PDA

Volledige versie bekijken : Firefox profielprobleem

Silent Thunder
24 januari 2006, 22:08
Ik weet dat het hier al een aantal keer gezegd is, maar ik heb dus het bekende profielprobleem met Firefox (hij zei plots "profiel bezet" of zoiets, waarna ik ni meer kon inloggen en dus een nieuw profiel moest maken).

Nu is dat al een maand geleden ofzo gebeurd, en ik heb toen gewoon een nieuw profiel aangemaakt. Nu heb ik ondertussen enkele belangrijke nieuwe bookmarks daarin gezet, maar er stonden ook veel bookmarks in dat oude profiel en die wil ik graag terug.

Ik weet waar de profieldata staan ( Documents and Settings\<name>\Application Data\Mozilla\Firefox\profiles ), en daar staan idd beide profielen. Maar ik merkte dat de bookmarks daar als één html-pagina staan opgeslagen, en niet als aparte snelkoppelingen zoals bij Internet Explorer.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik die bookmarks samenvoegen binnen 1 account, zodat ik ze allemaal kan bereiken vanuit hetzelfde browservenster? Als ik ze gewoon kopieer van de ene naar de andere account, dan gaan ze wrsch mijn nieuwe bookmarks overwriten... :/

Iemand een oplossing?

PS: En oh ja, als iemand nog eens kort en duidelijk kan zeggen wat te doen op het ogenblik dat je dit profielprobleem voorhebt, dan zou dat ook handig zijn :) (uitleg uit de andere threads die ik gesearched heb over dit onderwerp was nogal verwarrend :$ )

aapieschaapie
24 januari 2006, 22:11
Heb ik ook soms voor, heel soms

dêsh'
24 januari 2006, 23:15
Bladwijzers\Bladwijzers beheren, en dan Bestand\Importeren.

(Voor de veiligheid kan je misschien eerst je huidige bookmarks exporteren. Moest FF dan toch je huidige overschrijven (wat ik betwijfel) heb je toch nog steeds een backup.)

Silent Thunder
25 januari 2006, 14:43
Bladwijzers\Bladwijzers beheren, en dan Bestand\Importeren.

(Voor de veiligheid kan je misschien eerst je huidige bookmarks exporteren. Moest FF dan toch je huidige overschrijven (wat ik betwijfel) heb je toch nog steeds een backup.)
Thanks, het werkt! :bow:

HighWire
25 januari 2006, 15:09
Als je dat profiel probleem nog eens hebt:

CTRL-ALT-DEL, en het proces firefox beindigen...

daarna kan je FF terug opzetten met je normale profiel :)

Grimmy
28 januari 2006, 20:06
langs waar moet ik FF opstarten om die keuze te krijgen?
want ik wil geen nieuw profiel aan maken.

Ironpole
28 januari 2006, 21:18
Ik heb dat profielprobleem soms ook, ik reboot dan altijd en het is weg. Ik krijg dat om de 2 maand ofzo.

menlor
28 januari 2006, 23:03
lol gewoon ctrl alt del en firefox beindigen. Ben ik de enige die die profielen gebruikt? Een ff voor te werken, eentje voor gewoon te surfen, eentje voor allemaal buy en sell stuff, lekker handig. En een standaard met ongeveer alles. En alsk specifiek wil kiesk een ander.

Mr. M
28 januari 2006, 23:49
ik gebruik die idd niet, snap het nut daar ni echt van
maja kan mss wel handig zijn soms zoals gij het doet