PDA

Volledige versie bekijken : Martial art tricks

switchblade
2 januari 2006, 15:18
yo

ik had een vraagje ivm MAtricks,
gezien er hier veel mensen zitten die verschillende vechtstijlen beoefenen zullen
er wss wel ook enkelen tussen zitten die MAtricks doen :unsure:

welnu, ik ben al jarenlang verzot op zulke moves enzo, en ik ga binnenkort ook hapkido beginnen leren.

maar dit is niet genoeg in mijn ogen, ik wil ook MAtricks doen, heb al vette video's gezien van rahmin sohrab en dergelijke, en dit is gewoon zalig om te zien.
nu zou ik dit ook willen doen, maar ik weet niet wat goeie moves zijn om eerst aan te leren.
bestaat er hiervoor een school ofzo? of online guides?

merci op voorhand he :niceone:
grtz

likes to kill
2 januari 2006, 16:06
Een school bestaat hier in België niet voor zover ik weet maar online guides zijn er meer dan genoeg check de volgende sites maar even : http://www.trickstutorials.com , teamryouko.com , club540.com , bilang.com , urbanfreeflow.com , ...

cura
2 januari 2006, 16:15
tricks?
wa zedde nu met truukjes? :P nuja, voor "truukjes" zulde online mss wel wa kunne vinden, maar denk maar nie da je er iets mee zult kunne doen int echt :P

TekkaBlade
2 januari 2006, 16:17
tricks?
wa zedde nu met truukjes? :P nuja, voor "truukjes" zulde online mss wel wa kunne vinden, maar denk maar nie da je er iets mee zult kunne doen int echt :P

Met zo'n truukjes ben je veel, geloof me.

cura
2 januari 2006, 16:18
Met zo'n truukjes ben je veel, geloof me.
geloof me, met truukjes ben je niets. je weet de afwerking niet, je weet niet hoe je moet bewegen, je weet niet hoe je moet reageren op een afweer, je weet niets.

likes to kill
2 januari 2006, 16:28
Volgens mij is het voordeel van het gebruik van truukjes niks maar het is natuurlijk wel cool als je het kan

switchblade
2 januari 2006, 16:34
ik heb nooit gezegd dat ik deze "truukjes" zou willen aanleren om te vechten he ;)

ik weet natuurlijk ook wel dat je ni veel bent met MAtricks als het op vechten aankomt, maar het is gewoon om wa fun te hebben in de vrije tijd dat ik heb,
+ als je het kan doen met enkele vrienden is het nog leuker :)

ik had al gehoord van team ryouko, die gasten zijn gewoon subliem =)

is er niemand hier die toevallig deze "truukjes" beheerst? :unsure:

Ble$$ed^
2 januari 2006, 16:43
geloof me, met truukjes ben je niets. je weet de afwerking niet, je weet niet hoe je moet bewegen, je weet niet hoe je moet reageren op een afweer, je weet niets.

Kgeef u gelijk :p ... ziede u daar al staan als ze u vast hebben.

gij zo luidop in u hoofd denken : " dus op pagina negentien stond da ik mijn arm zo moet doen en dan zo en dan zo"

en dan moet je nog de juiste techniek ontwikkelen om bewegingen juist uit te voeren enzo.. nouja

ondertussen edde al 35 batsen op u gezicht gehad of ne kogel door u hersenpan

anyhowz good luck met die online guides

cura
2 januari 2006, 16:46
ik heb nooit gezegd dat ik deze "truukjes" zou willen aanleren om te vechten he ;)

ik weet natuurlijk ook wel dat je ni veel bent met MAtricks als het op vechten aankomt, maar het is gewoon om wa fun te hebben in de vrije tijd dat ik heb,
+ als je het kan doen met enkele vrienden is het nog leuker :)

ik had al gehoord van team ryouko, die gasten zijn gewoon subliem =)

is er niemand hier die toevallig deze "truukjes" beheerst? :unsure:
begin voor ge met "truukjes" begint al mor eerst eens met uw lenigheid serieus uit te breiden, want als ge geen split kunt doen zal er nog werk aan zijn gelovek

3/4de van die truukjes bestaat uit serieuze lenigheid en een heel strak lichaam (zoals poolstokspringers)

switchblade
2 januari 2006, 16:56
begin voor ge met "truukjes" begint al mor eerst eens met uw lenigheid serieus uit te breiden, want als ge geen split kunt doen zal er nog werk aan zijn gelovek

3/4de van die truukjes bestaat uit serieuze lenigheid en een heel strak lichaam (zoals poolstokspringers)

als ik verschillende fora & sites lees, is lenigheid zowat de grootste moeilijkheid, gevolgd door angst.

@ blessed, je mag nog zo goed gelijk welke verdedigingssport kunnen, maar een kogel door u hersenpan zal je niet kunnen stoppen ;)

+ wie beweert er dat dit dient om te vechten of als zelfverdediging? :/
MAtricks ==> acrobatie gebaseerd op martial arts, daarom is het dit niet he :s

toch al bedankt voor de hulp & sites die gegeven werden :)

Willem I
3 januari 2006, 08:52
anders moet je eens gaan kijken bij moderne wushu.
dia gasten doen ook een boel 'special' sprongtrappen, radslag zonder handen enz....

stealthfish
3 januari 2006, 13:09
http://multilevelmoves.lankanstyle.com/index.php

hier ze

SLDRkatana
4 januari 2006, 01:20
http://www.tricking.be

organiseert geregeld wel is een gathering, huurt een zaal af, kost bijna niks.

http://www.teamsuperfly.com

Geeft tricking lessen in brussel

switchblade
4 januari 2006, 02:05
wow nice
heb me drect geregistreerd en zal nu de rest van de site verkennen :)

kheb gister & vandaag even geoefend op een wallflip
de eerste keren was het op het laatste moment toch niet uitvoeren
daarna begon het te lukken :)

maar het landen is nog de moeilijkheid :sad:

beoefen jij deze sport/hobby ook?
zoja, heb je samplers? (zodat ik wa voorbeelden heb enzo ;) )

merci man :bow:

spidey
4 januari 2006, 10:39
kga mij der ook is me bezig houde denk :)

@hierboven : waar oefende gij da? :) dieje wallshit?

grtz

Tae
4 januari 2006, 12:25
Bedankt voor die paar sites die gegeven zijn !!!

Er staan een paar goeie tips ivm kicks, die ik wel eens graag wil uit proberen.

Ik denk dat mensen wel het verschil hier moeten maken met echte realistische vechtsporten en zoals dit hier dat het gewoon vermaak is.

Al hoewel sommige trappen misschien wel kunnen werken maar zker niet aan te raden is in een echt gevecht tenzij je echt zker bent dat het op die moment wel gaat lukken :)

Zelf heb ik ook jaren WTF Taekwondo gedaan en meer en deels gebruik je maar een paar trappen die effectief zijn en in thai-kickboxen is het maar max 3 trappen die heel effectief zijn namelijk de low, middel en higkick en ook nog de frontkick. Natuurlijk zijn er nog een paar die effectief zijn maar als je die basis al goed onder de knie hebt dan sta je al heel ver maar dat vergt natuurlijk ook veel training he !

Wat wel aan te raden is dat je redelijk lenig bent en dat je al ietwat achtergrond hebt wat betreft martial arts, breakdance, turnen. Allee je snapt wel naar waar ik toe ga. Deze tricks zijn zker niet weggelegd voor iedereen, maar dat wil niet zeggen dat je het niet moet proberen want sommige tricks kan iedereen wel af.

switchblade
4 januari 2006, 15:17
@ spidey, gewoon in de tuin met enkele tapijten op elkaar :)

@ tae, sommige trappen werken wss wel heel effectief,
ik zou ni graag ne tornado kick ontvangen :p

ik heb eergisteren een mail gezonden naar andy (van team immortal (www.extremetricking.com))
met de vraag of het echt zo belangrijk is om lenig te zijn.
ik citeer hieronder zijn antwoord:

Hi Kevin

Flexibility helps with tricking, however it isn’t essential. I myself am not that
flexible, I mean I am no way near to the splits. Flexibility does help so don’t
rule out training it. The best way to get involved in tricking is to find a mate
that would also like to try it, and learn new moves together whilst providing
constructive criticism to one and other. Remember that if your not landing the
trick then you are doing something wrong, if you keep doing it the way that
doesn’t work then you will never land it, this is why constructive criticism and
advice is very important.

Also I recommend that you become an active member of the forums (community)
at www.trickstutorials.com, this site has been extremely helpful to me. Make sure
if you do join the forum that you ignore the prats that give spam and non helpful
replies, they think they are being cool. Oh and always use the search function
before you post a new thread, your question may already be answered.

I hope this is helpful

Andy

ik denk wel dat iedereen dit kan aanleren, omdat dit gewoon een soort trial & error hobby is,
op ieder forum wordt er op nagedrukt om gewoon te blijven oefenen, wat er ook gebeurt.
anyway, ik heb een vermoeden dat het wel zal lukken :)

hieronder een lijstje met sites dat ik gevonden heb ivm tricking:
Tutorials:
Club 540 (http://club540.com/tutorials.php)
TricksTutorials (http://www.trickstutorials.com)
Tricking.be (http://www.tricking.be/tutorials.php)

Teams:
Team Immortal (http://www.extremetricking.com/teamimmortal/home.htm)
Xen Dynasty (http://www.xendynasty.com)
Ramin Sohrab (http://www.raminsohrab.com/index2.htm) (hij is geen team, maar zijn moves & samplers alleen al zijn het bekijken waard :))
Zero Gravity Stunt Team (http://www.zgstunts.com/)
4D Stunt Team (http://www.4d-stunts.com/)
Tricking.be (http://www.tricking.be/teams.php) (een overzicht van nl-talige teams)
Team Ryouko (http://teamryouko.com/)

Communities
Club 540 (http://club540.com/board.php)
Tricking.be (http://forum.tricking.be)
Bilang (Martial Art TRICKZ) (http://www.bilang.com/)
TricksTutorials (http://www.trickstutorials.com/forum)
The Critical Douche (http://www.critical-douche.co.uk/)

het kan zijn dat ik enkele vergeten ben, of misschien dat enkelen niet op de juiste plaats staan.
ik heb nog niet alle sites volledig doornomen (ben momenteel bezig met tricking.be & trickstutorials.com)

Cartek
4 januari 2006, 16:25
kan er mij iemand da trukske leren van lui kang in mortal kombat zo dat em 10 seconden in de lucht blijft en me zijn voeten zo stampt en een geluidje gemaakt van dadadadadada :unsure:

cura
4 januari 2006, 17:58
tprobleem is nie met het ontvangen, maar je ziet de meeste van die "tricks" van mijlen ver afkomen als ze veel "schade" kunnen aanrichten en de persoon die ze uitvoert heeft ze vaak zelf niet echt onder controle (dus je kan ze niet halverwege stoppen en nog op een veilige gevechts afstand/positie staan van je tegenstander)

kan er mij iemand da trukske leren van lui kang in mortal kombat zo dat em 10 seconden in de lucht blijft en me zijn voeten zo stampt en een geluidje gemaakt van dadadadadada :unsure:
is 9 seconden met een geluidje van doefdoefdoefdoefdoef ook goe? :unsure:

Tae
4 januari 2006, 18:03
@ spidey, gewoon in de tuin met enkele tapijten op elkaar :)

Tegen een ongetraind iemand misschien wel, maar zo'n trap zie ik van mijlen ver aankomen. Misschien met de juiste timing kun je zo een tornado kick of een 540 nog op iemand zijn snuiter plaatsen maar sommige andere trappen zie ik niet snel gebeuren.

Meeste van deze truks zijn gewoon wat acrobatische toeren afgeleid van capoeira, kungfu, breakdance.

Deze sport hobby wat dan ook heeft nog heel weinig te maken met vecht-en verdedigings sporten.

Ik denk niet dat deze kerels uren pad of tegen stootkussens zitten te trappen op een hoog tempo met zeker kracht liggen te trainen.

Het komt er op neer dat dit vooral een recreatieve sport is waar je acrobatische toeren kunt uithalen en dat een beetje weg heeft van een vechtsport.

SLDRkatana
5 januari 2006, 14:01
Ik heb me voorgenomen om er dit jaar aan te beginnen.
Ik deed vroeger nooit aan sport of dergelijke dus heb ik me rond september 2005 ingeschreven in een WUSHU school.
Nu ben ik al heel wat flexibeler en heb ik ook al meer zelf controle over mn lichaam, dus voel ik wel dat ik dit jaar me serieuz kan inzetten voor tricking.

deze zondag is ook de eerst gathering van 2006, er belooft veel man te komen dus wie kan moet zeker komen. Je kan daar de basics leren en er dan thuis op oefenen. En heb geen schrik voor noob te zijn ofzo, er zijn meer beginnelingen dan gevorderden.. DENK IK =p allesinds het maakt niet uit, je komt naar daar om te leren en fun te hebben. Iedereen zal dat ook respecteren.

ff een tip, het is heel belangrijk om flexibel te zijn, dit voorkomt niet alleen blessures, maar het zorgt er ook voor dat je makkelijker en mooier je tricks kan uitvoeren. op http://www.trickstutorials.com staat een heeeeeeeeeeel groot artikel over flexibiliteit met fotos, zeker is bekijken!

zava
5 januari 2006, 14:06
lol , ik doe nu al een tijdje jiu jitsu en believe me die trukjes helpen ALOT .
Ben al een paar keer in een gevecht verzeild geraakt (vriend beschermen) en die trukjes doen het hem ;) . Denk je van ow laat ik hem ff slage wopaa en je bent knock out ... kan mss grappig klinken maar het is zo ;) .

switchblade
5 januari 2006, 14:13
ikzelf ben totaal ni flexibel, maar ik ben beginnen stretchen,
en ik merk wel dat ik makkelijker uit mijn bed kan :applause:

ik ga mijzelf ook inschrijven om hapkido of ninjutsu te leren
(ik twijfel nog welke v/d 2 ik zou doen)
ook om wat leniger & sportiever te worden =)

deze gather is wel wat kortbij, misschien dat ik de volgende meega :)
de tutorials op tricking.be zijn wel ongelofelijk interessant & leerrrijk
eens ik deze doorworsteld heb, zal ik me eens op het forum nestelen
(nog een forum erbij :x)

likes to kill
5 januari 2006, 14:53
Ben al een paar keer in een gevecht verzeild geraakt (vriend beschermen) en die trukjes doen het hem ;) . Denk je van ow laat ik hem ff slage wopaa en je bent knock out ... kan mss grappig klinken maar het is zo ;) .

Ik denk dat jij geluk hebt gehad want het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat zou lukken bij iemand met een vechtsport achtergrond (=ervaring)

switchblade
5 januari 2006, 15:07
Ik denk dat jij geluk hebt gehad want het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat zou lukken bij iemand met een vechtsport achtergrond (=ervaring)

tkon zijn da het mensen waren idd zonder vechtsport achtergrond, en dat em
gewoon enkele tricks deed, waardoor ze onder indruk waren en bang werden
fzo?

moest er ene voor mij springen en nen 540, tornado kick of butterfly kick doen
(zonder dat ie me raakt fcoz), en dan kijken naar me zo van "en nu ben jij de
volgende" zou ik toch ook wel even slikken hoor :p

SLDRkatana
5 januari 2006, 17:08
idd, tricking kan je mss gebruiken om je vijand te intimideren, en misschien is dat genoeg om een gevecht te ontwijken.

hoe dan ook tricking kan alleen maar een voordeel zijn voor zowel lichaam als geest =D

zava
5 januari 2006, 19:34
Idd , het grote voordeel is dat je mentaal heel sterk staat omdat je weet wat je kunt . Wij leren nu ook tijdens jiu-jitsu een soort kickbox wat ook heel handig is :) en ook daarin zijn technieken dusja... ik denk niet dat iemand zonder ervaring het zou kunnen halen die 2meter groot is enz... WANT je leert ook weer zijn sterkte is zijn nadeel te gebruiken etc... ;)
Echt de moeite !

cura
6 januari 2006, 17:05
ju jitsu <> trukjes

zava
6 januari 2006, 22:45
Wat bedoel je met <> ? :crazy:

cura
7 januari 2006, 12:19
verschillend dan, anders, niet gelijk aan

zava
8 januari 2006, 11:56
Daar vergis je je wel een beetje in .
Jiu-jitsu leer je in het begin de aanval af te weren dmv speciale trukjes met je handen / benen , .. en daarna leer je zelf aan te vallen . Daarin zit (kickbox , karaté en jiu jitsu zelf) en daar gebruiken we ook regelmatig speciale trukjes voor :) .

cura
8 januari 2006, 12:43
Daar vergis je je wel een beetje in .
Jiu-jitsu leer je in het begin de aanval af te weren dmv speciale trukjes met je handen / benen , .. en daarna leer je zelf aan te vallen . Daarin zit (kickbox , karaté en jiu jitsu zelf) en daar gebruiken we ook regelmatig speciale trukjes voor :) .
dat zijn bewegingen/technieken, niet truukjes

even verduidelijken voor het hier weer een belachelijke discussie wordt:
truukjes zijn dingen die een goochelaar leert, iets dat je leert van "hé nou dat zou ik eens kunnen doen"
terwijl wat we in ju jitsu zien technieken zijn die een oorzaak hebben, een beweging, maw.. het woord zegt het zelf "techniek".. nuja, ik weet natuurlijk niet van jou club, maar in mijn club zien we technieken en geen truukjes
bij technieken kan je dus zien, hij doet dit, als reflex daarop doe ik dat, maar als dat niet werkt probeer ik nog iets anders, terwijl je de techniek uitvoert, en als dat weer niet werkt ga ik in de beweging nog wat anders doen
DAT is ju jitsu

niet truukjes

zava
8 januari 2006, 14:29
ja lol ^^ als het zo ziet ... dan heb je idd gelijk :)

gamer1
10 januari 2006, 00:28
Klopt wel wat hij zegt. Jiu jitsu is nog een behoorlijk realistische zelfverdedigingssport. Heb het zelf tijd gedaan. Je leert als je aangevalle wordt de aanval te analysere en op die aanval een geschikte afweer/bevrijding toepassen, en dit zou dan als het ware als 1 vlotte en vloeiende beweging moeten gebeuren. En vooral SNEL reageren op een aanval. Voor deze afweer-/bevrijdingstechnieken worden meestal logische bewegingen gebruikt(veel draaien, komt van aikido). Sommige afwerkingen zijn wel meer vo de show en zul je in een echt gevecht niet snel gebruiken, maar de basis is meestal op efficiëntie gericht en niet op show.

evil aardappel
10 januari 2006, 00:34
Tricking is chick impressing en chick impressing is the real martial arts.

likes to kill
10 januari 2006, 15:05
Klopt wel wat hij zegt. Jiu jitsu is nog een behoorlijk realistische zelfverdedigingssport. Heb het zelf tijd gedaan. Je leert als je aangevalle wordt de aanval te analysere en op die aanval een geschikte afweer/bevrijding toepassen, en dit zou dan als het ware als 1 vlotte en vloeiende beweging moeten gebeuren. En vooral SNEL reageren op een aanval. Voor deze afweer-/bevrijdingstechnieken worden meestal logische bewegingen gebruikt(veel draaien, komt van aikido). Sommige afwerkingen zijn wel meer vo de show en zul je in een echt gevecht niet snel gebruiken, maar de basis is meestal op efficiëntie gericht en niet op show.

Niets slechts over jiu jitsu maar als je een aanval moat analyseren terwijl hij op jou toegepast wordt en dan nog moet reageren kom je tijd tekort, uw reactie moet in een reflex gebeuren als je zelf niet geraakt wil worden

TekkaBlade
10 januari 2006, 15:07
dat zijn bewegingen/technieken, niet truukjes

truc (de ~ (m.), ~s/truken)
1 handeling om op een slimme of listige manier een doel te bereiken

in een truukje zitten ook technieken...

evil aardappel
10 januari 2006, 19:12
Dat lijkt op een uitleg voor goochelaars :p.
Maar ksap ook niet goed wat de threadstarter wil, show geven zoals in MMA-Acrobatie?

gamer1
12 januari 2006, 16:00
Niets slechts over jiu jitsu maar als je een aanval moat analyseren terwijl hij op jou toegepast wordt en dan nog moet reageren kom je tijd tekort, uw reactie moet in een reflex gebeuren als je zelf niet geraakt wil worden

Idd dat analyseren en een juiste afweer doen moet inderdaad in 1 vloeiende beweging gebeuren en zou ook een reflex moeten zijn, dit kan t natuurlijk alleen maar worden als je vaak genoeg traint(en efficient traine, probere snel vrij te komen en geen half uur nadenke van hmm deze aanval, wat moest ik nu weer van diene boek doen..), anders zal het nadenke blijve en bijgevolg ook niet efficient zijn.

Tw33tst3r
25 januari 2006, 05:28

ik heb ook jiu jitsu gedaan, gedurende 4-5 jaar met "tussenpauzes", kmoet zeggen dak aangenaam verbaasd was toen ik in die periode, ongeveer een half jaar of langer geen mat mr gezien had, er een paar mede-zatlappen mij ne keer een pak slaag wilden geven

ik kon toen ze gwn nog mr aant schelden waren nauwelijks op mijn benen staan van zattigheid, mr toen het er op aankwam ging alles van zelf, enigste dak nog zeker weet is ne achterwaartse trap da ene bleef liggen en dat er na nog wa "punches" ander volk ons uiteenhaalde (mr goed ook want den deze vs 5 anderen zou pijnlijk geweest zijn vr mij uiteindelijk :p)

moraal van het verhaal: zelfs al ben je zat als je genoeg getraind hebt dan komt die training boven op het moment da je ze nodig hebt :)

maw jiu jitsu rules! :p

DGEN
25 januari 2006, 13:34
hahaha giere kerel:rofl:

Tricking is chick impressing en chick impressing is the real martial arts.
praatjesmaker :p

Jayvie
20 juni 2010, 10:02
M-M-M-M-Multikill!

|nfected
20 juni 2010, 10:30
Ban +1 voor diene spammer