PDA

Volledige versie bekijken : [Extreme cooling] LN2/Dry Ice container

ctgilles
3 januari 2006, 20:23
Ik heb nog 1 container die ik niet gebruik. Het zijn exact dezelfde als hier: http://www.maximumoc.com/ln2.html
Voor de nieuwe sockets (A64, Intel 775 etc) moet je zelf boven in de clip een gat bijboren.

koensa
3 januari 2006, 21:33
welke skt zijn supported dan?

to bad dat het alu is

laag bod idd : €30

vegeta
3 januari 2006, 21:55

to bad dat het alu is

laag bod idd : €30

SocketA & Socket478

Massman
3 januari 2006, 22:27
minimumprijs ?

WeedJunk
4 januari 2006, 09:30
Als de prijs meevalt hebbek mssh wel interesse, heb hier toch loads of LN2 (wordt gebruikt om wratten te bevriezen)

Massman
4 januari 2006, 09:40
Als de prijs meevalt hebbek mssh wel interesse, heb hier toch loads of LN2 (wordt gebruikt om wratten te bevriezen)

Een plaats in Waregem met loads of LN² ?

things get interesting :D

vegeta
4 januari 2006, 10:18
keep in mind, dat het een merde is om via dat systeem op een ct479 setup te monteren is. Maar toch een cool hebbeding :D (solid all the way :woohoo: )

ctgilles
4 januari 2006, 11:33
Een plaats in Waregem met loads of LN² ?

things get interesting :D

Ijsfabriek in Strombeek verkoop droogijs (moet ge wat brokkelen en met ammoniak mengen)
Een adres LN2 kunde vastkrijgen bij elke dokter. Dat is ook vrij verkrijgbaar, maar als ik me niet vergis moet ge een SERIEUZE waarborg betalen voor die container tot ge die terugbrengt. Zeker met LN2 oppassen, ik kan u verzekeren dat het niet goed voelt op uw hand en zware brandwonden geeft.

Currently it will work with Socket 462 and Socket 478, but if a new board comes out with different motherboard holes such as the Athlon 64 when it comes out, all you need to do is drill a new hole on the hold down! As the hold down only uses two holes on the motherboard, not four, it saves time, works on more motherboards, and is extremely easy to set up!
479 is ook supported btw.
Alle nieuwe sockets: uitmeten en gatje boren in de holddown.

too bad dat het alu is

Geloof me, zoek maar eens de warmtecapaciteit op van LN2 of DI. Dat is zo groot dat het amper verschil maakt met bvb koper. Maar het maakt wel dat het véél verschilt in gewicht!

Deze heeft me dus 150$ shipped gekost. Mag wat veel lijken, maar ik bench graag in stijl en met een goede finish. De afwerking is echt subliem :)
Keuze voor alu: het gewicht in combinatie met de koude. Koper geleidt beter, maar met zulke koeling maakt dat in sé toch niets uit.

Massman
4 januari 2006, 11:54
wat is de beginprijs ?

koensa
4 januari 2006, 11:57
zo veel off line gezever :)

dus $150 is volgens google nu 125€

mn bod van 30 is dus enorm laag.

verhoogd naar 60incluis verzending

ctgilles
4 januari 2006, 12:05
verhoogd naar 60incluis verzending
Dat was de beginprijs dus genoteerd.

@Weedjunk: Een container kost inderdaad 250€ (heb het nagevraagd). Maar als je als dermatoloog/dokter werkt is dat niets, want dat staat er al van de praktijk :)

En denk eraan: je moet niet isoleren :) ijs geleidt niet, dus na het benchen meteen pil & stroom weg en drogen. Of in een inerte vloeistof dompelen, vaseline opsmeren, kaarsvet errond, zo'n spray om te isoleren, neopreen... genoeg keuze als ge toch wilt isoleren :)

ijsblokjes.be is dat geen 'nat ijs' ipv droog ;)
OMG, droogijs is droog... want dat is niet van water :)

WeedJunk
4 januari 2006, 12:08
Als zelfstandige arts toch niet ze en natuurlijk hangt de prijs af van de grootte van het vat ;)

Genoeg offtopic, 65incl. dan maar :)

koensa
4 januari 2006, 12:10
wat kost shipping voor dit speeltje?

ctgilles
4 januari 2006, 12:15
wat kost shipping voor dit speeltje?
Kilopost tot 2kg: 3,10€
Speeltje weegt alles in 616,12gr

Als zelfstandige arts toch niet ze en natuurlijk hangt de prijs af van de grootte van het vat ;)

Genoeg offtopic, 65incl. dan maar :)
Mijn point is: als er ene langskomt met een wrat hebde dat toch nodig... Dus ge draagt de kosten als dokter ipv als privé persoon ;)

En genoteerd.

ctgilles
4 januari 2006, 17:36
65incl. dan maar :)
Hoogste bod totnogtoe.
90€ inclusief is meeneem.

Ter verduidelijking: deze is dus nieuw en ongebruikt :)

Massman
4 januari 2006, 18:13
70incl.

ctgilles
4 januari 2006, 18:41
70incl.

Hoogste bod totnogtoe.

ctgilles
4 januari 2006, 20:00
da is geen isolatie he, das een muismat. wij hebben al me ln² gebenched en geen condens.

btw plastikspray bedoelde wss;)
Ja, dat issem. Geweldig handig spul :)
En qua isolatie had ik het op die kwakjes op de CPU.

Punt is: met zo een verschil in temperatuur is een isoleren hetzelfde als de zee gaan leegdweilen :) en imo niet nodig voor die korte tijd. En condens krijgde zelfs ni gezien alles bevriest :D

Massman
4 januari 2006, 20:39
Hoogste bod totnogtoe.

ik vrees dat ik ga moeten annuleren, ik heb een andere container besteld die een pak goedkoper is.

sry :(

ctgilles
4 januari 2006, 23:15
Koper geeft zowel beter de warmte af als opnemen,fabeletje van alu zou nu toch achterhaald moeten zijn..
feit dat er aan de base niks gedaan is doet mij al twijfelen bij de prestaties van deze massieve en vrij dikke tube :)
Prestaties is what we need -->LOAD temps bij bv een a64 clawhammer op 1.8v en 3.5ghz ;)
gl with sale
Ja, en die warmtecapaciteit zal geen erg zijn bij zo'n koude temperaturen.
De basis op de link lijkt me zelfs dikker dan de deze. (obv die sigaret ernaast)

De onderkant is al zacht, maar moet nog blinkend gelapt worden. Zoals elke HS trouwens. Ik lapte indertijd zelfs de IHS van mijn CPU. Maar mijn papier is te ruw en mijn lappingkits zijn op, dus de koper moet dat maar zelf doen.

Jort-
5 januari 2006, 00:38
kan zijn dat de basis dikker is maar de basis is niet vlak ;)(1cm)

http://img70.echo.cx/img70/4684/59wi.jpg

http://users.telenet.be/jortcollijn/project%20dry%20ice/always_container/pic9.JPG

;)

ctgilles
5 januari 2006, 01:18
Ik geloof niet zo in die Swiftech-achtige designs bij -190°C. De koeling is al zo sterk dat zoiets me niet echt beter lijkt.
Maarja, genoeg offtopic...

En we kunnen blijven discussieren eh :)

schep
5 januari 2006, 01:31
heb wat posts verwijderd op aanvraag

ctgilles
5 januari 2006, 02:13
65E inclusief WEEDJUNK hoogste bod
eerste met 75E exclusief/ 78E inclusief wint

ik sluit... morgenavond?

ctgilles
5 januari 2006, 15:15
en sold

Krewten®
5 januari 2006, 20:17
Als er nog mensen opzoek zijn , ik heb identiek dezelfde container tekoop.
Mail maar als je intresse hebt
Mvg