PDA

Volledige versie bekijken : xbeam, werkt het? ja -> maar hoe? :x

Firefoxbt
23 december 2005, 20:10
hey,

kheb onlangs via buy&sell een xbeam'ke gekocht wat natuurlijk zeer leuk is op zich. Maar ik heb het nu reeds wat geprobeerd en hoe hard ik ook draai met mij pols, er ontstaat idd extra zwaartekracht, maar das echt geen 10kg ofzo. En het ding gaat tot 17kg ofzo maar zelf als het lawaai maakt niet te doen en rattelt, dan nog draai ik zot en heb ik het gevoel een 2-3kg rond te draaien...
Ik doe de oefening nogthans perfect maja :x
Iemand trouwens die werkelijk ervaren heeft dat em 'sterker' is ? :rofl:

Thx,
T

ps : sorry als het verkeerd staat, maar waar anders? :unsure:

chosen1
23 december 2005, 20:23
ik heb een powerball met blauwe LED's en meterke en als ge da ne dag goe veel doe dan is uwe pols echt stijf! dus da zal wel wa werke zeker?

slijpschijf
23 december 2005, 20:24
Das gewoon nen powerball?

Hebde een meterke? Zoja, hoeveel toeren haalde?

Cyberkef
23 december 2005, 20:29
sorry als het verkeerd staat, maar waar anders? :unsure:
Mag op het sportforum ^^

Mr Syphon
23 december 2005, 20:31
een xbeam haalt geen 17 kilo dacht ik, een powerball wel ma een xbeam gaat ni dezelfde snelheid

Firefoxbt
23 december 2005, 20:49
Nee, heb geen meterke... maar hoe lang doen jullie dit na elkaar?

murdoc
24 december 2005, 11:26
Nee, heb geen meterke... maar hoe lang doen jullie dit na elkaar?

niet langer dan paar minuten per arm heb ik ergens gelezen

chosen1
24 december 2005, 11:28
kheb het is een kwartier aan een stuk gedaan voor een pint and believe me de volgende dag ziet ge echt af dan! precies of te lijm in uwe pols hebbe gespote

NecroNeo
24 december 2005, 17:01
mss een defectje in je xbeam? ik heb 'n powerball en als ik daar 'n snelheid mee haal boven de 12000 per minuut (of 30 seconden aan 11000), dan voel je dat echt wel.

Burny
24 december 2005, 18:51
Is dat hetzelfde als een Powerball (http://www.loveno.be/categorie/200)?

DiDoria
1 januari 2006, 11:02
Voor wat is dat eigelijk nutting?

dresse
6 januari 2006, 23:33
valt te zien hoe hard ge het goed eh, alsk da tegen 4000toere ronddraait gemiddeld kan'k da nen helen dag volhouden, tegen 7000 misschien een half uur tegen 10 000 een paar seconden :) en da zet wel degelijk een serieus kracht op u armen.
en nuttig? het zou helpen tegen RSI (muisarm) als ge om de 10 a 20min is ff een minuutje powerballt... en het traint wel degelijk serieus u armspieren hebk den indruk. int begin was men absolute powerball record 9400, nu haal'k 11000 :)

nfin, ik vind het iet zalig.. vooral omda ge da in u luie zetel kunt doe :)

CtrlAshDel
6 januari 2006, 23:39
wat is da precies? xbeam en of powerball? ik bedoel ja, tzal wel voor uw spieren zijn maar welke spieren traint da?of traint da nix

menlor
6 januari 2006, 23:39
eerste dag da ik da had gekocht op een lan. om de zoveel minuten zat ik daarmee bezig. In totaal zo'n uur of 3 :D en erna nog compo's, echt afzien. Das zo aaaaaauw :D
ma ja ik gebruik het soms, vooral tegen RSI dan. Ni zozeer om te trainen. hen ook trackball

dresse
6 januari 2006, 23:45
powerball is ontwikkeld door de nasa voor die mannekes in de ruimte omdat daar geen zwaartekracht is en die willen toch wa trainen om geen spieren te verliezen. twerkt uiteindelijk gewoon gelijk ne gyroscoop, ge brengt em op gang en dan door kleine cirkelbewegingen te maken kunt ge die middelpuntvliegende kracht sneller en sneller laten gaan.
en hoe meer kracht da ge der kunt opzetten om die in kleine cirkelkes te laten bewegen, hoe sneller em roteert... tis ff wennen int begin, ma ge hebt da snel door...

De kunst is om traag te beginnen en eenmaal u voelt dat u deze beweging onder de knie heeft de snelheid langzaam op te voeren. Wanneer u te bruusk beweegt of de snelheid te snel opvoert zult u merken dat de rotor kracht verliest en dus trager zal gaan draaien. Wanneer de rotor een schurend geluid maakt wijst dit erop dat hij niet in evenwicht is en u de beweging van uw pols dient aan te passen.
Terwijl u de snelheid nu beetje per beetje opdrijft, voelt u hoe de 250 Hz Powerball steeds zwaarder wordt en meer van uw krachten gaat eisen. Maak de cirkel waarin uw pols zich beweegt nu iets kleiner. Hierdoor zal de 250 Hz Powerball sneller gaan draaien. Hoe kleiner u uw polsbewegingen kunt maken hoe sneller de bal gaat draaien, maar hoe zwaarder de inspanning van uw kant om deze kleine beweging vol te houden. Om echt hoge snelheden te halen (12.000 rpm of sneller) zult u enige tijd moeten oefenen om de techniek onder controle te krijgen en kracht te ontwikkelen.

ook staat er op de site

Waarschuwing: Overdrijf de eerste dagen niet. Uw spieren zijn deze inspanning niet gewend en overmatig gebruik kan natuurlijk tot stijfheid en pijnlijke spieren leiden. Geef uw armen de tijd om aan kracht te winnen.

hebk wel gemerkt... int begin voelde'k men armen ni meer... :) nu geen last meer van stijfheid of pijn...