PDA

Volledige versie bekijken : Boeken chemie en fysica voor ingangsexamen GK

Tenshu
6 februari 2006, 12:01
Hi

Kben van plan om nog ne keer ingangsexamen geneeskunde te doen, gewoon voor mijzelf te testen deze keer.

Kan er iemand goeie boeken aanraden om fysica en chemie in te halen (kom niet uit een wetenschappelijke richting)? Die boeken moeten niet te geavanceerd zijn (chemie en fysica op ingangsexamen is ook maar basis, zonder overdreven veel wiskunde) maar moet wel veel domeinen overlopen. En veel oefeningen!!!!

Iemand tips voor boeken? Gasten die al meegedaan hebben, hoe hebben jullie je voorbereid?

Waarvoor dank

metaphore
6 februari 2006, 12:14
kheb vorig jaar voor chemie en fysica te leren
het wetenschappelijk vademecum gebruikt
nen boek met alles voor ingangsexamen van die twee vakken

oefeningen staan er wel niet bij, maar op de infodagen delen ze toch serieuze boeken vol oefeningen uit?

maar dus van die boeken was ik heel content!
http://users.skynet.be/nachtegael/vademecums/wetvad.jpg

kzou gewoonook een beetje u cursussen van het middelbaar bekijken voor oefeningen, daar hebde er normaal toch heel veel in ...
als ge het al is hebt meegedaan weet ge ook welke oefeningen belangrijker zijn

[TFT]Poky
6 februari 2006, 13:13
ik heb gewoon cursussen van mijn school gebruikt (die btw niet al te vet waren :))

en dan gewoon de oefeningen boek opgelost van kul zelf

Emtho
6 februari 2006, 14:12
Ik ook cursussen van eens doorbladerd en masa's oefeningen gemaakt

Pm mij u email adres en ik stuur die oefeningen door, van elk van zijn het 4 keer 10 vragen geloof ik

metaphore
6 februari 2006, 14:31
http://www.ond.vlaanderen.be/arts%2Dtandarts/

hier staan ook nog heel wat vragen op van de vorige jaren...
antwoorden staan er ook ... altijd handig :D

[TFT]Poky
6 februari 2006, 14:36
Het zijn altijd ongeveer dezelfde da ge krijgt hiermee bedoel ik :

8 van de 10 vragen per onderdeel die vragen die blijven praktisch hetzelfde, dus bv. van wiskunde krijgt ge ALTIJD een integraal van een speciale functie zoals integraal van e^x (ik vind hier ff iets uit) en ook een oefening op kansrekenen

zo kunt ge u toespitsen op specifieke oefeningen

metaphore
6 februari 2006, 15:02
ik kan poky zijn uitleg beamen

gewoon goe vele op die types oefenen en dan komt het wel in orde ^^

als ge een oefening nie kunt komde het hier maar vragen :D
na heel die biologie te leren zijn die vragen vrij simpel

Tenshu
6 februari 2006, 16:06
Ja kweetwel, maar tis juist die oefeningen die ik nodig heb... en meer dan die oefeningen van de vorige jaren. Dus ben nog steeds op zoek naar boeken fys/chemie die veel oefeningen geven in de aard van het ingangsexamen.

Emtho eeft mij al op weg geholpen -> thanks bro :)

Emtho
6 februari 2006, 17:12
ik vond het 2e deel eigenlijk het moeilijkste, die tekst en de iq vragen....Suepr weinig tijd om dat te maken, ik ken er een aantal die enkel op die dingen gebuisd waren en daardoor niet erdoor waren

metaphore
6 februari 2006, 17:49
ja ne goeie tip is eigelijk wel veel van die iq testjes maken op internet of uit boekskes van de bibliotheek ofzo zodat je veel van die vragen leert kennen en dus analoge vragen direct kan oplossen

da helpt volgens mij al wel vrij veel

Emtho
6 februari 2006, 17:55
ja ne goeie tip is eigelijk wel veel van die iq testjes maken op internet of uit boekskes van de bibliotheek ofzo zodat je veel van die vragen leert kennen en dus analoge vragen direct kan oplossen

da helpt volgens mij al wel vrij veel

en de klokskes overslaan tot op het einde, want daar zitte het langste aan

Aracnathea
6 februari 2006, 18:26
Als je naar de infodagen in Leuven van Geneeskunde gaat, krijg je daar de kans een cursus van chemie te kopen ( 10euro) en vragenboekjes fysica, bio en wiskunde zo maar mee te nemen. ( Althans dat was vorig jaar toch) Ik raad je dus zeker aan daar eens te gaan kijken, ik heb er toch heel wat aan gehad.

Tenshu
7 februari 2006, 10:34
Bedankt gasten voor de info.

Maar toch, alser iemand boeken weet met oefeningen (+oplossingen), gelieve da dan te zeggen.

=Dujosh=
7 februari 2006, 23:45
misschien moet je aan je prof van chemie enzo is vragen he.
die kunnen je zeker helpen ...

evil aardappel
7 februari 2006, 23:48
En voor wiskunde en biologie?

Dont_Shoot
8 februari 2006, 10:00
Als je aan het eerste deel van de cursus Chemie van het eerste jaar kan geraken zit je zeer goed. Deze cursus (basisbegrippen) gaat eigenlijk over alle leerstof die je moet kennen voor het examen...

Voor het 2de deel van het examen, bij die tekst, lees af en toe je vragen! Lees niet eerste de volledige tekst, anders zal je tijd tekort komen...

NecroNeo
8 februari 2006, 10:17
chemie: General Chemistry (auteur: Petrucci, Harwood, Herring) (uitg. Prentice Hall) --> veel oefeningen de oplossing staan er in (wel niet de exacte werkwijze, maar wel steeds 1 volledig uitgewerkt voorbeeld)
Biologie: Biology (auteur: Campell, Reese) (uitg. Benjamin Cummings) --> op het einde van elk hoofdstuk staan een stel vragen + oplossing.
Wiskunde: 1 tip als je een grafisch rekentoestel mag gebruiken neem het mee, ik was dankzij zo'n ding door op de toelatingsproef burgerlijk zonder te leren :D (ik wist toch al dat ik iets anders ging doen, maar ik was ingeschreven dus voor de 'fun' toch maar meegedaan)

Ik weet niet of die vragen in die boeken in de stijl van het ingangsexamen zijn, maar ze herhalen wel alle 2 de leerstof van het middelbaar (en gaan nog een stuk verder, maar dat leer je dus best niet ;) ) Maar het zijn verder goede naslagwerken die je nog wel regelmatig zal gebruiken en dus is hun prijs verantwoord, want het zijn wel nie de goedkoopste.

[TFT]Poky
8 februari 2006, 11:20
aparte boeken ervoor gaan kopen is imo een beetje overkill...
met u cursussen en boeken/oefeningen van KUL zijde meer als genoeg