PDA

Volledige versie bekijken : [ TK ] Server pcke

promaxius
5 februari 2006, 20:15
Celeron 433 mhz
128 mb ram
3,2 gig hdd & 2,2 gig hdd
Cd-rom speler 24 x
10/100 lan-netwerk kaartje
Tnt2 32 mb grafische kaart

+ gratis 14 inch schermpje

Probleem: Het lukt mij dus echt niet om windows erop te zetten. Pc werkt volledig, op de 2,2 gig schijf heeft windows xp nog gestaan, maar ik snap niets van die master - slave settings dat ik hier allemaal moet ingeven in den bios.
De 3,3 schijf vind em, en de 2,2 gig ook, maar samen niet... :/

Allesinds ik heb geen tijd meer om me ermee bezig te houden.
Bieden kan vanaf 25 euro

weske
6 februari 2006, 21:06
pc133 ram?
stuur je hem op? voor hoeveel?

BTS
6 februari 2006, 21:32
Dat 14 inch schermpje: welke resolutie, D-sub aansluiting? Dode pixels?

promaxius
6 februari 2006, 22:16
euhm 800 x 600 dacht ik, hoger gaat maar is niet meer zo zuiver...
Zijn 2 ramlatjes van 64, en kzou liever volledig verkopen.

Het lukt me dus echt niet om windows erop te krijgen, er is iets kapot maar kweet gewoon niet wat.
Moederbord, harde schijf, processor, weet ik veel... Kheb echt de tijd niet om het uit te zoeken.

enZiiime
6 februari 2006, 23:24
Same herkent hij hem niet? heb dat atm ook op de pc dat ik zit :/

Als ik vb 2 hdds en 2 dvd branders tegelijk wil aansluiten veel kans dat er 2 van de 4 niet wordgen gedetect, ik verander de kabels is nekeer door elkaar, werkt er maar 1 ding, ik verander de kabels noggis en dan werkt het alle 4: weirde shit :/

Sorry voor offtopic btw.

bosske
7 februari 2006, 07:17
hoi,
heeft de pc vroeger xp gedraaid met die 2 latten van 64mb? want kan zijn dat één van de latten niet goed is, en daardoor xp niet wil installeren, kem da ook al had, in bios herkend enzo, tot ogenblik dat xp moet beginnen installeren, kreeg ik steeds blauw scherm.

master/slave is niet alleen in bios in te stellen he, moet ook de jumpers goed zetten op schijven zelf, en dat is niet altijd zo evident bij die oudere schijven, velen hebben zelfs van die heel klein jumperkes op de achterkant ergens ofzo en niet aan voorkant waar de stroomtoevoer zit.

mss dat dit je kan helpen

grtz

promaxius
8 februari 2006, 13:32
kheb ze op de schijven ook goed gezet hoor, bosske. Ben geen informaticuus, maar kheb toch wel wat basiskennis over pc's hoor.
Pc heeft vroeger nog windows xp gedraaid, idd ! Weird shit.

promaxius
8 februari 2006, 18:43
Kheb em binnengestoken in de pc winkel, als em volledig inorde is zal ik 'm nog eens aanbieden. Prolly in de loop van de week. Die mens had ook nog een P3 processor liggen die hij er ging insteken voor 10 euro extra, dus kheb da ook maar gedaan.
In de loop van de week kan ie weer gekocht worden. Greetz !