PDA

Volledige versie bekijken : [gezocht]goed onderwerp voor bespreking computersysteem

maxdevis
30 december 2005, 12:50
ik weet huiswerk-oplossingen zijn hier niet echt welkom, maar ik zoek een onderwerp voor een paper.
We moeten aan de hand van een block-diagram een computersysteem (server, grafisch werkstation, spelconsole,...) bespreken.
Ik had gedacht aan de xbox 360, maar blijkt dat de info daaromtrent evenals het blockdiagram, niet echt makkelijk te vinden is.

had dan gedacht aan een supercomputer, maar dat is hetzelfde liedje en niet zo makkelijk om in één blockdiagram te steken blijkbaar.

dus als er iemand een idee heeft voor een beter onderwerp waar zo'n diagram en info makkelijk van te vinden is:
replyen, pm'en of mailen (mailto:michieltrippas@spymac.com) die handel!!!

alvast bedankt

Zeta Reticula
30 december 2005, 14:06
Een iPod!

EternalSilence
30 december 2005, 14:07
Een iPod!
idd
of de Xbox 1 of de PS2 of de Nintendo :D

Epyon
30 december 2005, 14:17
De Xbox 360 architectuur is nochtans redelijk simpel qua opzet, en je vindt er meer dan genoeg info over bij IBM (de ontwerper en producent ervan). Zie bvb hun FPF coverage (http://www-128.ibm.com/developerworks/power/library/pa-fpfxbox/?ca=dgr-lnxw09XBoxDesign).

Zelf ben ik ook bezig met een verhandeling over de Cell en een stuk XB360 architectuur. De essentie ervan is relatief simpel, aangenomen dat je een goede basis hebt wat (RISC)architectuur betreft.

maxdevis
30 december 2005, 14:31
De Xbox 360 architectuur is nochtans redelijk simpel qua opzet, en je vindt er meer dan genoeg info over bij IBM (de ontwerper en producent ervan). Zie bvb hun FPF coverage (http://www-128.ibm.com/developerworks/power/library/pa-fpfxbox/?ca=dgr-lnxw09XBoxDesign).

mja maar het gaat dus meer dan alleen maar over de cpu.
het is aan de hand van het block-diagram van het systeem/moederbord dat we heel de setup moeten bespreken.
toch bedankt

Epyon
30 december 2005, 16:23
Anandtech heeft dat overlangs gedaan, een basic bespreking van de technologie. In depth analysis kan je meer dan wss terugvinden bij arstechnica of designtechnica. Je gaat er wel geen kant-en-klare totaalbesprekingen vinden, maar ik denk wel dat je in staat bent puzzelstukjes te combineren ;) .

russian
30 december 2005, 17:05
Ik zou een superscalaire out-of-order processor bespreken, omwille van de informatie die voorhanden is (ppt's van docenten, ...).

maxdevis
30 december 2005, 17:17
Ik zou een superscalaire out-of-order processor bespreken, omwille van de informatie die voorhanden is (ppt's van docenten, ...).

maar het is geen processor dat we moeten bespreken.
we moeten een heel computersysteem bespreken (lees het moederbord en de daarbij horende componentenà

zaffah
31 december 2005, 20:47
'quantum bit computer'.

Kazier
1 januari 2006, 16:08
ik werk voor IBM dus indien ge beslist voor XBOX te gaan kan ik wel aan genoeg inside information geraken... - eventueel zelfs pics van het productieproces

maxdevis
1 januari 2006, 18:09
het is al in orde
toch bedankt iedereen!