ik wil hier niet over gedatilleerd gaan want ik heb al genoeg van jullie weerlegd rond 11/09

hoe weet gij nu waar de mensen in het wtc op gestemd hebben....

en ge hebt nix weerlegd, enkel dingen zitten leuteren over een boekske waar wij geen waarheid aan hechten en ons zitten provoceren met dingen die in da rommelke papier staan....

'k geef u 1 uitdaging: spreek ons nu eens aan zonder dingen uit de koran te gebruiken, maar de wetten gebruikend die gij als belg ook moet respecteren.

of weet ge dat ge zo hard op uw bek gaat gaan dat enkel uw hielen nog heel gaan zijn?

hatetn
2 februari 2006, 19:50

euhm int wtc vliegen is enkel goed om de ecomie te sabotteren en daar vaart de gewone mens het slechts bij
kzie nie in wa in een kantoorgebouw vliegen daar mee te maken heeft ze
vlieg dan op vrijheidsstanbeeld da's enkel een symbool en dan toonde nog ne keer aan da ge de vrijheid aanvalt

Heinrich
2 februari 2006, 19:51

Gij hebt juist niks weerlegd, gij weet zelf niet hoe de vork aan de steel zit en komt hier het verkondigen :)

Ollie
2 februari 2006, 19:56
Jammer dat 'het u niet betreft'.

Mijn mening betreft mij wel.

Ik heb het niet over respecteren in de zin van 'ernaar leven', waar ge blijkbaar naartoe wilt met u varkensvlees-vraag (eet het af en toe wel, alhoewle dak toch liever nen biefstuk eet). Ik heb het over respecteren in de zin van 'de andere in zijn waarde' laten. Belangrijk verschil.
Gij vindt het blijkbaar niet nodig een ander in zijn waarde te laten. Tja, dan moet ge inderdaad niet verschieten dat er dan verontwaardiging als gevolg komt.

Waar zou die andere het recht vandaan halen mij te beperken in wat ik zeg en schrijf enkel en alleen om dat wat ik schrijf niet in zijn kraam past? Weet jij wat vrijheid van meningsuiting betekent?

maar niks van wat ge gezegd hebt geeft u het recht over iemand anders kritiek te spuien,

Mijn recht op vrije meningsuiting is absoluut. Niemand heeft het recht om NIET bekritiseerd te worden.

Dit toont gewoon weer uw onterecht superioriteitsgevoel aan. En superioriteitsgevoel is eene ventuele eerste stap naar het schenden van het beginselv an gelijkheid, 1 van die o zo belangrijke principes.

Blijkbaar belangrijker dan het recht op vrije meningsuiting.

Iemand die principieel is staat sowieso niet open voor kritiek op die principes.

Fout.

Die houdt zich aan de principes ongeacht wat iedereen erover zegt.

Fout.

Is dat niet wat gij net de moslim-wereld verwijt? Is het niet het 'vastklampen' aan bepaalde waarden dat gij als oorzaak ziet van de '1000 jaren achterstand' van de moslims?

Als ik zeg dat ik principieel ben dan bedoel ik dat "I practise what I preach". Ik ben m.a.w. konsekwent.

killgore
2 februari 2006, 19:56
kvraag me af waarom het altijd moslims zijn die wereldproblemen creëren rond zoiets.

Der is zo nen strip (weet titel nie meer, heb em wel bij men pa liggen) die gewoon ALLES rond de katholieke godsdienst (god, jezus, mozes, duivel, ...) in het belachelijke trekt (nog goeie strip ook trouwes :p). Bij mijn weten is daar nooit controverse rond geweest. Het laatste da ik mij herinner was die maria met blote borst, welk protest dan nog maar zeer klein was en niet volledig door kerk gesteund werd en nooit verder is gereikt dan de vlaamse grenzen :p.

Beeld nen naakte mohammed af en ge hebt een ganse religie die u wilt vermoorde.

edit: trouwes, themuslim, besefte da napoleon bonaparte 1 van de grootste massamoordenaars van zijn tijd was :)? Geweldige reclame man vo de moslim, past perfect in het kadertje :niceone:

Grim
2 februari 2006, 20:07
Mijn mening betreft mij wel.

Juist, maar u mening geeft niet aan hoe onbelangrijk iets is voor een maatschappij. Ge zegt dat de Koran ni belangrijk is voor u, maar in deze discussie doet dat TOTAAL niks terzake, zeker al gezienh et feit dat ge hem nog geeneens gelezen hebt. Ge hebt dus al bepaald hoe belangrijk ge iets vindt nog voor ge weet wat dat 'iets' is. U mening kan dan u wel betreffen,h et voegt in elk geval niks wezenlijks toe bij deze discussie.

Waar zou die andere het recht vandaan halen mij te beperken in wat ik zeg en schrijf enkel en alleen om dat wat ik schrijf niet in zijn kraam past? Weet jij wat vrijheid van meningsuiting betekent?

Ik weet wat het betekent maar ik zou toch willen dat ge het mij eens uitlegt. In elk geval is het absolute van het recht op vrije meningsuiting al genoeg ontkracht geweest om hier nog verder op in te gaan.

Mijn recht op vrije meningsuiting is absoluut. Niemand heeft het recht om NIET bekritiseerd te worden.

Klinkt nogal radicaal, ni? :/
Blijkbaar leeft gij evengoe in nen droomwereld want iedereen die ook nog maar 1 dag onder de mensen is geweest weet zelf ook wel dat ge niet zomaar alles kunt zeggen wa ge denkt. en zoals ik al zei, als er 1 ding zeker moet openstaan voor kritiek is het kritiek zelf, anders zou het wel het toppunt zijn van hypocrisie.

Blijkbaar belangrijker dan het recht op vrije meningsuiting.

Ja, vind het verontrustend dat gij daar anders over denkt.

Fout.

hmhm

Fout.

hmhm

Als ik zeg dat ik principieel ben dan bedoel ik dat "I practise what I preach". Ik ban m.a.w. konsekwent.

Aha, maar hoe kunt ge consequent en terwijl toch bereid zijn u principes bij te stellen? Als ge echt consequent zijt moet ge juist u principes niet bijstellen. Het gaat niet enkel over u gedragen naar u principes, het gaat vooral over u gedragen naar u principes onder alle omstandigheden. Dat is net de betekenis van consequent zijn.
Ik vind sowieso principes iets van de middeleeuwen, maar gij zit wel zeer contradictorisch in u houding ten opzichte van die principes. Ge zult u dus niet vastklampen aan principes maar ge zult er u wel steeds aan houden?

Goidse
2 februari 2006, 20:15
Geweld is een manier om je echte problemen te verbergen!

Bij de ene is het angst, bij de andere is het armoede, maar uiteindelijk ben je zelf de reden!

Avilowca
2 februari 2006, 20:17
Waarom zie ik eigelijk geen monsterbetogingen in Afrika, of gewapende heethoofden die gebouwen bezetten in Indonesië uit "verontwaardiging".
Dat zijn toch ook moslims?

Mijn vraag aan moslims is simpel.
Waarom verdragen jullie geen kritiek van anderen? en waarom ontaardt kritiek praktisch altijd in geweld van -jullie- kant ?

Grim
2 februari 2006, 20:19
Geweld is een manier om je echte problemen te verbergen!

Bij de ene is het angst, bij de andere is het armoede, maar uiteindelijk ben je zelf de reden!

Klinkt schoon maar al bij al is da gewoon zever in een schoon verpakking.
Vele van de problemen die ge zult ervaren hebben hun oorsprong van buitenaf. Dan ist aan u om er op te reageren zoals ge wilt, maar da maakt van u ni de redenv an de problemen.

Dakantochnie
2 februari 2006, 20:19
Waarom zie ik eigelijk geen monsterbetogingen in Afrika, of gewapende heethoofden die gebouwen bezetten in Indonesië uit "verontwaardiging".
Dat zijn toch ook moslims?

Mijn vraag aan moslims is simpel.
Waarom verdragen jullie geen kritiek van anderen? en waarom ontaardt kritiek praktisch altijd in geweld van -jullie- kant ?
Omdat ze hun godsdienst véél te serieus oppakken. Zoiets kan enkel tot slechte dingen leiden waar anderen onder lijden.

Tw33tst3r
2 februari 2006, 20:22

roflmaopimp kerel, kwou eerst bijlezen mr hier moet ik gwn op reageren het recht op vrije meningsuiting is de enigste reden waarom je hier überhaupt kan posten
en een mening uiten =/= geweld plegen of aanzetten tot geweld

RESPECT vr elkaar daar gaat het hierom en in de Westerse maatschappij hebben we nu eenmaal al begrepen dat humor niet alleen manier is om jezelf te beschermen maar ook aangegrepen kan worden om bep. zaken in de maatschappij aan de kaak te stellen

mr jij bent dus gwn een moslim-extremist en extremisme in eender welke strekking is gwn verachterlijk

ik ben zelf biseksueel moet ik dan ook alle moslims die mij onnatuurlijk vinden en de landen waar men homoseksuele mannen omwille van hun geaardheid executeert met geweld gaan bestrijden?
absoluut niet want dan bezondig ik mij aan datgene waar ik hun voor veroordeel

dat ze de persvrijheid in Denemarken beperkt willen zien?
ooit gehoord van soevereniteit van een staat?

gwn te zot vr woorden wat je eigenlijk zegt

pina
2 februari 2006, 20:23
Het laatste da ik mij herinner was die maria met blote borst, welk protest dan nog maar zeer klein was en niet volledig door kerk gesteund werd en nooit verder is gereikt dan de vlaamse grenzen :p.

Beeld nen naakte mohammed af en ge hebt een ganse religie die u wilt vermoorde.
wat betekent religie nog in deze streken? Vrij logisch dat je daar veel meer reactie hebt dan hier.

Goidse
2 februari 2006, 20:25
Klinkt schoon maar al bij al is da gewoon zever in een schoon verpakking.
Vele van de problemen die ge zult ervaren hebben hun oorsprong van buitenaf. Dan ist aan u om er op te reageren zoals ge wilt, maar da maakt van u ni de redenv an de problemen.

Tuurlijk en ik ga daar op een beschaafde manier op reageren om het in de toekomst niet meer te laten gebeuren.

Kwaad bloed zet kwaad bloed!

Kijk maar wat er gebeurd als de ene iets tegen de andere doet. Gewoon terugdoen. Wat krijg je uiteindelijk? Meer bloed! Wat doet iedreeen? De schuld op de andere steken. Waar eindigt het? Bij degene die eerst stopt. Is dat dan een laffaard? Neen, net niet, omdat die het lef had om te stoppen...

Tw33tst3r
2 februari 2006, 20:28
Tuurlijk en ik ga daar op een beschaafde manier op reageren om het in de toekomst niet meer te laten gebeuren.

Kwaad bloed zet kwaad bloed!

Kijk maar wat er gebeurd als de ene iets tegen de andere doet. Gewoon terugdoen. Wat krijg je uiteindelijk? Meer bloed! Wat doet iedreeen? De schuld op de andere steken. Waar eindigt het? Bij degene die eerst stopt. Is dat dan een laffaard? Neen, net niet, omdat die het lef had om te stoppen...

couldnt agree more :)

LeSec
2 februari 2006, 20:31
Mja ze, tis een verloren discussie :) die moslims zijn gwn zo blind in hun geloof, we zullen geduld moeten hebben en de tijd en onze westerse cultuur haar werk laten doen :)

Dakantochnie
2 februari 2006, 20:33
Mja ze, tis een verloren discussie :) die moslims zijn gwn zo blind in hun geloof, we zullen geduld moeten hebben en de tijd en onze westerse cultuur haar werk laten doen :)
Idd, spijtig genoeg moet er ondertussen zoveel verknoeid worden.:doh:

themuslim
2 februari 2006, 20:35
"mr jij bent dus gwn een moslim-extremist en extremisme in eender welke strekking is gwn verachterlijk" lol, deze wordt een beetje eentonig.

Racemaniac, sorry volgende keer moet je maar niet zeggen dat je weg bent, nu mag ik geen antwoord meer geven :)

LOBO0901
2 februari 2006, 20:35
Ben hier juist de DA VINCI code aan het lezen. Amai hetgeen dienen DAN BROWN schrijft over Jezus en de kerk schandalig. Die moest onmiddellijk in de pauselijke ban worden geslagen. Er moet een nieuwe kruistocht worden georganiseerd richting USA om de verdwaalde schapen daar te redden. Laat ons alle niet christelijken uitroeien om ons onverzettelijk geloof veilig te stellen. :rofl: :rofl:

Dit gebeurt dus wanneer mensen geen gevoel voor humor meer hebben he.
Zalig de simpelen van geest. :crazy:

themuslim
2 februari 2006, 20:36
Idd, spijtig genoeg moet er ondertussen zoveel verknoeid worden.:doh:
Niet bang zijn man, God is met de geduldigen :)

Poppel
2 februari 2006, 20:37
Racemaniac, sorry volgende keer moet je maar niet zeggen dat je weg bent, nu mag ik geen antwoord meer geven :)
waarom zou je geen antwoord mogen geven :wtf:
Tis nie alsof dit forum over een uurtje weg is ofzo ze :doh:
Je KUNT gewoon nietmeer antwoorden, volgens mij zijn je bijbelverhaaltjes op..

Tw33tst3r
2 februari 2006, 20:45
"mr jij bent dus gwn een moslim-extremist en extremisme in eender welke strekking is gwn verachterlijk" lol, deze wordt een beetje eentonig.

ik zou eigenlijk liever hebben dat je een repliek geeft over het stuk waar ik mij afvraag hoe je vrije meningsuiting slecht kan vinden terwijl jij zonder het recht daarop hier niet eens iets kon komen doen...

te lastige vraag mss? :p

Heinrich
2 februari 2006, 20:46
Ik vind niet dat je achter iemand zijn rug moet praten wanneer deze gebanned is :)
Zet deze discussie verder wanneer deze persoon trug is van zijn vakantie ;)

Ollie
2 februari 2006, 20:46
Juist, maar u mening geeft niet aan hoe onbelangrijk iets is voor een maatschappij. Ge zegt dat de Koran ni belangrijk is voor u, maar in deze discussie doet dat TOTAAL niks terzake, zeker al gezienh et feit dat ge hem nog geeneens gelezen hebt. Ge hebt dus al bepaald hoe belangrijk ge iets vindt nog voor ge weet wat dat 'iets' is. U mening kan dan u wel betreffen,h et voegt in elk geval niks wezenlijks toe bij deze discussie.

Enkel individuen hebben rechten, een maatschappij niet. Het belang voor een maatschappij staat volledig los van individuele rechten. Ik heb een mening en ik heb het recht om ze te uiten.

Ik weet wat het betekent maar ik zou toch willen dat ge het mij eens uitlegt. In elk geval is het absolute van het recht op vrije meningsuiting al genoeg ontkracht geweest om hier nog verder op in te gaan.
Klinkt nogal radicaal, ni? :/
Blijkbaar leeft gij evengoe in nen droomwereld want iedereen die ook nog maar 1 dag onder de mensen is geweest weet zelf ook wel dat ge niet zomaar alles kunt zeggen wa ge denkt. en zoals ik al zei, als er 1 ding zeker moet openstaan voor kritiek is het kritiek zelf, anders zou het wel het toppunt zijn van hypocrisie.

Jij kan blijkbaar het verschil niet maken tussen een recht en fatsoen. Als ik jou uitlach omdat een van jouw familieleden onder een auto terechtkomt is dat misschien niet fatsoenlijk, het is wel mijn recht.

Aha, maar hoe kunt ge consequent en terwijl toch bereid zijn u principes bij te stellen? Als ge echt consequent zijt moet ge juist u principes niet bijstellen. Het gaat niet enkel over u gedragen naar u principes, het gaat vooral over u gedragen naar u principes onder alle omstandigheden. Dat is net de betekenis van consequent zijn. maar gij zit wel zeer contradictorisch in u houding ten opzichte van die principes. Ge zult u dus niet vastklampen aan principes maar ge zult er u wel steeds aan houden?

Is het misschien omdat je geen Engels verstaat dat je niet weet wat I Practise what I preach betekent?

Ik vind sowieso principes iets van de middeleeuwen,

Tiens, als ik zoiets zeg over de islam heb ik een gevaarlijk superioriteitsgevoel...

pina
2 februari 2006, 20:57
best grappig dat de meesten hier totaal de context niet begrijpen van het hele probleem en het altijd vanuit de WESTERSE visie bekijkt van de vrije meningsuiting zonder enig begrip te hebben voor de andere visie. Bovendien worden er nog een aantal zaken serieus in het belachelijke getrokken. En dat wil dan op die manier discussiëren?

Goidse
2 februari 2006, 20:59
Ik kijk wel naar hun visie, maar het feit dat ze vinden dat ze het volrecht hebben om andere mensen te automatisch af te straffen (doden) vind ik er over!

Poppel
2 februari 2006, 20:59
best grappig dat de meesten hier totaal de context niet begrijpen van het hele probleem en het altijd vanuit de WESTERSE visie bekijkt van de vrije meningsuiting zonder enig begrip te hebben voor de andere visie. Bovendien worden er nog een aantal zaken serieus in het belachelijke getrokken. En dat wil dan op die manier discussiëren?
en de manier waarop Themuslim discussierde is dan wel goed? :wtf:
Hij heeft zijn geloof zelf in het belachelijke getrokken hoor, wij niet..

Grim
2 februari 2006, 21:00
Enkel individuen hebben rechten, een maatschappij niet. Het belang voor een maatschappij staat volledig los van individuele rechten. Ik heb een mening en ik heb het recht om ze te uiten.

Met u valt niet te praten. Ik heb dit, ik heb dat. Das goed. Gij kunt inderdaad zeggen wa ge wilt, niemand zal u tegenhouden. Daarvoor hebt ge geen recht van vrije meningsuiting nodig. Ze gaan u lippen ni toenaaien en u tong ni afsnijden. Maar ge zult zelf wel rap genoeg zien wat de gevolgen zullen zijn van u vrije meningsuiting, als ge die zo toepast gelijk gij hier pretendeert. Ge zit dat hier nu wel te verkondigen, maar iedreen weet wel wanneer die beter zijnen mond houdt. Ge hebt het recht van u meningen te verkondigen, ge hebt de plicht van u meningen te onderbouwen, en de plicht met de gevolgen van u vrije meningsuiting te leven. Als gij voor u vrije meningsuiting conflicten of zelfs nen oorlog over hebt, is dat u probleem. Dan hou ik liever mijne mond en denk ik er nog het mijne van.

Jij kan blijkbaar het verschil niet maken tussen een recht en fatsoen. Als ik jou uitlach omdat een van jouw familieleden onder een auto terechtkomt is dat misschien niet fatsoenlijk, het is wel mijn recht.

Maar het fatsoen zal u ertoe verplichten van u recht niet altijd uit te oefenen (zou toch moeten). Ik zie ni in waarom ge denkt dat ik het verschil niet ken (hoewel ik merk dat ge mij blijkbaar niet te hoog inschat, toch niet omdak van mening verschil?) . Heb de twee nooit met elkaar verward, enkel maar met elkaar in verband gebracht.

Is het misschien omdat je geen Engels verstaat dat je niet weet wat I Practise what I preach betekent?

Clever, misschien anders in het Nederlands mijn logische gedachtengang weerleggen? Ik hoop niet dat mijn beperkte taalkennis u er zal toe aanzetten mij te onthouden van uw ongetwijfeld logische tegenargumenten.
Methods are many, Principles are few. Methods change often, Principles never do.

Tiens, als ik zoiets zeg over de islam heb ik een gevaarlijk superioriteitsgevoel...

Tja, ge hebt al genoeg aangegeven dat gij kritiek nodig hebt om verder te leven. U vraagt, wij draaien.

Grim
2 februari 2006, 21:03

Dikke vette twee. Ter zijn hier gerust nog mensen naast themuslim die nogal provocerend uit de hoek zijn gekomen. Midden Oosten nuken (obv een thread, spff, achtergestelde oosten, belachelijke godsdienst, tstopt gewoon ni....

Element02
2 februari 2006, 21:03
als jullie da humor noemen , tis eerder beledigend bedoeld dan grappig
hun tegenreactie is wel zwakjes van sommige moslims , da is over .Doodsbedreigen omg plz origineel :p
toch Mohammed is wel een gevoelig onderwerp voor grapjes over te maken
sommige mensen zijn wel KOEKE ROND (west-vlaams voor oliedom)
In plaats van rustig te reageren , doodsbedreigen echt tis zo grappig
die mannen en hun eigen in de zak gezet .
Ze moesten beter in de zelfste manier terug geslaan hebben zoals themuslim zegt oog om een oog en tand om een tand e ja
De Deense moslim moeten toch wel iets van dirt weten over het Deense volk
Vb in belgie enkele vb : overal hondenkak en vuilnis , aan de kust overal oude pepe's en oma's met een verzuurde karakter , fatty's ,onbeleefde mensen
kort gezegt : a kaka dinges tekenaars paradise

Poppel
2 februari 2006, 21:05
als jullie da humor noemen , tis eerder beledigend bedoeld dan grappig
hun tegenreactie is wel zwakjes van sommige moslims , da is over .Doodsbedreigen omg plz origineel :p
toch Mohammed is wel een gevoelig onderwerp voor grapjes over te maken
sommige mensen zijn wel KOEKE ROND (west-vlaams voor oliedom)
In plaats van rustig te reageren , doodsbedreigen echt tis zo grappig
die mannen en hun eigen in de zak gezet .
Ze moesten beter in de zelfste manier terug geslaan hebben zoals themuslim zegt oog om een oog en tand om een tand e ja
De Deense moslim moeten toch wel iets van dirt weten over het Deense volk
Vb in belgie enkele vb : overal hondenkak en vuilnis , aan de kust overal oude pepe's en oma's met een verzuurde karakter , fatty's ,onbeleefde mensen
kort gezegt : a kaka dinges tekenaars paradise
mochten daar tekeningskes over gemaakt worden, ik zou lachen. ik zou zelfs nie den enigste zijn.. Guy verhofstad wordt praktisch elke week gekaraktuuriseerd in den Dag Allemaal en ik hoor hem toch ook ni klagen :p