PDA

Volledige versie bekijken : hoe een PC automatisch te laten uitschakelen

eldec
14 januari 2006, 10:49
hallo, ik heb windows XP en heb gehoord dat je dat zo kunt instellen dat nadat je xp afsluit hij ook aytomatisch je pc afsluit nu is mijn vraag hoe doe je dat, ik heb grezien dat je daarvoor een vinkje moet zetten in APM in energiebeheer en heb dat reeds gedaan maar hij wil nog steeds niet vanzelf uitschakelen

kunnen jullie mij helpen

mss ook mijn specificaties zeggen

intel celeron 500Mhz
192 MBram
3dfx voodoo3
windows xp home

dank bij voorbaat

den Acid Burn
14 januari 2006, 11:21
door dit ownage pogrammake te gebruiken:
http://users.pandora.be/acid.burn/ShutdownManager.rar

dit is een .net programma, dus je moet wel het .net framework geinstalleerd hebben (gratis te verkrijgen op de microsoft website)

maatje
14 januari 2006, 11:44
het was wel makkelijker als je die programma in setup.exe maakte dan kon hij tenmiste Framework bij installeren..

tca
14 januari 2006, 11:51
Die optie is toch al standaard, van sinds W98, om uw ATX moederbord te zeggen dat het OS gestopt is ?

Bramme
14 januari 2006, 11:56
Die optie is toch al standaard, van sinds W98, om uw ATX moederbord te zeggen dat het OS gestopt is ?

misschien is het nog een AT voeding.
dan kan dat wel met de bovenstaande oplossingen gedaan worden

tca
14 januari 2006, 12:01
misschien is het nog een AT voeding.
dan kan dat wel met de bovenstaande oplossingen gedaan worden

OK ja, dat kan kloppen ... mijn P3 is een ATX, en mijn P1 niet, dus dat kan kloppen ...

Is het zowiezo niet beter om een OS te kiezen dat meer "past" bij dergelijke PC, een OS dat die tijd bestond, bevoorbeeld, ipv het nieuwste dat er nu bestaat ?

den Acid Burn
14 januari 2006, 14:21
installeer linux met een minimale window manager zoals fluxbox of icewm

eldec
14 januari 2006, 14:30
ik heb die pc gekregen van iemand die ik ken en toen stond xp er al op, maar ik heb een goed alternatief gevonden IPV 30 sec op de powerknop drukken afsluiten en stroom uitschakelen daarmee is alles meteen uitgeschakeld

toch bedankt voor jullie hulp

Vladimirvlad
14 januari 2006, 15:21
LOL,

Doe het volgende :
When Windows XP won't powerdown automatically, the APM/NT Legacy Power Node may not be enabled. To enable this, right-click on the My Computer icon, click Properties | Hardware | Device Manager | View. Check the box labeled "Show Hidden Devices." If it's available on your computer, there will be a red X on the APM/NT Legacy Node. Try enabling it and see if this resolves the powerdown problem.

Of doe het volgende:

Start>Uitvoeren>Regedit

Daar zoeken naar PowerdownAfterShutdown
Data Type: REG_SZ (String Value)
Value Data: (0 = reboot, 1 = power down)

Dit zou moeten werken :)