PDA

Volledige versie bekijken : nieuw raam

zavVi
20 december 2005, 20:39
Ik heb een nieuw raam nodig maar ik ga niet naar carglass ermee (te duur)

Eerst moet ik dus het oude raam eruit krijgen op de 1 of andere manier (deze is gebarsten van boven tot onder - links tot rechts) en daar heb ik geen ervaring mee dus als iemand me hierbij kan helpen

Als dat geklaard is moet ik natuurlijk de nieuwe raam erin plaatsen ... bij me eigen raam kan ik ze natuurlijk gewoon slopen met een hamer, maar deze heb ik nog niet dus die moet ik ook nog ergens vandaan halen ... liefst in 1 stuk :p ---- Hoe krijg ik zulk raam eruit met rubbers etc dat ze nog intact blijft om in men eigen bus te plaatsten ???

Is er trouwens een verschil in maten tussen een t4, caravelle, multivan etc..

Thx alvast

zombie
20 december 2005, 20:55
1 grote vraag . welke raam is het ?

voor of achterraam? .... blijf er dan met u pollen af en laat het doen door iemand die er iets van kent. echt niet simpel. al een paar keer zien doen en mee geholpen ...

als het een raap is die opgehangen is tussen rubbers gaat het nog.
maar voor ze er terug in te krijgen bestaat er een speciale techniet met een simpele koord.
maar wel vree moeilijk uit te leggen

Burny
20 december 2005, 21:31
1 grote vraag . welke raam is het ?

voor of achterraam? .... blijf er dan met u pollen af en laat het doen door iemand die er iets van kent. echt niet simpel. al een paar keer zien doen en mee geholpen ...

als het een raap is die opgehangen is tussen rubbers gaat het nog.
maar voor ze er terug in te krijgen bestaat er een speciale techniet met een simpele koord.
maar wel vree moeilijk uit te leggen

² that. Ge gaat het u beklagen als ge er toch zelf aan begint. Tenzij ge iemand kent die weet wat hij doet. Ik zou het ook niet zelf kunnen :s

angelus2002
20 december 2005, 21:57
zij ruit is makkelijk te vervangen. Is meestal een kwestie van gewoon de binnenbekleding eraf krijgen. Voor- en achterruit is een heel andere kwestie. Laat dit doen, want die ga je nooit er waterdicht inkrijgen.

Als je ene goedkope ruit zoekt, loop dan eens langs bij een autokerkhof. Daar kan je voor een spotprijs een nieuwe ruit halen. Voor mijn zijruit (eruitgeslagen in het stad), vroeg Carglass (incl. installatie) 320 euro. Ik heb m'n ruit gaan halen voor €30 bij mn lokale autosloperij... En zelf erin gestoken (als je wil kan je ze nog altijd laten installeren door Carglass.). Als je vragen hebt (met betrekking installatie zijruit) stel ze gerust.

gr

Burny
20 december 2005, 23:25
zij ruit is makkelijk te vervangen. Is meestal een kwestie van gewoon de binnenbekleding eraf krijgen. Voor- en achterruit is een heel andere kwestie. Laat dit doen, want die ga je nooit er waterdicht inkrijgen.
gr

Zijruiten zijn idd piece of cake, da doe ik jaarlijks (danku lieve keuring). Ik dacht dat dat vanzelfsprekend was :)

zavVi
21 december 2005, 00:16
sorry, het was dus de vooruit die aan vervanging toe is
de truk met het koordje is mij bekend in theorie, jammer maar helaas niet in praktijk

angelus, een zijraam heb ik ook nodig (al aangekocht) maar er was voordien dus geen ruit in de rechterzijkant (waar ik ze wil) maw. het gat moet nog uitgesneden worden
het zijraam is wel al voorzien van rubbers en een 10-tal moeren ... dien tip vertelde mij dat ik dus moest afmeten waar die moeren horen endus veronderstel ik die delen te laten staan om de moeren te bevestigen

is dit de juiste manier ? ... (tis dus geen ruit die naar beneden kan zoals bij ene personenwagen hé... tis een schuifraam voor een transporter)

en voor de vooruit ... best naar autoglas centrum gaan ? of zal de carrosier van op den hoek da ook wel kunnen ?

angelus2002
21 december 2005, 14:34
idd. Zo zou ik het ook doen...
Normaal moet de carrosier dat ook kunnen. Aangezien hij toch maar om de hoek woont, kan je het hem best eens vragen. Maar, nogmaals, laat het doen door een proffesional. Als je een lek hebt, heb je meer miserie...