PDA

Volledige versie bekijken : Defensie- en luchtvaartstudenten gezocht !

Jedi M.S.
13 januari 2006, 16:56
Hi,
Volgend schooljaar moet ik een keuze maken waarin ik verder zal studeren,
en ik twijfel momenteel nog tussen een opleiding bij Defensie (Belgisch leger), of een opleiding als lijnpiloot (niet bij het leger).
Om me ietwat te helpen bij deze keuze, zou ik graag enkele vragen stellen aan personen die recent één van deze opleidingen gestart is, of ze vollop aan het volgen is.
Laat hier iets weten, of voeg me toe op MSN (maartensl@pandora.be).

Vriendelijk bedankt

Holy Paladin
13 januari 2006, 16:59
vraag dat eens op flightsimforum mss

Santa
13 januari 2006, 17:07
Lol zitten daar militairen? :p

Trixken
13 januari 2006, 17:11
nee ma mss wel manne da voor piloot en gestudeert .....

en dan nog, wrom zoude daar geen militairen bij kunne zitte ?

epsilon
13 januari 2006, 17:21
Lol zitten daar militairen? :p
We hebben een militair piloot in opleiding ja ;) .

Maar om op uw vraag te antwoorden. Voor piloot in het leger gelden zeer strenge eisen. Er is hierover pas een thread geweest enkele weken geleden.
Voor een ATPL (piloot in de burgerluchtvaart) te halen heb je eigenlijk 1 ding nodig. Geld. Reken maar op minimum €100.000 .

Daarom is het meestal geen slecht idee om eerst een andere opleiding te volgen voor aan de eigenlijk pilootopleiding te beginnen omdat het redelijk groot risico is. (Lening <> werk vinden) . Een ingenieurs studie is bv een ideale voorbereiding.

EazY
13 januari 2006, 18:50
ik heb meegedaan aan de testen om onderofficier bij de landmacht te worden.. niet geslaagd jammergenoeg maar misschien kan ik je toch helpen als je vragen hebt?

Binnen 3 jaar probeer ik opnieuw :)

SilentSpring
13 januari 2006, 18:53
niet naar de sid-in voor vlaanderen geweest in roeselare vandaag? (gistel is toch vlaanderen e) defensie was er ook ebbek gezien.

Lonewolf_69
13 januari 2006, 19:10
ik heb meegedaan aan de testen om onderofficier bij de landmacht te worden.. niet geslaagd jammergenoeg maar misschien kan ik je toch helpen als je vragen hebt?

Binnen 3 jaar probeer ik opnieuw :)

Bij welk stuk waart ge gebuisd?
Kmag binnen 2 weken (25 januari) mijn eerste reeks testjes gaan doen in het Defensiehuis. Ben ook van plan om voor onderofficier bij de landmacht te gaan :)

Hebt ge soms ewa tips ofzo op wat ik moet letten bij die proeven? (bij de logische proef bv?)

EternalSilence
13 januari 2006, 19:57
niet naar de sid-in voor vlaanderen geweest in roeselare vandaag? (gistel is toch vlaanderen e) defensie was er ook ebbek gezien.

idd ik ben daar ook naar toe geweest
redelijk veel volk bij de stand van het belgische leger
ze komen weer in trek bij de jongeren :D

(allemaal alleen omdat ge dan zeker 'werk' hebt en ge uw loon krijgt)

Inspector Monkfish
13 januari 2006, 20:15
Bij welk stuk waart ge gebuisd?
Kmag binnen 2 weken (25 januari) mijn eerste reeks testjes gaan doen in het Defensiehuis. Ben ook van plan om voor onderofficier bij de landmacht te gaan :)

Hebt ge soms ewa tips ofzo op wat ik moet letten bij die proeven? (bij de logische proef bv?)

Die logische testen zijn niets om u zorgen over te maken:)
Ik had er ook schrik voor, vooral omdat ik niet echt goed was in die tests, en toch had ik nog een vrij hoge score.

Als ik u één tip kan geven: relax;). En let op de tijdslimiet. Maar normaal gezien zou je voldoende tijd moeten hebben.

SilentSpring
13 januari 2006, 21:42
idd ik ben daar ook naar toe geweest
redelijk veel volk bij de stand van het belgische leger
ze komen weer in trek bij de jongeren :D

(allemaal alleen omdat ge dan zeker 'werk' hebt en ge uw loon krijgt)
idd, bij de flikke ernaast ook nog redelijk. mn maat wou iets vrage bij de flikke ivm het SIE, komt die pipo met zn camera inees naar ons :unsure:

Jedi M.S.
13 januari 2006, 22:42
Yep, ik ben naar de sid in geweest, juist daarom dat ik begonnen twijfelen ben :)
Ter verduidelijking: Als ik het leger zou kiezen, zou ik niet voor piloot gaan, aangezien m'n ogen niet perfect in orde zijn.
De studies van piloot die ik zou volgen, zijn een combinatie van Bachelor in de technologie + piloot. Na die studies heb je dus een volwaardig bachelor in de technologie diploma, + een vliegbrevet. Mocht ik dan niet direct werk vinden in de luchtvaartsector, kan ik nog andere zaken doen.

Wat het leger betreft, wat is de kostprijs van die medische testen ? Anders zou ik die gewoon eens laten afnemen, en als ik er niet door ben, zal dat m'n keuze veel makkelijker maken :)

NapalmBenny,
13 januari 2006, 23:04
Damn als ze tegenwoordig niet voor 'pro gamer' willen gaan, dan ist voor piloot.

0,00001% kans om te slagen :p:p.

Jedi M.S.
14 januari 2006, 15:50
Damn als ze tegenwoordig niet voor 'pro gamer' willen gaan, dan ist voor piloot.

0,00001% kans om te slagen :p:p.
why ?
zijn die studies zo moeilijk misschien ?

Lonewolf_69
14 januari 2006, 15:56
De opleiding onderofficier niveau 3+ niet technisch (waar ge dus u laatste graad middelbaar onderwijs doet te zedelgem) kunt ge vergelijken met een TSO richting met weinig wiskunde en tamelijk veel LO (6u LO/week).
De gewone lessen zoals Frans, Wiskunde, Engels, Nederlands, zijn hetzelfde zoals ge die zou krijgen in de burgerscholen.

Jedi M.S.
15 januari 2006, 00:44
De opleiding onderofficier niveau 3+ niet technisch (waar ge dus u laatste graad middelbaar onderwijs doet te zedelgem) kunt ge vergelijken met een TSO richting met weinig wiskunde en tamelijk veel LO (6u LO/week).
De gewone lessen zoals Frans, Wiskunde, Engels, Nederlands, zijn hetzelfde zoals ge die zou krijgen in de burgerscholen.
jamaar mocht ik de studies van onderofficier doen, ga ik die toch maar doen na m'n laatstje jaar in het middelbaar (dus het jaar waar ik normaal naar de universiteit of hogeschool zou gaan).

En hoe zit dat juist met die niveau's ? Kheb dat ook gezien op de site van defensie, maar de betekenis van die niveau's wordt nergens uitgelegd

Jedi M.S.
16 januari 2006, 07:56
/bump

*/LoNsDaLe
17 januari 2006, 19:50
Ter verduidelijking: Als ik het leger zou kiezen, zou ik niet voor piloot gaan, aangezien m'n ogen niet perfect in orde zijn.
De studies van piloot die ik zou volgen, zijn een combinatie van Bachelor in de technologie + piloot. Na die studies heb je dus een volwaardig bachelor in de technologie diploma, + een vliegbrevet. Mocht ik dan niet direct werk vinden in de luchtvaartsector, kan ik nog andere zaken doen.

Wat het leger betreft, wat is de kostprijs van die medische testen ? Anders zou ik die gewoon eens laten afnemen, en als ik er niet door ben, zal dat m'n keuze veel makkelijker maken :)

Ksnap het eigenlijk nie zo goe: als uw ogen nie goe genoeg zijn, dan kunt ge toch nooit piloot worden :confused:
Ivm die medische testen int leger: daar moet ge dus nie voor betalen, da is juist het voordeel van het leger :)

ps: ik dacht zelf voor officier te gaan (KMS-Polytechniek in Brussel), kwas ook geslaagd voor mijn ingangsexamen, maar na 3 weken ben ik toch maar gestopt om naar een 'burgerunief' te gaan :p

SilentSpring
17 januari 2006, 20:24
Ksnap het eigenlijk nie zo goe: als uw ogen nie goe genoeg zijn, dan kunt ge toch nooit piloot worden :confused:
Ivm die medische testen int leger: daar moet ge dus nie voor betalen, da is juist het voordeel van het leger :)

ps: ik dacht zelf voor officier te gaan (KMS-Polytechniek in Brussel), kwas ook geslaagd voor mijn ingangsexamen, maar na 3 weken ben ik toch maar gestopt om naar een 'burgerunief' te gaan :p
burger spelen uw ogen ne mindere rol, ge moogt al ne bril hebbe enzo. int leger moete echt perfect zien

DiDoria
7 februari 2006, 20:59
Ik vroeg me af ofdat een informaticus een toffe "veld" job kunt krijgen?

Tommaay
7 februari 2006, 21:22
Kerel, ge moet weten wat ge wilt he.. Eerst zitten wenen ivm piloot, ons hopen tekst laten schrijven en nu weer iets anders..

Alstublief, spaar ons toch!!!

Jedi M.S.
7 februari 2006, 21:25
Kerel, ge moet weten wat ge wilt he.. Eerst zitten wenen ivm piloot, ons hopen tekst laten schrijven en nu weer iets anders..

Alstublief, spaar ons toch!!!
Dude, check de datum van het openen van deze thread, dit is een halve maand voor m'n thread over piloot. Dit wil dus zeggen (moest ge effe uw grijze massas gebruiken zou ik dit niet moeten uitleggen) dat ik al lang beslist heb niet bij defensie te gaan.

Next time, do some research voor dat ge zelf begint te wenen en offensive begint te worden

Tommaay
7 februari 2006, 21:29
Ffs, 2 weken vindt ge dan lang?:sop:

Ipv dankbaar te zijn voor de tips die ik u gaf..

En wees maar zeker, ik beschik over een heel hoop grijze massa's, dat staat op papier geschreven zeg maar.

Ow ja, het was ook niet offensief bedoeld hoor, mijn vorige post:)

Jedi M.S.
7 februari 2006, 21:33
Ffs, 2 weken vindt ge dan lang?:sop:

Ipv dankbaar te zijn voor de tips die ik u gaf..

En wees maar zeker, ik beschik over een heel hoop grijze massa's, dat staat op papier geschreven zeg maar.

Ow ja, het was ook niet offensief bedoeld hoor, mijn vorige post:)
Ik ben zeer dankbaar voor de tips die ge gaf, maar ik ben niet dankbaar voor uw post in deze thread...
En 2 weken is inderdaad lang, als ge die 2 weken al je tijd gestoken hebt in het zoeken van een goede studiekeuze. Elke dag kwamen er weer niewe zaken op de proppen, dus dit waren 2 lange weken.

Tommaay
7 februari 2006, 21:37
Zoiets heeft bij mij maanden geduurd, en het zal wellicht ook nog maanden duren bij jou. Veel succes met het zoeken trouwens, laat ons dan iets weten.
ik vergeef het je voor deze keer. Ik hoop dat we met een propere lei kunnen verdergaan.

mvg.

Tom

Avilowca
7 februari 2006, 21:40
Ik ga in ieder geval wrs opleiding lijnpiloot volgen aan de KHBO.

en aan degene die zegt dat lijnpiloot 0.000...1% slaagkans hebt, dan zit je er toch wel grof naast hoor.

plastic-dragon
8 februari 2006, 18:48
Hi,
Volgend schooljaar moet ik een keuze maken waarin ik verder zal studeren,
en ik twijfel momenteel nog tussen een opleiding bij Defensie (Belgisch leger), of een opleiding als lijnpiloot (niet bij het leger).
Om me ietwat te helpen bij deze keuze, zou ik graag enkele vragen stellen aan personen die recent één van deze opleidingen gestart is, of ze vollop aan het volgen is.
Laat hier iets weten, of voeg me toe op MSN (maartensl@pandora.be).

Vriendelijk bedankt
Makkelijk=>> gewone luchtvaart omdat je daar een kans hebt om door te groeien, een goed pensioen, een groeiende markt,... tov int leger is de markt oorlog en die gaan we wss nie zo snel krijgen en die willen we ook nie hé:niceone:

Jedi M.S.
8 februari 2006, 19:36
Makkelijk=>> gewone luchtvaart omdat je daar een kans hebt om door te groeien, een goed pensioen, een groeiende markt,... tov int leger is de markt oorlog en die gaan we wss nie zo snel krijgen en die willen we ook nie hé:niceone:
De gewone luchtvaart houd heel veel risico's in. Het leger daarentegen niet. Daar ben je zeker van een maandelijks loon en werk, tot aan je pensioen.