PDA

Volledige versie bekijken : De absurditeit van het veldrijden

Fighting Hobbit
18 december 2005, 16:15
Diegenen die de wedstrijd veldrijden in Overijse zonet gezien hebben hebben waarschijnlijk het insident tussen Wellens en een supporter niet over het hoofd gezien. Wellens shot naar het gezicht van een toeschouwer die fuck you deed op hem. Logischerwijze roept de jury enkele ronden later om dat Bart Wellens uit de wedstrijd wordt gezet. Wellens rijdt echter tegen de beslissing van de jury in verder en wint. Logisch ook aangezien de tweede niet echt moeite meer doet en riskeert te vallen aangezien die denkt dat hij toch tweedes is.
Na aankomst is Wellens eerst en de jury beslist dan toch om hem maar de zegen te geven.
Mijn mening is dat dit gewoon belachelijk is, de beslissing van de jury negeren en dan uiteindelijk toch maar ongestraft ervanaf komen. Belachelijk! Dit is gewoon hetzelfde als een speler bij voetbal een rode kaart geven en dat die dan blijft staan, scoort en dat dat doelpunt dan meetelt.

Graag jullie mening.

_DM_
18 december 2005, 16:19
Wtf ? :wtf:
Kan toch niet ? Als een andere rijder klacht neer legt krijgt die 100% gelijk...

Fighting Hobbit
18 december 2005, 16:22
Wtf ? :wtf:
Kan toch niet ? Als een andere rijder klacht neer legt krijgt die 100% gelijk...
Dat dacht ik dus ook, maar het is toch gebeurt, omdat welens beweerde dat die supporter al met bier naar hem gegooid had.
Nu dan heb ik zoiets, dat mag dan misschien zo zijn, als ze hem uit de wedstrijd zetten dan is hij uit de wedstrijd en kan hij dus ook niet meer winnen...:s

WolCoM
18 december 2005, 16:22
Mja, hij had moeten gediskwalificeerd blijven eh... Ge kunt toch niet zomaar terugkomen op uw beslissing imo.
Nuja, kben ook van mening dat beste rijder moet winnen, en Wellens was de beste ( van degene die overbleven ).

SupradynE
18 december 2005, 16:23
Diegenen die de wedstrijd veldrijden in Overijse zonet gezien hebben hebben waarschijnlijk het insident tussen Wellens en een supporter niet over het hoofd gezien. Wellens shot naar het gezicht van een toeschouwer die fuck you deed op hem. Logischerwijze roept de jury enkele ronden later om dat Bart Wellens uit de wedstrijd wordt gezet. Wellens rijdt echter tegen de beslissing van de jury in verder en wint. Logisch ook aangezien de tweede niet echt moeite meer doet en riskeert te vallen aangezien die denkt dat hij toch tweedes is.
Na aankomst is Wellens eerst en de jury beslist dan toch om hem maar de zegen te geven.
Mijn mening is dat dit gewoon belachelijk is, de beslissing van de jury negeren en dan uiteindelijk toch maar ongestraft ervanaf komen. Belachelijk! Dit is gewoon hetzelfde als een speler bij voetbal een rode kaart geven en dat die dan blijft staan, scoort en dat dat doelpunt dan meetelt.

Graag jullie mening.

twas ni naar die gene die fuck you deed waarnaar hij shotte.Twas blijkbaar een groep die hem al elke ronde met modder en bier bestookte+scheldwoorden enzo.Ik ga niet goed praten wat Wellens heeft gedaan,als prof moet ge u daarboven zetten.

Ma als mens versta ik wel dat ge zo reageert.Als uwen emmer overloopt hebt ge geen controle meer over uzelf en doet ge stomme dingen.Zult ge zelf missch ook wel al meegemaakt hebben.

Boom had de veldrit moeten winnen,ma ge moet de zaak langs twee kanten bekijken.Sportief is het ontoelaatbaar,op menselijk vlak te begrijpen!

Fighting Hobbit
18 december 2005, 16:25
Ja, ik begrijp zijn reactie ook, maar had de jury niet afgeroepen dat wellens uit de wedstrijd was gezet had boom mss beter zijn best gedaan en uiteindelijk nog eerst geworden. Dat is gewoon unfair t.o.v. de andere renners.

WolCoM
18 december 2005, 16:25
twas ni naar die gene die fuck you deed waarnaar hij shotte.Twas blijkbaar een groep die hem al elke ronde met modder en bier bestookte+scheldwoorden enzo.Ik ga niet goed praten wat Wellens heeft gedaan,als prof moet ge u daarboven zetten.

Ma als mens versta ik wel dat ge zo reageert.Als uwen emmer overloopt hebt ge geen controle meer over uzelf en doet ge stomme dingen.Zult ge zelf missch ook wel al meegemaakt hebben.

Boom had de veldrit moeten winnen,ma ge moet de zaak langs twee kanten bekijken.Sportief is het ontoelaatbaar,op menselijk vlak te begrijpen!

Can't agree more. :)
Nuja, er moet wel iets aan gedaan worden imo, die mannen staan daar al van 11u30 ladderzat, geen wonder dat ze belachelijk gaan doen.

En als uw emmer overloopt, tjah, dan gebeuren zo'n dingen. Het is menselijk idd, maar sportief gezien mag het idd gewoon niet.

Gentille
18 december 2005, 16:26
Kan Wellens zijn reactie ergens wel begrijpen, maar hij is over de schreef gegaan punt andere lijn. Maar de UCI maakt zich hier ongelovelijk belachelijk eerst voor heel het veld afroepen dat Wellens moet stoppen en dat hij gediskwalifiseerd is, Wellens rijd koppig door, terwijl hij niet meer mag. Boom was zeker van zijn zege, en dan komen ze terug op hun beslissing. Dit kan gewoonweg niet en zeker niet tegen over Boom.

Cazzz
18 december 2005, 16:27
euhm, ik vond het nogal onprofesioneel van de jury.. Laat Wellens die toer is uitrijden en bespreek het daarna met hem, nee.. ze gaan hem midden in die toer vragen om te stoppen om dan zijn verhaal te horen -> belachelijk. Ik vind dat Wellens had moete winne en dat heeft die ook gedaan ook.

Fighting Hobbit
De fout ligt niet bij Wellens, enfin, hij had niet mogen shotten, akkoord. Ik vind gewoon dat het niet kan dat je als jury op een dergelijke beslissing terug komt...

WolCoM
Ja, ik begrijp zijn reactie ook, maar had de jury niet afgeroepen dat wellens uit de wedstrijd was gezet had boom mss beter zijn best gedaan en uiteindelijk nog eerst geworden. Dat is gewoon unfair t.o.v. de andere renners.

Bof, had ik Boom geweest en had ik gewonnen en dus Wellens gediskwalificeerd, kben nog niet zeker of ik het aanvaard zou hebben.
Wat is er nu leuk aan winnen door diskwalificatie van een andere die beter was? :)

edit: maar over de jury hebt ge volledig gelijk. Er zullen wel slachtoffers ( lees ontslagen ) vallen.

Fighting Hobbit
18 december 2005, 16:31
Bof, had ik Boom geweest en had ik gewonnen en dus Wellens gediskwalificeerd, kben nog niet zeker of ik het aanvaard zou hebben.
Wat is er nu leuk aan winnen door diskwalificatie van een andere die beter was? :)
Dat is inderdaad niet leuk, maarja, had Nys niet gevallen geweest was hij misschien gewonnen. Wat is er nu leuk aan winnen doordat een ander valt.

Wellens gaat twee keer in de fout, 1 door de toeschouwer "aan te vallen", 2 door de beslissing van de jury te negeren. Dat laatste alleen al vind ik rede genoeg om iemand te diskwalificeren...

WolCoM
18 december 2005, 16:31
Dat is inderdaad niet leuk, maarja, had Nys niet gevallen geweest was hij misschien gewonnen. Wat is er nu leuk aan winnen doordat een ander valt.

Wellens gaat twee keer in de fout, 1 door de toeschouwer "aan te vallen", 2 door de beslissing van de jury te negeren. Dat laatste alleen al vind ik rede genoeg om iemand te diskwalificeren...

Het verschil bij Nys is dat het om sportieve redenen is eh dat hij niet wint. :)

zaffah
18 december 2005, 16:32
Iedereen heeft kritiek op Welles maar nooit op de supporters. Dat zijn ook geen engelkes hoor.

Ze zullen hun leske wel geleerd hebben.

(hij heeft geluk dat het er niet op was, want zo'n inklik-schoeneke kan redelijk veel zeer doen :p)

Defkes
18 december 2005, 16:32
De fout ligt niet bij Wellens, enfin, hij had niet mogen shotten, akkoord. Ik vind gewoon dat het niet kan dat je als jury op een dergelijke beslissing terug komt...

Gun Wellens ook nog iets e. Nu kan hij met een overwinning zijn carriere afsluiten en naar het kickboxen vertrekken :lol:.

Ff serieus nu: ronduit belachelijk is het. De supporters gaan idd totaal de mist in (ikzelf ben ook supporter van Nijs), maar als professionele sportman moet je daar boven staan. Het is begrijpelijk dat Wellens zoiets doet, maar zie je een voetballer al een tribune instormen omdat ze roepen dat uw moeder een hoer is?

Bovendien werd Groenendaal enkele seizoenen geleden om min of meer dezelfde reden uit koers gezet en heeft die er nog een sanctie bijgekregen.

Nuja, op naar de volgende koers en hopen dat Nijs niet te erg geblesseerd is.

WolCoM
18 december 2005, 16:33
Kvond zijn traptechniek niet mis anders. :p En dat terwijl hij dan nog op fiets zat en door de modder reed. ^^

Fighting Hobbit
18 december 2005, 16:33
Iedereen heeft kritiek op Welles maar nooit op de supporters. Dat zijn ook geen engelkes hoor.

Ze zullen hun leske wel geleerd hebben.

(hij heeft geluk dat het er niet op was, want zo'n inklik-schoeneke kan redelijk veel zeer doen :p)
Of misschien leren ze hun leske juist niet en krijgt Wellens de volgende keer een stok ofzo in zijn gezicht...

milkbull
18 december 2005, 16:34
Ik ga genoeg naar de cross om te weten wat sommige mensen allemaal doen en roepen naar wellens of nys. Je houdt het soms niet voor mogenlijk wat je daar allemaal ziet.
Maar dat zijn zo goed als altijd de mensen die al vanaf de middag ladderzat rondlopen en alleen maar de boel komen verzieken. Der zijn andere sporten waar zo'n soort volk beter thuishoort.

De reactie van Bart kan ik best wel begrijpen, ook al keur ik het niet goed. De jury sprak van onwelvoegelijkheid tov van de supporters, maar omgekeerd geldt dit blijkbaar niet.

En dan de jury ... Op vraag van de collega's (van sporza radio dacht ik) zijn ze de beelden gaan bekijken. Komaan zeg, als je een beetje bekwaam bent dan doe je dat uit eigen beweging, en luister je eerst naar het verhaal van de renner ipv die belachelijke beslissingen te nemen en er dan op terug te komen ... :rofl:

Getekend, een Wellens fan

WolCoM
18 december 2005, 16:35
Idd, kvrees dat Wellens het nu alleen maar erger gemaakt heeft.
Hij had het beter gewoon genegeerd en na de wedstrijd in de media ferm uitgehaald, met de jury gesproken en desnoods juridische stappen genomen tegenover die personen. Nu, is hij zelf ook in de fout..

Fighting Hobbit
18 december 2005, 16:35
Gun Wellens ook nog iets e. Nu kan hij met een overwinning zijn carriere afsluiten en naar het kickboxen vertrekken :lol:.

Ff serieus nu: ronduit belachelijk is het. De supporters gaan idd totaal de mist in (ikzelf ben ook supporter van Nijs), maar als professionele sportman moet je daar boven staan. Het is begrijpelijk dat Wellens zoiets doet, maar zie je een voetballer al een tribune instormen omdat ze roepen dat uw moeder een hoer is?

Bovendien werd Groenendaal enkele seizoenen geleden om min of meer dezelfde reden uit koers gezet en heeft die er nog een sanctie bijgekregen.

Ik geef u volledig gelijk.
Ik ben ook Nys supporter, ik heb niets tegen Wellens en de supporters zijn in de fout, maar toch overtreed Wellens een belachrijke regel en moet hij daarvoor in mijn ogen gestraft worden.
edit: die straf hadden ze inderdaad beter achteraf gegeven, dat geef ik toe, en die supporters zouden van mijn part zeker even erg gestraft moeten worden. Maar een beslissing nemen en daarop terugkomen is unfair tegenover iedereen...

El_L4mor
18 december 2005, 16:36
achja, Bart Wellens is marginaal, dat heeft hij met z'n docusoap op vt4 ondertussen al bewezen :), zo'n dingen verwonderen mij dan ook niet...

killgore
18 december 2005, 16:37
ongeacht wie schuldig was aan het incident of niet, ik vind niet dat de wedstrijd organisatie zo mag te werk gaan. Ze hadden hem moeten er direct uithalen (en niet gewoon zeggen: stop is efkes). Hij mag dan nog beste zijn, de regels (hoe ridicuul ook) zijn er voor iet he :).

Defkes
18 december 2005, 16:38
Ik ga genoeg naar de cross om te weten wat sommige mensen allemaal doen en roepen naar wellens of nys. Je houdt het soms niet voor mogenlijk wat je daar allemaal ziet.
Maar dat zijn zo goed als altijd de mensen die al vanaf de middag ladderzat rondlopen en alleen maar de boel komen verzieken. Der zijn andere sporten waar zo'n soort volk beter thuishoort.

Zoals de vader van Wellens zei: 'Ga dan naar het voetbal e' :lol:

@El_L4mor: ej ej. Da is wel familie van mij e (achterneef ofzoiets :)).

Tweak37
18 december 2005, 16:41
Als wellens nu nog sympathiek zou zijn...

maar dat is dus ni zo dus geen genade en diskwalificeren ffs!

jammer van nijs trouwens

Fighting Hobbit
18 december 2005, 16:42
Zoals de vader van Wellens zei: 'Ga dan naar het voetbal e' :lol:

@El_L4mor: ej ej. Da is wel familie van mij e (achterneef ofzoiets :)).
Dus je bent familie van Wellens en supportert voor Nijs?

ongeacht wie schuldig was aan het incident of niet, ik vind niet dat de wedstrijd organisatie zo mag te werk gaan. Ze hadden hem moeten er direct uithalen (en niet gewoon zeggen: stop is efkes). Hij mag dan nog beste zijn, de regels (hoe ridicuul ook) zijn er voor iet he :).
Ik geef u 100% gelijk.
Ook de beste moet zich aan de regels houden.

wecker
18 december 2005, 16:44
Ik vind het echt schandalig. Ze hadde die overwinning aan boom moeten geven en niet gewoon op hun beslissing terugkomen. Wellens heeft een fout begaan & moet daar voor gestraft worden. Punt ! Hij moet maar zo proffesioneel zijn om ni in te gaan op het geroep van een bende zatlappen. Kvind dat de UCI zenijge nu wel goe belachelijk gemaakt heeft ze, door terug te komen op hun beslissing.
Zoals al eerder aangehaald: groenendael deed paar jaar geleden ongeveer hetzelfde en die werd er serieus voor gestraft. Kvind dat bij Wellens net hetzelfde moet gebeuren.

en ff voor te muggenziften : this nYs & niet nIJs :p

eniac
18 december 2005, 16:45
Logisch ook aangezien de tweede niet echt moeite meer doet

Ja sorry maar dit is bull hoor. Het was pas bij het ingaan van de laatste ronde dat werd omgeroepen dat Wellens van de baan moest, en Boom had daarvoor al genoeg geprobeerd om het gat toe te rijden. Wat niet lukte, en nooit zou gelukt zijn.

Wellens verdiende de overwinning (goed, Nys was ook zeer goed, maar vallen is iets wat bij de sport hoort).

Wat betreft het incident: de wedstrijdleiding had moeten wachten tot na de wedstrijd. Verdiende Wellens de uitsluiting? Tja, waarschijnlijk wel eigenlijk. Hij mag dit niet doen als prof. Maar ik zou het misschien ook gedaan hebben, als er zo wat klootzakskes rondenlang modder en bier op u staan te gooien.

NemesisBE
18 december 2005, 16:48
schorsen zoals Cantona.

Fighting Hobbit
18 december 2005, 16:49
Ja sorry maar dit is bull hoor. Het was pas bij het ingaan van de laatste ronde dat werd omgeroepen dat Wellens van de baan moest, en Boom had daarvoor al genoeg geprobeerd om het gat toe te rijden. Wat niet lukte, en nooit zou gelukt zijn.

Hij was opt einde misschien nog op 4seconden ervan weg. Nuja, heeft hij nu nog evengoed zijn best gedaan als ervoor, wie zal het zeggen...
Ze hebben in elk geval met die jongen zijn voeten gespeelt en mogen blij zijn dat hij sportief genoeg is om geen klacht in te dienen tegen de UCI.

WolCoM
18 december 2005, 16:49
Ik geef u 100% gelijk.
Ook de beste moet zich aan de regels houden.

Dus gij zou braaf stoppen? Zou ik nog wel eens willen zien, ge zit dan in die furie van de wedstrijd, ge zijt aan het winnen en plots zegt men dat ge moet stoppen. En dan zoude gij in 1,2,3 beslissen van, ok ik geef die wedstrijd gewoon weg waar ik al 50min voor heb zitten afzien en die ik waarschijnlijk ook zal winnen.
Iets in mij, gelooft dat niet. :)

Daarvoor moet gij niet gestrafd worden imo, wel voor zijn ninjakick of course.

Defkes
18 december 2005, 16:50
Dus je bent familie van Wellens en supportert voor Nijs?

Ach ja, de sport beginnen volgen als tiener en je weet hoe dat gaat e. Altijd andersom willen doen ;). Bovendien was Nijs op dat moment de underdog en ik heb het altijd voor de underdog gehad. Nu is hij de beste ter wereld, maar ja :).

eniac
18 december 2005, 16:53
Hij was opt einde misschien nog op 4seconden ervan weg.

Duh, gezien hoe die in de laatste rechte lijn nog sprintte en Wellens gewoon uitbolde?

Nuja, heeft hij nu nog evengoed zijn best gedaan als ervoor, wie zal het zeggen...

Wie zal het zeggen, inderdaad. Wel 100% zeker dat hij er nooit zou bijgeraakt zijn.

In ieder geval: alsof Boom op dergelijke manier had willen winnen. Komaan zeg :)

DiDoria
18 december 2005, 16:55
ZOOO belachelijk!

Iedereen mag u lastig vallen maar ge moogt dat niet iets "trg" doen en erg was dat nu toch niet.

Valt niet op voor wie de jury was (natuurlijk zijn ze allemaal voor welles daar in die regio -_-) brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Defkes
18 december 2005, 16:58
ZOOO belachelijk!

Iedereen mag u lastig vallen maar ge moogt dat niet iets "trg" doen en erg was dat nu toch niet.

Als professioneel moet je imo het voorbeeld geven en dan is zoiets niet toegelaten. Uiteraard geeft het spektakel en zie k zoiets wel eens graag (net zoals MS-DC in 98, voor de F1 fans :)).

Fighting Hobbit
18 december 2005, 16:59
Dus gij zou braaf stoppen? Zou ik nog wel eens willen zien, ge zit dan in die furie van de wedstrijd, ge zijt aan het winnen en plots zegt men dat ge moet stoppen. En dan zoude gij in 1,2,3 beslissen van, ok ik geef die wedstrijd gewoon weg waar ik al 50min voor heb zitten afzien en die ik waarschijnlijk ook zal winnen.
Iets in mij, gelooft dat niet. :)

Daarvoor moet gij niet gestrafd worden imo, wel voor zijn ninjakick of course.
Als ik een exame doe op school en ik spiek en ik moet afgeven en ik krijg een 0, dan ga ik ook niet eerst heel dat exame nog afmaken om te bewijzen dat ik het wel degelijk kan.
Een voetballer die rood krijgt mag ook niet blijven mee voetballen voor de leut.
Ik zou het met tegenzin doen, eens goed met de jury gaan praten, misschien zelfs het aanvechten, maar ik zou wel stoppen als de wedstrijdleiding dat zegt.
Bij de formule 1 is het ook niet zo dat je een stop and go penalty enkel doet als je zin hebt.

Als professioneel moet je imo het voorbeeld geven en dan is zoiets niet toegelaten. Uiteraard geeft het spektakel en zie k zoiets wel eens graag (net zoals MS-DC in 98, voor de F1 fans :)).
Ja, dat was inderdaad nogal iets, maar dan vond ik het toen smeriger als hier, Wellens doet het tenminste niet achter de rug DC liet nog uitschijnen dat het een ongeluk was.

herc
18 december 2005, 17:02

Denk niet dat groenendaal toen effectief uit de koers gezet geweest is, wel daarna een sanctie. ( was vorig jaar bij fout aan materiaalpost uit de koers gezet geweest is ).

Voor de rest ben ik het volledig mee eens met michel wuyts, uci gaat volledig in de fout.

Voor de rest, reactie van wellens is te begrijpen maar valt zeker niet goed te keuren. Maar heb het ook eens meegemaakt dat ik in volle koers ( tijdens tijdrit ) bijna van de baan ben gereden door ne militair ( volledig terug moeten vertrekken vanuit stilstand ). Ben toen aangekomen en heb toen direct willen terugkeren om die kerel is goed op zijn gezicht te gaan slaan ( adrenaline dat dan door u aderen stroomt. ) Gelukkig hebben ze mij tegengehouden, en iets erna was ik nog wel pist, maar vond het niet meer waard om er nog op te gaan slaan.

@El_L4mor : ale der moet altijd wel een belachelijk kindje zijn die enkel wat ambras wil komen uitlokken en niet deftig kan discussieren. Ga wat voetballen in uwen tuin, of met de poppen spelen.

@Tweak37 : Van u had ik zo een reactie niet direct verwacht. Ik vind wellens wel nen sympathieke kerel, is rechttoe rechtaan en dat weet ik te apprecieren. Ieder zijn mening daarover, maar om ineens te concluderen dat hij onsympathiek is. En om iemand op zijn karakter te gaan beoordelen, vind ik persoonlijk zwak in deze situatie. Iemand die sympathiek is in u ogen hadden ze dan niet moete diskwalificeren?
Voor de rest, zeer jammer van nys. Gelijk die ging :s

wecker
18 december 2005, 17:05
idd, amai, nys :o
kdacht ff da them nimeer ging rechtstaan :s

Fighting Hobbit
18 december 2005, 17:07
idd, amai, nys :o
kdacht ff da them nimeer ging rechtstaan :s
Ik maak me wel een beetje zorgen "een klap op mijn kuit" terwijl hij frontaal op zijn borst viel. "Ik kan geen kracht meer zetten", ik ben eigelijk een beetje ant vrezen dat het wel eens een spierscheur zou kunnen zijn.

Blackend
18 december 2005, 17:10
Kwas er live bij daarstraks :cool:

Kmoet zeggen , tis idd erg hoe fel de mensen tegen Bart Wellens zijn.

Ge moogt zijn karater miss. niet afkunnen ofzo, maar hij doet nu toch echt geen vlieg kwaad?

Iedere ronde ging iedereen uit de bol voor Nys en was het een mengeling van Boe-geroep en gejuich voor Bart Wellens.

Spijtig vind ik dat hoor, voor een sport die zo van het volk moet leven...

Voor de rest was het wel een sjieke wedstrijd, en op sommige stukskes vlamden die mannen wel ze :)

De Jury vind ik dan weer bijzonder slecht. Ofwel moeten ze hun beslissing uitstellen tot na de wedstrijd, ofwel tijdens de wedstrijd en dan definitief, maar niet op terugkomen, want zonder die beslissing was het wedstrijdbeeld wellicht anders geweest (dat moet toch aangenomen worden)

btw. Ben zelf Bart Wellens fan, heb niets tegen Sven Nys maar ik hou niet van dominantie in een sport. Net zoals ik liever Ullrich heb dan Lance Armstrong bijvoorbeeld.
Maar daarvoor heb ik nog altijd geen pik op 1 van de 2 ofzo

WolCoM
18 december 2005, 17:15
Als ik een exame doe op school en ik spiek en ik moet afgeven en ik krijg een 0, dan ga ik ook niet eerst heel dat exame nog afmaken om te bewijzen dat ik het wel degelijk kan.
Een voetballer die rood krijgt mag ook niet blijven mee voetballen voor de leut.
Ik zou het met tegenzin doen, eens goed met de jury gaan praten, misschien zelfs het aanvechten, maar ik zou wel stoppen als de wedstrijdleiding dat zegt.
Bij de formule 1 is het ook niet zo dat je een stop and go penalty enkel doet als je zin hebt.

Met examens kunt ge dit toch totaal niet vergelijken? :s
Met voetbal al evenmin imo, deze beslissing staat niet wit op zwart eh, terwijl een spits die rood krijgt, gewoon van het veld af MOET.

Wanneer je stopt, maak je duidelijk dat je akkoord gaat met de beslissing van de wedstrijdjury en dan zou jij achteraf nog gaan aanvechten? Neen eh, ge hebt dan zeker niets om op te staan. Tis pas achteraf dat ge die beslissing kunt gaan aanvechten.
Wat moet hij gaan aanvechten als hij opgaf? Dat hij de wedstrijd zeker ging gewonnen hebben?

En wat maakt het uit dat Wellens doorreed? Normaal was hij gewoon gediskwalificeerd, en reed hij die ronde gewoon om ze te rijden.
Het is Wellens zijn fout niet dat hij gededeskwalificeerd ( tkom moeilijk :p ) werd , wel van de jury.

eniac
18 december 2005, 17:15
want zonder die beslissing was het wedstrijdbeeld wellicht anders geweest (dat moet toch aangenomen worden)

Echt, echt, echt, maar dan ook ECHT echt niet. Het was in de laatste paar minuten ffs, alle plaatsen waren al verdeeld.

Tyfius
18 december 2005, 17:16
Die klap op zijn kuit was gewoon zijn pedaal die doordraaide en daarop terechtkwam. Op dat moment voel je alles en lijkt het allemaal wat erger dan het in werkelijkheid is. Als hij echt met een spierscheur zat had hij zeker niet op eigen kracht even kunnen blijven rechtstaan, je zakt er gewoon door. Zijn kuit gaat er wel even niet goed van zijn, maar normaal met een paar dagen rust is hij tegen het volgende weekend weer de oude.

Over Wellens, tja, ergens te begrijpen, maar je mag dat niet doen. Het zijn natuurlijk ook elke keer weer dezelfde groep jongeren die met geen andere bedoeling naar de cross komen om de boel te verzieken. Heeft niemand gemerkt dat ze bij de laatste ronde al weg waren van de plaats waar ze stonden ? :)
Men mag van mij een pak strenger zijn, en de supporters die naar de cross komen kijken gerust identificieren. Jammer voor de liefhebbers die af en toe komen als de cross in de buurt is, maar we gaan (ook op de weg, denk maar aan de bergettapes in de grote rondes) meer en meer aan de veiligheid van de renners moeten denken. Het gebeurt wel eens dat een supporter met modder smijt met daarin een stevige steen in. Dat komt op zo'n moment hard aan, en eigelijk kun je er als renner niets tegen doen.
Je kan wel de renner aanspreken van wie het zogezegd supporters zouden zijn, maar je kan praktisch op elke hoek van de straat petjes en sjaals van Sven Nys en Bart Wellens kopen. Zoiets heeft een renner ook niet in de hand.

Spijtig ook dat zo een voorval weer de supporters van beide renners tegen elkaar gaat opzetten. Je supporterd wel voor de ene, maar tot nu toe was er onder de echte supporters ook wel een soort respect naar de andere renners toe.

En eniac heeft gelijk, de plaatsen lagen op dat moment vast. Als je ziet dat Lars Boom op zijn stuur klopt als hij over de meet komt. Hij wist pas bij het binnenkomen van de tent dat er een eventuele diskwalificatie van Bart Wellens kon zijn. Hij heeft gestreden wat hij kon. De Knecht moest al vroeger de rol lossen en Nys was reeds uit de wedstrijd gestapt. Stybar en Vervecken konden niet meer korter komen op Lars Boom, dus alles zou alleen een plaatsje naar voor zijn geschoven.

Ik denk ook dat de jury beslissing er voornamelijk mee te maken heeft dat het hier niet om een cross gaat die in een regelmatigheidscriterium thuis hoort. Zowel had de beslissing denk ik zonder discussie gebleven wat ze was.

Defkes
18 december 2005, 17:17
Kwas er live bij daarstraks :cool:

Kmoet zeggen , tis idd erg hoe fel de mensen tegen Bart Wellens zijn.

Ge moogt zijn karater miss. niet afkunnen ofzo, maar hij doet nu toch echt geen vlieg kwaad?

Iedere ronde ging iedereen uit de bol voor Nys en was het een mengeling van Boe-geroep en gejuich voor Bart Wellens.

Spijtig vind ik dat hoor, voor een sport die zo van het volk moet leven...

Voor de rest was het wel een sjieke wedstrijd, en op sommige stukskes vlamden die mannen wel ze :)

De Jury vind ik dan weer bijzonder slecht. Ofwel moeten ze hun beslissing uitstellen tot na de wedstrijd, ofwel tijdens de wedstrijd en dan definitief, maar niet op terugkomen, want zonder die beslissing was het wedstrijdbeeld wellicht anders geweest (dat moet toch aangenomen worden)

btw. Ben zelf Bart Wellens fan, heb niets tegen Sven Nys maar ik hou niet van dominantie in een sport. Net zoals ik liever Ullrich heb dan Lance Armstrong bijvoorbeeld.
Maar daarvoor heb ik nog altijd geen pik op 1 van de 2 ofzo

Ik ben Nijs fan en lach soms met Wellens, maar het is wel enkel er mee lachen. Zoals bvb m'n eerste post hier in dit topic met dat kickboxen. Ik ga hem niet uitschelden ofzo. Dan ben je imo niet echt een supporter terwijl ze dat net de 'die-hards' noemen.

Jury was idd heeeeeeeeeeel dikke zever.

En dominantie is prachtig, zeker als ze doorbroken wordt (denk maar aan de Wellens dominantie doorbroken door Nijs en nu staat het omgekeerde voor de deur).

Fighting Hobbit
18 december 2005, 17:29
Met examens kunt ge dit toch totaal niet vergelijken? :s
Met voetbal al evenmin imo, deze beslissing staat niet wit op zwart eh, terwijl een spits die rood krijgt, gewoon van het veld af MOET.

Wanneer je stopt, maak je duidelijk dat je akkoord gaat met de beslissing van de wedstrijdjury en dan zou jij achteraf nog gaan aanvechten? Neen eh, ge hebt dan zeker niets om op te staan. Tis pas achteraf dat ge die beslissing kunt gaan aanvechten.
Wat moet hij gaan aanvechten als hij opgaf? Dat hij de wedstrijd zeker ging gewonnen hebben?

En wat maakt het uit dat Wellens doorreed? Normaal was hij gewoon gediskwalificeerd, en reed hij die ronde gewoon om ze te rijden.
Het is Wellens zijn fout niet dat hij gededeskwalificeerd ( tkom moeilijk :p ) werd , wel van de jury.
Ik kan me vergissen, maar is een wedstrijdleiding niet hetzelfde als een scheidsrechter? Ik bedoel, laten we zeggen bij de F1, ook een racesport met een zelfde manier van sanctionering. Daar heb je als piloot ook niet de keuze om de wedstrijdleiding te negeren. Als je geen gevolg moet geven aan dergelijke beslissingen, dan moet je je dus totaal niet aan de regels houden...

Fighting Hobbit
18 december 2005, 17:31
Echt, echt, echt, maar dan ook ECHT echt niet. Het was in de laatste paar minuten ffs, alle plaatsen waren al verdeeld.
Daar houdt een rechter natuurlijk geen rekening mee, ik wil dus zeggen, als iemand van de renners ermee verder gaat heeft die jury geen poot om op te staan.

WolCoM
18 december 2005, 17:36
Ik kan me vergissen, maar is een wedstrijdleiding niet hetzelfde als een scheidsrechter? Ik bedoel, laten we zeggen bij de F1, ook een racesport met een zelfde manier van sanctionering. Daar heb je als piloot ook niet de keuze om de wedstrijdleiding te negeren. Als je geen gevolg moet geven aan dergelijke beslissingen, dan moet je je dus totaal niet aan de regels houden...

Wie heeft hij zeer gedaan met door te rijden?
Ik zou ook doorgereden hebben, ben er 100% zeker van.
En regels zijn er om te verbreken zekerst, als iedereen zich altijd aan de regels houdt gebeurt er nooit wat.

Fighting Hobbit
18 december 2005, 17:48
Wie heeft hij zeer gedaan met door te rijden?
Ik zou ook doorgereden hebben, ben er 100% zeker van.
En regels zijn er om te verbreken zekerst, als iedereen zich altijd aan de regels houdt gebeurt er nooit wat.
Tja, zo kan je een moord ook goedpraten.
Ik wil maar zeggen, in zekere zin moet je de regels respecteren, kleine regeltjes kan je breken, maar in een sport moet je je aan de spelregels houden.

WolCoM
18 december 2005, 17:52
Kvind dit een kleine regel. :) Want normaalgezien blijft hij gewoon gediskwalificeerd, en verandert er niets aan het feit of hij nu stopt of niet. Normaal wint hij gewoon niet.

sash1m1
18 december 2005, 18:23
ik was daar in overijse ik heb het incident zelf niet gezien
opeens in de laatste ronde roepen ze om dat wellens gediscualificeerd is maar toen we thuiskwamen (misschien een kwartier later had em wel gewonnen)
iedereen weet wel dat zo'n omroeping moeilijk te verstaan is dus ik denk dat boom het niet wist

maar een ander probleem bij die crossen zijn inderdaat die zatte mensen ge kund als ge wilt kunde perfect "perongeluk" juist oversteken als u "rivaal" aankomt.
hij moet uitwijken of afstappen en dan mag de renner niet kwaad worden want dan wordt hij gediscualificeerd dat is juist wat die supporter wilt:doh:

de jury had niet moeten veranderen maar ze zouden iets moet doen aan die zatte mensen en overijse wordt echt het slachtoffer van zijn eigen succes.
daar zijn gewoon te veel mensen

Vrallie
18 december 2005, 18:26
Veldrijden is toch een grappige sport lol, proberen zo hard om dat naar een hoger professioneel niveau te tillen en dan komen ze dit weral tegen, ik zie dat in het wielrennen nog niet zo snel gebeuren, eruit is eruit en achteraf op een beslissing terugkomen is gewoon een bewijs van onkunde en zoals wuyts ook zei, die juryleden moeten ontslagen worden want die zetten het UCI nu ferm voor aap.

sash1m1
18 december 2005, 18:29
en dat jurylid was een duitser:crazy:

Fighting Hobbit
18 december 2005, 18:32
en dat jurylid was een duitser:crazy:
Your point being?

sash1m1
18 december 2005, 18:34
gewoon ter informatie

eniac
18 december 2005, 19:23
Daar houdt een rechter natuurlijk geen rekening mee, ik wil dus zeggen, als iemand van de renners ermee verder gaat heeft die jury geen poot om op te staan.

Ja, uiteraard. Maar ik zie niemand het doen, zelfs Boom niet.

Blackend
18 december 2005, 20:28

Hoe weet gij dat? Misschien was Boom op veilig aan het rijden omdat hij toch wist dat Wellens gedisqualificeerd zou worden en had hij weldegelijk nog reserve...

Wellicht kon hij niet meer terugkeren nee ... maar daar is geen absolute zekerheid over... dat is mijn punt.

WolCoM
18 december 2005, 20:38
Hoe weet gij dat? Misschien was Boom op veilig aan het rijden omdat hij toch wist dat Wellens gedisqualificeerd zou worden en had hij weldegelijk nog reserve...

Wellicht kon hij niet meer terugkeren nee ... maar daar is geen absolute zekerheid over... dat is mijn punt.

Omdat hij er hem juist afgereden had tsjein. :p

eniac
18 december 2005, 20:42
Hoe weet gij dat?

Omdat ik voor mijn TV zat, en goed zag dat Boom vanaf zijn valpartij geen moment meer dichter kon komen op Wellens. Op minder dan 1 ronde dan nog die tijd goedmaken op een steengoede Wellens, vergeet het maar.

Fighting Hobbit
18 december 2005, 21:06
Maar je kan nooit 100% met zekerheid zeggen wat Boom nog op 1 ronde had kunnen goedmaken, Sven Nys is ook op nog niet 1 ronde bij Wellens geraakt in het begin...

Blackend
18 december 2005, 21:33
Ja, maar dat willen ze toch niet absoluut niet begrijpen hierboven, leuke mentaliteit :niceone:

Zo tegenwringen om maar te kunnen tegenwringen ... achja

Re@V0r
18 december 2005, 21:53
weer een sport die zich ronduit belachelijk maakt door zo'n beslissingen

herc
18 december 2005, 22:00
Zo tegenwringen om maar te kunnen tegenwringen ... achja

Hebt ge het nu over u eigen? ;)

Btw moet dit is bekijken : http://www.vrtnieuws.net/sport_master/wielrennen/veldrijden/051218_druivencross_verslag/index.html?video_1 ( wedstrijdverslag )

Vooral op het einde, is wel duidelijk hoe anti wellens men is ( en waarom, die mens doet niemand kwaad. ) Met de reactie van de lucien ganek wel neer :P

@Re@V0r : Veralgemeen anders nog wat harder!

Hmgrwngd
18 december 2005, 22:24
Ben ik de enigste die plat ligt van het lachen bij het zien van dat wedstrijdverslag?

Zo doodgewoon een trap geven en terug voortfietsen ... :rofl:

Die man stijgt nog in mijn achting: ( wat nodig is; want die docusoap op VT4... :| )
Ipv braafjes alles te slikken gewoon doen waar hij zin in heeft en eens ferm shotten naar die gasten zonder da hij de wedstrijd uit het oog verliest.

Ben geen fan van geweld; maar dit vond ik echt lachen... :D
(ipv al dat politiek correcte "dat mag je toch niet doen"-gezever. )

WolCoM
18 december 2005, 22:27
Ben ik de enigste die plat ligt van het lachen bij het zien van dat wedstrijdverslag?

Die man stijgt nog in mijn achting: ( wat nodig is; want die docusoap op VT4... :| )
Ipv braafjes alles te slikken gewoon doen waar hij zin in heeft en eens ferm shotten naar die gasten zonder da hij de wedstrijd uit het oog verliest.

Exactly my thoughts. :p
Maarja...

Fighting Hobbit
18 december 2005, 22:29

Ja, het ging eigelijk wel vlot, precies of hij had erop geoefend.

Thales
18 december 2005, 22:32
wel een prachtige schop en zo stabiel op zen velo blijven zitten

zarathustra
18 december 2005, 22:35
het is bullshit om iemand in een sport als wielrennen puur en alleen op de beelden te diskwalificeren. En uit koers nemen is al helemaal idioot, het is als iemand voor moord veroordelen terwijl het slechtoffer nog op intensive care ligt.

Wat wellens deed is niet goed te praten, maar een boete is meer dan genoeg in dit geval. De schuld ligt hier bij de supporters.

Tweak37
18 december 2005, 22:59
Trouwens groenendaal had een paar jaar geleden ook zoiets voor? Die is daar toen zwaar op aangerekend geloof ik... Veldrijden heeft gewoon oerslechte fans, ni te geloven. Hoe kunt ge uzelf nu sportliefhebber noemen als ge met modder en bier gooit naar renners die ge wat minder tof vindt :ironic:

eniac
18 december 2005, 23:12
Maar je kan nooit 100% met zekerheid zeggen wat Boom nog op 1 ronde had kunnen goedmaken

Ja man, op die manier kan je nooit IETS met zekerheid zeggen. Maar ga jij nu eerlijk zeggen dat je nog in de kansen van Boom geloofde? Komaan, pure nonsens. Nys kan een gat snel toerijden, Boom kan dat (nog) niet, zeker niet in die fase van de wedstrijd. (trouwens, Boom zei zelf dat hij nog vol gegeven heeft die laatste ronde)

Ik blijf erbij dat dit het wedstrijdbeeld op geen enkele manier heeft aangetast.

Niet dat het geen geklooi is en dat de UCI zich niet belachelijk heeft gemaakt natuurlijk. Het was fout om dat tijdens de wedstrijd nog te laten omroepen.

evil aardappel
18 december 2005, 23:18
Erg dat mensen zagen op Wellens en niet op die supporters, als een veldrijder pissed wordt zullen die supporters wel serieus irritant bezig gezeten hebben.

Blackend
18 december 2005, 23:56
Lol de pa van Bart Wellens

"khad em duudgeslagen" :rofl: ©Firmin Crets :crazy:

Defkes
19 december 2005, 00:05
Ja man, op die manier kan je nooit IETS met zekerheid zeggen. Maar ga jij nu eerlijk zeggen dat je nog in de kansen van Boom geloofde? Komaan, pure nonsens. Nys kan een gat snel toerijden, Boom kan dat (nog) niet, zeker niet in die fase van de wedstrijd. (trouwens, Boom zei zelf dat hij nog vol gegeven heeft die laatste ronde)

Ik blijf erbij dat dit het wedstrijdbeeld op geen enkele manier heeft aangetast.

Niet dat het geen geklooi is en dat de UCI zich niet belachelijk heeft gemaakt natuurlijk. Het was fout om dat tijdens de wedstrijd nog te laten omroepen.

Om even de sport te verleggen: had jij Alonso op de Nurburgring nog kans gegeven? Of MS in Spanje 2000 (toen Hakkinen in de laatste ronde uitviel met motorproblemen). Volgens mij niet e :). Je mocht er 99% zeker van zijn dat de Finnen die races zouden winnen en het is niet gebeurd.

Dat had hier (in theorie) ook kunnen gebeuren. Als men het niet afriep, had Wellens een tikkeltje (al is het maar 0.00001%) anders gereden. Die 0.00001% had er voor kunnen zorgen dat hij viel zoals Nijs en niet meer mee kon rijden waardoor Boom zou winnen.

De kans dat Boom zou winnen was 0.00001%. Maar ze was er... Dus in principe geef ik fighting hobbit gelijk...

Bovendien moet Wellens uit de wedstrijd stappen als hem dat wordt opgedragen. Ik begrijp hem hier voor 100% want hij gaat imo hier pakken minder in de fout dan de zgn supporters, maar zoiets mag niet. Als iedereen het gaat doen, heeft de UCI niets te zeggen, want 'Wellens mocht het ook'.

Iig, UCI maakt zich belachelijk, Wellens laat z'n temperament zien en Nijs wint de rest van de races :P.

dibo
19 december 2005, 08:29
Conclusie: Wellens is zo dom als olie en hij bevestigt wat ik al jaren over hem denk. Als ik die supporter was geweest, dan had ik zijn been vastgepakt zodat hij met zijn kop tegen de grond lag. Iedereen lijkt te vergeten wat er zou gebeurd zijn als die trap zijn doel niet had gemist.

Cantona werd vroeger in het voetbal voor lange tijd geschorst voor dergelijke feiten en bij veldrijden kan dit alles zomaar. Nys zo NOOIT zo reageren, ook al maakt in in Wellens zijn streek wellicht net hetzelfde mee.

Ik ben een beetje gedegouteerd van de beslissing van de jury. Is er eigenlijk nog een sport met capabele mensen in het bestuur?

Eagle`
19 december 2005, 15:41

idd als hij gedeclasseerd wordt wordt hij gedeclasseerd, dan moeten ze op de declassering van Groenendaal in Diegem ook terugkomen want die hebben ze oek ne ganse cross staan uitschelden

Fighting Hobbit
19 december 2005, 16:10

Rabobank heeft een klacht ingedient en ik dnek niet dat een rechter zegt "ja, maar uiteindelijk zou er aan het wedstrijdbeeld niets veranderd zijn"

Hmgrwngd
19 december 2005, 16:14
wel een prachtige schop en zo stabiel op zen velo blijven zitten

Een professioneel é ... :p

eniac
19 december 2005, 16:27
en ik dnek niet dat een rechter zegt "ja, maar uiteindelijk zou er aan het wedstrijdbeeld niets veranderd zijn"

Uiteraard niet, maar dat beweer ik toch niet?

Fuji
19 december 2005, 21:20
wellens moet uit de uitslag worden gezet, weet iemand welke schade zo een trap teweeg brengt als je dat in je gezicht krijgt??? dan heb je een gebroken kaak zoniet erger!! Gewoon zielige mentaliteit... vraag me nog steeds af waarom daar volk gaat naar kijken, 5 belgen die wat koersen in het veld tegen elkaar, een wereldbekerwedstrijd met 4 nationaliteiten...

Time
19 december 2005, 21:21
vraag me nog steeds af waarom daar volk gaat naar kijken, 5 belgen die wat koersen in het veld tegen elkaar
Zo kun je over elke sport wel iets zeggen.

herc
19 december 2005, 21:22
vraag me nog steeds af waarom daar volk gaat naar kijken, 5 belgen die wat koersen in het veld tegen elkaar, een wereldbekerwedstrijd met 4 nationaliteiten...

En ik kan ni begrijpen waarom er zoveel mensen zo hoog oplopen met de belgische voetbal die gene zak voorstelt. Ieder zijn ding he, als het u niet interesseert zwijg er dan gewoon over.

dJeez
19 december 2005, 22:36
Het is begrijpelijk dat Wellens zoiets doet, maar zie je een voetballer al een tribune instormen omdat ze roepen dat uw moeder een hoer is?
Cantona al vergeten zeker? Die raakte trouwens wel.

Er is echter al een klacht ingediend door Nys tegen de wedstrijdjury, omdat er met name blijkbaar afspraken zijn gemaakt om niemand uit de wedstrijd te nemen, en dat over diskwalificatie enkel nà afloop mag beslist worden (zoals het imho hoort) :
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF19122005_045

De UCI zal morgen een uitspraak doen over de zaak.

Defkes
19 december 2005, 22:55
Cantona al vergeten zeker? Die raakte trouwens wel.

Was k idd vergeten :$ ;).

DGEN
20 december 2005, 02:14
leuk dat wellens reageert op hoe kut die mensen zich daar kunnen gedragen, maar professioneel is het niet nee...
ook wel belachelijk dat hij dan toch doorrijdt...alhoewel..belachelijk?
eerder komisch zou ik durven zeggen :D

zarathustra
20 december 2005, 02:55
leuk dat wellens reageert op hoe kut die mensen zich daar kunnen gedragen, maar professioneel is het niet nee...
ook wel belachelijk dat hij dan toch doorrijdt...alhoewel..belachelijk?
eerder komisch zou ik durven zeggen :D

wel gezien een feit dat ze blijkbaar een afspraak hadden met de UCI (op basis waarvan nys nu klacht ingediend heeft) om niet uit de wedstrijd te nemen maar altijd te laten uitrijden en dan de renner eerst te horen, was wellens dus in zijn recht om door te rijden. De fout lag hier bij de jury.

GhostRider_007
20 december 2005, 03:13
Ben toen aangekomen en heb toen direct willen terugkeren om die kerel is goed op zijn gezicht te gaan slaan ( adrenaline dat dan door u aderen stroomt. ) Gelukkig hebben ze mij tegengehouden, en iets erna was ik nog wel pist, maar vond het niet meer waard om er nog op te gaan slaan.

Jij gaat dus een militair, die (normaal gezien) getraind wordt in allerhande verdedigingstechnieken op zijn gezicht gaan slaan? Een geluk dat ze u tegengehouden hebben inderdaad, of je zou nog een goed pak slaag gekregen hebben ook. Tenzij het een 50plusser is ofzo. Je mag dan nog een adrenalinestoot hebben.

Anyway ontopic:
Ik vond de reactie van Wellens ook wat overdreven, maar kan het begrijpen. Ik zou ook niet met mij laten sollen, ook al moest ik een topsporter zijn.

DGEN
20 december 2005, 03:14
wel gezien een feit dat ze blijkbaar een afspraak hadden met de UCI (op basis waarvan nys nu klacht ingediend heeft) om niet uit de wedstrijd te nemen maar altijd te laten uitrijden en dan de renner eerst te horen, was wellens dus in zijn recht om door te rijden. De fout lag hier bij de jury.
ben een gast die niet zoveel verstand heeft van veldrennen zu :p

herc
20 december 2005, 14:39
Jij gaat dus een militair, die (normaal gezien) getraind wordt in allerhande verdedigingstechnieken op zijn gezicht gaan slaan? Een geluk dat ze u tegengehouden hebben inderdaad, of je zou nog een goed pak slaag gekregen hebben ook. Tenzij het een 50plusser is ofzo. Je mag dan nog een adrenalinestoot hebben.

Gij moogt gerust die enkele militairkes eens komen bestuderen die hier op ne zondag rondrijden, getraind zien die mannen er niet uit ;) Maar ja kans dat ik dan het pak van men leven had gehad, is zeker reeeel, wil maar enkel zeggen dat je op zo'n moment niet met u verstand denkt, maar impulsief gaat reageren door die adrenaline. Ik ben verre van een agressieveling laat me dat duidelijk maken.

Yngwie
20 december 2005, 22:33
De uci had nooit op zijn beslissing mogen terugkomen. Wat Wellens deed hoorde niet in een wedstrijd thuis en moet consequent afgestraft worden met uitsluiting uit de wedstrijd als gevolg. Daarbovenop negeerde hij een bevel van een hoger geplaatst persoon en dit heeft ook gevolgen.

Als een werknemer een bevel van zijn werkgever negeert wordt hij ontslagen,wanneer een voetballer een beslissing van de ref negeert krijgt hij rood, wanneer een leerling een bevel van de leerkracht negeert vliegt deze buiten en als een crosser een bevel van de wedstrijdleiding negeert......... dan wint hij de wedstrijd?!

De uci heeft hier dus verkeerd gehandeld.

Nog een ander punt is het opkomende 'hooliganisme' binnen het veldrijden. vind het zeer spijtig dat zo'n dinge de laatste tijd meer en meer gebeuren. Als sportief supporter is het de bedoeling je eigen renner aan te moedigen en niet de concurrentie af te breken. Laat staan acties ondernemen om deze uit te wedstrijd te nemen of te blesseren. Als dit zo doorgaat staan er binnenkort overal Marshalls op het parcours die een oogje in het zeil houden en het recht hebben iemand te arresteren die tegen deze regels ingaat. Wat natuurlijk een zeer spijtige zaak zou zijn aangezien de cross een volksfeest hoort te zijn en geen formele bijeenkomst waar niets toegelaten is. en als dat volk dan geen respect heeft voor de renners moeten ze de gevolgen ervan dragen.

(sorry voor lange post, had blijkbaar veel te zeggen. ben trouwens ex-crosser bij de jeugd en weet hoe het er aantoegaat de laatste jaren)

herc
21 december 2005, 16:59
Daarbovenop negeerde hij een bevel van een hoger geplaatst persoon en dit heeft ook gevolgen.

Wellens deed gewoon wat de regels voorschreven. Tijdje terug hebben ze een nieuwe regel ingevoerd die zulke toestanden moet voorkomen, namelijk dat men een renner niet meer tijdens de wedstrijd uit koers haalt maar na aankomst met hem in overleg gaat en dan pas een beslissing maakt.

Marginale
22 december 2005, 18:41

Kvond het ook wel lachen maar vind wel dat hij een sanctie moet krijgen. Anders staat de deur open voor misbruik. Volgende week in Diegem en Hofstade konden Nys, Vannoppen, ....zich ook is laten gaan en gewoon links en rechst nekeer ne stamp of ne slag gaan uitdelen zonder daarvoor gesanctioneerd te worden (want hunne grote concurrent is er wel mee weggekomen) :)

Gentille
23 december 2005, 12:55
De UCI heeft nu toch Lars Boom uitgeroepen tot winnaar niet? Wellens riskeert een fikse boete en een eventuele schorsing (woensdag gelezen in de Metro)