PDA

Volledige versie bekijken : Digitale TV en HDTV, nabije of verre toekomst...

Emu
30 januari 2006, 15:53
Zoals sommigen wel hebben gelezen. Telenet verkocht in de loop van vorige week hun 100.000ste Digibox. Men verwacht dat als de verkoop doorgaat zoals hij nu gaat 20% van alle klanten digitaal TV zal kijken tegen het einde van 2006.

Men gaat ook iedereen stimuleren over te stappen door de digibox op (normaal) het einde van het jaar permanent in prijs te verlagen. Met de reeds vooruitgaande technieken, staat het tijdperk van HDTV dan ook weer dicht bij de deur. Trouwens is er een Europese richtlijn die de bedrijven VERPLICHT om via 2012 alles digitaal te hebben. Dus dan houd analoge TV op te bestaan.

Ik heb zelf nog geen Digibox, omdat ik vind dat het voorlopig nog geen toegevoegde waarde heeft en ik vind hem nog een beetje aan de dure kant, maar dit zal waarschijnlijk in de toekomst veranderen aangezien ik heb vernomen dat er nog zenders bijkomen, en dat ook HDTV niet zo erg lang op zich laat wachten. Wanneer HDTV echter komt en zal doordringen is voor mij nog een grote vraag. En nog belangrijker wanneer zullen de TV toestallen die echte HDTV ondersteunen ook betaalbaar worden.

Discussies hier...

sheebs
30 januari 2006, 16:01
volgens mij gaat HDTV zeker in de komende 2 jaar doorbreken, d egemiddelde mens staat nu nog wat onzeker tegenover HDTV, zommigen denken zelfs dat het gaat over een harde schijf televisie :p. Wanneer d eprijzen wat zullen zakken zal dit zeker aanslaan, het beeld is echt ongelooflijk goed. het was ook zo met 100hz, flascreen, LCD,... altijd een wat moeizame start, mede door de extreme prijze maar eens die wat zakken en de mensen het voordeel snappen wordt het een hype.. alhoewel ik moet zeggen dat LCD toch wat vreed is, oke het is goe dingeburgerd maar hoeveel mensne hebben al son ding ana hun muur hangen? ik ken er nog niet veel...

knight-k
30 januari 2006, 16:02
Nog wat wachten dus voor de doorbraak van HDTV.

Preske
30 januari 2006, 17:38
weeral een thread over digitv...
Hier zal niets meer gezegd kunnen worden wat er in de overige 100'den threads gezegd is geweest ze

Dakantochnie
30 januari 2006, 17:41
Dat denk ik er ook van preske, richt u tot de andere threads zou ik zeggen Emu.