PDA

Volledige versie bekijken : Computer netwerk

Dreetn
3 februari 2006, 20:49
Ik heb thuis een router en 3 PC's.
Op elke pc heb ik een map met gedeelde documenten maar die zijn totaal niet op elkaar aangesloten.
Dus nu zou ik graag een map,... hebben zodat ik bestanden langs het netwerk kan zenden.
En ik zou ook graag nog weten als ik dan zou kunnen printen met een pc die op het netwerk is aangesloten maar niet op de printer.
D.B.V.

Exit
3 februari 2006, 20:54
- deel de printer op de pc waar die is aangesloten installeer netwerk printer op de andere pc's(start- printers - toevoegen)
- als de mappen gedeeld zijn, blader ernaar en kopieer wat ge nodig hebt .... toch nie moeilijk?

Dreetn
4 februari 2006, 10:43
Maar als ik iets in de ene map zet staat het niet op de andere op een andere pc.
En als ik bij netwerkservice kijk staat er maar één computer (degene waar ik op zit) en niet alle 3.

torquenstein15
4 februari 2006, 10:57
Ga naar de map die je wil delen.
Rechterklik.
Delen.
Zet daar de optie aan delen met sharenaam.
Onthoud deze naam.
Klik op start.
Klik op uitvoeren.
Typ cmd.
Typ in het zwarte venster ipconfig.
Onthoud het ipadres van deze pc.
Ga naar de pc waar je de bestanden wil openen.
Open microsoft internet exlorer (liefst geen modzilla bij mij waren er problemen.)
Typ dit \\ipvandeanderepc\sharenaamvandemap

normaal komde nu in de andere pc. Zonder spaties natuurlijk. En vul dan het ip in hé en niet ipvandeanderepc :)

Dit is volgens mij de beste manier.

Dreetn
4 februari 2006, 11:16
het werkt
merci é

Dreetn
4 februari 2006, 11:19
Weet je ook hoe je die 'net send' gebruikt in cmd.
Vroeger kon ik dat naar mezelf zenden maar nu gaat het niet meer...

Dreetn
4 februari 2006, 11:24
Ik heb ook 2 programma's 1 van Nero en 1 van microsoft voor een server ofzo.
Weet daar iemand meer over?

torquenstein15
4 februari 2006, 11:42
Hi,

Np. Kzen content dat het werkt over je net send weet ik nx. En waarom wil je een server starten?

Dreetn
4 februari 2006, 12:19
kweenie staat er dan bij deze computer geen nieuw medium (server) en dan gaat het toch veel gemakkelijker om bestanden te zenden en je moet dan toch ook maar op 1 pc een besturingssysteem hebben staan. of niet?

Mee
4 februari 2006, 16:19
net send is heel simpel: "net send pcnaam en hier tikt ge het bericht". Nu krijgt de pc met de naam "pcnaam" het bericht "en hier tikt ge het bericht".

Dus als den te ontvangen pc nu "reet-pc" noemt en ge wilt het berichtje "doe normaal!" sturen, dan wordt dat "net send reet-pc doe normaal!".

Om de naam van nen pc te kennen doet ge windowsknop + pause, dan op tabblad "computernaam" en dan ziet ge dat daar ergens staan.

Ge kunt natuurlijk ook een bericht sturen naar den ip van dienen pc. Stel bv. dat de "reet-pc" als ip 10.0.0.3 heeft, wordt dat dan "net send 10.0.0.3 doe normaal!".

Ik hoop dat het een bekke duidelijk is...

Exit
4 februari 2006, 18:40
indien ge geen bericht krijgt betekend dit dat de messenger service af staat.
dees wordt afgezet door SP2 omdat die veel gebruikt wordt door spyware

Dreetn
4 februari 2006, 19:29
merci iedereen voor de tips!!!