PDA

Volledige versie bekijken : Twin Peaks

Jayvie
7 januari 2006, 12:31
Zopas seizoen 1 gekocht aan een spotprijsje, en ineens Fire Walk With Me ook maar aangeschaft. Nu heb ik gezocht naar seizoen 2, maar ik vermoed dat deze er nog niet is? Iemand die meer info hierover heeft? (Ik kijk naar de Lynch-fans hier..)

grungywout
7 januari 2006, 12:32
Dat staat er al jaren aan te komen maar is er nog steeds niet (alhoewel er wel al een zweedse versie ofzo zou zijn heb ik ooit ergens opgevangen :unsure: )

Jayvie
7 januari 2006, 12:33
Dat staat er al jaren aan te komen maar is er nog steeds niet (alhoewel er wel al een zweedse versie ofzo zou zijn heb ik ooit ergens opgevangen :unsure: )
Lijkt me wel interessant om is te zien :p

grungywout
7 januari 2006, 12:36
Lijkt me wel interessant om is te zien :p

Is gewoon S2 van twin peaks met Engels audio track en subs, maar dan gewoon een zweedse (ofzo) DVD uitgave.

jagwire
7 januari 2006, 12:37
Het 2de seizoen staat gepland voor de lente, hopelijk blijft die datum eens :)
Het gaan ook wsslijk 2 boxen zijn aangezien het 2de seizoen veel langer is dan het 1ste seizoen.

Jayvie
7 januari 2006, 12:52
Het 2de seizoen staat gepland voor de lente, hopelijk blijft die datum eens :)
Het gaan ook wsslijk 2 boxen zijn aangezien het 2de seizoen veel langer is dan het 1ste seizoen.
En zo kunnen ze wat meer geld binnenzeulen natuurlijk ;)

Anyway, goed nieuws, want naar verluid weet ik op het einde van seizoen 1 nog nie veel meer als nu...

Costanza
7 januari 2006, 13:11
seizoen 1 vond ik nog redelijk interessant,
van het 2de seizoen heb ik een groot deel van gezien maar'k ben gestopt met kijken. 't was saai, ging traag vooruit, verhaal vond ik slecht,...

't is ook een genre dat me minder ligt wel.

Bubbling Zombie
7 januari 2006, 15:51
En zo kunnen ze wat meer geld binnenzeulen natuurlijk ;)

Anyway, goed nieuws, want naar verluid weet ik op het einde van seizoen 1 nog nie veel meer als nu...

klopt als een bus. En ik ben ook in blijde verwachting :unsure:

Koonut
7 januari 2006, 16:52
Het 2de seizoen staat gepland voor de lente, hopelijk blijft die datum eens

da sleept al 3 jaar aan met zo'n aankondigingen xP
eerste box heeft naar verluid ook niet al te best verkocht dus ik betwijfel of we die snel gaan zien
mischien wanneer het blue ray tijdperk er is(alles op 1 of 2 schijven geflikkerd)

Jimmy T. Turtle
7 januari 2006, 17:56
Reden waarom S2 nog niet op dvd uit is is omdat Paramount begin jaren negentig de rechten van S2 heeft verkocht aan Artisan.

Er is een Spaanse DVD versie uit, die je kunt kopen via E-bay (wat ik niet aanraad om te doen, omdat de kwaliteit vrij slecht is).

KaTaBy
7 januari 2006, 18:58
Der staat idd op de site van FRS dat em voor 2006 is, ma natuurlijk ni wanneer.

Denk da ze het ondertussen bewust doen, zodat ze hem nog maar is kunnen uitstellen

Lint
7 januari 2006, 21:42
Reden waarom S2 nog niet op dvd uit is is omdat Paramount begin jaren negentig de rechten van S2 heeft verkocht aan Artisan.

Er is een Spaanse DVD versie uit, die je kunt kopen via E-bay (wat ik niet aanraad om te doen, omdat de kwaliteit vrij slecht is).

Der is zoals Grungy al zei ook een zweedse, of noorse of iets scandinavische ofzo, versie.

Is gewoon S2 van twin peaks met Engels audio track en subs, maar dan gewoon een zweedse (ofzo) DVD uitgave.
Maar die is dan ook alweer slecht van kwaliteit.

En de reden waarom het zo lang uitsleept, mja, der worden zoveel redenen gegeven dat niemand het nog weet. 1 van de redenen was inderdaad dat die rechten idd waren verkocht, maar dat is al een heel tijdje geleden opgelost.
Andere reden was dat men Lynch er zelf bij wou betrekken bij het remasteren, en ook om extra content te verzorgen voor de dvd's, maar dat Lynch ff geen tijd had ( nieuwe film you know ).
Nog een reden was dat Lynch zelf nog wat in de pap had te brokken en de hele dvd release wou tegenhouden ofzo.

Soit, er zijn veel verklaringen gegeven. De enigste die zeker waar is, is idd degene van de verkochtte rechten, maar dat heeft slechts een vertraging van een half jaar veroorzaakt want toen was dat opgelost. Wat de overige 2,5 jaar vertraging ( and counting ) heeft opgeleverd, daar hebben we het raden naar.

Bubbling Zombie
8 januari 2006, 10:14
En de reden waarom het zo lang uitsleept, mja, der worden zoveel redenen gegeven dat niemand het nog weet. 1 van de redenen was inderdaad dat die rechten idd waren verkocht, maar dat is al een heel tijdje geleden opgelost.
Andere reden was dat men Lynch er zelf bij wou betrekken bij het remasteren, en ook om extra content te verzorgen voor de dvd's, maar dat Lynch ff geen tijd had ( nieuwe film you know ).
Nog een reden was dat Lynch zelf nog wat in de pap had te brokken en de hele dvd release wou tegenhouden ofzo.

Soit, er zijn veel verklaringen gegeven. De enigste die zeker waar is, is idd degene van de verkochtte rechten, maar dat heeft slechts een vertraging van een half jaar veroorzaakt want toen was dat opgelost. Wat de overige 2,5 jaar vertraging ( and counting ) heeft opgeleverd, daar hebben we het raden naar.

de reden die ik gelezen heb is (imo) de meest realistische: de verkoop van S1 sloeg tegen, dus hadden ze geen reden om S2 te maken.

Lint
8 januari 2006, 15:48
de reden die ik gelezen heb is (imo) de meest realistische: de verkoop van S1 sloeg tegen, dus hadden ze geen reden om S2 te maken.
En dat lijkt mij dus net een heel rare reden omdat die box toen hij pas uit was toch een redelijke tijd op nummer 1 in lijstjes met best verkochtte dvd's stond.
Maar jah, het kan mij uiteindelijk allemaal niet bommen waarom het lang duurt, dat ze gewoon maar eens opschieten ( zelfde voor Duke Nukem Forever :p ).

Bubbling Zombie
8 januari 2006, 17:31
Nuja, als hij niet lang op nummer 1 staat halen ze de productiekosten er niet uit he :(

Jayvie
9 januari 2006, 10:31
Da ze toch maar make da ze die uitbrenge! Kan nie wachte om verder te kijke!

Bubbling Zombie
9 januari 2006, 10:51
Da ze toch maar make da ze die uitbrenge! Kan nie wachte om verder te kijke!

ze hebben ooit S2 uitgezonden op kanaal 2. En't was de moeite :p

Sphinkx
15 juni 2006, 13:41
Eindelijk nieuws ivm met seizoen 2!!!

Yes... it's true. We CAN confirm the story that MovieHole.net posted yesterday, specifically that Paramount IS indeed hard at work on the DVD release of Twin Peaks: Season Two for release later in 2006. In fact, they're going to be releasing both Season One and Season Two of the series together at the same time (as you may recall, Season One was briefly available a few years ago from Artisan). Yes, David Lynch himself is involved and yes, there's going to be some very cool, all-new special features. We've actually known this was happening for many months now, but had been cautioned to keep it on the down-low, given what's happened with Lynch DVD projects in the past (think Universal's Dune: Special Edition and the it-almost-happened Criterion release of Eraserhead). But things are more solid now and work is well underway, so there you go. The set is still TBA here in the States, but it's due on 11/2 in Australia, so you can assume its R1 street date will be sometime around then as well. Here's a little look-see at some artwork Paramount is preparing related to the DVD release:

Lint
15 juni 2006, 14:24
Eindelijk nieuws ivm met seizoen 2!!!
Godverdemiljaardenondeju eh. Ik heb de hele tijd gewacht met seizoen 1 te kopen omdat ik dacht/hoopte dat ze beide seizoenen in een box gingen rammen en samen ook verkopen (en dan wou ik die ipv 2 aparte).
Omdat het zo lang duurde heb ik dan (nog geen maand geleden denk ik) toch maar seizoen 1 gekocht.
Lees ik nu toch niet net hierboven dat ze seizoen 1 ook opnieuw gaan uitbrengen met nieuwe extra's. Ik krijg er het schijt van.

£ysdexie
15 juni 2006, 14:50

Alsof je zoveel meer zal weten na 't 2e seizoen, gewoon nog x-aantal vragen meer erbij :p

grungywout
15 juni 2006, 15:07
Ja, is niet echt verwonderlijk, het 2de seizoen was al gecancelled voordat ze antwoorden konden geven. (en daarbij, antwoorden geven is nooit echt Lynch zijn prioriteit geweest :p )

Sphinkx
15 juni 2006, 15:13
Godverdemiljaardenondeju eh. Ik heb de hele tijd gewacht met seizoen 1 te kopen omdat ik dacht/hoopte dat ze beide seizoenen in een box gingen rammen en samen ook verkopen (en dan wou ik die ipv 2 aparte).
Omdat het zo lang duurde heb ik dan (nog geen maand geleden denk ik) toch maar seizoen 1 gekocht.
Lees ik nu toch niet net hierboven dat ze seizoen 1 ook opnieuw gaan uitbrengen met nieuwe extra's. Ik krijg er het schijt van.

Zit met hetzelfde probleem...

Maja, jij krijgt veel geld terug van uw belastingen he, dus die extra kost zal wel geen probleem zijn voor u :p

Lint
15 juni 2006, 15:26
Zit met hetzelfde probleem...

Maja, jij krijgt veel geld terug van uw belastingen he, dus die extra kost zal wel geen probleem zijn voor u :p
Dat is een feit ^^.

Alsof je zoveel meer zal weten na 't 2e seizoen, gewoon nog x-aantal vragen meer erbij :p
Bwoah, ge komt toch al te weten wie de moordenaar is, allé, sort of, en dat lijkt mij toch wel 1 van de vragen uit seizoen 1 te zijn?

Koonut
15 juni 2006, 18:18
maand ofzo nog interview beluisterd met David Lynch op amazon.com
hij vermelde dat ze druk bezig waren met de serie een waardige 5.1 mix te geven

Yo-Han
19 juni 2006, 17:14
ook nog gecheked onlangs..zou idd voor 2006 (najaar) zijn..buiten degelijke 5.1 soundtrack wou Lynch er ook zeker van zijn dat de beeldkwaliteit optimaal was..die van seizoen 1 is alvast zo..seizoen 2 was idd eerst gepland voor 2004 :(

ps seizoen 1 krijgt maar liefst 9.7/10 op imdb.. :lol:

Lint
19 juni 2006, 18:34
ook nog gecheked onlangs..zou idd voor 2006 (najaar) zijn..buiten degelijke 5.1 soundtrack wou Lynch er ook zeker van zijn dat de beeldkwaliteit optimaal was..die van seizoen 1 is alvast zo..seizoen 2 was idd eerst gepland voor 2004 :(

ps seizoen 1 krijgt maar liefst 9.7/10 op imdb.. :lol:
Wow, dat vind zelfs ik een beter te veel.

Sphinkx
5 maart 2007, 11:50
Eindelijk goed nieuws over season 2

http://www.dvdinfo.be/nieuws.php?id=2606

Op 5 april zal het in de winkel moeten liggen. Dat is dus al volgende maand!!!

Goeie timing ook want het is dan net een verlengd weekend :applause:

Yo-Han
5 maart 2007, 15:05
a ha, hopelijk is het nu waar :unsure:

Kim*
6 maart 2007, 08:42
Eindelijk goed nieuws over season 2

http://www.dvdinfo.be/nieuws.php?id=2606

Op 5 april zal het in de winkel moeten liggen. Dat is dus al volgende maand!!!

Goeie timing ook want het is dan net een verlengd weekend :applause:

I can't wait :woohoo:

Ik heb seizoen 1 op DVD en seizoen 2 heb ik ook al gezien, maar ik ga de 2e box toch direct halen zodat ik alles nogis opnieuw kan zien.

Lint
6 maart 2007, 21:08
a ha, hopelijk is het nu waar :unsure:

Als het over Twin Peaks Seizoen 2 gaat, geloof ik het pas als ik de dvd's in mijn handen heb.

Kim*
8 maart 2007, 13:30
Als het over Twin Peaks Seizoen 2 gaat, geloof ik het pas als ik de dvd's in mijn handen heb.

Mja idd...

Deze keer lijkt het wel door te gaan, de datum is overal hetzelfde en het komt stilaan dichterbij.

But then again... dat was de keer daarvoor en de keer daarvoor en de keer daarvoor enz ookal.

*zucht*

X-Vision
8 maart 2007, 14:13
Er is een officieel persbericht van geweest nog niet zo lang geleden van Paramount. Waarom zouden ze een persbericht lanceren over de release van de seizoen 2 set en daarna de fans weer in het zak zetten. Bij mijn weten waren alle vorige releasedatums van seizoen 2 speculaties van ongeduldige fans die het van horen zeggen hadden...

Nu in ieder geval zal ik toch mijn seizoen 1 moeten afstoffen en opnieuw bekijken want anders ben ik niet meer mee met seizoen 2. Zo lang geleden al...

Voor de echt ongeduldigen. Op cd-wow staan de skandinavische versies te koop van seizoen 2 (2x3 DVD). Daar hebben ze die al precies.

Lint
8 maart 2007, 19:26
Er is een officieel persbericht van geweest nog niet zo lang geleden van Paramount. Waarom zouden ze een persbericht lanceren over de release van de seizoen 2 set en daarna de fans weer in het zak zetten. Bij mijn weten waren alle vorige releasedatums van seizoen 2 speculaties van ongeduldige fans die het van horen zeggen hadden...

Voor zover ik weet zijn daar ook een paar officiële persberichten van geweest indertijd.

Voor de echt ongeduldigen. Op cd-wow staan de skandinavische versies te koop van seizoen 2 (2x3 DVD). Daar hebben ze die al precies.
En als ik het goed voor heb, zijn dat die versies die al langer bestaan, en dat is gewoon slechte kwaliteit.

Kim*
5 april 2007, 08:13
Gisteren het volledige 2e seizoen gekocht in de Extrazone. Was niet echt goedkoop (net geen € 60) maar ik kon niet meer wachten :)

Sphinkx
5 april 2007, 08:54
Beter naar FRS geweest. Daar is het 49e dacht ik. Bij Mediadis is het 45,99 denk ik. Ik ga er dit weekend om normaal gezien...

Tulse
6 april 2007, 19:20
Gisteren seizoen 2 van Twin Peaks gekocht, maar nu blijken er een aantal extras niet op te zitten: de afleveringen van deel 1 van seizoen 2 heeft geen enkele Log lady intro, terwijl die bij elke aflevering zou moeten zitten + ik kan ook nergens de Wrapped in Plastic extras vinden. Bij de deel 2 van seizoen 2 zitten er wel een hoop extras, maar bijlange niet alles wat er op zou moeten staan volgens de kaft. Iemand hetzelfde probleem?

jazicher
6 april 2007, 22:13
Gisteren seizoen 2 van Twin Peaks gekocht, maar nu blijken er een aantal extras niet op te zitten: de afleveringen van deel 1 van seizoen 2 heeft geen enkele Log lady intro, terwijl die bij elke aflevering zou moeten zitten + ik kan ook nergens de Wrapped in Plastic extras vinden. Bij de deel 2 van seizoen 2 zitten er wel een hoop extras, maar bijlange niet alles wat er op zou moeten staan volgens de kaft. Iemand hetzelfde probleem?

Ik heb hem ook gekocht, ik zal het eens nachequen

X-Vision
14 april 2007, 22:24
Ik heb hem ook gekocht, ik zal het eens nachequen

Die log lady intros staan alleen op het tweede deel van de box... De lamzakken bij Paramount konden het eerste deel precies niet voorzien van intros en extras. :naughty:
Ma ja komaan. Nu hebben we toch tenminste de volledige reeks.

allistair
26 april 2007, 14:35
kleine bump ^^

Iemand die weet of er een plan is voor een verbeterde versie atm? Want ik las op de site engelse amazon site dat de US versie wle alle extras zou bevatten... Heb wel zin om ze te kopen maar als er binnen 3 maand een verbeterde uitkomt wahct ik liever wel :)

MyDyingBride
4 juli 2008, 11:53
Vanavond start Twin Peaks op canvas om 23.25u.

Nog nooit gezien, maar wat ik ken van David Lynch is me altijd al enorm goed bevallen, dus kan dit gewoon niet slecht uitdraaien.

dadash
4 juli 2008, 16:36
De recorder staat al een week geprogrameerd kijk er dus wel wat naar uit. Nog nooit een film van Lynch gezien maar hou wel van een goede spannende mysterieuse TV-serie en van wat ik al gehoord heb is dit zowat het beste ooit dus...

Canvas trouwens erg goed bezig zeker de vrijdag want ook Regenisis en Falwty Towers staan geprogrammeerd en in de week dan nog eens Coupling en Monty Python. Ik kijk zodanig veel TV niet meestal gewoon een film op DVD maar als ik kijk is het toch bijna altijd Canvas ze smijten er dan af en toe nog eens een interresante documentaire tussen of zelfs de betere films op TV zenden zij meestal uit. Paar jaar terug nooit gedacht dat ik zo'n Canvas kijker zou worden ik word oud zeker? lol

BingoChub
4 juli 2008, 16:54
must see!

Unkn0wn
5 juli 2008, 22:23
Deftig :).

KoenDK
5 juli 2008, 22:43
ik moet toch moeite doen hoor, iedereen raadt me deze serie aan, maar het is precies mijn ding niet, alhoewel ik zwaar fan ben van alternatieve movies/series :eek:

BaTTlelorD
8 juli 2008, 17:10
'k vind die MacLachlan z'n personage wel super. Serieus over de zaak bezig en dan ineens van die random vragen: "Sheriff, what kind of fantastic trees have you got around here?". :lol:

Di3t3r
8 juli 2008, 17:22
dit is zonder overdrijven de beste serie die ik ooit heb gezien,gewoon prachtig verhaal en legendarische personages, echt het kijken waard?

Boukreev
19 juli 2008, 21:25
ik volg het nu ook op canvas en man man die aflevering van gistere, zo geniaal :D. die FBI agent is echt te zalig. daar met da ding van tibet waar em ten uit ne droom die techniek had :rofl:. en dan die droom op het einde :unsure:

Terrorist_Hell
19 juli 2008, 21:56
Vond er maar niks aan, na 5 minuten verzet. Direct gekeken naar Dirty Jobs with Peter Schmeichel :)

tom1
20 juli 2008, 16:39
Zalige serie, die droom op het einde en dan dat telefoontje xD.
"It CAN wait until morning!"
*snap*
*snap*

Macresco
20 juli 2008, 18:24
Ik heb het vrijdag gemist. Zus was naar Jerry Maguire aan het kijken :sop:

Time
21 juli 2008, 14:56
Net pilot en eerste ep bekeken. Heb DVD-boxen meegekregen van collega op het werk.

'k Vind het behoorlijk slaapverwekkend, maar kga het zeker nog een kans geven. Zeker seizoen 1 nog uitkijken. Als ik tegen dan niet hooked ben ga ik niet meer aan 2 beginnen.

holycrus
21 juli 2008, 16:00
Zeker al vijf jaar of langer geleden dat ik dit nog heb gezien, ik heb spijt dat ik het nu maar merk anders had ik het wel opgepakt al, zalige serie, het wordt er alleen nog maar geschifter op.

NeoCracer
21 juli 2008, 22:44
Net pilot en eerste ep bekeken. Heb DVD-boxen meegekregen van collega op het werk.

'k Vind het behoorlijk slaapverwekkend, maar kga het zeker nog een kans geven. Zeker seizoen 1 nog uitkijken. Als ik tegen dan niet hooked ben ga ik niet meer aan 2 beginnen.

Pilot is saai.
Naarmate je verder kijkt wordt het steeds beter en beter.

Wij hebben hier thuis de Gold box edition van Twin Peaks (S1+2) en ik ben sinds vandaag beginnen kijken naar de serie. Nu zit ik aan epi 9 en het is spannend. Leuke serie !

Time
22 juli 2008, 00:22
Zit aan ep 10 atm. Kvind het verhaal niet bijster goed, maar sommige stukken wel geniaal.

Die majoor die aan zijn zoon zijn droom beschrijft, die oude kerel die niet snapt dat die FBI-agent gewond is, 2 agenten die eerst met die stoel staan te sukkelen alvorens aan de ondervraing te kunnen beginnen, etc... geniaal. :D

En last but not least: Lucy, beste char van de reeks gewoon. ^^

NeoCracer
22 juli 2008, 00:32
Zit aan ep 10 atm. Kvind het verhaal niet bijster goed, maar sommige stukken wel geniaal.

Die majoor die aan zijn zoon zijn droom beschrijft, die oude kerel die niet snapt dat die FBI-agent gewond is, 2 agenten die eerst met die stoel staan te sukkelen alvorens aan de ondervraing te kunnen beginnen, etc... geniaal. :D

En last but not least: Lucy, beste char van de reeks gewoon. ^^

Inderdaad, sommige stukken zijn geniaal. Soms ook wel raar, zoals met die visoenen en die reus enz.

En Lucy is inderdaad grappig :p

Ringo
22 juli 2008, 15:58
Ah, je moet Twin Peaks niet zozeer bekeken als een detective-verhaal maar meer als een "wie is er het prettigst gestoord"-verhaal dan kun je er nog het meest van genieten :D

Time
23 juli 2008, 19:45
Ah, je moet Twin Peaks niet zozeer bekeken als een detective-verhaal maar meer als een "wie is er het prettigst gestoord"-verhaal dan kun je er nog het meest van genieten :D
So true. ^^

"Hi Eddie, come to pick me up?"

"uhu" :rofl:

Boukreev
25 juli 2008, 13:39
dit is geen eis, maar een voorstel, maar zoude jullie spoilertags kunnen gebruiken als het over dingen gaat die verder zitten als de canvasafleveringen?

vanaaf aflevering 4 :applause:

Krollovic
31 juli 2008, 17:08
Nadat ik de episodes op canvas heb ik gekeken, ben ik overgeschakeld op mijn dvd box en zit ik nu al ondertussen halfweg seizoen 2.

Ik weet niet wat het is, maar de serie blijft mij telkens interesseren.
De meesten vinden seizoen 1 steengoed maar seizoen 2 er over. Ik vind dan weer seizoen 2 het betere deel.

Windom Earle in Seizoen 2 is gewoon de max

NeoCracer
1 augustus 2008, 10:46
Ik heb het sinds vorige week uitgekeken, en het is een raar einde :p
Verder vertel ik er niets over :)

Het is inderdaad één van de betere tv series die ik gezien heb, zo niet de beste. Echt een zeer goede cast, kan me bijna niet beter voorstellen.

Boukreev
3 augustus 2008, 11:31
Ik heb het sinds vorige week uitgekeken, en het is een raar einde :p
Verder vertel ik er niets over :)

Het is inderdaad één van de betere tv series die ik gezien heb, zo niet de beste. Echt een zeer goede cast, kan me bijna niet beter voorstellen.

uhu, enkel die moeder van laura vind ik minder ze.

eergistre afl 5 op canvas gezien. twas weer ff iets minder bizar, ma tbegint wel wa ingewikkeld te worden. iedereen heeft daar wel een geheime relatie me iemand :p

Time
6 september 2008, 10:36
Eergisteren uitgekeken. Het einde ging erover, gewoon té bizar. Het schreeuwt ook om een derde seizoen.

Santa
6 september 2008, 11:42
Eergisteren uitgekeken. Het einde ging erover, gewoon té bizar. Het schreeuwt ook om een derde seizoen.

Totaal niet imo. Het einde is geniaal, en het is totaal David Lynch zijn bedoeling niet alles uit te leggen. Dat is net een schitterend element aan de serie.