PDA

Volledige versie bekijken : Error bij opstarten

Cobra11
14 december 2005, 21:11
Ik had m'n virusscanner maar weer eens gerunt en ik had een aantal virussen opgelopen. Ik die zooi allemaal verwijderen. Ik herinner me dat er iets stond (onder andere) dat winlogon.exe infected was en ik had dus op delete gedrukt (ik dacht zal wel goed zijn).

Maar nu als ik windows opstart krijg ik een error die zegt: winlogon.exe cannot be found.
Als ik bij processen kijk staat er echter wel winlogon.exe (dus kon die t nou toch wel vinden? Ik weet eigenlijk niet eens wat dat hele winlogon inhoudt... maarja).

Wat kan ik hiertegen doen behalve windows helemaal overnieuw te installeren? :help:
Windows lijkt het tot nu toe tot behoren te doen... maar die errors kunnen flink irritant zijn.

TiZon
14 december 2005, 22:12
steek je windows-cd erin, boot en kies Herstelconcole.
de enigste manier waar ik op kan komen.

Exit
14 december 2005, 22:44
de winlogon terug kopieren vanaf de cd ... of vanop de backup mappen van windows of herstelpunt in windows nemen

Cobra11
15 december 2005, 09:30
Ik kan die CD nergens vinden... levert Dell geen Windows CD's erbij???!!!
Ik kan alleen maar een CDtje vinden van MS Works, documentatie monitor en Dell Media Experience (van die zooi waar je dingen mee kan branden, alleen t werkt niet. Maar geen Windows kan ik vinden :s ).

Moet ik nou windows downloaden? Is dat illegaal ook al heb je eigenlijk de originele?
Er staat trouwens ook dat ik het uit het register die daarnaar verwijst winlogon kan verwijderen, is dat een beter idee en hoe kan ik dat t beste doen?
Vergeet niet dat Winlogon.exe wél in mijn processenlijst staat, dus hij draait het wel (lijkt t iig :p )

Cobra11
15 december 2005, 09:45
Kijk ook eens in het log:

http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=379937

RpR
15 december 2005, 10:53
If you need to reinstall WindowsXP and want to keep all your current installed applications and settings:

Start WindowsXP

Go to the location of your source files

Run WINNT32 /unattend

Cobra11
15 december 2005, 11:13
Sorry, waar staat WINNT32 /unattend? (bij source files? en waar is dat?)

Cobra11
15 december 2005, 13:47
Opgelost :)