PDA

Volledige versie bekijken : Miss Belgie op haar gezicht

section_00
6 januari 2006, 10:50
BRUSSEL - Miss België Virginie Claes (23) zou haar kroontje te danken hebben aan een ingenieuze sms-operatie die werd opgezet door haar sponsor, de Limburgse telecomketen Essec. Verscheidene kranten citeren vandaag Deng.

Volgens het maandblad heeft Essec 28.000 sms'jes ten voordele van Virginie verstuurd. Dat zou gebeurd zijn vanaf 4 verschillende computers in de nabijheid van 4 verschillende gsm-masten. De ganse operatie zou circa 15.000 euro gekost hebben.

Alle betrokken partijen - VTM, Essec en Virginie Claes - ontkennen de beweringen. Het Laatste Nieuws becijfert vrijdag dat een actie met belkaarten van 100 euro, die werden opgedreven tot 195 euro en nadien verspreid onder zo'n 20 vrienden van Virginie, minstens 7.800 extra stemmen opleverde.

Darline Devos, de nieuwe voorzitter van het Comité Miss België, liet Het Belang van Limburg weten dat ze af wil van het huidige televotingsysteem omdat de televisie te veel invloed heeft in de verkiezing.

bron hln.be

Dit vond ik toch wel even erover gaan. Het bewijs dat je met geld alles kan kopen. Nu ik ben geen uil en weet dat die missverkiezingen allemaal zo verlopen, maar nu vraag ik mij af wat jullie ervan denken.

Moet ze haar kroontje afstaan hierdoor en moeten ze de tweede eredame Miss België laten worden (die waarschijnlijk net hetzelfde heeft gedaan).
Of trekken jullie je er niks van aan? Niet dat ik het mij aantrek ofzo hoor , maar vind het toch grappig dat er nu eindelijk is een van die missen op haar gezicht is gegaan :lol:

^^pathfinder^^
6 januari 2006, 11:01
:rofl: Deng :rofl:

pina
6 januari 2006, 11:05
In het missencircuit circuleerden al langere tijd geruchten over bedrog bij de sms-voting. In Dag Allemaal van vorige week weerlegde de nieuwe Miss België de aantijgingen dar ze een callcenter zou hebben ingehuurd. "Maar neen! Ik word gesponsord door een gsm-winkel uit mijn buurt, niet door een callcenter. Ik wist tot deze week niet eens wat een callcenter is. (EMa) (Eigen berichtgeving 08:23)
een universitair die niet weet wat een callcenter is? maak dat een ander wijs :applause:

deyoeri
6 januari 2006, 11:23
Cynthia Reekmans (of hoe je het ook schrijft), voormalig Miss Belgian Beauty heeft ook beroep gedaan op Essec. Heeft haar ong 5000 stemmen opgeleverd, stond ook in HLN

MilM
6 januari 2006, 11:25
Of trekken jullie je er niks van aan?

Dat dus :p

Al die sms votingen. Ze zitten daar iedereen aan te sporen om te stemmen (geen 1 keer, maar liefst 100 keer)

Tjah, dan krijg je natuurlijk afwijkingen en heb ge kans op geen objectieve uitslag meer.

Hoe meer gewone mensen er voten, hoe moeilijker het natuurlijk is om de uitslag te beinvloeden.

Staat er in feite in hun reglement dat zoiets niet mag ? Anders zie ik dna ook geen problemen en is het een deel van de wedstrijd. (stemmen ronselen, you know. Is nie zo simpel om efkes 15.000 euro los te krijgen)

pina
6 januari 2006, 11:28
Dat dus :p

Al die sms votingen. Ze zitten daar iedereen aan te sporen om te stemmen (geen 1 keer, maar liefst 100 keer)

Tjah, dan krijg je natuurlijk afwijkingen en heb ge kans op geen objectieve uitslag meer.

Hoe meer gewone mensen er voten, hoe moeilijker het natuurlijk is om de uitslag te beinvloeden.

Staat er in feite in hun reglement dat zoiets niet mag ? Anders zie ik dna ook geen problemen en is het een deel van de wedstrijd. (stemmen ronselen, you know. Is nie zo simpel om efkes 15.000 euro los te krijgen)er is nog altijd een groot verschil tussen stemmen ronselen en illegaal sms'en versturen op andermans naam zonder hun toestemming.

Laurens100
6 januari 2006, 11:29
Ik vind dat je per nummer maar 1 keer zou mogen stemmen, zo verloopt het tenminste eerlijk.
Mja, wie kijkt er nu eigenlijk naar die verkiezingen :s

Le Roy Landis
6 januari 2006, 11:29
een universitair die niet weet wat een callcenter is? maak dat een ander wijs :applause:
is dat een vereiste, dat een universitair dat weet?
er loopt ook debiel volk rond op de universiteiten ...

MilM
6 januari 2006, 11:35
er is nog altijd een groot verschil tussen stemmen ronselen en illegaal sms'en versturen op andermans naam zonder hun toestemming.

daar weet ik niets van :)

leg eens uit: "versturen op andermans naam zonder hun toestemming."

pina
6 januari 2006, 11:39
daar weet ik niets van :)

leg eens uit: "versturen op andermans naam zonder hun toestemming."het telecombedrijf essec zou via een klantenbestand de sms'en gekoppeld hebben aan die nummers via allerlei algoritmes, met de nadruk op zou, want ze is onschuldig tot het tegendeel is bewezen

is dat een vereiste, dat een universitair dat weet?
er loopt ook debiel volk rond op de universiteiten ...zeg ik dat ergens?

eniac
6 januari 2006, 11:39
Dit is iets wat ik al lang zeg. Totaal niet eerlijk want die met de grootste eigen achterban (of de rijkste) winnen toch.

1 vote per nummer, zo hoort het.

Le Roy Landis
6 januari 2006, 11:43
zeg ik dat ergens?
euhh ... ja?

boogje
6 januari 2006, 11:44
de enigste die er iets bij heeft is dienen lindsey, diene doet nu op vt4 dienen..euh...woordspelprogramma :p.

zaffah
6 januari 2006, 11:51
Ik vind dat je per nummer maar 1 keer zou mogen stemmen, zo verloopt het tenminste eerlijk.
Mja, wie kijkt er nu eigenlijk naar die verkiezingen :s

lol, dat zullen ze zeker doen. Ze verdienen kweet ni hoeveel met al die smskes. unne show isser zeker en vast al mee betaalt.

Emu
6 januari 2006, 12:13
28.000 + 7.800 = 35.800

Dat waarschijnlijk uw totaal stemmenaantal met minstens 10% verhogen. ind ik helemaal niet kunnen, van mij mag ze buiten.

Bubbling Zombie
6 januari 2006, 12:15
Allez, waar zijn die mensen nu die altijd staan te roepen dat hln & deng op niets trekken qua berichtgeving?

exo
6 januari 2006, 12:31
Dit is het eerste dat ik ervan hoor.
Maar goed dan zou de vriendin van ne kerel waar ik soms wel eens mee counter-strike Miss Belgie worden.

Tweak37
6 januari 2006, 13:32
Allez, waar zijn die mensen nu die altijd staan te roepen dat hln & deng op niets trekken qua berichtgeving?

tis dat het zo'n serieus onderwerp is he...

Zo'n sms systeem vraagt gewoon om fraude, maar vtm zal wel niet klagen.

Santa
6 januari 2006, 13:36
Ja, tis dat er meer dan één reden is waarom iedereen zoveel mag stemmen als hij wil he op zo'n verkiezing :ironic:

RaGeR
6 januari 2006, 13:43
is imo gewoon een goedkope mediastunt van Deng ...

Handsome Hermit
6 januari 2006, 14:24
als je blond bent, er goed uit ziet en vrouwelijk bent kunt ge al ver kome -zelfs als ge ni veel weet-, zeker aan een universiteit waar de prof u aanraad om u in te schrijven voor miss België.:D ;) :p

NemesisBE
6 januari 2006, 14:33
daarmee dat er bij de laatste 10 overgebleven finalistes enkel nog schrokken zaten!

die hadden da op voorhand verwacht en hun financiële kant aangesproken...
nuja, twas dit jaar erg gesteld met Miss-verkiezingen, hopelijk volgend jaar iets hoger niveau, dank u! :niceone:

hendrik1
6 januari 2006, 14:37
Valt me ook altijd op, het is een cliché aan het worden.
'Ik ben ..... en ik studeer..... (rechten is precies in trek :) ) aan de universiteit'
Tja, je INschrijven kan iedereen natuurlijk :p, hoeveel er niet in hun eerste jaar zitten.

Kermit
6 januari 2006, 16:37
den eerste die al ooit eens een boekske van Deng gelezen heeft en dan nog beweert dat er ook maar 1 regel zinnige tekst in staat, die moet ik nog tegenkomen, en da is echt niet overdreven, kijkt er maar eens in als ge in de carrefour zijt bv

SkY
6 januari 2006, 16:42
den eerste die al ooit eens een boekske van Deng gelezen heeft en dan nog beweert dat er ook maar 1 regel zinnige tekst in staat, die moet ik nog tegenkomen, en da is echt niet overdreven, kijkt er maar eens in als ge in de carrefour zijt bv

Had ooit eens iemand mee en is inderdaad zeer leuke lectuur! Gans uitgelezen toen en meerdere keren hartelijk gelachen!

Deus ex Machina
6 januari 2006, 16:46

kijk dan ook niet naar de deng herald, maar naar hun serieuze teksten.

imo is deng stukken beter dan humo, zeker de laatste jaren.
Het eerste interview met Katja Retsin en haar moeke moet ik in Deng nog tegenkomen.
Maar ik kan niet klagen, als ik bij de kapper zit en de ik heb de dag allemaal en de joepie uit kan ik de humo nog lezen.

=CID=Drone
6 januari 2006, 16:54
achter elk verhaal gaat wel een stukje waarheid schuilen :)

Bontus
6 januari 2006, 18:09
Net alsof die miss belgie wannabes zijn allemaal zo slim. Ze doen zogezegd universiteit (typisch is rechten of economie) maar verder dan het eerste jaar zijn er nog nie veel geraakt.
Zelfs die 22jarige zitten nog in hun 1ste jaar rechten en maar beweren dat ze nie dom zijn.

Biebel
6 januari 2006, 18:18
Ik betwijfel dat dit geval alleenstaand is. Iedere televoting wedstrijd kan onderhevig zijn aan dergelijke fraude, want op zich is dat het eigenlijk wel.

Als je een beetje geld hebt en een applicatie server die een Messaging Gateway verzorgt naar Wireless Devices (GSM, ...) is het vrij makkelijk om een systeem op te zetten dat een sms verstuurt. Je draagt natuurlijk nog altijd de kost van het sms'en zelf maar als je het slim aan boord legt kan je makkelijk die kost gaan drukken. ICQ had vroeger ook een gratis sms service ;)

Nee, ik vertrouw die televotings voor geen haar. Doen ze het zo niet dan gaan de kandidaten voor honderden euro's belwaarde kopen en gaan die uitdelen. Ook dat is een vorm van wedstrijdvervalsing. Om de 'schade' te kunnen inschatten zouden ze beter eens het aantal stemmen openbaar maken zodat je een idee krijgt wat de impact is van bvb 30000 stemmen...

Ach ja, zoals iemand hier al zei, die televoting brengt veel geld in het laadje, zijt maar gerust dat de zenders en hun partners zich die geldbron niet gaan ontzeggen ...

B.

Natsu
6 januari 2006, 18:19
Virginie Claes, sinds kort Miss België 2006, heeft haar titel niet gekocht. Dat zegt VTM in een reactie op berichten als zou de miss haar kroontje te danken hebben aan een ingenieuze sms-operatie die werd opgezet door haar sponsor, de Limburgse telecomketen Essec.

VTM zegt zowel intern als extern de nodige onderzoeken te hebben laten uitvoeren. De zender voegt daaraan toe dat die onderzoeken gebeuren bij alle televotings en dat een of meerdere gerechtsdeurwaarders de televotings controleren. "Trek je die 28.000 stemmen af van het totaal van Virginie, dan nog blijft ze op de eerste plaats staan. Hou je helemaal geen rekening met de sms-berichten, maar enkel met de stemmen die via het 0900-nummer zijn binnengelopen, verandert het resultaat evenmin. Ook dan is Virginie Claes Miss België 2006", aldus VTM.

"Mogelijk maar onbetaalbaar"
Nog volgens VTM is de ingreep met de sms'en in theorie mogelijk, maar in de praktijk uitgesloten wegens technische en vooral financiële beperkingen. "Je kan een toestel kopen, een zogeheten sim-box, waarmee je tegelijkertijd via 30 verschillende nummers berichten kan versturen. Dat toestel kost zo'n 25.000 euro. Als je 20.000 nummers wil inschakelen, moet je alleen al voor de toestellen, miljoenen euro's investeren", luidt het. De zender benadrukt dat ook in de toekomst streng zal gewaakt worden over de eerlijkheid van televotings.

bron : http://www.hln.be

pina
6 januari 2006, 18:29
kijk dan ook niet naar de deng herald, maar naar hun serieuze teksten.

imo is deng stukken beter dan humo, zeker de laatste jaren.
Het eerste interview met Katja Retsin en haar moeke moet ik in Deng nog tegenkomen.
Maar ik kan niet klagen, als ik bij de kapper zit en de ik heb de dag allemaal en de joepie uit kan ik de humo nog lezen.idd, de humo is niets meer dan een veredelde versie van Dag Allemaal. Alleen spijtig dat Deng zo duur is.

Quxan
6 januari 2006, 20:14
Tjah, als ze zo'n sms systeem invoeren moeten ze ook maar de gevolgen ervan dragen. Twas al in de tijd van BigBrother dat ze erover kloegen...
Je moet dom zijn om het niet te gebruiken als de mogelijkheid zich voordoet.

astragtuner
6 januari 2006, 20:56
Da gebeurt altijd en overal...kweet nie goe waarom ze daar nu een drama over maken zenne :s

phixiuZ
7 januari 2006, 16:09
i dont care

she's hot!

Ze is lelijk miljaar! Met shmink kan ze er nog door, maar 'k heb gehoord dat ze echt niet om aanzien is zonder shmink :eek: .

Die Karen Theunen, dat was een echte se!

diploma gekocht mssn :rofl:

Oh haar proffen waren nochtans vol lof over haar :D
Ze is zelfs het toonbeeld van de universiteit van Hasselt. Ik had is nen poster zien circuleren van de Hasseltste universiteit met haren kop erop.

De anderen doen het trouwens ook hoor. Gsm's met een belwaarde van 600€ er helemaal doorbellen. Wat is dat dan?

naga
7 januari 2006, 18:07
Valt me ook altijd op, het is een cliché aan het worden.
'Ik ben ..... en ik studeer..... (rechten is precies in trek :) ) aan de universiteit'
Tja, je INschrijven kan iedereen natuurlijk :p, hoeveel er niet in hun eerste jaar zitten.

Net alsof die miss belgie wannabes zijn allemaal zo slim. Ze doen zogezegd universiteit (typisch is rechten of economie) maar verder dan het eerste jaar zijn er nog nie veel geraakt.
Zelfs die 22jarige zitten nog in hun 1ste jaar rechten en maar beweren dat ze nie dom zijn.

als je blond bent, er goed uit ziet en vrouwelijk bent kunt ge al ver kome -zelfs als ge ni veel weet-, zeker aan een universiteit waar de prof u aanraad om u in te schrijven voor miss België.

Check your facts. De winnares is met grootste onderscheiding uit handelsingenieur gekomen en de eerste eredame zit in haar voorlaatste jaar rechten in Leuven. Voor sommigen is het blijkbaar moeilijk aanvaardbaar dat een chick die ze nooit zullen kunnen krijgen ook nog eens over een portie brains beschikt. Wat die laatste quote betreft: mooie bal om dt fouten te maken terwijl je commentaar geeft over de intelligentie van een ander.

Sms dan. Ik spreek me niet uit over het al dan niet waar zijn van de aantijgingen, maar VTM noch Virginie komen overtuigend over in hun weerlegging. Als er echt leugens in dat artikel staan, hebben ze allebei een sterke grond om Deng te dagvaarden. Het feit dat ze dat niet doen doet denken dat ze niet veel in huis hebben om de vermoedens te ontkrachten.

phixiuZ
7 januari 2006, 18:17
Ik geef naga deels gelijk, maar ze zijn niet allemaal zo hoor. Als je Sterren & Kometen had gezien met Luk Alloo paar weken geleden toen hij de missen ging interviewen, wat voor nen praat dat er daar niet uitkwam :crazy:

naga
7 januari 2006, 18:26
Laat me als betrokken bron dan zeggen dat Alloo gewoon gemakkelijk wou scoren. Uit een gesprek van een halfuur knipt hij één zinnetje waar zo'n meisje een vergissing maakt. Niet vergeten dat die meisjes net als andere mensen zenuwen hebben. Als ze een camera onder je neus rammen besef je -zeker als kandidate miss België- dat ze je willen doen afgaan. Als Alloo zelf de mist in gaat zal hij dat niet uitzenden.

Een voorbeeld: hij vraagt aan een meisje de naam van een minister. Puur van de zenuwen weet ze het antwoord op dat moment niet. Hilariteit alom, maar het meisje reageert assertief op haar vergissing door Alloo zelf een vraag i.v.m. politiek te stellen. Alloo staat met z'n mond vol tanden want hij weet het antwoord niet. Geen probleem, dat knippen ze. Het is toch de bedoeling dat hij de held van de show is en dat de meisjes belachelijk worden gemaakt zeker?

[edit:] Niet dat ik hiermee wil zeggen dat dit niet mag. Uiteindelijk kiezen de meisjes voor die publiciteit en weten ze ergens wat ze te wachten staat. Ik wou met het bovenstaande gewoon aantonen dat dergelijke uitzendingen geen maatstaf voor intelligentie zijn.

zweebee
7 januari 2006, 19:41
Ik geef naga deels gelijk, maar ze zijn niet allemaal zo hoor. Als je Sterren & Kometen had gezien met Luk Alloo paar weken geleden toen hij de missen ging interviewen, wat voor nen praat dat er daar niet uitkwam :crazy:

hahahaha

"flahaut"
-"ja kwetet, flauw e"

:rofl:

NemesisBE
7 januari 2006, 20:07
ik ben ne meter 78 en met hakken een meter 72 :')

boogje
7 januari 2006, 20:58
idd, kzat daar zo van.

aaah,ja:unsure:

Gentille
7 januari 2006, 20:59

/strijk :rofl:

^^pathfinder^^
7 januari 2006, 21:36
Ze is lelijk miljaar! Met shmink kan ze er nog door, maar 'k heb gehoord dat ze echt niet om aanzien is zonder shmink :eek: .

Die Karen Theunen, dat was een echte se!

op foto's staat ze idd niet zo mooi, maar toen ze bij de laatste show was :love:

Firefoxbt
8 januari 2006, 00:44

quasi iedereen kan univerisiteit gaan volgen, daarom ben je nog geen intellectueel :niceone:

de helft van die universitairkes daar kan dan wel niet deftig frans maar bon : /

bweh
8 januari 2006, 09:39
hahahaha

"flahaut"
-"ja kwetet, flauw e"

:rofl:

:p

idd hilarisch .. :unsure:

pina
8 januari 2006, 09:45
quasi iedereen kan univerisiteit gaan volgen, daarom ben je nog geen intellectueel :niceone:

de helft van die universitairkes daar kan dan wel niet deftig frans maar bon : /je moet me geen woorden in de mond leggen die ik niet heb gezegd :niceone: :niceone: (ze is trouwens afgestudeerd met grootste onderscheiding als handelsingenieur)

hendrik1
8 januari 2006, 10:51
Check your facts. De winnares is met grootste onderscheiding uit handelsingenieur gekomen en de eerste eredame zit in haar voorlaatste jaar rechten in Leuven. Voor sommigen is het blijkbaar moeilijk aanvaardbaar dat een chick die ze nooit zullen kunnen krijgen ook nog eens over een portie brains beschikt. Wat die laatste quote betreft: mooie bal om dt fouten te maken terwijl je commentaar geeft over de intelligentie van een ander.

.

Ik had het helemaal niet over die Virginie.... Hoe jij dan nog uberhaupt kunt weten dat ik die ''chick'' wil of kan krijgen ontgaat me dan ook helemaal (en ja, ik heb langer op de unief gezeten dan velen van hen tezamen)
Het klassieke dt-fouten grapje om iemand de grond in te boren is ook al een cliché aan het worden blijkbaar....:crazy:

Tae
8 januari 2006, 11:00
Dat wijf heeft toch ne kop om tegen te kloppen zeg amai !

Ik heb juist alleen het begin gezien van Miss België en eerlijk gezegd zat er niet veel moois in voor het kroontje als Miss België te krijgen.

Voor mij is een Miss België iemand die er met kop en schouders uit steekt wat betreft schoonheid en dan vooral wat betreft lichamelijk.

Iemand zoals Veronique De Kock zullen ze niet snel meer vinden, dat is wat ik versta onder Miss België.

Trouwens de vorige was ook niet mis maar was niet Belgisch genoeg voor mijn part als je begrijpt wat ik bedoel maar ze had ook iets speciaals vond ik !

pina
8 januari 2006, 11:15
hoezo niet belgisch genoeg? :confused:

AkiMbO
8 januari 2006, 11:26
Wie niet mooi is moet slim zijn....

AkiMbO
8 januari 2006, 11:28
hoezo niet belgisch genoeg? :confused:

Ze was een beetje zuiders getint he!

Ma idd, 't was verdomme geen lelijke :D
En ze deed zeer goed haar best om Nederlands te spreken, chapeau !!!

Avilowca
8 januari 2006, 15:06
Dat mensen dat iets kan schelen O_o.

pina
8 januari 2006, 15:14
Ze was een beetje zuiders getint he!ach zo, ze was niet blank genoeg...:woohoo: ben eens curieus indien een zwarte het ooit zou winnen :)

ze was belg, ze voldeed aan de taaleisen en andere beproevingen die ze moesten doorstaan om te tonen dat ze als belgische vertegenwoordiger kon opdraven én ze voldeed aan de uiterlijke kenmerken, dus ze was "belgisch genoeg"

AkiMbO
8 januari 2006, 15:21
Tuurlijk !

Serieus veel respect daarvoor ;)
Moest iedere inwijkeling zich zo gedragen, het zou hier veel toffer zijn
(en vooral veel minder gezaag en problemen)

Tot daar deze offtopic

naga
8 januari 2006, 15:57
Ik had het helemaal niet over die Virginie.... Hoe jij dan nog uberhaupt kunt weten dat ik die ''chick'' wil of kan krijgen ontgaat me dan ook helemaal (en ja, ik heb langer op de unief gezeten dan velen van hen tezamen)
Het klassieke dt-fouten grapje om iemand de grond in te boren is ook al een cliché aan het worden blijkbaar....:crazy:

Langer op de unief in de zin van bissen trissen dan? Het gaat me nog niet eens persé om die dt-fout, maar de ironie van dergelijke fout bij commentaar op de intelligentie van een ander ontgaat u toch ook niet zeker?

Grim
8 januari 2006, 16:03
er loopt ook debiel volk rond op de universiteiten ...

Ik zet dit in mijn sig :lol:

EternalSilence
8 januari 2006, 17:43
*heel mijne tekst verwijderd, want ik wil hier geen ban aan mijn laarzen hebben*

ik vind het laag bij de grond van haar en van haar sponsor om zo te kunnen winnen

dan vraagde u af wrom da het komt da belgië nog nooit een miss world heeft gehad .. :doh:

eniac
8 januari 2006, 17:44
België is op internationale schoonheid echt niets waard.. om nog maar te zwijgen van de zingers...

Doet het er eigenlijk ook maar iets toe?

Cartek
8 januari 2006, 17:47
kheb de posts nog nie gelezen maar euhm , is er veel schade aan haar gezicht?

hendrik1
8 januari 2006, 17:48
Langer op de unief in de zin van bissen trissen dan? Het gaat me nog niet eens persé om die dt-fout, maar de ironie van dergelijke fout bij commentaar op de intelligentie van een ander ontgaat u toch ook niet zeker?

Bissen en trissen? nee, toch niet....
De commentaar is bij sommigen niet uit context gerukt zenne. Er zijn er precies die zich inschrijven aan de unief, gewoon om goed over te komen, en daar heb ik het net moeilijk mee. Ik ga niet beweren, zoals jij lijkt te verstaan, dat ze allemaal van niets weten.

Kermit
8 januari 2006, 18:08
*heel mijne tekst verwijderd, want ik wil hier geen ban aan mijn laarzen hebben*

ik vind het laag bij de grond van haar en van haar sponsor om zo te kunnen winnen

dan vraagde u af wrom da het komt da belgië nog nooit een miss world heeft gehad .. :doh:

ma jonge toch, als deng morgen schrijft dat bush homo is, en bush ontkent da, gelooft ge dat dan ook nog altijd?