PDA

Volledige versie bekijken : The raid: YTMND vs Ebaumsworld

alexii
9 januari 2006, 02:46
"The Raid"

On January 7/8, 2006, YTMND, as well as 4chan, Khakain, Newgrounds, LUElinks, and others, invaded the eBaum's World forums. This attack was provoked by Eric Bauman's (the owner of eBaum's World) taking of a well known YTMND's background image, placing the eBaum's World watermark on it, and posting it on his site. "The Raid", as it is known by YTMND users, began at 12:00 AM Eastern time.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Ytmnd

Zoals sommigen onder jullie weten is er oorlog op het internet, YTMND is ten strijde gegaan tegen ebaumsworld.

Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden. Dit was misschien niet de grootste "oorlog" op het internet, maar er zijn er nog enkelen geweest (ooit op national geographic gezien, het ging over hackers) en onze eigen arena51 <-> games.telenet.be/forum kunnen we hier eigenlijk ook bij betrekken.

Ik vond het interessant genoeg om te posten aangezien we internet allemaal een beetje in ons hartje dragen. ;)

Holy Paladin
9 januari 2006, 04:11
toch nikske speciaal, kzie dat veel als er mense iets rippe

killgore
9 januari 2006, 11:38
In response to recent vandalism, editing of this page by new or anonymous users is temporarily disabled. Please discuss changes on this article's talk page or request unprotection.
rofl :D

Zulke zaken zijn niet nieuw, communities reagere altijd heftig als ze worden aangevallen (zie die belachelijke acties hier van a51).

TekkaBlade
9 januari 2006, 12:28
Ik begrijp niet waarom je de "oorlog" arena 51 <-> telenet games vermeldt...

op arena 51 zit het immers toch vol users die van telenet verbannen zijn.
en ten oorlog trekken op het internet is gewoon een gevolg van een idiote community... die zich verveelt...

Unnamed
9 januari 2006, 13:07
Dus één site neemt een foto van een andere site, en nu is er oorlog?

Wat bedoel je trouwens met oorlog? Is er ergens op deze aardbol fysiek geweld omwille van virtuele gebeurtenissen op het net?

Ja, ik meen het, ik snap niet hoe je oorlog kan voeren over het internet. Iemand die het me kan uitleggen?

eniac
9 januari 2006, 13:19

Eh? Een minderheid, tbh. En zij die hier geband zijn omwille van spamming (ik denk aan een filmfabriek) zijn daar ook niet geliefd.

zarathustra
9 januari 2006, 13:26
Ja, ik meen het, ik snap niet hoe je oorlog kan voeren over het internet. Iemand die het me kan uitleggen?

gewoon, iemands website op een of andere manier platleggen.

Avilowca
9 januari 2006, 19:02
en wie heeft er gewonnen ?

wat is het punt eigelijk van zo'n "raid".

Holy Paladin
9 januari 2006, 19:07
die ebaum kerel verdient geld met dingen die gemaakt zijn door andere mensen, als ge zen site platlegt verdient die zoveel geld niet meer he

alexii
9 januari 2006, 20:46
Tis het forum hé.

Voor woensdag nacht staat er een email actie geplanned.

Dit allemaal georganiseerd door een groep mensen die communiceert via plaatjes, tekst en muziek. :) (hun forum is al een tijdje aan het updaten)

DiDoria
10 januari 2006, 01:12
Als ze weten dat een een e-mailload van hier tot daar komt dan blokeren ze toch gewoon ff al het e-mail verkeerd naar de site als ze zien dat hebt begint en paar uur later trg alles opzetten zonder één crach :niceone:

alexii
10 januari 2006, 18:13
De massa hack van woensdag is afgelast.

Max (maker van ytmnd) heeft gezegd dat we moeten stoppen. :(

Avilowca
10 januari 2006, 20:26
De massa hack van woensdag is afgelast.

Max (maker van ytmnd) heeft gezegd dat we moeten stoppen. :(

wordt wat requestjes spammen tegenwoordig ook al hacken genoemt.

spray-bunny
10 januari 2006, 20:56
Blijkbaar zijn er veel mensen die tijd teveel hebben:sleep:

liquido
10 januari 2006, 21:08
wtf doet dit in actualiteit...
nerd fights horen hier niet thuis.

FroFro
10 januari 2006, 21:13
Da dacht ik ook, is dit ook al reuzenieuws? :p En wrrm doen al die ander gelijk Newgrounds ook mee enz? Dat allemaal voor een idiote foto die ge wss evegoed op Google afbeeldingen vindt :p

Inspector Monkfish
10 januari 2006, 21:37
De invasie van het fancy forum door zwam indertijd was tenminste nog dikke fun:p.

Genious
11 januari 2006, 00:58
wordt wat requestjes spammen tegenwoordig ook al hacken genoemt.

als ge genoeg spamt komt dat op hetzelfde neer als een dos-attack

ec8or
11 januari 2006, 09:01
Tis het forum hé.

Voor woensdag nacht staat er een email actie geplanned.

Dit allemaal georganiseerd door een groep mensen die communiceert via plaatjes, tekst en muziek. :) (hun forum is al een tijdje aan het updaten)
en dit komt van de 'persoon' die zich in andere discussies té intelligent en gevormd acht om te kunnen discussieren op het forum hier?

laat me niet lachen aub, met je puberale nerd-uitspattingen...

Kid_C
11 januari 2006, 13:02
De invasie van het fancy forum door zwam indertijd was tenminste nog dikke fun:p.

idd \o/

alexii
11 januari 2006, 18:28
en dit komt van de 'persoon' die zich in andere discussies té intelligent en gevormd acht om te kunnen discussieren op het forum hier?

laat me niet lachen aub, met je puberale nerd-uitspattingen...
Misschien had je er eens over kunnen nadenken dat ik dit sociologisch interessant vind. Aangezien er zo goed als geen onderzoek is over het internet, zijn communities, etc.

Dit gaat trouwens verder dan enkel wat dos attacks en wat gespam, het gaat over auteursrechten en mensen die hier totaal geen respect voor hebben. Het gaat over de aloude situatie dat individuen hun rechten niet kunnen uitoefenen omdat ze overheerst worden door mensen met geld en daaruit macht. Het gaat over de strijd van de kleine man tegen de grote die nu al over het internet moet gaan. De FBI en politie zitten ondertussen al in de zaak en er wordt van een kant zelfs al een rechtzaak aangespannen. (3 keer raden wie)

En voor jou betekenen het internet en computers misschien niet meer dan rechtse onzin uitkrammen en wat idiote spelletjes spelen maar niet iedereen vat alles zo licht op als jou.

Genoeg gezeikt over jou nu.

Interessant leesvoer, http://www.ytmnd.com/news/?news_id=17 .

The war is not over yet. :)

Owja, je mag dit topic met het nodige sceptisme bekijken hoor. Maar dat hadden de meesten onder jullie wel door denk ik.

Edit: Ze hebben het verwijderd, http://www.ebaumsworld.com/lohanfacial.html . :eek:

Victory1!1!1!!! :cool:

GTM
11 januari 2006, 19:43
Misschien had je er eens over kunnen nadenken dat ik dit sociologisch interessant vind. Aangezien er zo goed als geen onderzoek is over het internet, zijn communities, etc.

Dit gaat trouwens verder dan enkel wat dos attacks en wat gespam, het gaat over auteursrechten en mensen die hier totaal geen respect voor hebben. Het gaat over de aloude situatie dat individuen hun rechten niet kunnen uitoefenen omdat ze overheerst worden door mensen met geld en daaruit macht. Het gaat over de strijd van de kleine man tegen de grote die nu al over het internet moet gaan. De FBI en politie zitten ondertussen al in de zaak en er wordt van een kant zelfs al een rechtzaak aangespannen. (3 keer raden wie)

En voor jou betekenen het internet en computers misschien niet meer dan rechtse onzin uitkrammen en wat idiote spelletjes spelen maar niet iedereen vat alles zo licht op als jou.

Owja, je mag dit topic met het nodige sceptisme bekijken hoor. Maar dat hadden de meesten onder jullie wel door denk ik.

Edit: Ze hebben het verwijderd, http://www.ebaumsworld.com/lohanfacial.html . :eek:

De strijd van de kleine man.

Jaja, jij bent wel een echte moderne Robin Hood.:ironic:

alexii
11 januari 2006, 20:22

Daar horen mijn posts ook bij. ;)

Grim
11 januari 2006, 20:32
Owja, je mag dit topic met het nodige sceptisme bekijken hoor.

Dit onderwerp hoort eerder thuis in een sceptische put. :niceone:
Flauwe zever allemaal. :sleep:

alexii
11 januari 2006, 22:25
Was dat een woordspeling of ben je de taal Nederlands niet machtig?

messiah´
11 januari 2006, 22:35
Volgens mij ben jìj het die de taal Nederlands niet machtig is.

Scepsis of scepticisme, niet sceptisme.

alexii
11 januari 2006, 22:56
Je hebt me gepwned. :(

Holy Paladin
11 januari 2006, 23:02
laten we allemaal luidkeels roepen dat we geen nerds zijn en dit allemaal kinderachtig vinden, onze belangrijke online reputatie hangt ervan af

messiah´
11 januari 2006, 23:14
Achja, de jongens van YTMND hebben wel gelijk hoor, alleen hun reactie vind ik wat over the top. Maar ach, ebaumsworld is toch maar een lame site, bijgevolg laat het me onverschillig.

Grim
11 januari 2006, 23:23

Woordspeling, begrijp sowieso niet hoe je tot het andere besluit zou kunnen komen. Alles was volledig correct aan mijn zin.
En Holy Paladin, er zijn meerdere motieven voor het delen van een mening. (al dan niet met komische ondertoon)

Holy Paladin
11 januari 2006, 23:31
En Holy Paladin, er zijn meerdere motieven voor het delen van een mening. (al dan niet met komische ondertoon)
in dit geval denk ik van niet

ik ben zelf nogal creatief bezig en vind dus helemaal geen flauwe zever als een community een site probeert plat te leggen omdat die geld verdient met het stelen van andermans werk
als gij een goede reden hebt om dit zever te vinden, laat het dan weten he

Grim
11 januari 2006, 23:48
in dit geval denk ik van niet

ik ben zelf nogal creatief bezig en vind dus helemaal geen flauwe zever als een community een site probeert plat te leggen omdat die geld verdient met het stelen van andermans werk
als gij een goede reden hebt om dit zever te vinden, laat het dan weten he

1. YTMND is bekend genoeg, zodat bezoekers van een site zoals ebaumsworld meteen wel doorhebben waar het concept van afkomstig is. Dat de invulling van het concept ook van YTMND is doet niks terzake, aangezien de eigenaar van YTMND ook niet alles ZELF verzonnen heeft.
2. 1 geplagieerde/geparodieerde foto weegt niet op tegen het (proberen) platleggen van een site, die zelf al bewezen heeft geen plagiaat nodig te hebben om 'geld te verdienen'.
3. Duidelijke overreactie dus van een vrij kinderachtig publiek dat zich laat meeslepen tot vrij 'gemakkelijke' en laffe boycot-acties, en hoogst waarschijnlijk allesbehalve wakkerlag van de geplagieerde foto.
Daarom.

Holy Paladin
12 januari 2006, 01:25
alles van ebaumsworld is geplagieerd.., ytmnd is nergens in fout want de makers zetten het daar zelf op, en ze verwijderen de credits niet zoals ebaums blijkbaar wel doet
en dan ben ik nog niet akkoord met de praktijken van sommige mensen maar zomaar het hele onderwerp flauwekul noemen? doe dat dan hier (http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=387629) ook he

ec8or
12 januari 2006, 09:36

je doet teveel moeite om cool te lijken maar het gaat je duidelijk niet af... ik zou als ik jou was van je troontje afstijgen en eens wakker worden in de echte wereld, ipv volledig op te gaan in een of ander gemaakt conflict tss jouw groepje en dat van je 'rivalen' in een virtuele wereld waar iedereen denkt de übernerd te zijn.

alhoewel, ieder z'n hobby, i guess.

alexii
12 januari 2006, 16:58
Ik wil cool lijken op het telenet forum, ok.

Insano
12 januari 2006, 17:12
Ik was trouwens bij die "raid" aanwezig als dagelijkse ytmnd-bezoeker :p

En de meeste mensen in deze thread weten niet eens waar ze het over hebben. Ebaumsworld pakt gewoon andermans werk af, zet er hun watermark op en zet het dan op hun site zonder enige vermelding van de originele site. Dat noemt diefstal in de echte wereld.

Het was trouwens niet de sitemaker van ytmnd die de raid gestart had, integendeel, hij had geprobeerd in het begin om het in te dijken:
I tried to stop this all when it was a snowball, but it just turned into an avalanche. I'd like to make an open statement to the community, in regards to DDoS. Don't do it. It sets a whole new precedent and will not end well, it affects a lot more than just ebaums world and really crosses the line.

GTM
12 januari 2006, 17:24
Ik was trouwens bij die "raid" aanwezig als dagelijkse ytmnd-bezoeker :p

En de meeste mensen in deze thread weten niet eens waar ze het over hebben. Ebaumsworld pakt gewoon andermans werk af, zet er hun watermark op en zet het dan op hun site zonder enige vermelding van de originele site. Dat noemt diefstal in de echte wereld.

Het was trouwens niet de sitemaker van ytmnd die de raid gestart had, integendeel, hij had geprobeerd in het begin om het in te dijken:

En in de echte wereld (blij dat je toegeeft dat je niet in de echte wereld zit, als je je bezighoudt met zo'n zaken) neem je het recht niet in eigen handen.

alexii
12 januari 2006, 17:39
Wat kan je anders doen tegen iemand die alle touwtjes in handen heeft?

Altijd volgens de regeltjes gaan heeft maar weinig opgelost in de geschiedenis hoor.

Insano
12 januari 2006, 17:48
En in de echte wereld (blij dat je toegeeft dat je niet in de echte wereld zit, als je je bezighoudt met zo'n zaken) neem je het recht niet in eigen handen.Ik praat toch niet goed wat gebeurd is? Ik zeg gewoon dat er een reden is waarom ze kwaad zijn.

Er zijn talloze mensen (voorbeeld: http://www.ebaumsworld.com/legal-hasbro.html) die bestolen zijn door ebaumsworld en die emails hebben gestuurd met de vraag om de watermark te verwijderen en een verwijzing naar de originele auteur te plaatsen of anders de content te verwijderen. Natuurlijk reageert ebaumsworld hier niet op.

Misschien minder bekend is de affaire tussen ebaumsworld en somethingawful. Ebaumsworld had van verschillende leden content geplaatst op ebaumsworld.com met hun watermark erop en zonder vermelding van de auteur en toen de oprichter van somethingawful vroeg om de content te verwijderen, werd er niets gedaan.

Toen vroeg de oprichter van somethingawful aan zijn eigen leden om op ebaumsworld.com forums in te schrijven en om te vragen om de content te verwijderen (zonder geflame etc). Door een overbelasting was de email registratie zes dagen down. Een webmaster van Ebaumsworld had een paar dagen daarna in de code van elke pagina op ebaumsworld.com drie links gezet naar www.somethingawful.com. Hierdoor werd veel bandwith belast en geraakte de site overbelast en ging neer.

Weer kwam ebaumsworld ermee weg.

Het spijtige aan het verhaal is dat al die auteurs van wie content wordt gestolen geen geld hebben om ebaumsworld aan te klagen terwijl ebaumsworld dat wel heeft. Ze zijn immers rijk geworden van de reclame op de site en ebaumsworld.com heeft nu een eigen kantoor waar twintig personeelsmensen werken.

sneax
12 januari 2006, 18:44
En in de echte wereld (blij dat je toegeeft dat je niet in de echte wereld zit, als je je bezighoudt met zo'n zaken) neem je het recht niet in eigen handen.

Dus volgens u zit/denkt ge ofwel in de 'echte wereld' ofwel in de 'internet' wereld?

GTM
12 januari 2006, 19:08
Dus volgens u zit/denkt ge ofwel in de 'echte wereld' ofwel in de 'internet' wereld?

Lees Insano's post daarboven misschien eerst eens.

Shyheim
13 januari 2006, 18:42

lol.

zoals?
rooz, en?

eniac
13 januari 2006, 22:12
rooz, en?

Jij als je niet zwijgt? :)