PDA

Volledige versie bekijken : Russen beschuldigen Britten van spionage met ,,steen''

Timmie
23 januari 2006, 11:46
MOSKOU - De Russische inlichtingendienst FSB zegt dat ze vier Britse spionnen heeft ontmaskerd die op een ingenieuze manier Russische geheimen naar hun thuisland overbrachten. Belangrijkste spionageinstrument zou een steen zijn die ergens in een Moskous park ligt. In die steen zou een gesofisticeerd transmissietoestel zitten. Volgens Rusland downloadt het Brits ambassadepersoneel met een zakcomputer informatie vanuit die transmitter. De Russische televisie bracht gisteren ook een item over die vermeende werkwijze.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GNVN70OU

Toch wel een opmerkelijk artikel in de standaard vandaag.
Net nu het "goed" leek te boteren tussen Europa en Rusland doet zich dit weer voor, ben benieuwd wat hiervan gaat komen.

=CID=Drone
23 januari 2006, 12:04
en die gasleiding die naar die landen gaat die nie direkt meer wille betalen voor de gas ( tot 4-5 maal duurder ) word 'toevallig' opgeblazen vlak voor de grens door 'terroristen' :wtf:

ale ja, da zegge de russen natuurlijk :rolleyes:

Santa
23 januari 2006, 12:38
Lol jah das nu al van het begin der tijden dat de een zich in de ander zn zaken inmengt he. Tzou wat naïef zijn om te denken dat het VK of de VS niet overal paar mannetjes heeft >_>

Shizzie
23 januari 2006, 12:44
imho mogen de russen de "normale" marketprijs voor hun gas eisen.. Terwijl de marketprijs van gas 240-250$ per 1000m3 is betalen de Georgiers slechts 50-60$; Moldova 40$, Wit-Rusland $45 etc.. ik zie niet waarom ze van zulke vrijgevigheid zouden mogen genieten

vogelnestje
23 januari 2006, 13:39
Het gaat niet om het feit of Rusland z'n prijs niet voglens het marktmechanisme mag doen verlopen. Het gaat om het feit dat Rusland z'n gasprijs de hoogte injaagt omdat de politieke ideeën van de beide landen verschillen. Moest de gasprijs verhoogt worden bij iedereen, in een kalmer klimaat, zou er minder spel om geweest zijn. (en het mag goedkoper dan hier, daar de gasleidingen op hun terein hebben)

Xeromem
23 januari 2006, 13:42
ik kan het best wel geloven, omdat ze het hier over de Britten hebben

zij MOETEN zich met alles bemoeien, dat zijn nu eenmaal de Britten

Shizzie
23 januari 2006, 13:48
Het gaat niet om het feit of Rusland z'n prijs niet voglens het marktmechanisme mag doen verlopen. Het gaat om het feit dat Rusland z'n gasprijs de hoogte injaagt omdat de politieke ideeën van de beide landen verschillen. Moest de gasprijs verhoogt worden bij iedereen, in een kalmer klimaat, zou er minder spel om geweest zijn. (en het mag goedkoper dan hier, daar de gasleidingen op hun terein hebben)

Tja, het is toch normaal dat vriendjes minder betalen he... Politiek klimaat in Oekraine en Georgie is enorm anti Russisch op dit moment. Willen ze zo doen = fine maar dan moeten ze de gevolgen daarvan dragen. Ze hebben de keuze om gas van de andere leveranciers te kopen maar daar moeten ze ook de marketprijs voor betalen.

zweebee
23 januari 2006, 15:02
ik kan het best wel geloven, omdat ze het hier over de Britten hebben

zij MOETEN zich met alles bemoeien, dat zijn nu eenmaal de Britten

gewéldig argument :scream:

O.T. : Gaat het zo goed tss Europa en Rusland? (ni dak u ni geloof, heb er geen flauw benul van ;))

EternalSilence
23 januari 2006, 17:52
is maar normaal dat ze het ontkennen :p

pit24
23 januari 2006, 18:03
Spionage is van alle tijden hé, zal hier ook wel gebeuren.
Ik snap de heisa niet zo.

JackM
23 januari 2006, 21:47
moesten we het allemaal weten é ...

Avilowca
23 januari 2006, 22:55
imho mogen de russen de "normale" marketprijs voor hun gas eisen.. Terwijl de marketprijs van gas 240-250$ per 1000m3 is betalen de Georgiers slechts 50-60$; Moldova 40$, Wit-Rusland $45 etc.. ik zie niet waarom ze van zulke vrijgevigheid zouden mogen genieten

Tja, het is toch normaal dat vriendjes minder betalen he...

leg uw denkpiste eens uit.

Cin
24 januari 2006, 14:35
leg uw denkpiste eens uit.

Hij bedoelt (denk ik :p ) Dat op politiek vlak Rusland met een paar andere landen verschilt, en dan bedoel ik vooral de ex-sovjet landen. Als Oekraïne meer naar het Westen ligt, en dus de vrije markteconomie wilt bereiken, stoot het daarmee Rusland tegen de schenen, omdat ze veel liever hebben dat Oekraïne doet wat Rusland wilt dat het doet!

Dus wat zegt Rusland? Ah ok, gij wilt het zo spelen? betaal u gas dan ook maar wat duurder!

( Georgië en Moldavië moeten niet minder betalen, ondanks daar ook wat spanningen zijn, omdat ze Rusland niet deftig genoeg tegenwerken.)

..? :D

spray-bunny
24 januari 2006, 14:55
toch beter als in het sovjet tijdperk waarschijnlijk
schroder en putin (:D ) zijn goeie maatjes

Marsmillo
24 januari 2006, 19:14
Hij bedoelt (denk ik :p ) Dat op politiek vlak Rusland met een paar andere landen verschilt, en dan bedoel ik vooral de ex-sovjet landen. Als Oekraïne meer naar het Westen ligt, en dus de vrije markteconomie wilt bereiken, stoot het daarmee Rusland tegen de schenen, omdat ze veel liever hebben dat Oekraïne doet wat Rusland wilt dat het doet!

Dus wat zegt Rusland? Ah ok, gij wilt het zo spelen? betaal u gas dan ook maar wat duurder!

( Georgië en Moldavië moeten niet minder betalen, ondanks daar ook wat spanningen zijn, omdat ze Rusland niet deftig genoeg tegenwerken.)

..? :D

Dit zou wel kunnen kloppen.
Maar als Oekraïne e.d. naar een meer vrije markteconomie (Wat Rusland eindelijk nu toch ook zelf is?) is het toch maar normaal dat de Russen de normale prijs vragen...

Het prijsvoordeel is voor vrienden, en aangezien nu die landen anti-russisch aan het worden zijn kan je niet meer speken van vrienden é... En geen vrienden meer geen vriendenprijs meer. Lijkt mij maar zeer normaal.

BTW, Ik wist al veel langer dan vandaag dat ooit zo iets zou gaan gebeuren!
Rusland heeft nog enorme voorraden maar had lange tijd het geld niet om het 100% te kunnen benutten. Waardoor zij nu nog enorm voorraden in de grond hebben zitten. Ze kunnen dat zeer goed gaan gebruiken als een soort wapen!