PDA

Volledige versie bekijken : aankoop snowboard

Pagina's : [1] 2

ocùn
14 december 2005, 22:54
hello, kben van plan dit jaar mij een snowboard aan te schaffen :)
budget: rond de 400/450€ (excl bindingen)
kben goed gevorderd, heb 8 tal weken ofzoiets al gesnowboard
kben vooral op zoek naar een brede plank aangezien ik schoenmaat 45 heb
kzou ook gaan voor een all-round plank, omdat ik ni echt dagen in een snowpark rondhang maar een jumpke af & toe da doen we wel :)
verder weet ik er ni echt iets van af.. deze leken mij wel interssant, goei brede planken:

Hammer broadline (413€): http://www.sportsgearguide.com/picture/snowboard/Hammer2005large/broadline_163.jpg

Burton royale (ook rond de 400€ geloof ik)
http://mirror06.burton.com/images/gear/pp/B60181031.jpg

verder zoek ik nog bindingen, (gewone, geen flow toestanden)
van burton hebbik al botten (rulers) & ben er vree content van, dus die royale lijkt mij goe (alleen spijitg van de minder toffe tekening maarja)
heeft der iemand advies? of weet er iemand een goede snowboardshop rond brussel?

dA_WiZ
16 december 2005, 13:30
ge kunt ook voor den burton BARON ES gaan .
Of de cruzer wide .

dA_WiZ
16 december 2005, 13:36
bindingen kunde voor burton P1 gaan (270€) das zowa all around of cartels mer das meer freestyle en die koste (220€) .
Of ge zou ook voor missions kunnen gaan die zijn wel wa goedkoper .

dA_WiZ
16 december 2005, 13:39
of ge kunt ook voor Technine bindingen kunne gaan .

Orochimaru
18 december 2005, 19:46
ga maar voor een nitro ;)
www.nitrousa.com
beter dan hammer en minder commercieel dan burton ;)
heb zelf een nitro saber (breed board) en ben er zeer tevreden van, mss is een pantera iets voor u...

dA_WiZ
18 december 2005, 21:22
"Commercieel " da boeit wel ;) swat ge kunt ook bij united brands zien voor en mooi snowboard setje tege goede prijzen. http://www.unitedbrands.be/

evil aardappel
18 december 2005, 22:13
ga maar voor een nitro ;)
www.nitrousa.com
beter dan hammer en minder commercieel dan burton ;)
heb zelf een nitro saber (breed board) en ben er zeer tevreden van, mss is een pantera iets voor u...

Nitro beter dan Hammer??
Denk dat die Hammer een heel goeie aankoop is, ik heb een brede burton (bullet indertijd waren breder dan nu) is wel deftig, maar mijn broer en kameraad hun Hammer's zijn echt niet te verslaan (zeker niet voor die prijs), dus die brede.
En mijn ervaring met Nitro is goed, maar niet beter dan Hammer (nogal rare opmerking trouwens).

Btw. Burton Barron mss ook even checken.

EDIT: Bindingen: technine zou ik zeggen, drake heb ik en ben er niet zo content van.

chosen1
18 december 2005, 22:19
koop geen burton of hammer omdat iedereen 'zegt' dat het goed is! als eerste snowboard kunt ge beter iets goedkoop kopen! mijn eerste snowboard koste 250€ en kheb er geen second spijt van gehad! was flexibeler dan alle andere snowboards die ik heb getest en bleef vele langer gewaxed! (twas een rossignol btw) dus vergeet gwn nie da ge het merk ook betaald bij burton enz! http://www.blue-tomato.at daar eens kijken ;) goeie prijzen, alle modellen, gratis levering voor een snowboard

evil aardappel
18 december 2005, 22:30
Er is een reden waarom iedereen zegt dat die boards goed, en van Hammer kan je moeilijk zeggen dat ze bekend zijn geworden door commercieel te doen he. Goeie kwaliteit voor die prijs hoor, en ook de designs zijn de mooiste imo.
En een flexibeler plank =/= goed, alleen als je railt en jibt.
Maar soit, als je Nidecker, Rossignol, Apo, Rome, Nitro, ... om het even wat koopt ga je meer dan content zijn (hebben wel niet allemaal brede planken).

WolCoM
18 december 2005, 22:31
Heb een Salomon Fastback 160, pur sang freeride board and damn I'm lovin' it. :p

ocùn
19 december 2005, 04:22
iets 'goedkoop' kopen dat ziek ni echt zitten, na al die jaren ploeteren met crappy gehuurde (die typische goedkope stalen Rossignols :s) boards wil ik eens kwaliteit onder men voeten ;-)

kzie hier net dat die Burton Baron 560€ staat, terwijl bv de Hammer Broadline iets van een 410€ is.. komt dit gewoon omdat het Burton is, of omdat er gewoon een klasseverschil is?

ocùn
19 december 2005, 04:41
oh ja, nog iets, hoe veranderdt het rijgedrag van een bord tov de lengte? langere boards stabieler maar minder 'speels' ?

evil aardappel
19 december 2005, 14:20
Idd, langer is stabieber, meer voor freeride.
Kort en soepel is voor jib en rail.
Stijve planken zijn meer voor jump, rail, freeride... maar is nogal moeilijk om zeggen... sommige planken zijn soepel tussen de bindingen en voor de rest stijf om een allroundeffect te creeren en noem maar op, zal wel op site staan.
En een goeie winkelbaas zal (ondanks al zijn zever om u te overtuigen) wel de goeie lengte geven... ik denk wel dat je na 9 weken toch al weet welke lengte je wil.

En ja Burton is duurder dan de rest (alle, niet altijd), die hebben zelfs ook een plank waar NASA etc. heeft aan meegewerkt (heeft mij eens iemand gezegd). Ik zou voor Hammer gaan omv prijs kwaliteit, tenzij je toch er genoeg geld aan wilt uitgeven kan je mss voor bataleon gaan (The Hero is mijn droomplank), ze zullen die wel verkopen in de winkel. Heeft nieuwe structuur en schijnt een zalig gevoel in de sneeuw! www.bataleon.com

ocùn
19 december 2005, 17:23
jah waarschijnlijk wordt het een Hammer, dak toch wa limiet heb om nog degelijke bindingen te kopen
merci :)

ocùn
23 december 2005, 21:15
het werd uiteindelijk de deze :-)
http://www.hot-zone.tv/store/images/products/2006/apo/medium/amanite_160_f.jpg

een Apocalypse amanite, all-round bord (net ietsje meer naar de freestyle kant) voor grote voeten
verder hebben ze mij aangeraden van is flow bindingen te proberen, dus die gak eens huren en dan zien we wel :)
gegroet

evil aardappel
23 december 2005, 21:30
Goeie keuze ;), kben jaloers!

dA_WiZ
24 december 2005, 10:58
Clean , veel plezier er mee !!

Orochimaru
28 december 2005, 09:51
het werd uiteindelijk de deze :-)
http://www.hot-zone.tv/store/images/products/2006/apo/medium/amanite_160_f.jpg

een Apocalypse amanite, all-round bord (net ietsje meer naar de freestyle kant) voor grote voeten
verder hebben ze mij aangeraden van is flow bindingen te proberen, dus die gak eens huren en dan zien we wel :)
gegroet

die flow bindingen zeker eerst es huren, want je mag ze zo hard aanspannen als je wilt je zult nooit zo vast zitten als in gewone bindingen. kdenk ook dat ze soms es durven losschieten. niet te vertrouwen dus :p zou ik zeker nooit kopen

dA_WiZ
28 december 2005, 12:44
+ flows zijn supper zwaar

WolCoM
28 december 2005, 13:12
Flow bindingen zijn zeker aan te raden voor de gewone gemiddelde snowboarder.
Maar zelf zou ik ze ook nooit kopen. :p
Kijk maar naar de profs, ge zult ze praktisch nooit wedstrijden zien doen met flowbindingen. Alleen natuurlijk voor reclame en die shit. :)

PapaGanz
28 december 2005, 16:19
Ik zou mij ook een snowboard willen kopen en liefst van het merk Forum, weet iemand of ze die in de Westsite hebben in Gent?
Zoja, welke zouden jullie mij aanraden?

Ik zou ook bindingen willen kopen, maar ik weet nog niet welk merk.. Alleszinds geen flows, ik heb er vorig jaar mee gesnowboard en ik vind gewone straps toch veel beter..

Boots heb ik al.

dA_WiZ
28 december 2005, 19:22
Ik zou mij ook een snowboard willen kopen en liefst van het merk Forum, weet iemand of ze die in de Westsite hebben in Gent?
Zoja, welke zouden jullie mij aanraden?

Ik zou ook bindingen willen kopen, maar ik weet nog niet welk merk.. Alleszinds geen flows, ik heb er vorig jaar mee gesnowboard en ik vind gewone straps toch veel beter..

Boots heb ik al.

Wat gaa je doen freestyle of freeride ?
Wat is uw niveaux : beginner - internediate - Advanced
hoe groot ben je enz
Ik zou alvast eens gaan zien op http://www.forum-snowboards.com/

PapaGanz
28 december 2005, 22:53
Ik zou vooral freeride gericht gaan, mara ik ben niet vies van een snowpark natuurlijk ;).

Pak mijn niveau dicht tegen advanced toe .
Ik zou een 158 of een 160 nemen.

evil aardappel
28 december 2005, 23:14
Weet niet zeker, maar denk niet dat ze die nog verkopen in de westsite, maar ge hebt beter winkels dan dat ;), als ge dicht bij Lokeren woont ga dan naar de SZone, aanrader.

PapaGanz
29 december 2005, 10:30
Goh, zó ver is dat nu niet nee, maar Gent is toch wel een pak dichter :-p
Eneuh, wat voor bindingen zou ik mij moeten kopen?

dA_WiZ
29 december 2005, 12:20
Je kan voor Technine bindingen gaan, forum, burton, ride, rome enz

dA_WiZ
29 december 2005, 12:27
Ik zou vooral freeride gericht gaan, mara ik ben niet vies van een snowpark natuurlijk ;).

Pak mijn niveau dicht tegen advanced toe .
Ik zou een 158 of een 160 nemen.

Forum Warrior 158 en Forum team bindings.

spidey
29 december 2005, 12:57
Flow bindingen zijn zalig, ge zit er idd ni muurvast in! maar da verschil is verwaarloosbaar

en tis super handig en snel

ge moet ze ene keer int begin van u skiverlof instelle , duurd 10 minuutjes

maar die 10 minuutjes heb je snel terug gewonne

vanbove op de pist, je schuift je voet erin, klikt hem vanachter vast, en je kunt gaan !

tenzij je moet wachten op je vrienden die met gewone bidinge zitte prutsen omdat ze hun bindingen ni dicht krijge omdat er sneeuw tussen die klikkerkes enzo zit :angry:

ook handig, je kan je bindingen in enkele seconden met 1hand vast maken terwijl je nog op de lift hangt, kan je drect voort gaan als je van de lift komt :) tenzij je weer me diezelfde vrienden zit als hierboven :)

PapaGanz
29 december 2005, 13:27
Flow bindingen zijn zalig, ge zit er idd ni muurvast in! maar da verschil is verwaarloosbaar

vanbove op de pist, je schuift je voet erin, klikt hem vanachter vast, en je kunt gaan !

tenzij je moet wachten op je vrienden die met gewone bidinge zitte prutsen omdat ze hun bindingen ni dicht krijge omdat er sneeuw tussen die klikkerkes enzo zit :angry:

ook handig, je kan je bindingen in enkele seconden met 1hand vast maken terwijl je nog op de lift hangt, kan je drect voort gaan als je van de lift komt :) tenzij je weer me diezelfde vrienden zit als hierboven :)

Dat verschil is nu echt wel helemaal niet verwaarloosbaar imho :oink:

dA_WiZ
29 december 2005, 13:32
idd het veschil is zeker niet verwaarloosbaar, Ik heb onlangs nog de flows pro series vast gehad en wat mij direct opviel da weegt en pak ! percies 2 bakstenen.

dA_WiZ
29 december 2005, 13:34
en PapaGanz weet je nu al min of meer voor welk board en bindingen ja gaat gaan ?

Orochimaru
29 december 2005, 13:37

daar zegt ge het, ge zult toch moeten wachten op u vrienden met de normale bindingen ;) dus tijdsbesparing nihil :p

spidey
29 december 2005, 13:40
da gewicht stoort mij ni echt zeh

en da me da vastzitte, tis ni dage u voete kunt verschuive fzo eh :) ge hebt nog altij eve veel controle over u board als me andere bindinge zeh :)

en probeert maar is u gewoon bindinge los tekrijge als die vastgevrore zitte , zijde al wel wa tijd kwijt eer dage het ijs derhebt uitgekrege

ik ga toch voor flow blijve gaan hoor ... ik word zot van al da gepruts , en ik merk geen verschil me ander bindinge

spidey
29 december 2005, 13:42
daar zegt ge het, ge zult toch moeten wachten op u vrienden met de normale bindingen ;) dus tijdsbesparing nihil :p

idd, maar als u vriende ook flows hebbe ...

of ge kunt al is ne keer van de pist gaan en terug naar bove kome , daartege hebbe ze mss hun bindinge al vast ;)

PapaGanz
29 december 2005, 14:34
en PapaGanz weet je nu al min of meer voor welk board en bindingen ja gaat gaan ?

De Forum Warrior 158, Devun Walsh 159 of Raider 157 :).
Bindingen ben ik nog niet uit, aangezien ik niet echt weet naar wat ik moet kijken

Die team bindingen zien er wel deftig uit i must say!

evil aardappel
29 december 2005, 14:37
Koop u Technine of Drake (hoewel ... , ik heb Drake, maar die zijn na 2 jaar kapot en heb er al klachten van gehoord).

dA_WiZ
29 december 2005, 15:39
Koop u Technine of Drake (hoewel ... , ik heb Drake, maar die zijn na 2 jaar kapot en heb er al klachten van gehoord).

Yepaaa Technine zijn supper stevig ! : Ik heb onlangs mij nieuwe technine MFM pro gekocht en die zien er lekker uit + ze zijn supper stevig.

spidey
29 december 2005, 16:46
technines zien er wil nice uit :)

maar ik blijf bij flow :) nja, ieder zijn eige menig eh :d

dA_WiZ
29 december 2005, 18:28
tis da e :)

evil aardappel
29 december 2005, 18:34
Denk niet dat ge daar gaat op letten bij uw aankoop, als ik om bindingen ga kijk wat ze binnen hebben en kies er de schoonste (gewone strap) uit, en dat was dus Drake. 'T is niet dat het veel uitmaakt, al die merken hebben hun voordelen, slechte producten ga je niet echt meer tegenkomen denk ik.
Alleen voor de boots kan ik u verzekeren dat 32 boven alles staat :D.

ocùn
5 januari 2006, 15:32
jah voor die flows bennek ook benieuwd.. in die winkel waark mijn plank heb gehaald hadden ze een stuk of 8 flow modellen, en 1 "normale" binding (tzijn echte flow fanaten)
nu ze hebben mij da is aangeraden dus ik huur ze bij hun, en als het mij aanstaat koop ik ze daar en wordt de huurprijs van de koopprijs afgetrokken.. kverlies dus ni echt iets :-)
maar ze zijn idd wreed zwaar vond ik, wat de verkoopster mij zei is dat ze (indien deftig afgesteld) juist strakker zitten dan normale, en dat het enkel voor freestyle riders beter is van de gewone bindingen te gebruiken omdat deze soepeler zijn & meer meegeven voor bij het springen..
klinkt logisch, aangezien da ge bij een gewone binding maar op 2 plaatsen vast zit ipv de hele voet
nuja, misschien was dat "verkoperspraat".. we zullen wel zien ;-) (kvertrek pas midden februari :( )

evil aardappel
5 januari 2006, 17:19
'T is altijd verkoperspraat, ik weet zelf niet meer wat goed is :p, waar hedde gekocht?

killerloop
5 januari 2006, 18:52
jow kben ook wat aant zien voor eigen materiaal en vooral voor boots. Nu vraag ik me af of er geen grote online winkels zijn die dan ook een stuk goedkoper zijn dan de kleine locale winkels. hotzone.tv is echt belachelijk duur zie ik hier. zijn er betere?

ocùn
5 januari 2006, 20:42
boots heb ik gekocht bij A.S.Adventure, tzijn Burton Rulers, onelooflijk goeie botten imo, heel content van, maar aan de andere kant heb ik nooit andere botten gebruikt als ge al die crappy overgebruikte gehuurde botten ni meetelt :p
wij hadden op dat moment een korting daar dus de prijs viel goed mee :)

mijn bord komt van www.passion.be , een winkel in oudergem (rand brussel) maar der is er ook eentje aan de kust geloof ik
eerlijk gezegd vind ik dat de prijzen niet zo veel verschillen overal.. eerder wanneer ge vergelijkt in merken (binnen eenzelfde gamma) merkt ge wel dat bv burton wel duurder is (maar das moeilijk te vergelijken)
ik heb 460 betaald voor mijn plank, normaal is hij rond de 480, kheb een percentje gekregen daar..

evil aardappel
5 januari 2006, 21:17
Heb ik al gezegd: Boots, een merk, 31 echt de beste! En dit kan ik u met zekerheid zeggen.

Suphafly
17 januari 2006, 12:40
Heb ik al gezegd: Boots, een merk, 31 echt de beste! En dit kan ik u met zekerheid zeggen.

ge zit er naast
't is 32 :D thirtytwo
oftewel zit ik naast de "joke" ma 'k weet het da ge het wweet
kwa boards
Burton is gewoon het beste
ik ken geen ander merk met zoveel research en welk ander merk heeft de infinti ride?
ma ik zou moest ik een plankske kopen
oftewel den joni malmi van forum of nen bataleon

'k zit nog mee een luxe probleem :D 'k weet ni welk board dak zal meenemen naar La Bresse vant weekend
mijne ride kink 156 voor wa te jibben
of mijne hero van bataleon om te knallen (157)

evil aardappel
17 januari 2006, 15:50
Ahja 32, typfoot hoor :p.
Howly fuck, edde gij nen bataleon? Da's mijn droomplank.

dA_WiZ
17 januari 2006, 17:21
ge zit er naast
't is 32 :D thirtytwo
oftewel zit ik naast de "joke" ma 'k weet het da ge het wweet
kwa boards
Burton is gewoon het beste
ik ken geen ander merk met zoveel research en welk ander merk heeft de infinti ride?
ma ik zou moest ik een plankske kopen
oftewel den joni malmi van forum of nen bataleon

'k zit nog mee een luxe probleem :D 'k weet ni welk board dak zal meenemen naar La Bresse vant weekend
mijne ride kink 156 voor wa te jibben
of mijne hero van bataleon om te knallen (157)

lol La Bresse daar stade meer aanteschuive voer de lift dan da ge aant snowwe zijt, en da fun park steld echt ni veel voor.

Orochimaru
17 januari 2006, 17:30
Ahja 32, typfoot hoor :p.
Howly fuck, edde gij nen bataleon? Da's mijn droomplank.

wa is er zo speciaal aan die bataleons? en hoeveel kosten ze mss? kheb da merk nog nergens in een winkel zien staan

kheb mijn nitro saber min of meer in de vernieling gereden, en ben aan het kijken voor iets nieuws

Suphafly
17 januari 2006, 18:30
wa is er zo speciaal aan die bataleons? en hoeveel kosten ze mss? kheb da merk nog nergens in een winkel zien staan

kheb mijn nitro saber min of meer in de vernieling gereden, en ben aan het kijken voor iets nieuws

Trible base technologie
op de base zit een kleine ronding waardoor ge minder gaat kappen in feite en makkelijker u bochten gaat keren is nog niet zo oud zit nu aan seizoen 2
is verkozen in de freeze tot snelste board van het jaar

kan kiezen tussen the hero of the enemy van bataleon maar het is van seizoen 1 en die enemey is mega stijf dusja

lol La Bresse daar stade meer aanteschuive voer de lift dan da ge aant snowwe zijt, en da fun park steld echt ni veel voor.

tja jong beter dan thuis zitten nie?
elke minuut op u plank maakt het het waard
vorige x ben ik zelf tevoet omhoog getrokken op die stijle piste :p
funpark funpark e gewoon wa jibben op de piste is ook plezant

2s2k
17 januari 2006, 18:48
ik zou als eerste snowboard geen te duur nemen, ikzelf heb de Forum Recon
http://www.outdoorreview.com/Channels/OutdoorReview/images/products/product_328204.jpg
met bijpassende forum bindingen.

en ben daar erg tevreden mee, tis wel een freestyle ma ge kunt daar ook all-round bij doen.

Suphafly
17 januari 2006, 19:03
ik zou als eerste snowboard geen te duur nemen, ikzelf heb de Forum Recon
http://www.outdoorreview.com/Channels/OutdoorReview/images/products/product_328204.jpg
met bijpassende forum bindingen.

en ben daar erg tevreden mee, tis wel een freestyle ma ge kunt daar ook all-round bij doen.

das een kwestie van smaak ma meestal koopte geen duurboard als beginner omdat die technisch moeilijk zijn hé en stijfer en ook voor te trashen
ma als beginner zou ik toch direct goeie bindingen kopen
da gaat over het algemeen ni kapot als beginneling en daar kunde al lang mee doen
'kvind union echt een mega goed merk van bindingen

2s2k
17 januari 2006, 19:21
daar heb ik t nie echt over, meer over het vernielen ervan, toen ik pas snowboarde waren er echt happen van één cm of meer uit mijn board en echt superveel krassen bijgekomen

Suphafly
17 januari 2006, 19:27
daar heb ik t nie echt over, meer over het vernielen ervan, toen ik pas snowboarde waren er echt happen van één cm of meer uit mijn board en echt superveel krassen bijgekomen

mja zo boardjes worden snel getrashed das een feit
als ge ne vapor van 900€ koopt mag da wel een tijdje meegaan

evil aardappel
18 januari 2006, 00:25
Doe het al 3 jaar met een Burton Bullet, maja jumpen krijgde er niet zo goed meer uit dus is het railen... maar assek ne bataleon te pakken krijg ga'k overstappen naar meer freeride en es terug wa jumpen.

Suphafly
18 januari 2006, 07:34
Doe het al 3 jaar met een Burton Bullet, maja jumpen krijgde er niet zo goed meer uit dus is het railen... maar assek ne bataleon te pakken krijg ga'k overstappen naar meer freeride en es terug wa jumpen.

die van volgend jaar zijn mee zwart enal
en zo mee een soort carbon uitzicht

$anka
18 januari 2006, 07:52
mja, ik zou graag de K2 titan 163 eens testen, maar tot op heden nog geen plek gevonden waar ik hem kan huren voor een dagje. iemand een idee?

Anoniem0
18 januari 2006, 11:13

ik doen al 7 jaar met mijn drake bindingen en botten.
ma ik moet wel eens nieuwe kopen

flow ftw!!!
wel heavy.

evil aardappel
18 januari 2006, 12:32
Sjah, de mijn doen het niet meer na 2 jaar hoor.

Anoniem0
18 januari 2006, 14:00
maja als daar een vijsken loskomt. draait er een nieuwe in he. das niet kapot daarmee he.
:p

evil aardappel
18 januari 2006, 14:12
Gaat niet meer, al geprobeerd :(, is zo.. ja ik moet ik dat zeggen kapotgeschuurd (waar die vijskes inmoeten). Maar de kans wel groot dat ik terug Drake koop zenne, want voor de rest ben ik daar content van. Maar heb wel eens iemand geweten die die getrashed had na een week :/ en echt een stuk eraf.

Suphafly
18 januari 2006, 20:54
Gaat niet meer, al geprobeerd :(, is zo.. ja ik moet ik dat zeggen kapotgeschuurd (waar die vijskes inmoeten). Maar de kans wel groot dat ik terug Drake koop zenne, want voor de rest ben ik daar content van. Maar heb wel eens iemand geweten die die getrashed had na een week :/ en echt een stuk eraf.

ik zelf heb drake - matrix'en van vorig jaar
zijn wel goeie bindingen kwa boarden
maar nu zou ik toch voor technine gaan voor die capstrap (zoals burton)
of union of burton
burton is gewoon kwaliteit
en union vond ik zalig om mee te boarden mee die crapstrap

Anoniem0
19 januari 2006, 09:44
ik heb gisteren me een board aangeschaft. had men ander ondertussen al 7 jaar

het betreft wel een serie van vorig jaar but who cares.
scott the ruler
http://www.snow-fr.com/index.php?act=Snowboards&detail=142
en K2 V6 bindingen
http://snowboard-fahren.de/D_115.php
totaal prijs

300 euros?

goede prijs?

DiDoria
19 januari 2006, 10:01
http://www.quechua.com/

Is van decathlon maar ik heb daar voor elke sport altijd al veel gekocht en echt, stevig en goed! Ik kan er niet klagen voor de kwaliteit van de zaken koop dan ook niet het goedkope maar het duurdere is er altijd VREEE goed wel.

Ik hou het voorlopig nog maar bij skiëen ooit eens snowboarden proberen maar kweet niet of dat dat moeilijker gaat zijn (ze zeggen van niet).

evil aardappel
19 januari 2006, 11:51
ik heb gisteren me een board aangeschaft. had men ander ondertussen al 7 jaar

het betreft wel een serie van vorig jaar but who cares.
scott the ruler
http://www.snow-fr.com/index.php?act=Snowboards&detail=142
en K2 V6 bindingen
http://snowboard-fahren.de/D_115.php
totaal prijs

300 euros?

goede prijs?

Mooie plank :), kga proberen een te kopen bij de "uitverkoop" van het seizoen. Bataleon mss :).

Orochimaru
19 januari 2006, 13:22
http://www.quechua.com/

Is van decathlon maar ik heb daar voor elke sport altijd al veel gekocht en echt, stevig en goed! Ik kan er niet klagen voor de kwaliteit van de zaken koop dan ook niet het goedkope maar het duurdere is er altijd VREEE goed wel.

Ik hou het voorlopig nog maar bij skiëen ooit eens snowboarden proberen maar kweet niet of dat dat moeilijker gaat zijn (ze zeggen van niet).

quechua het duurdere? :s bedoel je niet het goedkopere :wtf:

Suphafly
19 januari 2006, 20:33
quechua is echt brol vind ik

de un.inc's van 2007 zijn echt vet!!!

Orochimaru
19 januari 2006, 21:13
quechua is echt brol vind ik

de un.inc's van 2007 zijn echt vet!!!

waar ziet ge die?

Anoniem0
20 januari 2006, 13:02
:applause: woohoo morgen vertrek ik :applause:
het begin van de week een sms gekregen.
gaje mee nu vrijdag te vertrekken. conge gekregen. en baf voor 185 euries
acht dagen valmorel met skipas, vervoer en verblijf inbegrepen.
ender ligt sneeuw niet te vergeten.:D

evil aardappel
20 januari 2006, 13:35
Ben er denk al eens geweest... weet het niet zeker, maar er is daar (of een gebied dat er rechtover ligt) een halfpipe als ik mij niet vergis.

Orochimaru
20 januari 2006, 17:12
have fun, ik mag vrijdag pas poeder gaan eten in les 2 alpes

Suphafly
23 januari 2006, 18:34
ben dag la bresse en gerardmere geweest vant weekend was de max
mee den joni malmi van Forum zalig planksken
ni gefreestyled maja

cuda
31 januari 2006, 20:09
k deze thread ff uppen.

ben verleden zaterdag is gaan kijken voor men eerste snowboard te kopen en had men oog laten vallen op een burton clash met burton custom bindingen en moto botten.

nu is dit iets?en is het iets voor te freestyle, want dit is toch wat ik het graagst doe. (k beginnend freestyle ma toch )

Ik moet het pas volgende week gaan halen en betalen en krijg schrik dak het verkeerde koop..

Orochimaru
5 februari 2006, 10:20
k deze thread ff uppen.

ben verleden zaterdag is gaan kijken voor men eerste snowboard te kopen en had men oog laten vallen op een burton clash met burton custom bindingen en moto botten.

nu is dit iets?en is het iets voor te freestyle, want dit is toch wat ik het graagst doe. (k beginnend freestyle ma toch )

Ik moet het pas volgende week gaan halen en betalen en krijg schrik dak het verkeerde koop..

ik heb moto boots van vorig jaar, ben ik wel tevreden over, goeie boots voor mooie prijs... alleen zijn ze niet zo mooi maarja je kan niet alles willen.

die burton clash zal wel geen slechte plank zijn voor zijn prijs, ik vind hem alleen spuuglelijk :p

persoonlijk zou ik een kleine 1000€ opzij leggen en uitgeven aan topmateriaal ;)
alhoewel als beginner kun je mss inderdaad met die clash beginnen... na een paar jaar zul je dan wel een nieuwe kopen denk ik

ik zou ook geen burton meer nemen wegens te commercieel, je hebt veel andere goeie merken! en ik vind het geen zon mooie boards, maar dat is mijn smaak

Orochimaru
5 februari 2006, 10:23
btw kent er iemand een goeie online boardshop? en met goed bedoel ik mooi aanbod en niet te duur

dA_WiZ
5 februari 2006, 11:30
Technine bindingen + bataleon snowboard = kick ass setup

dA_WiZ
5 februari 2006, 11:32
waar ziet ge die?

asentblief http://www.rakuten.co.jp/pasashu/all.html

2007 Burton : Planken, bindingen, botten

Orochimaru
5 februari 2006, 20:18
mja, ik zou graag de K2 titan 163 eens testen, maar tot op heden nog geen plek gevonden waar ik hem kan huren voor een dagje. iemand een idee?

man ik wil die plank ook! :p technisch net wat ik zoek + geflipte graphics :D
heb ze zien staan in les 2 alpes, ik zou ze graag bij ons kopen, maar geen idee waar ze K2 hier verkopen

$anka
5 februari 2006, 21:06
man ik wil die plank ook! :p technisch net wat ik zoek + geflipte graphics :D
heb ze zien staan in les 2 alpes, ik zou ze graag bij ons kopen, maar geen idee waar ze K2 hier verkopen

check your PM ;)

Orochimaru
5 februari 2006, 21:11
check your PM ;)

heb ik gedaan, wou antwoorden maar je pm zat vol dus doe ik het hier maar ;)

dus als ik het goed begrijp is duijvestein een keten die ook een filiaal heeft bij landgraaf? en daar kan ik de titan voor een dagje huren (en als hij me bevalt eventueel achteraf kopen).
maar ik zie nergens dat ze de titan hebben, hij staat niet tussen hun collectie boards?

$anka
6 februari 2006, 09:14
PM net geledigd, thx for the tip

duijvestein heeft verschillende vestigingen, landgraaf, zoetemeer, den haag, ...

de Titan hebben ze alleen maar in Zoetermeer. denk dat het onmogelijk is om in alle centra alle boards in de testreeks te zetten. als je van plan bent om te gaan, best dan wel even eerst contact opnemen. zodat ze het board kunnen opzij zetten,. zou tegenslagen moest je daar aankomen en het board is bezet
mailen kan je op: duijvestein-zoetermeer@hotmail.com

ook moet je wel rekening houden met de openingsuren van duijvestein zelf. die zijn maar tot 20 uur open dacht ik.

ik ga mss deze vrijdag gaan. zal er van af hangen of er volk meegaat. ik laat het je wel weten als ik geweest ben hoe het was.

Orochimaru
6 februari 2006, 09:51
PM net geledigd, thx for the tip

duijvestein heeft verschillende vestigingen, landgraaf, zoetemeer, den haag, ...

de Titan hebben ze alleen maar in Zoetermeer. denk dat het onmogelijk is om in alle centra alle boards in de testreeks te zetten. als je van plan bent om te gaan, best dan wel even eerst contact opnemen. zodat ze het board kunnen opzij zetten,. zou tegenslagen moest je daar aankomen en het board is bezet
mailen kan je op: duijvestein-zoetermeer@hotmail.com

ook moet je wel rekening houden met de openingsuren van duijvestein zelf. die zijn maar tot 20 uur open dacht ik.

ik ga mss deze vrijdag gaan. zal er van af hangen of er volk meegaat. ik laat het je wel weten als ik geweest ben hoe het was.

maar ze bieden hem waarschijnlijk wel in elke vestiging te koop aan? anders test ik hem gewoon niet en koop ik direct.
ben benieuwd naar je bevindingen ;) ik heb geen ervaring met K2, maar die plank ziet er sweet uit :D

$anka
6 februari 2006, 13:11
kopen gade idd in elke vestiging wel kunnen.
Persoonlijk maak ik toch liever eerst een testrit voor ik zo'n aankoop doe. Ik heb op verlof de laatste 2 dagen een K2 Fuse gehuurd, en was daar best content van. Dit hoort daar nog een net iets betere versie van te zijn. Ik zal zeker mijn bevindingen meedelen vanaf ik ben geweest

Suphafly
6 februari 2006, 19:41
Technine bindingen + bataleon snowboard = kick ass setup

mja maar vroeger was technine echt wel brol
zijn nu aant twijfelen in de shop of we het wel gaan inkopen
'kvind het alleen vet kwa kledij en omdat MFM ervoor board
voor derest is Forum de bom
& bataleon jah da is echt wel het van het

Orochimaru
7 februari 2006, 15:46
mja maar vroeger was technine echt wel brol
zijn nu aant twijfelen in de shop of we het wel gaan inkopen
'kvind het alleen vet kwa kledij en omdat MFM ervoor board
voor derest is Forum de bom
& bataleon jah da is echt wel het van het

jah welke bindingen zijn dan het beste :s ik ga die k2 titan 163 kopen maar ik weet nog niet welke bindingen ik erop ga plaatsen
was van plan de technine team 1 bindings te kopen...

Suphafly
12 februari 2006, 16:05
Technine is wel vet enzo, maar vroeger waren daar veel problemen mee.
Burton is echt kwaliteit en gaan lang mee, levenslange garantie op baseplate enzo... de cartel is nen echte aanrader
Union da is nieuw van vorig jaar maar de makers hebben al veel ervaring want die waren vroeger bij Drake. en die bindingen zijn echt kwaliteit en mooi qua uiterlijk
Drake is ook wel goed 'k heb ze zelf.
da ist zowa
volgend jaar gaat Forum mega bindingen hebben omdat da samen werkt mee burton

Orochimaru
12 februari 2006, 16:39
Burton is echt kwaliteit en gaan lang mee, levenslange garantie op baseplate enzo... de cartel is nen echte aanrader
Union da is nieuw van vorig jaar maar de makers hebben al veel ervaring want die waren vroeger bij Drake. en die bindingen zijn echt kwaliteit en mooi qua uiterlijk
da ist zowa

kheb een ander merk gevonden die zich focust op bindingen, Flux. zien er echt coole bindings uit :p dan eens zoeken op ebay voor een setje

Suphafly
12 februari 2006, 17:09
kheb een ander merk gevonden die zich focust op bindingen, Flux. zien er echt coole bindings uit :p dan eens zoeken op ebay voor een setje

mja ma da komde ni zoveel meer tegen
en als er dan ne strap stuk is ofzo kweeni

Orochimaru
12 februari 2006, 17:45
mja ma da komde ni zoveel meer tegen
en als er dan ne strap stuk is ofzo kweeni

ah? hun website en aanbod zag er nochtans nice en up to date uit

Suphafly
12 februari 2006, 18:30
ah? hun website en aanbod zag er nochtans nice en up to date uit

is wss wel ook zo
ma 'k heb toch al gehoord van mensen die ze wouden dat ze ni zo vlug te vinden zijn

Orochimaru
12 februari 2006, 19:26
is wss wel ook zo
ma 'k heb toch al gehoord van mensen die ze wouden dat ze ni zo vlug te vinden zijn

das waar, op ebay vind je er niet veel van en op online shops zijn ze meestal uitverkocht... maja dan wacht ik eventueel wel op de collectie van volgend jaar.

ondertussen heb ik al thirty two boots gekocht, "the vader" genaamd :p
ze zien er mss wat raar uit maar zouden van het beste moeten zijn ;)

dA_WiZ
12 februari 2006, 19:32
Technine edde oek life time garanty, en kwa kledij vink technine niet zo goed .
Ne Large zoude ze daar beter mdium noemmen als kik en broek van technine zou kope moetk al voor ne XL gaan zo dak en beteke tevrede zijn me de stijl. Als van Burton/Ronin en broek koop is large breed genoeg. En me de Kleding lijn zijn sommige zaken buite proportie.

Suphafly
12 februari 2006, 19:56
Technine edde oek life time garanty, en kwa kledij vink technine niet zo goed .
Ne Large zoude ze daar beter mdium noemmen als kik en broek van technine zou kope moetk al voor ne XL gaan zo dak en beteke tevrede zijn me de stijl. Als van Burton/Ronin en broek koop is large breed genoeg. En me de Kleding lijn zijn sommige zaken buite proportie.

'k vind die trui's van technine wel de max
kwa broeken
volcom of foursquare of special blend

dA_WiZ
12 februari 2006, 20:17
jeeeps die trui's zijn supper vet, vooral die fleece lined zip hoodies maar alleen spijtig da ta supper veel kost voor zo'n trui. En van de jump suits heb ik the jump off is wel supper vet alleen spijtig da die kap van die trui zo klein is.

dA_WiZ
12 februari 2006, 20:17
jeeeps die trui's zijn supper vet, vooral die fleece lined zip hoodies maar alleen spijtig da ta supper veel kost voor zo'n trui. En van de jump suits heb ik the jump off is wel supper vet alleen spijtig da die kap van die trui zo klein is.

Orochimaru
13 februari 2006, 18:28
da ist zowa

ja kdenk dat et cartels gaan worden, is 170 euro een goede prijs? (voor cartels van dit jaar hé)

Suphafly
13 februari 2006, 19:14
ja kdenk dat et cartels gaan worden, is 170 euro een goede prijs? (voor cartels van dit jaar hé)

jap is ongeveer de juist prijs

Orochimaru
13 februari 2006, 19:22
mja tzal 190 worden met verzendingskosten... dus hier kosten ze even veel dan? shit waarom koop ik dan op ebay :p

chosen1
13 februari 2006, 19:53
mijn volgende aankoop:
-snowboard van Apo (wrs MTD)
-Flow AMP 9 FS Infusion (goedkoop en past qua stijl bij da apo-board)

current boots: Forum Team en die gaan nog wel efkes mee!

volgend jaar mijne monitor cursus in oktober en krokus en dan begint de fun (of teaching that is :p )

Orochimaru
13 februari 2006, 20:41
mijn volgende aankoop:
-snowboard van Apo (wrs MTD)
-Flow AMP 9 FS Infusion (goedkoop en past qua stijl bij da apo-board)

current boots: Forum Team en die gaan nog wel efkes mee!

volgend jaar mijne monitor cursus in oktober en krokus en dan begint de fun (of teaching that is :p )

waar doede diene cursus en bij welke organisatie gade les geven?

PapaGanz
13 februari 2006, 20:42
Heeft niemand een filmpje van de Half pipe winnaar van de olympische spelen? :p

Siana
13 februari 2006, 21:00
hello, kben van plan dit jaar mij een snowboard aan te schaffen :)
budget: rond de 400/450€ (excl bindingen)
kben goed gevorderd, heb 8 tal weken ofzoiets al gesnowboard
kben vooral op zoek naar een brede plank aangezien ik schoenmaat 45 heb
kzou ook gaan voor een all-round plank, omdat ik ni echt dagen in een snowpark rondhang maar een jumpke af & toe da doen we wel :)
verder weet ik er ni echt iets van af.. deze leken mij wel interssant, goei brede planken:

Hammer broadline (413€): http://www.sportsgearguide.com/picture/snowboard/Hammer2005large/broadline_163.jpg

Burton royale (ook rond de 400€ geloof ik)
http://mirror06.burton.com/images/gear/pp/B60181031.jpg

verder zoek ik nog bindingen, (gewone, geen flow toestanden)
van burton hebbik al botten (rulers) & ben er vree content van, dus die royale lijkt mij goe (alleen spijitg van de minder toffe tekening maarja)
heeft der iemand advies? of weet er iemand een goede snowboardshop rond brussel?

persoonlijk vind ik dat ge nog niet voor een "duurdere" plank moet gaan als ge nog maar 8 weken gesnowboard hebt. Ikzelf ben ook begonnen met snowboarden op m'n 5 jaar, en heb nog maar gevoeld dat ik echt da zwaardere uitdagingen aankan op men 15de, en toen heb ik ook een duurde plank gekocht.

imo

@papaganze: ja zou ik ook wel willen zien, die is echt vet man! :p

Orochimaru
13 februari 2006, 21:43
persoonlijk vind ik dat ge nog niet voor een "duurdere" plank moet gaan als ge nog maar 8 weken gesnowboard hebt. Ikzelf ben ook begonnen met snowboarden op m'n 5 jaar, en heb nog maar gevoeld dat ik echt da zwaardere uitdagingen aankan op men 15de, en toen heb ik ook een duurde plank gekocht.

imo

@papaganze: ja zou ik ook wel willen zien, die is echt vet man! :p

heu, MAAR 8 weken?? ik snowboard 4 weken en vind mezelf toch al een behoorlijk goede snowboarder, al zeg ik het zelf ;) maar wat versta je onder zware uitdagingen? persoonlijk denk ik dat ik elke helling zonder veel problemen aankan, tenzij je echt extreme dingen in gedachten hebt :D

als je het mij vraagt koop je maar direct een plankje voor gevorderden want na een paar weken snowboarden kan zon beginnersboardje je snelheid al niet meer aan.

dat is als je van plan bent een hele tijd met hetzelfde board te doen, de meeste mensen kopen wel om de paar jaar een nieuwe plank denk ik, in dat geval kun je inderdaad eerst voor een beginnersboard gaan

Suphafly
14 februari 2006, 07:55
zou ik toch zeker voor die royal van Burton gaan
kweeni 'k vind hammer ni zo super
ni dak al mee alle boards van hammer gereden heb

bludgeoned
14 februari 2006, 13:01
hoe kan je het dan weten?

Orochimaru
14 februari 2006, 15:54
kheb ook nog eens een weekje met een hammer broadline gereden, vond ik ook niet zo goe maja mss lag het aan mij

Suphafly
14 februari 2006, 22:59
hoe kan je het dan weten?

hoe kan ik wat weten?
staat er iets da ik iets weet ofzo?
ik zeg gewoon dat ik het niet super vind
en dat ik voor de royal zou gaan

http://snowboard.mountainzone.com/html/broadband.html

voor die run op de olympics

Orochimaru
20 februari 2006, 13:05
ik heb me net nieuwe bindingen gekocht: raiden raptors.
zijn wel stijve bindingen, met carbon in de highback enzo. kheb gelezen dat stijveren bindingen vooral goed zijn voor freeride. maar heb je dan een handicap als je ermee wilt freestylen of maakt dat niet veel uit?

PapaGanz
5 maart 2006, 11:38
Kom terug van Tignes!
Was me dat een kutweer zeg :(.
De laatste 2 dagen waren er mara 3 liften open in Val Claret, de pistes lagen dan wel vet natuurlijk :p (50cm diepsneeuw op de piste :d).

Ik heb mij een nieuw snowboard gekocht:

Rome Flag 160: http://www.romesnowboards.com/product/boards/flag/
Drake Czar: http://2seasons.no/catalog/images/Drake/CZAR-black.jpg

Vet bordje ^_^

Orochimaru
5 maart 2006, 12:31
nice, ik ontvang morgen normaal mijn nieuwe K2 Titan 163 :D

vraagje, hoe groot ben jij papaganz?

PapaGanz
5 maart 2006, 13:05
1m85 ben ik.
Ik heb altijd al met 158 & 160 gereden dus ik vond het niet echt nodig om een 162/163 te nemen ;).

chosen1
5 maart 2006, 13:07
ik ben van gisteren terug uit obertauern! prach-tig weer! overal diepsneeuw! we hebbe mee een local daar ne berg beklommen om dan een half uur aan een stuk diepsneeuw te freeriden!

chosen1
5 maart 2006, 13:08
zou ik toch zeker voor die royal van Burton gaan
kweeni 'k vind hammer ni zo super
ni dak al mee alle boards van hammer gereden heb

vorige week is men maat zijn Hammer-board gewoon gebroken voor zijn voorste binding! niet echt kwaliteit dus!

Orochimaru
5 maart 2006, 13:35
1m85 ben ik.
Ik heb altijd al met 158 & 160 gereden dus ik vond het niet echt nodig om een 162/163 te nemen ;).

mja zal wel een goede lengte zijn voor je veronderstel ik, ik heb me dus net een 163 aangeschaft en twijfel nu of hij niet iets te lang is. ik ben 1m91.
ik freeride graag maar ik zit ook wel graag es een dagje in het snowpark dus..

Orochimaru
5 maart 2006, 13:37
ik ben van gisteren terug uit obertauern! prach-tig weer! overal diepsneeuw! we hebbe mee een local daar ne berg beklommen om dan een half uur aan een stuk diepsneeuw te freeriden!

hehe klinkt zalig :D echt nix beter dan een lekkere poederafdaling, een half uur aan een stuk nog wel.. wtf da heb ik nu nog nooit meegemaakt, hopelijk binnenkort eens :)

$anka
5 maart 2006, 16:01
nice, ik ontvang morgen normaal mijn nieuwe K2 Titan 163 :D

hehe, mja ik ben hem ondertussen nog steeds niet kunnen gaan testen. khoop dat dat voor 1 van de weekends is. ga je hem direct testen vanaf je hem hebt?

en waar besteld? en voor hoeveel?

evil aardappel
5 maart 2006, 16:49
Heb mij een bataleon gekocht (the goliath) en union bindings (kweenie wa), is wel een zalige plank, en megasnel en zelfs goed in de pipe ondanks het feit dat het een redelijk flexibele freestyleplank is. Enige nadeel is dat het wat zwaar.
En die bindingen rocken echt man :D!!

Suphafly
5 maart 2006, 17:35
Heb mij een bataleon gekocht (the goliath) en union bindings (kweenie wa), is wel een zalige plank, en megasnel en zelfs goed in de pipe ondanks het feit dat het een redelijk flexibele freestyleplank is. Enige nadeel is dat het wat zwaar.
En die bindingen rocken echt man :D!!

idd union is vette shit
volgend jaar in super veel kleuren van airblaster
en ook zo precies mee hout echt klasse
die bataleon is wel geen jibplankje

'k heb zin om te gaan boarden

evil aardappel
5 maart 2006, 18:19
Ik vond dat juist goed meevallen, was er zelfs van verschoten, maar heb hem nog niet echt tot het uiterste getest op rails en al.
Is gewoon volledig aanpassen.

$anka
5 maart 2006, 18:23
@ Suphafly:

Orochimaru
5 maart 2006, 19:53
hehe, mja ik ben hem ondertussen nog steeds niet kunnen gaan testen. khoop dat dat voor 1 van de weekends is. ga je hem direct testen vanaf je hem hebt?

op ebay gekocht voor 425 incl verzending. niet bepaald weinig maarja tis beter dan in de winkel.
ga hem dit weekend wel eens gaan testen in komen normaal, kzal mijn bevindingen hier dan posten

$anka
5 maart 2006, 20:37
momenteel staat hij voor 383 incl verzending op ebay. heb je enig idee van de prijzen in de winkels hier? khad er daarstrak in nederland 1 gevonden voor rond de 420

twijfel ook wel sterk over 159 of 163. wa weegde gij? ikke een 77 kg

Orochimaru
6 maart 2006, 14:57
momenteel staat hij voor 383 incl verzending op ebay. heb je enig idee van de prijzen in de winkels hier? khad er daarstrak in nederland 1 gevonden voor rond de 420

twijfel ook wel sterk over 159 of 163. wa weegde gij? ikke een 77 kg

ja kheb het ook gezien, ik was laatst in les 2 alpes en had hem in de etalage van die ebay winkel zien staan :D
doen zou ik zeggen.
ik weeg 75kg en was nu ook aan het twijfelen voor de 159. hoe groot ben jij dan? ik 1m91. maar ik vond de graphics van de 163 het mooist dus..

winkelprijs is normaal 489€ dacht ik, stond toch op het plastic toen ik hem vandaag ontving :D, hij ziet er nog zaliger uit dan op foto!

$anka
6 maart 2006, 15:12
alle, gij zijt dus een gelukkige mens geworden vandaag :)

ik ben 1m86 ongeveer, weet het ni exact. ma gewicht is van groter belang dan lengte he.

den 163 is idd wel vetter kwa graphic. en die 4 cm zal nu het verschil ook ni maken zeker.
Das toch een 100 euro verschil met de winkelwaarde dan. kga zien dak vant weekend naar zoetermeer kan rijden dan. dan kank da board nog in deze actie bestellen als het mij aanstaat.

Orochimaru
6 maart 2006, 16:17
http://img63.imageshack.us/img63/410/dsc044280fd.jpg

hierzie kheb een foto getrokken van men nieuwe setup ;)

$anka
6 maart 2006, 16:36
looks nice, welke bindingen zijn dat?

want da word men volgende zoektocht. die ik ook dringend moet starten. welke bindingen ik er ga opzetten. want mijn huidige ga ik doorverkopen met men vorig board.

Orochimaru
6 maart 2006, 17:52
dat zijn raiden raptors, raiden is het bindingenmerk van nitro. ik vond die bindingen wel cool uitzien, mooi leder enzo. ook op ebay gekocht voor 190€, kosten nieuw 280 dus..

btw waar heb je je oud board verkocht? kzou de mijne ook wel kwijt willen :)

$anka
6 maart 2006, 18:03
normaal ging ne maat van mij da overkopen. maar hem was laatst een beke aant twijfelen. ma khoop hem overtuigd te krijgen.
em kan daar een fameus koopke mee doen. is eigenlijk een nieuw ongebruikt board. want is net in garantie omgeruild :)

ma geen idee waar ge da best kunt verkopen. op wa fora plaatsen he. ge kunt ook is proberen op http://www.ultimate-snowboarding.com/

Suphafly
6 maart 2006, 20:56
idd ultimate snowboarding is dik in orde
www.szone.be
daar haal ik al mijn grief

dA_WiZ
7 maart 2006, 17:14
e manne weet der iemand van elle waar ik nog en bepaald mutske van neff kan vinden ? (Neff - Preschool) lifst wit :) das een sherpa muts me lange flappe en lange floshhe

Orochimaru
8 maart 2006, 19:18
e manne weet der iemand van elle waar ik nog en bepaald mutske van neff kan vinden ? (Neff - Preschool) lifst wit :) das een sherpa muts me lange flappe en lange floshhe

euh, ebay? :p

dA_WiZ
8 maart 2006, 20:42
Nee ni op Ebay daar emk al lang op gezien.

Orochimaru
12 maart 2006, 11:00
normaal ging ne maat van mij da overkopen. maar hem was laatst een beke aant twijfelen. ma khoop hem overtuigd te krijgen.
em kan daar een fameus koopke mee doen. is eigenlijk een nieuw ongebruikt board. want is net in garantie omgeruild :)

ma geen idee waar ge da best kunt verkopen. op wa fora plaatsen he. ge kunt ook is proberen op http://www.ultimate-snowboarding.com/

ben gisteren mijn titan eens gaan inwijden in Komen, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. hij is voor mijn gewicht behoorlijk soepel in vgl met mijn vorige plank, maar ook niet té. ik krijg hem alleszins makkelijker van de grond. hij neemt ook heel makkelijk bochten maar dat kan aan mijn bindingen ook liggen. jah wat kan ik nog zeggen.. ik ga wel over alle jumps enzo maar om een volledige analyse te geven ben ik nog niet goed genoeg denk ik :p hij kwam wel lekker speels over, ik ga nog potten breken met dat ding :D
mijn verwachtingen zijn zeker ingelost..

$anka
12 maart 2006, 17:42
hehe, ik ben net terug van een dagje zoetermeer. kheb het board ook getest nu.
is idd vreemd soepel. verschoot er wel even van. want op zich is die vrij stijf, en dus goed voor snelheid mee te halen. maar langs de andere kant popt die echt wel gemakkelijk. leuk om op te spelen
zacht om op te landen enzo, laat veel toe. en toch snijd die ongelooflijk lekker in de sneeuw

heb boardje ineens getest met bindingen die ik mogelijk ging kopen. burton mission. en die hebbek ineens gekocht. stonden in aanbieding. 130 euro ipv 190 :) dat capstrap ding is wel sva

ok, dan ga ik zo meteen mijn boardje is bestellen denk ik :cool:

Orochimaru
12 maart 2006, 19:09
hehe, ik ben net terug van een dagje zoetermeer. kheb het board ook getest nu.
is idd vreemd soepel. verschoot er wel even van. want op zich is die vrij stijf, en dus goed voor snelheid mee te halen. maar langs de andere kant popt die echt wel gemakkelijk. leuk om op te spelen
zacht om op te landen enzo, laat veel toe. en toch snijd die ongelooflijk lekker in de sneeuw

heb boardje ineens getest met bindingen die ik mogelijk ging kopen. burton mission. en die hebbek ineens gekocht. stonden in aanbieding. 130 euro ipv 190 :) dat capstrap ding is wel sva

ok, dan ga ik zo meteen mijn boardje is bestellen denk ik :cool:

ja die dingen die je zegt heb ik ook eraren ermee, doen zou ik zeggen! ;)
nog een vraagje, wat is u niveau eigenlijk? gevorderd, vergevorderd?

$anka
12 maart 2006, 20:08
bestelling doorgegeven :woohoo:

mijn niveau. mja gewoon gevorderd. nog geen pro

Siana
12 maart 2006, 20:21
http://img63.imageshack.us/img63/410/dsc044280fd.jpg

hierzie kheb een foto getrokken van men nieuwe setup ;)
mooi plankske man :D

$anka
12 maart 2006, 22:26
hihi, ik heb binnekort hetzelfde :cool:

$anka
13 maart 2006, 15:04
damn slaagt da ff tegen. net antwoord gehad van snowatelier. ze hebben alleen nog maar de 166 :(

dan had ik nog ne site gevonden waar hem vrij goedkoop stond, maar daar hadden ze alleen nog maar de 159 ...

moest er nog iemand weten waar dit board voor een deftige prijs te vinden is ...

Orochimaru
13 maart 2006, 16:12
damn slaagt da ff tegen. net antwoord gehad van snowatelier. ze hebben alleen nog maar de 166 :(

dan had ik nog ne site gevonden waar hem vrij goedkoop stond, maar daar hadden ze alleen nog maar de 159 ...

moest er nog iemand weten waar dit board voor een deftige prijs te vinden is ...

ah das minder, der zal ene u te snel afgeweest zijn... maar ik denk da als ge wa afwacht hij nog wel eens op ebay zal verschijnen... gewoon kwestie van geduld.
of toch voor de 159 gaan mss, maar ik was toch blij dat ik voor de 163 gekozen had toen ik hem uitteste, hij voelde nu al klein aan onder mijn voeten

$anka
13 maart 2006, 16:37
heb net is ff de prijs gevraagd in duijvestein (waar ik hem ben gaan testen). daar staat hij voor 399. valt ook nog mee. kga er daar wss eentje opzij laten leggen. maar dan moetek dus weer anderhalf uur rijden naar zoetermeer of landgraaf ...
kzal wel is vragen wat de verzendkosten zouden bedragen.

$anka
15 maart 2006, 16:51
jiepie, net goed nieuws gekregen van die kerel op ebay. de persoon die mij net voor was met de 163 te bestellen heeft al een week niks meer van zich laten horen. dus heeft de verkoper beslist om dan maar aan mij te verkopen :D

overschrijving is gebeurd. nu maar wachten ... (pff en daar bennek ni goe in he :) )

Orochimaru
15 maart 2006, 18:20
jiepie, net goed nieuws gekregen van die kerel op ebay. de persoon die mij net voor was met de 163 te bestellen heeft al een week niks meer van zich laten horen. dus heeft de verkoper beslist om dan maar aan mij te verkopen :D

overschrijving is gebeurd. nu maar wachten ... (pff en daar bennek ni goe in he :) )

lol gelukzak :D en was de verzending gratis ofzo? wel een schone prijs voor die plank, gvd :p

$anka
15 maart 2006, 18:44
ik ga er van uit van wel. stond "Verzending:
Colissimo Recommandé: EUR 0,00" in de annonce

kheb nu wel gezien dat bij zijn nieuwe annonce voor de 166 verzendkosten zijn vermeld (10 euro naar belgie). ik heb allesinds maar 383 overgeschreven. Kzal wel zien of hij reclameerd he :-)
en dan nog. moest die 10 euro erbij komen. 393 is ook nog steeds een mooi bedrag. het word tot aan men deur geleverd ...

J3rry
16 maart 2006, 19:01
binnen 2 weekjes is het zover en dan vertrek ik op skivakantie naar les menuires dus heb ik net men board laten waxen en ben mij stillaan gereed aan het maken voor vertrek :p

momenteel gebruik ik ride boots + flow bindingen
probleem bij deze boots is dat ze te ver naar voor leunen
ook zijn ze echt dik die boots tegenover andere modellen en hierdoor lijkt het of ze echt goed vast zitten in mijn bindingen maar geven veel te veel mee in bochten
waardoor mijn frontside turns zeer moeilijk zijn

ik ben net langs geweest bij AS adventure & intersport maar ze hebben momenteel geen maat 45 binnen en gaan er ook geen meer binnen krijgen
ik vroeg mij nu af hoe de prijzen van snowboard materiaal in les menuires zijn ?
vallen de prijzen daar wat mee ? want dan zou ik daar mss boots kopen

mijn materiaal:

burton powers 158"
flow amp 5 FS bindingen
http://users.pandora.be/j3rry/snowboard/DSC00225s.jpg

Suphafly
16 maart 2006, 19:52
binnen 2 weekjes is het zover en dan vertrek ik op skivakantie naar les menuires dus heb ik net men board laten waxen en ben mij stillaan gereed aan het maken voor vertrek :p

momenteel gebruik ik ride boots + flow bindingen
probleem bij deze boots is dat ze te ver naar voor leunen
ook zijn ze echt dik die boots tegenover andere modellen en hierdoor lijkt het of ze echt goed vast zitten in mijn bindingen maar geven veel te veel mee in bochten
waardoor mijn frontside turns zeer moeilijk zijn

ik ben net langs geweest bij AS adventure & intersport maar ze hebben momenteel geen maat 45 binnen en gaan er ook geen meer binnen krijgen
ik vroeg mij nu af hoe de prijzen van snowboard materiaal in les menuires zijn ?
vallen de prijzen daar wat mee ? want dan zou ik daar mss boots kopen

mijn materiaal:

burton powers 158"
flow amp 5 FS bindingen
http://users.pandora.be/j3rry/snowboard/DSC00225s.jpg

ik hoop da gij echt ne pipe rider zijt
want anders zijde wel gescheten mee u board
want das puur op in de pipe te rijden das kei hard
'k heb daar opgeboard op de piste echt ni mijn ding

ross powers is ne pipe rider hé en dermee dat die ook alleen in 158 te verkrijgen is dacht ik

volgend jaar technine classice + combo binding 295€

J3rry
16 maart 2006, 20:28

ross powers is ne pipe rider hé en dermee dat die ook alleen in 158 te verkrijgen is dacht ik

nee ik ben geen pipe rider, wel heb ik 3 jaar ervaring met snowboarden
en heb dit board vorig jaar gekocht op basis van materiaal dat ik al gehuurd had
en al een 15tal keer gaan indoor snowboarden in komen
lengte heb ik gekozen voor mijn lengte & gewicht (1.81meter/82kg)
voor freeride/freestyle heb ik geen last met dit board

Suphafly
16 maart 2006, 21:26
nee ik ben geen pipe rider, wel heb ik 3 jaar ervaring met snowboarden
en heb dit board vorig jaar gekocht op basis van materiaal dat ik al gehuurd had
en al een 15tal keer gaan indoor snowboarden in komen
lengte heb ik gekozen voor mijn lengte & gewicht (1.81meter/82kg)
voor freeride/freestyle heb ik geen last met dit board

lenge & gewicht is er in zowel in pipe/freestyle/freeride
heb je al op veel andere boards gestaan?
als jij da lekker op staat, hoor je me niet klagen
alleen ik zou het niemand anders aanrade nals ze geen piperiders zijn

dA_WiZ
16 maart 2006, 22:52

Step up to T-09 Mfm pro's. Die zen echt en pak beter.
Ik heb ze van vorig sezoen. De groen wit gele, voor een goedkoop prijsje op de kop kunne tikke. En ik zen der echt supper tevrede over. Ik vind ze beter dan burton cartels.

Suphafly
16 maart 2006, 23:05
Step up to T-09 Mfm pro's. Die zen echt en pak beter.
Ik heb ze van vorig sezoen. De groen wit gele, voor een goedkoop prijsje op de kop kunne tikke. En ik zen der echt supper tevrede over. Ik vind ze beter dan burton cartels.

'k ga ni kopen maar das wel extreem low budget
idd vandejaar
icon + mfm pro bindinge nis echt wel in orde supper assorti
'k heb mij gewoon nen jersey bestelt mee nnog een truiken
idd de bindingen zien er steviger uit en ik denk dat de capstrap wel de bom is

dA_WiZ
17 maart 2006, 15:43
'k ga ni kopen maar das wel extreem low budget
idd vandejaar
icon + mfm pro bindinge nis echt wel in orde supper assorti
'k heb mij gewoon nen jersey bestelt mee nnog een truiken
idd de bindingen zien er steviger uit en ik denk dat de capstrap wel de bom is

Echt ge gaat tevrede zijn me uw mfm pro's.
Gade gij een Technine jersey bestelle of wa ? toch ni the Baller want ?
Die jersey zoek ik echt al supper lang mer khad gehoord van de technine rep da die dus ni binne kwam pfff.

Orochimaru
17 maart 2006, 16:30
alléh die mfm pro's kunnen toch nie beter zijn dan mijn Raiden raptors :p

Suphafly
22 maart 2006, 09:59
Echt ge gaat tevrede zijn me uw mfm pro's.
Gade gij een Technine jersey bestelle of wa ? toch ni the Baller want ?
Die jersey zoek ik echt al supper lang mer khad gehoord van de technine rep da die dus ni binne kwam pfff.

mja 'k heb jersey bestelt van volgend jaar dus 2006/2007
kweeni hoe hij noemt

het trekt meer op the goon

gade gij soms boarden naar Ice Mountain?

alléh die mfm pro's kunnen toch nie beter zijn dan mijn Raiden raptors :p

'k moet zelf mee u bindingen ni boarden om da te weten :p
uw bindingen hebben geen crapstrap :)

'k ga ni zeggen da u bindingen slecht zijn maar er zijn toch veel betere bindingen
- Burton
- Union
- Technine

dA_WiZ
22 maart 2006, 12:50
Kzen nog ni gaan snowwe in Ice Mountain, meestal in Peer of Landgraaf.
Mer ik wul zeker is naar Ice Mountain gaan ziet er mij supper fun uit !

$anka
22 maart 2006, 12:55
ben er ook nog ni geweest. maar vanaf ik men nieuw boardje heb ga ik wel is een uitstapje maken naar daar.
Ik had gehoopt het tegen dit weekend te hebben, maar vrees dat het ietske langer zal duren. seves is bellen naar de winkel in L2A

Orochimaru
22 maart 2006, 14:44
mja 'k heb jersey bestelt van volgend jaar dus 2006/2007
kweeni hoe hij noemt

het trekt meer op the goon

gade gij soms boarden naar Ice Mountain?

'k moet zelf mee u bindingen ni boarden om da te weten :p
uw bindingen hebben geen crapstrap :)

'k ga ni zeggen da u bindingen slecht zijn maar er zijn toch veel betere bindingen
- Burton
- Union
- Technine

mijn bindingen hebben wel capstrap... je kan ze op beide manieren dragen, werkt perfect. ze zijn enkel wat aan de zware kant. maja geen probleem, kvlieg hoog en ver genoeg als ik wil

Orochimaru
22 maart 2006, 14:45
ice mountain is trouwens nie zo goe hoor... paar boxen en paar jumps op een kort pistje, die je telkens opnieuw doet. maar kan ook nie echt vergelijken met andere indoor pistes

$anka
22 maart 2006, 22:57
hoeray, vandaag dan toch al men boardje aangekregen :woohoo:

Suphafly
23 maart 2006, 19:50
ice mountain is trouwens nie zo goe hoor... paar boxen en paar jumps op een kort pistje, die je telkens opnieuw doet. maar kan ook nie echt vergelijken met andere indoor pistes

maar de jumps gaan pas open van om 7u en ze zijn altijd goed geshaped
behalve asl ze sneeuw aant spuiten zijn zoals gisteren
das echt wel gescheten

en die jumps zijn wel fun

Jezus v NASA...
25 maart 2006, 18:25
iemand hier ervaring met het funpark van val thorens? ik vertrek over een week naar daar (wel freestyle skien ma swat funpark is funpark) en nu vroeg ik mij af of dat funpark wat de moeite is of dat die in les menuires of meribel veel veel bter zijn (want het is 50€ bij voor skipas zodat ik daar ook kan gaan) en wil dan weten of het zijn geld waard is om da erbij te nemen? het is toch om een week bijna permanent in funpark te hangen dusja..
als iemand hier ervaring ermee heeft: hoe zijn de jumps? veel big airs (360->720 zou er mogelijk op moeten zijn)? en zijn er ook een paar boxen om wat op te "leren" grinden?

evil aardappel
25 maart 2006, 20:48
Ja, en het is me eigenlijk wat tegengevallen... de jumps is het funpark zijn nogal crappy, 1 of 2 die redelijk goed is.
De halfpipe is zo geshapet als een gracht... er staan wel wat rails, een rainbow (wel laag), een box, een gewone rail, een srail en een rail naar beneden.
Ge hebt wel een funpark voor professionals (niet geweest).

Maar ik doe snowboarden, voor skiers is dit funpark beter denk ik ;).

Jezus v NASA...
8 april 2006, 17:26
wow net terug van val thorens en man dat funpark is zalig :| echt een aanrader voor iedereen (beginner -> pro).. T schijnt wel dat het pas volledig in orde is tegen het einde van het seizoen (of dat het dan toch allesins het beste is)

anyway filmke(s) volgen nog

Shyheim
8 april 2006, 17:34
tis wel al te laat op 't jaar voor "de kikker" :unsure:

Jezus v NASA...
8 april 2006, 18:28
ja da dacht ik ook maar gezien val thorens op 2300meter (ofzoiets) ligt viel het nog heel goed mee van sneeuw..
er lagen nog een stuk of 20 al dan niet big airs (van groen tot zwart) in perfecte staat
zeker 11 rode die nog goed lagen dus ..
ook grindbars in perfecte staat
het moet wel gezegd, ik heb ze iedere nacht om 11 ; 2 en 5 zien rijden in het funpark met de cat <- funpark wordt dus doorheen heel de nacht terug in perfecte staat gereden
zeker een aanrader voor wie wil gaan "parken" in de paasvakantie!!

vanaf mijn 360 (wel met skies) is online zwieren :cool:

evil aardappel
8 april 2006, 19:30
Raar, toen ik er was, trok het funpark echt op weinig, alleen de rails vielen goed mee :s. Geen last gehad van hollanders :p?

Jezus v NASA...
8 april 2006, 22:19
Raar, toen ik er was, trok het funpark echt op weinig, alleen de rails vielen goed mee :s. Geen last gehad van hollanders :p?

raar :o
en nopez geen last van hollanders, enige wat er was waren belgen en engelsen (wat voor een zalige sfeer zorgde tijdes arsenal - juve) :D
ale en dan wa locals waar ik met veel bewondering heb naar zitten kijken :applause:

Jezus v NASA...
9 april 2006, 09:46
de filmpjes
http://users.pandora.be/Jezus_van_NASAraketonline/MVI_0112.avi
http://users.pandora.be/Jezus_van_NASAraketonline/MVI_0113.avi
http://users.pandora.be/Jezus_van_NASAraketonline/MVI_0115.avi
http://users.pandora.be/Jezus_van_NASAraketonline/MVI_0116.avi
http://users.pandora.be/Jezus_van_NASAraketonline/MVI_0117.avi (gewoon 112 bewerkt zoda de val nie opvalt :D)

zoals ge kunt zien lagen de jumps very nice
en :woohoo: want het was mijn eerste 360° die echt perfect geland was :D

Orochimaru
9 april 2006, 10:56
nice, kon ik dat maar met men board gvd :p

PapaGanz
9 april 2006, 11:20
/me is net terug van Tignes ^_^!
Zalig weer gehad en eindelijk es goed kunnen prutsen in het snowpark :D.

J3rry
9 april 2006, 11:39
ik ben net terug van les menuires
veel geluk gehad en altijd schoon weer & goeie sneeuw

men boardje wel serieus beschadigd, veel stenen op de piste die ik de voorlaatste dag niet kon ontwijken :(

Suphafly
9 april 2006, 12:46
ik ben nog ni geweest van de jaar :( bah alles afgelast gewoon
ma in mei mag ik burton 06/07 teste dus da maakt veel goed :p

Orochimaru
9 april 2006, 13:33
ik ben nog ni geweest van de jaar :( bah alles afgelast gewoon
ma in mei mag ik burton 06/07 teste dus da maakt veel goed :p

waar kunde da doen die testen?

evil aardappel
9 april 2006, 14:04
de filmpjes
http://users.pandora.be/Jezus_van_NASAraketonline/MVI_0112.avi
http://users.pandora.be/Jezus_van_NASAraketonline/MVI_0113.avi
http://users.pandora.be/Jezus_van_NASAraketonline/MVI_0115.avi
http://users.pandora.be/Jezus_van_NASAraketonline/MVI_0116.avi
http://users.pandora.be/Jezus_van_NASAraketonline/MVI_0117.avi (gewoon 112 bewerkt zoda de val nie opvalt :D)

zoals ge kunt zien lagen de jumps very nice
en :woohoo: want het was mijn eerste 360° die echt perfect geland was :D

Niiice :)!! Mooie 360.

shiftyke
9 april 2006, 14:08
ik kom net terug van Passo Tonale, eerste maal geskied ging vlotjes
volgende de keer gaan we voor tricks :D

Suphafly
9 april 2006, 14:22
waar kunde da doen die testen?

das in solden ma
das voor de mensen mee ne shop die burton verkopen

Toeriest
9 april 2006, 23:33
ook juist terug van val thorens, veel Belgen en weinig hollanders was wel proper ;).
Sneeuwval was praktisch perfect dees week, 2 dagen echt mist gehad maar voor de rest zonnig overdags en 's nachts verse sneeuw bij.

killerbeam
10 april 2006, 11:19
ik ben naar andorra geweest voor een week en heb me daar in de solden een Nidecker Smoke 162 aangeschaft inclusief bindingen van Nidecker voor €357
en dan nog boots voor €109 van salomon!
kheb ze niet kunne teste aangezien ik ze gekocht heb op het einde van de week als de solden het best waren dus ik kijk al uit naar volgend jaar :D

Achilles
11 april 2006, 23:43
vandaag nieuwe aankoop gedaan :)
-> snowboard: Burton royale 162
-> bindingen: Burton Missions, deze in het bruin :D
-> boots: die haddek al :p

Suphafly
14 april 2006, 13:01
mja alleen zouk toch cartels gekocht hebben ipv van missions
denk wel dat die royal een goed boardjen is

KoeKaTsJoE
10 mei 2006, 21:01
Ik zou graag een eigen board kopen maar kweet ni juist wat kopen.
Liefst een freeride, men schoenmaat is 46, en kben iets groter als 1meter85
Ik zou pas een geheel kopen na het seizoen dus hoop ik op een 30 a 40% korting

Boots: Zolang ze maar goed zitten
Bindingen: Liefst die op je tenen grijpen zoals mission's
Bord: Burton clash, custom, customX, Uninc

Ik zit vooral vast met de maat die ik moet nemen en ook met de breedte (kwil voorkomen dat ik met men tenen in de grond snij)

evil aardappel
10 mei 2006, 21:05
Anders moede eens kijken burton bullet of burton barrol, die zijn voor brede voeten, en als ge de customx goedkoop kunt krijgen :niceone:.

KoeKaTsJoE
10 mei 2006, 21:18
Kben de thread nekeer op men gemakske aant lezen se. Kweet echt ni goed wat nemen. Ik koop allesinds pas een set als ik korting krijg. Velen raden hier burton af als beginnersplank. rossignol lijkt me ook niet slecht.

Weet er toevallig iemand een snowboard forum buiten dit? :-)

evil aardappel
10 mei 2006, 21:21
www.ultimate-snowboarding.com

$anka
10 mei 2006, 22:55
hoeveel weeg je trouwens? das meer van belang dan uw lengte

KoeKaTsJoE
11 mei 2006, 14:45
+-65kilo

KoeKaTsJoE
12 mei 2006, 08:00
Nekeer op zoek geweest naar de baron en de bullet. De baron vind ik iets mooier als de bullet. Maar is 157 niet te kort voor mijn lengte? Ik dacht eerder tussen 158-160 en bij de wide modellen is het direct van 157 naar 162

evil aardappel
12 mei 2006, 13:38
Mijn plank komt tot aan mijn kin ongeveer, maar ik doe freestyle, dusja, 157 is denk ik wat te klein voor freeride en uw grootte... ebde al gevraagd op ultimate snowboarding ofzo?

KoeKaTsJoE
12 mei 2006, 18:14
Kheb nog niets gevraagd. Hoeveel zou de minimum lengte zijn voor 1meter85? Persoonlijk denk ik dat 162 dan weer net iets te groot gaat zijn

evil aardappel
12 mei 2006, 18:16
Welja, ik ben 1m87 denk ik, en heb een redelijke freestyle plank... 157 dus, ideaal voor mij, ik zou zeggen 159 voor u?
En da van da gewicht, heb dat nogal gehoord, maar vind ik maar iets raar, ge moet er wel rekening mee houden.

cuda
12 mei 2006, 19:26
yu,
heb een probleem elke keer alsk ga snowboarden moek om de 2 uur stoppe om men vijzen weer vast te draaien , trillen altijd los :confused:
nu paar weken geleden was ik nog is in landgraaf gaan boarden , kom boven aan , zie da men vijzen volledig los zijn, ik stap na beneden
kom beneden aan, ziek da men vijzen weg zijn :angry:

PapaGanz
12 mei 2006, 19:58
Slechte vijzen/bindingen he :-)

KoeKaTsJoE
12 mei 2006, 20:08
Dus rond de 1200mm in lengte zal wel goed zijn wrs. Ik ben ook nog maar ne noob op dit vlak dus ik denk dat ik het verschil van 2 cm toch ni ga voelen.

Orochimaru
13 mei 2006, 10:11
kdenk da 159 wel een ok lengte is voor je... maar je weegt wel weinig, dus zou ik geen al te stijf board nemen (karakteristiek van die free ride plankjes).
infeite zou ik geen freeride nemen, een allround is een betere keus om te beginnen denk ik, want als ge dan wa beter zijt gade dan toch wa tricks willen proberen ;)
ik denk dat freeride meer geschikt is als ge zo echt nix anders doet dan in diepe sneeuw vertoeven.. op de pistes zelf heb je dat nie echt nodig. kheb zelf ook een freeride board en die was wel handig in de poeder maar verder heb je er niet veel aan. ge gaat er nie rapper door gaan.

en moet da perse een burton zijn? kdenk nie da die nu echt beter zijn dan andere merken... en zeker niet mooier :p zolang het een wijdere plank is zal je wel goed zitten.
van boots schijnt het merk thirtytwo zeer goed te zijn. en bindingen.. tja die die je het mooist vindt ;) maak wel dat je maat 46 er mooi in past ;)

KoeKaTsJoE
13 mei 2006, 11:21
hmm, ik dacht dat freeride voor alles goed was. Kben nu ook gene pro op vlak van boarden maar ik denk toch wat toekomst gericht. Wat ik me eigelijk afvraag is dat die 1cm verschil bij een wideboard echt het verschil gaat maken. Want als jullie zeggen van: koop zeker een board dat 258mm breedt is blijft er niet echt veel keuze over.

PapaGanz
13 mei 2006, 12:43
Freeride is voor in de diepsneeuw (lang en stijf).

evil aardappel
13 mei 2006, 13:14
Als ge een goeie boardwinkel binnenstapt, ga je kunnen kiesen uit burton, forum, apo, hammer, nidecker, soms rome, soms bataleon, ... die merken.
Zijn allemaal goeie merken.
Pakt een board die je mooi vind, vind ik het belangrijkste.

Orochimaru
13 mei 2006, 13:37
hmm, ik dacht dat freeride voor alles goed was. Kben nu ook gene pro op vlak van boarden maar ik denk toch wat toekomst gericht. Wat ik me eigelijk afvraag is dat die 1cm verschil bij een wideboard echt het verschil gaat maken. Want als jullie zeggen van: koop zeker een board dat 258mm breedt is blijft er niet echt veel keuze over.

niet echt, mijn eerste plank was ook freeride maar daar kreeg ik wat spijt van. heb nu een jaar erna een nieuw gekocht.
met je freeride zul je wel in het voordeel zijn off-piste maar voor de rest... door de stijfheid kun je moeilijk truuks uitvoeren en sneller ben je ook al niet. een freeride board is een heel stuk langer en je staat meer naar achter op je plank waardoor je zen neus makkelijker omhoog kunt houden in de poeder.

en van die breedte maak gewoon dat je top van je voet en je hiel niet teveel over de zijkanten hellen, centimetertje erover mag wel maar nie te veel. anders ben je de lul als je scherpe bochten neemt.
idd met maat 46 zul je idd wat minder keuze hebben, maar is da zo erg?

KoeKaTsJoE
13 mei 2006, 15:12
Dat is nu niet zo erg neen. Ik denk dat ik voor de baron ga van burton. Weet er soms iemand wat het verschil is tussen de baron en de baronES?

evil aardappel
13 mei 2006, 16:19
Baron is zowat een brede Custom, BaronSE is brede CustomX. Is denk ik gewoon wat beter, meer pop, meer edge-to-edge (voor carven en wa ist allemaal), gaat langer mee, die dingen.
Heb wel al iemand gehoord en die was wel content van den Baron, is ook een mooie plank natuurlijk (ik ben begonnen met een Bullet). Maar heb het al gezegd, kijk eens rond in de boardshop, moet niet per se een Burton zijn want meeste merken zijn even goed of toch zelfs beter.

KoeKaTsJoE
13 mei 2006, 16:29
Ok cava. Kzal als ik tijd heb nekeer naar den twits gaan.

Voorlopig geen vragen meer! Bedankt allemaal :-)

evil aardappel
21 mei 2006, 17:12
Hebt ge al iets gekocht ofzo?

KoeKaTsJoE
25 mei 2006, 17:46
Gisteren nekeer naar den twits gegaan. Daar raden ze mijn de Burton Twin aan. Iemand ervaring of dergelijke met dit boardje?

Weet er iemand ook een paar winkels zijn die na het seizoen mooie kortingen geven

evil aardappel
25 mei 2006, 21:04
http://www.ultimate-snowboarding.com/artikel.php?artikelID=2063

Saramie
30 mei 2006, 20:33
Hey!!

Heb dit weekend mijn eerste board gekocht. Twerd eens tijd want blijven huren is ook te zot.
Heb het in Lokeren gekocht. Daar is nu op alles 30%. Twas dus de moment :)

Heb mij een Apo Isis gekocht. Was eerst van plan om mij een Burton te kopen maar tis maar mijn eerste board dus wou ik er nog niet te veel geld aan hangen.

Deze zomer ga ik het al eens gaan testen in Sölden. Hopelijk ben ik er wat content van... Is Apocalyps eigenlijk wat een deftig merk?
Ben een vrouw he, dan is de tekening belangrijker :D

Suphafly
1 juni 2006, 07:45
Hey!!

Heb dit weekend mijn eerste board gekocht. Twerd eens tijd want blijven huren is ook te zot.
Heb het in Lokeren gekocht. Daar is nu op alles 30%. Twas dus de moment :)

Heb mij een Apo Isis gekocht. Was eerst van plan om mij een Burton te kopen maar tis maar mijn eerste board dus wou ik er nog niet te veel geld aan hangen.

Deze zomer ga ik het al eens gaan testen in Sölden. Hopelijk ben ik er wat content van... Is Apocalyps eigenlijk wat een deftig merk?
Ben een vrouw he, dan is de tekening belangrijker :D

joat 's wel deftig grief
das van het vroegere merk "a-boards"
vooral die tekeningen zijn vet van apo
szone is de bom :)

DesorteD
30 juli 2006, 20:02
ik heb de kans om een artec 2.1 tegen +-de helft van de prijs te kopen.

Iemand die ervaring heeft met dit board?

http://www.blue-tomato.at/ProductDetailAction.bto?selectedNode=AicmB2d32tqPE BWgen8Aie-1

Kingskawn
3 augustus 2006, 16:09
Heb de thread eens doorgelezen en kan er niet aan uit

Ben vorig jaar naar Oostenrijk geweest in Wagrain in skigebied Ski Amadé.

Dacht iets anders te doen dan ski dus heb ik maar snowboard geprobeerd. Da ging de 2 eerste dagen nie goe en dacht er bijna aan om naar de shop te wisselen tegen ski's. Ik heb da maar niet gedaan en den derden dag zat ik al op de zwarte piste's met mijn plankske. Echt super de max dat het was.

Ik ben dus van plan om een plank te kopen voor volgend jaar maar weet dus niet wat. Ik vind dat ik goe kan snowen, peis dak medium niveau heb maar ben nog nie begonnen met pipes enzo. De plank die ik had was een Atomic maar weet niemeer welke serie (het was zwart vanvoor en geel vanachter) en denk dat het een 157 was of 159. Ik ben 1m80 voor 82kg (doe fitness)

Wat raden jullie mij aan? Het budget zou rond de 500€ zijn voor plank, bindings en misschien boots erbij.

PS. Geen fluo plank bitte :doc:

EDIT En ik heb ne 45 in schoenmaat

EDIT2: Ik heb de factuur terugevonden en het is blijkbaar een 155 en ik heb maat 44

Suphafly
17 augustus 2006, 23:30
wa voor iets zoekte?
freeride (buiten de piste)
freestyle (park)
all round (zowa vanalles)

Kingskawn
18 augustus 2006, 08:50
Bwa ik zen vorig jaar begonnen met snowboard en heb nog niks gedaan in zo'n funpark waar iedereen het er over heeft.

Ik heb enkel piste gedaan maar het liefst zoek ik de iets wat diepere sneeuw aan de rand van de piste. Liefst 's morgens als het zo juist gesneeuwt heeft dan is het zalig om te surfen, zaaaaaaaaaalig

Wa peisde?

Ps: 't seizoen is nog nie begonnen en da ziede hier toch op de forum :-)

EDIT: Ik heb een foto gevonden met de plank dat ik had vorig jaar maar vind het model niet meer terug op internet

http://img100.imageshack.us/img100/385/picsnowboardxa1.jpg

Kingskawn
18 augustus 2006, 14:12
wa voor iets zoekte?
freeride (buiten de piste)
freestyle (park)
all round (zowa vanalles)

Wa denkte gij dat ik zou moeten nemen van set? Ik zou er niet te veel aan willen geven mits het mijn eerste board is. Wil ook geen freeride kopen omdat die anders te stijf is om te freestylen als ik dit wijs zou vinden :-) Niet al te polyvalent die freeride boardjes :$

Xx TuuR xX
18 augustus 2006, 15:26
Wa denkte gij dat ik zou moeten nemen van set? Ik zou er niet te veel aan willen geven mits het mijn eerste board is. Wil ook geen freeride kopen omdat die anders te stijf is om te freestylen als ik dit wijs zou vinden :-) Niet al te polyvalent die freeride boardjes :$
Gewoon voor allround gaan, dan kan je vanalles wat uitproberen, en als je je dan later op 1ding (vb freestyle) wil focussen kan je daar dan een gespecialiseerd board voor kopen. Geef nu mss wat meer geld aan schoenen en bindingen, die kan je dan bij je volgende board nog steeds gebruiken. Een beginnersplank hoeft niet ongelofelijk veel geld te kosten, in het begin zal je het verschil tussen 100 en 500€ amper merken.

evil aardappel
18 augustus 2006, 16:25
http://www.atomicsnowboarding.com/boards_main.php
All mtn en all mtn freestyle zou ik dan aanraden... maar om het model van een snowboard terug te vinden gade goed mogen zoeken en 2dehands moeten kopen, ge koopt beter nieuw :).
Welke merken hebben ze in uwe lokale winkel?

Kingskawn
18 augustus 2006, 18:06
http://www.atomicsnowboarding.com/boards_main.php
All mtn en all mtn freestyle zou ik dan aanraden... maar om het model van een snowboard terug te vinden gade goed mogen zoeken en 2dehands moeten kopen, ge koopt beter nieuw :).
Welke merken hebben ze in uwe lokale winkel?

Bwa die atomic van vorig jaar is hetgeen ze daar meestal aan de newbies geven die beginnen zoals ik vorig jaar. Dus dat is een model dat ik niet ga kopen gewoon om een ietswat beter bord te gebruiken. Voor mij was dit board nogal zwaar en niet al te flexibel.

Dus ik ben op zoek naar een ander model.

Van lokale 'surfboer' heb ik er geen, ik ga morgen is een kijkje nemen bij szone in Lokeren maar ben zelf van Brussel. Anders is er www.seaspeed.be bij 'ons' maar hebben niet zoveel dan szone precies.

Iemand tips voor materiaal dat ik eventueel zou kunnen kopen bij szone morgen???

evil aardappel
18 augustus 2006, 19:39
Alle boards die ze verkopen zijn goed :D, achter een all around freestyle plank vragen zeker, van hammer of apo ofzo.
Hammer Contact of Psm zijn aanraders.

Kingskawn
19 augustus 2006, 13:55
Alle boards die ze verkopen zijn goed :D, achter een all around freestyle plank vragen zeker, van hammer of apo ofzo.
Hammer Contact of Psm zijn aanraders.

Die Hammers zijn fragiel heb ik hier gelezen...dus ik zal zien wat ze zeggen bij szone over Hammer en of er een 'fragielgarantie' is daarvoor :D

Ik vertrek nu naar Lokeren zie :)

Suphafly
20 augustus 2006, 23:19
zo fragiel is da ni ze
garantie gade ni rap vinden op breuken

Kingskawn
23 augustus 2006, 09:17
Voilà jongens heb eens aankopen gaan doen bij szone...ben eruitgekomen met 827€ :-)

Dit is hetgeen ik allemaal gekocht heb

Burton Triumph 160 superchiiiiiiiiiiiiiiiic (zwart-grijs)
ThirtyTwo TM2
Helm Red Hi-Fi met luidsprekers
Zak voor snowboard
Broek Burton

Van zodra der sneeuw ligt gaan ik dat testen

Iwantsnow Iwantsnow :-)

sketchy D
27 september 2006, 11:54
goeiendag er komt een nieuwe snowshop in brussel centrum ergens in de dansaertstraat rond half november zou die moeten opengaan!!eindelijk nen deftige shop in brussel

sketchy D
27 september 2006, 11:57
yow goeiendag gij zij van brussel toch?wa denkt ge ervan moest er daar ne echte goeie snowshop opengaan ergens in de dansaertstraat!!heeft brussel da nodig?leeft het snowen in brussel of is da daar dood?

chosen1
27 september 2006, 15:35
zo fragiel is da ni ze
garantie gade ni rap vinden op breuken

op mijn nieuwe Burton Dominant zit die garantie toch wel op!

als iemand mijn Rossignol Nuts 155 wilt kopen (2 jaar oud) dan laat ge maar iets weten :p

*edit* kheb ook ne gratis zak bij mijn snowboard gekregen (khad er al 1 dus das vrij nutteloos nu :sop: )

nu is mijn setup:

Burton Dominant 154 met Drake GT's

zaterdag eens gaan teste in landgraaf

Kingskawn
27 september 2006, 16:19
yow goeiendag gij zij van brussel toch?wa denkt ge ervan moest er daar ne echte goeie snowshop opengaan ergens in de dansaertstraat!!heeft brussel da nodig?leeft het snowen in brussel of is da daar dood?

Yes er komt terug een bekke leven in de brouwerij (post) :D

Ik zou very happy zijn moest er een winkel in Brussel komen die specialist zou zijn in snowboarding.
Misschien beter combineren met skating (want dit is eeeeeeerg in trek in Brussel, het skaten)
Die 2 gaan trouwens goed tesamen. Ik denk gewoon dat in het algemeen de verkoop van ski en snowboards samen met skaten de absolute combinatie moet zijn voor een vestiging in Brussel. Superveel klanten en met een goede naambekendheid kan het denk ik niet foutlopen.

Ik ga nu naar sZone omdat de uitleg supergoed is en niet van ne gast dat zijn lessen verkooptechnieken vanbuiten kent. Het is uitleg van nen echte rider. :woohoo:

Ik ben trouwens nog aan 't wachten op mijn 32 boots en Union bindingen :sleep:

sketchy D
27 september 2006, 18:07
wel als ge even geduld hebt,er komt dus bijna 99%zeker ne shop in de dansaertstraat,op de hoek aan de leon lepage--mijne naam is dominique de vreese en ben zelf snower in hart en nieren(check de nieuwe private"in between"premiere 13 oktober at capital in antwerp of zie "private-intel.com)ik doe al 5 jaar seizoen in de bergen en ik denk dat ik nu dus ne hardcore snowshop ga opendoen in brussel...hopelijk kan ik opengaan rond november en zal u zeker goeie raad kunnen geven met alles wat met snow te maken heeft!!see you there buddy!!

Kingskawn
2 oktober 2006, 16:08
Voilà zie, ik gaan binnen een paar weekskes naar De Kempervennen (Center Parks NL) om te gaan snowboarden voor een paar daagskes.
Nu nog m'n bindingen en boots kopen (eerst vinden).

Suphafly
4 oktober 2006, 14:37
wel als ge even geduld hebt,er komt dus bijna 99%zeker ne shop in de dansaertstraat,op de hoek aan de leon lepage--mijne naam is dominique de vreese en ben zelf snower in hart en nieren(check de nieuwe private"in between"premiere 13 oktober at capital in antwerp of zie "private-intel.com)ik doe al 5 jaar seizoen in de bergen en ik denk dat ik nu dus ne hardcore snowshop ga opendoen in brussel...hopelijk kan ik opengaan rond november en zal u zeker goeie raad kunnen geven met alles wat met snow te maken heeft!!see you there buddy!!

ook ni al in scs mag gestaan?
any way u naam komt wel bekend ovor :p

@silent_spring@
11 oktober 2006, 14:54
Dansaertstr ? tof !!
Ik zit daar op school, Erasmushogeschool in de zespenningenstr.
ik ben wel ne skier, ma soit...

LeSec
27 november 2006, 17:19
Kzit wat met twijfels tussen een aantal boards, misschien da enkelen hier met een van onderstaande ervaring hebben?

Forum Destroyer (kheb er al veel over gehoord, blijkt echt een goed board te zijn)

Hammer Private (vrij goed op allround - freeride)

Burton Triumph (idem als hierboven)

Moest iemand andere suggesties hebben... mogen die altijd gegeven worden, kzoek een goed board (allround da neigt naar freeride in diepsneeuw en al), en qua richtprijs iets van een 500euro, daar omtrent is goed :)

(+ suggesties voor boots en bindings :p)

Danke sehr!

Artic*
27 november 2006, 17:21
blue tomato ftw

PapaGanz
27 november 2006, 18:02
Kzit wat met twijfels tussen een aantal boards, misschien da enkelen hier met een van onderstaande ervaring hebben?

Forum Destroyer (kheb er al veel over gehoord, blijkt echt een goed board te zijn)

Hammer Private (vrij goed op allround - freeride)

Burton Triumph (idem als hierboven)

Moest iemand andere suggesties hebben... mogen die altijd gegeven worden, kzoek een goed board (allround da neigt naar freeride in diepsneeuw en al), en qua richtprijs iets van een 500euro, daar omtrent is goed :)

(+ suggesties voor boots en bindings :p)

Danke sehr!

Ik kan u mijn boardje aanraden, Rome Flag, is ook allround :).

Ik heb vandaag mijn nieuwe kledij gekocht :D!
3x Burton kledij, es pics zoeken :D

http://www.burton.com/ProductImages/FullSize/B7373105.jpg
http://www.burton.com/ProductImages/FullSize/B7376104.jpg

bludgeoned
27 november 2006, 18:35
Ik kan u mijn boardje aanraden, Rome Flag, is ook allround :).

Ik heb vandaag mijn nieuwe kledij gekocht :D!
3x Burton kledij, es pics zoeken :D

http://www.burton.com/ProductImages/FullSize/B7373105.jpg
http://www.burton.com/ProductImages/FullSize/B7376104.jpg
:oink: @ jas
Vind je dat echt mooi?

Kingskawn
27 november 2006, 18:39
Forum Destroyer

Hammer Private

Burton Triumph

Ik heb de Burton Triumph (2006) en heb ze dit weekend eindelijk kunnen testen. Ik ken de andere niet. Wel van naam maar nog niet uitgeprobeerd.
De Burton Triumph heb ik gekocht omwille van dezelfde vereisten die jij stelt. Freeride dus goed in diepsneeuw en af en toe freestyle. Ik ben echt versteld van de stabiliteit van het board op hoge snelheid. :niceone:

PapaGanz
27 november 2006, 18:44
Vind je dat echt mooi?

Jup :D
Shaun White :love:

killerloop
27 november 2006, 18:59
Als dit je eerste board is denk ik dat je misschien best zoals ik op ebay naar een overjaars boardje zoekt. Kheb nu juist een nieuwe Forum Youngblood van vorig jaar gekocht voor 240€.

Misschien hier eens kijken
http://stores.benl.ebay.be/sessions-shop
http://stores.ebay.de/LaResistance-Store

Volgende week eens gaan testen indoor, ik kan echt nimeer wachten:crazy:
zeker niet nadat mijn manneke uit amped 3 nu hetzelfde board heeft als ik :D
Grtz

Kingskawn
27 november 2006, 19:40
ook ni al in scs mag gestaan?

Ja dat klopt. Staat in de SCS Mag. 2 of 3 keer zelfs :woohoo:

hybrid
27 november 2006, 19:48
Vind je dat echt mooi?

fuck idd das lelijk :lol:

Kingskawn
27 november 2006, 20:11
Bwa de jas is nog cool maar de broek nie al te...:x

LeSec
27 november 2006, 20:24
Als dit je eerste board is denk ik dat je misschien best zoals ik op ebay naar een overjaars boardje zoekt. Kheb nu juist een nieuwe Forum Youngblood van vorig jaar gekocht voor 240€.

Misschien hier eens kijken
http://stores.benl.ebay.be/sessions-shop
http://stores.ebay.de/LaResistance-Store

Volgende week eens gaan testen indoor, ik kan echt nimeer wachten:crazy:
zeker niet nadat mijn manneke uit amped 3 nu hetzelfde board heeft als ik :D
Grtz

Kzou ni weten waarom ik mijn eerste board zou moeten zoeken in een e-shop voor overjaarse boards? :p
Kheb wel al vaak gesnowboard, maar telkens deftig materiaal huren kost wel hopen geld en kvond het eindelijk tijd om een deftig board te kopen nu ik al goed kan snowboarden...

@ PapaGanz:
Kzal is kijke naar da board, en goei smaak qua kledijkeuze :p

killerloop
27 november 2006, 20:45
Omdat het daar veel goedkoper is misschien:) Alleja das maar mijn mening, maar als je naar een nieuw board kijkt van 400€ en juist hetzelfde model, splinternieuw ,maar van vorig jaar en met andere graphics staat daar voor 240€ dan denk ik toch effe 2 keer na.
Kheb zelf trouwens ook lang gehuurd en ik kreeg goeie boards omdat ik die mensen daar wat kende, maar ik vond nu ook de tijd rijp om te kopen.

Kingskawn
27 november 2006, 20:51
Ik denk ook zo een beetje zoals jij maar als je voor zo'n nieuw model staat heb je toch de neiging om ja te zeggen of om later terug te komen en het te kopen.

Ik plan om volgend jaar een Bataleon te kopen. Nu aan het kijken voor een freestyle plankske voor het park

PapaGanz
27 november 2006, 21:10
Kzou ni weten waarom ik mijn eerste board zou moeten zoeken in een e-shop voor overjaarse boards? :p
Kheb wel al vaak gesnowboard, maar telkens deftig materiaal huren kost wel hopen geld en kvond het eindelijk tijd om een deftig board te kopen nu ik al goed kan snowboarden...

@ PapaGanz:
Kzal is kijke naar da board, en goei smaak qua kledijkeuze :p

Koop dan daar in je skigebied een board :).
Je mag ze dan hoogstwaarschijnlijk elke dag uittesten, en het beste neem je :).

shiftyke
28 november 2006, 17:11
Als ge ne goeie winkel zoekt in Brussel, Supreme is wel ne goeie winkel.
ge vindt em in de Rue Léon Lepage 10.

website: http://www.supremeshop.be/

Kingskawn
28 november 2006, 22:22
Ja ik bevestig dit! :applause:

Supremeshop in Brussel niet ver van de beurs.

Echt naartoe gaan als snowboardmat zoekt ;)

Omni
30 november 2006, 01:13
Vandaag eindelijk setup compleet gemaakt.

Oorspronkelijk geplande setup was:

snowboard: technine boznuts '06
bindingen: rome 360 '06
boots: 32 Lashed

maar omdat de technine boznuts zo goed als nergens te verkrijgen was
en de plaatsen waar hij wel binnenkwam drekt weg was (meestal 1 exemplaar ofzo) ben ik gaan zien voor ander snowboard.

Uiteindelijk is het de uninc geworden past het best bij hetgeen ik wil.
All-round die stabiel blijft op grote kickers... Maar aangezien de uninc met het 2X systeem werkt passen er alleen burton bindingen op...*zucht* dus ben maar gegaan voor cartels, veel lovende commentaren over gehoord dusja..

uiteindelijke setup;
snowboard: Burton Uninc 158 '06
bindingen: Groene Burton Cartels '07
boots: 32 lashed '07

nu nog wachten tot ik het een testrit mag geven...

Kingskawn
30 november 2006, 10:44
Ik wou ook voor de 32 Lashed gaan maar zaten te los rond m'n voet t.o.v. de 32 TM Two's
Die Uninc moet echt wel gaaf zijn denk ik en groene cartels zijn ook gene kak.

Kortom, goed gekozen ;)

Demonic_Cat
8 december 2006, 19:22
Iemand enig idee waar je ergens een eigen design op een snowboard kan laten plaatsen en hoeveel dit zou kosten?

Kingskawn
8 december 2006, 20:04
Iemand enig idee waar je ergens een eigen design op een snowboard kan laten plaatsen en hoeveel dit zou kosten?

Het bestaat want ben al ne site tegengekomen maar weet nu niet meer dewelke :wtf:

Pukje
10 december 2006, 19:54
Klein vraagje.
Heb mij nog nooit zelf een bord gekocht, maar snowboard ondertussen al een jaar of 6. Zou het goed zijn om mij eens een bord te kopen of verder te blijven huren? vorig jaar met een brak (a)-bord gereden en bevalde me niet.
Merken die me wel bevallen zijn rome en forum en batalaneon hoeft geen echt merk te zijn. Mijn stijl is zowat alround, hard piste afgaan, soms wat in de poeder rommelen, en soms is jumpke placeren, pipes doe ik niet en rails ook niet echt.

Ik ben 1 meter 80 groot en weeg een klein 70 kilo. Het feit is dat ik een 45 heb en is soms wat lastig om een breed genoeg, geschikt bord te vinden. Met die hammer broadline dacht ik ook al eens geboard en was hier wel tevreden over.
THx

kanimanilski
19 december 2006, 23:22

burton heeft ooit eens zo'n actie gehad!
dunno of dat nu nog geld!
eens kijken op de site ofzo!

edit: bestaat nog steeds!
http://www.series13.com/eu/be/Default.asp

Freee
19 december 2006, 23:28
Klein vraagje.
Heb mij nog nooit zelf een bord gekocht, maar snowboard ondertussen al een jaar of 6. Zou het goed zijn om mij eens een bord te kopen of verder te blijven huren? vorig jaar met een brak (a)-bord gereden en bevalde me niet.
Merken die me wel bevallen zijn rome en forum en batalaneon hoeft geen echt merk te zijn. Mijn stijl is zowat alround, hard piste afgaan, soms wat in de poeder rommelen, en soms is jumpke placeren, pipes doe ik niet en rails ook niet echt.

Ik ben 1 meter 80 groot en weeg een klein 70 kilo. Het feit is dat ik een 45 heb en is soms wat lastig om een breed genoeg, geschikt bord te vinden. Met die hammer broadline dacht ik ook al eens geboard en was hier wel tevreden over.
THx

Een kopen :), wat ge ook koopt, het meestal is goed.
Bindingen: Uninc
Boots: 32.

Tip: SZone! Of supreme als ge van brussel zijt.

Kingskawn
12 januari 2007, 11:05
Tip: SZone! Of supreme als ge van brussel zijt.

Allé 1ne die gelijk mij peist en ik peis zelf da gij den Dominique kent of den Bas? :woohoo:

www.szone.be (http://www.szone.be) of www.supremeshop.be (http://www.supremeshop.be)

casualties
13 januari 2007, 17:07
Zopas in Les 2 alpes ook nog nieuwe bindingen en boots gekocht.. Niks te zot maar wel een pak beter dan men vorige step-in binding..

bindingen: burton customs
boots: burton moto

Nog 3 dagen mee aant boarden geweest en zeer content ervan!