PDA

Volledige versie bekijken : M'n internet fucked?

Yasutoko
18 december 2005, 16:33
Hoi iedereen!

Ik heb'n mss domme vraag..
Mr soit..

Ik heb al sinds'n paar maanden iets willen opmerken met m'n internet connectie bij't downloaden & uploaden!

Iedereen die World of Warcraft patchen kent, weet dat't download zowel als upload vereist om snel te kunnen downloaden!
De downloader zo als ik hem zie geeft 50 kb/s download & 5 kb/s upload.
In m'n telemeter geeft't dan welliswaar iets helemaal anders weer :sop:

Download snelheid 90 kb/s upload 11 kb/s ~ 20 kb/s ..

Dit vind'k natuurlijk helemaal niet fijn sinds'k al een paar blocks heb moeten bijnemen voor dieje friggin' upload meter!!

Ik heb al verschillende format c:\'s gedaan, maar steeds blijft dit me voorvallen en opmerken...
En nu ook nog is, laden sommige sites op'n trage speed, although ik in broadband zit..

Wundagore
18 december 2005, 18:06
dat site traag inladen is normaal, niet elke server is even snel of staan in belgiƫ

en dat WOW een tragere snelheid meet kan mss door package loss komen

Yasutoko
18 december 2005, 18:47
Nee, maar die WoW patches doe'k omdat'k daar weet dat daar ook Upload bij gerekent wordt!
Maar bij het downloaden heb'k het bij alles, bij'n patch van nvidia, tot een demo download van telenet games, alles rekent meer aan op m'n telemeter dan dat m'n download snelheid in het kotje weergeeft!

Kvind't enorme rip-off moest't zo de wegen zijn van telenet!
Ik heb nu in totaal al 10 blocks bij moeten kopen, bij de 7 blocks dat'k al had..

Ik kan niets downloaden offet rekent mij meer aan dat't weergeeft!

Kweet nog bij m'n Mandrake download ..
2.04 gb isset packet..
In totaal dan heeft dit pakketje mij 3.50 gb gekost op m'n download meter..
Sorry, maar dit?
Is wat overkill >_<...

Dus ik vraag me af, isset m'n internet dat fucked up is?
Of isset de weg van de telenet?
If so stap'k over naar iets anders O_O.. Kwil niet betalen dan nog voor iets dat niet correct aanrekent..

dahousecatfelix
18 december 2005, 21:55
Telenet heeft al meerdere keren daarmee problemen gehad, bij sommige mensen bleef de meter 0mb rekenen per dag, bij anderen het dubbele.
Ofwel bel je naar de telenet helpdesk. (met een beetje geluk resetten ze je meter)
Ofwel wacht je tot januari, want dan komt de nieuwe telemeter (http://www.telenet.be/nl/klantendienst/klantendienst_thuis/internet/topvragen/demo.page) uit.

Yasutoko
18 december 2005, 23:23
En geen van beide blijkt een oplossing te zijn..
Okay, een reset van de meter zou een zeer handig iets zijn!
Maar dan lost't zeker niet m'n dubbele aanrekening op??

Wundagore
19 december 2005, 10:59
nu snap ik het probleem fatsoenlijk.
bel naar de helpdesk van telenet
die mannen doen daar ook wat zinnig werk buiten balleke shot tussen de panelen
het is duidelijk een probleem van hun kant

Yasutoko
19 december 2005, 11:05
Okay dan ga ik straks is een belleke doen naar Telenet Helpdesk!

Yasutoko
29 december 2005, 23:56
Blijkbaar isset een BUG die het hele telenet telemeter systeem bedreigt bij't implementere van hunne nieuwe telemeter vroeger...
Nu doen ze alles weer opnieuw, maar is de bug nog steeds niet weg, maar, normaal zou het hele telenet land binnekort ( dus binnen x aantal weken ) een reset gaan krijgen van hun telemeterke.. Is watter tegen mij is gezegt :)