PDA

Volledige versie bekijken : Roadster Smart

seb2709
15 december 2005, 21:36
Ben daarnet zo wa naar nieuwe wagens gaan zien... En de roadster staat me ook wel aan, maar had een vraagske over...

dieje dealer zei da ze ni meer worden gemaakt enzo, maar zag da de versnellingspook zo een raar tik systeem is... heeft er iemand al ervaring mee? En is dit handig?

Kan ik anders bij aankoop van deze wagen mss ni vragen voor een gewone versnellingsbak? Of zou da ni mogelijk zijn? want zo nen versnellingsbak is gwn zo bij elke smart, dusjah :s

grtz

rivercola
15 december 2005, 21:37
Het imago van sportwagen is onterecht imo.
De Volvo V70 (lichtste uitvoering, Diesel) van mijn ma trekt rapper op naar de 100km/u.
Dus als je een klein, vinnig autootje zoekt zou ik verder zoeken.
Gewoon even raad :p

ComputerVISTA
15 december 2005, 21:42
De Volvo V70 (lichtste uitvoering, Diesel) van mijn ma trekt rapper op naar de 100km/u.

sportwagen heeft niks te maken met snel optrekken!

Die smart roadster is imo wel een sportwagen....

SoliD
15 december 2005, 21:44
Ik vind een smart toch ook een echt onding hoor :)

rivercola
15 december 2005, 21:44

Wat is een sportwagen dan voor jou.

ComputerVISTA
15 december 2005, 21:45
Ik vind een smart toch ook een echt onding hoor :)

Persoonlijk vind ik die roadster best mooi, heeft iets lotus exige achtigs....

Wat is een sportwagen dan voor jou.

Wendbaar ding waar je je mee in het weekend amuseerd ook wel vrijetijdswagen... Das dan wel imo.

rivercola
15 december 2005, 21:48
Persoonlijk vind ik die roadster best mooi, heeft iets lotus exige achtigs....

Wendbaar ding waar je je mee in het weekend amuseerd ook wel vrijetijdswagen... Das dan wel imo.
Dus een toyota aygo is voor jou een sportwagen?

ComputerVISTA
15 december 2005, 21:49
Dus een toyota aygo is voor jou een sportwagen?

Nee das nen auto waarmee ik naar de winkel men inkopen ga doen... Trek het is niet in't belachelijke.

Ik wil mer zeggen dat imo een sportwagen geen halve raket hoeft te zijn!

CAS
15 december 2005, 21:53

Waar vermeld de TS sportwagen? Of heb ik iets gemist?

@ TS: Om op uw vraag te antwoorden, de Roadster is niet verkrijgbaar met een manuele bak. Smart heeft iets met hun sequentiele/automatische bakken, en ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom. Maar kom.

Dus, een Smart (heb geen ervaring met alle smarts) schakelt dus naar omhoog als je op plus duwd, maar ja, als ge echt overdrijft, gaat da ook wel van zijn eigen naar omhoog, en ga bvb als je stilstaat, automatisch weer naar 1ste, dacht ik.

Aléja, ik vind het persoonlijk maar kut versnellingsbakken! Ofwel ga je voor een automaat, ofwel ga je voor een echte sequentiele bak waar je zelf kiest welke versnelling je neemt.

Maar das mijn mening, moest ik van u zijn, ga eens rijden met de wagens die je eventueel zou willen kopen, en zie zo zelf of je dat schakelen leuk vind.

zombie
15 december 2005, 21:56
eu smart roadster gaat eigelijk el vrij vinnig als die doortrekke.
moogt gij van mijn part wel is probere te volgen met uwen volvo ze :p

CAS
15 december 2005, 22:08

Ze mochten wel wat sportiever zijn hoor, hun Brabus versie zit nog steeds boven de 10s dacht ik. Ze verliezen echt mega veel tijd met hun vbak. De enige deftige smart, is de fourfour, die presteerd naar zijn pk's. De 1.1/1.3i is al te doen en de 1.5 presteerd wel al.

Maar de rest, echt, de 75pk versies zijn trager dan een Golf II met 72pk... en hou er rekening mee dat die bakjes een pak minder wegen (de smarts dus). Ik vind de naam echt slecht gekozen bij dat merk.

zombie
15 december 2005, 22:10
Ze mochten wel wat sportiever zijn hoor, hun Brabus versie zit nog steeds boven de 10s dacht ik. Ze verliezen echt mega veel tijd met hun vbak. De enige deftige smart, is de fourfour, die presteerd naar zijn pk's. De 1.1/1.3i is al te doen en de 1.5 presteerd wel al.

Maar de rest, echt, de 75pk versies zijn trager dan een Golf II met 72pk... en hou er rekening mee dat die bakjes een pak minder wegen (de smarts dus). Ik vind de naam echt slecht gekozen bij dat merk.

van topsnelheid niet. maar het zijn wel vrij vinnige wagentjes.

rivercola
15 december 2005, 22:12
Dat vinnig zijn is waarschijnlijk een illusie die je creeert door het feit dat je met een koekendoos rijdt.
Op papier is die V70 sneller :p

zombie
15 december 2005, 22:14
Dat vinnig zijn is waarschijnlijk een illusie die je creeert door het feit dat je met een koekendoos rijdt.
Op papier is die V70 sneller :p

op sprinten wss wel.
maar gewoon in het stad twijfel ik daar aan

spl3ndr
15 december 2005, 22:22
ik moet alle dagen een dozijn van die smartjes verzetten ( haven zeebrugge)

en ik vind het maar onhandige dingen.

vlot starten is al een kunst op zich ( ofwel kan ik er nx van :ironic: )
Die versnellingsbak is een echte ramp.
Je hebt verschillende varianten, met sequentiele bak, of met die knoppen achter het stuur. ( brabus variant dacht ik )
- bij de versie zonder de paddles kan je kiezen hoe je schakelt :
ofwel zet je hem in D en druk je op de knop op de zijkant van de pook zodat hij in volledig automatische modus staat ( het vlotste vond ik )
Als je niet op die knop drukt, dan kan je opschakelen door de pook een tik naar rechts te geven en afkomen door naar links nen duw te geven.
- bij de versie met paddles heb je de extra mogelijkheid door op te schakelen door de rechtse paddle naar u te trekken en af te komen door de linkse naar u te trekken ( logisch )

Bij gelijk welke modus je kiest, de bak blijft supertraag schakelen en zo verlies je echt frustrerend veel tijd. zelfs in full auto mode duurt het een eeuwigheid voor de volgende versnelling er is.
Geeneen van die smartjes gaat echt goed vooruit ( voor zo'n licht autoke )

de brabus versie maakt wel een schoon lawaai bij hogere toeren, maar de prestaties zijn echt slecht, nen Golf 1 gti gaat harder naar honderd.

interieur vind ik ook maar plastiekerig en het lawaai binnen bij 70 km/h is echt LUID ! Bij een stevige windstoot voel je da wagentje gewoon schuiven !!

super onveilig als je uit het stadscentrum gaat.

seb2709
15 december 2005, 22:59
ok bedankt :) die versnellingsbak stond me niet echt aan, en nu dak zeker weet da daar nix aan te verandere is valt hij uit men lijstje :) en nu dak er wa meer info over heb, klinkt hij veel negatiever dan da ik dacht...

sexymofo
15 december 2005, 23:05
de brabus versie maakt wel een schoon lawaai bij hogere toeren, maar de prestaties zijn echt slecht, nen Golf 1 gti gaat harder naar honderd.

DE Golf 1 GTI gaat zelfs sneller naar honderd dan de nieuwe GTI's :p

ComputerVISTA
15 december 2005, 23:20
DE Golf 1 GTI gaat zelfs sneller naar honderd dan de nieuwe GTI's :p

Dan de 3 en de 4 zeker is zelf is op topgear geweest maar die nieuwe gti is die niet sneller?

rivercola
15 december 2005, 23:21
Hoeveel kost die roadster eigenlijk?
Dan kunnen wij mee helpen zoeken naar een betere wagen voor dezelfde prijs?

seb2709
16 december 2005, 08:29
schommelt rond de 20.000-25.000€

eniac
16 december 2005, 10:06
Smart Roadster Coupé 74KW Brabus - €24.600 in België, zonder opties.

Vergelijk dat nu even met dit:
Opel Astra GTC 1.9CDTI 110KW Sport (Cosmo) - €21.299 (€22.049)
Opel Astra GTC 2.0T 147KW Sport - €22.749

Goed, het is geen roadster, maar what gives? Comfortabeler, veel beter uitgerust, een stuk sneller...

Ook bij merken als Ford (Focus - en ook de Fiesta ST) en Seat kan je terecht voor wagens die veel meer bieden voor het geld.

Burny
16 december 2005, 10:08
Lol, ik had gisteren zo'n Smart Roadster achter me. Ik dacht dat hij niet wou spelen... blijkbaar kon hij gewoon niet beter :rofl:

Ze hebben wel iets weg van een Elise, zeker de voorkant.

128MB
16 december 2005, 12:40
koop dan een ariel atom he :p

ComputerVISTA
16 december 2005, 13:34
koop dan een ariel atom he :p

Mja daar mag nog een enzo tegen staan ge zijt nog rapper weg :p

Best wel een helm aandoen want als ge jeremy zen gezicht zag :rofl:

Maar met het geld van een atom kan je wel meerdere kleine vrijetijdswagentjes kopen he ;)

simpele duif
16 december 2005, 14:02
wtf 25.000 euro voor zoiets?
met dat geld zou ik eerder uitkijken naar een A3 of Golf GTI ofzo...

eniac
16 december 2005, 14:13
met dat geld zou ik eerder uitkijken naar een A3 of Golf GTI ofzo...

Efkes zitten zien naar een A3, damn dat is een dure wagen voor wat het "maar" is. Ambition, 3-deurs, 1.9TDI 105PK => 22.790 euro.

Als je weet dat dit in sé een Golf is... Toch echt wel bijzonder duur.

simpele duif
16 december 2005, 14:52
je hebt nog altijd de BMW 1 ook eh
ok je betaalt een beetje het merk, maar je hebt er toch wel wat voor vind ik (toch meer dan bij een smart :s )

eniac
16 december 2005, 14:54
(toch meer dan bij een smart :s )

Wel mee akkoord ja :) (dat je meer hebt dan in een andere compacte middenklasser valt wel over te discussiëren)

-Helld0g-
16 december 2005, 16:15

kwa ophanging kan jet ook geen sportwagen noemen, volgens wat dan wel?

een mazda mx5 lijkt me toch hopen dichter bij een sportief roadstertje te liggen (en beter afgewerkt ook, al eens de plastiek (ongespoten) v/e smart gezien die een paar jaartjes oud is?)

22.000 voor voor zo'n smartje :s.
Ik vind al die smarts er maar plastiek de mechaniek eruit zien.

idd ie is misschien ietsje goeikoper dan een andere roadster maar kvind um 0.0 uitstraling hebben. tis net een trapje hoger of een Aixam :D

der zijn veel schonere autos te krijgen voor een miljoen!!

PS, wat dacht je van dit:

http://cgi.benl.ebay.be/BMW-Z4-Roadster-E85-2-5i-24v-Pack_W0QQitemZ4596437991QQcategoryZ9835QQssPageNam eZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Typhon`
16 december 2005, 16:18
22.000 voor voor zo'n smartje :s.
Ik vind al die smarts er maar plastiek de mechaniek eruit zien.

Mégane
16 december 2005, 16:45
Een Peugeot 206CC of Opel Tigra Twintop zijn een veel betere koop. Met zo'n Smart Roadster rijd je wel met iets exclusief, niet veel zotten willen zoveel geld voor een playmobil autootje geven.

Dirkxke
16 december 2005, 17:40
Smart Roadster Coupé 74KW Brabus - €24.600 in België, zonder opties.

Vergelijk dat nu even met dit:
Opel Astra GTC 1.9CDTI 110KW Sport (Cosmo) - €21.299 (€22.049)
Opel Astra GTC 2.0T 147KW Sport - €22.749

Goed, het is geen roadster, maar what gives? Comfortabeler, veel beter uitgerust, een stuk sneller...

Ook bij merken als Ford (Focus - en ook de Fiesta ST) en Seat kan je terecht voor wagens die veel meer bieden voor het geld.

fiesta st begint op 16500 en dan staat ge op 16", bodykit rondom en airco standaard :)
voor 18000 staat ge op 17", vooruitontdooiing en esp :) maar ge moet der wel de kont lelijke kikkerlichten vanvoor nu bijpakken :s begrijp nie da ford da in de fiesta heeft gestoken :s

focus 2 st begint op 25000 maar daar weet ik de juiste standaard opties nie van :)

wel die van de motorblok :p

Radiance
16 december 2005, 23:41
K vind die smart er wel "cute" uitzien. Maar idd te duur te duur voor wat het is.
Het probleem is idd de versnellingsbak die ongeloooofelijk traag is, wegligging en stuurinrichting enzo zouden wel héél goed zijn.

Ik snap ook niet wat een Ariel Atom hier komt doen, dat kan je gewoon niet als dagelijkse wagen gebruiken. Ne Elise zou evt. nog gaan, maarja denk dat dat iets te krachtig is.

Dillyracer
17 december 2005, 19:20
Ik vind de acherkant van de Roadster dus zeer veel trekken op de achterkant van een RX-8 eh :s

CAS
17 december 2005, 19:45
Ik vind de acherkant van de Roadster dus zeer veel trekken op de achterkant van een RX-8 eh :s

Maar dan van een RX-8 dat gewassen is op 60° :rofl:

Dillyracer
18 december 2005, 10:28
:lol:

ik bedoel de vorm, niet de grootte eh :D

-Helld0g-
18 december 2005, 10:55
:lol:

ik bedoel de vorm, niet de grootte eh :D

http://smartroadster.trnd.com/images/smart_bobbycar_roadster.jpg

zo? ;)

http://www.caridc.net/images/allcar/Brabus-Roadster-Coupe-Racing-Edition-(smart-Roadster-Coupe)-001-1024.jpg

dit lijkt me een betere koop (wel lekker Z3 coupé achtig :( )

maar er zijn toch geen van die lelijke ongespoten plastic delen meer en een leuker kontje en velgen :D
(maar brabus erop plakken lijkt me toch wel erg laag van mercedes :D)

edit: echte namaak :D
http://www.econ.kuleuven.be/public/ndbaf47/Wallpapers/Mercedes/MB-Brabus-SLR-364-1024.jpg (vergelijk velgen)

Prijs:
In Germany, the price for the smart roadster BRABUS is € 24,950 and the price for the roadster-coupé BRABUS is € 26,570 (incl. VAT). BRABUS variants of the smart fortwo coupé and fortwo cabrio have been available since the beginning of 2003. A wide range of accessories is available for all models at smart centres.

redelijk aantrekkelijk dus, blijft een opgewaardeerde smart hé :D

kijk liever voor een Honda S2000, BMW Z3 of een Porsche Boxster in occasie?

Xeromem
18 december 2005, 11:00
Om een Ariel Atom te beheersen moet ge beter dan de gemiddelde chauffeur zijn
dat ding heeft de motor van de nieuwe Suzuki GSX-R 1000, alleen ervaren chauffeurs kunnen dat motor deftig temmen

en ge kunt er niet mee schakelen zoals met de auto, je moet 1-2-3-4-5-4-3-2-1 doen, je kunt niet zomaar van 4 naar 2
tis gewoon een moto eh :)

Liquid LP
18 december 2005, 11:12
dat ding heeft de motor van de nieuwe Suzuki GSX-R 1000, alleen ervaren chauffeurs kunnen dat motor deftig temmen

en ge kunt er niet mee schakelen zoals met de auto, je moet 1-2-3-4-5-4-3-2-1 doen, je kunt niet zomaar van 4 naar 2

wtf, da heeft de motor van een honda civic type R, en met een supercharger.
'k zou wel eens een moto willen zien met 300 pk :lol:

CyberLama
18 december 2005, 11:12
Welja, de meeste chauffeurs komen toch ook met een wagen af van versnelling bij het vertragen...

MilM
18 december 2005, 11:47
Wel mee akkoord ja :) (dat je meer hebt dan in een andere compacte middenklasser valt wel over te discussiëren)

Objectief gezien is het enkel zijn sportief karakter wat een meerwaarde is. Voor de rest moet je wel inboeten aan ruimte als compensatie. Dus de gemiddelde mens zal wel meer waar voor zijn geld krijgne bij andere merken.

Dusja, waren kopen mensen een 1 serie ?
Voor dat sportief karakter.
Omdat ze hem mooi vinden.
Omdat het een nieuw model is.
Omdat ze een BMW logo op hun auto willen.

De 1 serie was van de nieuwe BMWs de auto waarvoor ek et meest tijd nodig had om hem te apprecieren.
Maar de laatste tijd er een paar gezien dak echt schoon vond.

@ ComputerXp, de factor optrekken is toch nie volledig verwaarloosbaar hé bij nen sportwagen ...

kijk liever voor een Honda S2000, BMW Z3 of een Porsche Boxster in occasie?

Een S2000 of boxster als alternatief voor een smart roadster? :confused:
Die vergelijking gaat nie op ze, zelfs al zijn het occassies.

En een Z3 ? Voor de zwaardere versies geldt hetzelfde als voor de boxster en S2000.
En de lichte versies vind ik vrij duur voor wat ge krijgt in feite.

MilM
18 december 2005, 11:53

Hmmm
Iets temmen op twee wielen is totaal niet zelfde als op vier wielen.
En zoals iemand al zei, hij heeft een honda motor. (maar het is gemakkelijk om er een andere motor in te steken dacht ik. Kunt ge em nie krijgen zonde rmotor ofzo ? Toen hij uitkwma waren er alleszins al voorbeelden met andere motor erin)

En moeilijk te beheersen ? :confused:
Das juist een gemakkelijke auto om te beheersen.
Ge hebt door de combinatie van pks/gewicht natuurlijk wel veel power, wa altijd gevaarlijk is.
Maar da plakt aan de baan. (en de auto zult ge wel goe aanvoelen)

Dirkxke
18 december 2005, 13:13

ligt een civic vtec 2l charger met 300pk in kerel...

hoe komt gij aan een motoblok daarop? :wtf:

+ daar ligt een gewone autoboite op :)

DBK
18 december 2005, 13:34
hij verwart het misschien met die gixxer kart :unsure:

eniac
18 december 2005, 13:44
hoe komt gij aan een motoblok daarop? :wtf:

Ik heb toch ook gelezen dat die met dergelijke motor kon geleverd worden, en inderdaad met een sequentiële bak.

Radiance
18 december 2005, 16:01
Nothing is impossible I suppose,maar het zou mij sterk verbazen.
Is zo totaal verschillend dat ik niet zie hoe je dat op een Atom zou kunnen toepassen.

Hun website toont ook enkel de Honda VTEC motor hoor.