PDA

Volledige versie bekijken : Geef je aan Pakistan ?

Pagina's : [1] 2

Shizzie
21 december 2005, 11:42
Niks krijgen ze van mij! Een islamitische kernmacht heeft zeker genoeg geld om de eigen bevolking te helpen..

Zie hoe kortzichtig dat ik ben ?

Still, they aint getting a penny of my cash!

feesjah
21 december 2005, 11:49
nope :)

Cazzz
21 december 2005, 11:50
idd, ze zouden mss wat meer aan hun bevolking geven dan aan hun leger.. Hoeveel geven ze daaraan van hun BBP? 80% ofzo..

but then again.. daar kunne die mensen niet aan doen..

benoit©®
21 december 2005, 12:00
Ik zou ook niks geven, heb onlangs es foto gezien met islamieten waar ze met een porsche GT, Ferrari enzo ed. rijden, er is daar ZEKER geld genoeg

zarathustra
21 december 2005, 12:10
nope, als je denkt rijk genoeg te zijn om met kernwapens te spelen dan moet ge uw bevolking maar kunnen helpen ook. (en voor de wijsneuzen, ik zou ook niet gegeven hebben voor de orkaan katrina)

Fredo
21 december 2005, 12:12
Ik zou ook niks geven, heb onlangs es foto gezien met islamieten waar ze met een porsche GT, Ferrari enzo ed. rijden, er is daar ZEKER geld genoeg

omg zijde jaloers baaske?

GTM
21 december 2005, 12:14
omg zijde jaloers baaske?

Ja, dit is idd wel belachelijk. Hij heeft ÉÉN foto gezien met ISLAMIETEN die in een dure auto reden, en opeens is ELKE PAKISTAAN rijk. :ironic:

ec8or
21 december 2005, 12:35
wss volledig in de lijn van de verwachtingen, maar ik geef dus nix :)

Wover
21 december 2005, 12:39

dus als er een meteoriet in de atlantische oceaan valt die ne vloedgolf opwekt waardoor heel Europa overstroomt, dan moet de rest van de wereld niet bijspringen?

(in dat geval zullen we waarschijnlijk ook ons geld kwijt zijn, aangezien alle banken dan ook niet meer zullen functioneren tot alles terug opgebouwd is)

boozeke
21 december 2005, 12:49
kgeef toch ook nx ze.
zo kunde aan alles beginne geve :-/.
derbij,
zorgt eerst is vo de mensen in belgië die iets nodig hebben,en trekt dan naart buiteland me geld

Time
21 december 2005, 12:51
Aangezien de VN al meer dan 5 miljard euro geschonken heeft, heb ik dus onrechtstreeks al minstens 1 euro gegeven. Ik zou graag die euro terughebben.

Blackend
21 december 2005, 12:51
mja ... voor tsunami wel gegeven maar om een of andere reden heb ik 0 sympathie voor pakistanen. niet omwille van de (onverdeelde?) rijkdom maar gewoon omwille van hun 'zijn' ...

[deleted]
21 december 2005, 12:53
[deleted]

mythe
21 december 2005, 13:05
Waarom niet de volledige 3de wereld?

Ik zie soms ook wel belgen in een Ferarri rijden enzo :p Wilt niet veel zeggen.
Auto was VROEGER bron van maatschappelijk aanzien en rijk zijn. Nu is het een gewoon normaal vervoersmiddel. En het is niet omdat je met een porshe, audi A8, ... rond rijd dat je rijk bent. Want misschien hebben deze personen juist GEEN geld meer.

EvilTwin
21 december 2005, 13:12
Dat hun regering wat nukes verkoopt. Direct geld genoeg. Die mensen zijn het slachtoffer van de machtswellust van hun regering. En nu moeten wij nog gaan betalen omdat hun bevolking crepeert? I think not!

SilentSpring
21 december 2005, 13:22
wij geven niks. evenmin zoals we bij katrina en tsunami iets gaven.
Met zon dinge moen ze ier nie afkomen want wij geven dus nooit iets.

Dieleman_F
21 december 2005, 13:29
:applause:

Ik geef nu misschien ook niets, maar is het zoveel gevraagd om toch minstens een keer in een jaar een schenking te doen :unsure:

inderdaad, dat land geeft geld aan kernwapens, maar kan die bevolking die zit dood te vriezen daar iets aan doen? :wtf:

en inderdaad time, ik zou mijn geld terugeisen, stel je voor: de volle 1 euro :doh:

deyoeri
21 december 2005, 13:39
Vandaag nog iets gelezen in HLN, commentaar van een lezer op die liefdadigheid, die man heeft zelf een zware operatie achter de rug, krijgt kleine terugbetaling, maar heeft het nu moeilijk met rond te komen, zeker in deze kerstperiode. Zoiets vind ik erger dan dat gedoe in Pakistan, ok, in Pakistan zijn er slachtoffers, maar het is een ver van mijn bed show. Ik geef niks, omdat ik al een arme student ben en ten tweede omdat men beter eens aan de eigen armoede wat aandacht moet geven.

Elfanor-
21 december 2005, 13:45
Wow man wat een resultaten
stelletje egoisten noem ik dat.
Als er hier een aardbeving is en je bent in 2 minuten je huis alles kwijt. Zou jij niet blij zijn als er organisatie's voor tenten en dekens komen zorgen?
Zelf op een computer van >1000€ zitten en dan niks overhebben. I
Ik zeg niet dat je honderden moet gaan storten. Als iedereen al 5 euro zou storten zou het al fantastisch zijN.

Vlaams_front
21 december 2005, 13:46
Neen kgeef niets aan pakistan. Kgeef niets aan niemand en zeker ni aan zo'n idioot ding als een "hulpactie".

@ elfanor, nee dank u.

mauron
21 december 2005, 13:47
Dat hun regering wat nukes verkoopt. Direct geld genoeg.

A ja? Ik wist niet dat er zo'n bloeiende wereldhandel in atoomwapens was...

deyoeri
21 december 2005, 13:49
Wow man wat een resultaten
stelletje egoisten noem ik dat.
Als er hier een aardbeving is en je bent in 2 minuten je huis alles kwijt. Zou jij niet blij zijn als er organisatie's voor tenten en dekens komen zorgen?
Zelf op een computer van >1000€ zitten en dan niks overhebben. I
Ik zeg niet dat je honderden moet gaan storten. Als iedereen al 5 euro zou storten zou het al fantastisch zijN.

Deze pc komt van mijn eigen geld, niet van een ander. Ze hebben in Pakistan genoeg geld, het is enkel in het bezit van de machtigen die enkel zichzelf verrijken.

Fredo
21 december 2005, 13:50
De verzuring is nergens zo hoog als op telenet games :)

Elfanor-
21 december 2005, 13:50
Omdat er daar mensen zijn met veel geld en die geven niks is dat dus jou reden dat jij niks hoeft te geven.

Vlaams_front
21 december 2005, 13:52
Omdat er daar mensen zijn met veel geld en die geven niks is dat dus jou reden dat jij niks hoeft te geven.

Mijn reden is simpel, ik doe andere dingen met mn geld dan het aan zo'n actie te geven. Het is bijna nieuwjaar dus dan is het een dure avond (eten, drinken,...), dus daar stop ik liever mn geld in.

deyoeri
21 december 2005, 13:54

Ik vind dat een reden ja. Er is geld genoeg op de wereld, al het geld dat sommige landen in legers pompen bv., zoals de VS. En waarom moet men solidair zijn met een land van - om het zo te zeggen - "ginder achter"? Moest hier een aardbeving gebeuren zie ik hun nog niet meteen een liefdadigheidsactie opzetten.

Elfanor-
21 december 2005, 13:54
Mijn reden is simpel, ik doe andere dingen met mn geld dan het aan zo'n actie te geven. Het is bijna nieuwjaar dus dan is het een dure avond (eten, drinken,...), dus daar stop ik liever mn geld in.

Heb je dan niks medeleven met die mensen daar?
Het is niet dat ik zelf zoveel geef maar een klein deeltje.
Verzuring is groot op tng zoals iemand voor mij al zei :help:

Time
21 december 2005, 13:55
inderdaad, dat land geeft geld aan kernwapens, maar kan die bevolking die zit dood te vriezen daar iets aan doen? :wtf:
Zij hebben ze misschien verkozen?

deyoeri
21 december 2005, 13:56

Verzuring? Ik noem het realisme.

Elfanor-
21 december 2005, 13:56
Ik vind dat een reden ja. Er is geld genoeg op de wereld, al het geld dat sommige landen in legers pompen bv., zoals de VS. En waarom moet men solidair zijn met een land van - om het zo te zeggen - "ginder achter"? Moest hier een aardbeving gebeuren zie ik hun nog niet meteen een liefdadigheidsactie opzetten.

Verbeter de wereld begin bij jezelf. :)

Zo een dooddoener 'zij zouden ook niet geven hoor'

Vlaams_front
21 december 2005, 13:57

Eerlijk gezegd ni nee.

Verzuring heeft er weinig mee te maken denkek. Ik steek mn eigen geld gewoon liever in dingen waar ik ze in wil steken.

deyoeri
21 december 2005, 13:58
Verbeter de wereld begin bij jezelf. :)

Zo een dooddoener 'zij zouden ook niet geven hoor'

Zij zouden ook niets geven. Verbeter de wereld? Dat is mijn taak niet en ik zie geen reden mezelf te verbeteren.

Elfanor-
21 december 2005, 13:58
Eerlijk gezegd ni nee.

Verzuring heeft er weinig mee te maken denkek. Ik steek mn eigen geld gewoon liever in dingen waar ik ze in wil steken.

Achja hopelijk zijn er anderen die wat meer medeleven hebben.

Is jou signature trouwens gemeend?

Vlaams_front
21 december 2005, 13:59
Achja hopelijk zijn er anderen die wat meer medeleven hebben.

Is jou signature trouwens gemeend?

Lol nog al ene. Ge zijt al den 325ste die da vraagt.:p

Nee die is ni gemeend. Kvind het gewoon grappig.

EvilTwin
21 december 2005, 13:59
A ja? Ik wist niet dat er zo'n bloeiende wereldhandel in atoomwapens was...

Blijkbaar wel aangezien zelfs een land als Pakistan erover beschikt...

wakel
21 december 2005, 14:24
Ik geef niks aan Pakistan, niet omdat ik egoistisch ben maar gewoon als er hier zo iets zou
gebeuren zouden die ook niks geven zenne. Btw ik geef leiver geld aan armen in eigen land. Waarom zou ge mensen helpen duizenden kilometers hier vandaan, als het in u eigen land vol loopt met daklozen.

Cazzz
21 december 2005, 14:27
Blijkbaar wel aangezien zelfs een land als Pakistan erover beschikt...

Pakistan heeft die misschien zelf ontwikkeld..

bweh
21 december 2005, 14:28
ocharme zo'n trieste mentaliteit ...

oooeee ik wil m'n 1€ terug oeeeeeeeeeeee
snif snif

FuLcRuM
21 december 2005, 14:32
Ik geef niets aan Pakistan.

Men investeerd constant in rampgebieden, oorlogsgebieden, ontwikkelingshulp etc...

Bah, beter eerst de 4de wereld eens helpen, onze eigen landgenoten verdorie...

Hongersnood in Afrika, waar zijn we mee bezig? We gaan alleen maar meer ontwikkelingshulp moeten geven want men verwacht dat binnen dit en 50 jaar de bevolking in afrika zal verdubbelen...

Men zou beter de natuur zijn gang laten gaan en de handen afhouden van gebieden zoals afrika...

Laat het dan onmenselijk zijn, natuurlijk is het wel...

Survival of the fittest heet dit :)

L0k1-
21 december 2005, 14:32
enigste organisatie die ik iets zou geven is Artsen zonder grenzen, bij Tsunami elke organisatie van "we hebben meer geld nodig, blijf doneren op onze rekeningen!!!"

Dan hoorde Artsen zonder grenzen en zeggen ze gewoon van "wij hebben genoeg geld voor onze operaties stop om bij ons te doneren" kijk nu zo een organisatie is schoon vind ik, niet allemaal die andere organisaties die op mee met de media spelen.....

@ Elfanor-

gemakkelijk gezegd ze, maar waarom moeten wij in godsnaam gaan doneren aan een land dat niets met ons te maken heeft, als een deel van ons eigen bevolking het ook al moeilijk heeft. Gij zou maar eens een moeder met de ziekte van Parkinson moeten hebben, eens zien of ge dan ook zo blij zijt als men zoveel geld doneert aan een land als Pakistan, maar amper wil tussenkomen bij de operatie van uw moeder die een 25.000 euro heeft gekost, die dan nog eens voor de helft mislukt is en nog maar amper kan praten.......

dus hou uw mond maar met ons egoisten te gaan noemen...

fraCk
21 december 2005, 14:33
Deze pc komt van mijn eigen geld, niet van een ander. Ze hebben in Pakistan genoeg geld, het is enkel in het bezit van de machtigen die enkel zichzelf verrijken.
en daar moet de bevolking voor boeten zeker ?
Wat hebben jullie allemaal :/ ik snap de mentaliteit hier helemaal niet laatste weken.. lol
Die kunnen daar nog al veel aan doen ja.. :sop:

Xeromem
21 december 2005, 14:39
natuurlijk geef ik
ik ben dan ook een mens, geen beest (en zeker geen kuddedier)

en ik let daarbij niet naar hun identiteit of geloof, de mens telt
zo konden we beter gans Japan platbombarderen na WOII... ahja, wat voor een regering hadden ze nu toch ginder...

Vlaams_front
21 december 2005, 14:44
natuurlijk geef ik

en ik let daarbij niet naar hun identiteit of geloof, de mens telt
zo konden we beter gans Japan platbombarderen na WOII... ahja, wat voor een regering hadden ze nu toch ginder...

Indien alle mensen die niks geven aan die actie beesten zijn zouden er nogal wat beesten wonen in belgie...

ec8or
21 december 2005, 14:45
natuurlijk geef ik

ieder is toch vrij zelf te kiezen of hij/zij al dan niet geld stort voor pakistan, zonder daarom meteen als 'beest' te worden aanzien als personen die niet wensen te doen?
of is het van, je doet wat je wilt zolang je maar geeft?

Xeromem
21 december 2005, 14:45
Indien alle mensen die niks geven aan die actie beesten zijn zouden er nogal wat beesten wonen in belgie...
eindelijk heb je het door

ec8or
21 december 2005, 14:46
eindelijk heb je het door
over narrowminded-heid gesproken :ironic:

Vlaams_front
21 december 2005, 14:47
over narrowminded-heid gesproken :ironic:

² that ...

Asserti
21 december 2005, 14:48
ik kots van deze mentaliteit hier. "Laat ons eerst de mensen hier helpen" en in de volgende thread gaan ze klagen dat ze al genoeg sociale lasten betalen :ironic:

who cares of je morgen 3 pintjes minder kunt drinken, ne zak chips minder kunt eten of eens de fiets neemt ipv de auto en de naft er maar door jaagt.
Jullie doen net alsof 1€ veel is voor jullie, terwijl je waarschijnlijk zelf dagelijks tientallen nutteloze euro's wegsmijt voor je "plezier"

Ik zal es jullie geld komen afnemen, en dan uw grootouders huis in de fik steken. Zien hoe je dan reageert en wat je zal doen om aan geld te geraken :ironic:

en wat kunnen die mensen daar nu aan doen dat hun overheid een bende achterlijke kwezels zijn? Die mensen leven in de bergen, weten waarschijnlijk amper zelf wie hun overheid is.

Xeromem
21 december 2005, 14:49
nee serieus nu
over zo'n zaken valt er weinig te discussieren
zulke dingen als "survival of the fittest" tellen in het dierenwereld, wij zijn mensen en wij houden elkaar in stand!!!

Vlaams_front
21 december 2005, 14:52
ik kots van deze mentaliteit hier. "Laat ons eerst de mensen hier helpen" en in de volgende thread gaan ze klagen dat ze al genoeg sociale lasten betalen :ironic:

who cares of je morgen 3 pintjes minder kunt drinken, ne zak chips minder kunt eten of eens de fiets neemt ipv de auto en de naft er maar door jaagt.
Jullie doen net alsof 1€ veel is voor jullie, terwijl je waarschijnlijk zelf dagelijks tientallen nutteloze euro's wegsmijt voor je "plezier"

Ik zal es jullie geld komen afnemen, en dan uw grootouders huis in de fik steken. Zien hoe je dan reageert en wat je zal doen om aan geld te geraken :ironic:

en wat kunnen die mensen daar nu aan doen dat hun overheid een bende achterlijke kwezels zijn? Die mensen leven in de bergen, weten waarschijnlijk amper zelf wie hun overheid is.

Sja toch ga ik liever een paar "nutteloze" pintjes drinken dan 5 € te storten op die rekening. Ieder zn ding...

phixiuZ
21 december 2005, 14:54
Bah je weet in godsnaam niet waar dat geld naartoe zal gaan en met een smske te sturen met daarin Hoop, ik weet het niet hoor of dat veel zal uitdoen.

ec8or
21 december 2005, 14:54

ik heb lak aan andermans problemen - en ik vind het mijn goed recht hier zonder blozen te mogen meedelen dat ik niet geef als ze me vragen. wat anderen doen is hun zaak - ik heb ook geen oordeel of verwijt klaar voor de 'goedhartigen' die wel wensen te storten...

FuLcRuM
21 december 2005, 14:56
nee serieus nu
over zo'n zaken valt er weinig te discussieren
zulke dingen als "survival of the fittest" tellen in het dierenwereld, wij zijn mensen en wij houden elkaar in stand!!!

noem mij dan maar met volle overtuiging een dier...

Ik zie niet in waarom we aan iedereen zouden moeten geven... Noem mij maar een Egoïst met een grote E, en een pessimist... I don't care, wanneer puntje bij paaltje komt is het 8/10 ieder voor zich...

Het gaat mij hier niet om religie, huidskleur of whatever...
Als in Oostende ineens héél de stad zou onderlopen en er zou een hulpactie komen, dan is dat iets anders, da's in eigen land...

Maar eender welk ander land? Bahnee...

Tweak37
21 december 2005, 14:57
Tis een persoonlijke keuze, waar wij imho weinig mee te maken hebben. Ik heb niets tegen mensen die niets geven (ook al zijn hun beweegredenen soms bedenkelijk). Erger zijn de mensen en bedrijven die wel iets geven en dat zo nodig met de grote trom moeten aankondigen.

viewer
21 december 2005, 15:03

:lol:

Raptyr
21 december 2005, 15:05
Ik heb al 2 euro in zo een Rode Kruis-collectebus voor Pakistan gestoken, geweldig barmhartig van mezelf vind ik dat. Maar 't is nu toch genoeg geweest voor een tijdje, dat de rampen maar wat uitblijven. :p

Genious
21 december 2005, 15:18
in ieder geval niet via de benefitactie van de VRT, das zo immens hypocriet, bij die aardbeving in Iran paar jaar terug hoorde ge niets over acties voor steun, zijn het daar misschien geen mensen?

maar als ze bij ons aan de deur komen van het rode kruis ofzo, dan zou ik het nog durven overwegen.

wat ik wel niet snap zijn mensen die hier zitten zeggen: jah, ze hebben kernwapens, ze kunnen dus wel voor hun bevolking zorgen :wtf:
dat programma stamt nog uit de tijd van de Koude Oorlog iirc, dat zegt niets over hun mogelijkheden nu.
+
als de overheid de steun niet kan of wil (maar dat zou me verbazen) geven, wil dat dan zeggen dat we ze daar allemaal moeten laten stikken?

Als ik niet zou geven, dan is het omdat ik wens niet hypocriet te doen, ik geef niet echt om die mensen daar, ik heb er totaal geen band mee.

Asserti
21 december 2005, 15:25
Sja toch ga ik liever een paar "nutteloze" pintjes drinken dan 5 € te storten op die rekening. Ieder zn ding...

ieder zijn ding. Ik ben decadent en verdoe liever 5€ dan een mens te helpen.

Dat noem ik puur egoïsme.

deyoeri
21 december 2005, 15:26
Tis een persoonlijke keuze, waar wij imho weinig mee te maken hebben. Ik heb niets tegen mensen die niets geven (ook al zijn hun beweegredenen soms bedenkelijk). Erger zijn de mensen en bedrijven die wel iets geven en dat zo nodig met de grote trom moeten aankondigen.

²

ik heb lak aan andermans problemen - en ik vind het mijn goed recht hier zonder blozen te mogen meedelen dat ik niet geef als ze me vragen. wat anderen doen is hun zaak - ik heb ook geen oordeel of verwijt klaar voor de 'goedhartigen' die wel wensen te storten...

² again

I care. En ik smijt niet dagelijks tientallen euro's weg voor mijn "plezier".

Wat heeft dat hier mee te maken? Ben jij een aardbeving of iets in die aard?

en wat kunnen die mensen daar nu aan doen dat hun overheid een bende achterlijke kwezels zijn? Die mensen leven in de bergen, weten waarschijnlijk amper zelf wie hun overheid is

Is het dan aan ons om geld te storten en te geven? Neen. Het is aan hun overheid.

Holy Paladin
21 december 2005, 15:29
ik geef niks, omdat men eventuele bijdrage meer waard is voor mij dan voor et rode kruis ofzo

enjaja alle beetjes helpen en moest iedereen zo denken dan was er niets, gelukkig voor mij denkt niet iedereen zo :p

Vlaams_front
21 december 2005, 15:30
ieder zijn ding. Ik ben decadent en verdoe liever 5€ dan een mens te helpen.

Dat noem ik puur egoïsme.

Dan ben ik maar een egoïst.

Ik geef niks om die mensen en wat er daar gebeurd dus waarom zou ik geld moeten storten? Dat zou pas hypocriet zen...

deyoeri
21 december 2005, 15:35
Ik geef niks om die mensen en wat er daar gebeurd dus waarom zou ik geld moeten storten? Dat zou pas hypocriet zen...

Vind ik ook. Anders geeft men niet om zo'n gebieden, noch om armoede in het algemeen en dan zou je opeens een egoïst zijn omdat je niets geeft.

Vlaams_front
21 december 2005, 15:36
Vind ik ook. Anders geeft men niet om zo'n gebieden, noch om armoede in het algemeen en dan zou je opeens een egoïst zijn omdat je niets geeft.

Tblijft grappig om te zien hoe men je probeerd een schuldgevoel te geven over het feit dat je niet stort. Echt abnormaal.

Sir.Killalot
21 december 2005, 15:40
Ik heb 5euro gegeven bij ons opt school, gewoon uit principe... Als ik iemand zie die het echt slechter heeft dan mij geef ik die ook iets, zo ben ik gewoon :)

Mensen die niks storten, tjah, hun keuze, maar ik geloof dat jullie ook wel blij zouden zijn moest er hier een ramp gebeuren en we krijgen hulp van organisaties en mensen uit de hele wereld...

Vlaams_front
21 december 2005, 15:41
Ik heb 5euro gegeven bij ons opt school, gewoon uit principe... Als ik iemand zie die het echt slechter heeft dan mij geef ik die ook iets, zo ben ik gewoon :)

Mensen die niks storten, tjah, hun keuze, maar ik geloof dat jullie ook wel blij zouden zijn moest er hier een ramp gebeuren en we krijgen hulp van organisaties en mensen uit de hele wereld...

Tuurlijk zou ik blij zijn, maar kzou niet per se verwachten dat iedereen van dat land geld stort om te helpen.

deyoeri
21 december 2005, 15:57
Tblijft grappig om te zien hoe men je probeerd een schuldgevoel te geven over het feit dat je niet stort. Echt abnormaal.

Inderdaad. Is altijd zo, dan probeert men je gewoon een schuldgevoel te doen krijgen dat het niet mooi meer is. Gelukkig ben ik daar immuun voor.

Dieleman_F
21 december 2005, 16:01
Zij hebben ze misschien verkozen?

beetje realisme :unsure:

wat mij ook opvalt is dat verzuring en onveiligheidsgevoel en zo'n dingen lik meer hier (op een games forum) hebt, dan ergens anders.
je kan nu niet zeggen dat sommige polls hier gelijklopen met de gemiddelde bevolking.

Mazoutjen
21 december 2005, 16:02
Nooit gedacht dat er in de 21e eeuw nog zo'n kortzinnige mensen waren...
Stel je eens in de plaats van de slachtoffers in Pakistan...

De temperatuur bedraagt in het rampgebied vele graden onder 0. Terwijl wij hier dicht bij de chauffage of andere verwarming zitten, moeten die mensen zich ginds warm houden in één of andere schamele tent, zonder deftige voeding of verzorging.
De slachtoffers van deze ramp hebben er zelf niet voor gekozen dat hun regering enorme bedragen in nucleaire programma's stopt.

Is het nu echt zoveel gevraagd even solidair te zijn met onze medemens?
Bij zulke rampen moeten wij als moderne mens ons niets aantrekken van religie en grondgebied... We zijn met 6,5 miljard mensen op deze aardbol, die er zelf niet voor kozen om in Europa, Azië of waar dan ook geboren te worden.
Voor hetzelfde geld waren wij de mensen die deze ramp ondergingen, en in dat geval zouden wij zelf héél blij zijn met hulp, hoe klein ook.

Egoisme is iets dat er bij vele mensen ingebakken zit van thuis uit, wel, misschien is dit wel hét moment om deze afwijking van ons af te gooien en ons hart eens te tonen...

Greetzzz

Vlaams_front
21 december 2005, 16:05

De temperatuur bedraagt in het rampgebied vele graden onder 0. Terwijl wij hier dicht bij de chauffage of andere verwarming zitten, moeten die mensen zich ginds warm houden in één of andere schamele tent, zonder deftige voeding of verzorging.
De slachtoffers van deze ramp hebben er zelf niet voor gekozen dat hun regering enorme bedragen in nucleaire programma's stopt.

Bij zulke rampen moeten wij als moderne mens ons niets aantrekken van religie en grondgebied... We zijn met 6,5 miljard mensen op deze aardbol, die er zelf niet voor kozen om in Europa, Azië of waar dan ook geboren te worden.
Voor hetzelfde geld waren wij de mensen die deze ramp ondergingen, en in dat geval zouden wij zelf héél blij zijn met hulp, hoe klein ook.

Egoisme is iets dat er bij vele mensen ingebakken zit van thuis uit, wel, misschien is dit wel hét moment om deze afwijking van ons af te gooien en ons hart eens te tonen...

Greetzzz

Zoals ik al zei, dat die mensen ginder moeten overleven in een tentje met temperaturen onder 0 boeit me niet ...

Als ik nu zou gaan storten zou het nogal belachelijk zijn hé ...

Time
21 december 2005, 16:06
Je vergeet iets, er IS al meer dan 5 MILJARD euro geschonken. Vanwaar denk je dat dàt geld komt?

Dieleman_F
21 december 2005, 16:09
ja, van de westerse landen die o zo gul schenken.

tof dat het je niet boeit, zou het je boeien moest een familieled doodgereden worden? hoogstwaarschijnlijk wel.

deyoeri
21 december 2005, 16:09

Greetzzz

En wat met clochards die sterven van de koude? Die hebben geen tentje, hooguit een kartonnen doos.

Bubbling Zombie
21 december 2005, 16:11
Mijn ouders geven per jaar genoeg uit aan ontwikkelingshulp (niet rechtstreeks, maar kom), dus neen.

deyoeri
21 december 2005, 16:12

tof dat het je niet boeit, zou het je boeien moest een familieled doodgereden worden? hoogstwaarschijnlijk wel.

Uw vergelijking lijkt nergens op. Zoals ik al eerder gezegd heb, is heel dat gebeuren een ver van ons bed show, tenzij jij of iemand anders die anderen hier beschuldigd van egoïsme naar daar gaat om hulp te verlenen?
Een familielid dat overreden wordt en bijgevolg dood zou zijn, is een hele andere situatie volgens mij.

Time

Hoe kan je nu het lijden van een familielid evenwaardig bekijken als het lijden van iemand die zich duizenden kilometers verder bevindt en waar je nog nooit van gehoord hebt...

Mazoutjen
En wat met clochards die sterven van de koude? Die hebben geen tentje, hooguit een kartonnen doos.

Vergeet niet dat die "clochards" in 70% van de gevallen het slachtoffer zijn van hun eigen daden...

Greetzzz

Dieleman_F
21 december 2005, 16:13
Hoe kan je nu het lijden van een familielid evenwaardig bekijken als het lijden van iemand die zich duizenden kilometers verder bevindt en waar je nog nooit van gehoord hebt...

natuulrijk komt het niet even hard aan,
maar bedenk eens dat het ook evenwaardige mensen zijn é.

Yo-Han
21 december 2005, 16:14
Ik heb mijn geld spijtig genoeg zelf hard nodig,ik laat het storten over aan degenen die letterlijk overschot hebben

kocht vorige maand wel kerstkaartjes voor 11 11 11 ,dat was genoeg voor mij

6€ kon er wel af toen van m'n schamel loontje..moest iedereen nu zo reageren natuurlijk,maar zo is het niet....

de dag dat ik 2000€/maand verdien zal ik wel iets meer geven :unsure:

Mazoutjen
21 december 2005, 16:15
Uw vergelijking lijkt nergens op. Zoals ik al eerder gezegd heb, is heel dat gebeuren een ver van ons bed show, tenzij jij of iemand anders die anderen hier beschuldigd van egoïsme naar daar gaat om hulp te verlenen?
Een familielid dat overreden wordt en bijgevolg dood zou zijn, is een hele andere situatie volgens mij.

IDD, een heel andere situatie....... maar het gaat hier ook nog altijd over een mensenleven...

agent #2
21 december 2005, 16:17
Hopelijk zijn de andere mensen niet zo koud en egoïstisch zoals hier...
Nen euro voor kippesoep allé, wa is daar nu veel aan?

Time
21 december 2005, 16:18
natuulrijk komt het niet even hard aan,
maar bedenk eens dat het ook evenwaardige mensen zijn é.
Vanuit mijn standpunt (mijn familielid dus) is dat niet evenwaardig.

deyoeri
IDD, een heel andere situatie....... maar het gaat hier ook nog altijd over een mensenleven...

Akkoord, ik heb het tegenovergestelde nooit beweerd. Ik had het enkel over het feit dat die vergelijk weinig relevant is. (of hoe je het ook zegt).
Trouwens, die poll is ook weinig relevant..als je weet dat de meerderheid van de mensen hier minderjarig/net meerderjarig is en dus zelf (niet iedereen natuurlijk) nauwelijks een inkomen heeft.

ComputerVISTA
Ja, net zoals ik voorig jaar aan de landen gaf getroffen door de tsunamie en net zoals ik aan vele goeie doelen geef over het ganse jaar en niet alleen die 2!

Bubbling Zombie
21 december 2005, 16:19

Dat zal wel geen probleem zijn, na de sensibiliseringscampagne van de vlaamse TV. En over die zwervers en eigen daden: we mochten niet veralgemenen, right?

Time
21 december 2005, 16:20
Natuurlijk niet, de meesten hun hart zal smelten bij het zien van 1 foto van een kind met een infectie. Waarop ze geld geven, zich 5 minuten goed voelen en verder gaan met hun leven. Zonder zich iets aan te trekken van het andere lijden in de wereld dat hen niet door de strot werd geduwd door een bv die zijn gezicht voor een avond verhuurt.

Dieleman_F
21 december 2005, 16:21
Akkoord, ik heb het tegenovergestelde nooit beweerd. Ik had het enkel over het feit dat die vergelijk weinig relevant is. (of hoe je het ook zegt).
Trouwens, die poll is ook weinig relevant..als je weet dat de meerderheid van de mensen hier minderjarig/net meerderjarig is en dus zelf (niet iedereen natuurlijk) nauwelijks een inkomen heeft.

en het egoisme hier ook welig tiert!

net zoals de splits poll hier ook heel anders uitkomt, hoewel ik de mensen die het willen een groot deel gelijk geef.

Mazoutjen
21 december 2005, 16:21
Dat zal wel geen probleem zijn, na de sensibiliseringscampagne van de vlaamse TV. En over die zwervers en eigen daden: we mochten niet veralgemenen, right?

Ik veralgemeen niet, daarom dat ik er ook expleciet bijzeg "70%"...

Greetzzz

deyoeri
21 december 2005, 16:22
Natuurlijk niet, de meesten hun hart zal smelten bij het zien van 1 foto van een kind met een infectie. Waarop ze geld geven, zich 5 minuten goed voelen en verder gaan met hun leven. Zonder zich iets aan te trekken van het andere lijden in de wereld dat hen niet door de strot werd geduwd door een bv die zijn gezicht voor een avond verhuurt.

Dat is dan ook net het hypocriete. Heel het jaar geeft men niets om zo'n zaken. Maar als er een of andere grote actie is a la dit gedoe of tsunami show dingen, dan ben je een egoïst als je niets geeft.

Dieleman_F
21 december 2005, 16:22

en jij loopt niet met de kudde en je hebt heel die commerce door, slim van je :applause:

deyoeri
21 december 2005, 16:26
en jij loopt niet met de kudde en je hebt heel die commerce door, slim van je :applause:

Dan ben ik toch liever de slimme dan de hypocriete. ;)

Time
21 december 2005, 16:27
Dat is dan ook net het hypocriete. Heel het jaar geeft men niets om zo'n zaken. Maar als er een of andere grote actie is a la dit gedoe of tsunami show dingen, dan ben je een egoïst als je niets geeft.

En DAT is precies de reden dat dergelijke benefietshows mijn **** mogen kussen.:doc:

Ik loop niet mee met de kudde omdat ik het ganse idee erachter belachelijk vind. Wat ze nodig hebben zullen ze met deze media-aandacht wel krijgen hoor. Geven wij te weinig, dan springt de VN met ons belastingsgeld wel bij.
Benefietshows zijn er om de mensen zich beter te doen voelen, bv's een positiever imago te geven en omdat het goedkope televisie is.

ComputerVISTA
21 december 2005, 16:28

Sommige mensen gaan dan overal iets achter zoeken zodat ze zeker niets zouden moeten doen en met hun tamme kloten de telefoon is op nemen om een klein iets te geven dat ze zelf niet eens echt nodig hebben.

Alles is een commercie want ik ben te tam!

Ik heb meer dan genoeg en ik kan wat missen en daar hebben ze niks en kunnen ze wat gebruiken! Daar gaat het mij om en ik geef daar aan met veel plezier!

Dieleman_F
21 december 2005, 16:29
Daar heb je wel een punt,
maar neen de VN springt niet zomaar met nog een paar miljard bij als het nodig is. Ieder jaar is het zeer moeilijk om landen aan te zetten tot geven.

agent #2
21 december 2005, 16:30
Conclusie: of ge nu geld geeft of niet, het is alletwee niet goed. In het enen geval ben je hypcriet en in het ander geval ben je egoïst. :woohoo:

Dieleman_F
21 december 2005, 16:30
Sommige mensen gaan dan overal iets achter zoeken zodat ze zeker niets zouden moeten doen en met hun tamme kloten de telefoon is op nemen om een klein iets te geven dat ze zelf niet eens echt nodig hebben.

Alles is een commercie want ik ben te tam!

Ik heb meer dan genoeg en ik kan wat missen en daar hebben ze niks en kunnen ze wat gebruiken! Daar gaat het mij om en ik geef daar aan met veel plezier!

inderdaad,
kheb hier zelf nog iemand horen beweren dat dat geld in de zakken ging van de mensen van die organisaties :doh: .
Das toch gewoon zoeken naar een originele reden om niet te moeten geven.

Time
21 december 2005, 16:31
Conclusie: of ge nu geld geeft of niet, het is alletwee niet goed. In het enen geval ben je hypcriet en in het ander geval ben je egoïst. :woohoo:

Neen, het is allebei goed. Want gelijk wat je doet in ons land, je hebt iets gegeven. :applause:

inderdaad,
kheb hier zelf nog iemand horen beweren dat dat geld in de zakken ging van de mensen van die organisaties :doh: .
Das toch gewoon zoeken naar een originele reden om niet te moeten geven.
Dat argument wordt uitgelokt omdat er zo weinig informatie is over hoe het geld uiteindelijk besteed werd... :s

Dionysius
21 december 2005, 16:32

Organisaties zouden sowieso dan hier komen helpen maar of we geld zouden krijgen van die landen? Hoogstwaarschijnlijk niet.

Ik geef ook niets; heb al geld gegeven dit jaar (tsunami) + dat ik ook nog maar een studentje ben en zelf dus nog geen kostwinner ben..dus kmoet nog rondkomen met zakgeld. ;)
Kwil ook liever alsk mn geld ergens aan besteed dat er een resultaat te zien is...van diene tsunami is zeker nog niet alles terug in orde maar je ziet of hoort er bijna niets meer van. (enigste wat ik gehoord heb is dat ze nog geld in overschot hebben voor de komende jaren? :confused: )

deyoeri
21 december 2005, 16:34
Neen, het is allebei goed. Want gelijk wat je doet in ons land, je hebt iets gegeven. :applause:

²

The message....blabla

agent #2
21 december 2005, 16:35
Daar gaat het niet over, het gaat over wat je als individu rechtstreeks aan de actie geeft.

Dieleman_F
21 december 2005, 16:39
Organisaties zouden sowieso dan hier komen helpen maar of we geld zouden krijgen van die landen? Hoogstwaarschijnlijk niet.

Ik geef ook niets; heb al geld gegeven dit jaar (tsunami) + dat ik ook nog maar een studentje ben en zelf dus nog geen kostwinner ben..dus kmoet nog rondkomen met zakgeld. ;)
Kwil ook liever alsk mn geld ergens aan besteed dat er een resultaat te zien is...van diene tsunami is zeker nog niet alles terug in orde maar je ziet of hoort er bijna niets meer van. (enigste wat ik gehoord heb is dat ze nog geld in overschot hebben voor de komende jaren? :confused: )

jep,
daarom dat ik het jammer vond dat ze dan de normale acties voor boeren in afrika enzo verwaarlozen.

Mazoutjen
21 december 2005, 16:40
En DAT is precies de reden dat dergelijke benefietshows mijn **** mogen kussen.:doc:

Ik loop niet mee met de kudde omdat ik het ganse idee erachter belachelijk vind. Wat ze nodig hebben zullen ze met deze media-aandacht wel krijgen hoor. Geven wij te weinig, dan springt de VN met ons belastingsgeld wel bij.
Benefietshows zijn er om de mensen zich beter te doen voelen, bv's een positiever imago te geven en omdat het goedkope televisie is.

Bij zulke rampen is er NOOIT genoeg geld... Dus waarom mag er bij "ons geld van de VN" :ironic: geen spontane bijdrage geleverd worden? Via TV-shows of niet, een bijdrage is een bijdrage!
En de VRT en VTM dit programma maken omdat het goedkope TV is? Denk het niet, want dit programma KOST alleen maar geld om te maken, terwijl een ander programma zichzelf terug verdiend door reclame en product-placement!
Dit soort benefiet-shows zijn er in de eerste plaats om de mensen te sensibiliseren en aan te sporen om te storten. Wil je geen steun verlenen aan de slachtoffers, kijk dan niet.

Yo-Han
21 december 2005, 16:41
van irrelavantie gesproken, computers van 1000€ grakas van 500€..en mercedessen van 30000€ dan??!!!..ja,computers etc,dat is waar de meeste STUDENTEN hier hard voor gewerkt hebben..of mooi gekregen hebben van mammie en pappie .....eerst moe je op je eigen benen staan eer je eens weet wat voor jezelf EN anderen instaan is!

ComputerVISTA
21 december 2005, 16:42
Er zijn jammergenoeg zo een instanties die niet te betrouwen zijn.

Een voorbeeld van mijn grootmoeder. Die had een zelf ontworpen en gebreeën mee met een hele hoop andere spullen laten ophalen voor een 3de wereld land.

Een een half jaar nadien komt ze per toeval een blanke vrouw die van haar werk komt in brussel tegen met diezelfde trui. Ze kon hem heel goed erkennen aan het kleur en omdat het een eigen ontwerp was :p

Vrij grappig vond ik dat wel en tegelijkertijd triestig!

deyoeri
21 december 2005, 16:42
Bij zulke rampen is er NOOIT genoeg geld... Dus waarom mag er bij "ons geld van de VN" :ironic: geen spontane bijdrage geleverd worden? Via TV-shows of niet, een bijdrage is een bijdrage!
En de VRT en VTM dit programma maken omdat het goedkope TV is? Denk het niet, want dit programma KOST alleen maar geld om te maken, terwijl een ander programma zichzelf terug verdiend door reclame en product-placement!
Dit soort benefiet-shows zijn er in de eerste plaats om de mensen te sensibiliseren en aan te sporen om te storten. Wil je geen steun verlenen aan de slachtoffers, kijk dan niet.

Dat is dan ook wat ik ga doen, ik kijk sowieso al niet naar deze zenders en ben dat nu zeker niet van plan.

FuLcRuM
21 december 2005, 16:52

da's dan weeral iets anders :)

dan krijgde iets in de plaats...

maar gewoon weggeven? no way

Armodon
21 december 2005, 16:55
Waarom nog geven...we hebben al genoeg gegeven langs de belastinge.

Time
21 december 2005, 16:56
Waar zeg ik dat dat niet mag??Ik zeg alleen dat het hypocriet is van iemand die rechtstreeks schenkt om een onrechtstreekse schenker egoïstisch te noemen. Bij de Tsunami heeft elke Belg onrechtstreeks meer dan 10€ geschonken. Waarom zou het dan egoïstisch zijn als je dan zegt dat je al geschonken hebt?

Btw, het geld van de "red Kosovo"-actie is nog altijd niet op...

Mazoutjen
21 december 2005, 16:56

Meent ge da nu?
Als ge der een potje stomme kiekensoep voor krijgt hebde der nen € voor over, maar anders zoude diene zelfden euro nie kunnen missen? :confused:
Compasie, da heb ik met u!!!

Vlaams_front
21 december 2005, 16:59

Kheb geen famillie in pakistan ...

Bubbling Zombie
21 december 2005, 17:00
Van die kippensoep - nog zoiets! Als ik zo eventueel ergens iets kon eten (kben vegetariër) voor't goede doel zou'k 't nog overwegen (spaghettidingens van de chiro, anyone?)... :p

Mazoutjen
21 december 2005, 17:01
Kheb geen famillie in pakistan ...

Aangepast, kging ietsje te ver...

Time
21 december 2005, 17:02
:offtopic: Uw sig en uw naam zeggen veel over u...
Het feit dat jij meteen denkt dat hij achter die uitspraak staat zegt evenveel over u.

Niet op de man spelen. :]

Vlaams_front
21 december 2005, 17:02
Ben blij voor u, want als "fiere Vlaming" zou da nie kunnen é? :ironic:

:offtopic: Uw sig en uw naam zeggen veel over u...

Eigenlijk helemaal niks maar als gij denkt mij te kennen, leuk voor jou knul!:niceone:

Mazoutjen
21 december 2005, 17:04
Eigenlijk helemaal niks maar als gij denkt mij te kennen, leuk voor jou knul!:niceone:

Knul? :eek: Raar om dat van een jonger iemand te moeten horen...

LeSec
21 december 2005, 17:05
Wij schenken aan vrij veel organisaties geld :)
Vooral lokale initiatieven die de armoede in België (idd, in ons eigen land) aanpakken, ma ook buitenlandse dingen, dus ook voor Pakistan wss, de rijken (en dan spreek ik over iedereen hier) zouden zich beter wat inzetten voor de armeren

Vlaams_front
21 december 2005, 17:08
Knul? :eek: Raar om dat van een jonger iemand te moeten horen...

Sja, zulke dingen gebeuren hé. ;)

Vlaams_front
21 december 2005, 17:09

Inderdaad, kippensoep is gewoon jammie. Wa ze mee dieje € doen boeit me ni, ask ma :love: kippensoep:love: heb.

Mazoutjen
21 december 2005, 17:10
Heb mijn vorige post aangepast...
Stonden dingen in die ik feitelijk niet mocht zeggen.
Ging ietsje te veel op in de discutie.
No hard feelings...

FuLcRuM
21 december 2005, 17:11
Meent ge da nu?
Als ge der een potje stomme kiekensoep voor krijgt hebde der nen € voor over, maar anders zoude diene zelfden euro nie kunnen missen? :confused:
Compasie, da heb ik met u!!!

is't waar?

goed voor u dan... Sorry dat ik niet graag mijn geld weggeef...
Ik ben een ware kapitalist, ik steek enkel geld in iets als ik er iets voor krijg, of geld kan winnen...

Is dat spijtig voor mij? Ik respecteer tenminste mensen met een andere mening en ik zeg niet dat ik medelijden met u heb omdat jij wel geld geeft aan iets wat in mijn ogen nutteloos is... Inderdaad, jij bent diegene die medelijden met mij moet hebben...

FuLcRuM
21 december 2005, 17:12
Heb mijn vorige post aangepast...
Stonden dingen in die ik feitelijk niet mocht zeggen.
Ging ietsje te veel op in de discutie.
No hard feelings...

bijna reported... Dus je had geluk :)

LeSec
21 december 2005, 17:18
is't waar?

goed voor u dan... Sorry dat ik niet graag mijn geld weggeef...
Ik ben een ware kapitalist, ik steek enkel geld in iets als ik er iets voor krijg, of geld kan winnen...

Is dat spijtig voor mij? Ik respecteer tenminste mensen met een andere mening en ik zeg niet dat ik medelijden met u heb omdat jij wel geld geeft aan iets wat in mijn ogen nutteloos is... Inderdaad, jij bent diegene die medelijden met mij moet hebben...

Toch zit er enige waarheid in zijn post ze :)
Indien ge werkt, hoeveel verdiende per uur?, Paar eurokes kunde tochwel missen hé man :), en daar krijgde wel degelijks iets voor terug, ten eerste het gevoel dage iets bijgedragen hebt voor het welzijn van die mensen (of de middelen in de juiste handen terechtkomen laat ik hier even in het midden, maar laat ons er van uitgaan dat da dus wel gebeurt).

Ten tweede, ge zorgt er onrechstreeks voor dat ge voor minder vluchtelingen/immigranten die naar onze streken komen moet betalen, want vergeet niet: armoede is een van de belangrijkste oorzaken die immigratie veroorzaken hé :)

Fin ja, kijk wa verder dan uw neus lang is wil ik ma zeggen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook een kapitalist in hart en nieren, maar kapitalisten mogen ook menselijk zijn, en dit is een van de mooiste eigenschappen die een mens kan hebben: solidariteit en broederschap (gij die wat meer hebt, deel het met de rest)

Asserti
21 december 2005, 17:20

dan ben ik liever hypocriet dan dat ik iemand anders NIET help.

en hypocriet ook niet. Maar je kan natuurlijk alles overdrijven. Ik geef nooit iets omdat je anders altijd iets zou moeten geven,anders ben je hypocriet :ironic:

Inderdaad, kippensoep is gewoon jammie. Wa ze mee dieje € doen boeit me ni, ask ma :love: kippensoep:love: heb.

OMG meen je dat nu :doh: twordt tijd dat ge wat realistisch gaat doen. Geld is NIET het belangrijkste in uw leven. Op nen dag gade gij diegene zijn zonder geld, dan hoop ik dat iedereen zo egoïstisch zal zijn gelijjk gij en da gij ergens gaat kunnen liggen wegkrimpen in een gootje.

Over da familie geval, amaj, ik geef minder om mijn familie dan om die mensen daar. MIjn familie kan voor zichzelf zorgen. Dat is gewoon puur emotionele shit. Het gaat hier om het feit dat het allebei mensen zijn. en als mens zou je moreel verplicht moeten zijn om andere mensen te helpen. Maarja, moraal is soms ver (of zelfs niet :angry: ) te zoeken

ComputerVISTA
21 december 2005, 17:23
In ieder geval blijf mijn persoonlijk punt: Ik heb genoeg en kan wat misse, daar hebben ze te weinig en kunnen ze wat gebruiken. Als het geld goed besteed wordt zie ik geen enkel probleem om wat te storten net zoals ik bij zoveel van die doelen doe (waarvan ik van sommige weet dat ze echt goed bedoeld zijn)

Iedereen doet met zijn centen wat hij wilt ze zijn dan ook van die persoon zelf!

Shizzie
21 december 2005, 17:33
Toch zit er enige waarheid in zijn post ze :)
Indien ge werkt, hoeveel verdiende per uur?, Paar eurokes kunde tochwel missen hé man :), en daar krijgde wel degelijks iets voor terug, ten eerste het gevoel dage iets bijgedragen hebt voor het welzijn van die mensen

ik zou geen goed gevoel hebben mocht ik iets geven aan die "mensen".. zo een barbaars land met kernwapens, not a penny!!!!!

ComputerVISTA
21 december 2005, 17:37
ik zou geen goed gevoel hebben mocht ik iets geven aan die "mensen".. zo een barbaars land met kernwapens, not a penny!!!!!

Dus, omdat hun oversten kernwapens zouden maken is heel dat volk barbaars? Vind ik een wel heel grote veralgemening!

Deus ex Machina
21 december 2005, 17:43
De verzuring is nergens zo hoog als op telenet games :)

wtf is verzuring?

Holy Paladin
21 december 2005, 17:45
Dus, omdat hun oversten kernwapens zouden maken is heel dat volk barbaars? Vind ik een wel heel grote veralgemening!
mss als hun volk doodgaat dat ze eens stoppen met kernwapens en zelf proberen te helpen ipv het over te laten aan buitenlandse organisaties?

ComputerVISTA
21 december 2005, 17:51
mss als hun volk doodgaat dat ze eens stoppen met kernwapens en zelf proberen te helpen ipv het over te laten aan buitenlandse organisaties?

Ja maar ondertussen blijf hun bevolking wel zitetn gelijk ze nu zitten, vind jij dat gerechtvaardigd? Ik alvast niet! 't Is immers niet hun fout he.

Vlaams_front
21 december 2005, 17:55
OMG meen je dat nu :doh: twordt tijd dat ge wat realistisch gaat doen. Geld is NIET het belangrijkste in uw leven. Op nen dag gade gij diegene zijn zonder geld, dan hoop ik dat iedereen zo egoïstisch zal zijn gelijjk gij en da gij ergens gaat kunnen liggen wegkrimpen in een gootje.

Over da familie geval, amaj, ik geef minder om mijn familie dan om die mensen daar. MIjn familie kan voor zichzelf zorgen. Dat is gewoon puur emotionele shit. Het gaat hier om het feit dat het allebei mensen zijn. en als mens zou je moreel verplicht moeten zijn om andere mensen te helpen. Maarja, moraal is soms ver (of zelfs niet :angry: ) te zoeken

1) Jawel, khou van soep. En héél zeker van kippensoep, das gewoon één van de beste soepen die er zijn. Nen euro voor zo'n kommeke is zékers ni teveel. As ze tenminste degelijk is gemaakt want anders moetek ze ni hebbe.

2) Ja ik ni. Ik geef om mn familie ma helemaal geen reet om die mensen ginder. :crazy:

[deleted]
21 december 2005, 18:00
[deleted]

Holy Paladin
21 december 2005, 18:00
Ja maar ondertussen blijf hun bevolking wel zitetn gelijk ze nu zitten, vind jij dat gerechtvaardigd? Ik alvast niet! 't Is immers niet hun fout he.
alst gaat over ontwikkelingshulp dan is iedereen akkoord dat we moeten stoppen met geld geven zodat ze zichzelf kunnen behelpen, maar dan blijft de bevolking ook zitten he

nu, vind ik dat gerechtvaardigd? nee, de reden dat ik niks geeft is veel simpeler dan dit (vorige post - edit: men post daarvoor), dit is gewoon wat stof tot nadenken

Fredo
21 december 2005, 18:02

van welk kloteland komde gij eigenlijk?

FuLcRuM
21 december 2005, 18:03

Ehr... Het gaat hem niet over da geld, het gaat hem over iets in de plaats ervoor te krijgen... Ik krijg geen warm gevoel van barmhartigheid als ik € 50 ga storten op een rekening "help pakistan". Ik ga eerder een gevoel hebben van, shit, €50 verspild.

Als de mensen van het Rode Kruis hier aan de lichten staan met stickers dan koop ik er steevast, ik zie ook wat het RK doet...

Als ik op een dag zonder geld zit dan is dat mijn eigen fout en dan moet ik daar maar ook voor boeten, maar wacht... Sociale Zekerheid! Jeuj, eindelijk kan ik dan eens profteren waar ik mijn hele leven voor heb betaald :)

Kijk hoe het die mensen daar vergaat kan mij echt geen reet schelen... Ik heb het goed, ik ben blij dat ik het goed heb.
Ik heb geen nood om mijn welvarendheid te delen met mensen 5000 kilometer hier vandaan.
Ik heb geen nood om met de massa mee te lopen en te betalen wanneer ze het zeggen op de kleine kijkkast.

Ik stort ieder jaar voor het Rode Kruis en Broederlijk delen...
Ben ik nu een onmens? Voor sommigen misschien nog altijd.

Voor je een huis bouwt moet je goede funderingen hebben, wel, zorg dat hier alle armoede weg is, ga dan in iets anders investeren.

Voor mij is het een kwestie van prioriteiten.
En ja, een landgenoot (vlaming, waal, turk, marrokaan, geel, groen, zwart...) heeft voorrang.
Waarom? Héél simpel: ik voel me meer verbonden aan hen dan aan een Pakistaan...

Mazoutjen
21 december 2005, 18:06
1) Jawel, khou van soep. En héél zeker van kippensoep, das gewoon één van de beste soepen die er zijn. Nen euro voor zo'n kommeke is zékers ni teveel. As ze tenminste degelijk is gemaakt want anders moetek ze ni hebbe.

2) Ja ik ni. Ik geef om mn familie ma helemaal geen reet om die mensen ginder. :crazy:

:ironic: :ironic: :ironic: Geen commentaar nodig bij zulke onzin

Vlaams_front
21 december 2005, 18:07

Lol de meeloper zal het eens zeggen...

"Ooh ze zeggen dat ik moet storten, ja dan zalk maar hypocriet doen en doen alsof ik er iets om geef"...

Echt geef je er werkelijk iets om? Zoja, respecteer dan mijn mening als ik zeg dat ik er NIETS om geef. Moet ik doen alsof mischien?

FuLcRuM
21 december 2005, 18:07

Waarom geef je hem dan?

En ik moet zeggen, zo onzinnig is het niet.
Het is zijn mening, respecteer die dan...

Mazoutjen
21 december 2005, 18:11
Lol de meeloper zal het eens zeggen...

"Ooh ze zeggen dat ik moet storten, ja dan zalk maar hypocriet doen en doen alsof ik er iets om geef"...

Echt geef je er werkelijk iets om? Zoja, respecteer dan mijn mening als ik zeg dat ik er NIETS om geef. Moet ik doen alsof mischien?

Damn, ik een meeloper? Dacht het niet, als je op de poll ziet hoeveel mensen bereid zijn iets te doneren (net als ik) en welke mensen niets willen doneren (net als jij)!?

I rest my case

Fraggie
21 december 2005, 18:11
Moest ik dan toch al iets geven, zou het niet teveel zijn (SMS ofzo) en 1 SMS maakt geen verschil. Als ik dit met een groep zou den, en weten dat ook mijn SMS iets uit haalt, dan mss wel.

Vlaams_front
21 december 2005, 18:12
Damn, ik een meeloper? Dacht het niet, als je op de poll ziet hoeveel mensen bereid zijn iets te doneren (net als ik) en welke mensen niets willen doneren (net als jij)!?

I rest my case

Ik heb het niet over de poll. Kheb het over real life. Via tv en radio en dergelijke proberen ze je een schuldgevoel te geven en je bena te verplichten om geld te storten. Veel mensen doen mee om toch maar te kunne zegge daze gestort hebbe zoda het niet "slecht" overkomt.

FuLcRuM
21 december 2005, 18:13

I rest my case

Stel jij deze vraag eens aan jezelf:

was die massale oproep er op tv niet geweest etc... Zou jij iets gegeven hebben?

daFour
21 december 2005, 18:14
nope never

ComputerVISTA
21 december 2005, 18:16

was die massale oproep er op tv niet geweest etc... Zou jij iets gegeven hebben?

Ik in elk geval wel!

Mazoutjen
21 december 2005, 18:16

Zeker en vast! TV-show of niet...

Destroyer
21 december 2005, 18:20
wtf is verzuring?

daar kunde een boek over schrijven denk ik:p
het feit dat iedereen enkel nog om zichzelf en/of zijn familie geeft,
de rest kan allemaal de pot op, om het zo te zeggen
het feit dat niemand elkaar nog wil helpen, niets voor niets, alles moet opbrengen,...

das allemaal verzuring vd maatschappij

Tae
21 december 2005, 18:22
Ik geef geen € aan die mensen.

Ik zou liever mijn eigen volk eerst uit de nood helpen dan een wild vreemd volk dat zelfs niet kan rekenen op hun eigen volk.

Onder de Vlaamse(Belgische) bevolking zitten nog sukkelaars genoeg die niet kunnen rond komen of gewoon in de kou liggen te slapen onder een brug deze winter.

Eerst eigen volk dan zal ik er misschien eens over nadenken om een paar € te storten voor andere landen.

Crashtestdummy
ik geef mijn geld liever aan een goei pint, daar hebbek tenminste genieten van

Schol!

deyoeri

Leer meningen respecteren.

En idd, moest die tv spot en al die zever er niet geweest zijn...er zouden heel wat minder storters zijn. Waaronder jij.

Asserti
21 december 2005, 18:26
eerst eigen volk...

Ok, geef jij dan wat geld aan poverello?

Mazoutjen
21 december 2005, 18:27
Leer meningen respecteren.

En idd, moest die tv spot en al die zever er niet geweest zijn...er zouden heel wat minder storters zijn. Waaronder jij.

Ge hebt gelijk:ironic: ik ben een meeloper... geen spot, ik niet sorten!
Manmanman, ik begin mij hier meer en meer te amuseren.

Brainwashed bij VB?

deyoeri
21 december 2005, 18:28
eerst eigen volk...

Geen geld, wel afgedankte kledij die nog in redelijke goede staat is maar te klein over het algemeen, of er een beetje haveloos uitziet. Ook heb ik dit jaar een paar conserven naar school gedaan waar een inzamelactie was ten voordele van.

FuLcRuM
21 december 2005, 18:32
Geen geld, wel afgedankte kledij die nog in redelijke goede staat is maar te klein over het algemeen, of er een beetje haveloos uitziet. Ook heb ik dit jaar een paar conserven naar school gedaan waar een inzamelactie was ten voordele van.

inderdaad...

Ik geloof ook meer in zulke dingen dan in gewoon blindweg geld storten...

Poverello bijvoorbeeld doet ook zo van die acties...

Toch wel raar dat niemand op mijn lange post reageert... zou ik gelijk kunnen hebben?

Asserti
21 december 2005, 18:59
Ehr... Het gaat hem niet over da geld, het gaat hem over iets in de plaats ervoor te krijgen... Ik krijg geen warm gevoel van barmhartigheid als ik € 50 ga storten op een rekening "help pakistan". Ik ga eerder een gevoel hebben van, shit, €50 verspild.
Moet jij voor alles dat je doet iets terug krijgen? Doe je echt niets "zomaar" voor iemand anders? Dit is wat men noemt de verzuring van de maatschappij. Zo egoïstisch ingesteld als iet. Als ze later het grote geld kunnen verdienen door 500 man werkloos te maken gaan ze der ook nie meer achter kijken, zolang IK er maar iets voor in de plaats krijg. (FYI: egoïsme is nog altijd iets met een negatieve bijklank, dit is niet positief op te vatten)

Als de mensen van het Rode Kruis hier aan de lichten staan met stickers dan koop ik er steevast, ik zie ook wat het RK doet...
moet je echt eerst zien wat iemand doet voor je er in gelooft? niet verwonderlijk dat je geen geld wilt geven. Als je geen vertrouwen kunt stellen in hulporganisaties, dan vraag ik me af wie er vertrouwen in jou durft steken
Als ik op een dag zonder geld zit dan is dat mijn eigen fout en dan moet ik daar maar ook voor boeten, maar wacht... Sociale Zekerheid! Jeuj, eindelijk kan ik dan eens profteren waar ik mijn hele leven voor heb betaald :)
Dat je mensen die van de sociale zekerheid leven nog altijd als "profiteurs" aanschouwt zegt ook veel over je. Doe eens je ogen open, en kom eens uit je villawijk
Kijk hoe het die mensen daar vergaat kan mij echt geen reet schelen... Ik heb het goed, ik ben blij dat ik het goed heb.
Ik heb geen nood om mijn welvarendheid te delen met mensen 5000 kilometer hier vandaan.
Ik heb geen nood om met de massa mee te lopen en te betalen wanneer ze het zeggen op de kleine kijkkast.
dit slaagt ook op niets. Woa, er zijn mensen die storten omdat ze worden wakkergeschud! oh! dan moet ik zeker bewijzen dat ik nuchter ben en vooral niet storten! wat ben ik toch slim!
of niet?
Ik stort ieder jaar voor het Rode Kruis en Broederlijk delen...
Ben ik nu een onmens? Voor sommigen misschien nog altijd.

Voor je een huis bouwt moet je goede funderingen hebben, wel, zorg dat hier alle armoede weg is, ga dan in iets anders investeren.

Voor mij is het een kwestie van prioriteiten.
En ja, een landgenoot (vlaming, waal, turk, marrokaan, geel, groen, zwart...) heeft voorrang.
Waarom? Héél simpel: ik voel me meer verbonden aan hen dan aan een Pakistaan...

en nu ga ik werk voor school doen :angry:

Vlaams_front
21 december 2005, 19:01
eerst eigen volk...

Absoluut, eigen volk eerst.

Tweak37
21 december 2005, 19:06
inderdaad...

Ik geloof ook meer in zulke dingen dan in gewoon blindweg geld storten...

Poverello bijvoorbeeld doet ook zo van die acties...

Toch wel raar dat niemand op mijn lange post reageert... zou ik gelijk kunnen hebben?

Gelijk? Het is gewoon jou mening, en wij moeten die respecteren, maar jij moet natuurlijk ook de mening respecteren van de mensen die wel storten.

Daarom vind ik dit een dwaze thread, dit levert niets op, niemand heeft hier boodschap aan, enkel over en weer geflame. Er is geen inhoudelijke discussie...

Dus sluiten die handel!

FuLcRuM
21 december 2005, 19:06
Moet jij voor alles dat je doet iets terug krijgen? Doe je echt niets "zomaar" voor iemand anders? Dit is wat men noemt de verzuring van de maatschappij. Zo egoïstisch ingesteld als iet. Als ze later het grote geld kunnen verdienen door 500 man werkloos te maken gaan ze der ook nie meer achter kijken, zolang IK er maar iets voor in de plaats krijg. (FYI: egoïsme is nog altijd iets met een negatieve bijklank, dit is niet positief op te vatten)

Ik doe wel dingen zomaar voor mensen. Mensen die mij nauw aan het hart liggen bijvoorbeeld... Maar ik ga me niet inzetten voor iemand die ik niet ken en zover van mij woont... Noem het dan verzuring... Het is mijn ingesteldheid en mening...

Wat je daar zegt over dat bedrijf van 500 mensen. Mja, soms moet je hard zijn en doen wat er moet gebeuren...

moet je echt eerst zien wat iemand doet voor je er in gelooft? niet verwonderlijk dat je geen geld wilt geven. Als je geen vertrouwen kunt stellen in hulporganisaties, dan vraag ik me af wie er vertrouwen in jou durft steken

Je zou je beter afvragen hoe het komt dat ik daar geen vertrouwen in kan stellen. Is dat niet eerder schrijnend? Je hoort het vaak genoeg van gesjoemel... Dus inderdaad, ik zie liever eerst waar een organisatie zich mee bezig zal houden met min geld... Sorry dat ik liever geld geef aan iets dat effectief is dan aan een organisatie waar het geld toch maar verdwijnt ofzo..

Als ik op een dag zonder geld zit dan is dat mijn eigen fout en dan moet ik daar maar ook voor boeten, maar wacht... Sociale Zekerheid! Jeuj, eindelijk kan ik dan eens profteren waar ik mijn hele leven voor heb betaald
Dat je mensen die van de sociale zekerheid leven nog altijd als "profiteurs" aanschouwt zegt ook veel over je. Doe eens je ogen open, en kom eens uit je villawijk

Hier begrijp je mij gewoon verkeerd. Mensen die van een sociale uitkering leven zijn geen profiteurs. Ik bedoelde dat ik dan kan genieten van hetgeen waar ik voor betaal... Profiteren was een slecht gekozen woord...

Laten we nu verderdoen in vrede ;)

FuLcRuM
21 december 2005, 19:10
Gelijk? Het is gewoon jou mening, en wij moeten die respecteren, maar jij moet natuurlijk ook de mening respecteren van de mensen die wel storten.

Daarom vind ik dit een dwaze thread, dit levert niets op, niemand heeft hier boodschap aan, enkel over en weer geflame. Er is geen inhoudelijke discussie...

Dus sluiten die handel!

as i said: alle respect voor mensen die het wel doen :)
and as said: ik heb gewoon iets tegen blind geld storten, dan is de kippensoep actie beter :d

Shizzie
21 december 2005, 19:31
Ik ben geen liefdadigheidsinstelling, ik betaal al voldoende belastingen waarvan een deel toch naar die duistere landen gaat..

Hier in Belgie zijn er ook genoeg armen en mindervaliden die EERST geholpen moeten worden.

EIGEN VOLK EERST all the way!

Kipp^Smith
21 december 2005, 19:32
Wat een godgeklaagde klotepeiling?!

Het zou bést kunnen dat de regering weinig geeft om het volk, maar als wij ze niet helpen zijn we geen haar beter.

Shizzie
21 december 2005, 19:39
Wat een godgeklaagde klotepeiling?!

Als het resultaat u niet meevalt is het niet noodzakelijk een klotepeiling ;)

roslar
21 december 2005, 19:46
De vlaamse overheid heeft geschonken en de federale ook dus moet het ik al twee keer gegeven. :love:

Kipp^Smith
21 december 2005, 19:47
Ik ben geen liefdadigheidsinstelling, ik betaal al voldoende belastingen waarvan een deel toch naar die duisteren landen gaat..

Hier in Belgie zijn er ook genoeg armen en mindervaliden die EERST geholpen moeten worden.

Zei de Rus? Hoe kan een immigrant nu zo denken?

Wat betreft uw origine: gij behoort nog ineens niet tot uw zogenaamd 'eigen volk'?

(Wat ik niet erg vind, ik wijs enkel op hypocrisie.)

Edit: ik vind het een klotepeiling.

Bubbling Zombie
21 december 2005, 19:48
Hoeveel mensen gaan er morgen naar school in een grote stad en lopen de bedelaars voorbij zonder ze een blik te gunnen?

Asserti
21 december 2005, 19:54
Hoeveel mensen gaan er morgen naar school in een grote stad en lopen de bedelaars voorbij zonder ze een blik te gunnen?

ja! eigen stand eerst natuurlijk :doh:

Ik ben geen liefdadigheidsinstelling, ik betaal al voldoende belastingen waarvan een deel toch naar die duistere landen gaat..

nogmaals, schenk jij geld aan poverello?

Dieleman_F
21 december 2005, 20:07

Inderdaad, omdat er hier in belgie voldoende vangnet is, dat het bij velen door zichzelf is.
oja, de mensen die hier zitten te schreeuwen voor eigen volk eerst te helpen, willen waarschijnlijk wel belgie splitsen omdat die walen op hun kosten leven. :applause:

deyoeri
21 december 2005, 20:09
oja, de mensen die hier zitten te schreeuwen voor eigen volk eerst te helpen, willen waarschijnlijk wel belgie splitsen omdat die walen op hun kosten leven. :applause:

Deels wel ja.

dJeez
21 december 2005, 20:22
Niets gestort, net zoals bij de Tsunami craze. Ik geef nl. liever iets aan een project dat ik kan opvolgen, zoals de VZW van een ex-collega - die momenteel een schooltje bouwt in Ghana. Daar iets voor doen (zowel technisch ondersteunend als financieel) geeft mij een veel beter gevoel dan zomaar iets op een rekening storten omwille van 1 of ander aangepraat schuldgevoel.

LeSec
21 december 2005, 20:52

Tzijn ook mensen die da niet doen, ik heb namelijk een "tuut"hekel aan klein geld, dus paar centen geef ik die mensen wel, en die zijn daar altijd enorm dankbaar om, en ja dat geeft mij persoonlijk een goed gevoel ja :)

Het feit alleen al dat ik afstand kan doen van puur materiële dingen is voor mij al genoeg, pas op ik was vroeger ook zo hoor :) kzou er ook nooit iets aan gegeven hebben, maar met het ouder worden is da gelukkig veranderd...
Khoop da sommigen hier ook nog in die positieve zin veranderen.

Velen onder ons (vooral door onze levenstandaard dan) beseffen veel te weinig hoeveel geluk wij infeite hebben, voor het zelfde geld waren we ergens anders geboren hé (en ja ik weet dat het nu niet zo is, ma das een verkeerde denkwijze imo) dan hadden we ook graag wat geld toegeworpen gekregen.

Le moi d'abord da telt er enkel tegenwoordig,we zijn er wel allemaal over eens dat armoede uit de wereld wegmoet, maar er mee helpen? No way! Tzal wel iemand anders doen! :ironic:

Fin ja, ook enkel maar mijn visie op heel het gebeuren, en het valt me hier weer op dat oudere mensen (boven de 20 dan) een veel volwassenere houding aannemen tegenover deze problematiek. Toeval? I think not.

Vlaams_front
21 december 2005, 21:00
Inderdaad, omdat er hier in belgie voldoende vangnet is, dat het bij velen door zichzelf is.

Men zegt ook "eigen VOLK eerst"...

Walen en vlamingen zijn twee verschillende volkeren...

Dieleman_F
21 december 2005, 21:03
dacht ik het niet :p

als jij echt echt verschillen als volk kan vinden ( en dan heb ik het op wetenschappelijk vlak), geef hier eens.

Vlaams_front
21 december 2005, 21:05
dacht ik het niet :p

als jij echt echt verschillen als volk kan vinden ( en dan heb ik het op wetenschappelijk vlak), geef hier eens.

Jah, een volk word niet enkel wetenschappelijk gedefinieerd weetwel ...

Nuja, kheb geen zin om hier serieus off-topic te gaan dus as ge der over wilt "discusieren" moete maar een pm sturen, dan zalk daar wel op antwoorden.

Greets.

Dieleman_F
21 december 2005, 21:11
daar zal ik me niet mee bezighouden,
betere dingen te doen. :p

en van dat boven de 20 zijn, weer zelfverklaarde wijsheid?

Vlaams_front
21 december 2005, 21:13
daar zal ik me niet mee bezighouden,
betere dingen te doen. :p

en van dat boven de 20 zijn, weer zelfverklaarde wijsheid?

Boven de 20? :crazy:

|) ][ |V| ][
21 december 2005, 21:18
Ik geef niks, ik geef nooit aan zo'n dingen, ik kan het geld zelf goed genoeg gebruiken, en kom nu nie af met "voor die 5 euro", als je aan alle liefdadigheidsinstellingen 5 euro geeft benje ook een maandloon kwijt per jaar. Dus is het simpelste aan niemand iets te geven :)

Yo-Han
21 december 2005, 21:23
Niets gestort, net zoals bij de Tsunami craze. Ik geef nl. liever iets aan een project dat ik kan opvolgen, zoals de VZW van een ex-collega - die momenteel een schooltje bouwt in Ghana. Daar iets voor doen (zowel technisch ondersteunend als financieel) geeft mij een veel beter gevoel dan zomaar iets op een rekening storten omwille van 1 of ander aangepraat schuldgevoel.

:)

zolang multinationals en regeringen niet veranderen van mentaliteit, kan de enkeling zich hees roepen,niets baat dan omdat die groten het laatste woord hebben op wereldvlak..de krachten bundelen of nu net iets nuttig en enorm doelgericht doen is altijd mooi,soms beter dan gewoon maar geld storten op een rekening vanwaar je niet eens weet waar ze uitkomt ...om dan bij uw vette kerstkalkoen te kunnen zeggen..ik heb mijn ding gedaan, laat me nu zuipen en eten

Tweak37
21 december 2005, 21:28
[ |V| ][']Ik geef niks, ik geef nooit aan zo'n dingen, ik kan het geld zelf goed genoeg gebruiken, en kom nu nie af met "voor die 5 euro", als je aan alle liefdadigheidsinstellingen 5 euro geeft benje ook een maandloon kwijt per jaar. Dus is het simpelste aan niemand iets te geven :)

grappig argument...

Vlaams_front
21 december 2005, 21:29
grappig argument...

Waarom?

Gentille
21 december 2005, 21:31
Dat er er mensen zijn die niets geven ok dat is hun keuze, maar ik stel me toch wel eff in de plaats van die mensen in Pakistan, in enkele seconden alles kwijt wat je hebt. Ik denk dat de gene die hier komen zeggen van "ik heb totaal geen voeling met wat daar gebeurd" de eerste zouden zijn om moord en brand te schreeuwen als hun luxeleventje plots overhoop gehaalt word en ze in de koude mogen slapen, dan zouden de inzamelacties niet vlug genoeg kunnen komen.

Vlaams_front
21 december 2005, 21:40
Dat er er mensen zijn die niets geven ok dat is hun keuze, maar ik stel me toch wel eff in de plaats van die mensen in Pakistan, in enkele seconden alles kwijt wat je hebt. Ik denk dat de gene die hier komen zeggen van "ik heb totaal geen voeling met wat daar gebeurd" de eerste zouden zijn om moord en brand te schreeuwen als hun luxeleventje plots overhoop gehaalt word en ze in de koude mogen slapen, dan zouden de inzamelacties niet vlug genoeg kunnen komen.

100% gelijk, maar daarom ga ik er geen geld aan geven...

Je herhaalt nogmaals wat al 35 keer gezegd is.

|) ][ |V| ][
21 december 2005, 21:41
grappig argument...
jouw argument verpulvert het mijne uiteraard

Blood_Raven
21 december 2005, 21:46
Word.

Persoonlijk zeg ik humanitaire hulp is nodig.
Maar wie behandel je eerst?

-De dakloze in je eigen land?
-De 1 op 16 depressieve mensen in België?
-Pakistan?
-De slachtoffers van Katrina?

Ik weet niet wie jullie zouden verkiezen te helpen maar de keuze is bij mij al lang gemaakt.

deyoeri
21 december 2005, 21:51
Word.

Persoonlijk zeg ik humanitaire hulp is nodig.
Maar wie behandel je eerst?

-De dakloze in je eigen land?
-De 1 op 16 depressieve mensen in België?
-Pakistan?
-De slachtoffers van Katrina?

Ik weet niet wie jullie zouden verkiezen te helpen maar de keuze is bij mij al lang gemaakt.

De dakloze in eigen land.

Toto2000
21 december 2005, 22:02
Vandaag nog iets gelezen in HLN, commentaar van een lezer op die liefdadigheid, die man heeft zelf een zware operatie achter de rug, krijgt kleine terugbetaling, maar heeft het nu moeilijk met rond te komen, zeker in deze kerstperiode. Zoiets vind ik erger dan dat gedoe in Pakistan

die man die die zware operatie achter de rug heeft zal deze winter niet sterven van de kou of moet "s nachts niet onder de blote hemel slapen.hij komt nu moeilijk rond,maar dat is nog altijd beter dan NIET rondkomen zoals de meesten in pakistan.

Vlaams_front
21 december 2005, 22:02
Idd, en de genocides in Afrika laten ze maar links liggen. Dan beter niks geven. :unsure:

Afrika heb ik vorig jaar al gesteund. :p

1€ voor ne grote zak popcorn van broederlijk delen. ;)

GTM
21 december 2005, 22:03
die man die die zware operatie achter de rug heeft zal deze winter niet sterven van de kou of moet "s nachts niet onder de blote hemel slapen.hij komt nu moeilijk rond,maar dat is nog altijd beter dan NIET rondkomen zoals de meesten in pakistan.

En net daarom moeten de Belgen de Belgen proberen te helpen, en de Pakistani's (of de buurlanden van Pakistan) de Pakistani's.

Dan komt iedereen rond.

GTM
21 december 2005, 22:04
Afrika heb ik vorig jaar al gesteund. :p

1€ voor ne grote zak popcorn van broederlijk delen. ;)

Zo'n dinge doe ik ook wel. Assek toch popcorn moet hemme, kannek evegoe popcorn kope waarmeek zo'n vzw's ondersteun.

Blood_Raven
21 december 2005, 22:04
Ik wenste dat er morgen een bliksem op uw kot terecht kwam en uw kot afbrande... Zijt gij ook alles op paar seconden kwijt, en gaat ge ook staan roepen dat ge geholpen wilt worden...
Edit: Kijk NU eens naar één of VTM, uw mening zal snel veranderen!!!

Er zijn genoeg die in de kou staan dicht bij huis en NIET geholpen worden. Dit is nu eenmaal een feit. Zo zijn er ook genoeg mensen in de wereld die NIET geholpen worden.
Dat jij je prioriteit bij Pakistan legt kan ik begrijpen.
Dat iemand anders zijn prioriteiten anders legt is ook te begrijpen.

Persoonlijk vind ik het positief dat er nog mensen zijn die zelf hun prioriteiten en oplossingen voor zichzelf opstellen in plaats de hedendaagse populaire media te volgen.
En kom nu niet af met het fsck egoïstische 'eigen volk eerst pricipe', het gaat hier niet om uw eigen reet er goed vanaf te laten komen.
Het gaat hier nog altijd over het steunen van kanslozen.
Als iemand liever investeert in zijn maatschappij op te bouwen kan ik daar alle volle begrip voor opbrengen, evenals iemand die bijvoorbeeld arme negers in Afrika kansen geeft.

Dat is in mijn opinie het voordeel van het stellen van eigen prioriteiten.
Iedereen stelt andere prioriteiten en hierdoor kunnen er verschillende en meerdere groepen of doelen geholpen worden.

Ik kijk liever naar één btw.

Vlaams_front
21 december 2005, 22:06
Zo'n dinge doe ik ook wel. Assek toch popcorn moet hemme, kannek evegoe popcorn kope waarmeek zo'n vzw's ondersteun.

Mja het was tijdes de les godsdienst dusja... :p

Toto2000
21 december 2005, 22:09
vraag aan degenen die zitten te verkondigen dat ze liever de dakloze in belgie helpen dan een ander mens duizenden kilometers hiervandaan zou ik het volgende willen vragen:

"Als jullie toch de dakloze in belgie liever helpen,dan ga ik er van uit dat jullie onlangs geld gestort hebben of goederen gebracht naar het daklozencentrum"?

dacht het wel....

GTM
21 december 2005, 22:10
Mja het was tijdes de les godsdienst dusja... :p

:crazy:
Bij mij was gewoon een actie buiten aan de cinema. Die hadde natuurlijk echt wel een droomplaats daar. En de popcorn was nog goedkoper as die van de cinema zelf ook (en lekkerder, en meer).:D

Blood_Raven
21 december 2005, 22:11
vraag aan degenen die zitten te verkondigen dat ze liever de dakloze in belgie helpen dan een ander mens duizenden kilometers hiervandaan zou ik het volgende willen vragen:

"Als jullie toch de dakloze in belgie liever helpen,dan ga ik er van uit dat jullie onlangs geld gestort hebben of goederen gebracht naar het daklozencentrum"?

dacht het wel....
't Is toch wel dakik geef zunne.
Zelf zo dat vrienden zitte te spotten da ze dien niets gegeven zouden hebben.

Maar weet ge spijtig genoeg gaat dat geld meestal altijd op aan drank.

GTM
21 december 2005, 22:11

dacht het wel....

Had jij gestort voor pakistan als er geen acties waren, of geen media-coverage?

dacht het wel....

Als er zo'n acties zijn, waarbij ze dingen verkopen voor het goede doel, kopek het meestal (als ik er iets mee kan aanvangen natuurlijk).
En de daklozen krant koop ik soms ook als ze er mee komen aanzetten.

Vlaams_front
21 december 2005, 22:12

dacht het wel....

Nope. Ik geef enkel geld aan iets waar ik me iets van aantrek. Als een maat me geld vraagt ofzo geef ik da. Voor de rest geef ik niks weg aan niemand.

Voor niks gaat de zon op ...

Toto2000
21 december 2005, 22:15
Had jij gestort voor pakistan als er geen acties waren, of geen media-coverage?

dacht het wel....

Als er zo'n acties zijn, waarbij ze dingen verkopen voor het goede doel, kopek het meestal (als ik er iets mee kan aanvangen natuurlijk).
En de daklozen krant koop ik soms ook als ze er mee komen aanzetten.

ik ga er geen geheim van maken dat ik met AzG een domicilieringsopdracht heb waardoor ik elke maand 50€ aan hen geef.

50€ per maand is niet iets dat ik zal voelen in mijn portemonnee en ik weet dat het geld goed besteed wordt.

ik ben opgevoed met het idee dat men een mens in nood altijd moet helpen ongeacht de kleur,nationaliteit,religie.Jij niet?

FuLcRuM
21 december 2005, 22:16
Ik wenste dat er morgen een bliksem op uw kot terecht kwam en uw kot afbrande... Zijt gij ook alles op paar seconden kwijt, en gaat ge ook staan roepen dat ge geholpen wilt worden...
Is net hetzelfde, die mensen daar vroegen ook niet achter die miserie, maar hebben ze toch op hun dak.
Maar ja, het is wat veel gevraagd zeker, aan een gast van 18 jaar die België wil splitsen om zoiets te begrijpen :confused:

Edit: Kijk NU eens naar één of VTM, uw mening zal snel veranderen!!!

reported btw

Blood_Raven
21 december 2005, 22:18
ik ben opgevoed met het idee dat men een mens in nood altijd moet helpen ongeacht de kleur,nationaliteit,religie.Jij niet?
Ik ook, maar wat als ik nu eens meer mensen rondom mij tegenkom in nood dan iemand ver?
Persoonlijk geef ik relatief weinig aangezien ik niet werk, ik heb maar een mager budget waarmee ik mijn middageten en vrijdagavondjes moet mee betalen.

Meestal doet zich dit voor in vormen van fair trade chips(die je overigens kunt krijgen in de automaat bij ons op school) of 'spare change' aan daklozen.
't Is nu nie dat ik alleen iets doe voor de daklozen hier.
Gewoon soms eens. 'When I feel like it'. (m.a.w. als ik het zelf niet te veel moeite heb met mijn eigen leven te leiden)

PolletPoulet
21 december 2005, 22:19
ik vraag mij bij zo'n acties af waar die miljarden van vorig jaar naartoe zijn..

Blood_Raven
21 december 2005, 22:23
ik vraag mij bij zo'n acties af waar die miljarden van vorig jaar naartoe zijn..
Een 'deeltje' blijft offcourse plakken aan de 'pollen' tijdens het overbrengen van de goederen naar den boot of de vlieger.

Tweak37
21 december 2005, 22:58
Een 'deeltje' blijft offcourse plakken aan de 'pollen' tijdens het overbrengen van de goederen naar den boot of de vlieger.

bron?

en van da poen is nog heel wat over, voor de heropbouwing van de regio, was pas is op tv wa ze allemaal met het geld hadde gedaan en nog gingen doen...

m***
21 december 2005, 22:58
wat ik me afvraag, die volkeren leven daar al honderden jaren. ge gaat mij nu niet zeggen dat het de eerste keer is dat er daar een aardbeving is, dus wat deden die mensen vroeger? voor de media ons probeerde met een schuldgevoel op te zadelen om ons toch maar iets te laten storten. in het nieuw spraken ze ook met een pakistaan: die wilde zijn dorp niet verlaten omdat hij zijn beesten niet kon achterlaten, als die beesten wel tegen de koude kunnen, waarom kunnen de mensen dat dan niet?
trouwens, als ge die huizen daar zag denk ik niet dat die veel beschutting boden tegen de kou.

Blood_Raven
21 december 2005, 23:01
bron?
Je weet toch dat als men kan sjoemelen dat nu eenmaal gebeurt.
Welk geld denk je nu dat ideaal is om mee te sjoemelen?
Er zijn altijd wel wat immorele eikels die maar al te graag munt slagen uit 't een of 't ander.

Enfin soit is mor een 'beetje' irrelevant dit even terzijde voordat de boel offtopic gaat.

multavici
21 december 2005, 23:01
Soms ben ik beschaamd om hier in Vlaanderen te wonen. De meeste mensen in Afrika die misschien geen honderdste verdienen van wat u verdient, gaan toch meer geneigd zijn andere mensen te helpen.

pijn is pijn, koude is koude, dood is dood, dat geldt voor alle mensen over de hele wereld.
Ik vind dat als je door een ietsiepietsie klein beetje van je eigen luxe, die je totaal niet "nodig" hebt (je zou het zelf decadentie kunnen noemen als je wat
afstand neem), af te staan, andere mensen kunt redden, dat het je verdomde plicht is als mens om dat te doen. Als een klein kind in het water valt in een rivier zal ik die ook proberen te redden al ken ik dat kind totaal niet, en ongeacht de afkomst van dat kind. Voor mij moeten mensen blijven "samen"leven, dwz andere mensen die in nood zijn helpen. Een hyperindividualistische samenleving waarbij je gewoon doorloopt al een kind sterft is voor mij de ultieme nachtmerrie.

En voor mij moet je nu niet ineens geld geven aan Pakistan maar je moet wel mensen helpen die het nodig hebben, hier of elders.

Ach, die televisie-inzamelacties, je kan daar principieel tegen zijn, maar als je levens red ben ik toch liever pragmatischer. Trouwens mensen die al geld geven zullen zich totaal niet genoodzaakt voelen om daar geld aan te geven, sommige mensen die nog niet geven wel, en dat is goed imo. Mensen mogen voor hun verantwoordelijkheden als mens geplaatst worden.

multavici
21 december 2005, 23:06
Dat heet een beetje kritsich zijn.

lol Wat ben jij kritisch, wat een argumentatie toch.

Als er een sector is waar er weinig wordt gesjoemeld zal het wel de sector van de ngo's zijn (Daarmee bedoel ik wel binnne de ngo's zelf). Die mensen binnen de ngo's doen er alles aan om andere mensen te helpen en jij gaat een beetje zeggen dat ze sjoemelen zonder enig bewijs te geven.

Shizzie
21 december 2005, 23:07
wat eej naieve reactie multavici..
wacht maar tot je gaat werken ;)

Inspector Monkfish
21 december 2005, 23:07
En voor mij moet je nu niet ineens geld geven aan Pakistan maar je moet wel mensen helpen die het nodig hebben, hier of elders.

Objectieve vraag: Waarom?

messiah´
21 december 2005, 23:08
Nope, mijn jaarlijks budget voor donaties is op. Overlaatst nog maar een donatie gedaan aan de Wikimedia foundation.

m***
21 december 2005, 23:13

ge moet het anders zien: alles wat een mens doet, doet hij voor zichzelf. als jij iets geeft aan pakistan, dan is dat omdat jij daarvan een goed gevoel krijgt. (of dat nu komt door een opgedrongen schuldgevoel laat ik in het midden). jij krijgt een gelukkig gevoel door de gedachte dat je iets gedaan hebt voor die arme pakistaantjes. als ik daarintegen niets geef, dan is dat omdat ik geen goed gevoel krijg door iets te storten, ik voel mij daar niet slechter maar zeker ook niet beter bij. voor mij levert iets geven dus niets op, dus doe ik het niet. bij jou levert het een gelukkig gevoel op dus stort jij wel iets. daarom ben ik niet egoistischer dan jij

FuLcRuM
21 december 2005, 23:15

2nded... en kom nu niet af met moraal ofzo...

multavici
21 december 2005, 23:15
wat eej naieve reactie multavici..
wacht maar tot je gaat werken ;)

Naïviteit is geen zonde. Maar ik begrijp niet echt wat er naief is. En mijn ouders werken ook en geven ook geld voor ontwikkelingshulp. Ik snap je post niet helemaal.

Omdat het imo je plicht is als mens om als je het geld enigzinds kunt missen, wat een sterk eufimisme is in de meeste gevallen in België, andere mensen te redden van dood en ziektes en zo....

deyoeri
21 december 2005, 23:17
Omdat het imo je plicht is als mens om als je het geld enigzinds kunt missen, wat een sterk eufimisme is in de meeste gevallen in België, andere mensen te redden van dood en ziektes en zo....

Sinds wanneer is dat een plicht?

multavici
21 december 2005, 23:17
2nded... en kom nu niet af met moraal ofzo...

Ik vind moraal een zeer goede reden, moraal onderscheidt de mens van andere dieren.

multavici
21 december 2005, 23:18

Blood_Raven
21 december 2005, 23:19
...
Allez omda gij het zijt en ik het niet kan laten.
http://www.senate.be/www/?MIval=/Registers/ViewReg.html&COLL=S&POS=1&PUID=50333930&TID=50343573&LANG=nl
En ik heb het trouwens niet over één inzamelactie specifiek maar algemeen gezien.
Dat kan zijn dat er een grotere controle is op hoger gebied maar 't was een veralgemening en niet over ngo's enkel .

Enfin is offtopic zodus maak er geen fraude thread van.

m***
21 december 2005, 23:19
Ik vind moraal een zeer goede reden, moraal onderscheidt de mens van andere dieren.
en het zal ook de ondergang van het menselijk ras veroorzaken

FuLcRuM
21 december 2005, 23:21

I don't think so...

lttuvix
21 december 2005, 23:22
als ik een mens tegenkom die mijn hulp vraagt zal ik hem/haar hulp geven.

Zomaar geld geven doe ik niet uit principe, omdat zou ik geld krijgen van een wildvreemde omdat ze medelijden hebben met mij maar toch geen idee hebben hoe het is dan is het hypocriet ...
geld geven en denken dat je een verschil hebt uitgemaakt is hypocriet tbh.

Ellende gaat niet verdwijnen door er plots massaal geld naar daar te storten, ellende kan enkel verdwijnen door humanitaire hulp. Hou acties voor hulpacties geld te geven. Voor bv meer en betere gereedschappen te kunnen aanschaffen daar is iedereen mee geholpen tbh.

Ik ga ook niet zeggen dat ik wakker lig voor degene in nood.
Ik vind het rot dat het gebeurd, maar als jij erin raakt zal niemand u eruit halen en dat is de harde waarheid.

armoede is een cirkel waar je niet uitgeraakt...

Je kan enkel een kind redden door hem te adopteren en hem een goede toekomst te geven.

multavici

Hoe bedoel je? Heb je liever een samenleving zonder Moraal?

Tweak37
Welk geld denk je nu dat ideaal is om mee te sjoemelen?
Er zijn altijd wel wat immorele eikels die maar al te graag munt slagen uit 't een of 't ander.

het zal wel gebeuren, maar toch maar op heel kleine schaal. Een verwaarloosbaar bedrag op zulke enorme sommen. En er wordt -denk ik- echt wel goed werk geleverd met dat geld.

wakel
21 december 2005, 23:23
Nog een reden om GEEN geld te geven, verleden jaar met de tsunami is de HELFT van al het ingezameld geld nog altijd niet gebruikt! Staat nog altijd op de rekening van die liefdadighiedsorganisaties.

FuLcRuM
21 december 2005, 23:24

Zomaar geld geven doe ik niet uit principe, omdat zou ik geld krijgen van een wildvreemde omdat ze medelijden hebben met mij maar toch geen idee hebben hoe het is dan is het hypocriet ...

Ellende gaat niet verdwijnen door er plots massaal geld naar daar te storten, ellende kan enkel verdwijnen door humanitaire hulp. Hou acties voor hulpacties geld te geven. Voor bv meer en betere gereedschappen te kunnen aanschaffen daar is iedereen mee geholpen tbh.

Inderdaad... Het is véél effectiever...

GTM
21 december 2005, 23:24

Daar draait het om.

IN YOUR OPINION!!!

Inspector Monkfish
21 december 2005, 23:25

Doch moraal is niet absoluut.

@m***: Leg je stelling eens uit aub.

Time
21 december 2005, 23:27
En maakt ons onmetelijk zwak.

Inspector Monkfish
21 december 2005, 23:28

Er moet vooral controle komen op de besteding van dat geld. Tientallen jaren van hulpverlening aan Afrika hebben tot hiertoe amper merkbare resultaten opgeleverd.

Blood_Raven
21 december 2005, 23:30
En maakt ons onmetelijk zwak.
Maar maakt ons wel menselijk.

multavici
21 december 2005, 23:30

Ik ga ook niet zeggen dat ik wakker lig voor degene in nood.
Ik vind het rot dat het gebeurd, maar als jij erin raakt zal niemand u eruit halen en dat is de harde waarheid.

armoede is een cirkel waar je niet uitgeraakt...

Je kan enkel een kind redden door hem te adopteren en hem een goede toekomst te geven.

Je redenering klopt niet voor natuurrampen zoals hier. Iedereen wordt getroffen niet alleen de armen, die mensen hadden wel huizen die ze nu niet meer hebben. Als je die mensen opnieuw een huis gaat geven help je ze wel degelijk.

Time
21 december 2005, 23:31
Nog een reden om GEEN geld te geven, verleden jaar met de tsunami is de HELFT van al het ingezameld geld nog altijd niet gebruikt! Staat nog altijd op de rekening van die liefdadighiedsorganisaties.
Er is dan ook geen enkele reden om al dat geld in 1 keer op te gebruiken. Met dat geld moeten de heropbouwprojecten deels ook gefinancieerd worden, of denk je dat ze van de moment van de ramp al 20 plannen klaarliggen?
Sorry, maar dat argument slaat op niet veel als de ramp nog niet eens een volledig jaar geleden is.:)

Wel leuk om te vermelden dat er van de Kosovo-actie destijds er ook nog steeds geld over is...

Time
21 december 2005, 23:32
Maar maakt ons wel menselijk.
Tegenwoordig is dat in veel gevallen een synoniem voor zwak.

thugangel
21 december 2005, 23:33
Daar draait het om.

IN YOUR OPINION!!!

Ya En jullie vinden het dus normaal dat je niemand zou't moeten helpen ofwa?
omFg, We zitten hier echt wel goed op TNG ze :unsure: .
Mensen zitten hier gewoon te vragen waarom je iemand in nood zou moeten helpen? :unsure:

Ben ik toch blij dat er nog enkele zijn die andere mensen daadwerkelijk willen helpen en hier niet zevervraagjes stellen van : ' WAAROM zou ik toch iemand willen helpen :unsure: ' Damn you!

@ Time,

Zwak? Wat bedoel je met zwak?
we zijn niet aan het vechten tegen Aliens hier e, wse hebben het over andere Mensen.

Asserti
21 december 2005, 23:36
reported btw

hij gaf maar een voorbeeld :s

Kipp^Smith
21 december 2005, 23:37
Wel verbijsterende resultaten...

multavici
21 december 2005, 23:40
Daar draait het om.

IN YOUR OPINION!!!
idd imo

Doch moraal is niet absoluut.

@m***: Leg je stelling eens uit aub.

Volgens mij is dat gewoon een onderdeel van menselijkheid, humanisme, dat als andere mensen in nood zijn dat je die probeert te helpen. Ik vindt het heel belangrijk dat die 'waarden' of die 'moraal' blijft bestaan. Een samenleving zonder waarden of moraal is toch geen 'samenleving' meer.

multavici
21 december 2005, 23:43
Tegenwoordig is dat in veel gevallen een synoniem voor zwak.

Je kwetsbaar (menselijk) kunnen/durven opstellen getuigt net van sterkte imo.

koebeest
22 december 2005, 00:02
Mijn ma wil direct geven aan die mensen moest ze weten dat het effectief toekomt, maar veel van die dingen blijven aan iemand zijn vingers plakken

multavici
22 december 2005, 00:14
Mijn ma wil direct geven aan die mensen moest ze weten dat het effectief toekomt, maar veel van die dingen blijven aan iemand zijn vingers plakken

bron?
Als je aan erkende ngo's geeft zoals rode kruis, artsen zonder grenzen, oxfam,... zal er maar een heel klein percentage niet naar die mensen gaan.

Asserti
22 december 2005, 00:15

ja, dat zal wel :ironic: alsof dat niet gecontroleerd wordt. Die hebben ook een boekhouding zenne

Ik denk dat decadentie dat nu al gedaan heeft.

Sprits
22 december 2005, 03:15
gene cent krijge ze van mij!

toen me de tsunami heb ik 25€ gestort ma kwee ni hoe het komt da ik hier niks aan wil geve!

Cin
22 december 2005, 04:45
Ik geef nix.

Ze hebben miljoenen voor F-16's, maar geen cent voor hun eigen bevolking. Verwachten ze dan echt dat ik iets ga storten? Ik heb gegeven bij de Tsunami omdat die mensen echt niets hadden, maar Pakistan bewijst al lang het tegendeel...

Dieleman_F
22 december 2005, 09:33

Het is wel een plicht om belastingen te betalen zodanig dat arme studenten zouden kunnen studeren, wie zegt dat mijn ouders daar zin in hebben?

Avilowca
22 december 2005, 09:45
Ik geef nix.

Ze hebben miljoenen voor F-16's, maar geen cent voor hun eigen bevolking. Verwachten ze dan echt dat ik iets ga storten? Ik heb gegeven bij de Tsunami omdat die mensen echt niets hadden, maar Pakistan bewijst al lang het tegendeel...

:rofl: :lol: Realiteitszin ten top makker.

Mensen uit de getroffen regio van de tsunami hadden inderdaad niks. Maar ze woonden wel in de grootste economische groeipool van hun land. Resultaat? De overheid doet er ALLES aan om die toeristische gebieden onmiddelijk terug gangbaar te maken.

Die mensen in Pakistan wonen in de bergen, hebben te maken met extreme klimaatsverschillen en zijn van economische irrelevante waarde voor het land.

Als er dus iemand is die ONZE hulp nodig heeft, is het wel die arme pakistaan

Shizzie
22 december 2005, 09:55
Als er dus iemand is die ONZE hulp nodig heeft, is het wel die arme pakistaan

Een arme extreem islamitische Pakistaan, een land dat MILJARDEN ingepompt heeft om kernwapens te ontwikkelen en te onderhouden.

Geen cent! Not to them! Ik zou zelfs liever aan Afrika geven dan aan Pakistan

Vlaams_front
22 december 2005, 10:53
Het is wel een plicht om belastingen te betalen zodanig dat arme studenten zouden kunnen studeren, wie zegt dat mijn ouders daar zin in hebben?

Ooit gehoord van het recht op studeren???

Dieleman_F
22 december 2005, 10:58
waaahahahahaha :rofl:
voor het recht op studeren komt er eerst nog recht op leven, voedsel .....

dus zwijg maar :p

Vlaams_front
22 december 2005, 11:00
waaahahahahaha :rofl:
voor het recht op studeren komt er eerst nog recht op leven, voedsel .....

dus zwijg maar :p

Voor het eigen volk ja, niet voor een ander land...

De belgische regering moet zorgen voor basisrechten zoals eten,drinken, studeren, ...voor de BELGISCHE bevolking. Je snapt het blijkbaar niet...

Dieleman_F
22 december 2005, 11:03
Nee, de wereldbevolking moet zorgen voor eten, drinken... voor de WERELD,
wat maakt mij het nu uit wie belg is en wie niet. Dat is echt iets dat me koud laat.

Vlaams_front
22 december 2005, 11:05
Nee, de wereldbevolking moet zorgen voor eten, drinken... voor de WERELD,
wat maakt mij het nu uit wie belg is en wie niet. Dat is echt iets dat me koud laat.

Goed voor jou, voor mij is het net omgekeerd.

Een land moet voor zichzelf zorgen. Pas als in het eigen land alles op en top is moet het geld gaan steken in andere landen.

Dieleman_F
22 december 2005, 11:07
Wat zijn landen in feite?
kunstmatig aangelegde grenzen tussen mensen die bijna niets gemeen hebben. Moet je daar dan zo zwaar aan tillen?

Vlaams_front
22 december 2005, 11:08
Wat zijn landen in feite?
kunstmatig aangelegde grenzen tussen mensen die bijna niets gemeen hebben. Moet je daar dan zo zwaar aan tillen?

Ja...

ComputerVISTA
22 december 2005, 11:10
Voila, net vernomen dat men oma de bijdrage heeft geleverd in mijn plaats daar ik naar het theater was.

( BTW: Wim Helsen's nieuwe show is de max :lol: )

Dirkxke
22 december 2005, 11:27
kheb geen cent gegeven en zal da ook nie doen.

steunen wel meerdere acties in belgië (kankerfonds, mijnwerkers van limburg enz enz)

multavici
22 december 2005, 11:50
Goed voor jou, voor mij is het net omgekeerd.

Een land moet voor zichzelf zorgen. Pas als in het eigen land alles op en top is moet het geld gaan steken in andere landen.

nooit dus...
Laten we de kloof tussen arm en rijk maar groter laten worden, niet ons probleem... :ironic:
Naast dat het een totaal onmenselijke houding is imo, is het ook onwaar. In een geglobaliseerde wereld als de onze is het wel degelijk ook een probleem voor ons. Immigratie, terrorisme, ... je kan deze problemen niet oplossen door alleen naar je eigen landje te kijken.