PDA

Volledige versie bekijken : Crash/vastlopen van verschillende programma's

Dakantochnie
11 februari 2006, 10:15
Sinds ik de laatste keer mijn Windows heb moeten herinstalleren omdat ik nieuwe hardware heb gestoken crashen verschillende programma's constant.
Het gebeurt dikwijls dat Windows zelf al niet goed start vanaf de eerste keer en dat ik hem twee, drie of meer keren moet opstarten eer het een goede opstart was.
Dan gebeurt het ook dikwijls dat mijn explorer crasht (dan hoef ik zelf nog niet eens iets te openen), zeer irritant.
Naast Windows en explorer lopen ook geregeld games vast zodat ik weer kan proberen mijn Windows in gang te krijgen.
Soms crasht mijn Windows ook spontaan, en dan krijg ik een mooie bluescreen met twee mogelijk meldingen: ofwel "FRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" ofwel "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA".

Kan iemand mij helpen aub? Dit zijn toch wel zeer irritante problemen.

De volledige specs vind je hier (http://specs.tweak.to/10850) terug.

Dank bij voorbaat! :niceone:

Vladimirvlad
11 februari 2006, 10:56
Overclocked ? Indien wel, probeer eens zonder overclocking.

Vladimir

Dakantochnie
11 februari 2006, 11:03
Mijn cpu loopt al maanden aan die overclock, nooit problemen mee gehad. :s

stimpy13
11 februari 2006, 12:01
zet alles weer op standaart waarden , dan geen problemen meer mee ligt het daar aan he .
Zijt ge zeker da ge geen drivers zijt vergeten te instaleren ?

Dakantochnie
11 februari 2006, 12:17
Ik denk wel dat ik alles geïnstalleerd heb wat valt te installeren tbh.

Zou dat ook die verkenner crashes verklaren? :s

stimpy13
11 februari 2006, 14:59
ja , het zou goe kunnen.
Chipset drivers ook geinstaleerd ? das wel redelijk belangerijk als ge OC

Dakantochnie
11 februari 2006, 18:51
Jep, die heb ik geïnstalleerd.

Ik heb hem op standaard clocks gezet (zowel cpu als ram) en nu is er geen probleem meer. Morgen eens proberen mijn cpu te oc'en zonder mijn ram veel hoger te zetten.

stimpy13
11 februari 2006, 19:59
Jep, die heb ik geïnstalleerd.

Ik heb hem op standaard clocks gezet (zowel cpu als ram) en nu is er geen probleem meer. Morgen eens proberen mijn cpu te oc'en zonder mijn ram veel hoger te zetten.

nu moet ge weer een stabiele waarde zoeken voor u cpu en ram , ma kvrees da ze lager zal liggen dan ervoor

Dakantochnie
11 februari 2006, 20:23
nu moet ge weer een stabiele waarde zoeken voor u cpu en ram , ma kvrees da ze lager zal liggen dan ervoor
Vreemd eigenlijk, ik kom van een nForce3 chipset en stap over naar een nForce4 en toch lager moeten gaan...

stimpy13
12 februari 2006, 10:03
ja , maar zo es et nog es bewezen da ge op overclocken geen vaste waarden kunt plakken