PDA

Volledige versie bekijken : Rascistische rellen in australie

Anoniem0
13 december 2005, 08:55
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=B290019051213

graag meningen hierover.
sinds de parijse rellen zijn de rollen omgedraaid en zijn het de blanken die voor amok zorgen. gevolgd door reactie van de allochtone gemeenschap.
wat loopt er verkeerd in de maatschappij?

zweebee
13 december 2005, 09:38
ongelofelijk
schandalig

even ongelofelijk en schandalig zijn de reacties van de Libanezen deze nacht (dag in Australie dan veronderstel ik).

Anoniem0
13 december 2005, 09:48
Een heel normale reactie van de Australische jongeren die hun land blank willen houden en tegen de zogenaamde "multiculturele" samenleving zijn.

Australie heeft ZEER strenge vreemdelingen beleid. Goed zo!

dus als de parijse allochtonen relschoppen gaat dit niet door de beugel. en als blanken dat doen goed zo?

Legatus
13 december 2005, 09:56
iemand aanvallen op hun kleur en geloof , klinkt beetje onverdraagzaam.
da noemen ze ook racistisch zijn , inplaats van het oordelen op de persoon zelf . Maar ja, de meeste waren dronken Eh?
Normaal is die reactie ni , die reactie is nogal vrij achterlijk en impulsief -> zijnde in een geciviliseerd land te wonen

ec8or
13 december 2005, 10:11
dus als de parijse allochtonen relschoppen gaat dit niet door de beugel. en als blanken dat doen goed zo?
kleine nuance : de betoging was aanvankelijk bedoeld omdat er 2 strandwachters door sydney-banlieu-crapuul zijn mishandeld geweest... dus komt de eerste agressie toch weer van die vriendelijke multicul-boys ;)

of wacht, mss lokten die strandwachters het zelf uit? door er mss te proberen voor te zorgen dat dat banlieu crapuul de mensen op het strand met rust zou laten ofzo??

DGEN
13 december 2005, 10:14
pas op het nieuws gezien...nu blijkt dat ze daar rond gaan sms'en om binnen de komende dagen nog meer te gaan rellen...gewoonweg marginaal volk :ironic:

pina
13 december 2005, 10:39
kleine nuance : de betoging was aanvankelijk bedoeld omdat er 2 strandwachters door sydney-banlieu-crapuul zijn mishandeld geweest... dus komt de eerste agressie toch weer van die vriendelijke multicul-boys ;)

of wacht, mss lokten die strandwachters het zelf uit? door er mss te proberen voor te zorgen dat dat banlieu crapuul de mensen op het strand met rust zou laten ofzo??het is nog altijd geen reden om compleet racistische rellen te laten uitbarsten. Die mensen staan terecht en krijgen hun straf. Als er na elke moord of agressie het rechtvaardig zou zijn om die zaken te beantwoorden met rellen, dan zou het nogal wat zijn...

Cazzz
13 december 2005, 10:51
Bangelijk, typisch dat het weer mensen van de oh-zo-bij-ons-bekende-afkomst zijn waar ze problemen mee hebben..

pina
13 december 2005, 10:56
libanon?

ec8or
13 december 2005, 10:57
het is nog altijd geen reden om compleet racistische rellen te laten uitbarsten. Die mensen staan terecht en krijgen hun straf. Als er na elke moord of agressie het rechtvaardig zou zijn om die zaken te beantwoorden met rellen, dan zou het nogal wat zijn...
idd - je hebt gelijk.

ik antwoordde enkel op allahmcbeal's verkeerdelijke interpretatie van de feiten ;)

Cazzz
13 december 2005, 11:09
libanon?

op vrtnieuws stond Arabieren en moslims van Noord-Afrikaanse afkomst :p

us als de parijse allochtonen relschoppen gaat dit niet door de beugel. en als blanken dat doen goed zo?

...

allochtone relschoppers -> komen naar een ander land, het minste dat je kan doen is respect hebben voor het land dat je in gaat wonen en de mensen daar met rust laten.
blanken... -> autochtone inwoners of Australiërs was hier misschien beter gepast.. Het heeft hier niets te maken met dat ze blank zijn of niet, ze willen niet da gespuis hun eigendom komt inpalmen, wegnemen, verwoesten ed..

Er zit daar wel een redelijk zwaar verschil in ze..

Anoniem0
13 december 2005, 11:09
welke verkeerde interpretatie? ga jij ambras maken omdat er in zuidoostnoordwestvlaanders iets gebeurd. al dan niet met allochtone jongeren?? I think not. ma in australie getuigt het weer van kuddegeest en massahysterie. ongeveer dezelfde situatie als in frankrijk alleen met een verwisseling van rassen.

Bontus
13 december 2005, 11:10
lap men kozijn zit juist in Australië, aangezien hij blank is hoop ik niet dat ze hem daar in de prak slaan maar hij is feitelijk wel toerist. En veel redeneringsvermogen hebben ze daar momenteel nie meer.

zweebee
13 december 2005, 11:11
blanken zijn geen autochtonen in Australië :tongue:

Cazzz
13 december 2005, 11:13

ja man, toffe bijdrage tot deze thread.. Je weet goed genoeg wat we bedoelen.

zweebee
13 december 2005, 11:19
mijn bijdrage is hierboven al geleverd.
wel mooi dat je op die manier rellen en strafbare feiten gewoon rechtvaardigt

Cazzz
13 december 2005, 11:22
meh, ik rechtvaardig geweld nooit. Ik kan hun wel begrijpen en zou waarschijnlijk hetzelfde doen.. Doh well, the world ain't a perfect place..

ec8or
13 december 2005, 11:23
welke verkeerde interpretatie? ga jij ambras maken omdat er in zuidoostnoordwestvlaanders iets gebeurd. al dan niet met allochtone jongeren?? I think not. ma in australie getuigt het weer van kuddegeest en massahysterie. ongeveer dezelfde situatie als in frankrijk alleen met een verwisseling van rassen.
in frankrijk waren de initiele agressors de noordafrikaanse banlieu'ers - in Australie zijn de initiele agressors de libaneze banlieu'ers.. nix verwisseling van rassen dus - diegenen die het hele gebeuren in gang getrokken hebben zijn zandkleurige immigranten, zowel in frankrijk als in australie. ;)

wat niet wilt zeggen dat ik die rellen goedkeur, helemaal niet.

pit24
13 december 2005, 12:03
Ik keur de rellen af (langs bijde kanten)

Situatie is wel minder erg dan in Fra

pit24
13 december 2005, 12:03
Ik keur de rellen af (langs bijde kanten)

Situatie is wel minder erg dan in Frankrijk

--------------------

Ecor als jij vind dat de rellen in Australie begonnen zijn door allochtonen, dan niet zo in Parijs, want daar waren de rellen begonnen door die 2jongetjes in de electriciteitskabine,die door de politie (blank) werden achtervolgd, remember?

Eigenlijk maakt het niet veel uit wie ze start, rellen zijn altijd een teken dat er ergens iets aan het mislopen is, meestal de integratie die slecht geleid is (dumpingspolitiek, racisme,sociale segregatie,...)

Mako
13 december 2005, 12:35
Ecor als jij vind dat de rellen in Australie begonnen zijn door allochtonen, dan niet zo in Parijs, want daar waren de rellen begonnen door die 2jongetjes in de electriciteitskabine,die door de politie (blank) werden achtervolgd, remember?

Omdat ze werden verdacht voor winkeldiefstal die was gebeurd... Ze zouden niet weglopen als ze niets gedaan hadden...

Maar zoiezo blijft het belachelijk dat voor het minste conflict tegenwoordig rassenrellen ontstaan en hele steden vernield worden. Something's wrong...:unsure:

Legatus
13 december 2005, 12:52
Mensen zijn gewoon dom,impulsief,hypocriet.....

ec8or
13 december 2005, 13:04
Omdat ze werden verdacht voor winkeldiefstal die was gebeurd... Ze zouden niet weglopen als ze niets gedaan hadden...

Maar zoiezo blijft het belachelijk dat voor het minste conflict tegenwoordig rassenrellen ontstaan en hele steden vernield worden. Something's wrong...:unsure:
idd, mss een veeg teken aan de wand dat al die oh-zo-mooie-multicul theorien in de praktijk voor geen meter werken? just a thought...

Dakantochnie
13 december 2005, 13:36
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=B290019051213

graag meningen hierover.
sinds de parijse rellen zijn de rollen omgedraaid en zijn het de blanken die voor amok zorgen. gevolgd door reactie van de allochtone gemeenschap.
wat loopt er verkeerd in de maatschappij?
Gewoon, den emmer loopt over om het zo te zeggen. :)
Dat krijg je als je twee totáál verschillende culturen zomaar ff bij elkaar wilt droppen zonder enige vorm inburgering he.
Ik heb er niets tegen om met mensen samen te leven die van weet ik veel waar komen, voor mij zijn dat even goed mensen die respect verdienen. MAAR, inburgering...da's zo'n woordje dat meer en meer onbekend begint te worden he...Net als 'verdraagzaamheid', btw.

pina
13 december 2005, 13:46
en nochtans heeft dat incident niets te maken met inburgering.

Dakantochnie
13 december 2005, 13:52
en nochtans heeft dat incident niets te maken met inburgering.
Ah nee?
Spanningen tussen verschillende culturen komen er wanneer beide culturen niet helemaal kunnen samenleven om een bepaalde reden.
Die reden moet worden onderzocht en kan dikwijls via cursussen opgelost worden. Die cursussen noemt men inburgeringscursussen, die trouwens zouden moeten gegeven worden VOOR je de nationaliteit van dat land krijgt...

Thomas120
13 december 2005, 13:57
jawel!, nog exaam van gehad, autochtonen zijn mensen die al generaties lang in een bepaald land wonen

Genious
13 december 2005, 14:00
ola, de eerste rellen zijn deze keer begonnen door blanken, laten we ze maar lekker allemaal racisten noemen.

:ironic: dat was dus mijn eerste indruk toen ik het in de krant las.

in de Franse banlieues moesten we dat allemaal met begrip behandelen (terwijl zij begonnen), maar nu het blanken zijn, zijn het lekker vuile racisten (terwijl het toch begonnen is door spanningen veroorzaakt door allochtonen)

dit is niet meer dan blinde wraak tegenover een bepaalde bevolkingsgroep omdat er nogal wat elementen tussen zitten die problemen veroorzaken.

Natuurlijk valt het niet goed te keuren dat een deel van de autochtone bevolking naar geweld grijpt, komt daar nog eens bij dat het ook onschuldigen nu treft. :naughty:
maar dat ze nu eens stoppen met zo een dingen direct als racisme te bestempelen, dat is alleen maar om de oorzaken proberen heen te laveren door bepaalde personen die het er liever niet over hebben.

zweebee
13 december 2005, 14:08
jawel!, nog exaam van gehad, autochtonen zijn mensen die al generaties lang in een bepaald land wonen

oki dan heb ik nix gezegd :)

zweebee
13 december 2005, 14:10
Ah nee?
Spanningen tussen verschillende culturen komen er wanneer beide culturen niet helemaal kunnen samenleven om een bepaalde reden.
Die reden moet worden onderzocht en kan dikwijls via cursussen opgelost worden. Die cursussen noemt men inburgeringscursussen, die trouwens zouden moeten gegeven worden VOOR je de nationaliteit van dat land krijgt...

en in die inburgeringscursussen zou dan moeten staan dat je als allochtoon niet naar de autochtone meisjes mag kijken, right?

want dat was één van de oorzaken van de frustratie bij de blanken

:)

nee dit is gewoon de bekrompenheid van de simpele mens tbh ... heeft nix met inburgering te maken en is ook een totaal ander scenario als Frankrijk.

DigitalOverdose
13 december 2005, 14:25
Pardon, ik ben er vrij zeker van dat allochtonen er een pak meer problemen mee hebben dat wij naar hun meisjes zouden kijken...

Ge kunt met veel theoriën en wazige argumenten afkomen die moeten staven dat wij (de autochtonen) een enorme schuld hebben aan het mislukken van de integratie, maar deze vin ik toch wel net ietsje teveel de zaken omdraaien.

BTW een of andere gazet (dacht Het laatste nieuws) heeft laatst een serie dosiers gewijd aan moslimjongeren. Daar staan IMO veel onthutsende feiten in. Zoals blijkbaar nen hoop (40%) van die jongeren (die hier geboren en getogen zijn) die vinden dat de waarden van de westerse wereld onverenigbaar zijn met de waarden van den islam... Dat is bijvoorbeeld al iets waar wij autochtonen totaal niks aan kunnen doen. Ge kunt u dan de vraag stellen hoe die mensen ons bekijken, beseffend dat die in ne wereld leven die ze onverenigbaar vinden met hun levensovertuiging. Nu, ik weet ni precies hoeveel moslimjongeren er in Antwerpen, Brussel, Luik en zo zijn maar we spreken hier niet over enkelen maar over duizenden die ni eens onze basiswaarden kunnen aanvaarden...

vyeate
13 december 2005, 14:28

Dan zijn Moslims dat ook niet Israel:tongue:

Dakantochnie
13 december 2005, 14:40
en in die inburgeringscursussen zou dan moeten staan dat je als allochtoon niet naar de autochtone meisjes mag kijken, right?

want dat was één van de oorzaken van de frustratie bij de blanken

:)

nee dit is gewoon de bekrompenheid van de simpele mens tbh ... heeft nix met inburgering te maken en is ook een totaal ander scenario als Frankrijk.
Naar de meisjes kijken hoef je geen integreringscursus voor te volgen, dat doet iedere normale man sowieso. :p

Nee, maar het gaat er mij vooral om dat men de manier van leven van het land van waar ze komen willen behouden, en iemand moet hen wijsmaken dat dat niet kan. Niemand doet dat, dus wat gebeurt er? Ah, frustraties alom natuurlijk en nu ontploffen ze gewoon weer even wereldwijd. Imo heel normaal allemaal, en dat was al lang op voorhand te voorzien...

Avilowca
13 december 2005, 15:31
tja, wat doe je eraan. Je kan natuurlijk een immigratie beleid als de Nieuw-Zeelanders gaan voeren: "blank, bruin of zwat ? ge blijft van mijn eiland zeg ik u". Nouja, die opgehemelde multiculturele samenleving toch hé.

ComputerVISTA
13 december 2005, 15:49

of wacht, mss lokten die strandwachters het zelf uit? door er mss te proberen voor te zorgen dat dat banlieu crapuul de mensen op het strand met rust zou laten ofzo??

Dus dat voorval maakt zo een rellen tegen al die mensen direkt gerechtvaardigd? Ik hoop dat je hier neen op antwoord :s

edit: sorry 'k zag je antwoord al te laat...

vyeate
13 december 2005, 16:00
tja, wat doe je eraan. Je kan natuurlijk een immigratie beleid als de Nieuw-Zeelanders gaan voeren: "blank, bruin of zwat ? ge blijft van mijn eiland zeg ik u". Nouja, die opgehemelde multiculturele samenleving toch hé.

Huh:wtf:

Iedereen mag juist binnen in Nieuw-Zeeland(ze moedigen het zelf aan),zolang je nut hebt in de maatschappij...

ec8or
13 december 2005, 16:07
dat kan ook gezegd worden van heel wat turken en marrokanen overal in Europa
ik denk dat ze met 'generaties lang' wel wat anders bedoelen dan 2de of 3de generatie :ironic:

Legatus
13 december 2005, 16:59
Onze eige "Belgische" cultuur is een mengeling van culturen/invloeden , zoals het al 1000de jaren zo in de rest van de wereld gaat , zij het door verovering of emigratie .
en het proces van moslims en andere volkeren die naar hier(westen) emigreren is een herhaling van het verleden dat onze cultuur zal "verijken" en dat gaat altijd gepaard met relletjes , onrust en nog veel meer

wizz
13 december 2005, 17:02
iemand aanvallen op hun kleur en geloof , klinkt beetje onverdraagzaam.
da noemen ze ook racistisch zijn , inplaats van het oordelen op de persoon zelf . Maar ja, de meeste waren dronken Eh?
Normaal is die reactie ni , die reactie is nogal vrij achterlijk en impulsief -> zijnde in een geciviliseerd land te wonen

5000 man, niemand gaat mij vertellen dat dit een racistische betoging was van een stelletje neo-nazi's. Nergens ter wereld kan extreem rechts 5000 man op de been krijgen, ook niet in Australië.

Als je de videobeelden bekijkt zie je trouwens dat het gaat om doodgewone jongeren (surfers) die in opstand komen tegen de jarenlange moorden, roofovervallen, verkrachtingen en intimidaties van de Libanezen op de stranden van Sydney. Hier en daar loopt er allicht wel wa skinheadgespuis rond die er van geprofiteerd hebben, maar meer niet.

Wie denkt dat die 5000 man gewoon voor de lol en uit blind racisme wat keet zijn gaan schoppen is ziende blind.

3at
13 december 2005, 17:12
5000 man, niemand gaat mij vertellen dat dit een racistische betoging was van een stelletje neo-nazi's. Nergens ter wereld kan extreem rechts 5000 man op de been krijgen, ook niet in Australië.

Als je de videobeelden bekijkt zie je trouwens dat het gaat om doodgewone jongeren (surfers) die in opstand komen tegen de jarenlange moorden, roofovervallen, verkrachtingen en intimidaties van de Libanezen op de stranden van Sydney. Hier en daar loopt er allicht wel wa skinheadgespuis rond die er van geprofiteerd hebben, maar meer niet.

Wie denkt dat die 5000 man gewoon voor de lol en uit blind racisme wat keet zijn gaan schoppen is ziende blind.
Lol weet gij wel hoe groot Sydney is, 5000 man is een peulschil.

dee
13 december 2005, 17:12
Daarnaast staat een titeltje "Australië schrikt van blank geweld".

Dit is toch niet abnormaal in Australië? Het is de eerste keer dat het moslims zijn dat wel, maar aziaten en australiers zitten toch al sinds het begin der tijden op elkanders kap?
T'is daar niet alleen maar surfen éh, daar is een serieuze neo-nazistische gedachtengoed op bepaalde plaatsen. (zie films als Romper Stomper)

3at
13 december 2005, 17:14
Al bij al nog maar eens het bewijs dat een multiculturele samenleving een utopie is.

wizz
13 december 2005, 17:25
Lol weet gij wel hoe groot Sydney is, 5000 man is een peulschil.

5000 neo-nazi's bedoel ik. De enige keer dat dat gebeurt is, was in Duitsland. En dat was de grootste betoging ooit.
Ik denk dat je het fenomeen overschat, het gaat werkelijk om een heel marginale groep.

Avilowca
13 december 2005, 17:26

Iedereen mag juist binnen in Nieuw-Zeeland(ze moedigen het zelf aan),zolang je nut hebt in de maatschappij...

oja? Toen ik me wou inschrijven voor uitwisseling bleek nochtans dat ze in Nieuwzeeland met moeite 1 student binnenlaten net omdat ze zo bang zijn dat men er blijft plakken.

Legatus
13 december 2005, 17:26

zeg ik toch niet , dat het een racistische betoging is .
btw; iedereen is praktisch racistisch ,zit gewoon in de natuur van de mens.

yaris
13 december 2005, 17:33
ola, de eerste rellen zijn deze keer begonnen door blanken, laten we ze maar lekker allemaal racisten noemen.

:ironic: dat was dus mijn eerste indruk toen ik het in de krant las.

in de Franse banlieues moesten we dat allemaal met begrip behandelen (terwijl zij begonnen), maar nu het blanken zijn, zijn het lekker vuile racisten (terwijl het toch begonnen is door spanningen veroorzaakt door allochtonen)

dit is niet meer dan blinde wraak tegenover een bepaalde bevolkingsgroep omdat er nogal wat elementen tussen zitten die problemen veroorzaken.

Natuurlijk valt het niet goed te keuren dat een deel van de autochtone bevolking naar geweld grijpt, komt daar nog eens bij dat het ook onschuldigen nu treft. :naughty:
maar dat ze nu eens stoppen met zo een dingen direct als racisme te bestempelen, dat is alleen maar om de oorzaken proberen heen te laveren door bepaalde personen die het er liever niet over hebben.

Groot gelijk, als wij onze mond opendoen zijn we racist en zij mogen alles doen. Steek ik een auto in brand dan ga ik naar de gevangenis, ben ik bruin dan krijg ik nog geld en begeleiding. Er is echt iets niet juist in dit land.

Legatus
13 december 2005, 17:36
Groot gelijk, als wij onze mond opendoen zijn we racist en zij mogen alles doen. Steek ik een auto in brand dan ga ik naar de gevangenis, ben ik bruin dan krijg ik nog geld en begeleiding. Er is echt iets niet juist in dit land.

get real.

GTM
13 december 2005, 17:39
get real.

Hij heeft toch niets gezegd dat niet waar is.

Legatus
13 december 2005, 17:46
Hij heeft toch niets gezegd dat niet waar is.

Zij mogen alles doen?
auto's in brand steke ( zoals in parijs ? waar duizende autos in de fik zijn gestoke geweest .
Moeste het "ras echte" franse geweest zijn hadden ze die ook niet allemaal kunnen oppakken )

Gentille
13 december 2005, 18:24

lol net alsof enkel de Libanezen schuldig zijn aan deze feiten :doh:. Heb vanmorgen gelezen dat de rellen onstaat zijn omdat een redder ofzo was aangevallen door vermoedelijk 2 libanezen ( dus men is nog niet zekers of het effectief allochtonen waren, dunno of dat nu ondertussen al bevestigd is :confused: ) Maar omdaar alle allochtonen een pak slaag te gaan verkopen is er over, er zijn ook berichtgevingen van schietpartijen en messteken naar allochtone jongeren toe. Bewijs dat niet enkel de allochtone in staat zijn tot zo een zaken, zoals de meeste dachten na Parijs

zarathustra
13 december 2005, 18:33

een nut hebben dus.. een geitenhoeder uit het atlasgebergte ofzo zal daar nooit binnen raken eh. Een opgeleid arts daarentegen wel. (zo zou ik het hier ook willen zien, maar dat terzijde)

en ontopic: langs geen kanten goed te keuren, zoals geweld nooit is. Maar ook niet te vergelijken met parijs.

wizz
13 december 2005, 18:33
lol net alsof enkel de Libanezen schuldig zijn aan deze feiten . Heb vanmorgen gelezen dat de rellen onstaat zijn omdat een redder ofzo was aangevallen door vermoedelijk 2 libanezen ( dus men is nog niet zekers of het effectief allochtonen waren, dunno of dat nu ondertussen al bevestigd is ) Maar omdaar alle allochtonen een pak slaag te gaan verkopen is er over, er zijn ook berichtgevingen van schietpartijen en messteken naar allochtone jongeren toe. Bewijs dat niet enkel de allochtone in staat zijn tot zo een zaken, zoals de meeste dachten na Parijs

Dat noemen ze een aanleiding ( 'de druppel')
Voor de oorzaak: lees de standaard van vandaag.

De Herald-commentator houdt de ,,door de politie gevreesde'' Libanese bendes verantwoordelijk voor ,,tientallen schietpartijen en moorden, een serie groepsverkrachtingen en duizenden racistische provocaties''.

Need I say more?

Armodon
13 december 2005, 18:50
Die Libanezen verdiende een pak slaag.

door de politie gevreesde'' Libanese bendes verantwoordelijk voor ,,tientallen schietpartijen en moorden, een serie groepsverkrachtingen en duizenden racistische provocaties''. (van hier boven)

Gentille
13 december 2005, 18:54
Die Libanezen verdiende een pak slaag.

door de politie gevreesde'' Libanese bendes verantwoordelijk voor ,,tientallen schietpartijen en moorden, een serie groepsverkrachtingen en duizenden racistische provocaties''. (van hier boven)

dat ze dan de bendes zelf aan pakken en niet de onschuldige allochtonen, met deze acties tonen ze zelf aan dat ze een blanke bende vormen en waarschijnlijk ook niet aan hun proefstuk toe zijn

vyeate
13 december 2005, 19:11
oja? Toen ik me wou inschrijven voor uitwisseling bleek nochtans dat ze in Nieuwzeeland met moeite 1 student binnenlaten net omdat ze zo bang zijn dat men er blijft plakken.

Mss was dit een uitzondering.

Mss moet je eens hun migratie begeleid opzoeken,de reden staat er mss in waarom je niet bent toegelaten

Bontus
13 december 2005, 19:56
Al bij al nog maar eens het bewijs dat een multiculturele samenleving een utopie is.
ja en daarboven ook onontkoombaar :)
better live with it

F.A.
13 december 2005, 20:33
je moet helemaal geen dokter zijn om naar Nieuw-Zealand te kunnen emigreren.

loodgieter :

http://www.immigration.govt.nz/Administration/EmploymentFactSheets/13_Plumber_Trades/13_Plumber_Trades.html

metser/schrijnwerker :

http://www.immigration.govt.nz/Administration/EmploymentFactSheets/05_BUILDERCARPENTERANDJOINER_CONSTRUCTION/BuilderCarpenterAndJoiner.html

elektrieker :

http://www.immigration.govt.nz/Administration/EmploymentFactSheets/13_Electrician_Trades/13_Electrician_Trades.html

m***
13 december 2005, 20:42
nu ik op het nieuws die nederlands verslaggever ter plaatse gezien heb kan ik ze niet helemaal ongelijk geven: hij had het over het grote aantal libanese straatbendes waar niets tegen gedaan werdt.
aan de andere kant had je dan die stomme australiers die aan het zeveren waren over hun grootvader die voor dit land gevochten heefd :ironic:
90% van de inwoners daar is afstammeling van krapuul dat ze naar daar gestuurd hebben en die hebben juist niets moeten vechten voor dat land

Cazzz
13 december 2005, 20:47
nu ik op het nieuws die nederlands verslaggever ter plaatse gezien heb kan ik ze niet helemaal ongelijk geven: hij had het over het grote aantal libanese straatbendes waar niets tegen gedaan werdt.
aan de andere kant had je dan die stomme australiers die aan het zeveren waren over hun grootvader die voor dit land gevochten heefd :ironic:
90% van de inwoners daar is afstammeling van krapuul dat ze naar daar gestuurd hebben en die hebben juist niets moeten vechten voor dat land

hebt ge het nu over die inwoners of die voorvaderen(begrijp je ni goe daarmee :))? Want als ik u der op mag wijzen heeft Australië wel zware slagen geleverd in beide wereldoorlogen.

wlibaers
13 december 2005, 20:58
dat ze dan de bendes zelf aan pakken en niet de onschuldige allochtonen, met deze acties tonen ze zelf aan dat ze een blanke bende vormen en waarschijnlijk ook niet aan hun proefstuk toe zijn

Dat is redelijk, maar dat moet door de politie gedaan worden. Als blijkt dat de politie hier niet in slaagt, omdat ze niet kunnen of niet mogen (bijvoorbeeld omdat de overheid bang is om als racistisch bestempeld te worden als ze allochtone criminelen aanpakken), dan is het wel normaal dat de bevolking er zelf iets aan probeert te doen. Als zoiets in een monoculturele/monoraciale samenleving gebeurt is er nog een kans dat men specifiek de boosdoeners gaat aanpakken (omdat het criminele gedrag en bendesymbolen het enige onderscheid zijn met het boze volk), maar als bijvoorbeeld Libanese bendes al een hele tijd blanken aanvallen, dan is er een groot risico dat de blanken, als ze gaan zoeken naar de daders, makkelijker Libanezen dan bendeleden zullen herkennen (ras is nu eenmaal een uniform dat je niet zomaar kan uittrekken). Een razende bende staat nu eenmaal niet bekend voor hoogstaand politiewerk.

Pech voor de Libanezen die geen misdadigers zijn natuurlijk, maar als men de criminele Libanezen te lang laat doen wat ze willen zijn zo'n problemen voorspelbaar. Overheid en politie hebben gefaald in hun belangrijkste taak, namelijk zo goed mogelijk voor de veiligheid van de burgers zorgen. Overheden overal ter wereld nemen blijkbaar graag steeds meer taken (=macht) voor zich, maar daar falen ze, door incompetentie of moedwillig (omdat effectief optreden tegen criminelen in bepaalde gevallen niet politiek correct zou zijn).

Gentille
13 december 2005, 21:01
Dat is redelijk, maar dat moet door de politie gedaan worden. Als blijkt dat de politie hier niet in slaagt, omdat ze niet kunnen of niet mogen (bijvoorbeeld omdat de overheid bang is om als racistisch bestempeld te worden als ze allochtone criminelen aanpakken), dan is het wel normaal dat de bevolking er zelf iets aan probeert te doen. Als zoiets in een monoculturele/monoraciale samenleving gebeurt is er nog een kans dat men specifiek de boosdoeners gaat aanpakken (omdat het criminele gedrag en bendesymbolen het enige onderscheid zijn met het boze volk), maar als bijvoorbeeld Libanese bendes al een hele tijd blanken aanvallen, dan is er een groot risico dat de blanken, als ze gaan zoeken naar de daders, makkelijker Libanezen dan bendeleden zullen herkennen (ras is nu eenmaal een uniform dat je niet zomaar kan uittrekken). Een razende bende staat nu eenmaal niet bekend voor hoogstaand politiewerk.

Pech voor de Libanezen die geen misdadigers zijn natuurlijk, maar als men de criminele Libanezen te lang laat doen wat ze willen zijn zo'n problemen voorspelbaar. Overheid en politie hebben gefaald in hun belangrijkste taak, namelijk zo goed mogelijk voor de veiligheid van de burgers zorgen. Overheden overal ter wereld nemen blijkbaar graag steeds meer taken (=macht) voor zich, maar daar falen ze, door incompetentie of moedwillig (omdat effectief optreden tegen criminelen in bepaalde gevallen niet politiek correct zou zijn).

naar mijn mening is dat een uit te hand gelopen "bende-oorlog". Als je hoort dat die blanken met revolvers en messen rondlopen. Je gaat mij niet zeggen dat ze voor die relletjes een revolver en zo gaan kopen é. (dunno hoe het daar zit met de wapenwet, dacht dat je daar geen revolver mag dragen)

Crashtestdummy
13 december 2005, 21:49
beter elk in zijn eigen land, tzou veel minder mizerie zijn.

pina
13 december 2005, 22:24
Ah nee?
Die reden moet worden onderzocht en kan dikwijls via cursussen opgelost worden. Die cursussen noemt men inburgeringscursussen, die trouwens zouden moeten gegeven worden VOOR je de nationaliteit van dat land krijgt...hun agressie heeft niks te maken met "hun" cultuur. Dat zijn niets meer dan mensen die niets te doen hebben en zich wat bezighouden door andere mensen aan te vallen. Dat heeft dus niks met hun cultuur te maken. Hoe ga je dan blanken catalogeren die andere blanken aanvallen?

En ik geloof trouwens dat het genaturaliseerde allochtonen waren, die dus daar geboren zijn of zo.

pina
13 december 2005, 22:27
maar dat ze nu eens stoppen met zo een dingen direct als racisme te bestempelen, dat is alleen maar om de oorzaken proberen heen te laveren door bepaalde personen die het er liever niet over hebben.hier hebben we wél duidelijk te maken met racisme. De blanken vallen alles aan dat een ander kleurtje heeft dan henzelf, ook onschuldige mensen die er niets mee te maken hebben. Het enige waarop ze zich baseren is de huidskleur, dus ze gaan wel selectief te werk. Dat is de realiteit en het is overduidelijk racisme van de ergste graad.

dee
13 december 2005, 22:34

90% :lol: ... daar is dus zoveel mythe omtrend.
Om te beginnen is er maar 1 gebied ooit bedoeld als strafkolonie, grootste deel van australie was vrij. Dat heeft GB allemaal maar gedaan omdat ze hun vorige strafkolonies in amerika kwijt waren gespeeld. (amerikaanse onafhankelijkheid)
Syberie is ook een straf kolonie geweest. (en nu nog)
Er zijn ook nog een aantal franse straf kolonies in zuid amerika, etc.

Als ik uw logica dus volg zijn X% (waar X een heel groot getal is voor de sensatie) van de mensen in noord amerika, syberie en australie afkomstig van krapuul. :ironic:

Tweak37
13 december 2005, 22:46
90% :lol: ... daar is dus zoveel mythe omtrend.
Om te beginnen is er maar 1 gebied ooit bedoeld als strafkolonie, grootste deel van australie was vrij. Dat heeft GB allemaal maar gedaan omdat ze hun vorige strafkolonies in amerika kwijt waren gespeeld. (amerikaanse onafhankelijkheid)
Syberie is ook een straf kolonie geweest. (en nu nog)
Er zijn ook nog een aantal franse straf kolonies in zuid amerika, etc.

Als ik uw logica dus volg zijn X% (waar X een heel groot getal is voor de sensatie) van de mensen in noord amerika, syberie en australie afkomstig van krapuul. :ironic:

Ja, Port Jackson, nu beter bekend als Sydney...
Daarbij zuid australië en victoria waren dan wel vrij, er zijn ook veel criminelen naar gestuurd omdat er een tekort was aan arbeidskrachten in die streken...

Maar New South Wales en Tasmanië waren strafkolonies pur sang hoor... Niet dat dat terzake doet eigelijk, maar goed.

Het punt blijft dat de blanke bevolking geen autochtonen zijn...

GTM
13 december 2005, 22:50
Het punt blijft dat de blanke bevolking geen autochtonen zijn...

Natuurlijk wel. :)

Als je al zovele generaties in dat land woont zoals de gemiddelde blanke Australiër, kan je wel zeggen dat je een autochtoon bent.

Tweak37
13 december 2005, 23:14
Natuurlijk wel. :)

Als je al zovele generaties in dat land woont zoals de gemiddelde blanke Australiër, kan je wel zeggen dat je een autochtoon bent.

nee, de enige reden waarom ze dat kunnen zeggen is omdat ze de autochtone bevolking zowat volledig hebben gedecimeerd en hun cultuur hebben opgelegd. Zo een beetje wat de gemiddelde vlaams nationalist (maar uiteraard nog vele andere mensen) hier doet huiveren...

Of dat nu nog iets te maken heeft met de huidige gebeurtenissen? wel ik vind van wel :)

zarathustra
14 december 2005, 00:17
ja en daarboven ook onontkoombaar :)
better live with it

dat is wat men u wil doen geloven er is geen enkele reden waarom een multiculturele maatschappij onontkoombaar is.

wlibaers
14 december 2005, 00:41
naar mijn mening is dat een uit te hand gelopen "bende-oorlog". Als je hoort dat die blanken met revolvers en messen rondlopen. Je gaat mij niet zeggen dat ze voor die relletjes een revolver en zo gaan kopen é. (dunno hoe het daar zit met de wapenwet, dacht dat je daar geen revolver mag dragen)

Ja, sinds een schietpartij in een school hebben ze de wapenwetten daar veel strenger gemaakt.

Het is trouwens logisch dat de blanken bij die rellen voor een groot deel van een minder goede klasse blijken te zijn. Wie heeft er tenslotte het meeste last van de reeds vermelde Libanese bendes? Diegenen die er in de buurt wonen. De hogere klasse heeft het geld om in veiliger oorden een huis te kopen.

dat is wat men u wil doen geloven er is geen enkele reden waarom een multiculturele maatschappij onontkoombaar is.

Inderdaad. Een standaard propagandatechniek: als je geen enkel fatsoenlijk argument meer kan bedenken waarom iets positief zou zijn, probeer het verzet dan te breken door de mensen te laten geloven dat verzet nutteloos is omdat ze zich zouden verzetten tegen iets dat onvermijdelijk is.

Fredo
14 december 2005, 00:53

Inderdaad. Een standaard propagandatechniek: als je geen enkel fatsoenlijk argument meer kan bedenken waarom iets positief zou zijn, probeer het verzet dan te breken door de mensen te laten geloven dat verzet nutteloos is omdat ze zich zouden verzetten tegen iets dat onvermijdelijk is.

en hoe denken jullie van een multicuturele maatschappij terug een monoculturele maatschappij te maken? Alle hier in België geboren mensen met allochtone roots nr een land sturen waar ze nog nooit geweest zijn? De Belgische nationaliteit afnemen van mensen die nooit een andere nationaliteit gehad hebben?
Of de vrijheid van godsdienst en dergelijke afschaffen en de Islam buiten de wet stellen zodat iedereen wel moet assimileren?

zarathustra
14 december 2005, 01:20
cultuur =/= nationaliteit en zelfs niet aan godsdienst.

Fredo
14 december 2005, 01:36
cultuur =/= nationaliteit en zelfs niet aan godsdienst.

dat is waar maar het is geen sluitend antwoord op mijn vraag...

Feignasse
14 december 2005, 02:55
moslims (...) cultuur (...)"verijken"

whatever :sop:

alhoewel, "verijken" ipv "verrijken"
daar kan ik mij wel iets bij voorstellen ja :evil:

edit2: voor de x-ste keer, RACISME en FASCISME, maar niet RASCISME :ironic:

Bontus
14 december 2005, 09:24
haha als dat het doel in het leven is:
onze cultuur terug monocultureel maken. veel geluk dan
:lol:
"ja ik ben gebrainwashed en gepropagandeerd en geïnducteerd en de koning zit naast mij met een shotgun op mij gericht :ironic:"

zarathustra
14 december 2005, 09:32
dat is waar maar het is geen sluitend antwoord op mijn vraag...

wel

a) we leven op dit moment niet in een multiculturele maatschappij. Het is een monoculturele maatschappij met af en toe ergens eens een vlekje van iets anders.

b) Als er een goed integratie en inburgeringsbeleid wordt gevoerd, dan zal dit ook zo blijven. En zal de 'vreemdeling' niet de nood voelen om zich te omwikkelen met zijn oude cultuur.

@reteip: wat voor een toch wel vrij dwaze opmerking is dat nu weer? Het is toch niet omdat je niet pro bent dat dat 'een doel in het leven is' ? Jij bent blijkbaar wel pro, wil dat zeggen dat we nu mogen veronderstellen dat jouw levensdoel is om over buitenlanders te gaan ophalen en die naar belgië te voeren? Er is een duidelijk verschil tussen ergens een (verschillende) mening over te hebben en ergens een mening over te hebben en te poneren dat dat de enige juiste is zoals jij doet. (er zijn van dat laatste wel nog voorbeelden in de geschiedenis te vinden)

pina
14 december 2005, 10:02
wel

a) we leven op dit moment niet in een multiculturele maatschappij. Het is een monoculturele maatschappij met af en toe ergens eens een vlekje van iets anders.

b) Als er een goed integratie en inburgeringsbeleid wordt gevoerd, dan zal dit ook zo blijven. En zal de 'vreemdeling' niet de nood voelen om zich te omwikkelen met zijn oude cultuur.
het is maar wat je verstaat onder de term multicultureel. Er zijn genoeg allochtonen hier geïntegreerd zijn maar die toch levenswijzen van een andere cultuur toepassen bvb op goedsdienstig vlak of culinair vlak: pittabars, de turkse restaurants, gebruiken binnen het gezin e.d.

Destroyer
14 december 2005, 13:00
hun agressie heeft niks te maken met "hun" cultuur. Dat zijn niets meer dan mensen die niets te doen hebben en zich wat bezighouden door andere mensen aan te vallen. Dat heeft dus niks met hun cultuur te maken. Hoe ga je dan blanken catalogeren die andere blanken aanvallen?

mss moet je toch wel is denken aan een achterliggende oorzaak ipv domweg te zeggen dat ze "voor de fun maar wat mensen aan vallen" niets gebeurd zonder achterliggende oorzaak, het ligt niet in de aard van de mens om iets te doen zonder reden.

zarathustra
14 december 2005, 13:14
het is maar wat je verstaat onder de term multicultureel. Er zijn genoeg allochtonen hier geïntegreerd zijn maar die toch levenswijzen van een andere cultuur toepassen bvb op goedsdienstig vlak of culinair vlak: pittabars, de turkse restaurants, gebruiken binnen het gezin e.d.

en daar heb ik ook geen probleem mee.

Maar dingen als hoofddoeken toelaten (k, dat is mss wel godsdienstig) in ruimtes waar geen nadere hoofddeksels mogen of bijv. op een identiteitskaart zou te ver gaan. Of bijv. apart zwemmen voor mannen en vrouwen, dat is niet de juiste oplossing. Je moet de mentaliteit aanpassen en niet meegaan in 'hun' redenering.

En ja ik heb nu toevallig 2 moslim voorbeelden aangehaald, maar dat geldt net zo goed voor oost-europeanen, oosterlingen, whatever.

pina
14 december 2005, 13:30
mss moet je toch wel is denken aan een achterliggende oorzaak ipv domweg te zeggen dat ze "voor de fun maar wat mensen aan vallen" niets gebeurd zonder achterliggende oorzaak, het ligt niet in de aard van de mens om iets te doen zonder reden.misschien moet je dan ook eens nagaan in welke context die zaken worden verteld. Heeft het geweld van die allochtonen iets te maken met inburgering? Of is het de cultuur van hen die ervoor zorgt dat zij geweld plegen? Indien je zou zeggen dat het inburgeringsprobleem is, waar plaats je dan autochtonen die elkaar aanvallen? Voor de fun moet je dan ook veel breder zien daarom dat ik het tussen " " zet.

Je zou zelfs moeten zeggen dat het statistisch gezien "logisch" was dat het blanken waren aangezien zij de meerderheid zijn. De omgekeerde beweging was overduidelijk met racistische motivaties.

pina
14 december 2005, 13:33
en daar heb ik ook geen probleem mee.

Maar dingen als hoofddoeken toelaten (k, dat is mss wel godsdienstig) in ruimtes waar geen nadere hoofddeksels mogen of bijv. op een identiteitskaart zou te ver gaan. Of bijv. apart zwemmen voor mannen en vrouwen, dat is niet de juiste oplossing. Je moet de mentaliteit aanpassen en niet meegaan in 'hun' redenering.

En ja ik heb nu toevallig 2 moslim voorbeelden aangehaald, maar dat geldt net zo goed voor oost-europeanen, oosterlingen, whatever.wat over het omgekeerde geval? Stel nu dat een hoofddoek wél op die plaatsen mocht, zou je het dan een probleem gevonden hebben? Of indien het wel zou mogen om een hoofddoek te dragen op een pasfoto...?

Tweak37
14 december 2005, 13:38
je mag een hoofddoek dragen op een pasfoto als uw godsdienstige overtuiging dit oplegt en deze niet wit is... :) :unsure:

zarathustra
14 december 2005, 13:40
wat over het omgekeerde geval? Stel nu dat een hoofddoek wél op die plaatsen mocht, zou je het dan een probleem gevonden hebben? Of indien het wel zou mogen om een hoofddoek te dragen op een pasfoto...?

je bedoelt dus als in ruimte X de facto alle hoofddeksels toegelaten zijn of ik dan een probleem heb met een hoofddoek daar? Nee, natuurlijk niet. (behalve als de regel aangepast is omdat er hoofddoekproblemen waren)

zarathustra
14 december 2005, 13:43
je mag een hoofddoek dragen op een pasfoto als uw godsdienstige overtuiging dit oplegt en deze niet wit is... :) :unsure:

wel dat is imo dus pure onzin. scheiding tussen kerk en staat remember. Wat er naar mijn mening voor zorgt dat tov van 'de wet' godsdienst even veel betekend als eg. de lokale LOTR fanclub. Maar ik denk niet dat je met een Gandalf achtig hoofddeksel op de pasfoto mag.

Bontus
14 december 2005, 17:48
wel

@reteip: wat voor een toch wel vrij dwaze opmerking is dat nu weer? Het is toch niet omdat je niet pro bent dat dat 'een doel in het leven is' ? Jij bent blijkbaar wel pro, wil dat zeggen dat we nu mogen veronderstellen dat jouw levensdoel is om over buitenlanders te gaan ophalen en die naar belgië te voeren? Er is een duidelijk verschil tussen ergens een (verschillende) mening over te hebben en ergens een mening over te hebben en te poneren dat dat de enige juiste is zoals jij doet. (er zijn van dat laatste wel nog voorbeelden in de geschiedenis te vinden)
nee het is niet mijn doel om buitenlanders binnen te halen in België :sop:
nee het is niet mijn doel om ons land buitenlandervrij te maken :sop:
nee mijn mening is niet de enige juiste. (en die opmerking was ironisch)
Ik verkondig mijn mening in men eerste en de algemene conclusie hier geldt: "ja jij bent gebrainwashed" of "je bent niet op de hoogte"
Blijkbaar mensen die me zeer goed kennen :ironic:
Voor mij is het gewoon duidelijk dat de uitersten waar sommige mensen blijkbaar naar streven (monoculturele samenleving) quasi onmogelijk zijn. En zijn ze mogelijk dan vraag ik mij af wat het uiteindelijke voordeel nog is.
Het is zoals ethanol destilleren. Verder dan 96% zuiver gaat niet door gewone destillatie (omdat water dan met ethanol een aseotroop mengsel vormt) Maar toch zijn er die het dan verder willen zuiveren en naar die 100% willen (door benzeen toe te voegen, eerder giftig dan goed)
Vergelijk dat met de mengeling 'onze samenleving'. De uitersten zijn het moeilijkst te bereiken, het is niet omdat het theoretisch kan dat het nog de moeite loont om ervoor te gaan. Blijkbaar zijn er toch mensen die elke alochtoon er één te veel vinden.

vyeate
14 december 2005, 17:58
Ik verkondig mijn mening in men eerste en de algemene conclusie hier geldt: "ja jij bent gebrainwashed" of "je bent niet op de hoogte"
Voor mij is het gewoon duidelijk dat de uitersten waar sommige mensen blijkbaar naar streven (monoculturele samenleving) quasi onmogelijk zijn. En zijn ze mogelijk dan vraag ik mij af wat het uiteindelijke voordeel nog is.
Het is zoals ethanol destilleren. Verder dan 96% zuiver gaat niet door gewone destillatie (omdat water dan met ethanol een aseotroop mengsel vormt) Maar toch zijn er die het dan verder willen zuiveren en naar die 100% willen (door benzeen toe te voegen, eerder giftig dan goed)
Vergelijk dat met de mengeling 'onze samenleving'. De uitersten zijn het moeilijkst te bereiken, het is niet omdat het theoretisch kan dat het nog de moeite loont om ervoor te gaan. Blijkbaar zijn er toch mensen die elke alochtoon er één te veel vinden.

Dan proberen we gewoon die 6% te zuiveren eh :P

zarathustra
14 december 2005, 18:14

maar je moet wel een streefdoel hebben. Beter de lat hoog leggen en er niet geraken dan de lat laag leggen en uiteindelijk ook niks met bereiken.

Bontus
14 december 2005, 18:46
maar je moet wel een streefdoel hebben. Beter de lat hoog leggen en er niet geraken dan de lat laag leggen en uiteindelijk ook niks met bereiken.
uiteraard wat je zegt klopt volledig, maar sommige latten laat ik liever liggen en in de plaats focus ik me op 'andere latten'.
;)

phatom
16 december 2005, 05:02
wete wa jonges, den tijd was nog ni rijp voor een multiculturele samenleving.
60 jaar geleden was er om die reden bijna een volk uitgeroeid.
meestal zijn het toch de luirikken die gaan profiteren op een ander.
ze komen naar hier, leven van het ocmw, gaan int zwart werken, dealen drugs. en hokken samen, ze leren de taal niet en dan verwachten ze dat iedereen naar hen plooit.
het grootste probleem is dat sommigen maar al te graag de koran gebruiken voor hun gemak.hun vrouwen mogen al de shit opkuisen en daardoor denken ze dat wij als niet-moslim dat ook voor hen doen.
en ja, der gaan der hier bij zijn da denken da ze de wereld kunnen verbeteren en mij ne racist noemen , maar nee beste vrienden ik ben realist.
als ze daar in het land van allah eens wa meer scholen zouden oprichten ipv madrassas, zou dat al een hele verbetering zijn.ne geschoolde moslim is ne goeie moslim.
maar als men integratie al tegenwerkt van bij hun geboorte van thuis uit, ja, dat is dan hun eigen domme fout.
als ieder ontwikkeld moslimland wa meer met scholing zou bezig zijn ipv al diene koranzever, tzou hier veel beter zijn. dan zouden ze miss in staat kunnen zijn om te redeneren.

off topic nu: de moslim executieve in ons land krijgen jaarlijks 700 000€ voor hun gemeenschap, geld van u en mij. toen een reporter wat onderzoeksjournalistiek deed naar wat er met dat geld gebeurt wist niemand van onze moslimvrienden waar dat geld voor besteed werd. maw: zit het in de nieuwe E-klasse? ergens in Afganistan? jaja, wij zijn veel te braaf en de slechte straffen zo de weinige goei.

multavici
16 december 2005, 14:14
ze komen naar hier, leven van het ocmw, gaan int zwart werken, dealen drugs. en hokken samen, ze leren de taal niet en dan verwachten ze dat iedereen naar hen plooit.
het grootste probleem is dat sommigen maar al te graag de koran gebruiken voor hun gemak.hun vrouwen mogen al de shit opkuisen en daardoor denken ze dat wij als niet-moslim dat ook voor hen doen.
en ja, der gaan der hier bij zijn da denken da ze de wereld kunnen verbeteren en mij ne racist noemen , maar nee beste vrienden ik ben realist.
als ze daar in het land van allah eens wa meer scholen zouden oprichten ipv madrassas, zou dat al een hele verbetering zijn.ne geschoolde moslim is ne goeie moslim.
maar als men integratie al tegenwerkt van bij hun geboorte van thuis uit, ja, dat is dan hun eigen domme fout.
als ieder ontwikkeld moslimland wa meer met scholing zou bezig zijn ipv al diene koranzever, tzou hier veel beter zijn. dan zouden ze miss in staat kunnen zijn om te redeneren.

off topic nu: de moslim executieve in ons land krijgen jaarlijks 700 000€ voor hun gemeenschap, geld van u en mij. toen een reporter wat onderzoeksjournalistiek deed naar wat er met dat geld gebeurt wist niemand van onze moslimvrienden waar dat geld voor besteed werd. maw: zit het in de nieuwe E-klasse? ergens in Afganistan? jaja, wij zijn veel te braaf en de slechte straffen zo de weinige goei.
Ja, je bent een grote racist. Heb je eigenlijk al eens gepraat met die allochtonen die je hier zit af te kraken, kom je er eigelijk wel mee in contact. Ik woon hier in de dampoort in Gent en er wonen hier redelijk veel Turken, Tunesiërs, Marrokanen, Kosovaren, Tsjetjenen,... In de lagere school zaten er in de klas altijd minstens 4-5 allochtonen, en ik kan je zeggen dat de meesten wel hun beste deden op school, wel redelijk Nederlands konden. Waar haal jij de vewaandheid om te zeggen dat alle Islamieten profiteurs te noemen. Dat heet idd racisme.
Ik ontken niet dat er nog veel problemen zijn, maar ik wordt echt ziek van posts zoals de jouwe. Ik wil nu echt wel eens weten hoeveel allochtonen jij kent en waar je woont, want van de allochtonen die ik hier in Gent tegenkom, en dat zijn er heel wat, is er maar een kleine minderheid die gedrag zoals in jouw beschrijving vertoont.

Lukky
16 december 2005, 15:10
Je moet je vijand bestrijden met zijn eigen wapens => geweld beantwoorden met geweld?

yaris
16 december 2005, 15:19
Hoe zit het nu in Australie, ik lees er niks meer van in de media? Houden ze het stil of is het ten einde. Volgens de laatste berichten ging er nog gevochten worden.

Legatus
16 december 2005, 15:24

HmmmmKaaaay.
Zitte naieve opmerkingen tussen ,ook beetje waarheid ma die is dan zwaar uit context geript.
UIt u opmaak is het alsof het de fout is van hun zelf ondertussen dat het voor een groot deel de fout is van de westerse maatschappij zelf.

ec8or
16 december 2005, 15:32
UIt u opmaak is het alsof het de fout is van hun zelf ondertussen dat het voor een groot deel de fout is van de westerse maatschappij zelf.
ach, wat een zever, dit is de westerse wereld dus leven we nu eenmaal in deze westerse maatschappij.
en als zo'n paar van die islamitische frusto's niet meekunnen, of niet meewillen, dan is dat niet onze fout maar hun mankement. dat ze dan verhuizen naar een andere streek waar ze wel zichzelf kunnen zijn.

phatom
16 december 2005, 15:32
Ja, je bent een grote racist. Heb je eigenlijk al eens gepraat met die allochtonen die je hier zit af te kraken, kom je er eigelijk wel mee in contact. Ik woon hier in de dampoort in Gent en er wonen hier redelijk veel Turken, Tunesiërs, Marrokanen, Kosovaren, Tsjetjenen,... In de lagere school zaten er in de klas altijd minstens 4-5 allochtonen, en ik kan je zeggen dat de meesten wel hun beste deden op school, wel redelijk Nederlands konden. Waar haal jij de vewaandheid om te zeggen dat alle Islamieten profiteurs te noemen. Dat heet idd racisme.
Ik ontken niet dat er nog veel problemen zijn, maar ik wordt echt ziek van posts zoals de jouwe. Ik wil nu echt wel eens weten hoeveel allochtonen jij kent en waar je woont, want van de allochtonen die ik hier in Gent tegenkom, en dat zijn er heel wat, is er maar een kleine minderheid die gedrag zoals in jouw beschrijving vertoont.

man, ik werkte 5 jaar in brussel(toevallig kwam ik daar wel goed overeen met moslims, de oudere alleen want de jongeren moesten hun bewijzen door alle dagen negatief op te vallen ), mijn vriendin werd er alle dagen lastig gevallen door moslims, geen negers, polen of andere. ik ben geen racist, ben je vriendelijk tegen mij, ben ik vriendelijk terug omt even welke kleur.

Legatus
16 december 2005, 15:43
ach, wat een zever, dit is de westerse wereld dus leven we nu eenmaal in deze westerse maatschappij.
en als zo'n paar van die islamitische frusto's niet meekunnen, of niet meewillen, dan is dat niet onze fout maar hun mankement. dat ze dan verhuizen naar een andere streek waar ze wel zichzelf kunnen zijn.

Integratie komt niet van 1 kant .
Voor de rest creert onze economie armoede in andere landen , de kolonisatie van
vroeger heeft ook gezorgd voor de problemen die we nu hebben.
Als we arme landen geen kanse geven en we ze gewoon geld toestoppen zodat ze genoeg hebben om hun mond te kunnen smoeren .
Maja als ge er vanuit gaat "de wet van de sterkste" ..., punt blijft hetzelfde, als ge gaat voor een globalere wereld (economisch en politiek gezien dan ) is het uw schuld zelf.
actie en reactie.

yaris
16 december 2005, 15:44
man, ik werkte 5 jaar in brussel(toevallig kwam ik daar wel goed overeen met moslims, de oudere alleen want de jongeren moesten hun bewijzen door alle dagen negatief op te vallen ), mijn vriendin werd er alle dagen lastig gevallen door moslims, geen negers, polen of andere. ik ben geen racist, ben je vriendelijk tegen mij, ben ik vriendelijk terug omt even welke kleur.

Wel ik woon in Leuven en werk in Brussel en inderdaad de mentaliteit van die jonge gaste in Brussel is dag en nacht verschil met die in Leuven. Ik neem veel de metro en wat ik daar soms zie door zon groepjes die denken dat ze god zijn.

F.A.
16 december 2005, 18:08
Hoe zit het nu in Australie, ik lees er niks meer van in de media? Houden ze het stil of is het ten einde. Volgens de laatste berichten ging er nog gevochten worden.

Stay away from the beaches

THE Premier, Morris Iemma, has warned the public to stay clear of the beach this weekend, amid "credible threats" of large-scale riots.

http://www.smh.com.au/news/national/stay-away-from-the-beaches/2005/12/16/1134703611474.html