PDA

Volledige versie bekijken : Oorlog traumas - boek advies?

Jonaah
2 februari 2006, 19:16
sinds er geen sectie is voor boeken zet ik het hier maar, kan iemand mij een boek aanraden die gaat over de traumas die soldaten krijgen na maanden in ene oorlog gezeten te hebben? Ben er wel in geinteresseerd.

^^pathfinder^^
2 februari 2006, 22:12
Pat Barker - weg der geesten

imo piece of crap boek, maar het handelt wel over shellshock

Jonaah
2 februari 2006, 23:37
Hmm er moeten toch degelijke boeken/documentaires (film of boek maakt niet uit) zijn over het bekende Shellshock?

NSA.Rhinox
3 februari 2006, 00:12
Tis ni echt over trauma's van soldaten maar wel van burgers (imo even belangrijk).

Raymond Van Pee - Ik was 20 in 1944

Gaat over diene schrijver en zen broer en hoe zij de oorlog hebben beleefd in gevangenschap. (waargebeurd, goed geschreven,..) Echt nen aanrader maar ik weet ni of het dat is wat ge zoekt.

[TFT]Poky
3 februari 2006, 09:51
van het westelijk front geen nieuws, voorwaarts kameraden wij moeten terug.

Deze gaan niet helemaal over trauma's maar wel veel over de gedachten van de soldaten zelf.

Atrox
3 februari 2006, 10:19
Mogen films ook? Anders raad ik u "Warriors" aan, gaat over de blauwhelmen in Kosovo :)

Jonaah
3 februari 2006, 17:57
Mogen films ook? Anders raad ik u "Warriors" aan, gaat over de blauwhelmen in Kosovo :)
ja tuurlijk mogen films ook @ Poky: I'll check that one out, gedachten van soldaten zelf zijn ook wat ik zoek.

-=DeMoLeEcHiOn=-
3 februari 2006, 19:28
volgens mij was dat in Somalië

kan u verzekeren da ge van kosovo geen trauma overhoud zenne, ben er al drie keer geweest ondertussen :p

*edit* dieje Warriors is echt de moeite, redelijk realistisch weergegeven

Peeceefobie
3 februari 2006, 19:33
Eentje dat ook goed is, tgaat wel niet over soldaten maar over vrouw tijdens 2e wereldoorlog...

Etty Hillesum - Het verstoorde leven

Atrox
3 februari 2006, 19:36
volgens mij was dat in Somalië

kan u verzekeren da ge van kosovo geen trauma overhoud zenne, ben er al drie keer geweest ondertussen :p

*edit* dieje Warriors is echt de moeite, redelijk realistisch weergegeven

Kdenk da ge ne andere film voor u hebt ze :p
Somalië ligt in Oost-Afrika, en ben der 100% zeker van dat die film zich daar niet afspeelde.
En de film speelt zich af gedurende de Burgeroorlog :)