PDA

Volledige versie bekijken : gedacht van mensen

robbeke
22 januari 2006, 14:00
ik heb een tijdje terug een ipaq met 512mb sd kaartje en gps kabel die defect was verkocht aan iemand op het forum hier.

goed , ik heb eerst de ipaq verstuurd en dan even daarna het sd kaartje en de gps module om de simpele reden dat ik nog foto's moest overzetten van vakantie en de gps kabel bij mijne maat lag.

nu ... die kabel en dat kaartje hebben de nieuwe eigenaar nooit bereikt. kwamen allebei tot deze conclusie en zaten allebei met een slecht gevoel.
ik had voorgesteld om een compensatie bedrag te geven van 20€ op een totaalbedrag van 130€ wat ik al mooi vond.

de koper ging niet akkoord. en wou een bewijs van de post van verzending. maar ik heb dat dus niet , aangezien mijn vriendin dat verstuurd heeftomdat ik vaak lange dagen moest werken. en ze het kasticket niet als belangrijk geacht heeft.

even daarna zeg ik van , ik heb een nieuw sd kaartje gekocht wil u dat opsturen . een zeer mooie geste vond ik . Nu wat krijg ik als antwoord... dat de koper nog wat geld wil omdat die defecte gps kabel erniet bij is . dat vond ik er persoonlijk over en heb gezegd dat hij dat 2de kaartje dan ook wel mooi mag vergeten.

en nu komt de koper af met... ik ga verdere stappen ondernemen....

ik vermeld geen namen hier, om partijdigheid te vermijden , maar had wel eens een paar gedachten willen horen over deze manier van handelen.

PsYmon
22 januari 2006, 14:03
Pfff, stappen ondernemen. Heb dat ook 1 keer gedaan, nooit meer iets van gehoord.
Ik heb 1 keer iets verloren op de post en de bestemmeling terugbetaald. Sindsdien zeg ik ALTIJD dat versturen op kost en risico is van de koper. Dan hebben ze geen poot meer om op te staan. En de kastiketjes houd ik vanaf nu iedere keer bij. Heb hier al een stapelke liggen :)

robbeke
22 januari 2006, 14:06
ik denk echt dat ik al dingen genoeg ondernomen heb om dat hier te bemiddelen. maar ik kan toch niet eerst alles versturen voor een bedrag van 130€ en dan nog eens 50€ teruggeven. gewoon omdat er een fout op de post gebeurd is ...

dA_wiZZ
22 januari 2006, 14:06
Ik heb al met Robbeke een transactie gehad en ik kan maar 1 ding zegeen: zo :niceone: een kerel van begin tot einde, het zou me ten sterkste verbazen dat er (van zijn kant) kwaad spel zou zijn!

robbeke
22 januari 2006, 14:15
ik heb nog wel een klein voorstel voor de koper.
stuur alles terug op aangetekend... hebde bewijs dat het aankomt, en dan betaal ik u die 130€ terug. gene zever nemeer , en ik heb men spullen terug.

enZiiime
22 januari 2006, 14:35
kasticket ... damn ik gooi die altijd direct weg, kzal ze int vervolg beter bijhoude tot ik pm krijg dat het is aangekomen ^^

Art
22 januari 2006, 14:40
Ge wilt geen namen vernoemen, doro dit juist niet te doen zorg jer er enkel voor dat ze u verhaal horen.

Maar daat gaat het er mij nu niet om.
DE koper van dit product krijgt een schone vergoeding van u , dat nieuw kaartje, en blijkbaar wilt wilt die daar nog een kleine vergoeding bovenop.
een vergoeding voor iets dat ten eerste al niet perfecte werkte, een goed dat in mijn ogen gratis is , of zou moeten geweest zijn.

Bij gevolg zou hem voor dat goed geen vergoeding moeten krijgen.

De koper heeft maar 2 opties in dit geval ofwel de deal ongedaan maken of robbeke zen voorstel aanvaarden.

Der is nog een 3de optie ook, de koper kan beweren dat het goed niet aangekomen is terwijl het wel zo was.
Maar gezien niet alles gekend is , kan niemand er duidelijk over oordelen.

robbeke
22 januari 2006, 14:49
ja ik wil gerust een naam vernoemen , maar wil die persoon ook geen slechte naam geven

gravendelver is de persoon waarover ik het heb

gravendelver
22 januari 2006, 14:51
toevallig, beiden een thread bezig. Alleen is de mijne iets uitgebreider en gestaafd met argumenten en logs:

http://games.telenet.be/forum/showthread.php?p=6609648#post6609648

gravendelver
22 januari 2006, 14:54
ik heb een tijdje terug een ipaq met 512mb sd kaartje en gps kabel die defect was verkocht aan iemand op het forum hier.

goed , ik heb eerst de ipaq verstuurd en dan even daarna het sd kaartje en de gps module om de simpele reden dat ik nog foto's moest overzetten van vakantie en de gps kabel bij mijne maat lag.

nu ... die kabel en dat kaartje hebben de nieuwe eigenaar nooit bereikt. kwamen allebei tot deze conclusie en zaten allebei met een slecht gevoel.
ik had voorgesteld om een compensatie bedrag te geven van 20€ op een totaalbedrag van 130€ wat ik al mooi vond.

de koper ging niet akkoord. en wou een bewijs van de post van verzending. maar ik heb dat dus niet , aangezien mijn vriendin dat verstuurd heeftomdat ik vaak lange dagen moest werken. en ze het kasticket niet als belangrijk geacht heeft.

even daarna zeg ik van , ik heb een nieuw sd kaartje gekocht wil u dat opsturen . een zeer mooie geste vond ik . Nu wat krijg ik als antwoord... dat de koper nog wat geld wil omdat die defecte gps kabel erniet bij is . dat vond ik er persoonlijk over en heb gezegd dat hij dat 2de kaartje dan ook wel mooi mag vergeten.

en nu komt de koper af met... ik ga verdere stappen ondernemen....

ik vermeld geen namen hier, om partijdigheid te vermijden , maar had wel eens een paar gedachten willen horen over deze manier van handelen.

Hier begint het dus al :)

1) het was €140
2) voor verzending moest ik betalen voor een doos van de post want hij had geen doos meer, wat krijg ik? De boel in de doos van de gps software (heb hiervan geen probleem gemaakt, maar dit als achtergrondinformatie)
3) verder ben ik altijd beleefd en correct gebleven, ik verwijs u graag door naar mijn thread om te lezen hoe hij de dingen aanpakt

KUAN-YIN
22 januari 2006, 14:55
ihmo langs beide zijden onnodig :)

Doe eens normaal en lost dat gewoon eens op , hier op een forum lullen zal niet veel bijdrage tot de oplossing..
Ik denk dat robbekes voorstel nog het beste, indien dat gij gravendelver dat niet aanvaard is er iets niet pluis van uwe zijde .

robbeke
22 januari 2006, 14:59
130-140 wie maalt daar om ....
kdenk trouwens niet dat er iets verkeerd staat als je mijn uitleg vergelijkt met de chat logs die jij zo mooi geknipt en geplakt hebt.

moet is goed nadenken , wa zen ik met een gps kabel , zonder ipaq moest ik die gehouden hebben , en dat sd kaartje heb ik je aangeboden , mar dan begon je weeral over die gps kabel. ik blijf niet geven he. en als jij het niet aankrijgt en ik heb het verstuurd... ja sorry dan heb ik het recht wel om te zeggen dat er wel iets mis is gelopen met de post.
denk ook wel dat iedereen aan mijn reacties op msn kan merken dat ik kwaad ben geworden omdat er gewoon geen goede overeenkomst kon gemaakt worden....

Art
22 januari 2006, 15:00
Maar als je neit kan bewijzen dat het verzonden is, hoe weten wij dat dan.

gravendelver
22 januari 2006, 15:02
130-140 wie maalt daar om ....
kdenk trouwens niet dat er iets verkeerd staat als je mijn uitleg vergelijkt met de chat logs die jij zo mooi geknipt en geplakt hebt.

moet is goed nadenken , wa zen ik met een gps kabel , zonder ipaq moest ik die gehouden hebben , en dat sd kaartje heb ik je aangeboden , mar dan begon je weeral over die gps kabel. ik blijf niet geven he. en als jij het niet aankrijgt en ik heb het verstuurd... ja sorry dan heb ik het recht wel om te zeggen dat er wel iets mis is gelopen met de post.
denk ook wel dat iedereen aan mijn reacties op msn kan merken dat ik kwaad ben geworden omdat er gewoon geen goede overeenkomst kon gemaakt worden....

Ik heb nooit gezegd dat ik dat kaartje niet aannam en dat ik meer wou. Ik heb gewoon mijn gedacht ervan gezegd. Als gij zegt " ge moogt u aan mooie dingen verwachten" dan houdt dit niet in dat ik meer dan een maand te laat een sd kaartje krijg ipv een sd kaartje + een gps ontvanger met defect (zo omschreef ge het allesinds, slecht contact, mss wel te maken)

Dan zijt gij beginnen schelden, niet ik. Ik heb u verder nog een mail gestuurd en geen antwoord te krijgen. Srry maar het stuk waar ik in de fout ga loopt mij nog mis denk ik

robbeke
22 januari 2006, 15:04
euhm als ik wou oplichten , dan had ik geen 20€ voorgesteld... of een 2de sd kaartje ....

robbeke
22 januari 2006, 15:05
dan houdt dit niet in dat ik meer dan een maand te laat een sd kaartje krijg ipv een sd kaartje + een gps ontvanger met defect

ge doet het weer....!!!!!

gravendelver
22 januari 2006, 15:06
euhm als ik wou oplichten , dan had ik geen 20€ voorgesteld... of een 2de sd kaartje ....

gelieve uw commentaar in mijn thread te plaatsen

gravendelver
22 januari 2006, 15:08
dan houdt dit niet in dat ik meer dan een maand te laat een sd kaartje krijg ipv een sd kaartje + een gps ontvanger met defect

ge doet het weer....!!!!!

man toch, wat doe ik weer? Gij doet alsof ik de lotto gewonnen heb terwijl dit het tegendeel is. Wat ik daar dus zeg is dat dit niet zo is, verder zeg ik niet: ik wil meer, ik ga er neit op in, enz

de kans om het voorstel te aanvaarden is er niet meer gekomen, als ek alle logs moet uploaden wil ek da wel doen hoor. Staan nog mooie woorden in van u...

Koonut
22 januari 2006, 15:10
kasticketjes maken uiteindelijk toch ook geen zak uit?
staat volgens mij nooit de bestemmeling op vermeld

gravendelver
22 januari 2006, 15:14
kasticketjes maken uiteindelijk toch ook geen zak uit?
staat volgens mij nooit de bestemmeling op vermeld

Maakt wel een zak uit, er staat een datum op van verzending en wat voor verzending. Zo'n dingen hou je te bewaren. En gaat het nu over mijn eerlijkheid? Denk je dat ik ga zeggen dat ik het niet zal ontvangen hebben terwijl het wel zo is?

Koonut
22 januari 2006, 15:17
ik trek hier geen partij eh

ik vind gewoon da kasticketjes niet als bewijs kunnen worden gebruikt
kan heel makkelijk worden gemanipuleerd door naar weet ik veel wie te sturen om zogezegd dan een bewijs te hebben..

Plato
22 januari 2006, 15:20
komaan mannekes, dit is een FORUM, en wel om te verkopen. Je ziet dat er hier weinig gemoeid wordt met wat jullie te bespreken hebben, bespreekt het gewoon over de telefoon en kom tot een compromis in plaats van hier deze show op te voeren. PLEASE je weet beiden dat dit hier niet werkt.

gravendelver
22 januari 2006, 15:25
ik trek hier geen partij eh

ik vind gewoon da kasticketjes niet als bewijs kunnen worden gebruikt
kan heel makkelijk worden gemanipuleerd door naar weet ik veel wie te sturen om zogezegd dan een bewijs te hebben..

Kunt ge even goed met eender wel ander bewijs hebben.

komaan mannekes, dit is een FORUM, en wel om te verkopen. Je ziet dat er hier weinig gemoeid wordt met wat jullie te bespreken hebben, bespreekt het gewoon over de telefoon en kom tot een compromis in plaats van hier deze show op te voeren. PLEASE je weet beiden dat dit hier niet werkt.

Dit is het algemeen forum, dit dient niet om iets te verkopen of aan te kopen, maar kan gebruikt worden om iets mee te delen of een conflict op te lossen. Kijk naar de logs van msn in mijn thread (flamen, niet antwoorden enz) en kijk naar zijn replies hier? Is het dan niet duidelijk genoeg waarom het hier moet gebeuren?

robbeke
22 januari 2006, 15:50
ik weet da waarom, omda ge anders weet dak nen tik op u neus kom geven.
bij deze kennis... geef u adres dan maar in pm , voor het kaartje op te sturen.
dit blijft lang hangen , geloof me

gravendelver
22 januari 2006, 15:52
ik weet da waarom, omda ge anders weet dak nen tik op u neus kom geven.
bij deze kennis... geef u adres dan maar in pm , voor het kaartje op te sturen.
dit blijft lang hangen , geloof me

kan ek uit die woorden hierboven nu afleiden da ge het gaat verzenden of wa?

alle don robbelioné bij deze:

het adres is bij deze ge pm'ed

n.t
22 januari 2006, 17:22
wat een vertoning.
die kasticketjes zijn geen reet waard.
hij kan zen eigen met dat kasticket ook iets hebbe opgestuurd of weet ik veel wie.ge moet ni zagen, ge weet dat er dingen kunnen mislopen op de post.
anders dan moet ge maar zelf gaan afhalen.
verzenden is altijd op risico van de koper.
hebt gij gevraagd om et kasticket bij te houde op voorhand? neen.
ten eerste zijt ge der niks mee, ten tweede hebt ge het zelf niet gevraagd (en néén niet iedereen houdt dit bij . Ik laat alles door mijn moeder versturen omdat ik NOOIT nar de post kan gaan binnen die openingsuren, ik heb nog nooit zo'n kasticket gezien)
ene ja ik heb u logs ook gelezen, gravendelver, ik zou men geduld ook verliezen bij u! gij zit hier bezig over geduld, ik heb vorige keer bij u ook 3,5 weken meoten wachten omdat gij "examens had"...
langer moeten wachten is menselijk.
u ksticket ni bijhouden is ook menselijk.
de post dat iets kwijtdoet is zeer menselijk.
ma zeg nu zelf, als ge iets nie zou opsturen, dan zou het toch wel den ipaq zelf zijn en niet het sd kaartje en de defecte gps kabel ^^
hij (robbeke) geft u ne schonen deal, van dat nieuw sd kaartje, ik zou die aanvaarden & als robbeke dat nu niet meer wilt (wat ik wel kan verstaan) dan kunt ge hem nog altijd alles trugsture zoals hij ook voorstelde.
ik ken geen van beide betrokkenen hier dus ik trek geen partij, ik geef alleen men mening.
no hard feeleings gravendelver, ma hier gaat robbeke bij mijn weten nergens echt in de fout, en geduld verliezen is menselijk, kasticket wegsmijten ook.
daarom is robbeke NIET = oplichter .

amen

gravendelver
22 januari 2006, 18:10
wat een vertoning.
die kasticketjes zijn geen reet waard. dat zijn ze wel
hij kan zen eigen met dat kasticket ook iets hebbe opgestuurd of weet ik veel wie (dat heeft em niet gedaan).ge moet ni zagen, ge weet dat er dingen kunnen mislopen op de post. (is het punt niet)
anders dan moet ge maar zelf gaan afhalen. (doet niet terzake)
verzenden is altijd op risico van de koper. (zever, hangt af van de afspraken)
hebt gij gevraagd om et kasticket bij te houde op voorhand? hij is diegene die in geval van moet kunnen bewijzen dat...
ten eerste zijt ge der niks mee, ten tweede hebt ge het zelf niet gevraagd (en néén niet iedereen houdt dit bij . Ik laat alles door mijn moeder versturen omdat ik NOOIT nar de post kan gaan binnen die openingsuren, ik heb nog nooit zo'n kasticket gezien) (hoe kunt ge er dan over oordelen)
ene ja ik heb u logs ook gelezen, gravendelver, ik zou men geduld ook verliezen bij u! gij zit hier bezig over geduld, ik heb vorige keer bij u ook 3,5 weken meoten wachten omdat gij "examens had"... (ferm overdreven, ge wist ten eerste dat het 2 weken kon duren, die laatste week was extra, dan is het nog geen 2 maand en hebt ge het wel gekregen, terwijl dit bij mij niet het geval is)
langer moeten wachten is menselijk.
u ksticket ni bijhouden is ook menselijk.
de post dat iets kwijtdoet is zeer menselijk.
ma zeg nu zelf, als ge iets nie zou opsturen, dan zou het toch wel den ipaq zelf zijn en niet het sd kaartje en de defecte gps kabel ^^
hij (robbeke) geft u ne schonen deal, van dat nieuw sd kaartje, ik zou die aanvaarden & als robbeke dat nu niet meer wilt (wat ik wel kan verstaan) dan kunt ge hem nog altijd alles trugsture zoals hij ook voorstelde. (waarom zou ik hiermee moeten akkoord gaan, ik heb het toch gekocht? enigste wat ik vraag is dat sd kaartje dat hij neit wil geven, wanneer gaan jullie het snappen?)
ik ken geen van beide betrokkenen hier dus ik trek geen partij, ik geef alleen men mening.
no hard feeleings gravendelver, ma hier gaat robbeke bij mijn weten nergens echt in de fout, en geduld verliezen is menselijk, kasticket wegsmijten ook. (inderdaad is menselijk, maar het zijn zijn fouten zoals ge zegt, moet ik niet voor opdraaien)
daarom is robbeke NIET = oplichter . (ok titel is niet gepast, verkeerd gekozen en kan ik zelf niet aanpassen, so? houd het bij de inhoude van deze thread aub)

amen

op alles een zo goed mogelijk antwoord proberen geven ;)

n.t
22 januari 2006, 18:24
het is juist wel het punt dat er dingen kunnen mislopen op de post.
anders had jij je goed gehad.
het doet wél terzake dat je, indien je dat risico nie wil nemen, zelf moet gaan afhalen, dat is de enige zekerheid.
verzenden is WEL altijd op risico van de koper. Kent gij ene zot die wilt versturen via de post, zonder ontvangstbevestiging en zal zeggen "als ge het niet krijgt dan betaal ik wel gewoon alles terug"? beetje serieus blijven he!
hij moet niets kunnen bewijzen vind ik, als hij da moest kunnen bewijzen dan had gij dat op voorhand moeten zeggen. of onder rembours versturen ofzo dan is er een bewijs of het al dan niet is afgeleverd / verzonden.
over ons dispuut toen ga ik niet ingaan, kheb daar toen ook ni moeilijk over gedaan.
gij hebt het indd gekocht, hij heeft het ook verstuurd. dat het kwijt gaat is spijtig genoeg part of the deal. Anders moest je NIET akkoord gaan met deze manier van verzenden.

gravendelver
22 januari 2006, 18:41
het is juist wel het punt dat er dingen kunnen mislopen op de post.
anders had jij je goed gehad.
het doet wél terzake dat je, indien je dat risico nie wil nemen, zelf moet gaan afhalen, dat is de enige zekerheid.
verzenden is WEL altijd op risico van de koper. Kent gij ene zot die wilt versturen via de post, zonder ontvangstbevestiging en zal zeggen "als ge het niet krijgt dan betaal ik wel gewoon alles terug"? beetje serieus blijven he!
hij moet niets kunnen bewijzen vind ik, als hij da moest kunnen bewijzen dan had gij dat op voorhand moeten zeggen. of onder rembours versturen ofzo dan is er een bewijs of het al dan niet is afgeleverd / verzonden.
over ons dispuut toen ga ik niet ingaan, kheb daar toen ook ni moeilijk over gedaan.
gij hebt het indd gekocht, hij heeft het ook verstuurd. dat het kwijt gaat is spijtig genoeg part of the deal. Anders moest je NIET akkoord gaan met deze manier van verzenden.

Wat ik bedoelde was indien het onder rembours, verzekerd ofzo was...
Het is idd op mijn risico, maar nog eens hij moet zijn kasticket bewaren als bewijs van... (stel dat er een onderzoek of wat dan ook bij de post kunt ge da voorleggen als bewijs dat ge toen iets verzonden hebt, het is wel degelijk een bewijs).

Mijn eerste reactie was trouwens om bij de post een formulier van verloren zending in te vullen

29/12/2005 0:04:06 Would you like lemon or lime with that piece of advice mister?! HD movies here (H) -=[TRR]=- ik wil wel nog wat wachten ze
29/12/2005 0:04:30 Would you like lemon or lime with that piece of advice mister?! HD movies here (H) -=[TRR]=- ma als ge uw kasticket nog had was da op mijn verantwoordelijkheid eh, ik koos voor post

XYRIS
22 januari 2006, 20:08
Als het WERKELIJK opgestuurd is en NIET aangekomen is dan is er
daadwerkelijk iets foutgegaan bij de post!..

Dan, verzenden is altijd op RISICO van de koper. ( Niet dat het om
de 5 deals een pak niet aankomt, maar je ziet dat het dus kan!)

Ik geloof niet dat één van jullie een oplichter ofzo is.

Maar als het dan niet toekomt kan je in het beste geval
een vergoeding ofzo afgespreken worden.

In dit geval geeft robbeke u een nieuwe kaart, zodanig dat jij zelfgeen
meer moet kopen dusja accepteer dat gewoon. Het is beter dan dat de
verkoper gewoon zegt dat het de koper zijn verantwoordelijkheid is.

Zo een kasticketje van de post is ntuurlijk niets waard, anderzijds kan
het wel laten tonen of het gepost is maar dan nog... Ik ga meestal met
meerdere pakjes naar de post dus zou je het moeilijker accepteren,
en ook dat meesten gewoon dat ticket wegsmijten.

----- Hier even mijn gedachtje, don't shoot me -----

BuZz.LiGhTYeAr
24 januari 2006, 10:51
Maakt wel een zak uit, er staat een datum op van verzending en wat voor verzending. Zo'n dingen hou je te bewaren. En gaat het nu over mijn eerlijkheid? Denk je dat ik ga zeggen dat ik het niet zal ontvangen hebben terwijl het wel zo is?

Hier gaan 5 pakketten per week de deur uit, als ik u iets ZOU WILLEN wijsmaken gaat da gerust...

Jort-
25 januari 2006, 22:48
Als het WERKELIJK opgestuurd is en NIET aangekomen is dan is er
daadwerkelijk iets foutgegaan bij de post!..

Dan, verzenden is altijd op RISICO van de koper. ( Niet dat het om
de 5 deals een pak niet aankomt, maar je ziet dat het dus kan!)

Ik geloof niet dat één van jullie een oplichter ofzo is.

Maar als het dan niet toekomt kan je in het beste geval
een vergoeding ofzo afgespreken worden.

In dit geval geeft robbeke u een nieuwe kaart, zodanig dat jij zelfgeen
meer moet kopen dusja accepteer dat gewoon. Het is beter dan dat de
verkoper gewoon zegt dat het de koper zijn verantwoordelijkheid is.

Zo een kasticketje van de post is ntuurlijk niets waard, anderzijds kan
het wel laten tonen of het gepost is maar dan nog... Ik ga meestal met
meerdere pakjes naar de post dus zou je het moeilijker accepteren,
en ook dat meesten gewoon dat ticket wegsmijten.

----- Hier even mijn gedachtje, don't shoot me -----

gewoon een briefke invullen bij de post dat er iets verloren is gegaan, kan effe duren maar ik heb al 1500 euro gesaved door da te doen.