PDA

Volledige versie bekijken : Reality-tv leidt tot drama’s

Dark_One
14 december 2005, 19:00
Reality-tv leidt tot drama’s

‘De televisie heeft mijn zus vermoord’

Binnenkort start KANAALTWEE met een nieuwe editie van ‘Big Brother’. de tv-makers zijn nog op zoek naar kandidaten. Die worden best gewaarschuwd, want recente voorbeelden uit het buitenland leren dat er ernstige risico’s verbonden zijn aan reality-tv. Onder meer ‘Expeditie Robinson’ en ‘Extreme Makeover’ eisten al doden.

- lelijke eendje

Producers van de Amerikaanse realitysoap ‘Extreme Makeover’ hadden DELEESE WILIAMS uit Texas beloofd dat de plastisch chirurgen haar in een echte sprookjesprinses zouden omtoveren. De jonge vrouw werd haar hele leven, lang al geplaagd met haar misvormde kaak, haar scheve tanden en haar kleine borsten. Het vooruitzicht dat ze niet langer als het lelijke eendje door het leven zou moeten gaan, maakte niet alleen Deleese gelukkig, maar ook haar hele familie, die wist hoe erg ze leed onder haar uiterlijk. De moeder en zus van Deleese werden geïnterviewd en namen voor de camera geen blad voor de mond: Deleese wàs lelijk. De schoonheidsoperatie was een godsgeschenk. Maar dan, de dag voor de operatie, belde een medewerker van ‘Extreme Makeover’ met de droge mededeling dat het hele project was afgeblazen. De kaakoperatie zou te lang duren en de programma-makers zaten in tijdnood. Ze hadden dus maar een andere kandidate genomen.
Deleese barstte in tranen uit: ‘Ik dacht dat ik als knappe vrouw zou terugkeren, maar nu was ik even lelijk als altijd’. ook bij het thuisfront sloeg het nieuws in als een bom. Vooral zus Kellie was niet te troosten. ‘Kellie kon zichzelf niet vergeven dat ze voor de camera zulke wrede dingen over mij had verteld’. zegt Deleese.enkele weker later pleegde Kellie zelfmoord. Deleese is er van overtuigd dat de ‘Extreme Makeover’-geschiedenis haar zus de dood in heeft gejaagd. Ze eist een miljoen dollar van zender ABC.

- moord na talkshow

De Amerikaanse realitytalkshow ‘Jenny Jones’ kostte in 1995 het leven aan SCOTT AMEDURE. De 30-jarige man had voor de camera aan zijn jarenlange heterovriend Jon Schmitz opgebiecht dat hij stapelverliefd op hem was. De compleet verraste Schmitz voelde zich zo erg beledigd dat hij Scott drie dagen later opwachtte en doodschoot. Hij werd veroordeeld tot 25 jaar cel. Nabestaanden van Amedure vervolgen tv-producent Warner en kregen 21.3 miljoen euro schadevergoeding.

- de afvaller

De allereerste zelfmoord door een realityserie kwam er in Zweden. In 1997 gooide SINISA SAVIJA (34) zich voor een aanstormende trein. Savija kon het niet verkroppen dat hij als allereerste was weggestemd uit de eerste reeks van ‘Expeditie Robinson’. dat de hele tv-kijkende natie getuige was geweest van zijn afgang op het scherm, was er te veel aan. Na de zelfmoord van Savija werd een onderzoekscommissie in het leven geroepen, die de producers van het programma vrijsprak. ‘Expeditie Robinson’ werd na een pauze van enkele weken hervat en werd een megahit in Zweden.

- lesbische tiener

In mei van dit jaar maakte ook de 17-jarige CARINA STEPHENSON een einde aan haar leven. De Britse tiener en haar familie waren door een tv-zender uitverkoren om in Australië mee te spelen in de realityserie ‘The Colony’ waarin mensen leven zoals 200 jaar geleden. carina was dolenthousiast, maar enkele dagen voor de start van de opnamen raakte bekend dat het meisje lesbisch was. Dat vonder de programma-makers maar niets en ze stuurden Carina terug naar huis. Korte tijd later werd ze teruggevonden in een bas achter het ouderlijk huis, hangend aan een boom. Bleek dat Catarina het bijzonder moeilijk had met haar geaardheid. De afwijking door de televisie was de druppel die de emmer deed overlopen

- dodelijke intriges

In het Amerikaanse Las Vegas wierp MMELANIE BELL (36) zich van het dak van haar hotel. Melanie, een tv-producer, speelde mee in de realityshow ‘Vegas Elvis’, waarbij de crew zelf deelnam aan het programma. Bell, die al een tijdje met persoonlijke problemen en stress kampte, kon op de duur fictie en werkelijkheid niet meer uit elkaar houden. De intriges van de show deden bij haar de stoppen doorslaan

- ook in Nederland

Dichter bij huis kostte een reality-reeks in Nederland het leven aan een man. In Groningen maakte SBS6 een serie over probleemwijken. Het koppel TINA en JAN werd aan het woord gelaten over alles wat fout in hun Ooster-park-wijk. Maar nadien vond Jan dat zijn optreden voor de camera’s ‘hem niet lekker zat’. hij maakte zich zorgen dat hij zich na de uitzending niet meer zou kunnen vertonen in de buurt. Hij probeerde de aflevering tegen te houden, maar tevergeefs. Jan pleegde nadien zelfmoord en schreef in zijn afscheidsbrief dat hij wilde dat hij nooit had meegedaan aan het tv-programma

- knock-out
Begin dit jaar schoot in de Verenigde Staten de jongen bokser NAJAI ‘NITRO’ TURPIN (23) zich door het hoofd. Hij was deelnemer aan de realityserie ‘The Contender’, een zoektochtnaar nieuw bokstalent. Nitro had zijn grote kans gemist door de beslissende boksmatch te verliezen. Met die teleurstelling kon hij niet leven. Na zijn zelfmoord zegden de tv-makers dat ze ‘diep geschokt en bedroeft’ waren, maar ze beslisten om het programme wél uit te zenden, ‘als eerbetoon’.

Bron: de expres

En dat ze het nu nog maar eens op games willen steken, ik persoonlijk vind die realitly programmas de grootste rommel ooit! Ben je net aan het eten krijg je reclame van Beautifull voorgeschoteld, na het zien van zo'n gerimpeld melkorgaan was men honger ook direct over! :(

Wat denken jullie ervan?

m***
14 december 2005, 19:11
weg ermee, er is precies niets anders meer op tv.
gelukkig bestaat er zoiets als pc.

zarathustra
14 december 2005, 19:14
Dat eerste is er inderdaad wel over.

Maar bij al die andere dingen waren die mensen an sich al vrij labiel lijkt me.

niet dat ik voor reality shows ben, maar men moet ook niet overdrijven.

EternalSilence
14 december 2005, 19:38
:s
amai ..
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
voor wa tv allemaal al nie slecht is ...
ik ben da ook kotsbeu aant komen den tv ..
enige voor wa ik er nog naar zou kijken is voor ne film ofzo

freeza
14 december 2005, 19:45
:s
amai ..
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
voor wa tv allemaal al nie slecht is ...
ik ben da ook kotsbeu aant komen den tv ..
enige voor wa ik er nog naar zou kijken is voor ne film ofzo
²

voor die extreme makeover toestanden kunnen er bij mij echt niet in
die mensen worden voor schut gezet voor de camera
"je neus vind ik maar lelijk, kzal er een stuk van kappen" :wtf:

dat mensen zich willen laten verbouwen tot daar maar dat op tv vertonen :s

vyeate
14 december 2005, 22:03
Mja,ge gaat van de ergste naar minst ergste

vb:de drie laatste

- dodelijke intriges

In het Amerikaanse Las Vegas wierp MMELANIE BELL (36) zich van het dak van haar hotel. Melanie, een tv-producer, speelde mee in de realityshow ‘Vegas Elvis’, waarbij de crew zelf deelnam aan het programma. Bell, die al een tijdje met persoonlijke problemen en stress kampte, kon op de duur fictie en werkelijkheid niet meer uit elkaar houden. De intriges van de show deden bij haar de stoppen doorslaan

(Heeft imo niets te maken met de show,het was nu eenmaal haar beroep en ze had zowiezo als persoonlijke problemen,de show kan daar moeilijk aan doen)

- ook in Nederland

Dichter bij huis kostte een reality-reeks in Nederland het leven aan een man. In Groningen maakte SBS6 een serie over probleemwijken. Het koppel TINA en JAN werd aan het woord gelaten over alles wat fout in hun Ooster-park-wijk. Maar nadien vond Jan dat zijn optreden voor de camera’s ‘hem niet lekker zat’. hij maakte zich zorgen dat hij zich na de uitzending niet meer zou kunnen vertonen in de buurt. Hij probeerde de aflevering tegen te houden, maar tevergeefs. Jan pleegde nadien zelfmoord en schreef in zijn afscheidsbrief dat hij wilde dat hij nooit had meegedaan aan het tv-programma(Op een bepaalde manier is dit wel erg,maar zoiets weet je al op voorhand imo,wel stom dat ze het toch nog hebben uitgezonden,maar die mensen doen ook maar hun werk en moeten op tijd klaar zijn)

- knock-out
Begin dit jaar schoot in de Verenigde Staten de jongen bokser NAJAI ‘NITRO’ TURPIN (23) zich door het hoofd. Hij was deelnemer aan de realityserie ‘The Contender’, een zoektochtnaar nieuw bokstalent. Nitro had zijn grote kans gemist door de beslissende boksmatch te verliezen. Met die teleurstelling kon hij niet leven. Na zijn zelfmoord zegden de tv-makers dat ze ‘diep geschokt en bedroeft’ waren, maar ze beslisten om het programme wél uit te zenden, ‘als eerbetoon’.(Kan de tv-show hier aan doen?Als hij had gewonnen had de anders mss zelfmoord gepleegd,en hier gaat het om talent,ik ben zeker dat door zulke tv-shows al veel sporters zo aan de kost zijn geraakt)

devilface
14 december 2005, 23:47
Zo'n gebeurtenissen zijn misschien wel de druppel die de emmer doen overlopen, maar ik denk niet dat iemand die perfect bij zijn verstand is zelfmoord gaat plegen omdat hij uit expeditie robinson wordt gestemd.

Marsmillo
15 december 2005, 01:27
- lelijke eendje

Producers van de Amerikaanse realitysoap ‘Extreme Makeover’ hadden DELEESE WILIAMS uit Texas beloofd dat de plastisch chirurgen haar in een echte sprookjesprinses zouden omtoveren. De jonge vrouw werd haar hele leven, lang al geplaagd met haar misvormde kaak, haar scheve tanden en haar kleine borsten. Het vooruitzicht dat ze niet langer als het lelijke eendje door het leven zou moeten gaan, maakte niet alleen Deleese gelukkig, maar ook haar hele familie, die wist hoe erg ze leed onder haar uiterlijk. De moeder en zus van Deleese werden geïnterviewd en namen voor de camera geen blad voor de mond: Deleese wàs lelijk. De schoonheidsoperatie was een godsgeschenk. Maar dan, de dag voor de operatie, belde een medewerker van ‘Extreme Makeover’ met de droge mededeling dat het hele project was afgeblazen. De kaakoperatie zou te lang duren en de programma-makers zaten in tijdnood. Ze hadden dus maar een andere kandidate genomen.
Deleese barstte in tranen uit: ‘Ik dacht dat ik als knappe vrouw zou terugkeren, maar nu was ik even lelijk als altijd’. ook bij het thuisfront sloeg het nieuws in als een bom. Vooral zus Kellie was niet te troosten. ‘Kellie kon zichzelf niet vergeven dat ze voor de camera zulke wrede dingen over mij had verteld’. zegt Deleese.enkele weker later pleegde Kellie zelfmoord. Deleese is er van overtuigd dat de ‘Extreme Makeover’-geschiedenis haar zus de dood in heeft gejaagd. Ze eist een miljoen dollar van zender ABC.

- lesbische tiener

In mei van dit jaar maakte ook de 17-jarige CARINA STEPHENSON een einde aan haar leven. De Britse tiener en haar familie waren door een tv-zender uitverkoren om in Australië mee te spelen in de realityserie ‘The Colony’ waarin mensen leven zoals 200 jaar geleden. carina was dolenthousiast, maar enkele dagen voor de start van de opnamen raakte bekend dat het meisje lesbisch was. Dat vonder de programma-makers maar niets en ze stuurden Carina terug naar huis. Korte tijd later werd ze teruggevonden in een bas achter het ouderlijk huis, hangend aan een boom. Bleek dat Catarina het bijzonder moeilijk had met haar geaardheid. De afwijking door de televisie was de druppel die de emmer deed overlopen

Deze grepen me toch wel even bij de keel, het is schandalig wat er gebeurd is! De overige zaken spreek ik me niet zo zeer over uit, maar de 2 gequote zaken verdienen het om gerechtelijk vervolgt te worden!

jarco
15 december 2005, 15:54
Ik zelf ben ook een groot tegenstander van reality op televisie. (Totaal leeg en nutteloos, wa intereseert mij da nu dat die wildvreemden daar het een of ander probleem met elkaar hebben).

Ik vind wel dat je deze programma's niet mag afrekenen op bepaalde mensen die er nog al fel in opgaan. In sommige gevallen gaan de programmamakers duidelijk in de fout en daar spreek ik me niet over uit, maar er zijn altijd mensen die nog al fel reageren op afwijzingof verlies. Als jij aan een wedstrijd deeleneemt, niet win en dan een eind aan je leven maakt ligt de fout niet bij de wedstrijd maar bij jezelf.

ps: Wat is je bron hiervoor?

Genious
15 december 2005, 16:22
meh, ok reality tv suckt imho (aangezien het nooit reality is, als ge een camera op iemand zet gaat die zich compleet anders gedragen)

maar ik vind dat ge bij de meeste voorbeelden moeilijk het programma iets kunt verwijten (ok, in het geval van dat afgrijselijk mens en die lesbische gaan de programmamakers niet vrijuit)

die mensen zijn blijkbaar te stom om te beseffen waaraan ze beginnen en krijgen dan achteraf spijt. (en wrm in godsnaam verhuist die kerel die zijn buurt bekritiseerde niet gewoon?)

Mr. Jack!
15 december 2005, 16:32
²

voor die extreme makeover toestanden kunnen er bij mij echt niet in
die mensen worden voor schut gezet voor de camera
"je neus vind ik maar lelijk, kzal er een stuk van kappen" :wtf:

dat mensen zich willen laten verbouwen tot daar maar dat op tv vertonen :s

Vaak zijn er mensen bij die wel beseffen dat ze voor schut gezet worden/werden, maar desondanks zien ze er toch wel "een pak beter" uit.
Meestal zijn het zij die ook geen geld hebben voor deze schoonheidsoperaties. En dan vind ik desondanks dat ze belachelijk gemaakt worden, toch wel goed voor deze mensen.

Grim
15 december 2005, 16:34
Reality tv is op zichzelf al een drama

^^pathfinder^^
15 december 2005, 16:36
Reality tv is op zichzelf al een drama
amen broeder!

dyab
15 december 2005, 16:47
zapt... *Reality tv* ... :ironic: ... *gaat source spelen...*

als er iets is waar ik een hekel aan heb is het reality TV... gewoon omdat ge gewoon overal het door u strot geduwt krijgt...
of het nu "het leven zoals het is", "uit het leven gegrepen: kaat & Co", "tempation island", "paradise hotel", "big brother" of "Terra incognita" is, ik haat het allemaal... maar wa voor volk da ze er soms ook aan laten meedoen :wtf:

Ferux
15 december 2005, 16:54
Ik vind nochtans dat er nix mis is met programma's als Expeditie Robinson.

Het argument dat enkel zotte mensen doodgaan of agressief worden door games gaat duidelijk ook op voor reality tv. En waarschijnlijk gaat dat ook op voor elke vorm van sociaal contact.

Defkes
15 december 2005, 17:23
Ik heb er nooit naar gekeken en zal het ook nooit doen :). Het is saai en vaak opgezet spel... Intresseert me dus niet.

vyeate
15 december 2005, 17:29
Ach,er zijn ook al veel mensen erdoor gelukkig geworden(afvallers,beatiful,talentenjacht)dusja :)

Dark_One
16 december 2005, 11:54
Ik vind nochtans dat er nix mis is met programma's als Expeditie Robinson.

Het argument dat enkel zotte mensen doodgaan of agressief worden door games gaat duidelijk ook op voor reality tv. En waarschijnlijk gaat dat ook op voor elke vorm van sociaal contact.
Ik vind gewoon dat da programma gemaakt is voor mensen tege elkaar op te zetten, en ze zetten er presies altijd wel ne klootzak tussen ergens. Zeg nu zelf wa zou een reality programma zijn zonder ruzie. Kvind het dus ongeloofelijk belachelijk, het enige wat ik er nog aan heb is wedden binnen hoeveel minuten de 1e ruzie komt!

ComputerVISTA
16 december 2005, 13:27
Het enige waar de tv makers mee bezig zijn is hoe snel ze hun zakken en dat van het bedrijf kunnen vullen, dat is alles en de rest is bijzaak of gewoon geen zaak... Triestig maar de wereld draaid nu eenmaal rond geld, geld en nog meer geld.

scel
16 december 2005, 19:09
Het enige waar de tv makers mee bezig zijn is hoe snel ze hun zakken en dat van het bedrijf kunnen vullen, dat is alles en de rest is bijzaak of gewoon geen zaak... Triestig maar de wereld draaid nu eenmaal rond geld, geld en nog meer geld.

Helemaal mee eens, het draait alleen maar om geld.

vyeate
16 december 2005, 23:45

Ja in onze maatschappij wel,is dat dan zo verkeerd,ik voel mij gelukkig omdat wij in onze maatschappij zoveel geld hebben :)

Dakantochnie
16 december 2005, 23:51
Ja in onze maatschappij wel,is dat dan zo verkeerd,ik voel mij gelukkig omdat wij in onze maatschappij zoveel geld hebben :)
Als ik heel eerlijk ben dan moet ik toegeven dat ik ook niet meer zonder zou kunnen hoor. Geld is iets enorm comfortabels, maar spijtig genoeg kunnen sommige mensen er maar niet genoeg van krijgen en dat ten koste van anderen.

Zoals iemand hierboven al aanhaalde: reality tv is een drama op zichzelf, daarvoor moet het nog niet eens worden uitgezonden.
Tv...pff het interesseert mij hoe langer hoe minder (althans, de Belgische zenders toch).

vyeate
16 december 2005, 23:59
Als ik heel eerlijk ben dan moet ik toegeven dat ik ook niet meer zonder zou kunnen hoor. Geld is iets enorm comfortabels, maar spijtig genoeg kunnen sommige mensen er maar niet genoeg van krijgen en dat ten koste van anderen.

Zoals iemand hierboven al aanhaalde: reality tv is een drama op zichzelf, daarvoor moet het nog niet eens worden uitgezonden.
Tv...pff het interesseert mij hoe langer hoe minder (althans, de Belgische zenders toch).

Het is toch zo

Hoe hypocriet is het niet,dat mensen zeggen dat alles hier rond geld draait,dat ze het beu zijn

Maar het is daardoor dat je een computer,op cafe kan gaan,elke dag voedsel hebt,enz.
Ik zit er soms ook mee in,maar geef eerlijk,niemand zou imo nog zonder geld kunnen leven:)

EvilBork
17 december 2005, 02:17
maja natuurlijk kerel, ma er is een verschil tussen geld hebben en veel te veel geld hebben eh

ComputerVISTA
17 december 2005, 02:21
Het is toch zo

Hoe hypocriet is het niet,dat mensen zeggen dat alles hier rond geld draait,dat ze het beu zijn

Maar het is daardoor dat je een computer,op cafe kan gaan,elke dag voedsel hebt,enz.
Ik zit er soms ook mee in,maar geef eerlijk,niemand zou imo nog zonder geld kunnen leven:)

Ik ben toch niet hypocriet, ik zeg dat het om geld draaid "en niks anders" en die "niks anders" dat vind ik een triestige zaak, het mag om geld draaien maar die "niks anders" staat me niet aan...

En dat de portemonee van een ander voor gaat door en op de miserie van een ander, vind je dat dan geen triestige affaire? Ik anders wel!

Genious
17 december 2005, 02:53
En dat de portemonee van een ander voor gaat door en op de miserie van een ander, vind je dat dan geen triestige affaire? Ik anders wel!

dat is nochtans het principe van onze welvaart hoor, we houden ze in Afrika (en stukken van Azië) zo arm mogelijk, zodanig dat we ze goed kunnen uitbuiten, want de consument wil goedkope producten.

dat scheelt in onze portemonnee en is miserie voor anderen.

Interficio
17 december 2005, 11:36
Deze grepen me toch wel even bij de keel, het is schandalig wat er gebeurd is! De overige zaken spreek ik me niet zo zeer over uit, maar de 2 gequote zaken verdienen het om gerechtelijk vervolgt te worden!

Extreme Makeover en dat lesbische meisje zijn twee situaties die er bij mij écht niet inkunnen.
Ik denk dat ge echt een proces verdient als ge mensen op die manier de grond inboort, het spreekt toch vanzelf dat een meiske van 17 het al verschrikkelijk moeilijk heeft.

vyeate
18 december 2005, 12:10
dat is nochtans het principe van onze welvaart hoor, we houden ze in Afrika (en stukken van Azië) zo arm mogelijk, zodanig dat we ze goed kunnen uitbuiten, want de consument wil goedkope producten.

dat scheelt in onze portemonnee en is miserie voor anderen.

Idd,en het is daardoor dat jij altijd naar het ziekenhuis kan gaan computerXP voor uw darmonderzoek(kwil niet mengen in uw prive leven,maar kveronderstek dat iedereen dat weet)

Avilowca
18 december 2005, 12:19
zapt... *Reality tv* ... :ironic: ... *gaat source spelen...*

als er iets is waar ik een hekel aan heb is het reality TV... gewoon omdat ge gewoon overal het door u strot geduwt krijgt...
of het nu "het leven zoals het is", "uit het leven gegrepen: kaat & Co", "tempation island", "paradise hotel", "big brother" of "Terra incognita" is, ik haat het allemaal... maar wa voor volk da ze er soms ook aan laten meedoen :wtf:

Kaat en co vind ik net een zéér mooi gespeelt :)

sneax
19 december 2005, 02:46
Ach ach der zijn doden gevallen met alles wat er op de wereld bestaat, reality shows hebben ook hun doden da kan ni anders. Der zijn mensen die doodvallen tijdens dat ze aant sporten zijn gade dan zeggen dat sporten slecht is? Allé ik wil gewoon zeggen dat dat 'dodenlijstje' geen punt is om die shows af te voeren.

Dat ze gewoon ronduit slecht zijn da wel natuurlijk :p

ComputerVISTA
19 december 2005, 04:00
Idd,en het is daardoor dat jij altijd naar het ziekenhuis kan gaan computerXP voor uw darmonderzoek(kwil niet mengen in uw prive leven,maar kveronderstek dat iedereen dat weet)

Gij hebt u daar niet mee te moeien, sorry ben mer aan't zeveren ;)

Nee ge hebt gelijk maar is het niet triestig hoe het zit? (trouwens ooit al een Nederlands ziekenhuis gezien?)

Ik anders wel en daar voelde ik me alvast niet veilig, je kon Bv. op de toestellen in intensieve je naam schrijven van het stof dat er op lag...

"k Vind het wel maar een uitvergrote vergelijking van de 3de wereld en reality TV, ok ja de gelijkenissen zijn groot maar dit draaid in onze wereld. En we maken ons eigen kapot zo!

Skoran
19 december 2005, 12:28
Programma's zoals beautifull zijn voor huisvrouwen die niks fatsoenlijks te doen hebben de hele dag en tijd teveel hebben.
Mijn ma moest ne keer wenen toen die aant kijken was terwijl ik de slappe lach had, was die nog kwaad op mij ook =/

Dakantochnie
19 december 2005, 13:05
Programma's zoals beautifull zijn voor huisvrouwen die niks fatsoenlijks te doen hebben de hele dag en tijd teveel hebben.
Mijn ma moest ne keer wenen toen die aant kijken was terwijl ik de slappe lach had, was die nog kwaad op mij ook =/
Bij mij is het ook altijd iets tussen uitlachen en plaatsvervangde schaamte voor de deelnemers.
Ge moet u maar willen tonen voor heel Vlaanderen hoe dom je bent en je belachelijk willen maken he...

Genious
19 december 2005, 15:14
"k Vind het wel maar een uitvergrote vergelijking van de 3de wereld en reality TV, ok ja de gelijkenissen zijn groot maar dit draaid in onze wereld. En we maken ons eigen kapot zo!

wij maken ons eigen niet kapot, zij maken gewoon anderen kapot.
er heerst bij die programmamakers niet het gevoel van 'wij, de westerse wereld', maar van 'ik, die hoop het in dit productiehuis ooit allemaal voor het zeggen te hebben'

Yo-Han
19 december 2005, 15:26
tjah klote programmas waar niet gegeven word om ethiek

in de selectiegroep zou toch 1 gespecialiseerde psycholoog gewoon de labiliteit van mensen ook moeten testen..maar tjah, ze moeten er zwakkeren in laten om ruzie en spanning op tv te krijgen hé...en dat voor de kijkcijfers...dat bedoel ik met "maling aan ethiek"

-*De_Jelle*-
19 december 2005, 16:31
Het is vrij duidelijk dat deze zelfmoorden allemaal dezelfde grond hebben. Niet over de capaciteit bezitten van eerlijk te zijn tegenover jezelf. Vele mensen voelen zich veilig in hun wereld van liegen en bedriegen, zowel tegen zichzelf als tegen hun omgeving.
In de meeste situaties hier worden ze geconfronteerd met hun ware ik en daar kunnen ze niet mee leven zo blijkt.

Moeten wij de geldmachines aka reality-soaps veroordelen om de "waarheid" te brengen ? Moeten we concluderen dat het eerder de foute redenering en levenswijze is van de personen die meededen aan deze programma's? Of kunnen we de kijker veroordelen die deze programma's tot kijkcijferkanonnen maakt? Moet de vrijheid worden ingeprekt met betrekking tot welke deelnemers al dan niet mogen meewerken aan deze programma's ?

Zoals gewoonlijk zal de waarheid wel ergens in het midden liggen. Ik heb echter eerder de neiging de zelfmoordenaars als de schuldigen te bestempelen omwille van hun ontoereikende levenskunst.

ComputerVISTA
19 december 2005, 16:45
wij maken ons eigen niet kapot, zij maken gewoon anderen kapot.
er heerst bij die programmamakers niet het gevoel van 'wij, de westerse wereld', maar van 'ik, die hoop het in dit productiehuis ooit allemaal voor het zeggen te hebben'

Met die ik bedoel je waarschijnlijk dat bruine ding in hun echterzak aka portemonee...

vloet
19 december 2005, 16:55
kben ook ni voor reality tv
maar ze zeggen altijd iets anders he
mense plege zelfmoord of doen misdade om zovele redenen, en hier isda nu toevallig reality tv waar ze een paar voorbeeldjes van geve.
mensen zijn zo makkelijk overtuigd ; " moordenaar speelde geweldadige game " , " de inbreker had het in een film gezien "
als zo'n dinge erges in een boekske staan of op tv gezegd worde en ze geve wa voorbeeldjes , dan lijkt het idd allemaal zo. maar alsge nekeer verder nadenkt...
der zulle veel meer moorde gepleegd worde fzo die just niks me reality tv te make hebbe.

Preske
20 december 2005, 10:37
Vaak zijn er mensen bij die wel beseffen dat ze voor schut gezet worden/werden, maar desondanks zien ze er toch wel "een pak beter" uit.
Meestal zijn het zij die ook geen geld hebben voor deze schoonheidsoperaties. En dan vind ik desondanks dat ze belachelijk gemaakt worden, toch wel goed voor deze mensen.

enige tijd geleden was er toch iemand die aan beautiful meegedaan had die begon te klagen, over hoe het resultaat niet was hoe ze het wou.
kwamen eropeens nog meer klachten.

Bleek dat ze hun "renovatiewerken" niet verzorgden...
ja dan ist normaal dat ge weer zoals vroeger wordt, of erger.

Burny
20 december 2005, 12:53
Ach ach der zijn doden gevallen met alles wat er op de wereld bestaat, reality shows hebben ook hun doden da kan ni anders. Der zijn mensen die doodvallen tijdens dat ze aant sporten zijn gade dan zeggen dat sporten slecht is? Allé ik wil gewoon zeggen dat dat 'dodenlijstje' geen punt is om die shows af te voeren.

Dat ze gewoon ronduit slecht zijn da wel natuurlijk :p

Dat vind ik de kern van de zaak. Spijtig genoeg zien de politici dat anders in (denk aan het verbod op games etc). Zo kun je op den duur echt alles gaan verbieden.

Uit het lijstje met doden vind ik het voorval van die 'JAN' toch het ergst. Als hij voelt dat hij tever is gegaan in dat intervieuw (intervieuwers hebben zo hun trukjes om het toch los te peuteren), en daarom voor zijn leven vreest, moeten ze dat toch niet persé willen uitzenden :s
In de rest van de gevallen gaat het imo gewoon om onstabiele mensen die vroeg of laat de stekker toch hadden uitgetrokken, mss door het spelen van een geweldadige game :lol:

Quilombo
20 december 2005, 21:03
hahaha :rofl:
lang geleden da k nog zo'n grappige thread heb gezien

ge ziet: de zotten zijn de wereld nog ni uit (en dan heb k et zowel over de slachtoffers als over de reality-tv mensen) :D

iedereen die aan realitytv meedoet is gewoon een debiel op zich, normale mensen doen daar niet aan mee ;) u zo tentoon stellen voor zoveel (net iets minder debiele) kijkers (zelf-respect, anyone?) allemaal attentionwhores imo.

en wtf @ gerechtelijk vervolgd worden: wa bent ge daar nu mee, die mensen blijven dood hoor :s

Blood_Raven
21 december 2005, 21:09
Reality-tv.
Tjah het blijft een fenomeen op zich.
Persoonlijk stel ik me bij deze vorm van 'entertainment', als ik het met zo'n gewichtig woord mag noemen, mensen voor die thuis van een harde dag werken te zitten 'vegeteren' voor hun televisie op zoek naar plat voyeurisme waarbij ze zo weinig mogelijk hersenimpulsen proberen te verwerken.

Zoals je het al merkt heb ik heb het nooit iets goed gevonden.
Het is blijft in mijn opinie een flauw afkooksel van de zoveelste marginale soap, van dertien in een dozijn, die het net niet haalt.
Het draait em allemaal om de big bucks door zoveel mogelijk sms'jes en telefoontjes halen van nog niet volledig ontwikkeld leven of (vroeger) eventuele kijkcijfers.

Ze behandelen de deelnemers meestal niet alleen als schroot en afval maar ook als koopwaar en dit kan zoals in het begin is aangehaald een enorme impact hebben op de deelnemers.
Ik weet niet of de bronnen al dan niet betrouwbaar zijn, maar mij zou het niet verwonderen moest er dit voorvallen.
De kandidaten gaan soms zo ver dat ze elke vorm van morele waarden en zelfrespect opgeven om toch maar aan populariteit te winnen.
Nu vraag ik mij af welke impact dit kan hebben op de evolutie van waarden en normen de dag van vandaag.
Zou jij graag je kinderen zien opgroeien met reality-tv waarbij soms elke waarden en normen die je je kinderen probeert aan te leren brutaal verkracht wordt?

No offence, maar persoonlijk verkies ik liever deftige series zoals 'the Simpsons' of 'Lost' (etcetera) als entertainment.

Razzia
22 december 2005, 00:45
Reality-tv is gewoonweg slecht. Uit de eerste post kan je al genoeg afleiden. Altijd als je eens rustig achter den tv wilt gaan zitten krijg je zo een rotte reclame onder u neus geduwd van Beautiful, Expiditie Robinson of Terra Incognita :angry: Het is altijd hetzelfde, mensen die zichzelf niet zijn. Die zich compleet anders gedragen als thuis, onder de gewone mensen. REALITY-tv, heh, laat me niet lachen. Als dat reality is ben ik de paus :oink: zoveel dingen worden totaal gemanipuleerd dor de programmamakers. Binnenkort wééral Big Brother -_- was ik blij dat da gedaan was, en nu komt het terug, en het gaat prolly weer van hetzelfde zijn.

Zeker in Amerika gaat reality-tv heel erg ver, je kan de meeste gevolgen lezen in de eerste post...
Ik kijk nie veel tv, maar als ik ga kijken its meestal van die debiele stuff zoals the Bachelor enz...

Dat ze die rotzooi van de tv houden godverdomme.

zavVi
24 december 2005, 03:03
Het is vrij duidelijk dat deze zelfmoorden allemaal dezelfde grond hebben. Niet over de capaciteit bezitten van eerlijk te zijn tegenover jezelf. Vele mensen voelen zich veilig in hun wereld van liegen en bedriegen, zowel tegen zichzelf als tegen hun omgeving.
In de meeste situaties hier worden ze geconfronteerd met hun ware ik en daar kunnen ze niet mee leven zo blijkt.

Moeten wij de geldmachines aka reality-soaps veroordelen om de "waarheid" te brengen ? Moeten we concluderen dat het eerder de foute redenering en levenswijze is van de personen die meededen aan deze programma's? Of kunnen we de kijker veroordelen die deze programma's tot kijkcijferkanonnen maakt? Moet de vrijheid worden ingeprekt met betrekking tot welke deelnemers al dan niet mogen meewerken aan deze programma's ?

Zoals gewoonlijk zal de waarheid wel ergens in het midden liggen. Ik heb echter eerder de neiging de zelfmoordenaars als de schuldigen te bestempelen omwille van hun ontoereikende levenskunst.

gij kunt schoon spreken, en ik ben er volledig mee akkoord
mensen horen te weten waar hun gebrekken zitten, en als er nieuwe ontdekt worden, om daar dan mee te leven
hoe kunnen we de Producers veroordelen om de mensen hun eigen rol te laten spelen

Beautiful: overdreven, meestal lelijk achteraf, maar een droom die deze mensen nooit haden kunnen waarmaken zonder fin. hulp van...
Expeditie Robinson: perfecte mix toch ... meestal boeiende mensen, leuk om te zien hoe ze evolueren/beïnvloed worden, competiviteit, overlevinskunsten in het echt en dat allemaal op een schoon paradijs
Bachelor: raakt de gevoelige snaar, vertelt het sprookje van de prins op het witte paard

ach, al de shows geven iets waar mensen naar verlangen: Romantiek, Avontuur, etc... waarom d8 je anders dat het zo goed scoort

over het algemeen ben ik ook ni zo voor reality-shows, maar wat is mis met bv expeditie robinson ?
over het algemeen zijn het hier gaste, dus ik kan wel begrijpe dat beautiful en bachelor zo ni aanslaat .... denk dan ff hoe onzeker vrouwen zijn enal

gistere hoeresaaie film zonder inhoud gezien op tv, is dat beter dan ?

Bubbling Zombie
26 december 2005, 13:57
en wtf @ gerechtelijk vervolgd worden: wa bent ge daar nu mee, die mensen blijven dood hoor :s

hopelijk komt er nen televisiemens tot inzicht. of springt er ene onder nen trein ofzo :p