PDA

Volledige versie bekijken : alles voor kinderen moet weg?

=CID=Drone
18 januari 2006, 12:11
nu ja, dees gaat toch wa 'ver' ze :cry: , omden duur verplichten ze de kinderen om thuis te blijven en achter de pc/tv/console te kruipen in de vakantie :help:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GB3MUSA4

virox
18 januari 2006, 12:15
ik snap da ook nie, ik zou es wille weten welken mensen tegen zoiets kunnen zijn :s

Emu
18 januari 2006, 12:22
Mensen zoals ik... niet iedereen vind het prettig om de hele dag gekwetter te horen, en al zeker niet als je 's nachts moet werken.

Trouwens zoals in het artikel staat het is in een woongebied/wijk. Dat is ook niet direct een plek waar zulke activiteiten zouden moeten worden georganiseerd.

Er is namelijk nog altijd een verschil tussen 5 kinderen die zich voor uw deur of in de omgeving amuseren, dan een grote hoop van 50+ kinderen die niets doen dan lawaai maken tenzij jij ook wel eens wil genieten van je rust na thuis te komen van je zware werkdag...

ComputerVISTA
18 januari 2006, 12:25
Ik heb ook nog rechtover een speelplein gewoond waar de ganse dag tot een flink stuk 's avonds speelpleinwerking aan de gang was en beleve me dat is niet altijd even prettig. Dubbele beglazing zegt u? Denkt ge dat ik dat niet had? ;)

Ik kan veel verdragen maar soms wordt het voor een bep. persoon te veel. Er zijn imo genoeg terreinen waar geen huizen staan. Ik deed toen veelal nachtdienst en shiften van 2 volle dagen en als je dan rust wilt en die der niet is kan dat ferm gaan irriteren.

hendrik1
18 januari 2006, 12:26
Dit doet me denken aan sommige toestanden in Zaventem, maar ook aan dat idioot verhaal van vorig jaar toen een buur een klacht indiende omdat de schoolbel wat te hard belde. Allemaal weerspiegelingen van het veranderde beeld in de maatschappij, niemand kan blijkbaar nog iets verdragen.
Of het nu gaat over relaties of over 'alledaagse' zaken, het is blijkbaar overal hetzelfde. Tssss :(

Ik ga niet zeggen dat enkele commentaren niet rechtvaardig zijn, maar in veel gevallen moet je toch vaststellen dat het meer en meer voorkomt (en dat het op te lossen valt met wat verdraagzaamheid in te bouwen).

Ferux
18 januari 2006, 12:28
Omg, wat een egoïsten.. als ik in juni examens moet leren, dan passeren hier allemaal klein mannekes met veel lawaai. Dat irriteert mij niks: die mannekes maken plezier en wat is er beter als opvoeding dan wat te sporten enz? Damn.. Mensen begrijpen alsmaar minder en minder dat ze niet alleen op de wereld zijn.

vogelnestje
18 januari 2006, 12:32
ik vind het redelijk logisch dat dat doorgaat in een woongebied... Tis toch niet de bedoeling om dat op industrietereinen te gaan doen, en recreatietereinen hebt ge niet genoeg é. Of zou je ze dan op landbouwgrond laten spelen? Meestal gebeurt dit op een school/wijkcentrum en ik vind dit maar logisch.

De reactie van Anciaux vind ik maar stom eigenlijk (zie artikel) "Realiseert die rechter niet dat hij zelf klein is geweest" Ik denk gewoon dat de wetgeving hierop slecht inspeelt, die rechter past ook maar de letter van de wet toe.

@ Emu: ik vind het argument van nachtwerk niet gelden: dan kun je beginnen vragen int stad dat alle mensen overdag hun mond houden, de trams niet meer hun bel laten rinkelen, want overdag hebt ge toch ook wat lawaai hier aan de Nederkouter in Gent.

ComputerVISTA
18 januari 2006, 12:38
Dit doet me denken aan sommige toestanden in Zaventem, maar ook aan dat idioot verhaal van vorig jaar toen een buur een klacht indiende omdat de schoolbel wat te hard belde. Allemaal weerspiegelingen van het veranderde beeld in de maatschappij, niemand kan blijkbaar nog iets verdragen.
Of het nu gaat over relaties of over 'alledaagse' zaken, het is blijkbaar overal hetzelfde. Tssss :(

Ik ga niet zeggen dat enkele commentaren niet rechtvaardig zijn, maar in veel gevallen moet je toch vaststellen dat het meer en meer voorkomt (en dat het op te lossen valt met wat verdraagzaamheid in te bouwen).

Zaventem was er eerst en dan nog weet ja als je aan een vliegveld gaat wonen dat uitbreiding en lawaai één van de opties is, waar ik woonde was geen speelplein en een godganse dag zoals ik het beschrijf is geen fun. Ik woon nu recht over een kliniek en wonde rboven wonder heb ik hier geen klagen. Ik heb in elke geval minder last van het verkeer en de ambulances dan een hele dag lang kinderen tot 's avond. Zeker als ik men rust op bepaalde dagen kon gebruiken.

AkiMbO
18 januari 2006, 12:39
Ik woon in de streek, en ken de situatie een beetje.

(we wilden daar ooit met de school een fuif geven, maar dat heeft het buurtcommité - bestaande uit voornamelijk oude klaagzakken...go figure - helaas niet goedgekeurd.)

Het is zo dat er bij fuiven in het verleden al een paar keer nachtlawaai is geweest, en hier en daar een vandalenstreek plaatsvond.
Dat het aantal/soort fuiven dus wordt gelimiteerd zou ik perfect normaal vinden. (en dat is ook al een eind zo, confer hierboven)

Maar dat de speelpleinwerking (overdag, rarara wie dan thuis is....Werklozen en oudjes -laat ons nu nog mensen met nachtwerk buiten beschouwing laten, want anders kun je alles gaan verbieden-) wordt verboden, dat vind ik er echt over !!

Zoals reeds gezegd betekent dit het einde van het begrip 'spelen' en dat zal de maatschappij alles behalve ten goede komen...
Zeker als je weet dat er rond ieder speelplein wel ergens een klaagzak woont, die nu heeft gezien dat je zo'n proces wel degelijk kunt winnen.
Hopelijk komen er wetsaanpassingen, zodat het onmogelijk kan worden verboden. Anders is de jonge jeugd gedoemd om zelfs op zonnige zomerdagen voor hun pc/playstation te gaan zitten of op straat te gaan rondhangen.

killgore
18 januari 2006, 13:09
Mensen zoals ik... niet iedereen vind het prettig om de hele dag gekwetter te horen, en al zeker niet als je 's nachts moet werken.
Hier kan ik perfect inkomen, des te meer omdat mijn vader zelf iemand is die 's nachts werkt.

Ma ge gaat mij niet zeggen dat die hele buurt daar 's nachts werkte <_<. Vo mensen die niet 's nachts werken kan ik totaal niet begrijpen welke last ze overdag hebben van kleine kinderen (ook al zijn het er 50). Dergelijke mensen kan ik persoonlijk het best omschrijven zoals hierboven gezegd als egoïsten.

Hier in de buurt is er ook een speelplein (geen officiële werking, ma in de zomer loopt dat daar ook vol), en daar heb ek nog nooit klachten over gehoord :).

zweebee
18 januari 2006, 13:28
Als ge toch slaapt overdag, wa is dan het probleem? Dubbele beglazing & rolluiken dicht ... als ge toch heel de nacht gewerkt hebt dan zulde toch willen slapen zeker?

Tis inderdaad waarschijnlijk een klacht van de oudere generatie. Kvind het heel spijtig en heel kortzichtig, kzou ook liever willen da mijn kinderen later op een speelplein gaan spelen dan dat ze zitten te gamen of iets dergelijk.

Ik woon ook in een woonwijk waar massa's kinderen zijn, en die maken ook veel lawaai (hoe zoude zelf zijn?) terwijl dat ik veel moet leren nu ... en dan? Laat de jeugd hun jeugd toch en zet uw eigen egoïsme een fractie van een seconde opzij. Trouwens hier loopt da volk met honden die blaffen en vogels die kwetteren (veel groen) ... wa moeten we dan doen? Bomen afzagen en honden afmaken ofwa? Iedereen binnen achter de tv en geen enkel lawaai op straat ... nog even vergeten dat de auto's dan ook wegmoeten ... want misschien vinden oma&opa het niet prettig da gij ze om 6u smorgens wakker maakt als ge terugkomt van uwe late shift? (n/o)

Kortom, een beetje meer vooruitziendheid & altruïsme aub !

devilface
18 januari 2006, 13:35
Wat ik aan dit hele verhaal nog het ergst vind is dat die buurtbewoners direct naar de rechter zijn gestapt alvorens is te overleggen met de gemeente/speelplein/... Als wij vroeger buiten speelden en we maakten teveel lawaai, dan schoot onze buurman ook wel is uit zijn sloffen. De mens is zelfs is bij ons komen aanbellen nadat wij daar 5 keer belleke trek hadden gedaan.

@ hendrik1: Lawaai van de luchthaven in Zaventem is nog wel een lichtelijk ingewikkeldere zaak dan een speelplein hoor.

Racemaniac
18 januari 2006, 14:05
nu net in't nieuws weer een speelplein da moet sluiten wegens lawaai overlast etc....

dus 'k neem aan dat we best ineens preventief alle speelpleinen met een woonhuis in een straal van 500m opdoeken?

er zijn ook al creches aangeklaagd voor last, dus laten we ook ineens elke creche met een woonhuis in de buurt opdoeken?

ook zowat alle geneesmiddelen voor kinderen zijn uit de handel genomen tegenwoordig uit schrik voor rechtzaken, mss die enkele laatste geneesmiddelen die er nog zijn ook vlug uit de handel halen?

'k kijk al uit naar de vrolijke toekomst zonder geneesmiddelen voor kinderen, of opvang, of plaats om zich uit te leven

de wereld wordt er elke dag weer een beetje beter op :)

spray-bunny
18 januari 2006, 14:11
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=389383 :unsure:

stoffer
18 januari 2006, 14:12
Ik vind het raar dat niemand dat een beetje kan begrijpen
Gekwetter van spelende kinderen kan 1 van de meest irritante zaken zijn wanneer ge u moet concentreren (werk, blokken) en in slaap vallen lijkt me ook niet echt simpel. Ge kunt dat een paar keer verdragen mor beeld u in dat ge 2e zit hebt in augustus en moet blokken met die klein mannen. Der gaan er niet veel zijn die dan nog zo pro-speelplein-in-woonwijk zullen redeneren.
Tis niet dat er geen andere locaties in de buurt zullen bestaan waar zo'n zaken georganiseerd kunnen worden.

@zweebee
Spelende kinderen <> voorbijrijdende auto's
Kwoon redelijk dicht bij de autostrade (loopt achter onze tuin), en auto's veroorzaken een monotoon geluid die ge op den duur gewoon niet meer hoort.
Kwoon ook in een woonwijk waar der in de zomermaanden veel kinderen spelen en dat kunde niet negeren. Ge kunt er ook niks aan doen in zo'n geval want de mensen denken daar pas zelf aan als hun eigen zoon of dochter zal moeten studeren maar ik kan heel goed verstaan dat wanneer ge iedere dag 30 spelende kinderen moet horen ge het kotsbeu zijt.

fr][st][
18 januari 2006, 14:13
verdraagzaamheid is een onbestaand woord geworden in deze samenleving , verzuren conquers over all ...
ze moeten verdomme blij zijn dat er nog zo'n organisaties bestaan :sop:

ik snap nu ook wel dat elke dag gejank van kinderen moeten aanhoren wat te veel van het goeie wordt maar daar zijn toch andere oplossingen voor .

Racemaniac
18 januari 2006, 14:15
dees is algemener :p

'k vind trouwens sa van die geneesmiddelen (van m'n moeder, apotheker, gehoord) veel erger... meestal moet ze nu bereidingen maken voor kinderen, maar die dosissen zijn véééél minder nauwkeurig....

affin, merge if you must...

Grim
18 januari 2006, 14:16
Ik vind het raar dat niemand dat een beetje kan begrijpen
Gekwetter van spelende kinderen kan 1 van de meest irritante zaken zijn wanneer ge u moet concentreren (werk, blokken) en in slaap vallen lijkt me ook niet echt simpel. Ge kunt dat een paar keer verdragen mor beeld u in dat ge 2e zit hebt in augustus en moet blokken met die klein mannen. Der gaan er niet veel zijn die dan nog zo pro-speelplein-in-woonwijk zullen redeneren.
Tis niet dat er geen andere locaties in de buurt zullen bestaan waar zo'n zaken georganiseerd kunnen worden.

Vind ge het ni logischer dat gij dan ergens anders gaat studeren ipv van een bende van 50 kinderent e re-alloceren kunt ge even goed tijdelijk efkes bij familie ofzo gaan studeren. Dat gij tweede zit hebt is trouwens niet de schuld van die kinderen, zie niet in waarom zij zouden moeten opdraaien voor het feit dat gij der ni van den eerste keer door waart.
Laat die gastjes hun amuseren op een deftig en toegankelijk terrein aub, en zet efkes u frustraties opzij voor een beetje kindergeluk in de straat.

pina
18 januari 2006, 14:16
reply dan in die topic...

TekkaBlade
18 januari 2006, 14:17
Eerlijk gezegd kan ik ook totaal niet tegen roepende kinderen...
Luid lachen en wat nog allemaal, geen problemen mee maar het constante gekrijs is gewoon nuitstaanbaar...
Ook als kind moet je regels hanteren... Als je als volwassen man/vrouw veel lawaai maakt verstoor je de openbare orde...

Het sluiten van een speelplein lijkt misschien een drastische zaak maar daar ga ik geen oordeel over vellen. Ik weet immers niet waar dat speelplein gelegen is, hoe lang het daar al is etc...

Ook het sluiten van een creche lijkt drastisch maar wederom weten we niet hoe het zit. Sommige huizen zijn echt slecht geïsoleerd en mensen zijn vaak niet tolerant genoeg. Maar als je dag na dag een gekrijs hebt langs de ene kant van je woning word je dat ook beu. Je weet best wel dat kinderen veel lawaai kunnen maken en dat je de buren ook hun rust moet gunnen, rekening houden met elkaar noemt dat. Als je zelf geen maatregelen treft om wat meer geluidsisolerend materiaal te benutten, sjah... Eigen schuld...

Over geneesmiddelen... Een kind dat iets overkomt is direct al een pak erger dan wanneer een volwassen persoon iets overkomt. Kinderen zijn dan ook zwek in onze ogen en hebben onze bescherming nodig, maw, we overdrijven vaak. Kinderen kunnen ook vaak niet relativeren... Als wij een oorontsteking hebben vloeken we eens hard enzovoort, kinderen gaan constant schreeuwen en jammeren dat ze pijn hebben, wat ons nog meer doet overdrijven.
Geneesmiddelen zijn nodig, maar als je als fabricant wordt veroordeeld omdat ( en dit zal meestal zijn omdat ze de bijsluiter niet duidelijk genoeg hebben gemaakt ) de ouders iets misdoen... sjah... Los het dan zelf maar op.

TekkaBlade
18 januari 2006, 14:17
nu net in't nieuws weer een speelplein da moet sluiten wegens lawaai overlast etc....

dus 'k neem aan dat we best ineens preventief alle speelpleinen met een woonhuis in een straal van 500m opdoeken?

er zijn ook al creches aangeklaagd voor last, dus laten we ook ineens elke creche met een woonhuis in de buurt opdoeken?

ook zowat alle geneesmiddelen voor kinderen zijn uit de handel genomen tegenwoordig uit schrik voor rechtzaken, mss die enkele laatste geneesmiddelen die er nog zijn ook vlug uit de handel halen?

'k kijk al uit naar de vrolijke toekomst zonder geneesmiddelen voor kinderen, of opvang, of plaats om zich uit te leven

de wereld wordt er elke dag weer een beetje beter op :)

Luid lachen en wat nog allemaal, geen problemen mee maar het constante gekrijs is gewoon nuitstaanbaar...
Ook als kind moet je regels hanteren... Als je als volwassen man/vrouw veel lawaai maakt verstoor je de openbare orde...

Het sluiten van een speelplein lijkt misschien een drastische zaak maar daar ga ik geen oordeel over vellen. Ik weet immers niet waar dat speelplein gelegen is, hoe lang het daar al is etc...

Ook het sluiten van een creche lijkt drastisch maar wederom weten we niet hoe het zit. Sommige huizen zijn echt slecht geïsoleerd en mensen zijn vaak niet tolerant genoeg. Maar als je dag na dag een gekrijs hebt langs de ene kant van je woning word je dat ook beu. Je weet best wel dat kinderen veel lawaai kunnen maken en dat je de buren ook hun rust moet gunnen, rekening houden met elkaar noemt dat. Als je zelf geen maatregelen treft om wat meer geluidsisolerend materiaal te benutten, sjah... Eigen schuld...

Over geneesmiddelen... Een kind dat iets overkomt is direct al een pak erger dan wanneer een volwassen persoon iets overkomt. Kinderen zijn dan ook zwek in onze ogen en hebben onze bescherming nodig, maw, we overdrijven vaak. Kinderen kunnen ook vaak niet relativeren... Als wij een oorontsteking hebben vloeken we eens hard enzovoort, kinderen gaan constant schreeuwen en jammeren dat ze pijn hebben, wat ons nog meer doet overdrijven.
Geneesmiddelen zijn nodig, maar als je als fabricant wordt veroordeeld omdat ( en dit zal meestal zijn omdat ze de bijsluiter niet duidelijk genoeg hebben gemaakt ) de ouders iets misdoen... sjah... Los het dan zelf maar op.

Preske
18 januari 2006, 14:20
Zaventem was er eerst en dan nog weet ja als je aan een vliegveld gaat wonen dat uitbreiding en lawaai één van de opties is, waar ik woonde was geen speelplein en een godganse dag zoals ik het beschrijf is geen fun. Ik woon nu recht over een kliniek en wonde rboven wonder heb ik hier geen klagen. Ik heb in elke geval minder last van het verkeer en de ambulances dan een hele dag lang kinderen tot 's avond. Zeker als ik men rust op bepaalde dagen kon gebruiken.

psssssssssssst, hij heeft het niet over het vliegveld, maar over een schoolbel

hendrik1
[st][']verdraagzaamheid is een onbestaand woord geworden in deze samenleving , verzuren conquers over all ...
.

Idd, als je zo'n zaken leest dan stel je je toch vragen:

''Toch is het niet de eerste keer dat kindergespeel op weinig begrip kan rekenen. Kinderopvang De Bloesemboompjes in Kessel-Lo verhuisde onlangs voor de vijfde keer in vijf jaar tijd, op de vlucht voor klagende buren. Ook bij de buitenschoolse opvang Pietje Pek in Brugge zijn er al zes jaar problemen met geïrriteerde buren. ''

@preske, ''da get maar weet''; die schoolbel daar is echt niet te doen, bijna een 747 dat over je vliegt :)

Racemaniac
da's ni van bijsluiter ni duidelijk genoeg maken, maar gewoon mensen die de bijsluiter ni lezen, en dan domme dingen doen...

Grim
18 januari 2006, 14:21

Triestig. Echt waar. Ik heb nu al compassie met uwe kleine later. Een kind da hem amuseert en lawaai gaan dikwijls hand in hand. Plakt ne plakker op zijne mond en das tzelfde ni meer. Als kind regels hanteren, pfff, daar is later meer dan tijd genoeg voor. Opvoeding tot daar aan toe, maar alles op zijne tijd. Laat kinderen in hun welverdiende vakantie hun ding gewoon doen, kans is groot dat zij degenen zijn die later voor u pensioen moeten zorgen. Khoop dat wij dan op wa meer begrip mogen rekenen van hun. Egoistische maatschappij. Tis naar de knoppen.

DigitalOverdose
18 januari 2006, 14:21
Ik vin dit gewoonweg onbegrijpelijk. Straks moet ge als koppel nog aan uw buren toestemming gaan vragen om kinderen te mogen hebben want tenslotte zouden die mensen daar wel eens last van kunne hebben...

Ik vraag me af waar den tijd gebleven is toen kinderen nog gewaardeerd werden want zij zijn toch den toekomst of ni? Nee, tegenwoordig worden kinderen als ne last beschouwd. Jonge mensen willen ze nimeer kopen want het zou eens wa tijd kunnen kosten om ze op te voeden, mensen met kinderen worden bezien als ne last voor de maatschappij want die trekken kindergeld en kinderen zelf in de buurt zijn al even erg als een luchthaven...
Ondertussen komen we wel voor't minste op straat als't om migranten, werklozen en ander sociale gevallen gaat, en degeen die daartegenin durven gaan worden meteen bestempeld als extreem rechts. Maar opkomen voor onze eigen kinderen, ho maar... Dat is nu net een van de weinige dingen die niet meer kunnen in onze huidige 'alles-moet-kunnen'-maatschappij.

En BTW: ik werk zelf in shiften en mijn vrouw is 3 jaar onthaalmoeder geweest. 5, 6 of zelfs 7 klein mannen tegelijkertijd in huis zijn geen uitzondering geweest hier. De keren dat ik wakker ben geworden van die kinderen zijn een pak zeldzamer geweest dan de keren dat het was omdat een van m'n buren de gazon afreed, een BBQ'ke voor familie of vrienden in den hof hield, hout aan't zagen was of het een of ander aan't slijpen of de zoveelsten oelewapper het in de winter nodig von om zijnen auto te laten warmdraaien ipv ff af te krabben.

Sry maar de mensen die van een simpel speelpleintje al een probleem maken, da noem ik pas echt bekrompen en onverdraagzaam.

GTM
18 januari 2006, 14:23

'k vind trouwens sa van die geneesmiddelen (van m'n moeder, apotheker, gehoord) veel erger... meestal moet ze nu bereidingen maken voor kinderen, maar die dosissen zijn véééél minder nauwkeurig....

Algemener? Niks algemener. Zo hebben we hier straks over elk onderwerp 5 threads.
Als je iets over dit onderwerp te zeggen hebt, zeg dat dan in de bestaande thread.

Thin Liz
18 januari 2006, 14:31

Ik ben ook apotheker, nu moet je mij eens uitleggen wat je (ze:)) bedoelt met 'minder nauwkeurig'. Het is natuurlijk zo dat je kleinere hoeveelheden moet afwegen, maar als je een verdunning maakt dan zie ik niet in wat het probleem is en waarom dit 'zoveel' keer minder nauwkeurig zou zijn.
Dat er massa's geneesmiddelen uit de handel genomen worden omwille van rechtzaken daar merk ik ook weinig van. Het overgrote deel blijft gewoon bestaan, de bijsluiters zijn op zo'n manier geschreven dat fabrikanten zeer goed ingedekt zijn.

spray-bunny
18 januari 2006, 14:32
Ik denk dat een en ander ook ligt aan onze ruimtelijke ordening. Heel Vlaanderen is volgebouwd dus is het niet zo makkelijk om nog plaats te vinden waar je zo'n activiteiten kan doen zonder dat je iemand stoort.

Is mss wat vergezocht maar soit...

EternalSilence
18 januari 2006, 14:38
:wtf:
da zijn zo van die echt domme buren hee
echt zo van die mensen die geen greintje karakter hebben
ok ik versta wel, als ge bv: de nacht hebt op uw werk, en ge kunt nie slapen overdag door al da lawaai... ja .. da ge dan miss zoekt of er geen andere manieren zijn voor in slaap te geraken.. miss oordopkes

maar naar de rechter stappen en de kinderen verbieden te spelen .. :wtf:
ons speelplein in Desselgem ligt in mijn vroeger school, de basis school van desselgem (ik noem da de jongensschool :p... want in mijne tijd waren er daar miss maar 5 meiskes in heel die schole :D) .. welnu .. da ligt dus ook in een woonzone, ook in een bebouwde kom
maar .. de school maakt als een waren hele omheining van gebouwen, die wss alle geluid dat naar buiten wil om de buren te gaan plagen, niet weg kan
dat ze dan zoiets zoeken ..
miss allemaal heggen plaatsen, van die hele hogen enzo

Re@V0r
18 januari 2006, 14:39
mensen zagen altijd als hun kinderen ganse dagen binnen zitten en achter de pc/tv zitten, maar als ze buiten komen beginnen ze dan te zagen over burengerucht... :ironic:

trouwens, overdag hebt ge daar toch gene last van :wtf:
tis ni da ze snachts lawaai zitten te maken ofzo

Racemaniac
18 januari 2006, 14:42
zo nauwkeurig als in de industrie kunt ge sowieso al ni

en m'n moeders spreekt van da ze af en toe dosissen moet afwegen van't niveau van de nauwkeurigheid van de weegschaal....
ge kunt wss idd veel meer afwegen en verdunnen, maar dan zult ge wel wa meoten weggooien en zo, en dan doorrekenen of zo?
dus alles dan duurder maken?

overigens, als ze een siroop moet maken of zo, kan da ook goe zijn dat het actieve middel ni helemaal goed verspreid zit of zo (al doen ze uiteraard erg hun best om het goed te mengen en zo)

het komt er gewoon op neer da hoe kundig ge ook zijt in bereidignen, ge ni het minste in de buurt komt van industriele dingen, die een voor een van de markt worden gehaald vanwege idiote rechtzaken....

ec8or
18 januari 2006, 14:44
hierzie, weer een reden die mijn anti-vergrijzingsgevoel voedt - die bejaarden lijken wel constant te lopen zeiken over vanalles en nog wat + dan zijn ze ook nog eens de meest storende factor in bvb het verkeer als ze ten allen koste tijdens het spitsuur naar god weet waar moeten rijden... of in de winkel of op de post als je tss de middag snel even ergens binnen wilt wippen, wie staat daar dan met z'n kar volgeladen om 12u07 aan de kassa? juist die bejaarden weer...

ipv kinderen/speelpleinen af te schaffen, dat ze eens wat werk beginnen maken van zeikende grijzaards af te schaffen, of te verzamelen op een plaats ergens buiten al het gebeuren, zodat ze door noiemand worden lastig gevallen en zelf ook niemand kunnen lastig vallen.

Neen aan vergrijzing! :woohoo:

Emu
18 januari 2006, 14:46
Ik wil ook nog wel even toevoegen, dat sommige klagen omdat het misschien niet meer is uit te houden. Maar er zullen inderdaad ook wel een hoop zure klaagzakken hebben tussengezeten... Er is ook nog een verschil tussen een uurtje gekwetter per week of elke dag 4-8 uur gekwetter.

En ja dat van die schoolbel, persoonlijk kan ik mij niet inbeelden dat je daar direct klacht voor gaat indienen zonder eerst eens met die schooldirecteur te hebben gesproken om te vragen of die bel stiller kon, anders moet je toch al wel een echte verzuurde kloot zijn lijkt mij. Persoonlijk denk ik eer dat het dan ook wel zo geweest is dat de school zijn vraag negeerde en dat hij daarna klacht is gaan indienen.

Is zoals wonen naast een treinspoor, en overdag elke 20minuten een trein voorbij horen komen, sommige mensen zullen het gewoon worden, voor andere blijft het een hel en enorm irritant, ik zit zo eerder in het midden denk ik. Beetje lawaai kan maar men moet zeker niet overdrijven.

PS Ik daag u ook eens uit om 1 maand naast een pretpark zoals bobejaanland te gaan wonen :D Ik heb er ne vriend wonen, geloof me, in het seizoen, alles behalve plezant...

Thin Liz
18 januari 2006, 14:53
Als ik een bereiding maak dan weeg ik af op een weegschaal die tot op een duizendste van een gram nauwkeurig is. In relatie met de industrie is dit niet even nauwkeurig misschien, maar dit is ook niet nodig! Op mijn (of eender ander in een gewone apotheek) digitale weegschaal weeg je ook nooit zaken af onder 30 milligram. (en ik denk dat hier wat verwarring is) Zulke hoeveelheden komen af en toe voor, maar dan maak je gewoon een simpele verdunning met wat lactose en het probleem stelt zich niet meer. Dat doorrekenen doe je ook nooit, je gebruikt het wel bij een volgende bereiding.

Ofwel heeft je moeder geen digitale weegschaal, en dan kan ik het wel verstaan wat ze zegt :)

Racemaniac
18 januari 2006, 14:56
Als ik een bereiding maak dan weeg ik af op een weegschaal die tot op een duizendste van een gram nauwkeurig is. In relatie met de industrie is dit niet even nauwkeurig misschien, maar dit is ook niet nodig! Op mijn (of eender ander in een gewone apotheek) digitale weegschaal weeg je ook nooit zaken af onder 30 milligram. (en ik denk dat hier wat verwarring is) Zulke hoeveelheden komen af en toe voor, maar dan maak je gewoon een simpele verdunning met wat lactose en het probleem stelt zich niet meer. Dat doorrekenen doe je ook nooit, je gebruikt het wel bij een volgende bereiding.

Ofwel heeft je moeder geen digitale weegschaal, en dan kan ik het wel verstaan wat ze zegt :)
een digitale alleszins wel, waar het exact van toepassing is weet ik zelf ni precies, maar het is hoe dan ook allesbehalvie ideaal da ze pillen moeten kapotdoen en daar kindermiddeltjes van moeten maken en zo omdat de industrie teveel schrik heeft om zelf dingen te maken.

hoe het exact zit met dingen afwegen en zo geen idee, ik werk ni in die apotheek ^^, het is gewoon absoluut idioot dat apothekers zo'n dingen moeten maken terwijl de industrie da beter kan...

Thin Liz
18 januari 2006, 15:02
De grootste reden, volgens mij, waarom wij zo'n zaken bereiden is gewoon het feit dat de industrie hier meer geld zou instoppen dan dat ze eruit zouden krijgen moesten ze het zelf maken. Sommige zaken komen zodanig weinig voor dat het gewoon niet rendabel zou zijn. Je zou kunnen zeggen dat ze 'op maat' geschreven zijn. Een echt probleem zie ik hierin ook niet, in de apotheek ligt de nauwkeurigheid ook al hoog genoeg hoor :)

TekkaBlade
18 januari 2006, 15:02
Triestig. Echt waar. Ik heb nu al compassie met uwe kleine later. Een kind da hem amuseert en lawaai gaan dikwijls hand in hand. Plakt ne plakker op zijne mond en das tzelfde ni meer. Als kind regels hanteren, pfff, daar is later meer dan tijd genoeg voor. Opvoeding tot daar aan toe, maar alles op zijne tijd. Laat kinderen in hun welverdiende vakantie hun ding gewoon doen, kans is groot dat zij degenen zijn die later voor u pensioen moeten zorgen. Khoop dat wij dan op wa meer begrip mogen rekenen van hun. Egoistische maatschappij. Tis naar de knoppen.

Nu denk jij enkel aan de kinderen...

Ik wil gewoon benadrukken dat je het ook wel kotsbeu wordt dat er op elke zonnige of warme dag een heel nest kinderen van 's ochtends vroeg tot in de late namiddag zitten te krijsen.

De gebuurte wil ook eens wat rust hebben op zo'n dag...
1. Je kan je venster niet openzetten, dat maakt het lawaai enkel erger...
2. In de tuin zitten met vrienden om wat gezellig te babbelen kan al snel verstoord worden door de zoveelste kreet
3. Studeren of gelijk welk werk dat intensief om concentratie vraagt is moeilijker

Als de buren eens een feestje willen geven, np... Dat gebeurt zelden... Maar elke zonnige dag dat gekrijs hebben, neen dank je.

stoffer
18 januari 2006, 15:03
Vind ge het ni logischer dat gij dan ergens anders gaat studeren ipv van een bende van 50 kinderent e re-alloceren kunt ge even goed tijdelijk efkes bij familie ofzo gaan studeren. Dat gij tweede zit hebt is trouwens niet de schuld van die kinderen, zie niet in waarom zij zouden moeten opdraaien voor het feit dat gij der ni van den eerste keer door waart.
Laat die gastjes hun amuseren op een deftig en toegankelijk terrein aub, en zet efkes u frustraties opzij voor een beetje kindergeluk in de straat.

Lol?
Beseft ge het absurde van hetgeen ge zegt?
Die mensen wonen daar en hebben betaald voor hun huis, maw tis van hen. Hoe kunt ge dan verwachten dat deze mensen zich moeten aanpassen?
Er zijn genoeg alternatieven waar speelpleinwerking georganiseerd kan worden zodat iedereen tevreden is. Maar blijkbaar vinden de mensen die er geen last van hebben het noodzakelijk dat dergelijke zaken in woonwijken gebeuren?
Toch raar dat de buurt erover klaagt en diegenen die er niks mee te maken hebben zomaar tegen de buurtbewoners zijn.

Persoon x heeft ongeval omdat een dronken chauffeur nu eenmaal een paar fietsers op het fietspad meeneemt. Persoon x verlies 2 maanden in het ziekenhuis. Persoon x heeft 2e zit. Persoon x, het is uw eigen schuld, ga naar je familie! Dedju familie van Persoon x woont aan de andere kant van België.

Velen klappen hier over "verdraagzaamheid", mor dat wordt blijkbaar enkel toegepast op minderwaardigheidsgroepen. (kinderen, holebis, ...)
Bekijk het eens uit het standpunt van de omwonenden die er last van hebben. Denkt ge nu echt dat dit allemaal kinderhaters zijn die ieder kind liefst van de aardbol zien verdwijnen?

Wacht tot gulle in zo'n situatie zit, dan gaat ge wel anders klappen.
En nee ik zit er gelukkig niet in. Al heb ik in juni last van spelende kleuters die rondcrossen in de crèche hier vlak naast mijn kot. Gelukkig, heeft de unief nu eindelijk precies ook ingezien dat het eigenlijk niet kan en is er blijkbaar besloten om deze peutertuin op een andere locatie onder te brengen.

hendrik1
18 januari 2006, 15:08
Lol?

Velen klappen hier over "verdraagzaamheid", mor dat wordt blijkbaar enkel toegepast op minderwaardigheidsgroepen. (kinderen, holebis, ...)
.

Nee, toch niet, ik zou het zelfs durven gebruiken voor veel mensen...

En ja, ik woon rechtegenover een school, en bovendien in de hoofdstraat van ons gemeente. Naast ons liggen er nog wat zaken die vooral 's nachts furore maken, maar ik zou er nog niet aan denken om een klacht in te dienen!

Firefoxbt
18 januari 2006, 15:09
[QUOTE=TekkaBlade]Eerlijk gezegd kan ik ook totaal niet tegen roepende kinderen...
QUOTE]

omg, wat voor beul ben jij? :angry:

Kben wel eens benieuwd hoe jij het gevonden zou hebben als kind als je niet mocht roepen en je amuseren met je vriendjes en vriendinnetjes.
Kommaan, het is praktisch de leukste tijd van je leven voordat je een serieus volwassen mens moet zijn en jij wilt dat ze onder de middag en speeltijd maar hun mondje moeten houden.

Het feit is dat het belangrijk is voor een kind dat het zich kan uitleven, zeker wanneer men voor de rest van de dag stil moet in de klas zitten.

De mensen in de buurt dan een school moeten maar weten waaraan ze beginnen. Ze krijgen 2x een kwartiertje, onder de middagpauze en voor en na school wat getier van kleine kindjes. Aub, als je dat niet kan verdragen als je er voor gekozen hebt om er te wonen, ga dan elders wonen.
Men zaagt toch ook niet als men naast de autostrade woont dat de auto's maar moeten vertragen.

stoffer
18 januari 2006, 15:10
Nee, toch niet, ik zou het zelfs durven gebruiken voor veel mensen...

En ja, ik woon rechtegenover een school, en bovendien in de hoofdstraat van ons gemeente.

leuk dat jij daar woont
your point being?

ec8or
18 januari 2006, 15:11
Bekijk het eens uit het standpunt van de omwonenden die er last van hebben. Denkt ge nu echt dat dit allemaal kinderhaters zijn die ieder kind liefst van de aardbol zien verdwijnen?

idd, minderheidsgroepen worden vandaag de dag te pas en te onpas bevoordeeld - of het nu kinderen, holebi's, vreemdelingen, gehandicapten, bejaarden, whatever zijn... telkens is het dat je hen gelijk moet geven, anders ben je so called onverdraagzaam.

killgore
18 januari 2006, 15:15
Je hebt zeker gelijk ivm die onverdraagzaamheid, ma het omgekeerde geld ook: veel mensen vinden dat er zeker zoveel mogelijk zaken voor kinderen moeten zijn zoals speelpleinwerking, zolang het maar zover mogelijk van hun deur is :). Das bij bijna alles zo: ah, da moet er wel zijn, ma liefst zo dat ik er bijna niet mee te maken heb. Mensen zijn gewoon egoïstisch.

stoffer
18 januari 2006, 15:21
Je hebt zeker gelijk ivm die onverdraagzaamheid, ma het omgekeerde geld ook: veel mensen vinden dat er zeker zoveel mogelijk zaken voor kinderen moeten zijn zoals speelpleinwerking, zolang het maar zover mogelijk van hun deur is :). Das bij bijna alles zo: ah, da moet er wel zijn, ma liefst zo dat ik er bijna niet mee te maken heb. Mensen zijn gewoon egoïstisch.

ewel ja, van de hoeveel man die hier nu zit te roepen dat die buurtbewoners onverdraagzaam zijn, hoeveel zouden in een gelijkaardige situatie niet gelijkaardig reageren?

Feit is dat er zaken voor kinderen enzo moeten zijn. Maar net zoals er industrieterreinen voor fabrieken zijn, kunnen er ook ontspanningsterreinen zijn voor speelpleinwerking, scoutsgroepen, fuiven,...

hendrik1
18 januari 2006, 15:29
Lees ook eens de laatste paragraaf van post 5... Ik heb er gewoon een hekel aan dat meer en meer mensen klachten zitten in te dienen, terwijl het gewoon aan hunzelf ligt. Ik kan me goed inbeelden dat in mijn situatie het al van dat zou zijn (''wat al van dat was :)'')

*Bios*
18 januari 2006, 15:42
veel kinderen hebben ook gewoon geen opvoeding meer, er is een verschil tussen plezier maken en gewoon de schreeuwende mongool uithangen. En denkt ge dan dat er ouders bij die kinderen zitten? nah die zitten thuis,blij dat ze eventjes rust hebben.

Voor alle duidelijkheid ik woon naast een speeltuin dus ik weet wel waarover ik spreek.

stoffer
18 januari 2006, 15:44
Lees ook eens de laatste paragraaf van post 5... Ik heb er gewoon een hekel aan dat meer en meer mensen klachten zitten in te dienen, terwijl het gewoon aan hunzelf ligt. Ik kan me goed inbeelden dat in mijn situatie het al van dat zou zijn (''wat al van dat was :)'')

Tis ook niet zo dat die mensen zo plots op een dag beslist hebben van "we dienen klacht in"
Uit het artikel kunt ge besluiten dat er reeds klachten van hinder zijn geweest en dat dit geen alleenstaand geval is. Mor wat is het antwoord telkens? Zaagt es niet, we moeten verdraagzaam zijn. Ancieux geeft hier zijn mening duidelijk weer zonder zich blijkbaar iets van de klachten aan te trekken.
Gelijkaardig zijn de commentaren van de voorstanders, "wat voor vonnis is dat nu", "we gaan in beroep", "zeker tegen Pasen terug open"
Niks in de trend van "we zouden eventueel eens kunnen kijken of er geen alternatieve locatie in de buurt ligt. Ook geen enkele indicatie om te zoeken naar een compromis.
Kunt gij mij zeggen of die buurtbewoners niet eerst met de organisator is gaan spreken vooraleer naar een rechter te stappen?

Kbedoel maar, klachten zijn er niet zomaar. En als er veel klachten komen wijst dit vaak op een of ander probleem. En dat lost zich NIET op door het in de doofpot te stoppen en te negeren. Ik vind de uitspraak van de rechter dan ook goed.
Het verplicht de mensen om erover te praten en evt mogelijke oplossingen te zoeken ipv gewoon te zeggen ,,In elke woonwijk moet er ruimte zijn voor kinderen om te spelen. Ik vind het een bevreemdend vonnis.'' (mor moet er in elke woonwijk dan ook ruimte zijn voor 30 kinderen om elke dag te spelen? of 50 kinderen? of 100? 200?)

marcel
18 januari 2006, 15:45

Trouwens zoals in het artikel staat het is in een woongebied/wijk. Dat is ook niet direct een plek waar zulke activiteiten zouden moeten worden georganiseerd.

Er is namelijk nog altijd een verschil tussen 5 kinderen die zich voor uw deur of in de omgeving amuseren, dan een grote hoop van 50+ kinderen die niets doen dan lawaai maken tenzij jij ook wel eens wil genieten van je rust na thuis te komen van je zware werkdag...

moet ge zo'n speelplein dan organiseren naast een snelweg of in een industriepark of zo?

TekkaBlade
18 januari 2006, 15:46
veel kinderen hebben ook gewoon geen opvoeding meer, er is een verschil tussen plezier maken en gewoon de schreeuwende mongool uithangen. En denkt ge dan dat er ouders bij die kinderen zitten? nah die zitten thuis,blij dat ze eventjes rust hebben.

Voor alle duidelijkheid ik woon naast een speeltuin dus ik weet wel waarover ik spreek.

Daar moet ik je gelijk geven... Ik vind dat er nog altijd enige vorm van controle moet zijn...
Een kind moet beseffen dat de wereld niet rond zichzelf draait en dat OOK ZIJ rekening moeten houden met anderen.

killgore
18 januari 2006, 15:49
ewel ja, van de hoeveel man die hier nu zit te roepen dat die buurtbewoners onverdraagzaam zijn, hoeveel zouden in een gelijkaardige situatie niet gelijkaardig reageren?

vrij veel :-), ma da maakt et daarom nog nie juiste reactie. Ge moet nu eenmaal samenleven in een maatschappij, en kinderen maken daar ook deel van uit :).

Waarom wordt er dan niet geklaagd tegen alle cafés op dorpspleinen en zo? Daar wordt 's avonds ook vaak vrij veel lawaai gemaakt zu :).

Thin Liz
18 januari 2006, 15:54

Ge kunt niet geloven hoeveel gelijk je hebt! :) Ik werk in een apotheek en aanzie het dagelijks...Terwijl we vroeger schoonekes naast ons papa of mama stonden in de winkel, zie ik die klein mannen nu op 3 vierkante meter heel den boel afbreken (en ik bedoel we degelijk AFbreken!). Ok, een kind is nieuwsgierig en wilt al wel aan iets aankomen, maar het probleem is dat de ouders nu maar laten doen.
Velen denken dat ze stoppen door gewoon te zeggen 'Allez, niet aankomen' (wat ook niet elke ouder meer doet), maar 3 seconden erna zitten ze met hun gezicht onder de maquilage of stoten ze een fles hoestsiroop omver.

stoffer
18 januari 2006, 15:54
vrij veel :-), ma da maakt et daarom nog nie juiste reactie. Ge moet nu eenmaal samenleven in een maatschappij, en kinderen maken daar ook deel van uit :).

Waarom wordt er dan niet geklaagd tegen alle cafés op dorpspleinen en zo? Daar wordt 's avonds ook vaak vrij veel lawaai gemaakt zu :).

Mja, er is nog een verschil tussen 's avonds en nen gansen dag
En als er lawaaioverlast is komt de politie ook tussenbeide é

Re@V0r
18 januari 2006, 16:06
mensen die last hebben van spelende kinderen tijdens de blok: ga naar de bibliotheek ofzo om te blokken.... veel studenten doen da + tis daar altijd stil

n/o ma kwil jullie reactie later wel ne keer zien als ge zelf kinderen hebt en die kleine zit ganse dagen voor de tv of pc omda em niemer buiten mag zonder dat er iemand begint te zagen over 'lawaai'
mensen vergeten blijkbaar da ze vroeger ook zo waren en zelf ook vrijuit buiten konden spelen en lawaai maken...
of zat iedereen toen braafkes binnen of zeiden ze geen woord als ze buiten kwamen :ironic:

TekkaBlade
18 januari 2006, 16:13
mensen die last hebben van spelende kinderen tijdens de blok: ga naar de bibliotheek ofzo om te blokken.... veel studenten doen da + tis daar altijd stil

n/o ma kwil jullie reactie later wel ne keer zien als ge zelf kinderen hebt en die kleine zit ganse dagen voor de tv of pc omda em niemer buiten mag zonder dat er iemand begint te zagen over 'lawaai'
mensen vergeten blijkbaar da ze vroeger ook zo waren en zelf ook vrijuit buiten konden spelen en lawaai maken...
of zat iedereen toen braafkes binnen of zeiden ze geen woord als ze buiten kwamen :ironic:

1. De kinderen mogen teveel en houden nergens rekening mee.
2. Het gaat over een regelmatig terugkerende situatie, ze horen constant gekrijs op een zonnige dag. Dat is al VAAK genoeg gezegd dat het de hoeveelheid in tijd is die slopendis.
3. Ik heb genoeg de zinnetjes "blijf daar van" of "de grote mensen praten nu effe..." Zinnetjes die je kind in controle houden.

Ik ga het nu nogmaals zeggen en ik leg er nu nadruk op, het gaat hier om CONSTANT gekrijs. Niet eens wat luid lachen of wat dan ook, gewoon loslopende egocentrische kinderen.

Ik ga het dan ook nog eens zeggen... Een simpele vergelijking... Dat je buur nu eens wat meer lawaai maakt omdat ie een feestje geeft, np! Mocht ie dat op frequente basis doen => no thanks!
Verdraagzaam? Tot op zekere hoogte... Ik hou wat rekening met jullie, als jullie ook rekening houden met mij. Ik wil OOK mijn rust.

stoffer
18 januari 2006, 16:13

het gaat hier niet over een paar kinderen die buiten spelen
snap dus niet goed wat dit ermee te maken zou hebben

k995
18 januari 2006, 16:48
Ge kunt niet geloven hoeveel gelijk je hebt! :) Ik werk in een apotheek en aanzie het dagelijks...Terwijl we vroeger schoonekes naast ons papa of mama stonden in de winkel, zie ik die klein mannen nu op 3 vierkante meter heel den boel afbreken (en ik bedoel we degelijk AFbreken!). Ok, een kind is nieuwsgierig en wilt al wel aan iets aankomen, maar het probleem is dat de ouders nu maar laten doen.
Onzin, vroegre was dat geen verschil. het enieg wat er wel was dat kinderen toen losser gelaten werden en dus de boel afbraken buiten het zich van ouders en volwassenen. In mijn eigen jeugd genoeg uitgestolen was nu als bende en god weet wat omschrvene zou worden.

Dit lijkt me echt het "vroeger was het beter" syndroom.

k995
18 januari 2006, 16:51
1. De kinderen mogen teveel en houden nergens rekening mee.

Helemaal niet, dat hangt af van kind tot kind en idd er zit crapuul tussen, net zoals vroeger hoor.

2. Het gaat over een regelmatig terugkerende situatie, ze horen constant gekrijs op een zonnige dag. Dat is al VAAK genoeg gezegd dat het de hoeveelheid in tijd is die slopendis.

ja en? Je hoort lawaai van het straat wat geeft dat nu? Indien het je zo erg stoort isoleer dan beter. Mogen kinderen soms niet meer spelen?

3. Ik heb genoeg de zinnetjes "blijf daar van" of "de grote mensen praten nu effe..." Zinnetjes die je kind in controle houden.
en dat was beter? of enkel makkelijker?

Ik ga het nu nogmaals zeggen en ik leg er nu nadruk op, het gaat hier om CONSTANT gekrijs. Niet eens wat luid lachen of wat dan ook, gewoon loslopende egocentrische kinderen.

ja en? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je een hele dag krijsende kinderen vlak onde je raam hebt? Ze lossen elkaar af of zoiets?

Ik ga het dan ook nog eens zeggen... Een simpele vergelijking... Dat je buur nu eens wat meer lawaai maakt omdat ie een feestje geeft, np! Mocht ie dat op frequente basis doen => no thanks!
Verdraagzaam? Tot op zekere hoogte... Ik hou wat rekening met jullie, als jullie ook rekening houden met mij. Ik wil OOK mijn rust.

Toch niet echt hoor het is de plaag van vandaag dat er op al zo'n zagen direct de politie bijgeroepen word of gescholden word.

TekkaBlade
18 januari 2006, 17:11
Helemaal niet, dat hangt af van kind tot kind en idd er zit crapuul tussen, net zoals vroeger hoor.

ja en? Je hoort lawaai van het straat wat geeft dat nu? Indien het je zo erg stoort isoleer dan beter. Mogen kinderen soms niet meer spelen?

en dat was beter? of enkel makkelijker?

ja en? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je een hele dag krijsende kinderen vlak onde je raam hebt? Ze lossen elkaar af of zoiets?

Toch niet echt hoor het is de plaag van vandaag dat er op al zo'n zagen direct de politie bijgeroepen word of gescholden word.

Vraag het aan leraars, de kinderen zijn in negatieve mate assertief geworden zeg maar...

Straatlawaai is relatief monotoon, dat filter je er als het ware uit... Een kind maakt luide tonen die storend zijn.

Dat was idd beter... Ik kende mijn grenzen en de mensen hadden weinig tot geen last van me. Ik leerde zo situaties inschatten.

Kinderen lossen elkaar idd af op een speelplein... Goed opgemerkt.

Dan heb je pech dat ze er direct de politie bijhalen. Ik heb geen last dat er eens wat meer lawaai is omwille van een feestje of welke activiteit dan ook. Mocht zich dit frequent herhalen, dan maak ik die persoon het ook wel duidelijk dat ik wel af en toe rekening mee wil houden maar ook niet gedurende een heel jaar.

astragtuner
18 januari 2006, 17:13
Het zijn de kinderen niet alleen hé die kabaal maken...
Van smorgens vroeg is daar meestal leiding aanwezig om activiteiten voor te bereiden en daar zal ook wel kabaal mee gepaard gaan
En savonds blijven er dan nog een paar hangen en drinken een pintje en zetten de muziek op

k995
18 januari 2006, 17:20
Vraag het aan leraars, de kinderen zijn in negatieve mate assertief geworden zeg maar...

Dat verwacht men ook van kinderen, ze moeten zelfstandig zijn .

Straatlawaai is relatief monotoon, dat filter je er als het ware uit... Een kind maakt luide tonen die storend zijn.

Ach komaan of je woont naast een pretpark of je overdrijft.

Dat was idd beter... Ik kende mijn grenzen en de mensen hadden weinig tot geen last van me. Ik leerde zo situaties inschatten.

;) nee hoor je denkt alleen dat dat beter was.

Kinderen lossen elkaar idd af op een speelplein... Goed opgemerkt.

En alleen om jou lastig te vallen? Nee hoor ze spelen gewoon zoals vroeger alle kinderen speelden, of ga j nu zeggen dat vroeger al de kinderen speelde op school zonder lawaai? Dan zal je toch terug moeten gaan naar de jaren 50/60 en ik weet 100% zeker dat het systeem van toen zeker niet beter was als dat van nu.

Dan heb je pech dat ze er direct de politie bijhalen. Ik heb geen last dat er eens wat meer lawaai is omwille van een feestje of welke activiteit dan ook. Mocht zich dit frequent herhalen, dan maak ik die persoon het ook wel duidelijk dat ik wel af en toe rekening mee wil houden maar ook niet gedurende een heel jaar.

Emu
18 januari 2006, 17:25
veel kinderen hebben ook gewoon geen opvoeding meer, er is een verschil tussen plezier maken en gewoon de schreeuwende mongool uithangen. En denkt ge dan dat er ouders bij die kinderen zitten? nah die zitten thuis,blij dat ze eventjes rust hebben. Voor alle duidelijkheid ik woon naast een speeltuin dus ik weet wel waarover ik spreek.

Prachtiger kan het gewoon niet gezegd worden :niceone:

TekkaBlade
18 januari 2006, 17:36
Dat verwacht men ook van kinderen, ze moeten zelfstandig zijn .

Ach komaan of je woont naast een pretpark of je overdrijft.

;) nee hoor je denkt alleen dat dat beter was.

En alleen om jou lastig te vallen? Nee hoor ze spelen gewoon zoals vroeger alle kinderen speelden, of ga j nu zeggen dat vroeger al de kinderen speelde op school zonder lawaai? Dan zal je toch terug moeten gaan naar de jaren 50/60 en ik weet 100% zeker dat het systeem van toen zeker niet beter was als dat van nu.

zelfstandig? Assertief was idd eufemistisch uitgedrukt, ik bedoelde eerder dat ze een te grote bek hebben.

Ik overdrijf niet... Schelle geluiden hoor je gewoon heel goed... Een brommende koelkast is irritant maar filterbaar... een constante piep kan je moeilijk wegfilteren.

Ik denk dat het beter is? Wat voor een argument is dat nu?

Zoals ik ook al zei... Ik heb GEEN probleem dat ze luid lachen of wat dan ook. Enkel het onnodige gekrijs is belachelijk. Ik vraag geen plakker op de mond, ik vraag een decibelbeperking.

LeSec
18 januari 2006, 17:52
Laat die kinderen toch gewoon eens kind zijn ffs, luid roepen en moeiteloos emoties uiten is nu eenmaal eigen aan een kind, elk kind doet dat. Ja ook gij deed dat Tekka :p gaje tegen een baby van 5maand zeggen dattem zijn vuil smoel moet houden omdattem weer ligt te blijten? Aub zeg, tis wanneer ze kind zijn daze hun zo kunnen uitleven. Natuurlijk moeten ze hun manieren houden, en al die voorbeelden dage opsomde ivm "zwijg eens, grote mensen praten" ben ik ook mee akkoord, ik heb da ook zo geleerd, ma op een SPEELplein moeten kinderen hun gewoon kunnen uitleven, punt. Dan hoeven ze zich imo eens van niets zich aan te trekken, in hun ogen is de "grote mensen wereld" al serieus genoeg, gun hen gewoon dat plezier.

Desnoods verhuizen ze dat speelplein dan naar ergens waar minder mensen wonen hé? De gemeente kan zoiets tochwel regelen...

Fin ja, velen vergeten precies hoe ze zelf geweest zijn vroeger, spijtige zaak.

DigitalOverdose
18 januari 2006, 18:12
Komaan seg, als ik da hier lees dan geloof ik m'n ogen ni. Dus als ik in de nabije toekomst m'n kinderen wil laten buitenspelen, dan ga ik ze in den auto moete steken en er een aantal kilometer verderop mee naar een afgelegen speelplein moeten rijden om ze daar ff 'los te laten'... terwijl ze thuis nen helen hof hebben???

Goe, dan sta ik morgen ook voor de rechter als:

- een van m'n buren zijn gras afrijdt
- een van m'n buren nen hond heeft
- een bende jongeren 's nachts voorbij m'n deur fietst
- de zoveelste Johny met zijn getuned bakske voorbij rijdt
- een van de kinderen van de buren het riskeert om nen Dax te kopen (GVD da maakt pas lawaai)
- er voetgangers ff voor mijne gevel een praatje staan te maken
- er ne vrachtwagen door m'n straat rijdt
- er een sportvliegerke overvliegt
- er nen boer z'n veld bemest
- enz...

Ik stel meteen ook voor om alle studentenkoten te verhuizen naar een afgelegen domein want ook daar kan het er op eender welk mogelijk uur van den dag lawaaierig aan toe gaan (heb zelf op kot gezeten dus I know what I'm talkin' about). Zelfde voor alle café's en tavernes, zeker die met terasjes. Verder zou ik voor alle nieuwbouwwoningen willen ijveren dat het verplicht wordt om een geluidscherm te instaleren rondom den hof. De mogelijkheid voor een watergordijn zou ook overwogen kunnen worden indien men meer dan 1x per 2 weken frieten bakt. het hebben van een HiFi-instalatie met meer dan 50Watt wordt verboden, evenals het hebben van meer dan 1 TV toestel. Tuinverlichting wordt afgeschaft (ik heb 4 jaar achter ene gewoond met zo ne spot in zijnen hof, zeer gezellig als da om de 5 botten 's nachts aanspringt voor niks). En ga zo maar voort...

TekkaBlade
18 januari 2006, 18:15
Laat die kinderen toch gewoon eens kind zijn ffs, luid roepen en moeiteloos emoties uiten is nu eenmaal eigen aan een kind, elk kind doet dat. Ja ook gij deed dat Tekka :p gaje tegen een baby van 5maand zeggen dattem zijn vuil smoel moet houden omdattem weer ligt te blijten? Aub zeg, tis wanneer ze kind zijn daze hun zo kunnen uitleven. Natuurlijk moeten ze hun manieren houden, en al die voorbeelden dage opsomde ivm "zwijg eens, grote mensen praten" ben ik ook mee akkoord, ik heb da ook zo geleerd, ma op een SPEELplein moeten kinderen hun gewoon kunnen uitleven, punt. Dan hoeven ze zich imo eens van niets zich aan te trekken, in hun ogen is de "grote mensen wereld" al serieus genoeg, gun hen gewoon dat plezier.

Desnoods verhuizen ze dat speelplein dan naar ergens waar minder mensen wonen hé? De gemeente kan zoiets tochwel regelen...

Fin ja, velen vergeten precies hoe ze zelf geweest zijn vroeger, spijtige zaak.

Een baby die huilt moet je op een keer ook negeren... Zo leert het kind dat niet alles rond zich draait en dat er andere manieren zijn om iets te vragen... Het kind moet ook vertrouwen dat het zal krijgen wat het nodig heeft, al moet het dan eens 10 minuutjes op hun "tanden" bijten.

Op een speelplein spelen ze ja... Geen probleem mee, maar beperk dat geschreeuw toch eens... Je weet ook wel dat een kind een verdomde piepstem heeft en daar enorm luid mee kan omgaan... Te luid naar mijn goesting. Niets leuker dan een kind dat lacht, maar roepen tijdens het spelen is ronduit storend...
Je beseft toch dat die kinderen ook om ter luidst proberen roepen? Nog nooit gezien/gehoord ofzo? Ze scheppen er als het ware mee op...

DigitalOverdose
18 januari 2006, 18:16
BTW @ Tekkablade: zijt gij dezelfden Tekkablade die vroeger (een jaar of 5 geleden) Unreal Tournament speelde en toen een jaar of 12-13 was? Want in da geval dan kan ik u meedelen dat ge toen ook ni bepaald ne gemakkelijke waart wat 'u gedragen' betreft. Uwe naam roept bij mij nog een vage herinnering op van ene die gemakkelijk zever maakte. Waart gij es ni uit BFF of CoW gesmeten?

LeSec
18 januari 2006, 18:18
Een baby die huilt moet je op een keer ook negeren... Zo leert het kind dat niet alles rond zich draait en dat er andere manieren zijn om iets te vragen... Het kind moet ook vertrouwen dat het zal krijgen wat het nodig heeft, al moet het dan eens 10 minuutjes op hun "tanden" bijten.

Op een speelplein spelen ze ja... Geen probleem mee, maar beperk dat geschreeuw toch eens... Je weet ook wel dat een kind een verdomde piepstem heeft en daar enorm luid mee kan omgaan... Te luid naar mijn goesting. Niets leuker dan een kind dat lacht, maar roepen tijdens het spelen is ronduit storend...
Je beseft toch dat die kinderen ook om ter luidst proberen roepen? Nog nooit gezien/gehoord ofzo? Ze scheppen er als het ware mee op...

Allemaal goed en wel, maar ge moogt die baby ook niet altijd negeren, en zeker de eerste maanden niet hé, als die honger heeft 's nachts begint em te blijten, vrij simpel en vrij logisch, da kunde ook ni zomaar negeren...

Da schreeuwen hoort er gewoon bij, da is gewoon eigen aan een kind, deal with it. Roepen en tieren om op te scheppen moete afleren, ik zie vaak kleine kinderen en ik ken ook veel mensen met kleine kinderen en die roepen niet om op te scheppen maar gewoon omdat ze hun amuseren, en die weten ook verdomd perfect wanneer ze het mogen van hun ouders en wanneer niet, en zo hoort het, laat kinderen gewoon kind zijn ffs, ge zijt zelf nét hetzelfde geweest.

TekkaBlade
18 januari 2006, 18:21
Komaan seg, als ik da hier lees dan geloof ik m'n ogen ni. Dus als ik in de nabije toekomst m'n kinderen wil laten buitenspelen, dan ga ik ze in den auto moete steken en er een aantal kilometer verderop mee naar een afgelegen speelplein moeten rijden om ze daar ff 'los te laten'... terwijl ze thuis nen helen hof hebben???

Goe, dan sta ik morgen ook voor de rechter als:

- een van m'n buren zijn gras afrijdt
- een van m'n buren nen hond heeft
- een bende jongeren 's nachts voorbij m'n deur fietst
- de zoveelste Johny met zijn getuned bakske voorbij rijdt
- een van de kinderen van de buren het riskeert om nen Dax te kopen (GVD da maakt pas lawaai)
- er voetgangers ff voor mijne gevel een praatje staan te maken
- er ne vrachtwagen door m'n straat rijdt
- er een sportvliegerke overvliegt
- er nen boer z'n veld bemest
- enz...

Ik stel meteen ook voor om alle studentenkoten te verhuizen naar een afgelegen domein want ook daar kan het er op eender welk mogelijk uur van den dag lawaaierig aan toe gaan (heb zelf op kot gezeten dus I know what I'm talkin' about). Zelfde voor alle café's en tavernes, zeker die met terasjes. Verder zou ik voor alle nieuwbouwwoningen willen ijveren dat het verplicht wordt om een geluidscherm te instaleren rondom den hof. De mogelijkheid voor een watergordijn zou ook overwogen kunnen worden indien men meer dan 1x per 2 weken frieten bakt. het hebben van een HiFi-instalatie met meer dan 50Watt wordt verboden, evenals het hebben van meer dan 1 TV toestel. Tuinverlichting wordt afgeschaft (ik heb 4 jaar achter ene gewoond met zo ne spot in zijnen hof, zeer gezellig als da om de 5 botten 's nachts aanspringt voor niks). En ga zo maar voort...

Geloof het of niet maar er bestaan wetgevingen ivm het gras maaien.
Als die hond opmerkelijk veel lawaai maakt of de nachtrust vaak verstoord, dan kan een klacht neergelegd worden. Ook u verdient je nachtrust.
Jongeren die fietsen horen tot het verkeer en zullen waarschijnlijk minder lawaai maken dan een auto met luide uitlaat.
Getunede auto's moeten zich ook houden aan bepaalde decibelbeperkingen, je kan die altijd aangeven.
Een dax maakt idd veel te veel lawaai, als het aan mij lag mogen die dingen ook niet zoveel decibel produceren
een voetganger die een praatje maakt gedraagt zich normaal. hij verstoort de openbare orde er niet mee, een gesprek gaat misschien tot 50 dB in tegenstelling tot wat kinderen produceren.
etc etc...

Hou gewoon je kinderen in bedwang ffs... 't is toch geen bende ongedisciplineerde trollen ofzo...

TekkaBlade
18 januari 2006, 18:23
Allemaal goed en wel, maar ge moogt die baby ook niet altijd negeren, en zeker de eerste maanden niet hé, als die honger heeft 's nachts begint em te blijten, vrij simpel en vrij logisch, da kunde ook ni zomaar negeren...

Da schreeuwen hoort er gewoon bij, da is gewoon eigen aan een kind, deal with it. Roepen en tieren om op te scheppen moete afleren, ik zie vaak kleine kinderen en ik ken ook veel mensen met kleine kinderen en die roepen niet om op te scheppen maar gewoon omdat ze hun amuseren, en die weten ook verdomd perfect wanneer ze het mogen van hun ouders en wanneer niet, en zo hoort het, laat kinderen gewoon kind zijn ffs, ge zijt zelf nét hetzelfde geweest.

Ik zie een baby ook niet echt op een speelplein bezig ma bon ja...

Ok, jij je zin... Schreeuwen hoort erbij? Ga dan ergens anders waar niemand er last van heeft... Zit je in een buurt? Hou dan je mond. Doe je dat niet? Daag speelplein!

zweebee
18 januari 2006, 18:25
@ die kerel die mij citeerde ivm monotoon/schel lawaai

Ik denk dat dat iets persoonlijk is hoor. Ik zit hier in een kamer vrij dicht bij de straat, en auto's zijn duidelijk hoorbaar (kartonnen huisje). Tis geen gezoem zoals de autosnelweg, en kvind da gene stress. Maar mijn bureaulampje maakt zon ongelofelijk zacht en subtiel gezoem ... en kword er zot van (heb het moeten uittrekken). Dus das allemaal persoonlijk :)

Btw mijn overbuur (aangrenzende tuinen, mijn raam geeft in de verte uit op hun tuin) heeft ADHD (werkelijk, geen assumptie) dus ik weet waarover ik spreek als ik het over kressende kindjes heb ;)

DigitalOverdose
18 januari 2006, 18:28
Wel ik heb ne newsflash voor sommigen: een kind dat lawaai maakt terwijl het speelt gedraagt zich ook NORMAAL en maken deel uit van een normale samenleving!!!!!!!!!

LeSec
18 januari 2006, 18:30

Ok, jij je zin... Schreeuwen hoort erbij? Ga dan ergens anders waar niemand er last van heeft... Zit je in een buurt? Hou dan je mond. Doe je dat niet? Daag speelplein!

Kheb toch niets over baby's op speelpleinen gezegd? :s

Kzie het al voor mij: een speelplein waar alle kinderen stil zijn en al fluisterend tege elkaar praten... yep yep, de ideale opvoeding hoor!

Ge kunt van een kind niet verwachten dat het zich gedraagt zoals een volwassene, dat groeit en hij zal dat schreeuwen enzo ookwel ontgroeien eens hij/zij ouder wordt, en indien ze een goede opvoeding gekregen hebben weten ze maar al te goed wanneer ze stil moeten zijn enzo.

Maar het nut van speelpleinwerking is er voor zorgen dat ten eerste de kinderen zich amuseren tijdens de vakantie en ten tweede, de ouders hun kinderen even "kwijt" kunnen op dat speelplein (wegens werk, of andere redenen). En bij kinderen die zich amuseren hoort er nu eenmaal geschreeuw en gelach en zo voorts. Als dit té storend is voor de medebewoners moet de gemeente maar een andere plaats zoeken voor het speelplein, maar de kinderen dwingen hun muil te houden is gewoon dé debielste opmerking dak van u al gehoord heb, blijkbaar nog niet zo veel ervaring met kinderen.

zweebee
18 januari 2006, 18:31
Geloof het of niet maar er bestaan wetgevingen ivm het gras maaien.
Als die hond opmerkelijk veel lawaai maakt of de nachtrust vaak verstoord, dan kan een klacht neergelegd worden. Ook u verdient je nachtrust.
Jongeren die fietsen horen tot het verkeer en zullen waarschijnlijk minder lawaai maken dan een auto met luide uitlaat.
Getunede auto's moeten zich ook houden aan bepaalde decibelbeperkingen, je kan die altijd aangeven.
Een dax maakt idd veel te veel lawaai, als het aan mij lag mogen die dingen ook niet zoveel decibel produceren
een voetganger die een praatje maakt gedraagt zich normaal. hij verstoort de openbare orde er niet mee, een gesprek gaat misschien tot 50 dB in tegenstelling tot wat kinderen produceren.
etc etc...

Hou gewoon je kinderen in bedwang ffs... 't is toch geen bende ongedisciplineerde trollen ofzo...

"Hou je kinderen in bedwang"

Ik neem aan da gij nooit speelpleinwerking of iets dergerlijk hebt gedaan? Mijn vriendin doet dat, en als ge elk kind "in bedwang" wilt houden zoals jij bedoelt, heb je 1 begeleider per 3 kinderen nodig ofzo ... kzal u horen lachen als de gemeente plots 5x zoveel budget vrijmaakt voor kinderopvang zeker?

Ivm grasmaaien: Idd, hier mag je zondag niet maaien. Tussen 8 en 22 mag je ook geen overdaad aan lawaai maken. Trek de lijn door naar de speelplaats en je bekomt hetzelfde resultaat. Die zijn ook niet open na 22U voor zover ik weet (en over de zondag kan ik ni oordelen, maar ik neem aan dat op zondag de ouders wel thuis zijn om voor de kindjes te zorgen).
Ivm hond: Vorig jaar had iemand hier in de buurt een klein labradorke gekocht tijdens de blokperiode. Nu die personen waren overdag weg en die hond bleef maar blaffen en huilen. Had ik dan klacht moeten neerleggen? Ons ma heeft gewoon een briefke in die hun brievenbus gestopt met de vriendelijke vraag of ze den hond konden binnenhouden als ze uit huis gingen ... en die mensen hebben da braaf gedaan. Klacht indienen voor nen hond ... man man :)

vloet
18 januari 2006, 18:40
mja, tis zowa combinatie van factoren precies :
onverdraagzame buren en de klein kinderen van tegenwoordig.

kheb ookal ondervonden dan kinderen van dees dagen veel meer worden losgelaten, er word hen bijna ni meer verteld wa mag en ni mag , of da het te soft of verkeerd word uitgelegd ( ook het school zou hier meer mee moete bezig zijn peizek )
kheb al paar keer m'n kleiner zus moete gan afhale an school, en tvalt mij op da er wel veel agressiviteit is, ni alleen van jongens , maar zeker ook van meisjes.

o.k., zo'n kinderen zijn er altijd geweest , maar nu lijkt iedereen het wel te doen :wtf:
Nu late ze zelfs op tv die " probleemkindere " dinge zien waar iemand de de ouders de onhandelbare kindere moet helpe opvoede.
dan vraagde u af , ist de schuld van de kindere van dees dage? zit da in de genen ofzo?
of zijn het de ouders van tegewoordig die niets meer van opvoeding kennen , of er gwn niet teveel tijd willen insteken omdat ze met hun carriere bezig zijn?

Tis wel een feit denk ik ,dat de meetste kinderen van vandaag, niet meer hetzelfde zijn als vroeger ( met vroeger bedoel ik dus maar 20-30 jaar geleden )

En in dit geval worden die buren geconfronteerd met zo'n kinderen en gaat het hen meteen op de zenuwen beginnen werken. OK, ik versta da ge rust wilt, maar zo'n terreinen sluiten vinnek schandalig. er moet meer verdraagzaamheid zijn, maar zoals al gezegd is, deze maatschapij kan NIKS meer verdrage, alst de kinderen in die buurt ni ware, dan hadde ze wsl wel geklaagd op iets anders na verloop van tijd.

kvind da ze SAME vr een oplossing moeten zoeke , de buren en de leiders van dat speelterrein.

conclusie, ik denk dat kinderen luidruchtiger zijn geworden en de mensen zijn veel minder verdraagzaam. Die 2 zaken zijn stilletjesaan zo geworden door verschillende veranderingen en situaties in de " geschiedenis "
( vb : minder verdraagzaam kan te wijten zijn aan teveel stress in dees samenleving )

voila, mssn lange tekst ma ik denk da sommige mense mij wel zulle verstaan :p

cheers

Thallyos
18 januari 2006, 18:53
Omg zeg, wat een onzin hier allemaal :)

Laat die kinderen toch spelen in kind zijn, ja tuurlijk zijn er grenzen, maar als ze in de vakantie nog niet gewoon kunnen hun eigen zelf zijn buiten in hun tuin, op straat of op speelplein is het al ver gekomen. Ik weet zelf nog dat wij vroeger toen ik klein was met een hele bende altijd buiten zaten midden in een wijk en niemand die ooit daarvan van zijn neus gemaakt heeft. Nu, zoveel jaar later zit ik nu te studeren daar terwijl een volgende generatie kinderen daar op straat speelt. In tegenstelling tot de meesten hier erger ik me daar niet aan, maar ben ik gewoon content om te zien (horen) dat het nog altijd hetzelfde is als vroeger: kinderen die zich kunnen uitleven buiten en niet de hele dag binneng aan zitten.

Hoeveel van jullie hebben er trouwens echt last van? Als ik dit hier lees woont 90% naast een school, speelplein, pretpark of kamperen er gewoon hordes kinderen onder zijn raam. Een ander terrein vinden om met die kinderen te gaan spelen is ook helemaal niet zo simpel als de meesten hier doen uitschijnen. Wie van jullie is er ooit leiding geweest van zo'n bende kinderen? Ik herinner me uit die thread over jeugdbewegingen dat de meesten hier er geen fan van waren en ik zie dat nu dezelfde mensen het lawaai niet kunnen uitstaan. Sorry hoor, maar die jeugdbewegingen, speelpleinwerkingen enz. waren er bijna overal al voor jullie nog maar geboren waren en meestal al op de dezelfde plaats als nu. Als je weet dat je zoiets niet kan uitstaan moest je maar ergens anders gaan wonen.

Luister eens naar Dose :)

TekkaBlade
18 januari 2006, 19:31
Kzie het al voor mij: een speelplein waar alle kinderen stil zijn en al fluisterend tege elkaar praten... yep yep, de ideale opvoeding hoor!

Bon, niemand begrijpt wat ik wil zeggen... **** *** ***

LeSec
18 januari 2006, 19:34

Tochwel, gij wilt ne rem op kinderen hun enthousiasme, ge zijt er wel mee akkoord dat ze zich mogen amuseren.

Kzei dat gewoon omdat uw reply:

"
Ok, jij je zin... Schreeuwen hoort erbij? Ga dan ergens anders waar niemand er last van heeft... Zit je in een buurt? Hou dan je mond. Doe je dat niet? Daag speelplein!"

Ook op geen kloten trok en erg kortzichtig is, en wat "hou je mond" betreft ... fin ja, ik begrijp u wel, ma ge overdrijft enorm.

ComputerVISTA
18 januari 2006, 19:49
Veel mensen hier die precies niet weten hoeveel lawaai zo een bende kinderen kan maken om nog maar te zwijgen van de iriitante fluitjes van de begeleiding die toch meer met elkaar bezig is ipv op de kinderen te letten. Vinden jullie het normaal dat kinderen in een groep van 20 met ocharme 2 begeleiders al fluitend over 't straat wandeld? En dan heb ik het niet over 2 fluitjes van begeleiders maar al die gasten zo een hels ding. Als ge dan van u werk komt en wat rust zoekt kunt ge het wel vergeten. Ik had dubbele beglazing etc... en wil niet echt als een kluizenaar gaan wonen, ja ik heb gereclameerd maar ben dan op de duur zelf verhuisd (niet alleen voor die reden)

Een kind dat speelt kan mij niks schelen maar zonder enige waarschuwining een braakliggend terrein omdopen als half kinderdag verblijf dat stoort me wel want dat was van 's morgens heel vroeg dat ouders hun kinderen daar dropten tot 's avonds laat. Een stuk of 50 dus met begeleiding (als ge die gasten van 16 zo al kunt noemen)

Ik zou mijn kinderen liever op den e40 tijdens spitsuur laten spelen ipv aan een benden 16 jaarigen geven zonder enig greintje gevoel voor veiligheid (dit geheel buiten kwestie natuurlijk)

En die klein gasten tegenwoordig hebben zelf geen respect meer voor de oudere mensen waarom wij dan voor hun? (en ik heb het niet over bejaarden) Als ik zie wat ouders hun kinderen tegenwoordig toelaten, dat zou ik mij eens moeten geavontuurd hebben.

In elk geval ik kan die mensen daar begrijpen al ken ik de volledige situatie niet, 't kan dus evengoed volledig overdreven zijn.

stoffer
18 januari 2006, 20:18
...

Als ge dat hier zou lezen zou je weten dat het niet gaat over "kinderen die es buitenspelen" maar over een groep kinderen.
En dat zijn 2 volledig verschillende zaken.

Thallyos
18 januari 2006, 20:30
Als ge dat hier zou lezen zou je weten dat het niet gaat over "kinderen die es buitenspelen" maar over een groep kinderen.
En dat zijn 2 volledig verschillende zaken.

Dus moet er een samenscholingsverbod voor kinderen komen nu? :)

Trouwens, ik daag jullie uit om eens met een man of twee/drie een bende van bende 20 man zich stil te laten amuseren.

stoffer
18 januari 2006, 20:41
Dus moet er een samenscholingsverbod voor kinderen komen nu? :)

Trouwens, ik daag jullie uit om eens met een man of twee/drie een bende van bende 20 man zich stil te laten amuseren.

Kom kom, lees eens de thread vooraleer commentaar te geven op iets.
(kwestie da ge toch zo'n beetje weet waarover het gaat)

killgore
18 januari 2006, 20:53
Jawel, ma der is nog een groot verschil tussen agressieve klein kinderen en een speelpleinwerking.

Ik krijg het ook van de "klein mannekes met een groot bakkes" tegenwoordig, ma als het dat is waar de buurt last van heeft ligt de fout niet bij het aanwezig zijn van die speelpleinwerking maar bij slechte begeleiding die die kinderen niet in de hand kunnen houden. Nog steeds groot verschil :).

zweebee
19 januari 2006, 10:40
Ik zou mijn kinderen liever op den e40 tijdens spitsuur laten spelen ipv aan een benden 16 jaarigen geven zonder enig greintje gevoel voor veiligheid (dit geheel buiten kwestie natuurlijk)

Het gros van de speelpleinwerkers/begeleiders heeft een of andere vorm van opleiding gehad voor ze aan zo'n werk beginnen.

Het gros van de speelpleinwerkers/begeleiders is gemotiveerd om een vermoeidende job te doen tegen een laag loon.

Het gros van de speelpleinwerkers/begeleiders geven om het welzijn van de kinderen, en dus ook om hun veiligheid, wat jij duidelijk niet doet.

En die klein gasten tegenwoordig hebben zelf geen respect meer voor de oudere mensen waarom wij dan voor hun? (en ik heb het niet over bejaarden) Als ik zie wat ouders hun kinderen tegenwoordig toelaten, dat zou ik mij eens moeten geavontuurd hebben.

Dat heeft absoluut niets te maken met dit probleem. Het gaat over kinderen die lawaaihinder veroorzaken, ik kan mij niet inbeelden dat de kinderen 10 jaar geleden minder lawaai maakten.
Trouwens het gaat hier nog altijd over kinderen. "zij hebben geen respect voor ons dus wij moeten dat niet voor hun hebben" ... wa is dat in godsnaam voor een primitieve neanderthaler-redenering? Als ge twee groepen volwassenen tegen elkaar opstelt, tot daar toe. Maar kinderen tov bejaarden? Een kind is niet voor niets een kind he ...
Ik herhaal, opvoeding/tijdsgeest heeft hier niets mee te maken, de kinderen spelen op een afgebakend terrein en het gaat hier om pure lawaaihinder, niets anders.

In elk geval ik kan die mensen daar begrijpen al ken ik de volledige situatie niet, 't kan dus evengoed volledig overdreven zijn.

Lees de feedback eens van de andere buurtbewoners, die evenver wonen van de speelpleinen. Onder andere ook leraren, die net zoals de kinderen zomervakantie hebben en die net zoals de bejaarden overdag blootgesteld zijn aan hetzelfde lawaai. Die mensen schamen zich diep voor het egoïsme en de nauwe kijk van hun buren.

k995
19 januari 2006, 14:16
zelfstandig? Assertief was idd eufemistisch uitgedrukt, ik bedoelde eerder dat ze een te grote bek hebben.

Zelfstandig dus, niks mis met een grote bek te hebben . Als een leraar dat niet aankan dan is er eerder een probleem met die leerkracht die geen orde in zijn klas krijgt.

Ik denk dat het beter is? Wat voor een argument is dat nu?

Het is niet beter, je denkt het maar. Zeg me eens je redenen waarom je de jeugd van vroeger (en AUB geef welke periode) "beter" was dan de jeugd van nu.

Zoals ik ook al zei... Ik heb GEEN probleem dat ze luid lachen of wat dan ook. Enkel het onnodige gekrijs is belachelijk. Ik vraag geen plakker op de mond, ik vraag een decibelbeperking.

Dan vraag je dus of kinderen willen stoppen met spelen want zolang ik weet heb ik kinderen horen roepen en ja krijsen. Misschien dat ze in 1950 allemaal braaf rondliepen op de speelplaats en geen kik gaven maar de laatste 25 jaar is dat wel anders.

k995
19 januari 2006, 14:18

Dat is idd de mentaliteit van nu. Niks kan nog verdragen worden . Spelende kinderen scheeuwen nu eenmaal dat doen die al decenia.

k995
19 januari 2006, 14:23
mja, tis zowa combinatie van factoren precies :
onverdraagzame buren en de klein kinderen van tegenwoordig.

kheb ookal ondervonden dan kinderen van dees dagen veel meer worden losgelaten, er word hen bijna ni meer verteld wa mag en ni mag , of da het te soft of verkeerd word uitgelegd ( ook het school zou hier meer mee moete bezig zijn peizek )
kheb al paar keer m'n kleiner zus moete gan afhale an school, en tvalt mij op da er wel veel agressiviteit is, ni alleen van jongens , maar zeker ook van meisjes.

Wel de kinderen zijn niks meer of minder dan de rest van de maatschappij, immers ze worden opgevoed door deze maatschappij. En ja kinderen worden zo opgevoed : ze moeten zelfstandig zijn, ze moeten assertief zijn, ze moeten zich gedragen zoals volwassenen,...

o.k., zo'n kinderen zijn er altijd geweest , maar nu lijkt iedereen het wel te doen :wtf:
Nu late ze zelfs op tv die " probleemkindere " dinge zien waar iemand de de ouders de onhandelbare kindere moet helpe opvoede.

Die ouders vragen tenminste hulp, goed zo. En als dat programma effectief helpt nog beter, en als kijkers er thuis van leren, perfect. Wat is daar mis mee?
Liever dit dan een paar ouders die uit frustratie hun kind in elkaar slaan of depressief worden .

dan vraagde u af , ist de schuld van de kindere van dees dage? zit da in de genen ofzo?
of zijn het de ouders van tegewoordig die niets meer van opvoeding kennen , of er gwn niet teveel tijd willen insteken omdat ze met hun carriere bezig zijn?

Of de maatschappij die ouders verplicht veel te werken (hoe heb je anders geld om je kinderen op te voeden?) en amper hulp geeft?

k995
19 januari 2006, 14:38
Veel mensen hier die precies niet weten hoeveel lawaai zo een bende kinderen kan maken om nog maar te zwijgen van de iriitante fluitjes van de begeleiding die toch meer met elkaar bezig is ipv op de kinderen te letten. Vinden jullie het normaal dat kinderen in een groep van 20 met ocharme 2 begeleiders al fluitend over 't straat wandeld? En dan heb ik het niet over 2 fluitjes van begeleiders maar al die gasten zo een hels ding. Als ge dan van u werk komt en wat rust zoekt kunt ge het wel vergeten.

Ocharme ze spelen met fluitjes buiten (en ja ik vind het normaal dat kinderen al fluitend op straat lopen onder begeleiding). Zet de TV/muziek op en je hoort het nog amper en ja ik heb zelf kinderen ik weet dus welk lawaai die fluitjes maken.

Een kind dat speelt kan mij niks schelen maar zonder enige waarschuwining een braakliggend terrein omdopen als half kinderdag verblijf dat stoort me wel want dat was van 's morgens heel vroeg dat ouders hun kinderen daar dropten tot 's avonds laat. Een stuk of 50 dus met begeleiding (als ge die gasten van 16 zo al kunt noemen)

Ja die kan je zo noemen, ik ken er enkele en ik moet zeggen chapeau voor die jongens/meisjes die doen dat heel goed in de meeste gevallen.

Wat een 16 jarige kan niet verantwoordelijk zijn?

Omdat het KINDEREN zijn? Ga je kwaad zijn op de baby die je onderkotst? Je stelt jezelf op het niveau van kinderen dus, leuk om te weten.

Nee hoor als volwassene moet je BETER weten dan kinderen, immers jij hebt ervaring en een veel langere opvoeding meegekregen.

Goidse
19 januari 2006, 14:48
Veel mensen hier spreken volledig uit onervaring. Dat zie je zo.
Kinderen hebben ruimte nodig om spelen, schreeuwen, tieren, lachen, wenen...
Je KAN toch niet verwachten dat kinderen van 6-7-8 jaar braafjes 365 dagen op een stoel gaan zitten en hun bek houden...

Ik ben leider bij de chiro en sta nu voor het tweede jaar voor een bende van 9-10 jarigen (3e en 4e leerjaar) van een kleine 20 man (samen met 2 medeleiders). Elke zondag geef ik 3uur leiding en vorig jaar ben ik hiermee 10 dagen op kamp geweest. Ik moet je zeggen: soms was het inderdaad geen pretje om die hele bende onder controle te houden. Het geroep is echt nog niet het ergste hoor, maar de koppigheid dat die klein mannen nu hebben is niet voor mogelijk te houden.
Soms waren er ook momenten dat ik dacht van: "Hou nu godverdomme u muil of ik klop der op!" (neen heb ik nooit gezegd, alleen maar af en toe gedacht :p). Zo'n kamp is echt zwaar uitputtend, maar uiteindelijk heb je er ook weer veel voldoening van.
Dit is volledig vrijwiligerswerk en misschien moet ik volgens u gek zijn om mij bezig te houden met dat geschreeuw, maar ja iedereen zijn keuze, want een leidingskring is ook een vriendenkring en het geeft dat tikkeltje extra...

TekkaBlade: ben je al ooit naar een fuif geweest? Wel ik ben 100% zeker dat die evenveel lawaai maakten dan die kinderen en dan nog wel 's nachts ook.
Zeg nu niet dat je alleen maar naar fuiven bent geweest die niet dicht bij andere huizen lagen, want in Vlaanderen KAN dat bijna niet meer...

Je moet gewoon accepteren dat iedereen wel eens lawaai maakt en dat iedereen wel is iets irritants doet voor een ander, maar dat je je nu moet gaan uitleven op hulpeloze kinderen (ja het zijn de kinderen die je hiermee straft!) vind ik echt té zielig.

TekkaBlade
19 januari 2006, 14:54
Brugge:
Voor goedkope fuiven heb je de entrepot... ( Havengebied )
Magdalenazaal is goed geïsoleerd
In De Kelk is er een decibelbeperking
De coulissen in Brugge is onder de oude stadsschouwburg en ondergronds.
...

Gent:
Volledige buurten voor het uitgaan waar geen mensen wonen.
De Vooruit => geïsoleerd en niet rondom bebouwd met huizen
etc...

Nu ja... Ik weet niet in welke boerencafe's daar fuiven gegeven worden maar alleh ja... Wij werken meestal met een sluizensysteem en decibelbeperking waar dat nodig is.

Als een feestzaal zo'n verplichtingen moet nakomen moet een dagverblijf dat ook maar kunnen...

zarathustra
19 januari 2006, 14:56
het verschil tussen kinderopvang (nuttig) en fuiven (mindless vertier) lijkt me wel duidelijk, niet?

Goidse
19 januari 2006, 14:56
Dat zijn twee steden, maar denk je dat een gewone gemeente geld heeft voor een plaatselijke chiro/scouts/... fuif te subicidieren voor een paar miljoen om een extra zaal te maken? Hier alleszinds niet, er zijn zeker zo'n gebouwen in Vlaanderen, maar het merendeel is dat niet.

het verschil tussen kinderopvang (nuttig) en fuiven (mindless vertier) lijkt me wel duidelijk, niet?

Dan zouden fuiven nog 100x meer voor de rechter moeten verschijnen?
Als je fuiven kan verdragen, moet je zeker kleine kindertjes ook kunnen verdragen...

Thallyos
19 januari 2006, 15:15
Als een feestzaal zo'n verplichtingen moet nakomen moet een dagverblijf dat ook maar kunnen...

Ten eerste, het gaat hier over kinderen overal buiten zo, speelpleinwerking is iets anders dan dagverblijven.

Ten tweede, beetje heel erg kortzichtig mss? We hebben het hier over kinderen die buiten spelen, jij zou daar ook liefst decibelbeperking op hebben? Ik vraag me af wat jij later zult doen als je je kinderen (als je die al zult hebben) in hun vakantie als jij moet werken (tenzij je onderwijzer bent ga je geen twee maanden verlof kunnen hebben in vakantie) ergens wil 'dumpen' overdag. Als die speelpleinwerkers enzo er niet zouden zijn zou je niet ver komen. Ik ken niet veel mensen die voor zo'n belachelijk laag loon een hele dag gekrijs willen aanhoren (alhoewel ik in de vakantie 20 dagen op weg ben als leider/moni op kampen van chiro en cm).

TekkaBlade
19 januari 2006, 15:43
Ten eerste, het gaat hier over kinderen overal buiten zo, speelpleinwerking is iets anders dan dagverblijven.

Ten tweede, beetje heel erg kortzichtig mss? We hebben het hier over kinderen die buiten spelen, jij zou daar ook liefst decibelbeperking op hebben? Ik vraag me af wat jij later zult doen als je je kinderen (als je die al zult hebben) in hun vakantie als jij moet werken (tenzij je onderwijzer bent ga je geen twee maanden verlof kunnen hebben in vakantie) ergens wil 'dumpen' overdag. Als die speelpleinwerkers enzo er niet zouden zijn zou je niet ver komen. Ik ken niet veel mensen die voor zo'n belachelijk laag loon een hele dag gekrijs willen aanhoren (alhoewel ik in de vakantie 20 dagen op weg ben als leider/moni op kampen van chiro en cm).

Ik beantwoordde op de post van Goidse, vandaar de vergelijking kinderdagverblijf <-> feestzaal.
Ze moeten dezelfde verplichtingen hebben betreffende geluidsisolatie.
Maar ja, dan komen ze dramatisch op het nieuws "ja, de mensen zijn intollerant, wij hebben ons verblijf moeten sluiten" => veel blabla, investeer dan gewoon in isolatiemateriaal zoals de meeste cafe's moeten doen.

Als je het dan echt wil weten, ik ben TEGEN zo'n dagverblijven... Dat ze gebruikt worden in situaties van "nood", maw, als je echt verplichtingen hebt waar kinderen niet bijhoren, dan kan je die gebruiken, anders niet.
Je kan je kinderen ook gerust een dagje bij de ouders laten of bij een vriendin/vriend.
Zoals ik het mij herinner zat ik vaak bij vrienden van m'n ouders als kind en omgekeerd. Ik kwam daar vaak en hun kinderen hier vaak... Zo had je af en toe een vrije dag en speelden je kinderen ook samen. Maar een kinderdagverblijf, no thanks...

Wie lawaai maakt moet de gevolgen dragen, namelijk investeren of sluiten. En dat is overal zo, of het nu om kinderen gaat, muzikanten of brulapen in de zoo.

ComputerVISTA
19 januari 2006, 15:52
Ocharme ze spelen met fluitjes buiten (en ja ik vind het normaal dat kinderen al fluitend op straat lopen onder begeleiding). Zet de TV/muziek op en je hoort het nog amper en ja ik heb zelf kinderen ik weet dus welk lawaai die fluitjes maken.

Ja die kan je zo noemen, ik ken er enkele en ik moet zeggen chapeau voor die jongens/meisjes die doen dat heel goed in de meeste gevallen.

Wat een 16 jarige kan niet verantwoordelijk zijn?

Omdat het KINDEREN zijn? Ga je kwaad zijn op de baby die je onderkotst? Je stelt jezelf op het niveau van kinderen dus, leuk om te weten.

Nee hoor als volwassene moet je BETER weten dan kinderen, immers jij hebt ervaring en een veel langere opvoeding meegekregen.

Blijkbaar ziet gij enkel wat ge wilt zien, ik zie genoeg van die groepen men deur passeren waar de 2 jeugdige begeleiders over de straat lopen met veel te veel kinderen en dan nog eens enkel vanvoor lopen en de rest van de bende trekt hun plan maar.

Of in't midden van (Zottegem in dit geval) de stad spelletjes laten spelen terwijl de begeleiding op een terrasje met elkander bezig is (en dat moogt ge vrij letterlijk opnemen)

Ik zeg niet dat een 16 jarige dat NIET kan maar ik heb ondertussen al genoeg gezien dat het er maar weinigen zijn die het wel kunnen (en dan spreek ik enkel over mijn omstreken)

En dan die fluitjes, allemaal geen probleem maar als ik van 2 dagen werk kom (achtereen non stop) dan heb ik graag wat rust en vrede in men huis en dat ze met fluitjes spelen tot daar aan toe maar 50 gasten een ganse dag lang, wel ik kan u verzekeren dat ge nogal snel u goed humeur verliest.

En ik heb vooral ervaring met hoe het niet moet en dan heb ik het vooral met opvoeding!

BTW: hoeveel kinderen heb je? 1? 2? misschien 3? (ja ik weet het dat zijn mijn zaken niet maar ik stel je maar iets voor) wel nodig in je tuin eens 50 van die gastjes uit en laat ze zich een ganse dag kostelijk amuseren en geef ze misschien wat fluitjes (liefst elk eentje) Doe dit dan vooral als jij een ganse dag gewerkt hebt en eigenlijk op je gemak wilt zitten met je evenutele partner. Nu gaat gij mij niet vertellen dat het geluid u op dat moment NIET zal irriteren. Dat zou ik ten zeerste betwijfelen. En dat zowat alle dagen van de vakanties dag in dag uit. Ik heb het meegemaakt ik weet echt waarover ik spreek als het over zo een terrein gaat.

Pas op ik heb niks tegen kinderen, ze moeten zich mogen en kunnen amuseren dat is hun volste recht maar in een woonwijk waar werkende mensen wonen of wat dan ook vind ik dat dit enkel kan als het heel kleinschalig blijft.

Over respect voor ouderen, wat ik enkel zeg is dat ik in mijn jeugdige jaren mij niet moest avonturen wat sommigen nu mogen of doen. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit 1 keer een scheef en een gemeend antwoord heb gegeven naar een oudere persoon (ook al was die maar 17 of 18 jaar) Nu daarintegen heb ik al wat anders gezien. Overlaatst nog met men grootmoeder toen een klein ventje (ik schat een jaar of 10) met zen rolschaatsen men grootmoeder van 80 bijna omver reed (ze kon nog net op tijd uit de weg springen). En om daarna nogmaals naar ons het "middenvinger gebaar" te gooien.

Dit laatste enkel als voorbeeld dat ik kortelings heb meegemaakt.

stoffer
19 januari 2006, 16:24
Toch leuk dat er zijn die blijven posten van
"goh, mag een kind al niet meer buiten spelen"
"tis toch normaal dat een kind lawaai maakt"

Niemand spreekt dat toch tegen?
Maar geef es ff argumenten waardoor speelpleinwerking ABSOLUUT op DIE plaats moet gebeuren?
Tijdens de vakantie is de school bvb toch ook gesloten? Is er daar geen plaats voor activiteiten?
Kunnen de leraren die commentaar hebben ook nog wat helpen in de school ipv 2 maand verlof te hebben.

TekkaBlade
19 januari 2006, 16:50

Maar geef es ff argumenten waardoor speelpleinwerking ABSOLUUT op DIE plaats moet gebeuren?
Tijdens de vakantie is de school bvb toch ook gesloten? Is er daar geen plaats voor activiteiten?
Kunnen de leraren die commentaar hebben ook nog wat helpen in de school ipv 2 maand verlof te hebben.

Eindelijk iemand dat het ook opmerkt :p

en over die 2 maanden verlof, sommigen steken veel tijd in het zoeken van nieuw lesmateriaal ( video's etc. ) Niet iedereen uiteraard ma ja :P
Heel wat scholen die beschikken over een internaat verhuren die kamers dan tijdens die 2 maanden ook aan taalkampen e.d. Daar dan een deel kinderen loslaten zal niet ten goede zijn van die studenten daar.

Btw... Vandaag in de metro stond dat steeds meer en meer ouders de politie inschakelt voor hun onhandelbaar kind... Het gaat hier waarschijnlijk wel om adolescenten of pubers maar toch... Imo is dit een teken dat heel wat jongeren hun grenzen niet kennen...

Goidse
19 januari 2006, 16:58
BTW: hoeveel kinderen heb je? 1? 2? misschien 3? (ja ik weet het dat zijn mijn zaken niet maar ik stel je maar iets voor) wel nodig in je tuin eens 50 van die gastjes uit en laat ze zich een ganse dag kostelijk amuseren en geef ze misschien wat fluitjes (liefst elk eentje) Doe dit dan vooral als jij een ganse dag gewerkt hebt en eigenlijk op je gemak wilt zitten met je evenutele partner. Nu gaat gij mij niet vertellen dat het geluid u op dat moment NIET zal irriteren. Dat zou ik ten zeerste betwijfelen. En dat zowat alle dagen van de vakanties dag in dag uit. Ik heb het meegemaakt ik weet echt waarover ik spreek als het over zo een terrein gaat.

Ik heb er 10 dagen mee op kamp gezeten en we waren met 100 én ik was leider...

Omdat het én moeilijk is om kinderen 5-6 kilometer ver te brengen (2x dag) dan dat ze dat zelf moeten doen.
Als dit nu verkleint naar 0.2-1.0 km is dat al een enorm verschil. Dan kunnen de iets kleinere kinderen misschien ook zelfstandig naar huis (spreek hier van 10-11+).
Ze hebben daar ook de plaats om daar te spelen, er zijn daar de mogelijke accomodaties. Het is echt niet eenvoudig om de juiste accomodaties te vinden voor 50+ kinderen, met hun leiders, binnen dezelfde straal van het dorpscentrum.

stoffer
19 januari 2006, 18:50
Ik heb er 10 dagen mee op kamp gezeten en we waren met 100 én ik was leider...

Omdat het én moeilijk is om kinderen 5-6 kilometer ver te brengen (2x dag) dan dat ze dat zelf moeten doen.
Als dit nu verkleint naar 0.2-1.0 km is dat al een enorm verschil. Dan kunnen de iets kleinere kinderen misschien ook zelfstandig naar huis (spreek hier van 10-11+).
Ze hebben daar ook de plaats om daar te spelen, er zijn daar de mogelijke accomodaties. Het is echt niet eenvoudig om de juiste accomodaties te vinden voor 50+ kinderen, met hun leiders, binnen dezelfde straal van het dorpscentrum.

de school ligt meestal geen 20km buiten het dorpscentrum en dat was maar een voorbeeld

Avilowca
19 januari 2006, 22:00
De mentaliteit van tegenwoordig is al even zuur als mijn cola.

Ik woon letterlijk recht tegenover een lagere school, met aan mijn kant de ingang voor de kleuters.
Mijn tuin geeft uit op een groot grasveld, waar constant studentenploegen komen voetballen. Bovendien is er heel de zondag scouts voor ongeveer 80 kinderen.

dus alle kleinzierige jankers: leer nu toch is in godsnaam dingen naast u neer te leggen en verder te gaan met je leven. triestig hoor :(

spray-bunny
19 januari 2006, 23:21
Als je het dan echt wil weten, ik ben TEGEN zo'n dagverblijven... Dat ze gebruikt worden in situaties van "nood", maw, als je echt verplichtingen hebt waar kinderen niet bijhoren, dan kan je die gebruiken, anders niet.
Je kan je kinderen ook gerust een dagje bij de ouders laten of bij een vriendin/vriend.
Zoals ik het mij herinner zat ik vaak bij vrienden van m'n ouders als kind en omgekeerd. Ik kwam daar vaak en hun kinderen hier vaak... Zo had je af en toe een vrije dag en speelden je kinderen ook samen. Maar een kinderdagverblijf, no thanks...

Dan heb jij geluk dat je familie niet veel bezigheden heeft buiten die kinderen, maar sommige mensen werken ook...
Je kan je kinderen wel eens 'aan familie lenen', maar als je dit elke dag doet lijkt me dit eerder gierigheid/ misbruik maken van goodwill dan wat anders.

Dus kinderen bij je familie dumpen mag, maar in een kinderverblijf niet. Ik snap je logica niet vrees ik...

TekkaBlade
20 januari 2006, 00:31
Dan heb jij geluk dat je familie niet veel bezigheden heeft buiten die kinderen, maar sommige mensen werken ook...
Je kan je kinderen wel eens 'aan familie lenen', maar als je dit elke dag doet lijkt me dit eerder gierigheid/ misbruik maken van goodwill dan wat anders.

Dus kinderen bij je familie dumpen mag, maar in een kinderverblijf niet. Ik snap je logica niet vrees ik...

Ik gebruik woorden als "noodzaak" en "een dagje"... Jij komt hier weer met de vinger wijzen alsof ik ELKE dag bedoel...

Komaan zeg... Kinderen kopen neemt hopen tijd in beslag... Dat WEET je.
Kan je je kinderen die tijd niet geven, koop ze dan niet.

Simpel als dat... Als ik een hond wil die vaak uitgelaten moet worden, maar ik daar de tijd niet voor heb omdat ik lang moet werken, wel dan... Koop die hond niet.

Breen
20 januari 2006, 09:13
De vergelijking kinderen<>honden gaat spijtig genoeg voor jou tekkablade niet op. Misschien moet je eerst een paar jaar werken en een kind hebben om de dingen die je beweert te MOGEN beoordelen, hé?

ComputerVISTA
20 januari 2006, 10:55
De mentaliteit van tegenwoordig is al even zuur als mijn cola.

Ik woon letterlijk recht tegenover een lagere school, met aan mijn kant de ingang voor de kleuters.
Mijn tuin geeft uit op een groot grasveld, waar constant studentenploegen komen voetballen. Bovendien is er heel de zondag scouts voor ongeveer 80 kinderen.

dus alle kleinzierige jankers: leer nu toch is in godsnaam dingen naast u neer te leggen en verder te gaan met je leven. triestig hoor :(

Dat is de ene mens tegen de andere en de ene situatie tegen de andere. Moest iedereen hetzelfde reageren als jij nu het was een blije wereld met groen gras en fluitende vogelkes maar zo is het nu eenmaal niet.

TekkaBlade
20 januari 2006, 11:22
De vergelijking kinderen<>honden gaat spijtig genoeg voor jou tekkablade niet op. Misschien moet je eerst een paar jaar werken en een kind hebben om de dingen die je beweert te MOGEN beoordelen, hé?

De vergelijking kinderen <=> hond gaat ZEER ZEKER op als het enkel om de factor tijd gaat.

Ik heb het gevoel dat ik hier wel simplistische vergelijkingen moet gebruiken omdat je het anders niet begrijpt... Ik zeg heel de tijd dat ik iets tegen het onnodige roepen heb ( dus niet tegen lachen of instructies tijdens een voetbalspel, etc ) en komen jullie mooi aandraven: "moeten ze fluisteren ofzo, ja, goed bezig!".
Anders komen jullie aandraven met de shit dat we het RECHT op kinderen hebben etc... Iets over honden begrijpen jullie misschien.

Man toch...

zweebee
20 januari 2006, 13:15
Als gij ni tegen het "gekrijs" van kinderen kunt dan is het heel simpel: informeer u bij de gemeente waar de zones zijn voor kinderopvang en blijf daar zo ver mogelijk vandaan. Probleem opgelost.

In Menen was het speelpleintje volledig in orde met de wet (goede zone, conform met alle reguleringen), dus die kinderen mogen daar doen wat ze willen. Spelen, krijsen, whatever.

Ik ben trouwens heel benieuwd hoe da gij uw kinderen gaat opvoeden en ze gaat leren om hun uitbundigheid in te tomen tijdens hun momenten van elementair plezier (als ge kinderen gaat krijgen natuurlijk). Ik ben benieuwd hoe da gij da gaat oplossen.

Eindelijk iemand dat het ook opmerkt

Ge hebt het daar nooit over gehad. Alleen maar over het feit da ge het geluid van kinderen "krijsen" niet kunt uitstaan.
Trouwens het antwoord is heel simpel. De locatie is goedgekeurd door de bevoegde instanties en de meerderheid van de buurtbewoners heeft er geen last van.

Kan je je kinderen die tijd niet geven, koop ze dan niet.

Kortzichtigheid troef.
Sommige mensen willen werken voor hun geld en willen niet thuis van de sociale hangmat profiteren. Meeste getrouwde koppels moeten met 2 werken om hun kinderen op te voeden met het nodige comfort. Veel mensen hebben een kinderwens en ze zouden die niet mogen inwilligen omdat ze er niet 24/24 voor kunnen zijn?

Plaatsen bij ouders en vrienden is een goede oplossing, maar soms kan dat gewoon niet. Daarom is het kinderdagverblijf er, en is er speelpleinwerking.
Dat zijn trouwens twee verschillende dingen, tis ni echt duidelijk de welke je "haat".
In ieder geval, beide zijn gunstig voor het kind. Ze ontmoeten er (altijd) andere leeftijdsgenoten en kunnen daar naar hartelust spelen. Hetzelfde voor speelpleinwerking. Wat is er voor een kind nog leuker dan met een hoop leeftijdsgenoten georganiseerd en niet-georganiseerd te spelen?

Ge bekijkt die dingen met oogkleppen als een soort "dumping" plaats waar kinderen worden ingestoken omdat de ouders er niet voor kunnen zorgen. Natuurlijk wordt dat kind daar niet goed verzorgd en leidt dat tot een slechte opvoeding, die gepaard gaat met "gekrijs".
Pedagogische studies hebben uitgewezen dat kinderdagverblijven zeker niet slechter zijn dan thuisopvoeding.

Trouwens ge moet u ni komen indekken met "misschien begrijpen jullie het dan wel" als ge totaal verkeerde analogieën probeert door te voeren. Die hautaine toon is hier ni van toepassing.

k995
20 januari 2006, 13:18
Blijkbaar ziet gij enkel wat ge wilt zien, ik zie genoeg van die groepen men deur passeren waar de 2 jeugdige begeleiders over de straat lopen met veel te veel kinderen en dan nog eens enkel vanvoor lopen en de rest van de bende trekt hun plan maar.

Of in't midden van (Zottegem in dit geval) de stad spelletjes laten spelen terwijl de begeleiding op een terrasje met elkander bezig is (en dat moogt ge vrij letterlijk opnemen)

Ik zeg niet dat een 16 jarige dat NIET kan maar ik heb ondertussen al genoeg gezien dat het er maar weinigen zijn die het wel kunnen (en dan spreek ik enkel over mijn omstreken)

Je hebt dus enkele slechte gevallen gezien en daaruit conculdeer je dat de meerderheid het niet kan? Ik heb er al genoeg gezien die het wel goed doen, nee niet perfect dat doen jij en ik zelfs niet dus kan je het van kinderen niet verwachten.

Waarom hebben kinderen trouwens zo een strikte begeleiding nodig? juist omdat auto's gevaarlijk rijden en die worden niet bestuurd door kinderen he? Vroeger konden kinderen zonder problemen op straat en omtrek spelen nu kan dat amper nog en het laatste beetje vertier dat ze wel nog hebben wil jij nu ook afnemen.

Het zijn niet de kinderen die steen en been klagen als er een zone 30 voor een school komt, het zijn niet kinderen die klagen als de boetes voor te snel rijden verhoogd worden,...

En dan die fluitjes, allemaal geen probleem maar als ik van 2 dagen werk kom (achtereen non stop)

mag wettelijk niet maar ga maar door.

dan heb ik graag wat rust en vrede in men huis en dat ze met fluitjes spelen tot daar aan toe maar 50 gasten een ganse dag lang, wel ik kan u verzekeren dat ge nogal snel u goed humeur verliest.

Zoals ik al zei heb zelf kinderen en dan is 2 dagen niet veel slapen niet veel. Akkoord het zijn jouw kinderen niet maar verdraagzaam zijn is geen zonde hoor en als je echt opmerkingen hebt, ga er dan mee naar de leiding en probeer niet alles te stoppen.

En ik heb vooral ervaring met hoe het niet moet en dan heb ik het vooral met opvoeding!

ja en?

Wel om je vraag te beantwoorden 2 en 2 weken geledne voor de oudste haar 3e verjaardag een feestje gegeven. Dat was dus tegen de 15 kinderen . Dit was in een maand waarin ik ook werk (en 2 weken van de 4 van wacht ben als informaticus dat betekend dus 1 tot 4 keer uit bed gezet worden om een uurtje achter de PC te tokkelen) tel daarbij al de feesten en mijn schoonfamilie die een tijdje bij ons logeerde en dus de kinderen genoodzaakt op onze kamer sliepen. Plus had mijn moeder het leuk idee om de oudste een "levensechte" pop te geven die op tijd en stond (dus ook om 3uur snachts) begint te huilen. gewoon afzetten lukt niet want dan krijg je de commentaar "maar pappa haar oogjes zijn nog open" en dus moet je die in slaap wiegen. Onze bovenburen hebben in die periode enkele stevige feestjes gegeven met veel dansen en muziek (echt leuk als hun living onder jouw slaapkamer is)

Vind ik al dit leuk? Nee zal ik de pop van mijn dachter wegsmijten en de politie op mijn bvenburen afsturen? nee ik kan leven met wat minder slaap gewoon omdat we nu eenmaal in een maatschappij leven waar andere mensen naast je wonen.

Pas op ik heb niks tegen kinderen, ze moeten zich mogen en kunnen amuseren dat is hun volste recht maar in een woonwijk waar werkende mensen wonen of wat dan ook vind ik dat dit enkel kan als het heel kleinschalig blijft.

En waar moeten ze dan gaan? Ver buiten de stad? Je beseft toch dat zowat de helft van vlaanderen vol gebouwd is?

Over respect voor ouderen, wat ik enkel zeg is dat ik in mijn jeugdige jaren mij niet moest avonturen wat sommigen nu mogen of doen. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit 1 keer een scheef en een gemeend antwoord heb gegeven naar een oudere persoon (ook al was die maar 17 of 18 jaar) Nu daarintegen heb ik al wat anders gezien. Overlaatst nog met men grootmoeder toen een klein ventje (ik schat een jaar of 10) met zen rolschaatsen men grootmoeder van 80 bijna omver reed (ze kon nog net op tijd uit de weg springen). En om daarna nogmaals naar ons het "middenvinger gebaar" te gooien.

Dit laatste enkel als voorbeeld dat ik kortelings heb meegemaakt.

Je voorbeeld is niet hoe het moet, maar zoals in jouw jongere jaren moet het ook niet hoor. Een oudere persoon is niet beter of niet slechter en moet je bahandelen zoals je zelf behandeld wil worden, niks meer.

k995
20 januari 2006, 13:22

Idd hetzelfde hier, het is trouwens niet goed om de kinderen bij d eoma te dumpen.

Onderzoek heeft al aangetoond dat kinderen uit creches/dagverblijven socialer en inteligenter zijn dan de kinderen die bij familie zaten. Logisch bij de oma gaan ze winkele, de dieren eten geven ed, in de creche en opvang leren ze van de oppasers en van elkaar.

zarathustra
20 januari 2006, 13:50
Idd hetzelfde hier, het is trouwens niet goed om de kinderen bij d eoma te dumpen.

Onderzoek heeft al aangetoond dat kinderen uit creches/dagverblijven socialer en inteligenter zijn dan de kinderen die bij familie zaten. Logisch bij de oma gaan ze winkele, de dieren eten geven ed, in de creche en opvang leren ze van de oppasers en van elkaar.

en het kost stukken van mensen en is vaak niet op de juiste uren beschikbaar >_< Verder heb je dan ook nog altijd kidneren die daar zullen gepest worden maar dat terzijde.

(niet dat je overall geen gelijk hebt, maar toch deze kanttekeningen)

ComputerVISTA
20 januari 2006, 14:12
@k995 je blijft voorbeelden geven, allemaal goed en wel maar ik vraag mij af hoe je humeur zou staan moesten wat je hebt meegemaakt met je buren en feestje met je kinder de god ganse dag zijn en dan wel de hele 2 maanden vakantie dag in dag uit.

En er zijn genoeg terreinen waar het kan, neem nu hier in de buurt hebben ze het wel gekunt van zo een volledig uitgerust terrein te droppen waar nog niks gebouwd is, kinderen worden afgezet bij een wachtplaats (waar begeleiding is) (soms)) en worden dna met een bus vervoerd naar dat terrein.

Als ze het hier kunnen waarom niet op een ander? Tuurlijk zal het niet even gemakkelijk zijn en als ze dan zelf wetens willens gaan bouwen waar zo een terrein is wel ja... Eigen schuld dikke bult zou 'k zo zeggen. Das net gelijk die debielen die gaan bouwen waar ze weten dat het er elk jaar overstroomd.

Van dat werken (als je wilt dat je podium van onder tot boven met het ganse team in orde is van zowel klank als licht, de show te doen en weer alles af te breken dan is er geen keuze, werken en niks anders dus)

of dat nu legaal is of niet :p

En als je dan net zo een lawaai hebt meegemaakt en dan komt ge thuis en weer van da ... *humeur op wintertijd*:angry:

Ferux
20 januari 2006, 16:23
Lawaai maken is dus uw beroep, maar als iemand anders lawaai maakt, kunt ge er niet tegen? :p

k995
20 januari 2006, 16:38
en het kost stukken van mensen en is vaak niet op de juiste uren beschikbaar >_< Verder heb je dan ook nog altijd kidneren die daar zullen gepest worden maar dat terzijde.

(niet dat je overall geen gelijk hebt, maar toch deze kanttekeningen)

Stukken van mensen valt wel mee hangt af van je loon in de erkende en je kan veel aftrekken van de belastingen.

Gepest worden? Dat gebeurd overal ze te bescherm opvoeden is nooit goed.

k995
20 januari 2006, 16:43
@k995 je blijft voorbeelden geven, allemaal goed en wel maar ik vraag mij af hoe je humeur zou staan moesten wat je hebt meegemaakt met je buren en feestje met je kinder de god ganse dag zijn en dan wel de hele 2 maanden vakantie dag in dag uit.

Ze zijn hier al dehele maand hoor met 2 kinderen wat dus 4 kinderen op een normaal apprtementje geeft.

Het hangt gewoon af van je instelling moest ik over alles wat ze doen kniezen en boos worden zou ik zijn zoals jou. Nu gooien ze mijn portable op de grond, kapot, ongelukje gebruerd, je zegt eens streng dat ze beter moeten oppassen en troost hen dat het maar ene ongelukje was. Zelfde voor de andere talloze onelukjes dat zoveel kinderen die spelen (wild spelen meestal) met zich memebrengen.

En er zijn genoeg terreinen waar het kan, neem nu hier in de buurt hebben ze het wel gekunt van zo een volledig uitgerust terrein te droppen waar nog niks gebouwd is, kinderen worden afgezet bij een wachtplaats (waar begeleiding is) (soms)) en worden dna met een bus vervoerd naar dat terrein.

Als ze het hier kunnen waarom niet op een ander? Tuurlijk zal het niet even gemakkelijk zijn en als ze dan zelf wetens willens gaan bouwen waar zo een terrein is wel ja... Eigen schuld dikke bult zou 'k zo zeggen. Das net gelijk die debielen die gaan bouwen waar ze weten dat het er elk jaar overstroomd.

Je zegt het zelf het is niet even makkelijk. Wat jij voorstelt mijkt me meer geld te kosten en bij zo'n zaken is dat meestal een groot probleem .

Van dat werken (als je wilt dat je podium van onder tot boven met het ganse team in orde is van zowel klank als licht, de show te doen en weer alles af te breken dan is er geen keuze, werken en niks anders dus)

of dat nu legaal is of niet :p

En als je dan net zo een lawaai hebt meegemaakt en dan komt ge thuis en weer van da ... *humeur op wintertijd*:angry:

Dat is jouw keuze, sorry hoor jij kiest ervoor om wetten aan je laars te lappen en zo te werken, maar dan moet je je frustraties niet uitwerken op kinderen die buitenspelen.

ComputerVISTA
20 januari 2006, 16:45
Lawaai maken is dus uw beroep, maar als iemand anders lawaai maakt, kunt ge er niet tegen? :p

In princiepe wel ja, ik ben klanktechnieker en verzorg de optredens ervan (zowel mixage als voor opbouw en na afbouw)

Maar dat kunt ge niet echt vergelijken he :p Misschien snapt ge nu waarom ik dan daarna graag rust heb LOL

Ik zit ook in de organisatie van Rock-Zottegem en Bv. een paar dagen voor het event worden er in 1 kilometer cirkel rond het terrein briefjes rondgedragen voor eventuele overlast en met de excuses voor het ongemak ook al proberen we alles binnen de perken te houden.

ComputerVISTA
20 januari 2006, 16:50
Ze zijn hier al dehele maand hoor met 2 kinderen wat dus 4 kinderen op een normaal apprtementje geeft.

Het hangt gewoon af van je instelling moest ik over alles wat ze doen kniezen en boos worden zou ik zijn zoals jou. Nu gooien ze mijn portable op de grond, kapot, ongelukje gebruerd, je zegt eens streng dat ze beter moeten oppassen en troost hen dat het maar ene ongelukje was. Zelfde voor de andere talloze onelukjes dat zoveel kinderen die spelen (wild spelen meestal) met zich memebrengen.

Je zegt het zelf het is niet even makkelijk. Wat jij voorstelt mijkt me meer geld te kosten en bij zo'n zaken is dat meestal een groot probleem .

Dat is jouw keuze, sorry hoor jij kiest ervoor om wetten aan je laars te lappen en zo te werken, maar dan moet je je frustraties niet uitwerken op kinderen die buitenspelen.

Ik begrijp dat hoor, dat zijn jouw kinderen je eigen vlees en bloed waar je een emotioneel sterke band mee hebt. En ge zou ook niet willen dat er nog maar een haartje op hun hoofd gekrengt wordt. Had ik kinderen dan zou ik ook niet boos zijn om zulke voorvallen (al zou ik men eigen wel opvreten van colleire moesten ze men laptop op professionele wijze de grond op ketsen :))

geld voor kinderen en hun recht op spelen MOET er zijn. Beter dat dan ronde punten van een paar miljoen bef bouwen die nergens op slaan en wara de bussen niet meer op kunnen draaien (voorbeeld Zottegem)

Wat mijn keuze betreft: dat is idd mijn keuzen, nu na dat er vastgesteld is dat in cronisch ziek ben kan ik dat beroep en zware stress niet meer aan en doe ik dat ook niet meer (wel als hobby kleinschalig) Maar werk is werk he. (freelancers of zelfstandigen wat ik ooit was moeten nu soms eenmaal lange dagen en uren kloppen)

zarathustra
20 januari 2006, 20:05

interessante stelling, wat wint het kind er mee dat het gepest zou worden? Dus stel dat het gepest wordt wat is er dan goed aan dat niet vermijden door het beschermder op te voeden?

killgore
20 januari 2006, 20:12
Er zijn nu eenmaal kinderen die niet in alle situaties goed op hun gemak zijn en snel gepest worden/asociaal blijven. Mn ouders hebben mij toen ik een jaar of 10 was es een week naar zo een speelpleinwerking gestuurd en da was 1 groot fiasco aangezien ik nogal zwaar verlegen ben en klein kinderen dan iets sneller overgaan tot pesten en buitensluiten. Dat is niets verbeterd in die ganse week ;).
Ik ben datzelfde jaar ook beginnen naar een jeugdbeweging gaan en dat ging dan wel vrij goed ;). Ma die houden meestal geen activiteiten in de week of zo he :). Dus moesten men ouders meestal wel voor andere opvang zoeken :).

Exxos
21 januari 2006, 10:43
De klachten zijn daar ongetwijfeld niet van dag op dag gekomen.

Toen ik het eerste bericht hoorde dacht ik ook van oei oei, wat is het volgende dat ze gaan verbieden? Locatie voor speelpleinwerking moet sluiten...

Maar dan zag ik die beelden van een avond/nachtelijke fuif. Waarschijnlijk hadden die klagers initieel niet echt veel problemen met de spelende kinderen overdag, maar is hun ontevredenheid beginnen groeien door die avond/nachtfeestjes. En eens je begint geïrriteerd te geraken door iets dan krijg je al snel een sneeuwbaleffect hé.

Een persoon heeft het er knap moeilijk mee dat ze daar fuiven in de nacht, en dan nog eens het "lawaai" van de spelende kids overdag. De bal is vertrokken en begint het klachten te regenen. Want daar in Lauwe klappen de buren nog met elkaar, m'n oma heeft er de laatste 30j van haar leven gewoond.

Zelf ben ik papa en hoop dat mijn kind hier op de speelpleinwerking kan gaan spelen later. Vlak achter de deur, altijd tof in de zomer om die mannekes bezig te horen. En ja hoor, bibi doet ook de nacht. Na een nachtje travakken slaap ik echt wel goed door alles heen. Geen dubbele beglazing, oudere woning...

Wat die ene (TekkaBlade geloof'k) daar zegt: kinderdagverblijven zijn een "kwaad", of iets in die trant... Man man man, ikzelf heb een kindje van 6,5 maand. Gelukkig hebben we beiden een niet werkende ouder die voor opvang kan zorgen. Anders zaten wij hier ook met een serieus noodgeval. Of moet volgens mijnheer een van ons beiden dan maar thuisblijven om voor de kleine te zorgen, als er geen kinderdagverblijven mogen zijn? Excuseer mij dat we geen giga verdieners zijn die het zich kunnen veroorloven om niet met z'n 2 te gaan werken om de kleine op te kweken.

Financieel is het voor ons ook beter dat we de kleine niet naar zo'n geldopslorpend kinderdagverblijf moeten brengen... Ja het hangt af van je loon. En ja je kan terugvorderen via de belastingen. Maar dan investeer je daar wel elke maand een serieus pak van uw loon in, en duurt het 2j voor je daar een frank van terugziet hé. (vandaag betalen is pas over 2j verwerkt in belastingen: aangifte ervan is voor volgend jaar pas, afrekening pas nog een jaar later, als ze al snel werken).

Ik ken wel vele moedertjes die zich liever laten uitbetalen door den dop, dan te gaan werken: ze kunnen zelf voor de kleine zorgen, want als ze werken gaan moeten ze toch veel afdragen voor opvang voor die kleine, wat het verschil in netto in the pocket op het einde van de maand TE groot maakt.

Hier hebben we het ook overwogen, mocht er geen oplossing zijn buiten een kinderdagverblijf om. Apart gaan wonen op papier, vriendin wordt opeens alleenstaande mama met een kind ten laste. Véél stempelgeld, extra kindergeld... Tempting, maar we hebben beiden ons eergevoel en gaan liever werken ;) En gelukkig onze ouders die met véél liefde voor onze zoon willen zorgen :)

Way off topic gegaan, i know, maar het begin was ontopic :)

DigitalOverdose
21 januari 2006, 12:07
En die kinderloze klagers hier verwachten dan natuurlijk weer wel dat ONZE kinderen later mee hun pensioentje gaan betalen...

GVD kinderen gaan vergelijken met nen hond, da gaat wel ver. Zegt in feite genoeg over degene die zoiets beweert dat'm absoluut niks van opvoeden afweet. Als ge die vergelijking maakt dan zult ge inderdaad kinderen krijgen waarmee ge niks kunt aanvangen ja.

BTW wat diejen opvang door famillie en vrienden betreft: vaak hebben die mensen het precies nog drukker dan wij als ouders. Nu ja da's mijn ervaring toch als ik dan toch es nen babysit moet zoeken. En als ge't teveel vraagt dan krijgt ge ne naam natuurlijk. Wel kinderen willen maar er amper voor zorgen...
Sja wat is dan het gevolg? Als ouders proberen wij zoveel mogelijk te vermijden om aan familie of vrienden te vragen om te babysitten. Kwestie van ze ni te moeten storen met hun hobbies of hun uitgaansleven. We gaan echter ook alle 2 werken, ik zou het anders willen maar we hebben de centen nodig, dus soms kunne we ni anders dan nen babysit inschakelen en dan bellen we naar Kind&Gezin. En dan komt daar een meiske van... een jaar of 16-17 die blijkbaar ook weer ni in staat zou zijn om op kinderen te passen als ik het hier zo lees. En natuurlijk kost zoiets geld (alhoewel die meiskes er ook ni rijk van zullen worden, 3€/u om op 2 spelende/roepende/krijsende kinderen te letten).
Maar we storen onze kinderloze familie en vrienden tenminste niet... zodat die tijd hebben om tegen een speelplein te ijveren LOL

BTW straks gaan de bengels hier toevallig nog eens logeren bij familie. Kwestie van om de paar maanden toch eens samen een stapke in de wereld te kunne zetten zonder kinderen. I'm a bad parent ja, I know maar af en toe doe ik dat. Maar geen paniek, de bengels worden hier morgen om 10 uur 's morgens ten laatste afgezet zenne, een paar uurkes langer kon echt niet... Daarom dat ze van te voren ook worden afgezet, kwestie dat ik zeker ni te laat zou kunne zijn met ze op te halen.

TekkaBlade
21 januari 2006, 12:39
ik maakte de vergelijking een hond hebben en kinderen om aan te tonen dat beide veel tijd in beslag nemen. Wanneer je een hond haalt uit een kennel moet je een formulier invullen, daaruit kunnen ze afleiden of je wel geschikt bent ( zijnde ruimte hebt, tijd, etc... ) om dat dier te onderhouden. Bij kinderen stellen ze jammergenoeg geen vragen...
Hel wat mensen interpreteerden dit jammergenoeg... Ik vergeleek het tijdsbeslag, ik stelde een kind niet gelijk met een hond.

Je kinderen effe bij familie of vrienden laten vind ik beter dan in zo'n kinderdagverblijf... Zeker als die vrienden of familie zelf nog kinderen hebben...
Kinderdagverblijven zijn eerder dumpplaatsen, zelf met abonnementen... Als je je kinderen daar 3 dagen in een week laat, dan vind ik dat je maar geen kinderen moest hebben...
"Maar ventje toch, wij moeten met 2 werken om geld genoeg te hebben hoor... wij kunnen niet voor dat kind zorgen." => Alsof je niet weet dat een kind handenvol geld kost, op z'n minst 18 jaar... Zorg daarom dat je financieel eerst in orde bent voor je een kind koopt...

Tegen af en toe een babysit in te huren heb ik ZEKER geen problemen... Dat is meestal 's avonds, in de thuis van het kind zelf... Het kind zal hoogstwaarschijnlijk toch in slaap vallen na wat gespeeld te hebben als het dan al niet slaapt... De babysit is er als een soort extra veiligheidje, als er eits gebeurt dat het kind niet alleen is en z'n noden vervuld krijgt.

killgore
21 januari 2006, 12:44
n/o tekkablade, ma moesten we allemaal zoals u reageren de wereldbevolking is binnen 30 jaar gekrompen onder het miljard :). Kvind da ge nogal kleingeestig denkt: enkel rijke mensen mogen kinderen hebben (zo komt gans uw post over).

Exxos
21 januari 2006, 13:21
="Maar ventje toch, wij moeten met 2 werken om geld genoeg te hebben hoor... wij kunnen niet voor dat kind zorgen." => Alsof je niet weet dat een kind handenvol geld kost, op z'n minst 18 jaar... Zorg daarom dat je financieel eerst in orde bent voor je een kind koopt...

Zal zelf wel mijn rekening maken hoor, dank u.

Als je't weten wil, hier komt elke maand +/- 3300€ netto binnen.
Ben 32j geworden vorige december, heb een eigen huis, mooie full option monovolume en een heel mooie spaarboek. Geen financiele zorgen, en wij willen dat zo houden. Na 13j samen vonden we dat we rijp waren om een kindje te mogen verwelkomen in ons leven. En we willen dat het een goede toekomst krijgt. DAAROM gaan we met 2 werken, opdat het niet moet voorhebben zoals wij het voorhadden. Dat het een goede start kan nemen in't leven. Wil het lang studeren, dat we't kunnen bekostigen. Als het uit huis gaat, dat we hem kunnen geven wat hij nodig heeft.

Uit huis moeten gaan zonder een frank, enkel een héél klein spaarboekske. Loon moesten we afstaan thuis, een deeltje ging naar de spaarboek, wilde ik meer sparen moest ik meer werken. Wat ik ook deed, 5j 7op7 gewerkt, voor alles wat we hier hebben.Geen verwijt aan m'n ouders, komen beiden uit een groot arbeidersgezin en zijn ook begonnen met een stoel en een tafel en het cadeau-geld van hun huwelijk. Hebben het nu ook goed, gaan elk jaar 3x op vakantie etc etc.

Mijn ouders zeggen altijd: ieder kind kost u, tegen dat't het nest verlaat, een huis. Wel ik kan u verzekeren, ik zal ze gaan geloven.

Ik hoop dat, als je samen bent met iemand, dat je nog véél en lang mag werken, want voor je financieel in orde bent om een kind te krijgen: one word: LOL Heb een kameraad: 24j, paar jaar samen, had net huis gekocht... Kanker in zijn knie, operatie die handenvol geld kost, mislukt,2de nodig, huis moeten verkopen en van armoede terug bij hun ouders moeten gaan wonen. 1j ziek zijn (en hopelijk genezen) kan u wel voor jaaaaren in de financiele put duwen.

En ik wil ervoor zorgen dat'k niet tot mijn 65ste (at least) mijn kloten moet staan afdraaien, dat'k nog een paar jaar mag genieten van het leven, samen met m'n vrouw, kind en kleinkinderen.

slotnoot: dat mijne kleine goed mag studeren en goed mag verdienen zodat'm ons en uw pensioen en ziekteverzekering mee kan financiëren. Maar daarvoor moet hij in alle blijheid en vrijheid kunnen opgroeien, zonder de bekrompenheid en het egoisme die schering en inslag is in onze samenleving.

Soit ;)

ComputerVISTA
21 januari 2006, 14:04
Je kinderen effe bij familie of vrienden laten vind ik beter dan in zo'n kinderdagverblijf... Zeker als die vrienden of familie zelf nog kinderen hebben...
Kinderdagverblijven zijn eerder dumpplaatsen, zelf met abonnementen... Als je je kinderen daar 3 dagen in een week laat, dan vind ik dat je maar geen kinderen moest hebben...

Vind ik net niet, waarom? Wel kwestie van verwennen. Je kent grootouders wel, ze willen het beste en zelf het beste is nog niet. De ouders stellen grenzen en de grootouders gaan die dan eens stevig ovetreden door ze te verwennen dat het niet meer schoon is. De gevolgen zie je wel afkomen veronderstel ik. En das uit eigen ervaring dak spreek.

En ja ik ben "maar" 22 en heb voorlopig nog niet de intensie kinderen te gaan "produceren" (sorry N/O maar vond niet direkt een deftig woord) Ge zou onmiddelijk denken wat komt die snotaap ons zeggen hoe het moet wij hebben tenminste een kind. Wel hadden jullie ervaring met je eerste (b)engel? Denk het niet he ;) 't is toch altijd wat zoeken en wat ik er van vind (nu in deze situatie waar ik me nu in bevind) dat ouders tijd moeten maken voor hun kinderen. Nee ik zeg niet dat ge 18 jaar congé moet pakken maar de eerste jaren of zo... Ik ben ook altijd gedropt geweest bij de grootouders omdat wij altijd de "grote last" waren. De gevolgen zijn goed te zien. Thuis kregen we niks en bij oma was het bal populair.

@ hierboven ik veronderstel als jullie inkomsten zo breed zijn dat je toch we even vrij kan maken voor de kinderen, niet?

En schiet me nu niet onmiddelijk af he (eventueel met pampers en papflessen :))

Breen
21 januari 2006, 14:30

Kijk Tekkablade. Je kind is constant thuis de eerste 3 levensjaren, doch daarna gaat hij/zij zelf elke dag naar school, 5 dagen in de week. Dat de ouders dan kunnen plannen dat zij 4 dagen op 7 iemand thuis hebben, zodat hun kind maar 3 dagen naar de kinderopvang gaat, vind ik dat een prachtige prestatie. Jij wilt dat een van de 2 ontslag neemt, en dan na 3 jaar terug een job zoekt. Waarbij de ouders financieel veel minder sterk staan en het kind dan misschien veel minder kansen krijgt.

zarathustra
21 januari 2006, 20:36
"Maar ventje toch, wij moeten met 2 werken om geld genoeg te hebben hoor... wij kunnen niet voor dat kind zorgen." => Alsof je niet weet dat een kind handenvol geld kost, op z'n minst 18 jaar... Zorg daarom dat je financieel eerst in orde bent voor je een kind koopt...

Eerm zijt ge een beetje simpel ofzo? Als je zo redeneert is er misschien nog 10% van de mensen die nu kinderen hebben die ze dan zouden hebben. En indien ze ze el zouden hebben zit je met kinderen wiens ouders +/- op pensioen zijn als zij 20 zijn. Kinderen moeten jong gekocht worden dat is namelijk veiliger + ouders hebben dan nog meer energie

Mijn ouders werken ook alle twee (moeder part time wel sinds we met 4 zijn, toen we met 2 waren 4/5 de). En het is niet alsof je dan veel tekort komt eh. Die zijn terug van hun werk om 5/6 uur zeker. dus moet je enkel dat ene uurtje tussen 4 en 5 of 6 doorkomen. Dat is toch helemaal niet zo erg O_o

Exxos
21 januari 2006, 20:47
@ hierboven ik veronderstel als jullie inkomsten zo breed zijn dat je toch we even vrij kan maken voor de kinderen, niet?

En schiet me nu niet onmiddelijk af he (eventueel met pampers en papflessen :))

Om het even te verduidelijken, wij hebben gezorgd dat 1 van ons 2 elke dag bij ons kind kan zijn. Vroeger deed ik een dikbetaalde bureaujob van 6 tot 20-21u, de vriendin werkt in een 2-ploegenstelsel.

Die job heb ik opgegeven om voor onze zoon te kunnen zorgen, ik doe vaste nacht en kan dus van 6u tot 's avonds 20u voor m'n zoon zorgen. Slapen doe ik wel tussenin ergens ;) Pas daarvoor en daarna komen de ouders in actie. De vriendin moet al op haar werk zijn, terwijl ik nog bezig ben, of de andere week net omgekeerd. Hoop en al is er voor een 3-tal uur per dag opvang nodig voor onze kleine, 4 dagen per week.

In het weekend gaat de kleine noch naar de grootouders, noch naar een creche. Die besteden we samen met z'n 3-kes, we hebben tijd genoeg gehad om uit te gaan etc toen de junior er nog niet was. Samen koken, vrienden uitnodigen, kan allemaal perfect zonder dat de kleine wegmoet. Zijn we uitgenodigd, dan kan hij zonder probleem altijd mee, anders gaan we gewoonweg de deur niet uit.

Ja die inkomsten zijn ruim, en wij maken véél tijd voor onze kleine. Maar laat 1 van de 2 inkomens wegvallen en je zit bijna maar aan de helft meer van dat bedrag. En dan moet je niet al te ruim meer gaan leven. Sommigen zullen zeggen: amai met zo'n bedrag kan je riant leven, anderen zullen zeggen: oei moeten we daarmee rondkomen? 't Is maar welke levensstandaard je erop na houd, of wil op nahouden hé ;)

Wij hebben een oud huisje gekocht dat we via een meerjarenplan willen gaan vernieuwen zonder te gaan lenen, dus moet er ook kunnen gespaard worden.

computer xp: ik schiet niet snel op iemand hoor, van gedachten wisselen, meningen uitwisselen moet kunnen zonder dat er met scherp moet geschoten worden. Wij hebben een bepaalde visie omtrent ons leven, jij hebt een ander, tekkablade heeft ook een ander. Maar bepaalde vormen van kinderopvang zomaar als dumpingplaatsen gaan beschouwen, zoals tekkablade deed is een beetje scheefgetrokken. Onze kleine gaat zeker eens hij 2 is een paar dagen per week naar de creche gaan, alleen al omdat hij andere kinderen gewoon zou worden. Want in een goede creche is er niet alleen opvang, maar ook opvoeding, in de brede zin van het woord (sociaal contact, vaardigheden aanleren,....)

k995
21 januari 2006, 21:50
interessante stelling, wat wint het kind er mee dat het gepest zou worden? Dus stel dat het gepest wordt wat is er dan goed aan dat niet vermijden door het beschermder op te voeden?
Later komt dat toch, als je het niet als 6 jarige dan als 12 jarige en anders als 18jarige en ... Beter dan je je kinderen daar leert mee omgaan

ComputerVISTA
21 januari 2006, 22:02
Daar heb ik niet veel meer op te zeggen dan: Nobel! Echt. Diep respect daarvoor dat je zo veel tijd maakt voor de jongste telg en er altijd wel iemand is waar hij op kan neervallen als het moet zijn. Zo hoort het imo. Ik zal je waarschijnlijk ergens mis begrepen hebben of zo maar zoals jij het doet zou ik het denk ik zelf ook aanpakken dat de kleinste telg nooit ergens moet naartoe gestuurd worden.

Soms lijkt het echt wel dat sommige ouders niet nadenken voor ze aan kinderen beginnen en als het dan zover is worden de kinderen van her naar der gesleept omdat de ouders ofwel echt geen tijd hebben door werk of nog steeds denken dat ze 18 zijn en van het éne feest naar het andere feest trekken.

Pas op ik kom u niet vertellen hoe het hoort en niet hoort. Ik zeg enkel wat ik vind en of ik denk hoe ik het zou aanpakken. In ieder geval zouden ze bij mij niet naar zo een scouts of andere jeugdvereniging vliegen. Zoals ik al in eerdere posts zei vertouw ik er gewoonweg niet op. Ok ik heb misschien enkel de slechte voorbeelden gezien maar dat schept een beeld. (al dan niet een slecht beeld in dit geval)

Vanmiddag nog na het eten keek ik door men venster en zag ik 1 leerkracht met zeker 25 kinderen over de straat wandelen. Dat kan toch wel beter zeker? En natuurlijk zoals verwacht liep die leerkracht vanvoor omringd door de lievelingetjes en de rest bleef maar wat achter sungelen zonder dat er werd naar omgekeken. Zelf over het zebrapad hier rechtover keek ze amper om naar de laatste die erover gingen. En dat voor een leerkracht die toch een degelijke opleiding moet gehad hebben.

(dit was nu wel een voorbeeld van hoe het imo niet moet van een leerkracht)

Dat is 1 van de redenen waarom ik er dus niet voor ben mijn eventuele nakomelingen in zo een groep kinderen te steken. Sociaal kunnen ze genoeg zijn op school daar hebben ze ook tijd om te spelen en dat ze eens bij kameraadjes gaan onder toezicht van die ouders en omgekeerd ook geen enkel probleem.

TekkaBlade
22 januari 2006, 02:29
Eerm zijt ge een beetje simpel ofzo? Als je zo redeneert is er misschien nog 10% van de mensen die nu kinderen hebben die ze dan zouden hebben. En indien ze ze el zouden hebben zit je met kinderen wiens ouders +/- op pensioen zijn als zij 20 zijn. Kinderen moeten jong gekocht worden dat is namelijk veiliger + ouders hebben dan nog meer energie

Mijn ouders werken ook alle twee (moeder part time wel sinds we met 4 zijn, toen we met 2 waren 4/5 de). En het is niet alsof je dan veel tekort komt eh. Die zijn terug van hun werk om 5/6 uur zeker. dus moet je enkel dat ene uurtje tussen 4 en 5 of 6 doorkomen. Dat is toch helemaal niet zo erg O_o

Als jij afkomt met een zin als "ben je een beetje simpel" ga je die recht in je gezicht terugkrijgen...
Ik weet maar al te goed waar de "risicogrens" ligt qua leeftijd, dat heb ik dan ook gestudeerd... Als je dan toch met z'on argumenten afkomt als "hoe vroeger hoe beter"... Waarom niet op je 21 een kind hebben, 3 jaar thuisblijven en dan pas werk zoeken?
Pas vanaf 40 ( kant van de vrouw ) begin je MATIG in de risicigroep te raken...

killgore
22 januari 2006, 12:27
Later komt dat toch, als je het niet als 6 jarige dan als 12 jarige en anders als 18jarige en ... Beter dan je je kinderen daar leert mee omgaan
Nope, daar leerde niet mee omgaan, nooit, nimmer. Het enige wa ge leert is doen alsof het u niets kan schelen (bij sommige mensen hebde dan kleine kans da het gewoon ophoud) en vooral uw steun zoeken bij gewone vrienden. Maar pesten blijft pijn doen, zowat altijd.

zarathustra
22 januari 2006, 14:14
Als jij afkomt met een zin als "ben je een beetje simpel" ga je die recht in je gezicht terugkrijgen...
Ik weet maar al te goed waar de "risicogrens" ligt qua leeftijd, dat heb ik dan ook gestudeerd... Als je dan toch met z'on argumenten afkomt als "hoe vroeger hoe beter"... Waarom niet op je 21 een kind hebben, 3 jaar thuisblijven en dan pas werk zoeken?
Pas vanaf 40 ( kant van de vrouw ) begin je MATIG in de risicigroep te raken...

wat ik bedoel met het feit dat het een beetje simpel is dat er maar een heel klein percentage mensen is dat absolute financiële zekerheid kan garanderen. (en die dus in uw optiek kinderen kunnen krijgen)

zarathustra
22 januari 2006, 14:16

De enige manier om daar met om te gaan is hopen dat het weggaat want uiteindelijk kan je maar 2 dingen doen

- er van weg vluchten
- het ondergaan

En ik snap ook wel dat je later wel eens een opmerking zal moeten kunnen verdragen, maar er is een groot verschil tussen dat en gepest worden eh.

k995
22 januari 2006, 16:58

Complete onzin natuurlijk, je beseft toch dat kinderen later 5 dagen in de week naar school gaan?

Je hebt ongetwijfeld zelf geen kinderen maar een baby slaapt soms de helft van de dag. Van de 7-8 uur in de creche word er dus 3 a 4geslapen dan heb je nig eten geven, pampers,... of zoiets nu gebeurd door ouders of de creche maakt weinig uit.

Komt daarbij dat kinderen in een creche in contact komen met andere kindere, zowel sociaal als moterich en fysisch is dit goed. Ze leren van de anderen EN ze komen in contact met de "buitenwereld" dat wil zeggen dat ze ziektes krijgen en ene god immuniteitssysteem opbouwen. kinderen die pas in de kleuterklas of de lagere naar school gaan kunnen zo ernstiger ziek worden en zelfs allergien opdoen.

:doh: Ach ja dan kunnen alleen doppers of rijken kinderen krijgen , belachelijk natuurlijk. het is niet omdat je werkt dat je niet voor je kind kan zorgen.

Tegen af en toe een babysit in te huren heb ik ZEKER geen problemen... Dat is meestal 's avonds, in de thuis van het kind zelf... Het kind zal hoogstwaarschijnlijk toch in slaap vallen na wat gespeeld te hebben als het dan al niet slaapt... De babysit is er als een soort extra veiligheidje, als er eits gebeurt dat het kind niet alleen is en z'n noden vervuld krijgt.

Ach ja liever een onopgeliede babysit dan een opgeleide gecontroleerde professional in een creche :ironic:

k995
22 januari 2006, 17:03
Nope, daar leerde niet mee omgaan, nooit, nimmer. Het enige wa ge leert is doen alsof het u niets kan schelen (bij sommige mensen hebde dan kleine kans da het gewoon ophoud) en vooral uw steun zoeken bij gewone vrienden. Maar pesten blijft pijn doen, zowat altijd.

Niet echt akkoord mee , ja tuurlijk zal dat steeds verveelend blijven maar je kan wel uitleggen waarom.hoe/wat enz zodat het kind het begrijpt, later word dat enkel moeilijker.

k995
22 januari 2006, 17:04
De enige manier om daar met om te gaan is hopen dat het weggaat want uiteindelijk kan je maar 2 dingen doen

- er van weg vluchten
- het ondergaan

En ik snap ook wel dat je later wel eens een opmerking zal moeten kunnen verdragen, maar er is een groot verschil tussen dat en gepest worden eh.

"later een opmerking" wanneer kwam het in het nieuws van de postbode die zelfmoord had gepleegd omdat hij gepest werd op het werk?

zarathustra
22 januari 2006, 17:56
"later een opmerking" wanneer kwam het in het nieuws van de postbode die zelfmoord had gepleegd omdat hij gepest werd op het werk?

wat ik dus zeg; pesten kan je nooit aan. Een opmerking, een grapje over iets wat je gezegd hebt, .. leren verdragen is iets totaal anders, daarvoor is contact met andere kindjes wel goed natuurlijk.

Ik bedoel maar dat als ik zou weten dat mijn kind echt gepest wordt op eg. een jeugdvereniging ik niet koste wat kost die daar naar toe zal blijven sturen zodat hij het leer verdragen.

killgore
22 januari 2006, 19:47
Niet echt akkoord mee , ja tuurlijk zal dat steeds verveelend blijven maar je kan wel uitleggen waarom.hoe/wat enz zodat het kind het begrijpt, later word dat enkel moeilijker.
Ge kunt uitleggen waarom een kind gepest wordt, dat hij begrijpt dat er klootzakskes bestaan (kheb het ier vooral op oudere kinderen) die andermans leven vernielen? :wtf:
Ik begrijp dat tbh nog steeds niet, leg het mij eens uit.

Daarnaast: Ge moogt een kind uitleggen hoeveel ge wilt dat die kinderen stom zijn, u nie kennen, nie weten wat ze zeggen, ..., het blijft evenveel pijn doen ze. Wa ge bij pesten kunt hopen is da ze stoppen door ze te negeren (nja, toch doen alsof). En zelfs dat lukt vaak niet. Ge moogt als kind die pesters nog zeer goed "begrijpen", het blijft hard aankomen :(.
Het enige dat tegen pesten echt kan helpen is een vriendenkring vinden waar je terecht kunt, een groep mensen die u nie constant uitlachen. Ma kinderen die zeer verlegen zijn of gewoon zeer moeilijk vrienden maken blijven naar een jeugdwerking sturen waar ze steeds meer gepest worden en even geïsoleerd blijven is gewoon fout.

Emu
23 januari 2006, 10:57
Als je kinderen wil 1 tip bezind, voor ge zonder condoom begint. En als je er aan begint weet dan zeker dat je het fysiek en financiël aan kunt, en dat je tijd kan maken voor je kind, en het in het weekend niet altijd moet "dumpen" bij het speelplein.

k995
23 januari 2006, 12:39
wat ik dus zeg; pesten kan je nooit aan. Een opmerking, een grapje over iets wat je gezegd hebt, .. leren verdragen is iets totaal anders, daarvoor is contact met andere kindjes wel goed natuurlijk.
En volgens mij noodzakelijk.

Ik bedoel maar dat als ik zou weten dat mijn kind echt gepest wordt op eg. een jeugdvereniging ik niet koste wat kost die daar naar toe zal blijven sturen zodat hij het leer verdragen.
Dat zeg ik ook helemaal niet

Rage
23 januari 2006, 14:54
Waar halen jullie het feit dat speelplein = hele dag gekwetter en gelach van kinderen?

Bij mijn weten begint Speelplein rond 1u in de middag, en is dat gedaan om 5u30.

Geen werkende mens zou hier last van kunnen hebben? Enkel diegene die nachtpost doen, zouden misschien het laatste uurke van hun slaap (als die al tot 1u slapen) hinder hebben.

Ik ben lang bij de chiro en bij 2 speelpleinwerkingen geweest. (één van die speelpleinwerkingen was in de wijk hier, met allochtone kinderen)

En ik moet zeggen, die allochtone kinderen (vooral Turkse afkomst) die begaaiden het nogal in het begin, omdat wij zo weinig plaats hadden, en zo weinig controle. (2 tot 3 leiding voor soms 60 kinderen)

Toch nog NOOIT een klacht gehad. Enkel de mensen die het lawaai hoorden die kwamen kijken en vertellen hoe geweldig ze het vonden dat de kinderen niet de hele tijd dingen aan het afbreken waren. (veel vandalisme in die wijk) Dus die waren gelukkig dat hun kinderen fatsoenlijke vriendjes maakten en niet op straat rondhingen.

Ik moet zeggen, mijn indruk is dat die allochtonen veel toleranter zijn als ik ooit had gedacht.

*edit*

Ik lees net iets over "constant gekrijs". Ik heb in totaal 11 jaar ervaring met chiro/speelplein enzovoorts. (10 jaar chirojung, 1 jaar chiro leiding,paar jaar speelpleinjung, 2 jaar speelplein leiding) En eigenlijk ging het bij ons rustig aan toe. (behalve in het begin toen ik daar voor een overmacht aan allochtone kinderen stond :) ) Die speelpleinen met constant gekwetter, wat voor leiding hebben die? Hebben die een opleiding gehad? (Dommelhof bijvoorbeeld) Is daar speelplein zoals een speeltuin of zoals een chiro met begeleide spellen enzovoorts?

Moest het zo zijn dat de fout bij de leiding ligt. Dan moeten die gewoon een korte opleiding krijgen enzovoorts. De fout kan onmogelijk bij de kinderen liggen imo.

Dirkxke
23 januari 2006, 15:20
de verdraagzaamheid is weer ver te zoeken precies, ik doe ook nachtpost en als die kinderen van hierlangs buiten zijn aant spelen doe ik oorstopkes in en ik hoor NIKS maar ook niks meer...

ec8or
23 januari 2006, 17:05
en wat hoorde ik gisteren/eergisteren op één? bleiterke, annex skoetteleider, annex lachbek, annex allemansvriend Anciaux gaat speciaal weer een of andere wet aanpassen zodat de 250/+ kindjes van her en der weer naar hartelust kunnen krijsen op het ondertussen beruchte speelpleintje.

Exxos
23 januari 2006, 17:23
kort en bondig: Schoon werk Anciaux.

Ik ga hier binnenkort eens reklameren over die 100den voetbalsupporters die achter mijn deur elk weekend staan te schreeuwen, toeteren,...

Neen, 't is niet elk weekend de lokale ploeg die speelt, spelen ook op verplaatsing. En op die verplaatsingsdagen speelt het liefhebbersverbond hier ook (2 pleinen). Zo kunt ge op alles beginnen kankeren op den duur. Ze beginnen hier nu ook elke dag na 16-17u met 2 te motorcrossen. Klaagt er iemand? Nee, we gaan staan kijken, de ene neemt es wa foto's, de ander doet es een klapke tegen zijnen buurman.

Dat de kinderen tijdens de daguren hun gang mogen gaan vind'k niet meer dan normaal. Maar eens avond, moet't gedaan zijn. Tenzij bij uitzondering van eens een nachtspel oid, en dan zeker in overleg met de naaste buren/gemeentebestuur/politie. Maar geen fuiven bvb tot een kot in de nacht.

stoffer
23 januari 2006, 20:23
kort en bondig: Schoon werk Anciaux.

Ik ga hier binnenkort eens reklameren over die 100den voetbalsupporters die achter mijn deur elk weekend staan te schreeuwen, toeteren,...

Neen, 't is niet elk weekend de lokale ploeg die speelt, spelen ook op verplaatsing. En op die verplaatsingsdagen speelt het liefhebbersverbond hier ook (2 pleinen). Zo kunt ge op alles beginnen kankeren op den duur. Ze beginnen hier nu ook elke dag na 16-17u met 2 te motorcrossen. Klaagt er iemand? Nee, we gaan staan kijken, de ene neemt es wa foto's, de ander doet es een klapke tegen zijnen buurman.

Dat de kinderen tijdens de daguren hun gang mogen gaan vind'k niet meer dan normaal. Maar eens avond, moet't gedaan zijn. Tenzij bij uitzondering van eens een nachtspel oid, en dan zeker in overleg met de naaste buren/gemeentebestuur/politie. Maar geen fuiven bvb tot een kot in de nacht.

ahja want een keer een fuifke in de maand kan niet hé (studenten zouden uw nachtrust es mogen verstoren :/)
maar kinderen alle dagen als ge er niet zijt, geen probleem (en de anderen die er wel zijn moeten er maar mee kunnen leven)?

Kweet niet ze, maar als ge es 7 dagen congé hebt, tis schoon weer en ge wilt es in uw tuin liggen zonnen terwijl ge een boek leest. En 20m verder hebt ge een bende kinders zodat ge niks van rust kent? Ge gaat mij niet zeggen dat et u ni zou storen moest dat het geval zijn bij u.

Ik lees net iets over "constant gekrijs". Ik heb in totaal 11 jaar ervaring met chiro/speelplein enzovoorts. (10 jaar chirojung, 1 jaar chiro leiding,paar jaar speelpleinjung, 2 jaar speelplein leiding) En eigenlijk ging het bij ons rustig aan toe. (behalve in het begin toen ik daar voor een overmacht aan allochtone kinderen stond ) Die speelpleinen met constant gekwetter, wat voor leiding hebben die? Hebben die een opleiding gehad? (Dommelhof bijvoorbeeld) Is daar speelplein zoals een speeltuin of zoals een chiro met begeleide spellen enzovoorts?

Ahja, gulle waart zo'n goeie leiding dat ge allemaal fluisterde?
Kinderen die "plezier" maken gaan zoiezo lawaai maken en roepen en tieren. Das normaal en daar is niks aan te doen. En ge moet mij niet proberen wijs te maken dat kinderen stil zijn bij "begeleide" spellekes.

Ksnap zo echt niet waarom velen geen probleem maken van zo'n geluidsoverlast maar dan wel op ulle paard gaat springen wanneer er gezocht wordt naar een andere locatie om iedereen tevreden te stellen.

Goidse
23 januari 2006, 20:57
Kweet niet ze, maar als ge es 7 dagen congé hebt, tis schoon weer en ge wilt es in uw tuin liggen zonnen terwijl ge een boek leest. En 20m verder hebt ge een bende kinders zodat ge niks van rust kent? Ge gaat mij niet zeggen dat et u ni zou storen moest dat het geval zijn bij u.

Er is nog steeds een verschil tussen storen en naar de rechter stappen...

stoffer
23 januari 2006, 20:59
Er is nog steeds een verschil tussen storen en naar de rechter stappen...

Kan me inbeelden dat als dat iedere vakantie zo is en als ge al gaan vragen zijt voor alternatieve oplossingen (die blijkbaar gewoon worden weggelachen), ge niveel anders kunt doen. Ge denkt toch ni dat nen gewone mens zomaar direct naar de rechter stapt?

killgore
23 januari 2006, 21:07

nope, zonder hypocriet te zijn, daar ben ek vrij zeker van. Op zulke momenten niet nee. Wa ge eerder zei over studeren & willen slapen, daarbij zou ik me mssch ook storen aan zo een speelpleinwerking, maar zoiets, nee, eigenlijk niet :). Kzou et maar zeer egoïstisch vinden eigenlijk: Ik bepaal hier wat er in gans de buurt gebeurt omdak congé heb :wtf: .

ahja want een keer een fuifke in de maand kan niet hé (studenten zouden uw nachtrust es mogen verstoren :/)
maar kinderen alle dagen als ge er niet zijt, geen probleem (en de anderen die er wel zijn moeten er maar mee kunnen leven)?
Ik denk dat hij het had op elke avond, en das nu ook gewoon overlast, nachtlawaai, ... . En da hebde in studentensteden ook ze, zelfs do-avond (vriend van me al vrij dicht tegen boete gestaan voor overlast, die keer waarschuwing gekrege). 1 keer per maand of zo vinnek wel normaal gelijk gij zegt :).

Ksnap zo echt niet waarom velen geen probleem maken van zo'n geluidsoverlast maar dan wel op ulle paard gaat springen wanneer er gezocht wordt naar een andere locatie om iedereen tevreden te stellen.
Aha, maar daar zit het probleem hem: zoeken naar een geschikte locatie + daar een nieuw complex (nu ja, complexje :p) oprichten is al vrij duur, en wie gaat dat betalen, de vrijwillige leiding?

Hier in aalst zoeken ze al jaaaaren naar een plaats voor grotere fuifzaal, en nog steeds is er niets van gekomen, terwijl we op pakweg 2km uit het centrum verdomme verlaten fabriekstereinen hebben.

Exxos
23 januari 2006, 21:20
@ stoffer, ik woon hier in de directe omgeving van: speelplein met speelpleinwerking in de vakanties, na-schoolse opvang, een jeugdcentrum waar om de 14 dagen (soms vaker dan dat) een fuif doorgaat, 2 voetbalterreinen waar op zaterdag en zondag matchen doorgaan... en dat alles temidden van een woonwijk.

Stond al eerder vermeld in mijn posts. Ik mag spreken dat'k best weet wat dat allemaal met zich meebrengt.

En ja hier zijn klagers daaromtrent, alleen zijn ze (gelukkig maar) in de minderheid en krijgen ze de andere buren niet zo gek om mee klacht in te dienen, integendeel zelfs. Maar wie zijn die klagers dan? Sorry ze, maar het zijn voor 90% gepensioneerden, mensen die aan de dop staan. Maw, mensen die gewoon teveel tijd hebben om zich te ergeren...

Nee een fuif vind ik niet kunnen, overdag lawaai maken moet kunnen, da's de algemene regel. Maar 's avonds heeft iedereen recht op zijn avond/nachtrust.

edit: dan heb ik het wel over fuiven in dichtbewoonde gebieden hé ;)

Rage
23 januari 2006, 22:10
Ahja, gulle waart zo'n goeie leiding dat ge allemaal fluisterde?
Kinderen die "plezier" maken gaan zoiezo lawaai maken en roepen en tieren. Das normaal en daar is niks aan te doen. En ge moet mij niet proberen wijs te maken dat kinderen stil zijn bij "begeleide" spellekes.

Tuurlijk maakten die lawaai, zoals op een speelplaats op de kleuterschool (als ge erlangs loopt ooit, kunt ge vergelijken) Maar zoiets stoort toch niet?
Dat is lawaai zoals in een eetzaal op school, of weetikveel waar...

Dieleman_F
23 januari 2006, 22:17
ik kan ook niet geloven dat mensen zich daar aan storen, ze zouden het moeten aanmoedigen, want kinderen die zich vervelen zouden wel eens lastigere dingen kunnen doen.

Bubbling Zombie
23 januari 2006, 22:20
Kerstboomverbrandingen met zatte volwassenen voor m'n deur is lastiger dan spelende kinderen

stoffer
23 januari 2006, 22:29
Tuurlijk maakten die lawaai, zoals op een speelplaats op de kleuterschool (als ge erlangs loopt ooit, kunt ge vergelijken) Maar zoiets stoort toch niet?
Dat is lawaai zoals in een eetzaal op school, of weetikveel waar...

En nee, dat stoort inderdaad niet als ge graag es wat rust wilt :/
(Beeld u maar nen blok in de refter in)

Nuja, ik woon daar niet en ik weet niet hoe het daar juist gesteld is maar ik kan (zoals reeds eerder gepost) gewoon zeer goed begrijpen dat er mensen zijn die er last van kunnen hebben. Dat ze daarvoor naar de rechter moeten stappen is iets anders. Maar soms hebt ge ook geen andere keus. (Als iedereen uw protest weglacht moet ge wel iets doen)

Ondertussen 3j geleden hadden onze (marginale) buren 3 volwassen honden en 16 puppies. (kgeloof dat het allemaal rotweilers waren)
1 ezel, 1 (illegale) kangoeroe, 3 (illegale) apen, een bende (illegale) tropische vogels. (van die andere beesten, buiten de ezel, hadden we eig geen last, maar dit gewoon ff terzijde)
Nu al die honden sliepen allemaal in een groot kot buiten, eigenlijk vlak onder het raam van mijn kamer. Dat was dus heel de dag door geblaf. (dag in, dag uit, doorheen de examenperiodes, enz...)
(we hebben de politie een aantal keer gebeld en die mensen wonen er gelukkig niet langer)

Had ik dan, volgens jullie, het recht om klacht neer te leggen voor lawaaioverlast van die honden tijdens de dag? ('s nachts had ik wettelijk alle recht, maar tijdens de dag wast nu ook ni bepaald aangenaam wonen)
Ik vind allesinds van wel.
En wat als er daar 50 kleuters onder uw raam staan te roepen? Dan kan ik me inbeelden dat dit evenveel geluidsoverlast veroorzaakt als die honden.
Maar toch zal ik een egoïst genoemd worden wanneer ik ga klagen?

De minister wil nu bekijken hoe de Vlaamse regering lawaai van kinderen en jongeren uit de regelgeving inzake milieu en ruimtelijke ordening kan lichten. "Het kan niet dat spelende kinderen gelijk worden gesteld met pakweg het lawaai van een grasmaaier." De minister van Jeugd gaat samen met zijn collega’s Dirk Van Mechelen (Ruimtelijke Ordening) en Kris Peeters (Leefmilieu) bekijken of er uitzonderingsclausules mogelijk zijn om de ruimte voor kinderen en jongeren te waarborgen. "We willen de wetgeving zo aanpassen dat vonnissen als dat in Kortrijk in de toekomst niet meer mogelijk zijn."

Geluidsoverlast wordt nog altijd gemeten mbv een zekere waardeschaal en niet adh van de bron van het geluid.
Die boom knuffelende man wil dus zijn gelijk halen door mensen bepaalde rechten te ontzien in plaats van te proberen eens met de klagers rond de tafel te zitten en misschien wel een oplossing te vinden.

Rage
23 januari 2006, 22:36
Voor die honden kunt ge klagen / zelfs dierenberscherming bellen?

Maar een speelpleinwerking is toch nooit zo kort bij een huis van een mens? Allez, alle speelplein/chiro/ksa's zijn allemaal een soort van grasveld + gebouw en daarrond wonen mensen, ma die jung zijn meestal toch een grote afstand van u verwijderd? Zijn er dan speelpleinwerkingen die zo gelegen zijn alsof het de tuin van mijn buur is?

*edit*
Eigenlijk moogt ge over alles klagen. Dat de lucht te blauw is bijvoorbeeld. Dat is uw recht! Wat ik gewoon wil zeggen is dat ik dat niet inzie dat het 'beklaagbaar' is...

TekkaBlade
24 januari 2006, 07:54
Fact of the matter is dat bijna niemand echt weet hoe de zaak in elkaar zit...
Het enige wat Stoffer doet ( en ik ook denk ik ) is proberen uitleggen hoe het misschien mogelijk is dat mensen klachten hebben...

Persoonlijk vind ik een sluiting ook drastisch maar je moet de zaken langs 2 kanten leren bekijken. Zoek de redenen waarom er klachten zijn ingediend, op basis daarvan zal de beslissing misschien minder drastisch lijken...

@ Stoffer: "Boomknuffelende man" is misschien wat te sterk uitgedrukt maar ik geef je alleszins gelijk ivm geluidslastmetingen...

Goidse
24 januari 2006, 12:27
Er is een etisch verschil tussen kinderlawaai en dierenlawaai (en nog andere soorten lawaai).
Ge kunt wel zeggen: lawaai = lawaai, maar etisch is daar een enorm verschil tussen.
Dat is hetgene wat mensen zo veel raakt, niet dat ze gaan klagen dat er gewoon te veel lawaai is, maar dat spelende kinderen, die lawaai maken, hun stoort.

Exxos
24 januari 2006, 13:33
Voor die honden kunt ge klagen / zelfs dierenberscherming bellen?

Maar een speelpleinwerking is toch nooit zo kort bij een huis van een mens? Allez, alle speelplein/chiro/ksa's zijn allemaal een soort van grasveld + gebouw en daarrond wonen mensen, ma die jung zijn meestal toch een grote afstand van u verwijderd? Zijn er dan speelpleinwerkingen die zo gelegen zijn alsof het de tuin van mijn buur is?

*edit*
Eigenlijk moogt ge over alles klagen. Dat de lucht te blauw is bijvoorbeeld. Dat is uw recht! Wat ik gewoon wil zeggen is dat ik dat niet inzie dat het 'beklaagbaar' is...

U wordt hierbij vriendelijk uitgenodigd om eens te komen kijken hoe dicht alles hier bijeen ligt ;) Gij den drank en ik 't vlees? Breng ook wa goei muziek mee, kan'k 't dorp op stelten gooien met wat ronkende beats :p Liefst op een zonnige zondagmiddag, kwestie dat'k dan 't voetbal niet moet aanhoren :p

Vorig jaar reklameerde er hier zelfs een buur dat ik teveel kruiden gebruikte op m'n BBQ :O Heb er niet veel woorden aan vuil gemaakt, en hem voor de eerstvolgende BBQ een invitatie gegeven. Kan'm eens 't verschil tussen zijn koolvlees en mijn gerookt vlees in "herbes de provence" komen proeven :-D

TekkaBlade
24 januari 2006, 16:19
Er is een etisch verschil tussen kinderlawaai en dierenlawaai (en nog andere soorten lawaai).
Ge kunt wel zeggen: lawaai = lawaai, maar etisch is daar een enorm verschil tussen.
Dat is hetgene wat mensen zo veel raakt, niet dat ze gaan klagen dat er gewoon te veel lawaai is, maar dat spelende kinderen, die lawaai maken, hun stoort.

Hoe dan ook, wettelijk gezien moeten ze in overtreding geweest zijn want het is gesloten...

Nu gaan ze een wet veranderen om de mensen gelukkig te maken en wat stemmen te ronselen denk ik...

Exxos
24 januari 2006, 17:22
Dat er een wettelijk kader is voor dat vonnis is klaar als pompwater, anders was't ginder nog open.

'k Denk echter niet dat als ze de wet veranderen dat dat zomaar terug open kan, vonnis dateert van voor de wetswijziging. Maar kan wel een bescherming zijn tegen nieuwe vervolgingen.

TekkaBlade
24 januari 2006, 17:44
Blijkt dat de speelpleinwerking muziek gebruikte tijdens de activiteiten en kwistig omsprongen met de decibels...

Daarbovenop werden alle activiteiten van de speelpleinwerking op dat speelplein gehouden... Maw, waar er vroeger weinig kinderen speelden waren en plots een pak meer... Of die nu onder begeleiding zijn of niet, meer lawaai maken ze sowieso hoor.
Er was dus een duidelijk drukker worden van het speelplein ( door de actie van de speelpleinwerking ) wat de peis en vree verstoorde bij de bewoners die anders nooit last hadden.

Exxos
24 januari 2006, 17:52
Als't zo is, dan hebben ze het inderdaad zelf in de hand gewerkt.

Redelijkheid moet van 2 kanten komen.

zweebee
24 januari 2006, 18:50
Hoe dan ook, wettelijk gezien moeten ze in overtreding geweest zijn want het is gesloten...

Nu gaan ze een wet veranderen om de mensen gelukkig te maken en wat stemmen te ronselen denk ik...

Ze zouden in orde moeten zijn met alle vergunningen, alleen heeft de rechter een eigen interpretatie aan de wetgeving gegeven.

TekkaBlade
24 januari 2006, 19:00
Ze zouden in orde moeten zijn met alle vergunningen, alleen heeft de rechter een eigen interpretatie aan de wetgeving gegeven.

Hij dacht aan de mensen rondom het speelplein en ik denk dat het gebruik van een muziekinstallatie ook weinig goeds heeft gedaan.

TekkaBlade
26 januari 2006, 12:33
Eerlijk gezegd, nu ik de beelden op het nieuws heb gezien vraag ik me toch af hoeveel lawaai die moesten maken om mensen te irriteren...

De bewoners hebben goedkeurig gegeven dat er activiteiten mogen gebeuren in de krokusvakantie.

Ik vermoed dus dat de bewonders het gewoon effe beu waren dat daar tegenwoordig zoveel kinderen komen + de speelpleinwerking die een geluidsinstallatie gebruikte. De mensen zullen wel de slechtste niet zijn... Gewoon een overload aan factoren ( ver5voudiging van het aantal kinderen, muziek en waarschijnlijk ook wat stress )

TippedTerox
26 januari 2006, 14:38
Ik vraag mij of dat wel kinderen zijn :s Hier waar ik woon is ook een speelplein, en idd daar spelen kinderen, tot een uur of 5 - 6 en dan zijn die weg. Dan komen de grote kinderen - "met hun autokes wa stoer doen tegen elkaar, goe tuteren en het zou me ni verbazen dat de helf junky is, want die doen niet normaal ... en ja da's soms tot 3 uur 's nachts, plezant is anders.

exarkeuh
26 januari 2006, 19:43
Ik schrik toch wel even van de reacties hierover. Dit is een zoveelste bewijs van subjectieve persberichtgeving....

Zoals ik de situatie begrepen heb hebben de mensen daar niets maar dan ook niets tegen het speelplein of tegen spelende kinderen. De rechtzaak is begonnen nadat de lokale mensen bijna 3 jaar geprobeerd hebben met overleg te plegen met de huidige coalitie over ernstige geluidsoverlast. Dit ging oorspronkelijk over de fuiven en als ik me niet vergis over een skatepark(?).

Ze werden compleet genegeerd door het stadsbestuur dat elke poging tot dialoog met die bewoners weigerde.

Net dezelfde situatie is aan het gebeuren in Park Ter Walle in Menen. Met hetzelfde stadsbestuur.... Mensen worden door anderen beschimpt en bestempeld als onverdraagzaam (in de pers) zonder ook maar iets van de situatie ter plaatse af te weten.

Je moet dan weten dat een lid van hetzelfde stadsbestuur een straat volledig van verkeer laat afsluiten (omdat hij het politieke zeggenschap heeft) door bloembakken te plaatsen zodat ze zelf wat rustiger kunnen leven. Zogezegd om het 'krapuul' van een andere wijk te weren. Van hypocrisie gesproken.

My ²cents

Deus ex Machina
26 januari 2006, 19:49
http://www.vtm.be/asx/telefacts/telefacts_deel1_2.asx (Telefacts reportage)

da eerste koppel is toch wel geschift.

stoffer
26 januari 2006, 20:41

Da eerste koppel gaat er idd over.
Maar ze wonen er wel naast en zo'n kinderen gaan als ze buiten zijn inderdaad enorm veel lawaai maken. Op den duur komt ge dan idd zot van alles zoals die 2.

Die 2e vent legt da goed uit en zegt eig wa ik hier al 10 keer gepost heb.
Die 3e vrouw zegt nogmaals hetzelfde "elke dag lawaai",...

Ge ziet wel de enorme subjectiviteit van VTM (en de algemene pers). "kinderhaters", "zogenaamd lawaai", "maar voor Janine is dat NOG niet voldoende"

denkimi
27 januari 2006, 16:15
tjah, ik vind dat ze zulke mensen gewoon op een onbewoond eiland of in een grot zouden moeten zetten. dan kunnen ze zoveel van de stilte genieten als ze zelf willen. want wat die zagen ook mogen beweren: lawaai wordt ge gewoon. na een tijd hoor je het lawaai gewoon niet meer.

TekkaBlade
27 januari 2006, 20:46
tjah, ik vind dat ze zulke mensen gewoon op een onbewoond eiland of in een grot zouden moeten zetten. dan kunnen ze zoveel van de stilte genieten als ze zelf willen. want wat die zagen ook mogen beweren: lawaai wordt ge gewoon. na een tijd hoor je het lawaai gewoon niet meer.

Ik stel een nieuwe afkorting voor... RTFT => read the fuckig thread

Thallyos
27 januari 2006, 21:08

Omg, dat eerste koppel zeg :o

Ik kan dat bij die andere mensen verstaan (niet totaal, maar toch), maar dat eerste koppel slaat toch wel alles. Typisch ook wel dat ze zelf geen kinderen hebben, ik zou het niet mogen zeggen, maar het is toch zo.

Exxos
27 januari 2006, 21:36
Ik zweer het u, die dame van't eerste koppel staat op met de fles azijn en gaat ermee slapen, anders kunt ge nie zo verzuurd geraken...

Tis gelijk vandaag in de krant ivm een of ander circus waar er nu een toestand over is: circusdirecteur:"de mensen willen alleen nog maar hard werken overdag om 's avonds naar hun twee mooie auto's op de oprit te kunnen kijken."

denkimi
27 januari 2006, 22:46
Ik stel een nieuwe afkorting voor... RTFT => read the fuckig thread
fuckig? :p

mijn post gaat over die mensen in telefacts.

TekkaBlade
27 januari 2006, 22:56
fuckig? :p

mijn post gaat over die mensen in telefacts.

oh, in da geval, np :p

denkimi
27 januari 2006, 23:16
ik maakte de vergelijking een hond hebben en kinderen om aan te tonen dat beide veel tijd in beslag nemen. Wanneer je een hond haalt uit een kennel moet je een formulier invullen, daaruit kunnen ze afleiden of je wel geschikt bent ( zijnde ruimte hebt, tijd, etc... ) om dat dier te onderhouden. Bij kinderen stellen ze jammergenoeg geen vragen...
dat komt omdat je een kind niet kunt kopen.

Tegen af en toe een babysit in te huren heb ik ZEKER geen problemen... Dat is meestal 's avonds, in de thuis van het kind zelf... Het kind zal hoogstwaarschijnlijk toch in slaap vallen na wat gespeeld te hebben als het dan al niet slaapt... De babysit is er als een soort extra veiligheidje, als er eits gebeurt dat het kind niet alleen is en z'n noden vervuld krijgt.is het ooit al in je opgekomen dat veel gezinnen tegenwoordig maar 1 kind meer hebben en dat het dan soms beter kan zijn voor de ontwikkeling van dat kind om het nogal veel met andere kinderen te laten spelen ipv het alleen met de ouders thuis te laten zitten?

Terrorist_Hell
4 februari 2006, 15:30
Ik zie te weinig kinderen op straat, of waar dan ook. Waar ik ze wel kan vinden, is in 't weekend bij de scouts, de KSA, de chiro, enz. Maar anders? Aja, het skatepark :) Ik denk niet dat ze zich anders zo goed kunnen ravotten thuis ze, tenzij ze hun vriendjes uitnodigen. Ach waar is den tijd. Nu moet 'k studeren voor dat diploma.

Dat je 's nachts werkt, is niet mijn probleem, noch dat van de kinderen. Je weet dat je overdag de slaap nodig hebt, en dat de maatschappij voor 'n groot deel overdag niet stiltaat, maar 's nacht wél stil ligt, tot de volgende morgen. De maatschappij zal zich niet aanpassen aan jou ze, jij wel aan hun. Niemand forceert je ook om nachtwerk te doen.

Herexamens door tierende kinderen? Don't think so. Je hebt nog altijd de bib, of andere plaatsen om je cursus te doornemen, of goed opschrijven en meewerken in de lessen. Of zelfs in 't weekend, thuis. Maar alles willen doen in die laatste maand voor 't examen, en dan uitwerken op de kinderen? Big no no. Het is altijd stresserend als je onder tijdsdruk staat, en je wordt afgeleid door eender wat, oa spelende kinderen. Zelfs bejaarden die petanque spelen zullen je mateloos irriteren... of 'n schoolbel misschien? het verkeer? de vogels die fluiten? koeien die loeien?

Mensen ergeren zich altijd maar meer & meer, dat is 'n feit.