PDA

Volledige versie bekijken : Freestyle skaten

Bontus
13 december 2005, 23:38
Hey iedereen, het skaten is alweer een tijdje 'out' maar ik veronderstel dat velen van ons hier geskate hebben?
Ik heb het zo'n 3 jaar gedaan (ook al 3 jaar geleden) en het was echt een zaligen tijd in de zomer. Vooral vanaf ge kunt kickflippen uiteraard.
Maar dan met mijne rug beginnen sukkelen en kingpin gebroken ook.
Rodney Mullen vond ik altijd zo zalig en onlangs vond ik een nieuw filmpke van hem. Hij is bijna 40 jaar oud maar nog steeds de freestyle god:
Rodney Mullen 2 (http://64.237.40.71/media/wmv/r/rodneymullen2.wmv?media=7a9dc40f51bbc3183b7b9474a1 842bf2)
Must watch :p

evil aardappel
18 december 2005, 23:58
Idd, die kerel is echt aant doorslaan, kga deze zomer denk ik ook terug mijn plankje bovenhalen en beetje opt gemak skaten (kzei het deze zomer ook, maar had er dan niet zoveel goesting in).
RM -> Krijgde goesting in skaten
Andy Way -> Ziek gewoon.

stuart__little
24 december 2005, 15:41
en tony hawk? :sop:

IcefoxXx
26 december 2005, 11:03
Hey iedereen, het skaten is alweer een tijdje 'out' maar ik veronderstel dat velen van ons hier geskate hebben?
Ik heb het zo'n 3 jaar gedaan (ook al 3 jaar geleden) en het was echt een zaligen tijd in de zomer. Vooral vanaf ge kunt kickflippen uiteraard.
Maar dan met mijne rug beginnen sukkelen en kingpin gebroken ook.
Rodney Mullen vond ik altijd zo zalig en onlangs vond ik een nieuw filmpke van hem. Hij is bijna 40 jaar oud maar nog steeds de freestyle god:
Rodney Mullen 2 (http://64.237.40.71/media/wmv/r/rodneymullen2.wmv?media=7a9dc40f51bbc3183b7b9474a1 842bf2)
Must watch :p

Ik krijg gelijk een filmke van milk and cookies....

BTW: mullen ownt, diene zeveraar van tony hawk is alleen bekent om zijn unieke 900 en zijn spel.
Sandro dias kan de 900 ook al dus ik hawk eiglijk weinig waard meer.

Zelf ramp ik veel, ik kan airen... :unsure:
Heeft er iemand tips voor een axle stall? Probeer al een jaar maar lukt nog niet :(

evil aardappel
26 december 2005, 12:59
Euh... Hawk is en BLIJFT een legende, alleen maar bekend voor zn spellekes??
Den eersten die nen 900 getrokken heeft en nog veel andere geflipte stunts, maar vooral die heeft voor de doorbraak en respect (in amerika, van de media) gezorgd, dus aub praat zo niet over Tony Hawk.

Bontus
26 december 2005, 17:55
De link is inderdaad aangepast, hier vind je het nog:
http://www.devilducky.com/media/38447/

IcefoxXx
26 december 2005, 20:11
Euh... Hawk is en BLIJFT een legende, alleen maar bekend voor zn spellekes??
Den eersten die nen 900 getrokken heeft en nog veel andere geflipte stunts, maar vooral die heeft voor de doorbraak en respect (in amerika, van de media) gezorgd, dus aub praat zo niet over Tony Hawk.

Jah , eiglijk wel sorry voor mijn uitspraak...:$
Ik vind gewoon dat iedereen die skate is zo (meestal ) van oh ja Tony Hawk da is ne giga machtige skater enzo blabla...

Voor de rest kantie wel goe skaten en ie eeft wel gezorgd voor respect voor skaters en .....

ElemenTiM
27 december 2005, 11:16
The legend.. Zegt genoeg :)

primo, casper, darkslide :love:

drefo
27 december 2005, 11:18
Bon burnquist is ook nog wel zalig en de mannen van jackass natuurlijk :p

KIA_Killer
28 december 2005, 00:33
rodney mullen is de allerbeste street skater die er is,
tony hawk daarentegen is de beste vert skater

reden waarom hawk bekender is is jah door de vert.. street skaters krijgen minder aandacht ;)

tenzij je margera heet .. maar die is geflipt

btw bucky lasek is naar mijn mening ook een goeie vert skater ;)

evil aardappel
28 december 2005, 00:44
De zotste, op vlak van gek zijn (dag van vandaag he)? Is Dany Way of Bob Burnquist... .
Op technisch valk is RM de winnaar natuurlijk en DS, maar Mike V ook wel.
Imo he ;).

Quilombo
28 december 2005, 19:56
geeft dan e filmke :)

en k vond t vorige da k van rodney mullen zag veel beter, muziek was ook beter daarin

stefaantje
28 december 2005, 21:24
omg zalig!:bow:
da is toch echt wel het maximum wa ge kunt doen me een skateboard, ni?

die kerel moet toch oneindig veel keer op zijn bakkes gegaan zijn voor dattem da allemaal zo vlekkeloos kan?
ma toch: :bow:

Bontus
28 december 2005, 22:05
Zen stuk in Globe - opinion vond ik ook prachtig (Rodney Mullen dus)

chosen1
28 december 2005, 22:15
er zijn zoveel skaters die goed zijn en meer stijl hebben dan eender welke skater die 'bekend' is! zoek u een paar skate-films en ge zult achterover vallen!

Bontus
28 december 2005, 22:23
Persoonlijke favoriet:
Deca - 2nd to none
:)

evil aardappel
28 december 2005, 22:31
geeft dan e filmke :)

en k vond t vorige da k van rodney mullen zag veel beter, muziek was ook beter daarin

Danny Way:
http://www.exn.ca/dailyplanet/view.asp?date=10/5/2005
of
http://www.dannyway.com/users/uploads/dw_china_Med.mov
Is van zijn laatste stunt denkek... .
Is nieuwe legende imo.
Rodney Mullen staan hier al wat filmpkes :p.

phixiuZ
29 december 2005, 14:45
Mmm bepaalde fragmenten in dit filmke zijn toch al serieus oud, niet?

Daar is hij echt geen 40 op hoor.

evil aardappel
29 december 2005, 16:37
Ah, weet ik niet, maar kvind zijn filmpke van in DC veel spectaculairder, maar ik vind het niet... .

ed_burnass
29 december 2005, 21:32
vinnek niet zo'n goed filmpke van mullen!
tis schoon enal
maar khem er al gezien waar je pas echt mullens kunnen ziet!
Hij is gewoon THE GOD van street, ongeloofelijke techniek en keihard zotte tricks!

xDama
29 december 2005, 21:42
Danny Way:
http://www.exn.ca/dailyplanet/view.asp?date=10/5/2005
of
http://www.dannyway.com/users/uploads/dw_china_Med.mov
Is van zijn laatste stunt denkek... .
Is nieuwe legende imo.
Rodney Mullen staan hier al wat filmpkes :p.

Fucking hell zeg... Die snelheid, die hoogte :eek: Ik krijg er echt klamme handen van. Moet ge echt wel enorm paar ballen voor hebben om dat de durven. Em heeft ook wel paar keer enorm geluk gehad want kdenk 1x op de kant vallen dat het gedaan was met hem.

Over Rodney Mullen. Is de oppergod van street skaten. Heeft denk ik meer dan 35 trucjes uitgevonden voor street skating, zegt wel genoeg toch :D

Btw: had zijn papa hem geen skateboard gegeven toen hij klein was zou hij wss nu een priester zijn :p Ooit eens gelezen op zijn website.

evil aardappel
29 december 2005, 21:50
Idd, nu volgt hij ook hele hoge studies hoor (denk iets a la industrieel ingenieus bij ons, maar kan niet op de, naam komen) en leest regelmatig in de bijbel ;).

Mr.Pee
30 december 2005, 11:43
Rodney Mullen heeft nooit een skateboard gekregen van zijn pa, omdat die serieus tegen het skaten was! Hij oefende stiekem op zijn zelfgekocht deck wanneer zijn pa er niet was...

Trouwens, street-skaters krijgen zoveel meer publiciteit als vert skaters, en ik ben het daar ook mee eens... Street is gewoon veel ruiger!

evil aardappel
30 december 2005, 13:34
Waarom is dat ruiger?

Mr.Pee
31 december 2005, 11:18
Zeker heb ik al eens vert int echt gezien, ne kerel (peter geys) hier een straat verder heeft de hoogste vertramp van europa in zijn tuin staan (heeft in de krant gestaan), en behoort tot de bmx-top van europa. Jaarlijks organiseert hij een evenement in zijn eigen tuin, waar ook europa's beste vertskaters naartoe komen. Dit jaar was dat Garden of Vert ( www.gardenofvert.com ) ( www.bikedevil.com )( of zoek op google naar peter geys). Toch vind ik het nog steeds fermer om bvb andrew reynolds in een park of op straat te zien dan bvb tony havik.

*edit: precies komen der wel geen skaters in't filmke op www.gardenofvert.com voor, maar op't einde pulled hij wel ne 900 na 3 jaar geblesseerd te zijn...

Bontus
31 december 2005, 11:36
Voor vert te oefenen moeten een ramp hebben, street kan iedereen oefenen.
Dus om uzelf te onderscheiden van de rest in streetskaten moete echt meer oefenen, en een aangeboreren talent hebben voor die voettechniek.
Ik heb ook respect voor vert skaters hoor maar hoeveel mensen krijgen de kans om te oefenen op zo'n mega drops en ramps?

No Fun At All
31 december 2005, 11:44
kheb da ook veel gedaan vroeger , maar toen hebbek een accidentje gehad om u tegen te zeggen

ik was wa kickflip aant oefenen ( heelflip ging al ) en da wilde maar nie lukken , dus echt blijven oefenen en oefenen

op een gegeven moment kijk ik zo naar mijn bord op het moment dat ik de flip ga doen , het bord draait ( ik kijk nog steeds naar beneden ) , het bord komt naar de grond maar ik land enkel met mijn rechtervoet op de tail ( ik kijk nog steeds omlaag) . wat dus resulteerde in het bord dat recht omhoog schoot , en net naast mijn oog in mijn gezicht vloog.

resultaat , een kap in mijne kop van ± 5 cm en heel diep. Ik sta daar dus met een voos gevoel aan mijne kop , een beke duizelig , en da bloed spetterd echt vollen bak uit mijne kop :sop:.

Een vriend heeft mij dan wa naar huis geholpen want ik kon niks meer zien me al da bloed in mijn ogen, naar de spoed gegaan , daar een half uur gelegen tot een docter kwam , die gaf mij dan een verdoving maar begon al te naaien voor die werkte ... Dus die gast zit daar in mijne kop te prutsen terwijl ik alles voel :wtf: da deed pijn ...

een half uur nadak geopereerd was begon die fucking reteverdoving te werken dus laggek daar zowa lam thuis in de zetel te liggen.

sindien skate ik niemeer :p , tisset gewoon nie waard want voort zelfde geld had da in mijn oog gevlogen en was ik nu gedeeltelijk blind.

2s2k
31 december 2005, 11:47
zie liever iemand van trappen gaan of handrail doen. vind skateboarden redelijk duur worden, vroeger betaalde ik 70-80 voor een deck, nu durven ze al tot 105 euro vragen

Kid_C
31 december 2005, 11:51
Daewon Sung (ofzoiets) is ook wel ferm goed in streetskaten anders ;)

Ik skate zelf nog steeds, vaak met maat van me hier in de buurt, proberen vanalles te doen hier op straat... Tis leuk en je bent fysiek bezig dus waarom niet :p

evil aardappel
31 december 2005, 12:10
Song ;), maar ge hebt zo veel goeie skateboarders die niet zo veel aanmerking komen (degene van THPS kent iedereen :/).
Maar ik vind vert even spectaculair als street, is meer iets wat ge van jongs af aan moet aanleren denk ik.
Maarja, mijn voorkeur is altijd al street geweest :p (om te beoefenen).

Kid_C
31 december 2005, 15:52
Song ;), maar ge hebt zo veel goeie skateboarders die niet zo veel aanmerking komen (degene van THPS kent iedereen :/).
Maar ik vind vert even spectaculair als street, is meer iets wat ge van jongs af aan moet aanleren denk ik.
Maarja, mijn voorkeur is altijd al street geweest :p (om te beoefenen).

Song dus :p

Vert is idd spectaculair om te doen maar hier heb je echt weinig mogelijkheden. Voorkeur is ook street hier, de zelfvoldoening die je krijgt als je van een trap springt of grind landt is toch wel super o/
En er zijn idd een pak onbekende skaters, onlangs transworldvideo gezien van paar jaar terug, was echt ziek met momenten :)

Bontus
31 december 2005, 16:50
Daewon Sung (ofzoiets) is ook wel ferm goed in streetskaten anders ;)

Ik skate zelf nog steeds, vaak met maat van me hier in de buurt, proberen vanalles te doen hier op straat... Tis leuk en je bent fysiek bezig dus waarom niet :p
zoals ik eerder al aanhaalde: Deca - 2nd to none
supervette video en met Song in de hoofdrol.
Song komt ook veel in de fragmenten van Mullen, ze skaten veel samen daarom.
Grootste verschil is dat Song meer grinds doet (beste bluntslides van de wereld) en 360 flips.

jaimykeuh
1 januari 2006, 19:06
ik heb vroeger veel geskate, nu niet meer zoveel

nu skate ni ik niet meer zoveel(een keer op de week)

ik kon ollie, kickflip en nog zo'n paar bacistrucks(niks speciaal dus)

en rodney mullen is inderdaad zalig

vloet
1 januari 2006, 19:33
khebbet ok 2 tal jaar gedaan
nen expert wassek ni en veel trukskes konnek ni :p
maar twas gwn fun om me de vriende nekeer te gaan skate, zeker in de zomer.
geskate op skates hebbek langer gedaan en da konnek ok veel beter, maja na nen tijd toch maar een skateboard gekocht en daar mee begonne.

( hier hebdet, toen het nieuw was :p http://users.pandora.be/joerithevloet/men%20deck%20(toen%20het%20nieuw%20was%20:p%20)/Afbeelding%20031.jpg )