PDA

Volledige versie bekijken : Wallpaper probleem

th0rn
14 december 2005, 19:51
Khad ergens een .exe bestand gedownload, en ik opende het en het was een soort virubom, heb heel deze nmiddag doorgebracht al scannend en wissend, voor alles weg was. Nu restte er nog een ding, toen ik het exe bestand opende, een tijdje later wa smen wallpaper ineens zo een blauw scherm met "Spyware detected, download onzen brol" zoiets...:)

En dieje wallpaper kon ik dus ni zomaar veranderen. Ni met ultramon, ni met style xp, ook ni alsek ergens ope en afbeelding rechtsklikte en use as wallpaper deed.

Maar dus alsek dieje wou veranderen gwn in windows, dan konnek nergens op klikken behalve op achtergrondkleuren. En alsked an de achtergrondkleur veranderde deed da niks. Het vakje "achtergrond" sta zo int lichtgrijsgrijs da ge daar ni kunt op klikken. En net hetzelfde bij "Bladeren"(naar wallpapers.)

den onderste walllpaper int rijtje noemde desktop(zoals elken wallpaper dieje via firefox komt denkek. Kweet ni goe. Dus ik zocht op desktop met zoeken. Natuurlijk vind je dan van alle desktop.inis enzo, maar ergens ertussen stond "desktop.html" en dat wassem. Ik wissem, en een beetje later staat die achtergrond kleur ingesteld. Ik ga zien bij achtergronden, en ik kan nog altijd niet die dinges aanklikken om achtergrond te veranderen, ik kan alleen veranderen van achtergrondkleur.

Lijtk me een dom probleem, wrs iets simpel. Maar last toch nodig is kannek wel snel ne screen uploaden:)

Exit
14 december 2005, 21:01
hitman eens draaien
hijackthis logje posten in juiste forum

Cobra11
14 december 2005, 21:25
Heb ik ook gehad. Opgelost met Spybot S&D, Ad-Aware en AntiVir.
Er staat als het goed is in uw C:\WINDOWS ergens een bestandje desktop.html. Dat is de boosdoener, maar je kan m niet zo verwijderen. Of dat kan wel, maar dan heb je een witte achtergrond :p .
Die malware heet geloof ik Spyagent en doet zich voor als een prog die spyware tegengaat (uhum). Klik niet op die tekstballonnetjes, maar dat is voor jou al te laat dus.

Gewoon door blijven scannen is eigenlijk de enige tip die ik je kan geven :p

th0rn
14 december 2005, 21:38
Kheb echt alle vrirussen er af, scan gedaan met laatste trial van spy sweeper, ad-aware, spybot S&D en norton. Kzie nergens een proces lopen dak nog ni ken. (Behalve een da van spy sweeper moet zijn, maar da loopt ook alske spy sweeper afsluit)

Kheb nergens op een tekstballoneke ofzo geklikt ze, en ik kon die desktop.html wissen...

RAINbow
15 december 2005, 14:58
http://www.softwaretipsandtricks.com/forum/showthread.php?threadid=25654

hierin staat het probleem dat je beschrijft

th0rn
17 december 2005, 18:11
khad eerst alleen ad-aware personal. En alsek daar mee scande deed het niks. Nu hebbek de volledige, en ene scan daarvan en ik kon men wallpaper veranderen. :)

Trouwens, vraagje, als je ad-aware hebt. Heb je er dan nog iets aan dat spy sweeper opstaat, want ze hebben allebei een shield denk ik. Maar men computer is niet zo super, dus dat vind ik nogal belastend.

En als ik spy sweeper niet instel om op te starten met windows, heeft het gedeelte "start-up items" dan nog effect?

Exit
17 december 2005, 18:27
als spysweeper niet draait heeft de shield geen effect.

th0rn
18 december 2005, 01:12
ja, als ge de startup items bedoelt, ok dan.

Maar ik vroeg dus, heeftet nut om zowel ad-aware als spysweeper te hebben opstaan?

Ad-aware heeft ook een shield. (En de events kunt ge zo zien in den event log)

En spy sweeper heeft zo'n gelijkaardig shield (denk ik).

Dus heefet dan wel veel nut om ze allebei op te staan hebben(wrs wel een beetje zowiezo...)

En ik vroeg dan ook of de start up items wel worden gecontroleerd zoals ze in npy sweeper staan, als spy sweeper niet opstart samen met windows.

Exit
18 december 2005, 01:28
indien ge weet waar ge op surft hebt ge geen van beide nodig.
als spysweeper niet draait kan die ook de startup items niet checken hé
als ge die dan start zal die checken welke erbij zijn gekomen laatste keer dat ge da hebt gestart.

hier heb ik enkel ad-watch draaien ... al jaartje geen last van spyware, maanden nie meer gescant

th0rn
19 december 2005, 23:20
ja kheb ook alleen ad-watch op, lijkt me 't beste.

En ik weet goed waar ik surf, maar soms heb ik het nodig op de sites waar ik surf omdat die spontaan virussen doorsturen alsik er nog maar opkom:)

deven
20 december 2005, 02:36
Scan maar eens met Ewido, echt prachtig programma > google er maar eens naar. Heb dit programma ook leren kennen door die gasten die je hijackthis logje bezien ( ander forum en deze ook ) en die ewido haalt echt alles eruit.