PDA

Volledige versie bekijken : een lief groen varkentje

=CID=Drone
12 januari 2006, 09:27
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF12012006_014

:wtf:

binnekort ook groene kotteleten te koop? :oink:

Emu
12 januari 2006, 10:43
Idd gewoonweg dom :x

Epyon
12 januari 2006, 10:55
Dat is niet dom. Het gaat dan ook niet om de groene kleur maar om het gebruik van stamcellen :p . Die varkens groen maken was gewoon een van de makkelijkste methodes om te testen of de stamcellenbehandeling werkte ;) . Denk nu niet dat het de bedoeling is groene varkens te kweken...

Grim
12 januari 2006, 11:52
Altijd leuk, die wetenschappelijke doorbraken. Wie weet dat dat groen varken het begin is voor het vinden van een geneesmiddel dat later nog u leven gaat redden.

Cazzz
12 januari 2006, 15:21
hehe, da hadde die daar toch ook al is gedaan me ratte als ik mij da goe kan herinere :D

Cin
12 januari 2006, 16:32
Een groene kottelet :doh:

Dit dient voor wetenschappelijk onderzoek naar stamcellen, dus als je er niets van weet maak het dan ook niet belachelijk!

FroFro
12 januari 2006, 17:01
ff geheel off topic, maar ook wel groen; onlangs was er ne groene labrador geboren (al was dit gewoon een fout, da was geen experiment). Kheb der echter gene foto van gevonde op 't internet, kan iemand er mij ene geve? :x

sneax
12 januari 2006, 18:40
ah dan kunnen ze in het vervolg de menselijke embryo's ook genetisch manipuleren zodat ze fluo zijn dan moeten ze geen reflectors nimeer hebben als ze per vélo rijden en zijn ze gemakkelijk te vinden in de speeltuin :)

Bilbo
12 januari 2006, 20:42
Het gaat er inderdaad niet om dat de varkens groen zijn, maar om het stamcellenonderzoek. Daar verwacht ik in de toekomst trouwens enorm veel van.

haakbek
20 januari 2006, 19:27
Ja idd dat stamcelonderzoek is zeer zeer belangrijk voor het genezen van ziekten:) Sommige ziektes kunnen hiermee al behandeld worden en ze willen dat uitbreiden naar zoveel mogelijk ziekten, Ik zou zeggen blijven zoeken en geef die mensen maar geld om verder te gaan met hun onderzoek

EternalSilence
21 januari 2006, 11:51
Dat is niet dom. Het gaat dan ook niet om de groene kleur maar om het gebruik van stamcellen :p . Die varkens groen maken was gewoon een van de makkelijkste methodes om te testen of de stamcellenbehandeling werkte ;) . Denk nu niet dat het de bedoeling is groene varkens te kweken...

idd :)

Rage
23 januari 2006, 16:20
Zou deze kennis (andere kleur geven) niet gebruikt (misbruikt) kunnen worden in de toekomst?

Ik wil geen ros kind!
Ik wil dat mijn kind kost wat kost blank is.
Mijn kind moet blond zijn en blauwe ogen hebben
...

Is daar een soort van reglementering op ?

(Ik ben niet tegen het onderzoek, ik heb hier geen kennis van, dus ik kan niet oordelen of dit positief is voor de medische wereld, mijn commentaar is niet geheel ontopic)

ng
23 januari 2006, 18:21
Zou deze kennis (andere kleur geven) niet gebruikt (misbruikt) kunnen worden in de toekomst?

Ik wil geen ros kind!
Ik wil dat mijn kind kost wat kost blank is.
Mijn kind moet blond zijn en blauwe ogen hebben
...

Is daar een soort van reglementering op ?

(Ik ben niet tegen het onderzoek, ik heb hier geen kennis van, dus ik kan niet oordelen of dit positief is voor de medische wereld, mijn commentaar is niet geheel ontopic)

Dat zou wa grof worden, als ge uw eigen kind al wilt laten kweken naar uw eigen goedbeeld...., moesten ze zo bv. zware ziektes kunnen wegkrijgen voor dat het kind geboren is, dus de aangeboren ziektes, dan zou ik zeggen laat ze gerust maar doen.

Maar zoals jij het zegt, de kleur van ogen laten bepalen, denk wel da ze dat niet toelaten. Laat het lot ook nog wat beslissen é :)

Rage
23 januari 2006, 21:40
Dat zou wa grof worden, als ge uw eigen kind al wilt laten kweken naar uw eigen goedbeeld...., moesten ze zo bv. zware ziektes kunnen wegkrijgen voor dat het kind geboren is, dus de aangeboren ziektes, dan zou ik zeggen laat ze gerust maar doen.

Maar zoals jij het zegt, de kleur van ogen laten bepalen, denk wel da ze dat niet toelaten. Laat het lot ook nog wat beslissen é :)

Waar trekt ge de lijn?

In het begin zouden ze zo erge mankementen aanpassen. (ziektes, handicaps) Maar is het niet mogelijk dat men na een tijd zwart haar als een soort handicap gaat aanzien? (mss veel te ver gezocht maja)

Cin
24 januari 2006, 14:45
Waar trekt ge de lijn?

In het begin zouden ze zo erge mankementen aanpassen. (ziektes, handicaps) Maar is het niet mogelijk dat men na een tijd zwart haar als een soort handicap gaat aanzien? (mss veel te ver gezocht maja)

Neen, want zwart haar is zo ongeveer de meestvoorkomende haarkleur ter wereld :p

Maar je gaat nog veel horen van genetische manipulatie :-) Ze zijn er bv. onlangs in geslaagd het mechanisme "stopzetten van genen" te begrijpen. dwz: Dat ze 'binnekort' er in zullen slagen dmv dit proces genen uit te schakelen, en dus ook erfelijke ziektes te verbannen.

Iedereen die op zo een dingen ethische commentaar heeft op basis van eenderwelk geloof, vind ik hypocriet. Zoals bv. de tegenstand op stamcelonderzoek in the States. Zoveel mensen kunnen gered worden, en al wat 'zij' doen is er tegen zijn. Omdat op embryo's (=Leven?) onderzoek wordt verricht?

tegenwoordig onbevruchte embryos btw...

ng
25 januari 2006, 17:14
Waar trekt ge de lijn?

Tja da zal afhangen van de mentaliteit op het moment, ik persoonlijk zou het laten doen moest ik zo erge ziektes bij m'n kinderen kunnen voorkomen. Maar voor de rest zou ik het gewoon zo laten, of hij/zij nu blond haar heeft of bruin of zwart, blauwe ogen of groene of whatever. Het zou mij niet kunnen schelen.

klootvis
25 januari 2006, 17:45
Niet gaan overmoraliseren hé.
Wat gebeurt is, is gewoon de insertie van het gen, coderend voor het "Green Fluorescent Protein" - een eiwit in een bepaalde kwallensoort - in het genoom van een stamcel. Dat GFP-eiwit is trouwens één van de meest clichématige toepassingen in de biotechnologie. Het wordt trouwens al veel langer gebruikt bij microbieel onderzoek.
In tegenstelling tot wat sommige beweren zijn er veel ingewikkeldere genetische ingrepen nodig om de juiste eiwitten te synthetiseren die haarkleur, oogkleur etc.... bepalen

ng
25 januari 2006, 19:46
In tegenstelling tot wat sommige beweren zijn er veel ingewikkeldere genetische ingrepen nodig om de juiste eiwitten te synthetiseren die haarkleur, oogkleur etc.... bepalen

Ja ma, dees is er dan toch de stap naartoe, ze moeten klein beginnen om groot te eindigen é.

Ge leerden toch ook niet stappen voor ge kon kruipen zekerst :)

Dieleman_F
25 januari 2006, 20:05
Inderdaad, buiten voor ziektes-mankementen, denk ik dat het later op 'het uiterlijk van je kind kiezen' complete nultolerantie gaat zijn (hoopek). Wie mooi wil zijn moet leiden.

ng
25 januari 2006, 20:09
Inderdaad, buiten voor ziektes-mankementen, denk ik dat het later op 'het uiterlijk van je kind kiezen' complete nultolerantie gaat zijn (hoopek). Wie mooi wil zijn moet leiden.

Idd, en vooral omdat die kinderen ervoor niet kiezen om er zus of zo uit te zien, het zou hun het recht ontnemen eruit te zien hoe ze zelf willen. (ook al kan je dit niet echt kiezen bij je geboorte, maarja je snapt et wel ;))

Dieleman_F
25 januari 2006, 20:23
inderdaad, en er moet onderscheid zijn tussen mensen, ik bedoel als ze iedereen knap maken, is er niemand knap meer, want waarom is iemand knap: omdat er lelijkaards rondlopen (om cru te zeggen :p). Zelfde met intelligentie.

Crashtestdummy
26 januari 2006, 15:05
Waar trekt ge de lijn?

In het begin zouden ze zo erge mankementen aanpassen. (ziektes, handicaps) Maar is het niet mogelijk dat men na een tijd zwart haar als een soort handicap gaat aanzien? (mss veel te ver gezocht maja)kzou toch wel wa liever meer blondjes zien op straat zenne :unsure: