PDA

Volledige versie bekijken : Levensdromen en -doelen

Darkness
17 januari 2006, 21:49
Ik zou eens willen nagaan of er hier mensen zoals ik zitten die iets voor ogen hebben dat ze absoluut, koste wat het kost, eens willen doen/meemaken/leren...

Voor mij is dat naar Australië en Nieuw-Zeeland gaan, voor een héle lange vakantie (rondtrektocht). Vooral Australië spreekt zo mij ongelofelijk geweldig aan, zo hard zelfs dat als ik morgenvroeg een brief in de bus vind om te gaan, staan morgenavond al mijn koffers klaar :)

Zelfs emigreren zou ik niet uit de weg gaan denk ik...

Hoe zit dat bij jullie?

zaffah
17 januari 2006, 21:51
Geen dromen. Geen doelen.

Dan moete ook ni zitten blyten alst u ni lukt :p

Ben dan ook iemand die van dag tot dag leeft

Djeck
17 januari 2006, 21:57
Ik zou eens willen nagaan of er hier mensen zoals ik zitten die iets voor ogen hebben dat ze absoluut, koste wat het kost, eens willen doen/meemaken/leren...

Voor mij is dat naar Australië en Nieuw-Zeeland gaan, voor een héle lange vakantie (rondtrektocht). Vooral Australië spreekt zo mij ongelofelijk geweldig aan, zo hard zelfs dat als ik morgenvroeg een brief in de bus vind om te gaan, staan morgenavond al mijn koffers klaar :)

Hoe zit dat bij jullie?

Kzou het niet echt definieren als een doel maar Australië bezoeken ga ik ook zeker nog eens doen, en zo rondtoeren in Amerika moet ook wel nog eens cool zijn. Voor de rest, mijn dromen veranderen af en toe wel eens, dus da valt nog af te wachte :p

Brazuca
17 januari 2006, 22:02
In japan een jaar op nen berg gaan leven is altijd een droom geweest, hopelijk word het ooit werkelijkheid..

Dakantochnie
17 januari 2006, 22:12
Mijn droom is om in Zwitserland in de één of andere exclusieve chalet te gaan wonen (ergens op een bergtop met een adembenemd uitzicht).
Verder zou ik ook nog graag ergens de één of andere topfunctie te pakken krijgen in een bedrijf, helaas zit mijn brein mij niet mee. :p

FroFro
17 januari 2006, 22:15
kheb maar één simpel doel; iets betekenen :)

Kid_C
17 januari 2006, 22:16
ik zou graag keer machu pichu zien irl eigl

Thales
17 januari 2006, 22:18
complete innerlijke rust bereiken

Atrox
17 januari 2006, 22:21
kheb maar één simpel doel; iets betekenen :)

Idd :)

Wa me al is opgevallen is dat ik een andere visie heb op dingen in vgl met ander mensen. Dunno wrom, ma bijv ne boom, voor mij is da nie gewoon ne boom, kzie daar zo vanal in, dunno :p
Raar om uit te legge :p

Genious
17 januari 2006, 22:26
in volgorde ;)

1. succesvol afstuderen
2. werk vinden (voor nr.4 te kunnen verwezenlijken)
3. JLPT lvl1 aankunnen (nuttig, en wel handig voor nr.4)
4. emigreren (als de Japanse samenleving -na proefondervindelijk bevonden te hebben- als aangenaam beschouwd kan worden, naar daar, maar klasseer dit maar als een droom ipv een doel)

xDama
17 januari 2006, 22:27
Een jaartje rondtouren met een band en enkele enorm grote shows spelen... Is enige waar ik evt. naar streef of als doel heb.

Voor de rest denk ik daar bitter weinig over na. Het lot regelt mijn leven wel dus kan ik van dag tot dag leven :)

WoDkA
17 januari 2006, 22:31
elk continent bezocht hebben
een verschil maken in de wereld
het geluk vinden

EternalSilence
17 januari 2006, 22:33
wereld dominatie
en totale heerschappij over de vrouwen, alle mooi vrouwen

ma goed :p dit was zever

levensdroom: gelukkig zijn, en ene gezinneke hebben :p
ja da is een droom, want al de meiskes die ik ken moeten niet weten van kinderen en de huwelijken de dag vandaag loop ook niet allemaal van een leien dakje :sad:

hipStar
17 januari 2006, 22:34
1. Afstuderen
2. Werk vinden
3. Een eigen huis
4. Trouwen
5. een gezin krijgen met me vriendin
6. Bij een voetbalploeg gaan spelen want dat is iegenlijk een passie die ik door het school eigenlijk niet kan combineren

Thales
17 januari 2006, 22:35
zouek ook wel nog es willen doen
een voetbalclubje en dan in de koude keuken gaan spelen

Anvilke
17 januari 2006, 22:42
Goh...Nie echt veel...De grootste rave ( Gabber dan ) meemake, America es rondgaan, the usual stuff ;)

SkY
17 januari 2006, 22:48
1. Afstuderen
2. Werk vinden
3. Een eigen huis
4. Trouwen
5. een gezin krijgen met me vriendin
6. Bij een voetbalploeg gaan spelen want dat is iegenlijk een passie die ik door het school eigenlijk niet kan combineren

² (- voetbal)

En dán wil ik gaan dromen.

Cazzz
17 januari 2006, 22:51
wow, euhm, don't laugh :D

mijn doel is zeker uit het westen te ontsnappen, ik haat het westen, ik haat deze maatschappij, ik haat de modernisering, ik haat de mentaliteit, wij zijn zo saai, hebben amper tradities, hebben amper eenheid want er zijn gewoon zo veel verschillen in groepen onder ons, geen morale waarden en principes etc..

Mijn levensdoel is ergens in Vietnam, de Filipijnen, Cambodja, Indonesië.. Whatever een ouderwets rijstplantage te hebben me een mooie vrouw van daar :p (jaja, aziatische meisjes :dr00l: ) in een mooi bergdorpje met zo weinig westerse, moderne invloeden.. Een gezinneke hebben en daar leven van de oogst en verkoop van de oogst.. Moet imo zo zalig zijn.. Ma ja, de kans da ik da waarmaak is vrijwel onbestaande.. Toch is emigreren uit het westen mijn grootste prioriteit..

Time
17 januari 2006, 22:52
Bij de politieke top horen. ^^

<BAD> schuim
17 januari 2006, 22:54
mijn doel, is om na mijn dood nie vergeten te worden... (onhaalbaar doen)

verder wereldreisje maken, mss wel een naam als deejay maken

maar wa voor mij na die doelen het belangrijkste is is om gewoon gelukkig te zijn, en en een meisje hebben om voor te leven...

LeSec
17 januari 2006, 22:55
Hoop ooit in herenhuis in grootstad zoals Parijs of London te wonen infeite, gans strak ingericht enzo, en zorgen dat mijn kinderen ook daar opgroeien en perfect Engels praten enzo, enfin ja toch weg uit het verzuurde België >_<

Toch in elk geval proberen weg uit België te geraken, das de hoofddoelstelling :)

vyeate
17 januari 2006, 23:02
What we do in life,echo's in eternity

Zoals iemand al zei,iets betekenen voor de wereld(vrees om vergeten te worden,wat is het doel in ons leven,gewoon leven en sterven?)
Innerlijke rust
Nog een paar dingen

gilles.be
17 januari 2006, 23:04
Klinkt misschien banaal maar ik heb zopas naar the beach(dieje film met leonardo dicaprio) gekeken en in zo'n mini-maatschappij leven is wel een droom

PolletPoulet
17 januari 2006, 23:06
Montana, boerderij, vee, gans alleen.

:)

Skoran
17 januari 2006, 23:11
Doelen: Nieuw-Zeeland bezoeken voor een lange tijd (prachtige natuur)
Dromen: Met een band de wereld rondtouren

Stiche
17 januari 2006, 23:12
Mijn diploma fysica halen en hopelijk mijn gans leven met fysica bezig zijn...
Klinkt zalig voor mij...

En waarom zou ge België wille verlate, zo slecht is het hier bijlange ni zenne!

Defkes
17 januari 2006, 23:14
levensdroom: een formule wagen (=/= formule 1 wagen ;)) besturen. Perfect mogelijk als je genoeg geld hebt :).
levensdoel: een internationale job. Bvb kostprijssystemen gaan implementeren wnnr er een nieuw filiaal in Japan of Amerika wordt geopend.

SLDRkatana
17 januari 2006, 23:15
De hele wereld rondreizen

Goidse
17 januari 2006, 23:15
Een tovenaar zijn :). Niets zou ik liever willen dan dat :p.
Liefst zo machtig mogelijk en dit op een menselijke manier.

Genious
17 januari 2006, 23:24
Bij de politieke top horen. ^^

ik word den eersten die op u stemt, informeer me wanneer het zo ver is :D

Dakantochnie
17 januari 2006, 23:24

mijn doel is zeker uit het westen te ontsnappen, ik haat het westen, ik haat deze maatschappij, ik haat de modernisering, ik haat de mentaliteit, wij zijn zo saai, hebben amper tradities, hebben amper eenheid want er zijn gewoon zo veel verschillen in groepen onder ons, geen morale waarden en principes etc..

Mijn levensdoel is ergens in Vietnam, de Filipijnen, Cambodja, Indonesië.. Whatever een ouderwets rijstplantage te hebben me een mooie vrouw van daar :p (jaja, aziatische meisjes :dr00l: ) in een mooi bergdorpje met zo weinig westerse, moderne invloeden.. Een gezinneke hebben en daar leven van de oogst en verkoop van de oogst.. Moet imo zo zalig zijn.. Ma ja, de kans da ik da waarmaak is vrijwel onbestaande.. Toch is emigreren uit het westen mijn grootste prioriteit..
Wij zijn nu is totaal het tegengestelde van elkaar. :)
Ik hou van de Westerse cultuur, ik hou van modernisering, ik hou ervan dat mensen steeds zo snel mogelijk vooruit willen, ...
Saai? In het één of ander onderontwikkeld land gaan leven, dat lijkt mij pas saai. :s
Tradities? Die staan de vooruitgang in de weg. Tradities kunnen in zeer beperkte mate imo.
Waarden en principes? Ik vind dat een modern mens moet openstaan voor alle nieuwe ideeën, en ik zal mij dan ook nooit vasthouden aan weet ik veel welke waardes als dat voorkomt dat ik op de één of andere manier vooruitgang zou boeken.
Dit klinkt natuurlijk allemaal heel hard en koel, maar je moet natuurlijk mijn woorden ook relativeren he. :)

Echter, een mooi bergdorpje is ook mijn droom. Spijtig genoeg hebben we wel een iets andere mening over de vraag hoe daar te leven. :p
Een bergchalet, ok, maar dan liefst wel één die hypermodern is uitgerust met de laatste technologische snufjes, en liefst de één of andere belangrijke job daar uitoefenen.
Pas op begrijp mij niet verkeerd he. Ik zit op dat vlak nogal raar in elkaar. :p
Een stom voorbeeldje: het Wijnegem Shopping Center, iets dat iedereen kent. Dat is iets wat nu is volledig uitdrukt waar het in de westerse cultuur om gaat: geld.
Ergens vind ik zoiets prachtig, het toont hoe ver de mensen zijn ontwikkeld. Anderen vinden dat dan weer juist iets dat aantoont hoe erg het mensen zou gesteld zijn. :p
Langs de andere kant kan ik evengoed enorm genieten van prachtige landschappen. :)

Al gelukkig maar dat er zo'n tegengestelden bestaan. :)

Cazzz
17 januari 2006, 23:34
nja zie, leven in een onderontwikkeld land is idd saai imo :p ik wil echt in een dorp leven waar iedereen, iedereen kent, waar tradities, feesten etc zijn..
Wa ik ook bedoel me morele waarden en principes is bv. (dom voorbeeld) maar kijk naar de Spartanen in de slag om Thermopylae http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Thermopylae da die gewoon zo hard geloven in het volgende leven da die zelf geen schrik hebben om te sterven.. Of de code van bushido die mij nog meer aanspreekt.. Ik heb altijd in zoiets zo hard willen geloven maar hoe hard je ook probeert, je kan dit niet als je in de maatschappij zoveel verschillende dinges te hore krijgt en dat dit nooit van tevoren is aangebracht(opvoeding).. Wij hebben bv ook niks discipline.. Of toch weinigen onder ons.. Ach ja, deze maatschappij sta mij niks aan, tis precies of ik verkoop mijn ziel aan de duivel :p

Nu ja, dakantochnie, ik denk wel dat er meer mensen achter u zullen staan dan achter mij ze ;)

*edit* en als je echt wilt weten wat ik hemels vind, kijk dan maar naar dat rebellen dorp in the last samurai ;)

Een stom voorbeeldje: het Wijnegem Shopping Center, iets dat iedereen kent. Dat is iets wat nu is volledig uitdrukt waar het in de westerse cultuur om gaat: geld.

dat is iets wat mij zeker dwarslicht, alles draait om geld en luxe en prestere en..(da bedoel ik ook me u leve aan de duivel te verkope :p) In deze maatschappij vergete we te geniete van de simpele dinge in't leve en das zo zonde..

DiDoria
17 januari 2006, 23:36
- afstuderen met een mooi papiertje
- mijn goede vrienden van nu blijven behouden
- wat meer aan de zang beginnen werken en uitbeginnen bouwen
- trouwens met een nog te vinden ideale vrouw
- sportief blijven tot mijn lichaam niet meer kan
- op mijn 60 kunnen zeggen dat ik een verschil heb kunnen maken
- op mijn 80 tegen mijn vrouw zeggen dat ze nog altijd even schoon is als toen :niceone: :)
- .....

BuffaloKampioen
17 januari 2006, 23:37
succesfol studie rechten afmaken
mee zo'n meiske eeuwig samenleven
veel uitgaan, veel plezier met vrienden
nog paar keer naar Ibiza en Llorret del Mar gaan

vyeate
17 januari 2006, 23:39
Tradities? Die staan de vooruitgang in de weg. Tradities kunnen in zeer beperkte mate imo.

Mja,velen hebben dan ook een vertekend en verkeerd beeld van tradities,hier hebben we evenveel tradities als mensen in Azie,maar kzal da enerdagen wel ergens eens neertypen want kmoet sebiet gaan slapen(tenzij iemand dat in mijn plaats doet :P:) )

Darkness
17 januari 2006, 23:40
nja ik droom natuurlijk ook van een schoon diplome, vrouw en eventueel kinderen, happy family enzo, maar ik doelde meer op de iets uitzonderlijkere droom :)

ByT3 Me
17 januari 2006, 23:46
ook al zijn dromen bedrog.
Ik droom er van, van samen met mijn vriendin in een pro team te kunnen paintballen en liefst dan nog winnen ook :)
en op latere leeftijd een pro team coachen.
zo komen we tenminste op verschillende plaatsten in de wereld.

LSDsmurf
17 januari 2006, 23:46
- Financiële vrijheid
- Binnen paar jaar huis bouwen
- Droomauto's kunnen kopen
- "early retirement"
- Verscheidene buitenverblijven om af en toe met het gezin eens naar toe te gaan
- Lang en gezond verder leven met mijn lief
- Als het mogelijk is een echte meerwaarde toevoegen aan deze wereld - hoewel dat niet zo makkelijk zal zijn.

Andere dingen zoals diploma's zijn minder belangerijk.

Da Turtle
17 januari 2006, 23:48
ik wil gewoon gelukkig zijn, da maakt voor mij nie uit hoe da da is.
Ik heb een hekel aan extreme structuur en hiërarchie, hoewel er te veel slecht is in de wereld om zonder te leven.

Grim
17 januari 2006, 23:51
Doelen:
Professioneel: succesvolle projecten ten behoeve van minder ontwikkelde regio's of bevolkingsgroepen kunnen opstarten (klinkt belachelijk en idealistisch, maar dat kan mij niet echt schelen). Natuurreservaten uitbreiden of op zijn minst in standhouden is ook iets waar ik mij later in bezig zien, maar dan professioneel en niet met acties in den aldi. Daarvoor moet ik natuurlijk eerst door studies geraken wil ik een financiele basis genereren om al die wilde plannen te financieren in de beginfase.
Relationeel: een goeie relatie beginnen en in stand houden met het meiske van mijn dromen (die ook bestaat, dus hoort niet bij dromen) en die niet laten verzuren. Ook zal ik het relationele doel prioritair vinden tov het professionele doel, maar dat moet mijns inziens wel combineerbaar zijn. Kinderen grootbrengen die later kunnen zeggen dat ze een gelukkige kindertijd gehad hebbenen mij daarvoor dankbaar zijn en graag zien zal wss het summum zijn van geluk voor mij, dus ook een levensdoel.
Persoonlijk: Mij goed kunnen voelen bij quasi alles wat ik doe (uitgezonderd vrijwillige opofferingen die ik zou doen voor 1 vn bovenstaande doelen) en elke avond zonder gewetensproblemen kunnen gaan slapen.

Dromen:
Allemaal onrealistische hersenspinsels van een idealist waarmede ik u niet ga vervelen :p

Hmgrwngd
17 januari 2006, 23:51
complete innerlijke rust bereiken

idem; met een kleine invoeging:
"nuchter het zen bereiken" ...

Maar ik ben eerlijk: nu is het zo onhaalbaar als wat. Vooral omdat de basisbehoefte ook niet voldaan is: ik heb geen rustige plaats waar ik dat kan bereiken.
Ik leef dan ook in fucking België... :p

Cyberkef
17 januari 2006, 23:53
Verder zou ik ook nog graag ergens de één of andere topfunctie te pakken krijgen in een bedrijf, helaas zit mijn brein mij niet mee. :p
Dat belet Epyon nochtans niet van te dromen ^.^

Epyon
18 januari 2006, 00:00
Politieke functie in de CD&V o/ (of ja, ergens CEO if you like :p ).

En voor de rest: veel reizen en diverse maatschappijen leren kennen. Vooral de Aziatische vind ik zeer interessant (Japan, Taiwan, Korea) maar ook westerse zoals Canada en USA. Verder nog eens het Cuba van Fidel bezoeken en de winter doorbrengen in een dichtgesneeuwde blokhut in de Rocky Mountains.

zarathustra
18 januari 2006, 00:16
doel op dit moment is dat blaadje behalen zodat ik mezelf een burgerlijk ir. mag noemen.

En dat is zowat het enige realistische doel dat ik heb :/ Een ietwat deftige job zal prolly niet voor mij weg gelegd zijn, mijn social skills kennende. Dus mijn realistische visie is dat ik vanaf over 5 jaar tot mijn dood in een auto ongeluk zo rond mijn 45ste ergens alleen op een klein appartement leef. Al dan niet met een kamerplant.

Feignasse
18 januari 2006, 00:22
doel op dit moment is dat blaadje behalen zodat ik mezelf een burgerlijk ir. mag noemen.

En dat is zowat het enige realistische doel dat ik heb :/ Een ietwat deftige job zal prolly niet voor mij weg gelegd zijn, mijn social skills kennende. Dus mijn realistische visie is dat ik vanaf over 5 jaar tot mijn dood in een auto ongeluk zo rond mijn 45ste ergens alleen op een klein appartement leef. Al dan niet met een kamerplant.

Zijn de examens zo deprimerend? :unsure:
Nuja, ik kan er eigenlijk wel inkomen, alleen burg ir. vervangen door licentiaat rechten ^^

edit: Doet me trouwens denken aan "elementaire deeltjes" van Houellebecq :p

Hmgrwngd
18 januari 2006, 00:24

Nu, DAT is pas gesproken als een man... :)

Da Turtle
18 januari 2006, 00:27

Ik denk dat je een vriend / vriendin nodig hebt, iedereen heeft toch een drang naar gelukkig zijn, voor de een is dat dan wel iets duidelijker dan voor de andere.

MyDyingBride
18 januari 2006, 00:34

likewise, alleen zou ik meer richting het zuiden emigreren. Kben altijd al gefascineerd geweest door de woestijn en het liefst nog in Marokko.

Dakantochnie
18 januari 2006, 00:41
likewise, alleen zou ik meer richting het zuiden emigreren. Kben altijd al gefascineerd geweest door de woestijn en het liefst nog in Marokko.
Ben je daar al wel is geweest?
Niet over straat kunnen lopen of ze willen u iets aansmeren of bestelen, uw vriendin niet alleen kunnen laten, leven in een cultuur zonder enige zekerheid, ...

Allee ja, ieder z'n mening natuurlijk he, maar ik vind het raar tbh. :s

wizz
18 januari 2006, 00:44
een eigen berg met een kas van een villa, een snowboardpiste, een wietplantage, een druivengaard (voor mn eigen wijntje) en een landingsplaats voor mn helicopter. Meer moeta ni zijn :d

themuslim
18 januari 2006, 01:06
Ik zou graag nog de eenheid willen meemaken van de islamitische landen en zelfs m'n steentje erbij toe dragen. Ook zou ik graag nog een islamitsch Europa zien. Ik betwijfel wel tenzeerste of dat dit voor mijn tijd zal zijn maarjah :)

Feignasse
18 januari 2006, 01:47
Mijn diepste en donkerste wensen zal ik hier maar niet bekendmaken ;)

Quilombo
18 januari 2006, 02:02
doel: in iets de beste zijn, of tot de besten behoren, of toch het gevoel hebben dat ik in iets quasi de beste ben, of door een grote groep mensen de beste gevonden worden :)

+ interessant leven leiden, goeie relatie, ... same shit als de rest hier verteld heeft :)

droom: weg van drukdoende maatschappij en samen met 20 man ergens apart gaan leven, vrij basic, soort hippie-community :)

spray-bunny
18 januari 2006, 02:12
doel:overleven

Quilombo
18 januari 2006, 05:41
das wel héél ambitieus :D

Cazzz
18 januari 2006, 07:38
Niet over straat kunnen lopen of ze willen u iets aansmeren of bestelen, uw vriendin niet alleen kunnen laten, leven in een cultuur zonder enige zekerheid, ...

mja het is idd zeer moeilijk met een westers uiterlijk maar ik denk dat hij, als mij, daar eigenlijk geboren zou willen zijn.. Het is mede dankzij het westen dat de lokale bevolking zo doet tov ons..

*Bios*
18 januari 2006, 08:12
wereldvrede brengen!

section_00
18 januari 2006, 08:47
ik zou graag op mijn pensioen een huizeke hebben in de ardeche om dan gewoon van het leven te kunnen genieten en van de zon, natuur, eten, elkander.
uiteraard hoort er dan ook ne toermoto bij om in de bergen op mijn gemak te rijden. oh yea :)

KN-StrideR
18 januari 2006, 09:50

Hoe zit dat bij jullie?

Ik ga in december 2006 / januari 2007 voor een maand naar Australië om daar rond te trekken , kerstmis/nieuwjaar te vieren bij familie daar en zo wa mensen bezoeken die men pa daar kent :)

Hij wordt dan 50 en wilt da vieren in stijl en ik ben dan 25 dus da's mooi he, aangezien ik enkel moe zorgen voor ticket is dit wel haalbaar :D

Nijntje
18 januari 2006, 09:59

Tegen de modernisering maar toch fora's afschuimen en gamen?
Rebelleren begint bij jezelf hé ;)

MyDyingBride
18 januari 2006, 10:24

Tuurlijk ben ik er al geweest anders zou ik niet kunnen weten of ik daar wel wil zijn hé

MyDyingBride
18 januari 2006, 10:31
Tegen de modernisering maar toch fora's afschuimen en gamen?
Rebelleren begint bij jezelf hé ;)
Waar wordt er hier iets gezegd over 'rebelleren'? Het is toch niet omdat iemand het wil ontvluchten, dat hij daarom hier moet beginnen rebelleren omdat het tegen z'n zin is?

Hij zegt zelf dat emigreren zijn grootste prioriteit is.

Nijntje
18 januari 2006, 11:04
Misschien geen goede woordkeuze.
Persoonlijk lijkt het me maar zever.
Mensen zouden moorden om onze landen te mogen wonen.

Denk dat ge rap terug zou staan uit de filipijnen.

Emu
18 januari 2006, 11:10
Mijn doel is ook naar een ander land verhuizen. Sommge dingen storen mij hier gewoon, ook het feit dat ik in dit land en in mijn meer directe omgeving veel mensen zie dood gaan aan kanker maakt mij ernstige zorgen (ik wil het dus eerder doen uit gezondheidsredenen). Ook is de grond hier niet te betalen en moeten we ons allemaal maar dichter op elkaar pakken.

Alhoewel ik hier ook vele dingen liefheb. Naar een ontwikkelingsland verhuizen zou ik daarom ook niet direct willen maar ik dacht eerder een landen zoals Canada etc... waar de levenstandaard toch te vergelijken valt met België maar waar je heel wat gezonder kan leven met een hele boel minder schadelijke stoffen in de lucht en andere schadelijke gassen.

Verder is mijn doel 15KG afvallen (het is zo enorm moeilijk :(). En een beetje sportiever worden. Dan een leuke eerlijke vrouw vinden die er liefst ook nog een beetje mooi uitziet ook. Dan een leuk huisje bouwen waar het grootste deel zelf van gedaan is (ja dat geeft genoegen). Dan nog 0-2 kinderen (zeker niet meer) en dan is het perfect!

Materialisme spreekt me zo niet aan, een auto hoef ik niet. Ik ben content met weinig maar wat ik wel graag heb is veel vrije tijd :)

ComputerVISTA
18 januari 2006, 11:14
Klank zo realistisch mogelijk krijgen in mijn luisterruimte en dat gebeurd ook koste wat het kost... Spijtig genoeg een beetje letterlijk :p

Een DMC12 delorean hebben, dat zal zo zijn ooit!

Postzegelverzameling zo danig uitbreiden dat ze mag en kan gezien worden met de top.

1 keer in men leven op de Empire State Building staan :love: Ik hoe niet van Amerika maar ééns in men leven zal ik the big apple zien.

Hogerop kruipen bij de S.P.A. geen topfunctie!

En nu de moraal shit: bergen geld hebben en die kunnen delen met diegene in nood. (wat ik al deels probeer te doen)

KN-StrideR
18 januari 2006, 11:56
ah juist, men dromen nog :)

genoeg geld verdienen om goed - realistisch - te kunnen leven
de wereld zien ; rondreizen, ...
de vrouw van men dromen vinden en vader worden van ne gezonde kleine die in GOEDE omstandigheden met een goede familie rondom hem (ey, ne mens mag dromen he) mag opgroeien

sneax
18 januari 2006, 12:03
dromen? kweenie ... ge kunt zo vanalle zever dromen uitvinden maar een echt levensdoel heb ik niet

ik leef eerder van dag tot dag, maar dan niet in de betekenis waarmee de meeste het hier bedoelen - ik zie wel wat er komt, en waarvoor ik mij wil inzetten. dromen is gemakkelijk, ik droom wel is dannek uberrijk ben, dannek een eiland voor mij alleen heb, dannek emigreer naar een australie, dannek mijn eigen bedrijf opzet dat megasuccesvol wordt, dannek goeie investeringen aanga waardoor ik ni veel moet werken, dannek ... veel dromen maar (nog) geen levensdoelen ;)

als enigste levensdoel heb ik nu gelukkig zijn en genieten van wat ik heb, en ondertussen studeren voro mijn diploma alhoewel er daar weer ni veel van in huis gekomen is :ironic: :(

Holy Paladin
18 januari 2006, 12:06
http://www.gametrailers.com/gamehead.php
mijn levensdoel blur studios :woohoo:

zarathustra
18 januari 2006, 12:23
Zijn de examens zo deprimerend? :unsure:

nah :p maar het is beter realistisch te zijn dan met uw hoofd in de wolken te lopen en dan geraakt worden door een voorbij vliegende 747 bij wijze van spreken >_>

Gamedude
18 januari 2006, 12:23
mijn jongensdroom is para te worden en voor enkele maanden naar Afghanistan (ofzo) te kunnen trekken en eens te beseffen wat miserie is, automatisch zult ge meer genieten van de simpele dingen.

Time
18 januari 2006, 12:26
wereldvrede brengen!
Een economische crisis veroorzaken dus?:)

(we zijn ons nu aan't herstellen >_> )

0n3Liner
18 januari 2006, 12:37
maar 1!

TOTALE WERELDOVERHEERSING! :)
0n3Liner-president-cpt-sgt-maj-dictator-king-for-life

Kurobu
18 januari 2006, 12:43
mijn droom : een doel hebben
mijn doel : een droom hebben

dus momenteel geen droom en geen doel. want mijn droom om een doel te hebben was mijn doel, want aangezien ik van mijn doel een droom gemaakt heb heb ik geen doel meer maar enkel nog een droom en die is : een goede man zijn , een goede vader zijn , een goede minaar zijn .. gellukkig zijn met vrouw en kinderen.

mvg

go_ndw
18 januari 2006, 13:13
- Wel wat benoemingen halen in de bedrijfswereld,
- Nieuw-zeeland bezoeken en van genieten, enkel ik, wat boeken, papier en pen, fototoestel en een hond om zo 2 maanden afgezonderd in het mooie groene landschap te vertoeven,
- Kennis opdoen in allerlei zaken,
- Rijk worden is geen doel maar eerder een middel of resultaat,
- Parachute springen,
- De liefde van mijn leven vinden en hopelijk dat ze op dat moment in mij ook haar liefde van haar leven gevonden heeft,

En visies in de nabije toekomst zijn,

- Dit schooljaar mooi beeindigen,
- Een mooie, buitenlandse stageplaats vinden (oa Red Bull?)

ManhunteR
18 januari 2006, 13:55
een landhuis aan de ierse kust bezitten (als bayer ierland wordt opgestart of zo, en ik meemag :p)
azo me een paard of 3, en nen hond of 4

cuda
18 januari 2006, 14:11
pro snowboarder worden :love:

Tha_nOn
18 januari 2006, 14:11
kinderen \o/

Cazzz
18 januari 2006, 14:28
Misschien geen goede woordkeuze.
Persoonlijk lijkt het me maar zever.
Mensen zouden moorden om onze landen te mogen wonen.

Denk dat ge rap terug zou staan uit de filipijnen.

misschien wel, misschien niet.. Ik heb veel Filipijnse vrienden dus ik weet +/- hoe het daar allemaal aan toe gaat..

mja, mensen komen naar hier omda ze vroeg of laat het westen proeven.. Ze denken dat het hier geld regent.. Ik ben het zo allemaal gewoon enik moet zeggen da ik nooit echt van de kleine dingen heb kunnen genieten.. Alles draait hier om geld, te veel naar mijn zin, en dat wil ik niet.. Zo ondervind ik het toch.. Kan voor jouw helemaal anders zijn..

Zoals MyDyingBride ook zegt, ik hoef hier niet te rebelleren.. Je hebt gelijk.. Hoewel ik het allemaal haat, dat ik er zelf wel gebruik van maak.. Ik heb nooit zo afhankelijk van mijn computer willen zijn maar nu ben ik het toch..

Bv, computer, msn messenger.. Ik had vroeger een vriendin en die had geen computer en toen vond ik da bangelijk da die af en toe is langskwam om te praten of omdat ze een probleem had ofzo.. Nu gebeurt dat altijd via msn en vind ik het spijtig dat ze niet meer langskomt of komt aanbelle ofzo.. Gewoon het teken van: ik heb je nodig.. Is gewoon zalig en daar geniet ik enorm van.. Nu via de pc vind ik het allemaal TE gemakkelijk en ja.. Da moet helemaal ni voor mij..

go_ndw
18 januari 2006, 14:36
Waar ik ook naar uitkijk en dit klinkt misschien vrij luguber voor sommige mensen. Is het moment waarop ik mijn ogen voor altijd sluit, het moment waarop ik deze wereld verlaat en de wereld die in mijn hoofd afspeelt betreed. Ik zal de groene vlakte en weide bossen die in de kronkels van mijn fantasiebeeld plaatsvinden, betreden om daar als gelukkig reiziger rond te dwalen doorheen avonturen van weleer.

*Bios*
18 januari 2006, 14:47
Een economische crisis veroorzaken dus?:)

(we zijn ons nu aan't herstellen >_> )

geen oorlog lijkt me toch perfect mogelijk zonder economische crisis.

NapalmBenny,
18 januari 2006, 15:06
Eindelijk eens een job vinden ivm dat zogezegd "mooi papierken", allé iets wat dichtbij is, in brussel/Antwerpen is er genoeg werk te vinden, maar daar gaan ik ni elken dag heen rijden.

fractievoorzitter worden van het VB :P.

Pornoregisseur worden, behalve als ik naar brussel moet :P

Kerosine en telenetadmins..., ben benieuwd naar het effect :P.

De lotto winnen.

Cholesterol aankweken.

Een keer naar iraq/afganistan gaan en:
"Wow, look at the blood coming out of the mouth on that one, fucking straight death metal." :P:P

Typhon`
18 januari 2006, 16:11
- In nieuw zeeland effjes wonen (een jaar ofzo), indien het me der aanstaat blijven, ergens tussen de schapen in een heuvelachtig gebied, niet te ver van het hooggebergte. (shit, had echt niet verwacht dat er zoveel mensen naar daar willen).
- Een job hebben waar ik mn zin kan doen
- Bepaalde gebieden bezoeken; Amerika (de NP's), Scandinavie, Patagonie+antartica, de spitsbergen, kenia/tanzania, australie zijn zowat degene die ik ZEKER wil zien.
- een schone vrouw hebben met een goed karakter
- uitgroeien in de fotografie, een beetje een naam krijgen.
- een gezond leven hebben: 1 zonder ongelukken en dodelijke ziektes zoals kanker.

BuFu.
18 januari 2006, 16:36
Waar ik ook naar uitkijk en dit klinkt misschien vrij luguber voor sommige mensen. Is het moment waarop ik mijn ogen voor altijd sluit, het moment waarop ik deze wereld verlaat en de wereld die in mijn hoofd afspeelt betreed. Ik zal de groene vlakte en weide bossen die in de kronkels van mijn fantasiebeeld plaatsvinden, betreden om daar als gelukkig reiziger rond te dwalen doorheen avonturen van weleer.

maw de dood ofwat ?:unsure:
oftewel vat ik het verkeerd op!

OT : - kzou heel graag een wereldreis willen maken, gewoon x aantal jaar weg van hier, ergens gaan werken, geld hebben en terug verder trekken, met andere woorden geen doel of geen eind hebben! :love:

NapalmBenny,
18 januari 2006, 16:39
maw de dood ofwat ?:unsure:

Een overdosis xtc :P

metaphore
18 januari 2006, 16:40
Een overdosis xtc :P

kdenk dat hij gewoon bedoelt dat hij is graag een paar paddo's zou wegsteken om de groene weiden uit zijn fantasie te ontmoeten ...

veel plezier!

Darth-Falcon
18 januari 2006, 16:41
doel: diploma halen, lotto winnen
droom: dnno, huisje, tuintje, boompje, diertje zeker :unsure:

BuFu.
18 januari 2006, 16:41
kdenk dat hij gewoon bedoelt dat hij is graag een paar paddo's zou wegsteken om de groene weiden uit zijn fantasie te ontmoeten ...

veel plezier!

denk nie da da ga lukken mei paddo's :oink:

metaphore
18 januari 2006, 16:46
denk nie da da ga lukken mei paddo's :oink:

mwa dan zulde toch alles als een mooi wereldje ervaren
echt fantasy achtig :P

beginnen met paddo's zou ik zeggen
en als da nie meer genoeg is zou ik rechtstreeks naar de coke gaan
af xtc moete maar afblijven allemaal chemische rommel :unsure:

BuFu.
18 januari 2006, 16:49
mwa dan zulde toch alles als een mooi wereldje ervaren
echt fantasy achtig :P

beginnen met paddo's zou ik zeggen
en als da nie meer genoeg is zou ik rechtstreeks naar de coke gaan
af xtc moete maar afblijven allemaal chemische rommel :unsure:

recht naar den "hero" gast, nie te pussy he :p

go_ndw
18 januari 2006, 16:58
Niets Paddo's, gewoon de ultieme eind-ervaring, maar dat is nog niet voor nu.

Er blijkt toch wel veel interesse te gaan naar Nieuw-Zeeland vanuit het forum hier... Bij mij is het eigenlijk gekomen na Lord of The Rings

LeSec
18 januari 2006, 17:23

Er blijkt toch wel veel interesse te gaan naar Nieuw-Zeeland vanuit het forum hier... Bij mij is het eigenlijk gekomen na Lord of The Rings

Ik had er verdomme kunnen wonen >_< MAA NEEEEE mijn moeder wou haar familie ni in "de steek" laten ggrraahh! Mijn pa had beter zijn gedacht gedaan en die job aanvaard, sprak ik nu vlekkeloos engels en zat ik hier in de zeikende regen ni

Ik word al neerslachtig als ik er aan denk -_- bastards!

Goidse
18 januari 2006, 18:20
geen oorlog lijkt me toch perfect mogelijk zonder economische crisis.

Denk eens even na hoeveel mensen er niet werken in de oorlogsindustrie en hoeveel geld hier aan gespendeerd en gewonnen wordt.
Totale economische inflatie en chaos...

Delirium
18 januari 2006, 19:32
doel: in iets de beste zijn, of tot de besten behoren, of toch het gevoel hebben dat ik in iets quasi de beste ben, of door een grote groep mensen de beste gevonden worden :)

Hmm, ook nog van gedroomd :p
nuchter denken en kijken wat je bereikt hebt. Ik dacht ook dat ik moest zijn voor sommige mensen.
Nu interesseert mij dat niet meer, omdat ik een andere drijfveerheb gevonden. Ik wil gewoon voor mezelf de beste zijn, ongeacht wat anderen van me denken, mezelf voor meer dan 100% geven om alles te bereiken in mijn leven.
Heb de laatste jaren al meer bereikt dan ik had kunnen denken.

M.a.w. mijn doel in het leven: evolueren
-> ik stel ook afzonderlijke doelen, maar telkens als ik ze ga bereiken of bereikt heb leg ik mijn lat hoger zodat ik verder geraak dan ik ooit had kunnen denken.

Fighting Hobbit
18 januari 2006, 19:34
Ik ga uitgelachen worden, maar bon...

Mijn droom is ergens in mijn achterhoofd toch wel om de nobelprijs te winnen.

edit: mijn doel is: Weten dat ik iets goeds gedaan heb voor bepaalde mensen of voor de mens in het algemeen.

LeSec
18 januari 2006, 19:37

edit: mijn doel is: Weten dat ik iets goeds gedaan heb voor bepaalde mensen of voor de mens in het algemeen.
Nobelprijs voor?

Ge hebt er wel meerdere eh :p

Mooi streefdoel trouwens

themuslim
18 januari 2006, 19:40

vergeleken met de rest is het 1 van de betere maareuh welke nobelprijs?

Fighting Hobbit
18 januari 2006, 21:07
Nobelprijs voor?

Ge hebt er wel meerdere eh :p

Mooi streefdoel trouwens
Aangezien ik volgend jaar heel waarschijnlijk fysica ga studeren zou ik wel graag die van de fysica krijgen. Literatuur (poëzie) is ergens ook wel een droom, maar die zit er zeker niet in. Maar de allerbeste om te behalen vind ik die van de vrede, moest ik die ooit halen kan ik me niet indenken wat ik nog meer in mijn leven zou willen.
Ik denk dat ik de geldprijs wel aan het goede doel zou geven, voor mij is de erkenning, og hetgene waarvoor ik de erkenning krijg het streefdoel en niet ehct de roem ofzo.

NapalmBenny,
18 januari 2006, 21:56
Ah ja, en ooit als ik zo oud en ziek ben, dat ik de volgende dag al kan sterven: opgepakt worden, veroordeeld worden en bekend staan als een van de grootste volkerenmoordenaars ooit.

Een megaproces dat nog jaren zou moeten duren, nieuws dat de wereld rondgaat, aanbeden worden door extremen, gehaat door euhm euh de anderen :D

Of gewoon seriemoordenaar zou ook al goe zijn :(.

Of mijne pa opvolgen, en de reactor doen ontploffen de dag ik voor met pensioen ga, en dan op dat proces vol met radioactieve brandwonden en kankergezwellen, dat middenvingerke uitsteken en zeggen: "call me tjsernobylleken". En als ik die kernreactor buitenwandel: "hasta la vista baby", en even later: "i'll be back" en nog even later, als mijn vel begint los te scheuren: "not".

Ah ja, en de nieuwe zanger worden van AC/DC :D:D:D:D:D, kerel is zijn stem kwijt :D,

Of met een thunderbolt, zo een krijmkarreken van het ijsboerken van de weg vlammen.

thunderbolt:
http://www.wallpaper.net.au/wallpaper/aviation/A-10%20Thunderbolt%201%20-%201024x768.jpg

spray-bunny
18 januari 2006, 22:55

Klaarkomen dus?:unsure:

Feignasse
19 januari 2006, 00:29
nah :p maar het is beter realistisch te zijn dan met uw hoofd in de wolken te lopen en dan geraakt worden door een voorbij vliegende 747 bij wijze van spreken >_>

Haha, inderdaad ^^

Hmgrwngd
19 januari 2006, 04:46

Ik schrijf u het volgende middel voor: ego-loss / egodeath ...
Zo kan je het evenaren, zonder daje lichaam eraan moet. :)

jvc
19 januari 2006, 08:44
Doel: diploma behalen
Droom: heb ik niet

Veel verwacht ik niet echt van het leven, later wss ergens als een eenzaat leven en wa proberen te genieten. Ik zou nooit naar een ander land kunnen gaan want ik zou de technologie missen en alleszinds mijn muziek.

DogFacedGod
19 januari 2006, 12:43
keertje in Paris-Dakar meedoen. moet zo zalig zijn. geen wegens, alleen maar woestijn zover da je ziet.

kbegin ik België ook wa beu te komen eigenlijk.

^^VooDoo^^
19 januari 2006, 17:34
Doel: Na men 7de jaar bosbouw, proberen in canada werk te vinden. Kans dat het lukt is klein, maar ik zal in ieder geval proberen.

NapalmBenny,
19 januari 2006, 17:42
Doel: Na men 7de jaar bosbouw, proberen in canada werk te vinden. Kans dat het lukt is klein, maar ik zal in ieder geval proberen.

bosbouw? bestaat dat ook al :P?

Moeten jullie voor jullie examens alle boomsoorten leren of zo? :p

Anoniem04
19 januari 2006, 18:19
Naar Japan gaan :p
en via materiaal, skyline r-34 ooit kunnen kopen

go_ndw
19 januari 2006, 18:26
Ik schrijf u het volgende middel voor: ego-loss / egodeath ...
Zo kan je het evenaren, zonder daje lichaam eraan moet. :)

Vertel...

e.House
19 januari 2006, 18:32
dromen hmm interessante job hebben, marathon New-York lopen, veel reizen, ergens mss rondttrekken ...

moemi
19 januari 2006, 19:41
keertje in Paris-Dakar meedoen. moet zo zalig zijn. geen wegens, alleen maar woestijn zover da je ziet.

:) daarvoor moede niet perse aan paris-dakar meedoen ze , deeze zomer met mijn broer met een groep landrovers (jeeps) naar marokko geweest. Echt z a l i g , zo rijden in die oneindige woestijn, das echt onbeschrijfelijk, want als ge gewoon op reis gaat naar marokko, dan ziede t gebied waar wij gereden hebt, niet, omda ge daar niet met ne gewone auto geraakt ... Maar echt da was de moeite ze :)

mijn levensdoel: gelukkig zijn :) en nog veel reizen maken als da gaat want reizen is :woohoo:

Hmgrwngd
19 januari 2006, 20:17
Vertel...
Tibetan book of the dead ... :)

Quilombo
19 januari 2006, 21:11
.... en google :)

Werre
19 januari 2006, 21:17
Doel: diploma behalen
Droom: heb ik niet

Veel verwacht ik niet echt van het leven, later wss ergens als een eenzaat leven en wa proberen te genieten. Ik zou nooit naar een ander land kunnen gaan want ik zou de technologie missen en alleszinds mijn muziek.

muziek en technologie?

Ik denk dat in de VS en Japan de technologie verder staat dan hier. En muziek heb je ook in die landen..

bloodoo
19 januari 2006, 21:30
droom: ooit geliefd worden

wlibaers
19 januari 2006, 21:31

Je meent het. Het enige wat nog ambitieuzer zou zijn, zou zelf een kamerplant worden zijn. :D

Mijn doel: C&C Tiberian Dawn eindelijk eens uitspelen, zodat ik wat tijd krijg om de spellen die sindsdien uitgekomen zijn eens te proberen :p

En tussendoor nog wat interessant wetenschappelijk onderzoek doen natuurlijk, en dingen bijleren. Genieten van een goed wetenschappelijk/wiskundig boek, af en toe een (werkend) computerprogramma schrijven, programmeertaaltje bijleren,...

Doggiedog
19 januari 2006, 21:31
De wereld rondreizen met mn digitaal fototoestel en natuurfoto's trekken. En hopelijk ook zo goed erin zijn dat ik er van kan leven :p

K ben nu in elk geval al goed aan het oefenen in de zin dat ik vaak met mn pa naar een natuurgebied ergens in België trek gewoon om foto's te maken, boeken lees met interessante info rond digitale fotografie en ga meedoen aan wedstrijden op een site van digitale fotografie.

Vroeger wou ik ook een professioneel duikster (met luchtflessen) zijn, maar sinds ik epilepsie heb gekregen om onbekende redenen heb ik daar vaarwel tegen mogen zeggen :/

Siana
19 januari 2006, 21:36
1) afstuderen
2) trektocht maken in de zomervakantie met vriendin(komt uit)
3) met maten naar ons chalet gaan met den auto zonder ouders (komt uit)
4) toerisme studeren in Gent (wss ook uitkomen)
5) hopen dat het ooit tot een relatie komt met iemand dat ik ken
6) werken in een warm land
7) een kroost hebben

NapalmBenny,
19 januari 2006, 21:51
...
Vroeger wou ik ook een professioneel duikster (met luchtflessen) zijn, maar sinds ik epilepsie heb gekregen om onbekende redenen heb ik daar vaarwel tegen mogen zeggen :/...

Mss door al die lichtflitsen van uw fototoestel, flits flits, flip flip, flip... flits, flip.

Trouwens ge moogt bij mij eens wat 'natuur'foto's komen nemen :P, duikstertje. (yep, kon het niet laten :P).

Grim
19 januari 2006, 21:53
Playboy Benny is er als de kippen bij :)

NapalmBenny,
19 januari 2006, 21:55
Playboy Benny is er als de kippen bij :)

:P, te bedenken dat ik mijn eerste antwoord maar heb gewist :P

Flipkikker
19 januari 2006, 21:56
playboy benny zijn replies lijken op die van een 12-jarige gefrustreerde puber die zijn tijd vooruit wil zijn :doh:

NapalmBenny,
19 januari 2006, 22:00
playboy benny zijn replies lijken op die van een 12-jarige gefrustreerde puber die zijn tijd vooruit wil zijn :doh:

blaim the internet :P,

xDama
19 januari 2006, 22:01

Zware second!

Ooit eens met de moto's meerijden. Kans is er dat je zware verwondingen enzo oploopt maar dat maakt het een des te groter avontuur! Moet een enorm raar gevoel zijn om tegen een snelheid van 140km/u door een eindeloze woestijn te rijden.

Flipkikker
19 januari 2006, 22:02
blaim the internet :P,

I'll blame your teacher. ;)

nuja, ontopic :p

levensdoel/droom:
- afrika & amerika bezoeken en veel foto's nemen/filmen en genieten van de uitzichten...
- skydiven

NapalmBenny,
19 januari 2006, 22:04
I'll blame your teacher. ;)

Zo nen ouwe???? :D:D:D, als die mij nu moest bezigzien, die kwam af met een kilo rilatine.

Mja idd off topic, zo meteen de admin boos, :$

shhht :P

@hieronder, zal eens in mijn portomonnee kijken :PP, ........ 't wordt dus weer internet :( :P :D

Doggiedog
19 januari 2006, 22:15
- In nieuw zeeland effjes wonen (een jaar ofzo), indien het me der aanstaat blijven, ergens tussen de schapen in een heuvelachtig gebied, niet te ver van het hooggebergte. (shit, had echt niet verwacht dat er zoveel mensen naar daar willen).
- Een job hebben waar ik mn zin kan doen
- Bepaalde gebieden bezoeken; Amerika (de NP's), Scandinavie, Patagonie+antartica, de spitsbergen, kenia/tanzania, australie zijn zowat degene die ik ZEKER wil zien.
- een schone vrouw hebben met een goed karakter
- uitgroeien in de fotografie, een beetje een naam krijgen.
- een gezond leven hebben: 1 zonder ongelukken en dodelijke ziektes zoals kanker.
Team vormen om rond te reizen? ^^

PS. Schotland is ook prachtig, vorig jaar een week naartoe geweest, meer dan 200 foto's erdoor gejaagd :p

@ NapalmBenny: zoekt u een hoer :tongue: die doet da met alle plezier, zolang ge haar betaalt.

go_ndw
19 januari 2006, 22:50
Tibetan book of the dead ... :)

Heum...???

Gaan we met een paar fantasievolle en natuurgenietende mensen naar nieuw-zeeland..? We nemen boeken mee, schrijfgerief & fototoestel...

DGEN
20 januari 2006, 02:56
profvoetballer worden eh :p
maar die droom werd bij elke club die ik kwam, gewoonweg de grond in gestompt

Tremium
20 januari 2006, 07:06
Een boek schrijven.

Lacuna
21 januari 2006, 10:08
In het middelbaar droomde ik ervan om veel te reizen.
SInds dat ik vorig jaar in Spanje heb gestudeerd is dat al aardig gelukt. :p
Kheb daar een hele groep vrienden aan overgehouden (Italianen, Spanjaarden, veel Duitsers, een Hongaar, enkele Deense, Bulgarije,...) We hebben er nu al 3 erasmusreunies opzitten ( 1 in Denemarken, 2 in Duitsland) en de volgende zijn in Parijs en Rome. Voordeel is dat we altijd wel bij ne maat kunnen blijven slapen. Man, nu ben ik echt een liefhebber van reizen geworden. :bow:
Dus, mijn levensdoel is min of meer al wat uitgekomen. Als ik nu een job zou hebben waarbij ik veel mag reizen, dan zal ik een zeer gelukkig man zijn.

jvc
21 januari 2006, 11:20
muziek en technologie?

Ik denk dat in de VS en Japan de technologie verder staat dan hier. En muziek heb je ook in die landen..

Neen, het is gewoon omdat iedereen hier zegt dat ze naar de fillipijnen of Nieuw-Zeeland willen gaan waar je weinig technologie hebt. En naar Japan ofzo zou ik niet direct willen gaan :p

oxbow
21 januari 2006, 11:21
doelen=> school afmaken 5maandjes nog!
dag en nacht werken nu ik nog jong ben. haal veel voldoening uit mijn werk in het bedrijf thuis.
huis kopen en afbetaald hebben voor mijn 30-35 jaar.
trouwen me mijn madam (komt zowiezo al in orde) :love:
thuis bedrijf overnemen.

en tussen mijn 20 en mijn 60 jaar nog een stuk of 20 vette auto's verslijten :D

maar eigelijk intreseert het mij allemaal zeer weinig gwn samen ergens wonen me mijn lief en geniete van't leven is al genoeg

Chimmy
21 januari 2006, 11:25
Ik leef ook van dag tot dag, maar ik heb evenzeer de drang om grote/grootse dingen te bereiken. Dit wil zeggen dat ik niks concreet plan ofzo, maar toch in het achterhoofd enkele dromen heb die ik graag wil waarmaken.
- andere culturen leren kennen. Hoe anderser hoe beter.
- mensen raken met kunst. Dit is zeer vaag uitgedrukt maar als het mij lukt is dit waarschijnlijk door te spelen in een band die bekend raakt. Al zou ik stiekem ook graag een film maken.
- de vrouw van mijn dromen vinden en er kinderen mee krijgen, er van genieten om hen een goede opvoeding te geven.
- me absoluut vrij voelen.

Margeitje
21 januari 2006, 12:24
in een huis in toscane wonen met een rij cipressen langs de oprit en voor de rest alleen velden rondom \o/
en eerst zien dat'k de 4 jaar engels-italiaans doorkom zonder al te veel problemen.
Kzou ook graag op een ambassade werken (de belgische in italie bijvoorbeeld :p)
ohja en op erasmus naar Rome gaan volgend jaar !

Lacuna
21 januari 2006, 12:46
in een huis in toscane wonen met een rij cipressen langs de oprit en voor de rest alleen velden rondom \o/
en eerst zien dat'k de 4 jaar engels-italiaans doorkom zonder al te veel problemen.
Kzou ook graag op een ambassade werken (de belgische in italie bijvoorbeeld :p)
ohja en op erasmus naar Rome gaan volgend jaar !

Lol, ambassade. :) Ik zit in mijn laatste jaar vertaler-tolk en natuurlijk worden we grondig voorbereid op het beroepsleven enz. En natuurlijk zijn er veel van ons die dromen om aan de ambassade (of mss zelfs EU te werken). Maar toen ze ons kwamen vertellen wat de proeven enz zijn, zijn er velen van die droom afgestapt :p Als je voor de ambassade, en zeker als je voor de EU, wilt gaan werken als vertaler, moet je ook een diploma rechten hebben. Anders moet je zelfs niet aan de ingangsexamens meedoen. :x En die vertalers daar zijn de crème de la crème. Er zijn er al een paar op ons school komen spreken. Fuck man, die zijn echt wel supergoed :crazy:
Ik wil u hier nu niet afbreken eh :p

Margeitje
21 januari 2006, 12:59
twas ook maar een droom hoor ;_;
ik doe niet eens tolk, tis taal-en letterkunde aan de Ugent :p
tzal hoogstwaarschijnlijk wel iets anders worden dan ambassade ma da lijkt mij tof.. ma om er nog es rechten bij te doen.. vergeet het :p
kzal mij wel bezighouden met italiaanse boeken te vertalen ofzo :p

GhO$T
21 januari 2006, 14:07
hmmm moeilijke vraag
doelen zijn waarschijnlijk vooral mijn diplom behalen en er een mooie carriere mee uitbouwen (liefst eentje waar ik veel respect en erkenning voor krijg als het nog even kan :) )
Liefst ook nog de liefde van mijn leven vinden, eentje van de oude stempel die nog gelooft in huwelijk voor het leven, voor de rest van u dagen gelukkig samen zijn en paar kindjes maken ondertussen.

Moest dit allemaal lukken ga ik al héél gelukkig zijn denk ik :) ; maar heb natuurlijk ook nog wat dromen, sommige al meer te realiseren dan de andere:
Ergens een hoge functie zonder al te veel verantwoordelijkheden (:p) in de autosport zodat ik ergens met een team de wereld rond kan reizen en andere leuke dingen doen en dat in ruil voor een vette pré :cool:
Als jonge gast es ne roadtrip maken in Amerika, maar zal waarschijnlijk altijd bij een droom blijven aangezien ik geen vrienden heb die zoiets zouden zien zitten.

Studeren of werken in het buitenland zou ik aan de ene kant héél graag doen, maar zal ik waarschijnlijk nooit aandurven omdat ik iedereen hier nooit zou durven achterlaten en waarschijnlijk toch moederziel alleen zou eindigen in het buitenland (waardoor het ook niet meer leuk zou zijn) aangezien ik o zo sociaal aangelegd ben.

Lacuna
21 januari 2006, 15:16
Studeren of werken in het buitenland zou ik aan de ene kant héél graag doen, maar zal ik waarschijnlijk nooit aandurven omdat ik iedereen hier nooit zou durven achterlaten en waarschijnlijk toch moederziel alleen zou eindigen in het buitenland (waardoor het ook niet meer leuk zou zijn) aangezien ik o zo sociaal aangelegd ben.

Kerel, ik raad het ten zeerste aan om es in het buitenland te gaan studeren als je daartoe ooit de kans zou krijgen. Ik heb het vorig jaar gedaan in Madrid.
Ik wist op voorhand dat ik enige Belg ging zijn aan die unief. Bovendien ben ik een redelijke verlegen jongen. Dus natuurlijk was ik er niet zo zeker in, maar ik dacht bij mezelf: "als ik dit niet doe, ga ik nooit weten wat het is, en later zal ik mezelf mss vervloeken". Dus heb ik het gedaan: voor 6 maanden weg van huis.
Al van de 1e dag leerde ik mijn (fuckin hete:love: ) Spaanse kotgenotes kennen. De week daarna leerde ik al een hoop erasmussers kennen, en omdat we allemaal zo ver van huis waren, is er al direct een band, en voelde ik mij al direct op mijn gemak. En momenteel heb ik er zo een groepje buitenlandse vrienden en vriendinnen aan overgehouden, waarmee ik minstens 2 keer per jaar mee samenkom ergens in Europa. Erasmus zal u leven veranderen, dat kan ik u garanderen. :niceone: Na 3 weken in Spanje, was ik hier iedereen al vergeten. Eens dat ge u vriendengroepje hebt, is het vollen bak plezier. :p

NapalmBenny,
21 januari 2006, 15:34

Bwaa, en dat is vrij zwaar ook zanne, onderschat het niet, direct een andere mentaliteit, andere taal ook, meestal spreken ze zo prakkig engels, en als je dan 8 uur moet gaan werken in een omgeving die je niet vertrouwd bent en moet communiceren in het engels, en dan dat eindwerk nog eens, wat dan meestal nog in het engels moet zijn. Goed frustrerend. En als je niet makkelijk contacten kan leggen, mag je het idd vergeten.

Bij ons kon je naar copenhangen, helsinki,..., amerika ook zelfs, japan ook als je bij betaalde,... Ik ben nog altijd blij dat ik het niet gedaan heb, ik ben niet zo van, zal de deur eens opendoen en de stad gaan verkennen..., andere culturen, streken, gebouwen spreken me toch niet aan, laat mij maar in mijn vertrouwde omgeving, en laat me mij er maar sterven ook. 2 zijn ooit zelfs in Amerika gebleven, ze wonen en werken er, en ik zit hier nog altijd in dit boerengat :D.

Die schoolreis in't secundair naar londen zat me al zo vet tegen :O, maar dan ook echt, dat was de dagen aftellen, iedereen zo uberblij, omdat we een zekere avond naar die bekende discotheek gingen, waar ik de naam al van vergeten ben, daar stond (allé zat :p) ik weer. En toen ik thuiskwam, recht naar die pc :D:D, en die tv ook op :D:D.

Tommaay
22 januari 2006, 00:41
Een deel is al bereikt:) Studeer lucht-en ruimtevaattechniek in Nederland, Delft, wou echt iets met luchtvaart doen sinds jaren.

Vette job mee vinden dat zal wel lukken zeker:)

Misschien een lief vinden dat ook nog bij doel mag geplaatst worden? Daar lukt het dan weer minder mee;)

Genious
22 januari 2006, 00:49
Bwaa, en dat is vrij zwaar ook zanne, onderschat het niet, direct een andere mentaliteit, andere taal ook, meestal spreken ze zo prakkig engels, en als je dan 8 uur moet gaan werken in een omgeving die je niet vertrouwd bent en moet communiceren in het engels, en dan dat eindwerk nog eens, wat dan meestal nog in het engels moet zijn. Goed frustrerend. En als je niet makkelijk contacten kan leggen, mag je het idd vergeten.

bwa, als ge helemaal niet sociaal zijt, dan is het verschil juist heel klein he:
- ge zijt het gewoon op uw eentje te zijn
- ge laat niet veel mensen achter

ik ga denk ik vanaf volgend jaar eens goed experimenteren (op sociaal gebied: hoe socialize ik) en als ik het upfuck is het niet erg, binnen een paar jaar zie ik ze nooit meer terug ^^ (tenminste als ge in een ander land binnen raakt, want landen zoals bvb Japan zijn superstreng omtrent integratie)

zarathustra
22 januari 2006, 11:04
twas ook maar een droom hoor ;_;
ik doe niet eens tolk, tis taal-en letterkunde aan de Ugent :p
tzal hoogstwaarschijnlijk wel iets anders worden dan ambassade ma da lijkt mij tof.. ma om er nog es rechten bij te doen.. vergeet het :p
kzal mij wel bezighouden met italiaanse boeken te vertalen ofzo :p

ge kunt anders nog bij de mafia gaan >_> Belgische afdeling enzo :p

NotaBene
22 januari 2006, 11:15
@ zarathustra gij zou nog lector kunnen worden, les geven voor ne man of 400
ge moet dromen e :D

Deus ex Machina
22 januari 2006, 11:20
Dreams (http://store.yahoo.com/demotivators/dreams.html)

zarathustra
22 januari 2006, 13:37
@ zarathustra gij zou nog lector kunnen worden, les geven voor ne man of 400
ge moet dromen e :D

gezien 1 persoon aanspreken al een issue is lijkt 400 me wat hoog gegrepen :p