PDA

Volledige versie bekijken : World of Warcraft connectie problemen + Tracert.

Starrk
24 december 2005, 23:30
Een omslachtige naam die niet meteen doet vermoeden dat dit hier thuis hoort (alhoewel ik niet kon kiezen tussen hardware en software maar soit.).

Eerst wat achtergrondsinformatie:

Vrijdag omstreeks 11 uur speelden ik en mijn broer de MMO World of Warcraft.
We disconnecten allebei van de server waarop we speelden en toen we probeerden te connecten lukte dit niet:
De PC kon geen verbinding maken met de server. Dit was hetzelfde verhaal op vele andere servers ALHOEWEL dit niet zo was op bepaalde servers, daar ik er zonder problemen op kan spelen.

Raar zeg je? ik ook.

Ik heb een tracert laten lopen maar problemen gehad met die in een txt bestand te laten opslaan ,daarom deze SS:

http://users.pandora.be/Xdude/tracert.JPG

Blizzard hun atwoord op de time-outs NA de telia server (de host van de World of Warcraft servers):

Since our World of Warcraft servers are protected from unsolicited traffic and attacks, all the hops after you have reached our server may give you an error message such as Request Timed Out. Our current server names begin with various mixes of numbers and letters, and end in telia.net (example: prs-tc-ks51-geth0-1.telia.net)

All error messages you may receive after contacting our server can be safely ignored for troubleshooting purposes, and they do not indicate a problem with your internet connection.

Ikzelf zie ook dat de 3e hop niet normaal kan zijn.

Mijn vraag dus: Wat gebeurt er, en hoe kan ik het verhelpen? :help:
(note: ik ben een complete leek op dit vlak, zoals je wel kan zien).

mvg

Note: Als er dan een probleem is met mijn connectie, beginnend bij telenet zelf, snap ik niet dat ik op bepaalde servers wel kan en op andere niet.

Edit: Tracert file: http://users.pandora.be/Xdude/tracert.txt

krisse
27 december 2005, 22:14
welke modem heb je?

sSkoEziE
28 december 2005, 11:44
3de hop is helemaal niet abnormaal hoor. Als er een time-out gebeurt is dit enkel omdat die specifieke router (of server) geen ICMP-replies (ping) verstuurt (dus niet antwoordt op je ping-requests).

Wat me wel raar lijkt zijn het aantal telia.net routers/servers die je onderweg ziet. Maar mischien is dit enkel omdat ze een enorm grote serverfarm hebben.

Het probleem ligt niet bij jou, maar bij Blizzard zelf

oberon_sedai
28 december 2005, 12:30
dat van die telia is normaal. op de wow fora worden massaal traceroutes gepost en 90% van de europese eindigen bij die telia routers.

die 1e time-out zit bij TN zelf. (3e hop). uw probleem ligt mogelijk daar.

sSkoEziE
28 december 2005, 14:00
dat van die telia is normaal. op de wow fora worden massaal traceroutes gepost en 90% van de europese eindigen bij die telia routers.

die 1e time-out zit bij TN zelf. (3e hop). uw probleem ligt mogelijk daar.Waarom zou die TN router een probleem vormen. Als er routers achter die 3de hop reply-en wil dat toch zeggen dat die 3de hop toch alles goed routeert.
Probleem ligt dus ergens anders hoor.