PDA

Volledige versie bekijken : Zaalvoetbal competitie

Reptiel
3 januari 2006, 21:43
Hallo partypeepz and sportsfreaks,

Zijn hier mensen die dit spelen, enzoja wat regelmenten kennen.
Online info vinden is lijk niet al te gemakkelijk heb ik ondervonden.

We zijn met een 8-tal vrienden (die bijna allemaal werken) en we zouden om onze conditie wat op te krikken, willen gaan Zaalvoetballen.

Nu heb ik al wa gevonden, en kan dit enkel via de voetbalbond. (dus zoveel betalen)
Kom je in een erkende competitie terecht -> officiele scheids betalen (+-175€)
En de bijkomstige zaken.

Nu mijn vraag is, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en die dat kunnen delen?!?

Alvast Bedankt

apriliars50
4 januari 2006, 23:15
Hallo partypeepz and sportsfreaks,

Zijn hier mensen die dit spelen, enzoja wat regelmenten kennen.
Online info vinden is lijk niet al te gemakkelijk heb ik ondervonden.

We zijn met een 8-tal vrienden (die bijna allemaal werken) en we zouden om onze conditie wat op te krikken, willen gaan Zaalvoetballen.

Nu heb ik al wa gevonden, en kan dit enkel via de voetbalbond. (dus zoveel betalen)
Kom je in een erkende competitie terecht -> officiele scheids betalen (+-175€)
En de bijkomstige zaken.

Nu mijn vraag is, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en die dat kunnen delen?!?

Alvast Bedankt

Ik speel zaalvoetbal, maar over de financiële zijde ervan kan ik u echt niks vertellen. Daar weet ik gewoon niks over. Via iemand van onze ploeg is Mitre onze sponsor dus daar halen we onze kledij. Ik geloof dat we een 12-tal inschrijvingen hebben en we moesten zo'n 16€ de man voor een seizoen betalen. Hoe meer leden hoe meer de prijs zakt dus. Scheidsrechter betalen gebeurt bij ons niet voor zover ik weet. Dit is trouwens nog maar ons 1ste jaar zaalvoetbal hoor

Reptiel
4 januari 2006, 23:23
toch iemand, kun je eventueel, je 'coach' zijn email adress eens pm'en zal een vragen aan hem hoe ie dat allemaal gevonden heeft kwa info, je mag het natuurlijk zelf ook vragen :)

apriliars50
4 januari 2006, 23:27
toch iemand, kun je eventueel, je 'coach' zijn email adress eens pm'en zal een vragen aan hem hoe ie dat allemaal gevonden heeft kwa info, je mag het natuurlijk zelf ook vragen :)

gewoon naar de site gegaan van de bond waar we wouden spelen. (http://www.lennikseminivoetbal.be/) en dan gemailed en info gevraagd. Ga gewoon info vragen bij de "bond" waar je wil gaan spelen (in de geburen ofzo)

Reptiel
6 januari 2006, 23:44
Ja hebben we nu al paar keer gedaan, maar we zouden het liefst in een amateur legeau/poule/... spelen, omdat dit ook niet te duur is en we toch kunnen spelen, in 'groot' voetbal bestaat dit, met zaalvoetbal moet je blijkbaar zoiezo aangesloten zijn bij de bond (=kost geld)
Maar heb een mail gezonden vaan VZVB en ga zien wat ik allemaal te horen krijg :)

FlySki
17 januari 2006, 18:47
Van waar ben je?
Men heeft in elke omgeving wel een bond (dus niet de belgische).
Ikzelf heb een zaalvoetbalploeg opgestart in de regionale bond hier.
Zijn nu aan ons tweede seizoen bezig.
Om te starten hebben we een sponser die onze tenue heeft betaald, en elk lid een 100€ lidgeld.
Bij ons is de zaal een 20€ per u (dus 20€ elke 14dagen).
De ref is een 15€ per thuismatch.
Als we er niet komen langs de financiele kant vragen we de leden (vrienden) van elk nog wat bij te schieten.
greetz FlySki

Battou
20 januari 2006, 10:52
Ik denk dat ge met zo'n uurke zaalvoetbal in de week ni bijster veel fysiek gaat bijkweken.. als ge moet zijt wisselt ge direct enzo.

Bij ons in de zaal is het 350 euro/ploeg denkek. Sponsor heeft onze tenues bezorgd, ballen zijn van ons stamcafé etc.
Gewoon u mond durven opentrekken en da komt allemaal wel in orde, moest de prijs per persoon te hoog worden kunde nog altijd iets organiseren om wa geld in het kaske te krijgen.

Wat de regels betreft, denk dat die in de meeste zalen ongeveer gelijk zijn, op een paar kleine dingen na. Wat wel wezenlijk kan verschillen is de tolerantie van bepaalde zaken. Zo zijn ze bij ons bijzonder streng op het langst achteren aanvallen (bijvoorbeeld bal tss de benen wegtrappen = fout), maar anderzijds mag er wel wat lichamelijk contact zijn, zolang dat niet degoutant wordt :)

Verder gewoon goed informeren, en zeker zijn dat het geen bevlieging is, want uiteindelijk moet ge er wel elke week met genoeg man staan, en als het niet met de zin is, duurt een seizoen lang :)