PDA

Volledige versie bekijken : Vogelgriep bereikt EU

killgore
11 februari 2006, 15:06
Vogelgriep H5N1 bereikt Europese Unie
za 11/02/06 - Het ook voor mensen gevaarlijke vogelgriepvirus H5N1 heeft zijn intrede in de Europese Unie gemaakt: zowel in Griekenland als in Italië is het virus bij dode zwanen ontdekt.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060211VogelgriepIndonesie/index.shtml

Nu maar hopen dat het bij mensen in toom kan gehouden worden :sad:

CyberOps
11 februari 2006, 16:52
er is toch een vaccin?

knight-k
11 februari 2006, 17:28
er is toch een vaccin?

Neen alleen een afremmer.

KULeest
11 februari 2006, 18:58
Ik heb is gehoord dat wanneer de vogelgriep in België slachtoffers gaat maken, dat dan eerst hooggeplaatste figuren voorrang krijgen op een vaccin, zelfs bedrijfsleiders staan boven de gewone man in de straat.

ComputerVISTA
11 februari 2006, 19:07
Allez geweldig, heb altijd met een negerende gedachte gezeten dat het hier wel zo ver niet zou komen maar 'k heb die gedachte al geweldig aan kant moeten schuiven. 't Komt dichter en dichter...

mauron
11 februari 2006, 19:19
Ik heb is gehoord dat wanneer de vogelgriep in België slachtoffers gaat maken, dat dan eerst hooggeplaatste figuren voorrang krijgen op een vaccin, zelfs bedrijfsleiders staan boven de gewone man in de straat.
Bron?

Slaat op niks, al was het maar omdat er helemaal geen vaccin voor bestaat.

GTM
11 februari 2006, 19:25
Bron?

Slaat op niks, al was het maar omdat er helemaal geen vaccin voor bestaat.

Ach, volgens mij is KULeest gewoon democracy02's 2e account.

T€RM!N4T0R
11 februari 2006, 19:46
Nog enkele onduidelijkheden bij mij..

[19:29:32] ||..::T€RM!N: zit je ermee in ?
[19:29:40] ? Vatos Loco: lol nee
[19:29:48] ||..::T€RM!N: zelfs geen beetje ?
[19:29:53] ? Vatos Loco: nee :S
[19:30:17] ? Vatos Loco: ben ik een vogel mss
[19:30:35] ||..::T€RM!N: Het ook voor mensen gevaarlijke
vogelgriepvirus H5N1
[19:30:48] ? Vatos Loco: best dak veel in contact kom met levende
vogels
[19:30:49] ? Vatos Loco: ;)
[19:31:02] ||..::T€RM!N: nja, moe je echt in direct contact ermee
komen ?

killgore
11 februari 2006, 20:01
Een besmet pluimpke oprapen of zo was al genoeg om de ziekte te krijgen dacht iK?

Glor
11 februari 2006, 20:05
Contact met een besmette vogel, of delen ervan ;) dood of levend is genoeg om het over te krijgen.

Btw ooit al niet rechtstreeks contact gehad met een vogel? :p Over de kiekes van uwe gebuur praten zal nog wel lukken zonder risico vermoed'k ;)

denkimi
11 februari 2006, 20:05
en mocht het ooit uitbreken, wat dan nog. ge kunt er toch niets aan doen.

Cin
11 februari 2006, 20:13
Er is op dit moment nog geen vaccin, alleen een afremmer 'Tamiflu' maar er zijn al varianten (=gemuteerde versies) opgedoken die resistent zijn aan het vaccin.

Er is op dit moment alleen sprake van overdracht van vogel --> Mens. Dit is niet zo gevaarlijk, wat veel erger is is als het virus zo muteert (via een overgang cfr. een varken) dat het overdraagbaar is van mens tot mens.

Pas dan kun je gaan spreken van een pandemie, omdat het virus zich dan veel sneller kan verplaatsen. Doch is het niet zozeer iets om je zorgen over te maken. Er worden hier veel te veel doemscenarios afgeschildert van miljoenen doden.

Reëel is wel dat als je het virus je infecteert, je 1 kans op 4 hebt het te overleven.

_DM_
11 februari 2006, 20:22
Ik vrees dat de uitbraak in Afrika het grootste gaat zijn, die mensen hebben (het grootste deel bedoel ik) weinig of geen medische hulp dus daar kan het alleen maar van kwaad naar erger gaan.
Ik heb er vertrouwen op dat het in Europa niet zo'n vaart zal lopen, al mogen ze verdomme wel eens opschieten met een vaccin. Ik snap niet waarom men moet wachten tot er mensen geïnfecteerd worden voor men kan gaan testen, er zijn toch al slachtoffers genoeg geweest waar men kan kijken wat en hoe er gebeurd is ?

T€RM!N4T0R
11 februari 2006, 20:25
Denk je dat een vaccin zo snel gemaakt is ? :p

Cin
11 februari 2006, 20:26
Ik vrees dat de uitbraak in Afrika het grootste gaat zijn, die mensen hebben (het grootste deel bedoel ik) weinig of geen medische hulp dus daar kan het alleen maar van kwaad naar erger gaan.
Ik heb er vertrouwen op dat het in Europa niet zo'n vaart zal lopen, al mogen ze verdomme wel eens opschieten met een vaccin. Ik snap niet waarom men moet wachten tot er mensen geïnfecteerd worden voor men kan gaan testen, er zijn toch al slachtoffers genoeg geweest waar men kan kijken wat en hoe er gebeurd is ?

Zo eenvoudig is het niet. Een vaccin tegen virussen maken is zeer ingewikkeld (virussen zijn bv véél kleiner dan bacteriën) Trouwens, zo een proces om een vaccin te maken wordt niet in 1 2 3 voltooid. Men moet eerst de garantie hebben dat het de mensen niet meer schaadt dan dat het goed doet. Ze zijn er mee bezig, maar het kost nu eenmaal tijd. Anders hadden we ook al iets tegen ebola & aids gevonden...

_DM_
11 februari 2006, 20:27
Hoelang bestaat het al ?
1.5 jaar ofzo ?
Dan mag er (imo) toch wel al wat voorruitgang geboekt worden he...
Ik vraag me trouwens af of ze ooit wel iets gaan vinden, SARS is ook nooit echt bestreden he (enkel opeens weg gegaan...)

T€RM!N4T0R
11 februari 2006, 20:28
Laten we de bal even terugkaatsen; hoe lang bestaat aids al?

_DM_
11 februari 2006, 20:34
Niks bal terug kaatsen, het is gewoon een feit dat ze voor sommige dingen (zoals het vogelgriepvirus) niks zullen vinden.
Of misschien na jaren, als er al duizenden mensen bezweken zijn ofzo.

killgore
11 februari 2006, 20:35
Niks bal terug kaatsen, het is gewoon een feit dat ze voor sommige dingen (zoals het vogelgriepvirus) niks zullen vinden.
Of misschien na jaren, als er al duizenden mensen bezweken zijn ofzo.
Waar slaat dit nu op :s?

Ik zie de link niet tussen u vorige post en deze ze.

Voor hetzelfde geld vinden ze binnen een maand een oplossing ipv binnen 10 jaar of nooit.

T€RM!N4T0R
11 februari 2006, 20:36
Ik ken niets van wetenschap zu, ma zoiets vereist imo wel erg veel onderzoek.
Je kan da nie presseren, als er iets gevonden wordt zullen we het wel weten zeker. En er zijn al voorlopige resultaten, cfr Tamiflu. Als ze dit wat modificieren zullen ze wel iets hebben dat et kan genezen hoop ik.

Cin
11 februari 2006, 20:38
Jonges, denken jullie dat dat zo snel gaat ??

manlief :p

Als je niets van wetenschap, om precieser te zijn 'clinical trials' kent, gelieve dan niet het systeem te bekritiseren. Ik zou ook graag hebben dat alles zou opgelost raken, maar dit kost nu eenmaal tijd.

Natuurlijk komt er een vaccin...

_DM_
11 februari 2006, 20:40
Maar het is een soort griep, dan moet men toch al weten waar men moet zoeken ?

killgore
11 februari 2006, 20:40
Jonges, denken jullie dat dat zo snel gaat ??

manlief :p
SARS hadden ze ook behoorlijk snel. Het duurt meestal extreem lang (of zelfs oneindig lang met onze huidige kennis), maar dat wilt niet zeggen dat we er volgende maand bij toeval niet op een oplossing kunnen stuiten he :) (hoewel dat zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer wishful thinking is).

Cin
11 februari 2006, 20:42
Maar het is een soort griep, dan moet men toch al weten waar men moet zoeken ?

Als men weet dat het zandkorreltje dat men zoekt in die zandbak ligt, schiet men nog niets op!

Elke bacteriekolonie / virus is anders, dwz. heeft een andere RNA / DNA sequentie, gedraagt zich anders, muteert zo, dit dat... Er zijn veel factoren waar men mee moet rekening houden om een vaccin te vinden.

Cin
11 februari 2006, 20:46
SARS hadden ze ook behoorlijk snel. Het duurt meestal extreem lang (of zelfs oneindig lang met onze huidige kennis), maar dat wilt niet zeggen dat we er volgende maand bij toeval niet op een oplossing kunnen stuiten he :) (hoewel dat zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer wishful thinking is).

SARS is een variant van het coronavirus (verkoudheidsvirus). Mede dankzij deze kennis hebben ze 'snel' een vaccin gevonden, en dan is dit vaccin nog niet echt een vaccin :D het is eerder een afremmer. tot op hede is er nog geen vaccin voor sars hoor...

*edit* het 'vaccin' dat je bedoelt zijn wrs de gewone middelen tegen een longontsteking. Die helpen inderdaad je terug gezond te krijgen, maar een effectief vaccin tegen sars is er nog niet.

killgore
11 februari 2006, 21:13
SARS is een variant van het coronavirus (verkoudheidsvirus). Mede dankzij deze kennis hebben ze 'snel' een vaccin gevonden, en dan is dit vaccin nog niet echt een vaccin :D het is eerder een afremmer. tot op hede is er nog geen vaccin voor sars hoor...

*edit* het 'vaccin' dat je bedoelt zijn wrs de gewone middelen tegen een longontsteking. Die helpen inderdaad je terug gezond te krijgen, maar een effectief vaccin tegen sars is er nog niet.
nvm ;), khad effe opgezocht via google omdak zelf niet meer zeker was over men post en ik had het dus op die afremmer :). My mistake.

Conqie
11 februari 2006, 22:44
Vaccins maken voor virussen als dit is toch pracktisch onmogelijk ivm de mutaties, als je er 1 maakt kan het al te laat zijn, en is het verloren moeite
of ben ik verkeerd?

_DM_
11 februari 2006, 22:51
Maar je kan wel verder bouwen op dat vaccin om de mutaties te bestrijden he...
Een ziekte bestrijden is nooit tijdverlies :p

Conqie
11 februari 2006, 23:00
heb ook gehoort dat er amper geinvesteerd wordt in het zoeken naar het aids virus

reden: kost prijs voor het onderzoek: miljarden
doelgroep: afrika
geld in afrika: neen
wie betaald het dan: juist ja de ontdekker, tenzij het bedrijf de complete wereld tegen wilt door het vaccin geld te laten kosten in afrika.

er wordt veel meer geinvesteerd in hart en vaatziekten omwillen van de westerse doelgroep

dJeez
12 februari 2006, 00:00
heb ook gehoort dat er amper geinvesteerd wordt in het zoeken naar het aids virus
Baron Janssen (je weet wel) wou daar anders wel zijn laatste wapenfeit van maken.

De lange registratieduur voor een nieuw geneesmiddel is altijd een van Janssens grootste frustraties geweest. Er zijn bijvoorbeeld al goedkope medicijnen tegen aids ontwikkeld, maar nog niet geregistreerd. Deze zouden volgens hem nochtans vooral in Afrika al veel mensen hebben kunnen redden.

Cin
12 februari 2006, 02:15

reden: kost prijs voor het onderzoek: miljarden
doelgroep: afrika
geld in afrika: neen
wie betaald het dan: juist ja de ontdekker, tenzij het bedrijf de complete wereld tegen wilt door het vaccin geld te laten kosten in afrika.

Zal die 'ontdekker' niet doen, teveel wereldse druk (zeker bij een aids vaccin)

er wordt veel meer geinvesteerd in hart en vaatziekten omwillen van de westerse doelgroep

Dat tweede, akkoord. In het Westen zit het geld, met alle logische gevolgen van dien.

Dat eerste is stierenstr*nt :oink:

Er wordt wel dégelijk geïnvesteerd naar een geneesmiddel voor aids (of het efficient gebruikt wordt is iets anders...), maar het vergt een enorme moeite er één te vinden. Waarom? daarom! (ff gemakkelijk proberen uit te leggen...):

Wat doen sommige antibiotica? ze omsluiten zich rond de bacterie en vernietigen het "enzym" dat instaat voor de voedselproductie van die bacterie. Gevolg: de bacterie sterft. Hoe herkent de antibiotica de bacterie? dmv. de vorm. Awelnu, aids heeft de neiging van constant van vorm te veranderen, wat het quasi onmogelijk maakt er een middel (dat werkt op basis van herkenning) tegen te vinden.

Om aids deftig te bestrijden ga je al bijna op DNA niveau moeten gaan ingrijpen, door dna / rna sequenties te schrijven die het aids virus ofwel beschadigen of zwakker maken. Nu dat ligt op niveau van de gentherapie: iets wat nog jaren kan duren eer goed gebruikt.

Begrijp me niet verkeerd, er zijn afremmers en al wat je wilt, maar een medicijn dat aids volledig zal vernietigen? dat duurt nog eventjes :)

Pippoken
12 februari 2006, 19:12
Ja dat denk ik ook wel, dat het nog niet voor morgen is (die remide voor aids). Wat nu wel moet gaan helpen is het feit dat er al 1 iemand is genezen van aids EN dat die persoon zich laat onderzoeken (stelt zijn lichaam 'in gebruik')

Wat ik denk over het vogelgriepvirus is simpel: het komt in België, als je al ziet dat het in Italië is beland, zoveel km is dat nietmeer van ons verwijderd he, en er is maar 1 persoon/dier nodig die het eventjes 'transporteert'. Ik hoop nu natuurlijk wel dat het hier niet geraakt maar daar vrees ik eerlijk gezegd voor...

Wat betreft de snelheid/efficientie van het wetenschappelijk onderzoek, daar heb ik het volle vertrouwen in... Ze zijn er zeker naar opzoek. Wat ik wel vind is dat eventuele 'BETA'-medicijnen, mits de schriftelijke toestemming van de persoon in kwestie, mogen toegediend worden aan mensen die ermee 'op hun dak' zitten. (dit gebeurd al hoor, daar niet van). Persoonlijk denk ik ook wel dat de onderzoeker(s)(groep) die een remedie vindt voor bv aids wel 'binnen' zullen zijn hoor.

(tot zover mijn eerste post :D :bow: )

Poppel
14 februari 2006, 13:46
http://www.vogelgriep.nl/index.htm

s.p.a.w.n.
14 februari 2006, 15:50
kdenk niet dat er meer aan kan gedaan worden dan nu het geval al is dusja ...

Brazuca
14 februari 2006, 22:15
Het komt alsmaar dichter en dichter:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060214Duitsezwanen/index.shtml

killgore
14 februari 2006, 22:15
en duitsland

vrij grote kans da het hier dus al binnenzit.

Poppel
14 februari 2006, 23:33
wat kun je er eigelijk tegen doen?

Of is het iets onvermijdelijks.. Kan je bijvoorbeeld gespaard blijven als je zo'n kapje voor je neus en mond houd of wordt je enkel besmet als je iets besmet aanraakt?

Of door speeksel via niezen ofzo.. ?

Ali_
14 februari 2006, 23:37
Tja, als het allemaar waar is.
Dan hebben we allemaal dike pech gehad.
Er zal een dag komen dat de natuur de mensheid zal verwoesten, omdat wij dat nu doen. En dat zeg ik nu als iemand die totaal niet groen is.

Conqie
15 februari 2006, 00:00
Tja, als het allemaar waar is.
Dan hebben we allemaal dike pech gehad.
Er zal een dag komen dat de natuur de mensheid zal verwoesten, omdat wij dat nu doen. En dat zeg ik nu als iemand die totaal niet groen is.
ben je daar zo zeker van, de natuur ons verwoesten?
of ondersom?
nog in geen duizend jaar volgens mij, het enige dat mischien wel lastig kan worden is een nieuwe ijstijd, en dan nog

Cin
15 februari 2006, 19:34
wat kun je er eigelijk tegen doen?

Of is het iets onvermijdelijks.. Kan je bijvoorbeeld gespaard blijven als je zo'n kapje voor je neus en mond houd of wordt je enkel besmet als je iets besmet aanraakt?

Of door speeksel via niezen ofzo.. ?

Kapje is dejavu, helpt niet. Het virus verspreidt zich vooral door aanraking (Je raakt een besmette vogel aan, brengt later de hand aan de mond, en hupsakee)

Door lucht kan mits er een medium 'in zit' (bv. In een stal met een besmette vogel --> Stof, virus kan op dat stof zitten)

Door speeksel en niezen IS mogelijk, mits het virus genoeg mutteert om van mens op mens over te gaan, dit is nu nog NIET het geval.

Pippoken
15 februari 2006, 21:38
en weer op z'n Belgisch: "België neemt voorlopig nog GEEN maatregelen", toch weer typisch he.... Blijkbaar was de ontploffing in Tschernobil nog niet waarschuwend genoeg.....

Als ik er aan denk krijg ik er echt de zenuwen van, nederland en frankrijk nemen direct maatregelen en belgie: rustig mannekes, alles op z'n tijd,....

killgore
15 februari 2006, 22:20
Kapje is dejavu, helpt niet. Het virus verspreidt zich vooral door aanraking (Je raakt een besmette vogel aan, brengt later de hand aan de mond, en hupsakee)

Door lucht kan mits er een medium 'in zit' (bv. In een stal met een besmette vogel --> Stof, virus kan op dat stof zitten)

Door speeksel en niezen IS mogelijk, mits het virus genoeg mutteert om van mens op mens over te gaan, dit is nu nog NIET het geval.
Kunde aub es link na deftige info erover posten, gij weet er precies tenminste wa af :)?

Poppel
15 februari 2006, 22:27
Kunde aub es link na deftige info erover posten, gij weet er precies tenminste wa af :)?
www.vogelgriep.nl

Cin
16 februari 2006, 00:22
voila :-)

*edit*

Heb vlug die site ff bekeken, maar wat er staat over tamiflu is niet juist. Er zijn al gevalen bekend waarbij het virus resistent is aan tamiflu. Men denkt ook dat als het virus nog verder muteert dat tamiflu zinloos(?) zal zijn. Bush heeft daar bv. nu problemen mee, hij heeft voor miljarden $ geïnvesteerd in tamiflu terwijl wetenschappers hem gewaarschuwd hebben... (kan wel zijn dat ik te depri ben over dit medicijn, maar zo ben ik :p virusjes veranderen nu eenmaal graag)

Xeromem
16 februari 2006, 00:24
pffft.. wanneer komt het nog hier?

duurt wel wat hoor

Poppel
16 februari 2006, 01:15
pffft.. wanneer komt het nog hier?

duurt wel wat hoor
ge zit er precies op te wachten :eek:

Ik hoop dat het hier WEGblijft..

Xeromem
16 februari 2006, 02:03
hehe :)

we weten toch dat die vogels vroeg of laat hier zullen komen
eerst in het verre oosten
dan roemenie bulgarije turkije
dan griekenland italie en afrika
en als laatst slovenie en duitsland

ge voelt het toch aankomen, die vogels doen hun jaarlijkse wereldtournée :)

ik bedoel maar, er is (nu nog) totaal geen reden tot paniek
hoeveel mensen zijn er tot nu toe gestorven aan de ziekte? Maar een 50-tal
kans is groter da ge verongelukt in een verkeersongeval ;)

Tae
16 februari 2006, 07:24
Zolang dat virus niet muteert en besmettelijk onder de mensen word moeten we ons niet veel zorgen maken, maar wel attent blijven !!!

België kan toch beter zijn voorzorgsmaatregelen nemen en de ophok plicht terug invoeren nu die vogelgriep ook onze Oosterse buren al een paar gevallen hebben ontdekt.

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn !

T€RM!N4T0R
16 februari 2006, 07:44
Een gepaste zegswijze hier vind ik "beter voorkomen dan genezen".
Als men pas echt maatregelen gaat treffen wanneer het hier zit en het gemuteerd zou zijn is het te laat en zitten we dik in de shit. :)

Cin
16 februari 2006, 10:34
is het te laat en zitten we dik in de shit. :)

In het plat schijt bedoelde :unsure:

wecker
16 februari 2006, 23:02
ik begin na alles hier te lezen & op die site echt wel schrik te krijge :s
wat zijn eigelijk de symptomen van de gevallen waarbij vogelgriep bij de mens is vastgesteld ?

w00tw00t
16 februari 2006, 23:13
gewoon u er minder van aantrekken en alles zal wel voorbijgaan
zo redeneer ik meestal als het gaat over de zoveelste epidemie
*schuilt voor Cin* :D

Cin
16 februari 2006, 23:19
ik begin na alles hier te lezen & op die site echt wel schrik te krijge :s
wat zijn eigelijk de symptomen van de gevallen waarbij vogelgriep bij de mens is vastgesteld ?

Symptomen van de (vogel)griep zijn:

snel opkomende koorts
hoesten
keelpijn
rillerigheid
spierpijn
een uitgeput gevoel

Vogelgriep is een snelle infectie. In 2 tot 3 uur ben je echt ziek. De symptonen houden 5 dagen aan. Daarna (als je overleeft) volgt de nasleep deze is ook erg vervelend.

*schuilt voor Cin* :D

*blaf*

Santa
17 februari 2006, 19:05
Jeej vogelgriep in Frankrijk! Zo tof allemaal!

Poppel
18 februari 2006, 03:05
Symptomen van de (vogel)griep zijn:

snel opkomende koorts
hoesten
keelpijn
rillerigheid
spierpijn
een uitgeput gevoel

Vogelgriep is een snelle infectie. In 2 tot 3 uur ben je echt ziek. De symptonen houden 5 dagen aan. Daarna (als je overleeft) volgt de nasleep deze is ook erg vervelend.

Maar het is dus niet persé dodelijk?:o

Xeromem
18 februari 2006, 03:44
Maar het is dus niet persé dodelijk?:o
fifty fifty

Cin
18 februari 2006, 04:48
Er zijn al ongeveer 120 man besmet geweest en een 60-tal gestorven.

Dus 50%, hangt af van persoon tot persoon.

Poppel
18 februari 2006, 12:58
Er zijn al ongeveer 120 man besmet geweest en een 60-tal gestorven.

Dus 50%, hangt af van persoon tot persoon.
grmbl -_-

En die vaccins of die remmers helpen nieT?

dr.lee
18 februari 2006, 13:05
Echt O N G E L O O F L I J K dit ape-land, het virus zit in al onze directe buurlanden, maar maatregelen nemen?Boh, zooo dringend is het ook niet hé, 1 maart zullen we eens iets doen, dat klinkt goed in de oren, het begin van een nieuwe maand etc... Waarom hebben wij in vele zaken zo een laxe mentaliteit?

EternalSilence
18 februari 2006, 13:07
Echt O N G E L O O F L I J K dit ape-land, het virus zit in al onze directe buurlanden, maar maatregelen nemen?Boh, zooo dringend is het ook niet hé, 1 maart zullen we eens iets doen, dat klinkt goed in de oren, het begin van een nieuwe maand etc... Waarom hebben wij in vele zaken zo een laxe mentaliteit?

idd, ik vind dat de belgische regering maatregelen moet treffen
het is een kwestie van tijd voor het vogelgriep virus hier in belgie is .. en vlaanderen zal naar alle wss het eerst getroffen worden, aangezien daaar toch de meeste vogels zitten :doh:

Poppel
18 februari 2006, 13:25
idd, ik vind dat de belgische regering maatregelen moet treffen
het is een kwestie van tijd voor het vogelgriep virus hier in belgie is .. en vlaanderen zal naar alle wss het eerst getroffen worden, aangezien daaar toch de meeste vogels zitten :doh:
kben sinds vandaag precies gestopt met kip eten :unsure: :p

Cin
18 februari 2006, 13:45
grmbl -_-

En die vaccins of die remmers helpen nieT?

Tamiflu zal wel helpen, het is een soort virusremmer. Het vertraagt de verspreiding van het virus in je lichaam. Of het zal bijdragen tot het genezingsproces; Neen.

Er zijn wel berichten uit de VS dat een labo een effectieve combinatie van middelen zou hebben, maar dat staat allemaal nog niet vast.

Poppel
18 februari 2006, 13:48
Tamiflu zal wel helpen, het is een soort virusremmer. Het vertraagt de verspreiding van het virus in je lichaam. Of het zal bijdragen tot het genezingsproces; Neen.

Er zijn wel berichten uit de VS dat een labo een effectieve combinatie van middelen zou hebben, maar dat staat allemaal nog niet vast.
maar stel ik neem die in en ik ben besmet, dan vertraagd da virus en ondertussen bouwt mijn lichaam antistoffen op.. Dus na een aantal dagen is da virus onderdrukt.. Of werkt het zo ni? :unsure:

Xeromem
18 februari 2006, 14:29
kben sinds vandaag precies gestopt met kip eten :unsure: :p
nie doen

slecht voor ons economie + als't gebakken is zijn de virussen dood

killgore
18 februari 2006, 15:17
maar stel ik neem die in en ik ben besmet, dan vertraagd da virus en ondertussen bouwt mijn lichaam antistoffen op.. Dus na een aantal dagen is da virus onderdrukt.. Of werkt het zo ni? :unsure:
zover ik het begrijp kan een afremmer het genezingsproces "makkelijker" maken maar doet het zelf totaal niets aan de genezing. Dus wat je zegt kan kloppen :).

Ma c|n zal wel me duidelijk antwoord kome i guess :p

nie doen

slecht voor ons economie + als't gebakken is zijn de virussen dood
Spijtig genoeg weten de meeste mensen dit niet. En dan nog, meesten gaan reageren als men ma. Toen ek haar da zei, zei ze gewoon: kgeloof u zeker, ma kspeel liever op zeker, geen kip e.d. meer hier.

Cin
18 februari 2006, 16:43

Wat Tamiflu precies doet is het virus vertragen bij de vermenigvuldiging. Ik had het eerder al over neuraminidase-vaccins. Tamiflu is er dus zo eentje. Neuraminidase is een enzym op de capside (=membraan) van het influenzavirus (=griepvirus). Neuraminidase zorgt er eigenlijk voor dat gerepliceerde virussen hun hostcel verlaten. Het zorgt ook voor de 'motor' van het virus; het kan zich dankzij neuraminidase door het weefsel bewegen en nieuwe hostcellen infecteren.

Als je dan dankzij Tamiflu neuraminidase afremt kunnen nieuwe virussen de geïnfecteerde cellen niet verlaten en wordt de vespreiding dus gestopt (lees: vertraagd)

Maar ik heb eerder al gezegd dat ik m'n twijfels heb over Tamiflu, het is nl. nooit wetenschappelijk getest geweest (op mensen met H5N1)...

Maar als het werkt voel je je na een 48 wat minder ziek. Wat je zegt is dus deels waar. De verspreiding wordt geremd, je lichaam krijgt meer tijd voor antistoffen op te bouwen. Dus; dit middel helpt bij het herstel maar niet bij het genezingsproces (dat doet je lichaam.)

EternalSilence
18 februari 2006, 16:46
damn.. en op onze speelkoer in school stikt het altijd van de meeuwen, die dan altijd bij het belsignaal als iedereen naar binnen moet, al de restjes opeten, en natuurlijk sommige ongelukkigen onderschijten (zoude daar ook al besmet van kunnen worden? nie zeker, zolang ge het nie opeet :D :s )

miss gaan we binnen een paar weken allemaal dode meeuwen zien op onze speelkoer :oink:

Cin
18 februari 2006, 16:50
Spijtig genoeg weten de meeste mensen dit niet. En dan nog, meesten gaan reageren als men ma. Toen ek haar da zei, zei ze gewoon: kgeloof u zeker, ma kspeel liever op zeker, geen kip e.d. meer hier.

Geen gevogelte meer eten is eigenlijk bs. Zolang het vlees gebakken of gekookt is kan het in principe geen kwaad; vogelgriep is niet hittebestendig, het gaat dood bij temperaturen hoger dan 70°C.

Wat wel af te raden is zijn de rauw vlees of rauwe / zachtgekookte eieren ( zoals zelfgemaakte mayonaise enz...)

EternalSilence
18 februari 2006, 16:51
:rofl:
en morgen ist hier kip met curry :rofl:
:rofl:

mmmmm kip met curry ^^ i :love: it

Cin
18 februari 2006, 16:55
en natuurlijk sommige ongelukkigen onderschijten (zoude daar ook al besmet van kunnen worden? nie zeker, zolang ge het nie opeet :D :s )

Als het niet in één van de holtes kruipt :D (Mond, neus, ...)

EternalSilence
18 februari 2006, 16:59
Als het niet in één van de holtes kruipt :D (Mond, neus, ...)

leerling: oo kijk een meeuw *doet mond open*
meeuw: "paawk"
*drop (in mond van die leerling)*
leerling: WHAAAAA :oink: :crazy: :help: ik heb vogelgriep, WHAAAA

stelt u voor ... :oink:

Poppel
18 februari 2006, 17:46
leerling: oo kijk een meeuw *doet mond open*
meeuw: "paawk"
*drop (in mond van die leerling)*
leerling: WHAAAAA :oink: :crazy: :help: ik heb vogelgriep, WHAAAA

stelt u voor ... :oink:
of de juffrouw buigt zich net voorover en ..

:unsure:

[deleted]
28 februari 2006, 22:22
[deleted]

Bontus
28 februari 2006, 22:31
Vanaf de eerste zieke dieren door mensen worden opgegeten zullen we toch een epidemie hebben vrees ik.
En uitstellen van die ramp kunnen we wel met alle maatregelen, maar we kunnen pas immuun worden als we eerst ziek worden dus ik vrees dat we binnenkort een toppunt in de aardebevolking zullen krijgen gevolgd door een sterke daling :(
10% of 6 miljoen doden ongeveer :s

edit: 1% of 60 miljoen bedoelde ik dus :)

eniac
28 februari 2006, 22:45
En uitstellen van die ramp kunnen we wel met alle maatregelen, maar we kunnen pas immuun worden als we eerst ziek worden dus ik vrees dat we binnenkort een toppunt in de aardebevolking zullen krijgen gevolgd door een sterke daling :(
10% of 6 miljoen doden ongeveer :s

Serieus, hang anders efkes de doemprofeet uit. :)

Het zal allemaal wel zo geen vaart lopen. We zitten hier wel met een dilemma of we ons tien kippen nu drie maand op een paar vierkante meter gaan laten lopen of gewoon dooddoen. Arme beesten :/

sash1m1
28 februari 2006, 23:31
voor degene die zitten te zagen voor een vaccin
het (mogelijk) gevaarlijke vogelgriepvirus voor de mens (van mens op mens)
bestaat nog NIET (of we weten het niet) het moet nog eerst muteren
dus ge kunt moeilijk een vaccin maken voor iets dat nog niet bestaat

10% of 6 miljoen doden ongeveer
en 1 miljard is toch 1000miljoen
dus ofwel
60 miljoen 10%
of
6 miljoen 1%

Xeromem
1 maart 2006, 00:40

en 1 miljard is toch 1000miljoen
dus ofwel
60 miljoen 10%
of
6 miljoen 1%
10% = 600miljoen

Cin
1 maart 2006, 12:31
Er zijn al tijgers & luipaarden aan gestorven hoor, niets nieuws als je't mij vraagt ...

Fout!

Het H5N1 virus is een gemuteerd influenza virusje. H5 staat voor het type hemagglutinine (zorgt voor bloedklontering) en N1 voor het type neuraminidase (deze elementen zijn dus gemuteerd, wat het virus zo speciaal maakt.) Als een kat doodgaat van H5N1 is dat dezelfde variant alsdat een mens doodgaat van H5N1. Dus waarom zou je daar geen geneesmiddel voor kunnen vinden? :)

Firefoxbt
1 maart 2006, 12:33
met hun vuile vaccins altijd.. pure geldklopperij, en om den duur zal de mens tegen niets meer kunnen, omdat we niet gewoon meer zullen zijn om echt ziek te zijn...

Cin
1 maart 2006, 12:34
met hun vuile vaccins altijd.. pure geldklopperij

Met een béétje meer hersens zou je anders spreken.

Firefoxbt
1 maart 2006, 12:37
Serieus, hang anders efkes de doemprofeet uit. :)

Het zal allemaal wel zo geen vaart lopen. /

gezondheidszorg zit hier toch maar mooi achter.
De media maar stoken en doen én vooral bang maken, zodat de gezondheidssector dan later vaccins kan uitdelen en hun economie ff serieus kan stimuleren...

Zo gaat het altijd. De mensen bang maken en sie en la van voormaatregelingen laten nemen...

Maar uiteindelijk wordt ons afreageringsmechanisme steeds zwakker...

Cin
1 maart 2006, 12:48
gezondheidszorg zit hier toch maar mooi achter.
De media maar stoken en doen én vooral bang maken, zodat de gezondheidssector dan later vaccins kan uitdelen en hun economie ff serieus kan stimuleren...

Zo gaat het altijd. De mensen bang maken en sie en la van voormaatregelingen laten nemen...

Maar uiteindelijk wordt ons afreageringsmechanisme steeds zwakker...

De media is op nieuws uit; logisch dat ze zoiets in de kijker spelen niet? En als de media nu niet waarschuwt? Er vallen 20 miljoen doden terwijl dat iedereen gezegd heeft dat het wel niet zo een vaart zal lopen? Je kunt beter fatsoenlijk waarschuwen, en zeker voor de gewone Vlaming die zoal niet bekend is met de hele toestand.

En je 'conspiracy theory' (zo noem ik het) is belachelijk. Dan ga ik geloven dat de Da Vinci Code de waarheid is over Jezus. Of zullen we de illuminati ook als waarheid beschouwen?

Even ter verduidelijking; Vaccins verzwakken je imuumsysteem / afreageringsmechanisme NIET !!!!!!!!
Je maakt je imuumsysteem vertrouwd met de ziekte, je waarschuwt ze.

Als je antibiotica neemt (in grote hoeveelheden) DAN verzwak je je immuumsysteem door ze van hun taak te ontheffen.

Dat hele gezeik over vaccins altijd :p

Firefoxbt
1 maart 2006, 12:52
Tja, dat zijn 2 totaaaal verschillende meningen he..

Ik ben contra vaccins, jij pro...

Nu kan ik hier gaan verdiepen waarom ik en anderen contra zijn, maar overtuigen zal ik je toch niet ;) .

En JA, de media maakt mensen bang. Het is geen complot tussen media en co maar het houdt onze economie wel draaiende... Bange (of 'gewaarschuwde') mensen, leveren een betere economie op. En welke nieuwspunten krijgen het meeste aandacht? Idd, degene die verontrustend zijn..

sash1m1
1 maart 2006, 12:56
Fout!

Het H5N1 virus is een gemuteerd influenza virusje. H5 staat voor het type hemagglutinine (zorgt voor bloedklontering) en N1 voor het type neuraminidase (deze elementen zijn dus gemuteerd, wat het virus zo speciaal maakt.) Als een kat doodgaat van H5N1 is dat dezelfde variant alsdat een mens doodgaat van H5N1. Dus waarom zou je daar geen geneesmiddel voor kunnen vinden?
ja dat is de zelefde varriant maar het kan nog niet van mens op mens overgaan daarvoor moet het nog veranderen= muteren
en elk jaar de in de winter die "griepepidemie" das altijd een andere varriant van het zelefde virus (bevoorbeeld de spaanse griep H1N1) maar die verandert elk jaar dus moeten ze elk jaar en ander vaccin maken

Time
1 maart 2006, 13:07
Er zijn al tijgers & luipaarden aan gestorven hoor, niets nieuws als je't mij vraagt ...

Fout!

Het H5N1 virus is een gemuteerd influenza virusje. H5 staat voor het type hemagglutinine (zorgt voor bloedklontering) en N1 voor het type neuraminidase (deze elementen zijn dus gemuteerd, wat het virus zo speciaal maakt.) Als een kat doodgaat van H5N1 is dat dezelfde variant alsdat een mens doodgaat van H5N1. Dus waarom zou je daar geen geneesmiddel voor kunnen vinden? :)
Omdat het niet de H5N1-variant is die zo gevreesd wordt, maar de mutering van de H5N1 met de menselijke griep. DAAR moet een vaccin tegen worden gevonden, maar die ziekte bestaat, voor zover bekend, nog niet. Dus het enige wat ze kunnen doen is de pandemie afwachten en ondertussen wat ophokmaatregelen afroepen die weinig zullen helpen.

Cin
1 maart 2006, 13:14
Nu kan ik hier gaan verdiepen waarom ik en anderen contra zijn, maar overtuigen zal ik je toch niet ;) .

kunt proberen :)

...

...

klopt deels, er zijn varianten van het H5N1 virus (H5N1 RK7 bijvoorbeeld, de meest agressieve) Maar er zijn elementen bij al deze varianten die NIET muteren. Als je daar nu een middel tegen vindt:

bijvoorbeeld een nieuwe techniek die zich richt op het N2-eiwit. Op een virus bevinden zich twee grote, en een klein eiwit, het N2. Antistoffen tegen dat eiwit zouden het virus neutraliseren. Het bijzondere is dat het N2-eiwit bij alle virussen hetzelfde is. Een vaccin op basis van N2 zou daarom in principe een brede bescherming tegen griepvirussen kunnen geven.

Bontus
1 maart 2006, 17:01
doemdenken is niet nodig, de geschiedenis herhaalt zich op alle vlakken:
- aardbevingen
- ijstijden
- meteoren
- epidemies
- ...

De meeste van die dingen lijken onwaarschijnlijk in ons pietluttige mensenleven, maar gelukkig zijn we vandaag de dag zo ver om de regelmaat van die dingen te voorspellen. En om te weten wat een epidemie kan veroorzaken. Het griepvirus heeft zeker de kracht om tot 10% vd aardbevolking te doden (hoe dichter bevolkt hoe meer zelfs) het is nog maar even afwachten hoe besmettelijk deze variant zal zijn maar bij de mensen die al besmet werden in Azië stierf toch 1/2.
Maak er in onze omstandigheden 1/3 van, wel ik vind het nog steeds veel.

Inv`
2 maart 2006, 12:20
Ook katten moeten nu worden opgehokt
do 02/03/06 - Katten in de EU moeten binnen blijven in gebieden waar de vogelgriep is vastgesteld. Dat heeft het Europees Comité van Veterinaire Experts beslist. Honden moeten aan de leiband lopen

De maatregel komt er nadat op het eiland Rügen in Duitsland een besmette dode kat werd gevonden, het eerste besmette zoogdier in Europa.

Waarschijnlijk had de kat gepeuzeld aan een vogel die gestorven was aan H5N1.

In Duitsland geldt de ophokplicht voor katten al in vijf gebieden.

Deskundigen denken dat katten elkaar kunnen besmetten met de vogelgriep en dat het virus zich zo zal aanpassen aan zoogdieren. Wetenschappers gaan er wel van uit dat mensen niet via hun hond of kat besmet kunnen raken.

ThX
2 maart 2006, 12:34

klopt, althans in de VS toch, en vermoed in Europa ook. Er bestaan lijsten met bevoorrechte personen. En vind dit maar logisch ook... stel dat er pandemie uitbreekt, welke dokter zal er nog willen gaan werken als hij weet dat hij moet in de rij gaan staan voor zijn vaccin als hij hele dagen tussen die besmetten moet werken.
Hooggeplaatste figuren moeten het land kunnen blijven besturen...

bron: ooit gezien op reportage van nat geo...(hoewel sommige zaken daar met een korrel zout moeten genomen worden vermoed ik dat ze geen feit er gewoon gaan tss gooien voor de fun)

Time
2 maart 2006, 13:20
klopt, althans in de VS toch, en vermoed in Europa ook. Er bestaan lijsten met bevoorrechte personen. En vind dit maar logisch ook... stel dat er pandemie uitbreekt, welke dokter zal er nog willen gaan werken als hij weet dat hij moet in de rij gaan staan voor zijn vaccin als hij hele dagen tussen die besmetten moet werken.
Hooggeplaatste figuren moeten het land kunnen blijven besturen...
Hoewel het door velen als schandalig zal worden beschouwd, is het niet meer dan logisch idd...

Siana
3 maart 2006, 12:50
ze praten hier van alle vogels enzo op te hokken, maar hier bij mij zitten er meer dan 50 eenden enzo, als wij die allemaal moeten ophokken...= looooool

en btw, er vliegen duizenden vogels in de natuur vrij rond, wat gaan ze daaraan doen? ophokken is zo mariginaal dat het geen naam heeft. Hoe ze daarop gekomen zijn is mij een raadsel, al die proffesoren moeten toch wel beter weten dan dat zeker. En kheb juist op tv gezien dat als er een menselijke variant komt dant er veel doden zullen vallen, en moest er een vaccin komen dat het mee dan 5 jaar duurt eer iedereen gevaccineerd is. Dusja..

Cin
3 maart 2006, 13:40
Iemand die thuis kippen heeft komt daar vaker mee in contact dan vogels in het wild. Me dunkt dat het logisch is dat dus de kippen worden opgehokt.

Kwestie van niet besmet te geraken...

Time
3 maart 2006, 22:31
ze praten hier van alle vogels enzo op te hokken, maar hier bij mij zitten er meer dan 50 eenden enzo, als wij die allemaal moeten ophokken...= looooool

en btw, er vliegen duizenden vogels in de natuur vrij rond, wat gaan ze daaraan doen? ophokken is zo mariginaal dat het geen naam heeft. Hoe ze daarop gekomen zijn is mij een raadsel, al die proffesoren moeten toch wel beter weten dan dat zeker. En kheb juist op tv gezien dat als er een menselijke variant komt dant er veel doden zullen vallen, en moest er een vaccin komen dat het mee dan 5 jaar duurt eer iedereen gevaccineerd is. Dusja..
Het zijn die wilde vogels die het verspreiden en het doorgeven aan de lokale vogels, waaronder uw eenden, daarom is er een ophokplicht.

killgore
3 maart 2006, 22:44

wilde gans besmet jouw eendje, jij raakt je eendje aan, jij wordt ziek, jij sterft. (WCS)

Ma twas de moeite nie zeker om ze te proberen ophokken :ironic:.

Khaat kortzichtigheid.

Blue-Bora
3 maart 2006, 22:58
wilde gans besmet jouw eendje, jij raakt je eendje aan, jij wordt ziek, jij sterft. (WCS)

Ma twas de moeite nie zeker om ze te proberen ophokken :ironic:.

Khaat kortzichtigheid.

²th that !!!

Ophokken die beesten.
Wij zitten hier ook met :

20eenden
15 ganzen
30 kippen
5 struisvogels.

Alles zit binnen hoor, we hebben speciaal nog zelf hokken aan het bouwen geweest om meer plaats te hebben.

Defkes
4 maart 2006, 01:29
Hier zijn ze sinds donderdag terug uit Turkije en vrijdag ligt mijn broertje ziek in bed :). Moest het in Belgie uitbreken, dan ligt hier de oorzaak :).

Siana
4 maart 2006, 11:02
Maar het kunnen ook de wilde dieren zijn die het doorgeven aan u, als ge een vogeltje ofzo ziet doodliggen en ge raakt het aan zonder handschoenen enzo..

en ge kunt nie verwachten dat wij al die eenden gaan binnen steken é man. In ons thuinshuis ebben we gaan water zenne, en kben nie van plan men tuin om te bouwen tot een vijver met een hek voor en boven......

GTM
4 maart 2006, 14:27
Maar het kunnen ook de wilde dieren zijn die het doorgeven aan u, als ge een vogeltje ofzo ziet doodliggen en ge raakt het aan zonder handschoenen enzo..

en ge kunt nie verwachten dat wij al die eenden gaan binnen steken é man. In ons thuinshuis ebben we gaan water zenne, en kben nie van plan men tuin om te bouwen tot een vijver met een hek voor en boven......

Afmaken dan.

Fighting Hobbit
4 maart 2006, 14:35

Staan grove boetes op en het wordt gecontroleerd ook. Versta nu eens dat je verplicht bent, willen of niet. Als het niet kan moet je ze maar naar een soort asiel doen ofzo, maar ze moeten opgehokt zitten. Een net erover spannen is ook al voldoende...

democracy02
4 maart 2006, 21:44
Bring it on zou ik zeggen, de kans dat ik sterf van vogelgriep is nog kleiner dan dat ik de lotto win.

Vogelgriep is ZO opgeblazen

Vogelgriep hoax (http://www.nomorefakenews.com/archives/archiveview.php?key=2949)
Vogelgriep, veel bla bla voor nix (http://www.capitolhillblue.com/artman/publish/article_7930.shtml)
zelfs wetenschappers zien dat het een hoax is (http://www.nomorefakenews.com/archives/archiveview.php?key=2884)
Nog meer vogelgriep-gevallen gebaseerd op niks (http://www.nomorefakenews.com/archives/archiveview.php?key=2934)
Vergeet vogelgriep, sars, ebola, ... : DE ECHTE EPIDEMIE IS... !! (http://www.macleans.ca/topstories/health/article.jsp?content=20051003_113117_113117)
How do they actually test for "birdflu" (http://www.nomorefakenews.com/archives/archiveview.php?key=2860)
Brits medisch tijdschrift geeft de waarheid toe (http://mercola.com/blog/2005/oct/28/finally_medical_journal_admits_the_truth)

Hopelijk heb ik sommigen al kunnen doen ophouden me zich zorgen te maken om vogelgriep. De makers van "tamiflu" zullen het hardst gelachen hebben met de vogelgriep grap.

Vogelgriep is een mooi voorbeeld van hoe serieus je het nieuws (en de TV in't algemeen) kunt nemen.

killgore
4 maart 2006, 22:22
voorlopig is het vrij "ongevaarlijk" algemeen bekeken (het verkeer is gevaarlijker als vogelgriep). Op het moment dat het zich muteert zit je met een probleem.

En als je dit niet zo "hypet" zullen er minder mensen oppassen en meer (maar nog steeds vrij weinig) gevallen voorkomen, waardoor de kans op mutatie zover ik weet stijgt en dus ook de kans op vorming van pandemie.

En enkele van die sites die jij opnoemt zou ik niet extreem serieus nemen.

Ik betwijfel zeer sterk dat we "veilig" zouden zijn voor vogelgriep hoor :p, op het moment is hier bijna niemand in het voordeel, buiten diegene die tamiflu maken. Zulke berichten kunnen een economie schaden en de wgo is nu niet de eerste de beste en zal zover ik weet niet zomaar een fabrikantje van tamiflu gaan helpen door onheispellende berichten de wereld in te sturen.
het kan een hoax zijn, ma kgeloof da nie

democracy02
5 maart 2006, 00:15
"Vogelgriep" bestaat al meer dan 50 jaar en is al lang aan het muteren, dus 't is niet iets nieuws dat binnen de korste keren een ramp voor de mensheid zou kunnen betekenen.

Puur geldklopperij(tamiflu) en verwarring/angst zaaien, omda verwarde/bange mensen makkelijker te misleiden zijn.

Daarom, nationale nieuwsdienst en 't nieuws van VTM = a big nono. Voortaan, http://www.nomorefakenews.com/archives & http://www.infowars.com :niceone:

Cin
5 maart 2006, 02:39
[QUOTE=democracy02]...[QUOTE]

De meeste van de sites die jij geeft zijn niet au serieus te nemen (weet niet waar je ze vandaan haalt) Maar je hebt wel een punt.

Vogelgriep bestaat al langer dan 50 j maar is nu zo veranderd dat er wel gevaar is voor de mens. Ikzelf vind ook dat dit allemaal overdreven is, maar daarom moet je het nog niet als een hoax gaan zien.

Die links zou ik toch niet meer posten aangezien de helft van de toch wel zéér objectieve nomorefakenews.com komt:

"AP reports that in China, a 41-year-old woman has died of bird flu. No evidence is offered for cause of death. No descriptions of tests (if any) run on the woman."

oh please :p

democracy02
5 maart 2006, 05:43
Check de officiële report anders eens van dat verhaal.
http://www.cbsnews.com/stories/2005/12/29/health/main1171327.shtml
En das dan het zoveelste verhaal om de wereld in te sprijden "ooh het gebeurt vaker en vaker, en 't komt dichter en dichter"...

Ziet er mij eerlijk gezegd toch ook maar scheef uit, dus kzie nie in wa er verkeerd is aan dat artikel die jij aanhaalt.

"tekort aan tamiflu" je zou bijna denken da ze de zelfde verkooptaktiek gebruiken als M$ met de xbox360

p.s.
How do they actually test for birdflu? (http://www.nomorefakenews.com/archives/archiveview.php?key=2860)

How disease reporting doesn't work (http://www.nomorefakenews.com/archives/archiveview.php?key=2896)

En het is niet omdat ze hun mening geven over iets, da ze de feiten verdraaien. nomorefakenews = vertrouwbare site (aja, de site zegt het zelf :p... no, really!)

eniac
5 maart 2006, 12:27
Een net erover spannen is ook al voldoende...

Nu moet jij mij eens uitleggen hoe een net met mazen van 10x10cm ervoor gaat zorgen dat het pluimvee efficiënt wordt afgeschermd van wilde vogels? Tis niet dat er continu wilde volgens tussen ons kippen kruipen, en uitwerpselen vliegen los door zo'n net.

Cin
5 maart 2006, 13:36
...

We spreken ons in 6 maanden ;)

democracy02
15 maart 2006, 16:50
Donald rumsfeld makes $5m killing on bird flu drug (http://news.independent.co.uk/world/americas/article350787.ece) :x

EternalSilence
15 maart 2006, 17:38
:oink:
kheb daarjuist (2 uren geleden, nu ff maar zeggen :p) een dode vogel zien liggen op de rand van onze wei en onze oprit.
Nu, da is normaal dat er vogels sterven rond deze tijd van het jaar, weet wel:: verzwakt door de winter enzo
ma goed, dan denkte natuurlijk direct aan :: vogelgriep
en deze ochtend lag die vogel er nog zeker nie
khoop alleen da mijn katten er zijn afgebleven
(die vogel miste een paar pluimen :eek: )
kheb hem maar begraven.
ge kunt nooit weten :unsure:

GTM
15 maart 2006, 19:17
Donald rumsfeld makes $5m killing on bird flu drug (http://news.independent.co.uk/world/americas/article350787.ece) :x

Wat is je punt?

"Oh nee, er worden aandelen verkocht."? :confused:

Cin
15 maart 2006, 21:29
Hij had wel voorkennis dat de regering het medicijn Tamiflu ging bestellen maar kom, dat is toch toegelaten in het beurswelzijn niet? :)

Eagle`
15 maart 2006, 21:39
stond vandaag in de gazet da ze in polen of die omstreke een werkend vaccin ontwikkeld hebben tegen H5N1. Regering moest nog toestemming geven voor commercialisering van vaccin.

Stond int laatste nieuws thou, dus wel met een korrel zout te nemen

Cin
15 maart 2006, 21:46
Nee klopt, is wel degelijk een vaccin voor H5N1, maar het virus moet nog muteren om van mens op mens over te gaan, en daarvoor kunnen ze nu nog geen vaccin maken.

Men kan wel verder bouwen op dit..

Time
15 maart 2006, 22:41
Dat was in Hongarije. Ze zeiden er ook bij dat wanneer er een mens->mens-mutatie uitbreekt, ze daar binnen de 8 weken ook een vaccin voor kunnen vinden.

Allez, ik dacht dat het 8 weken was.