PDA

Volledige versie bekijken : Hervorming autokeuring brengt 10.000 jobs in gevaar

haakbek
20 januari 2006, 19:15
http://www.demorgen.be/telex/?news=own1137763099

Hier hebben we die 'schitterende' minister landuyt weer ze:angry:
Das zeker ook die vent van de nachtvluchten boven zaventem? Hij heeft er precies plezier in om mensen van hun job te beroven, doe zo verder meneer landuyt;)

spray-bunny
21 januari 2006, 08:33
Huidige auto's hebben gewoon veel minder onderhoud nodig, dus er is sowieso minder werk voor garagisten...

DigitalOverdose
21 januari 2006, 11:27
't is da. En als uwen auto dan toch wa mankeert dan moet ge wel rapper naar de garage dan vroeger want tegenwoordig is alles electronisch. Dus da kompenseert wel mor

'k Heb al gehoord van ene die zijnen auto nimeer gestart kreeg na het plaatsen van ne simpele radio. De oorzaak was zijnen boordcomputer die het belette omdat er ne weerstand van een draadje veranderd was. Bleek dat da was omdat hij de standaard stekker in zijn radiokompartiment had afgeknipt (omdat die ni pastte op de betreffende radio) en de draadjes met lusterklemmetjes had vastgemaakt.

Ik laat mijnen onderhoud ook door ene doen die da thuis 'voor en na' doet. Die gast zegt ook dat hij de laatste jaren minder en minder dingen kan doen en mensen meer en meer naar officiële garages moet doorsturen omdat alles meer en meer electronisch wordt.

dJeez
21 januari 2006, 12:47
Das zeker ook die vent van de nachtvluchten boven zaventem?
:offtopic: Eigenlijk is heel het gedoe rond de nachtvluchten te wijten aan Durant. Had zij indertijd de routes van de nachtvluchten niet herzien was er nooit een probleem geweest. Nu kan er enkel geprobeerd worden om de brokken te lijmen, niet echt een benijdenswaardige job zou 'k denken (hoewel 'k Landuyt nu ook niet bepaald een toonbeeld vind van goed bestuur maar soit).

hey69
21 januari 2006, 13:56
goe gevonden! een slimme beslissing!

el shorty
21 januari 2006, 14:58
en eigenlijk ook goed voor onze portemonee: autokeuring is geen lachertje: ze buizen je zelfs voor dingen die er niet aan zijn :ironic:
nee dnak u, hoe minder ik daarbij komt hoe beter

EternalSilence
21 januari 2006, 15:57
Huidige auto's hebben gewoon veel minder onderhoud nodig, dus er is sowieso minder werk voor garagisten...

idd
de dag vandaag hebben ze mannen met ne witte kiel nodig da ene met ne blauwe
.. allemaal electronica, en ze worden beter en beter de wagens (alleja.. sommige toch :p), de dag vandaag, doen ze uwe capeau nie meer open.. de schakelen er een computerke aan, sturen over stroom door en dan kijken ze waar het nie meer uitkomt :p
en ze hebben de fout .. en dan gewoon nieuw componentje, of uwe auto binnen laten brengen bij de fabriek
en tis nu meestal de electronica die het eerst laat afweten dan den motor ze ;)

Kermit
21 januari 2006, 16:11
:offtopic: Eigenlijk is heel het gedoe rond de nachtvluchten te wijten aan Durant. Had zij indertijd de routes van de nachtvluchten niet herzien was er nooit een probleem geweest. Nu kan er enkel geprobeerd worden om de brokken te lijmen, niet echt een benijdenswaardige job zou 'k denken (hoewel 'k Landuyt nu ook niet bepaald een toonbeeld vind van goed bestuur maar soit).

landuyt is een van de beste ministers die er zijn, die man doet tenminste nuttige en verstandige dingen, in tegenstelling tot losers die het nodig vinden om chocolade sigaretten te verbieden, of de prijzen op de huurmarkt te blokkeren, enz...
ik heb landuyt nog niets stoms weten doen, hij grijpt nu ook in bij de rijscholen, eindelijk gedaan met die geldklopperij, en wat de nachtvluchten betreft, t zijn gewoon weer de walen die wel het geld van de vlamingen aannemen (dat onder andere dankzij de luchthaven kan betaald worden) maar zelf niets verdragen, en maar profiteren
k krijg t ervan e
als het nu eenmaal niet nodig is dat een auto elk jaar gecontroleerd wordt, dan moet dat ook niet gebeuren, jobs kwijt of niet, de enige reden dat er zoveel werkloosheid is, is dat de lonen veel te veel boven het competitieve marktloon liggen, en dat is de schuld van de vakbonden, en van niemand anders

Shizzie
22 januari 2006, 20:00

Das zeker ook die vent van de nachtvluchten boven zaventem? Hij heeft er precies plezier in om mensen van hun job te beroven, doe zo verder meneer landuyt;)

Beste haakbek,

ik als consument ben niet bereid om die mensen te onderhouden voor een dienst dat nutteloos is... Het kan mij niet schelen hoeveel menskes hun job verliezen als ik maar minder geld aan nutteloze controles mag uitgeven. Dat ze maar andere werk gaan zoeken.
De minister heeft dik gelijk.
Als consumer sta ik achter zijn beslissing.

Avilowca
22 januari 2006, 20:26
Beste haakbek,

ik als consument ben niet bereid om die mensen te onderhouden voor een dienst dat nutteloos is... Het kan mij niet schelen hoeveel menskes hun job verliezen als ik maar minder geld aan nutteloze controles mag uitgeven. Dat ze maar andere werk gaan zoeken.
De minister heeft dik gelijk.
Als consumer sta ik achter zijn beslissing.

jaja, egocentrisme doet de wereld draaien hé ;)

Shizzie
22 januari 2006, 21:00
Tja.. hij snapt precies niet waarover hij spreekt.. het gaat allemaal om nut en efficientie. Minister vindt dat het niet efficient is om controles zo vaak te houden en zelfs onnuttig.

Men kan dan ook zo beginnen : overheid mag geen antirook campanges meer voeren aangezien er zoveel jobs in de rookindustrie zijn.. etc...
Ik denk dat de thread starter zelf nog niet werkt en niet weet hoe het voelt om geld uit te geven aan iets wat nutteloos is

pina
22 januari 2006, 21:43
de werkgelegenheid draaiende houden als met jobs zoethoudertjes heeft ook geen enkel nut.

Tweak37
22 januari 2006, 23:12
Tja.. hij snapt precies niet waarover hij spreekt.. het gaat allemaal om nut en efficientie. Minister vindt dat het niet efficient is om controles zo vaak te houden en zelfs onnuttig.

Men kan dan ook zo beginnen : overheid mag geen antirook campanges meer voeren aangezien er zoveel jobs in de rookindustrie zijn.. etc...
Ik denk dat de thread starter zelf nog niet werkt en niet weet hoe het voelt om geld uit te geven aan iets wat nutteloos is

idd, artificiele jobs in stand houden is ongezond. Kijk maar naar de miseriein walonië en hoe moeilijk het is daar uit te geraken...

Kermit
22 januari 2006, 23:15
dat heeft niets met egocentrisme te maken, we leven nu eenmaal in een vrije markt, en als ge uwe boterham wilt verdienen, dan zult ge een dienst moeten leveren die de mensen willen of noodzakelijk achten, en niet iets onnuttigs door hun strot duwen, en maar doen betalen

Kermit
23 januari 2006, 10:49
hier is trouwens voor de zoveelste keer weer een zeer goed initiatief van landuyt

22-01-2006

Minister van Mobiliteit Renaat Landuyt vraagt de verzekeraars hun autopolis voor jonge bestuurders goedkoper te maken. "De verzekeraars kunnen ons geen exacte cijfers geven. Ze zijn niet transparant en dat doet ons vermoeden dat hun prijsberekening dat ook niet is", luidt het in Het Nieuwsblad op Zondag.

"Cijfers wijzen uit dat de ongevallen op de weg dalen. Garagisten klagen dat ze minder werk hebben omdat er minder brokken zijn. Het enige wat niet daalt, zijn die premies". Landuyt hoopt ten laatste tegen september op beterschap. Hij rekent op het nieuwe systeem van het rijbewijs dat dan van kracht moet zijn. "Wie zijn rijbewijs haalt, zal dan een jaar lang met argusogen worden bekeken. Van zodra deze chauffeurs zwaar in de fout gaan en er een mogelijkheid is tot intrekking van het rijbewijs, zal dat ook gebeuren". Volgens de minister moet dit de jonge en nieuwe bestuurders aanzetten tot meer voorzichtigheid op de weg. (kva)

BambooZelD
23 januari 2006, 13:18
landuyt is een van de beste ministers die er zijn, die man doet tenminste nuttige en verstandige dingen, in tegenstelling tot losers die het nodig vinden om chocolade sigaretten te verbieden, of de prijzen op de huurmarkt te blokkeren, enz...
ik heb landuyt nog niets stoms weten doen, hij grijpt nu ook in bij de rijscholen, eindelijk gedaan met die geldklopperij, en wat de nachtvluchten betreft, t zijn gewoon weer de walen die wel het geld van de vlamingen aannemen (dat onder andere dankzij de luchthaven kan betaald worden) maar zelf niets verdragen, en maar profiteren
k krijg t ervan e
als het nu eenmaal niet nodig is dat een auto elk jaar gecontroleerd wordt, dan moet dat ook niet gebeuren, jobs kwijt of niet, de enige reden dat er zoveel werkloosheid is, is dat de lonen veel te veel boven het competitieve marktloon liggen, en dat is de schuld van de vakbonden, en van niemand anders

dom, dommer, domst

1. het kan u dus niet schelen dat er mensen zijn die op straat staan om dat ze hun huur niet meer kunnen betalen ... huurprijs steeg de laatste jaren gemiddeld 10 %, een bevriezing is zeker niet misplaatst.

2. "Het zijn weer de walen"-gezever ... ik denk eerder dat het gierige vlamingen zijn die eerste goedkope bouwgrondkopen naast de luchthaven kopen en dan beginnen zagen. Wat de Walen daar mee te maken hebben snap ik niet aangezien zaventem niet eens aan Wallonie grenst.

3. Als ge vindt dat de lonen te hoog liggen, begin bij uw eigen en stapt naar uwen baas en vraag loonsverlaging he, ik heb mij geld nodig. Ge zou nogal wa horen moesten alle lonen nationaal verlaagt worden, ik zou niet graag aan de basis van da idee staan, ik denk da ge gelynched ga worden

Goidse
23 januari 2006, 14:02
Alle prijzen stijgen maar daar komt ook nog eens bij dat we allemaal een GSM, een computer, internet, grote tv, kabel, GPS ... willen hebben en dat kost pakken van geld.
Veel mensen die weinig verdienen steken meer geld in al deze technologische extra's dan dat ze dat in hun hoofdzakelijke dingen steken.
Het leven is hard en het zal altijd hard zijn, maar ergens ga je toch keuzes moeten maken, want het is toch niet meer dan logisch dat je uiteindelijk "minder" geld hebt om eten te kopen en rond te komen met de basisbehoeften, als je de helft al in luxezaken gaat steken (dan laat ik sigaretten nog buiten beschouwing als je ziet dat deze meer dan 300-400 euro/maand kosten).
De vraag die dan rijst: is dat dan discriminatie, omdat zij niet aan al deze dingen kunnen voldoen?
Dan komen de vakbonden naar voren met te roepen, dreigen en staken dat iedereen én veel meer moet verdienen én veel minder lang gaan moeten werken terwijl ze uiteindelijk een groter pensioen krijgen voor een veel langere tijd. Ze zeggen dat de jongeren geen job hebben, omdat ouderen te lang werken. Persoonlijk vind ik dat nu eens op niets slagen, want een jongere heeft zowiso andere kwaliteiten en gebreken dan ouderen en die geef je in het algemeen een andere job. Ik ben benieuwd wat ik (als nu bijna 19 jarige) later ga moeten afgeven om de oudjes van dan te verzorgen in een steeds duurdere maatschappij voor een veel langere tijd??
Iedereen zegt ook dat hij/zij de ziekenhuis kosten niet kan betalen, maar denk je dat de mensen vroeger zo veel naar het ziekenhuis gingen? Ze gingen misschien hoogstens naar de dokter, omdat de dood voor uw deur stond. Dat was dan gewoon uit geldtekort.
Het is net zoals vroeger: niet iedereen kon een auto kopen of op reis gaan.
Gedeeltelijk ligt er wel een deel schuld in de maatschappij, omdat deze al de extra consumentenartikelen als noodzakelijk doet aanschouwen.

Rage
23 januari 2006, 14:11
dan laat ik sigaretten nog buiten beschouwing als je ziet dat deze meer dan 300-400 euro/maand kosten

Dit is een beetje offtopic, maar ja :)

Er bestaan mensen die 300-400 euro uitgeven aan sigaretten per maand, maar die zijn zeldzaam.

Bijvoorbeeld: 1 pakje L&M = €4.70 maar zeg maar €5 om het makkelijk te maken. Elke dag een pakje is toch al een 'sterke' roker. 30 dagen op een maand = €150. €300 zou 2 pakjes per dag zijn. Dat is toch vrij zeldzaam?

Maar iemand die zoveel rookt klikt zelf zijn sigaretten meestal. Voor €15 euro heb je een goede pot tabak (200g) en lege filter sigaretten (en dat is nog niet de goedkoopste, in de aldi heb je deze combo voor €10 geloof ik) dat zijn 8 pakken L&M sigaretten.

Roken is duur, dat is een feit. Maar het is veel minder duur als gij u inbeeld :)

Ikzelf rook ook, en ik geef daar erg weinig geld aan uit. (ik rook ook niet zo veel, 10 sigaretten op een normale dag, examens buiten beschouwing) Ik klik die zelf, en uit eindelijk is dat zo een €20 op een maand. Dat is trouwens mijn maximum budget voor sigaretten. Alhoewel ik nu aan het stoppen ben (ik rook enkel nog in het weekend)

Goidse
23 januari 2006, 14:34
En als je met twee woont? Kinderen andere mensen etc. Als je dan met twee doppers zit hou je echt niet veel meer over. 't Is bijna even duur als je huur op dat moment.

Nu ff terug ontopic: waarom zijn er veel te veel vacatures open in de autosector, als er zo veel bedreigd zijn?

Rage
23 januari 2006, 16:18
Nu ff terug ontopic: waarom zijn er veel te veel vacatures open in de autosector, als er zo veel bedreigd zijn?

Ik had ergens gelezen (was dat op dit forum?) dat er in belgië meer arbeidsplaatsen open zijn dan dat er werklozen zijn.

Mijn conclusie is dan dat mensen liever geen job hebben dan een job dat onder hun diploma ligt?

Misschien vergelijkbaar met deze situatie? Die jobs die open zijn in de autosector zijn misschien niet 'goed genoeg' ofzo?

gewoon een hersenspinsel. geen geldige argumenten hier.

ec8or
23 januari 2006, 16:30
Ik had ergens gelezen (was dat op dit forum?) dat er in belgië meer arbeidsplaatsen open zijn dan dat er werklozen zijn.

Mijn conclusie is dan dat mensen liever geen job hebben dan een job dat onder hun diploma ligt?

Misschien vergelijkbaar met deze situatie? Die jobs die open zijn in de autosector zijn misschien niet 'goed genoeg' ofzo?

gewoon een hersenspinsel. geen geldige argumenten hier.
neeje niet werken brengt hier 'teveel' op in vgl met ongeschoolde arbeid of fabriekswerk.

huurprijsbevriezen // extra belasting op bouwgrond waarop neit gebouwd wordt.. allemaal maatregels die de haren in m'n nek doen rijzen. als ze maar kunnen belasten en de werkende mens het geld afnemen. meer en meer lijkt het wel dat je gestraft wordt in belgie als je een beter-inkomen of situatie hebt.

maar wat wil je anders als al die minderheden voorgetrokken en gefinanciert dienen te worden, het geld moet van ergens komen en het liefst nog van diegenen die er hard voor werken.

spray-bunny
23 januari 2006, 16:48
Huurprijzen bevriezen is nutteloos en een inbreuk op de vrije markt. In de toekomst zal de vergrijzing er wel voor zorgen dat de prijs zakt.

Vlaams_front
23 januari 2006, 17:02
Ik vraag me af waar de discussie hier over gaat?

Onnodige jobs behouden enkel en alleen om jobs te hebben is toch idioot? Indien het zonder die jobs kan, des te beter aangezien het goedkoper word voor de bevolking.

Goidse
23 januari 2006, 18:09
neeje niet werken brengt hier 'teveel' op in vgl met ongeschoolde arbeid of fabriekswerk.

huurprijsbevriezen // extra belasting op bouwgrond waarop neit gebouwd wordt.. allemaal maatregels die de haren in m'n nek doen rijzen. als ze maar kunnen belasten en de werkende mens het geld afnemen. meer en meer lijkt het wel dat je gestraft wordt in belgie als je een beter-inkomen of situatie hebt.

maar wat wil je anders als al die minderheden voorgetrokken en gefinanciert dienen te worden, het geld moet van ergens komen en het liefst nog van diegenen die er hard voor werken.

"Leve" de S.P.A.
Dit vind ik nu eens ook se. Wie iets wil hebben moet der voor werken. Vroeger was het ook zo: woude overleven met u boerderijke dan moeste begot hard werken of ge ging gewoon dood van de honger.
Nu verdiende meer van den dop dan dat ge zou gaan werken (ken zo iemand...). TOTAAL verkeerde ingesteldheid. Mensen die werken moeten betalen voor mensen die gene klop doen, waar zit logica?

Kermit
24 januari 2006, 20:36
dom, dommer, domst

1. het kan u dus niet schelen dat er mensen zijn die op straat staan om dat ze hun huur niet meer kunnen betalen ... huurprijs steeg de laatste jaren gemiddeld 10 %, een bevriezing is zeker niet misplaatst.

2. "Het zijn weer de walen"-gezever ... ik denk eerder dat het gierige vlamingen zijn die eerste goedkope bouwgrondkopen naast de luchthaven kopen en dan beginnen zagen. Wat de Walen daar mee te maken hebben snap ik niet aangezien zaventem niet eens aan Wallonie grenst.

3. Als ge vindt dat de lonen te hoog liggen, begin bij uw eigen en stapt naar uwen baas en vraag loonsverlaging he, ik heb mij geld nodig. Ge zou nogal wa horen moesten alle lonen nationaal verlaagt worden, ik zou niet graag aan de basis van da idee staan, ik denk da ge gelynched ga worden
het is puur een kwestie van budgetbeheer

Dieleman_F
24 januari 2006, 21:16

net als bureaucratie ;).

Emu
25 januari 2006, 09:20
Ik zoek toch ook wel ooit een jaartje te doppen ofzo later hoor. Kwestie van toch een beetje van die veel te veel betaalde belastingen en sociale bijdragen terug te zien. Mijn harde verdiende centen worden zo onnuttig besteed :( en aan die "Walen" doorgesluisd :(

Mja wat de minister doet hier is zeker een goede zaak. Onnuttige dingen moeten er inderdaad niet zijn. Er zijn nog genoeg openstaande jobs in diezelfde sector, en als die mensen daar geen job vinden dan moeten ze zichzelf maar opscholen/omschakelen. Dat moet ik ook doen.

k995
25 januari 2006, 11:32

Het is toch ook nooit goed he? Mensen zagen dat de opleiding om te rijden te duur is => minister grijpt in maakt opleiding goedkoper => mensen zagen dat er banen verloren kunnen gaan .

k995
25 januari 2006, 11:36

Nee hoor, brussel heeft strengere normen opgesteld=> geen vliegtuigen meer boven brussel => alle vliegtuigen boven vlaanderen=> klachten van vlamingen over lawaaioverlast.

En in brussel zijn de waalse partijen aan de macht hoor, er bestaan geen grote brusselse partijen .

idd

Tw33tst3r
27 januari 2006, 05:40
"Leve" de S.P.A.
Dit vind ik nu eens ook se. Wie iets wil hebben moet der voor werken. Vroeger was het ook zo: woude overleven met u boerderijke dan moeste begot hard werken of ge ging gewoon dood van de honger.
Nu verdiende meer van den dop dan dat ge zou gaan werken (ken zo iemand...). TOTAAL verkeerde ingesteldheid. Mensen die werken moeten betalen voor mensen die gene klop doen, waar zit logica?

mss even stilstaan bij het feit dat die werkloze medemens van u evenals u bijgedragen heeft aan de sociale zekerheid en daardoor zijn recht verdient op een uitkering nadat hij zonder werk komt te zitten

ik ben zelf reeds bijna 3 jaar werkloos, ik kan u genoeg sollicitatiebrieven tonen die ik gestuurd heb en nooit antwoord op gehad heb, in 3 jaar tijd heeft er 1 firma zich aan de wettelijke regeling van een een antwoord op sollicitatie binnen redelijke termijn gehouden...

over dat mensen die werken moeten betalen vr mensen die gene klop doen...

mag ik even vermelden dat ondanks dat ik met +-350€ per maand moet toekomen ik nog steeds procentueel evenveel bijdraag aan de sociale zekerheid, absoluut gezien evenveel bijdraag aan de zorgverzekering als u?

komt hier nog bij dat veel mensen met jobs die zelf in het zwart bijverdienen mensen zoals mij nog parasieten noemen...
dit terwijl het aantal uren door alle in België wonende personen die in het zwart bijverdienen overeenkomt met ontelbaar veel jobs die er nu niet zijn door zwart werk?

ik wijk hier mss fel af van het topic, mr frankly i don't care ...
wrm? omdat ik de stigmatisering van werklozen KOTSBEU ben

indien u een job heeft, WEES BLIJ!!!
op een dag verliest u mss ook uw job door factoren wr u geen inbreng in heeft, graag zou ik u en al die andere werkende mensen die nu zo hoog van de toren blazen eens willen horen, meestal zijn ze tegen dan muisstil en zijn ze blji dat ze kunnen OVERLEVEN via de sociale zekerheid

let op! ik gebruik overleven, niet leven, iets wr tegenwoordig nog maar weinig mensen het verschil zien (vooral dan de mensen die effectief leven :p)

at last back on topic: de voorbije decennia hebben de verschillende regeringen al genoeg kunstmatige jobs in het leven geblazen, eindelijk een minister die deze aanpak durft verlaten en we steigeren, we zouden net blij moeten zijn dat er iemand eens deze aanpak links durft laten liggen en er net regelrecht tegen in komt

mr oh wee als er een minister een nieuw idee lanceert dat evenveel geld kost voor even nutteloze zaken...

logica en politiek lijken wel onverenigbare zaken...

greetz Tweetster

Crashtestdummy
27 januari 2006, 15:17
der zijn toch bedrijven die opleiding in het bedrijf zelf doen?
opleidingen in de vdab, vb vo metsers en torenkraanbestuurders waar ze der ook nen hoop voor nodig hebben...

werk genoeg zenne, ma veel mensen willen geen werk doen da minder dan hun dimploma is :ironic:

en ge gebruikt het woord overleven maar ge zit op internet? :wtf:

Tw33tst3r
27 januari 2006, 15:43
der zijn toch bedrijven die opleiding in het bedrijf zelf doen?
opleidingen in de vdab, vb vo metsers en torenkraanbestuurders waar ze der ook nen hoop voor nodig hebben...

werk genoeg zenne, ma veel mensen willen geen werk doen da minder dan hun dimploma is :ironic:

en ge gebruikt het woord overleven maar ge zit op internet? :wtf:

opleidingen in meeste bedrijven zijn lachertjes, zoethoudertjes om wettelijk in orde te zijn, bvb een seminarie ivm tijdsmanagement gedurende 2 dagen leuteren over trucjes dat je op je bureau moet gaan zitten als er een collega langskomt terwijl je er geen tijd voor hebt, zucht dak da heb moeten meemaken, stond wel geweldig op mijn cv, ben er al meermaals voor opgebeld door potentiële werknemers of ik dit werkelijk onder knie had... (exit sarcasm mode)

ik heb geen diploma middelbaar onderwijs (ben momenteel wel bezig om dit alsnog te behalen), werk weigeren of vr bepaalde jobs niet solliciteren...
mss dat ik niet graag mensen opbel om te vragen of ze product X en Y willen kopen omdat ik zelf dit soort telefoontjes haat?
mss dat ik na 20 x te horen te krijgen dat ik teveel tussen mijn benen heb hangen om in aanmerking te komen vr job? (vb. gezocht M/V verkoopSTer, moogt proberen hoor, gl :p)
mss dat men mij in interimkantoors tot 100X toe vraagt of ik wel echt vr een job aan de band wil gaan aangezien ik programmeur geweest ben?
mss dat er zelfs firmas zijn die mij gwn weigeren omdat ik vanuit mijn werkervaring overgekwalificeerd zou zijn?

opleidingen van vdab?
ik zal hier es een schoon voorbeeld geven van de opleidingen van de vdab:
ik heb 2 jr ervaring als AS400/cobol programmeur echter geen diploma mid. ond.
iemand die bejaardenverzorging op beroepsniveau heeft gedaan en zonder ooit een pc aangeraakt te hebben komt in aanmerking vr een opleiding tot programmeur bvb in java, dit mits toelatingsproef

ik heb voorgesteld om toelatingsproeven af te leggen (terwijl mijn werkervaring bewijst dat ik er de kwalititeiten en kennis voor bezit), zelfs dit werd mij geweigerd op basis v/h feit dat ik geen diploma had... :s

ivm opleidingen tot metser, etc.
als een boer die op subsidie kan overleven niet van beroep moet veranderen omdat er blijkbaar sprake is van overproductie dan hoor ik niemand steigeren mr oh wee als iemand anders zijn toekomst ook graag zelf kiest...
komt daar nog es bij dak sinds een jaar of 2-3 deruit ben omtrent mijn geaardheid en dat ik geen zin heb om in een macho-milieu te werken?

ivm dat overleven en op internet zitte?
ik woon mss (terug) bij mijn ouders zonder wie ik nu afhankelijk zou zijn van ocmw? mss betalen zij wel de adsl factuur omdat ze er nu eenmaal zelf ook opzitten?
mss mag ik nog blij zijn hierdoor want hier door kan ik toch wel zeker 1 / 2 maanden eens nr een café gaan en een pint drinken en kan ik es eentje teruggeven als er getrakteerd wordt, geweldig voor je sociale leven hoor toekomen met den dop :s

ochja, zoals ik al tegen zoveel werkende mensen heb gezegd: we spreken elkaar wel als je ook es zonder job zit in een economische crisis...
ik was btw zelf vroeger ook van principe, wie wil werken kan werken, laat mijn ervaring me nu net op die fout gewezen hebben :)

kga hier nie verder op replyen want tis wreed offtopic, kon me gwn nie inhouden omdat ik nu al minstens 2 jaar dit soort verwijten naar mijn kop krijg van mensen die nooit in dezelfde situatie gezeten hebben... :/

DogFacedGod
27 januari 2006, 16:17
tis toch altijd iets. :p

Moest er hier gestaan hebben "meer controles bij autokeuring" dan zou iedereen zitten te klagen en te zuchten dat we nu meer afgeript worden omdat we iedere keer 25 euro moeten betalen.

Nu er hier staat "hervorming autokeuring" wat in weze betekent minder verplichte controles, zit iedereen te klagen en te zuchten over de verloren jobs.

Tw33tst3r
27 januari 2006, 17:36
tis toch altijd iets. :p

Moest er hier gestaan hebben "meer controles bij autokeuring" dan zou iedereen zitten te klagen en te zuchten dat we nu meer afgeript worden omdat we iedere keer 25 euro moeten betalen.

Nu er hier staat "hervorming autokeuring" wat in weze betekent minder verplichte controles, zit iedereen te klagen en te zuchten over de verloren jobs.

mja de gemiddelde belg is mss zoals een cliché-huisvrouw, teveel tijd dus klagen anders vervelen ze zich :p is er niets om klagen? we VINDEN wel iets :p:p