PDA

Volledige versie bekijken : Sprookjes Mythen Sagen

Gamerke 1988
4 januari 2006, 13:57
Goeiemiddag,

ik moet voor een eindwerk (5de middelbaar) een soort van bordspel ontwerpen.
Ik heb nu gekozen voor een soort van Ganzenbord, maar ik heb nog een sprookje of mythe ofiets nodig.
Dus als iemand van jullie een tof sprookje kent dat voor een ganzebord spel kan gebruikt worden en dat toch een aantal bladzijdes lang is, zou je dat dan aub willen posten?

:)

EDIT:

ik dank jullie allen voor de ideetjes, maar ik heb een mythe gevonden die perfect zou zijn.

De Mythe van Oddysseus.

http://www.reijnhoudt.nl/zeus/verhaalodyssee.html
Hier is al een stuk van het verhaal maar ik zou het volledige verhaal moeten hebben.. Kan iemand mij daaraan helpen?

Google is niet erg behulpzaam..

vyeate
4 januari 2006, 14:07
Pak het warcraft verhaal :D

Thales
4 januari 2006, 14:16
medea
omdat ze jason wil straffen vermoordt ze haar eigen kinderen omdat ze weet dat ze hem zo het hardst kan treffen...
nogal toepasselijk in moderne samenleving mat al die gezinsdrama's
niet ?

Gamerke 1988
4 januari 2006, 14:18
medea
omdat ze jason wil straffen vermoordt ze haar eigen kinderen omdat ze weet dat ze hem zo het hardst kan treffen...
nogal toepasselijk in moderne samenleving mat al die gezinsdrama's
niet ?
maaar ge moet weten dat ik daar toch een hoop vakjes moet maken met bijvoorbeeld: "de heks heeft je gevonden sla een beurt over"

snapje;)

Dus tis niet zo simpel om zo een 20-tal vakjes te maken, dus het verhaal moet al redelijk uitgebreid zijn.

Atrox
4 januari 2006, 14:23
Die prinses wat daar slaapt door die appel vd heks, hoe heet ze weer? :unsure:

*Sneeuwwitje dus :P

NSA.Rhinox
4 januari 2006, 14:23
wa dacht ge van de mythe van oedipus en euridice? tis een griekse mythe waarbij oedipus naar de onderwereld gaat om zijn geliefde, euridice terug te halen.

Gamerke 1988
4 januari 2006, 14:24
Die prinses wat daar slaapt door die appel vd heks, hoe heet ze weer? :unsure:
sneeuwwitje :p

Thales
4 januari 2006, 14:25
tverhaal is heel uitgebreid hoor
medea is een soort van " heks" heeft speciale krachten
eerst helpt ze jason om het gulden vlies te bemachtigen ( zodat deze de troon kan bestijgen) en vermoordt ze er een paar.. maar jason verraadt haar dan door met 1 of andere vouw / koningsdochter ( ? ) uit corinthe te trouwen
en medea zal heer vergiftigde geschenken zenden .. maar uiteindelijk wil ze jason treffen en is er een hele bloe en bla en uiteindelijk vermoordt ze de kinderen en worden ze met de lijkwagen opgehaald en blijft jason geslagen achter ...
kan je bijv zeggen medea is lalal van de zonnegod ga een stapje vooruit ( wa da ze daadwerkelijk ook is )
of medea heeft je jurk vergitigd ( sla een beurt over )
of medea heeft je vermoord : game over
of mss het spel in het oogpunt van medea zetten : je hebt gewonnen : de kinderen zijn dood en jason is mentaal verslagen
nuja tis dan wel een evil versie ;)
anyway de verlichting wacht op me
cheers

Gamerke 1988
4 januari 2006, 14:29
tverhaal is heel uitgebreid hoor
medea is een soort van " heks" heeft speciale krachten
eerst helpt ze jason om het gulden vlies te bemachtigen ( zodat deze de troon kan bestijgen) en vermoordt ze er een paar.. maar jason verraadt haar dan door met 1 of andere vouw / koningsdochter ( ? ) uit corinthe te trouwen
en medea zal heer vergiftigde geschenken zenden .. maar uiteindelijk wil ze jason treffen en is er een hele bloe en bla en uiteindelijk vermoordt ze de kinderen en worden ze met de lijkwagen opgehaald en blijft jason geslagen achter ...
kan je bijv zeggen medea is lalal van de zonnegod ga een stapje vooruit ( wa da ze daadwerkelijk ook is )
of medea heeft je jurk vergitigd ( sla een beurt over )
of medea heeft je vermoord : game over
of mss het spel in het oogpunt van medea zetten : je hebt gewonnen : de kinderen zijn dood en jason is mentaal verslagen
nuja tis dan wel een evil versie ;)
anyway de verlichting wacht op me
cheers
me like it, me like it.

ken je de volledige naam van het sprookje?
Kan ik het opzoeken :)

PureFun
4 januari 2006, 14:39
wa dacht ge van de mythe van oedipus en euridice? tis een griekse mythe waarbij oedipus naar de onderwereld gaat om zijn geliefde, euridice terug te halen.

Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld was vanwege de belachelijke vraag.
Anyway gebruik de sage van de nigerian scammer, actueel. Een spel maken als eindwerk, :cry: voor het onderwijs.

Gamerke 1988
4 januari 2006, 14:41
Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld was vanwege de belachelijke vraag.
Anyway gebruik de sage van de nigerian scammer, actueel. Een spel maken als eindwerk, :cry: voor het onderwijs.

bwa ik vind het best wel leuk. Tis creatief. Toffe richting.

En ik heb dit jaar al een aantal richtingen versleten -> Toerisme, Handel, en nu Multimedia.

Thales
4 januari 2006, 14:48
zoek es via google op medea+jason ofzo mythen enzo
zou je zeker moeten vinden
zijn zelfs bekende toneelstukken overgemaakt

Gamerke 1988
4 januari 2006, 14:51
Er schoot me net 1 te binnen die perfect zou zijn!

Er is ne film over gemaakt die meestal in 2 delen op tv verschijnt. Over een man die gaat varen en allemaal avonturen mee maakt. Op een eiland strand waar de tijd voor hem heeeeeel traag gaat maar voor de rest van de wereld vliegen de jaren voorbij. zo blijft hij daar dan 20 jaar ofzo dankzij die heks.

ook vecht hij met een cycloop enzo.. Kent iemand die titel ervan?

NapalmBenny,
4 januari 2006, 14:56
Kun je niets maken over "reynaert de vos", verhalen over dieren, die elk een scherp karakter en zo hadden, moet je maar eesns meer over opzoeken, zijn verschillende verhalen van. 't zou alvast origineel zijn.

Gamerke 1988
4 januari 2006, 14:57

Dit is al een stuk van het verhaal. maar ik vind nergens het volledige.. Kan iemand mij hieraan helpen?

Fighting Hobbit
4 januari 2006, 15:10
Odysseus is zo'n klassieker, wrm niet Aeneas?

Thales
4 januari 2006, 15:13
is idd odysseus
was zelfs es parodie in simpsons
kan je doen
maar der is veel over odysseus te vertellen
deed mee in troje , twist met ajax over uniform achilles , dan met zen vrouw en zo en idd die reizen met de sirene ook dachtek
ik zou bij medea blijven en een "evul" versie maken
mss kan je robin hood doen? is als sprookje toch veel over te doen

punk
4 januari 2006, 15:37

Dit is al een stuk van het verhaal. maar ik vind nergens het volledige.. Kan iemand mij hieraan helpen?
Als ge het verhaal wilt weten kunt ge best den boek Odyssea lezen, geschreven door Homeros (die ook de Ilias heeft geschreven oftwel het verhaal van Troje).

[TFT]Poky
4 januari 2006, 16:33
jason en de argonauten

Timmie
4 januari 2006, 17:51
Herwerkt door Tom Lanoye oa. (Mama Medea noemt het)

Gamerke 1988
4 januari 2006, 20:25
is idd odysseus
was zelfs es parodie in simpsons
kan je doen
maar der is veel over odysseus te vertellen
deed mee in troje , twist met ajax over uniform achilles , dan met zen vrouw en zo en idd die reizen met de sirene ook dachtek
ik zou bij medea blijven en een "evul" versie maken
mss kan je robin hood doen? is als sprookje toch veel over te doen
robin hood zie ik precies ook wel zitten. Best uitgebreid, kan ik wel iets mee doen.

Keep 'em comin' guys :applause:

NSA.Rhinox
4 januari 2006, 21:06
De leeuw van Vlaenderen?

"18 mei, de Brugse Metten. Ga drie vakjes vooruit!" :rofl:

Gamerke 1988
4 januari 2006, 21:15
De leeuw van Vlaenderen?

"18 mei, de Brugse Metten. Ga drie vakjes vooruit!" :rofl:
zou wel een mooie layout zijn.. De vlaamse leeuw int midden van da bord ^^

Ik zie het zo voor mij :p

Teknoman
4 januari 2006, 22:49
Zou Gulliver's Travels daar ook niet voor gaan?

http://www.jaffebros.com/lee/gulliver/contents.html

Gamerke 1988
5 januari 2006, 15:12
k, ik heb dus beslist om toch met Robin Hood (de tekenfilm)verder te gaan.

Zo in het midden van het bord ga ik dan een tekening van Robin en zijn Vrouwe Marian (denk ik toch) samen aan het altaar :)

Ik denk een weg nemen van 50 vakjes. Dat zijn ongeveer 17 "opdrachtvakjes".
We moeten ook de pionnekes zelf maken, nu een gewoon pionneke is nogal inspiratie loos, dus heeft iemand een ideetje hoe ik dat kan maken?

Ik dacht met hard karton en daar de figuurtjes van Robin Hood op maken.. Broeder Tuc, Robin, Kleine John, ..

Thales
6 januari 2006, 11:49
klei
en dan bakken en dan schilderen
kost wel wa werk maar je karton gaat direct kapot zijn

Gamerke 1988
6 januari 2006, 17:03
klei
en dan bakken en dan schilderen
kost wel wa werk maar je karton gaat direct kapot zijn
kheb houten poppekes op de kop kunnen tikken. Ik moet enkel nog kleuren ofzo?