PDA

Volledige versie bekijken : "DE Autobahn"

Blue-Bora
12 december 2005, 19:03
Hello peepz,

Nu heb ik hier net een kleine discussie gehad met men pa aan tafel :) Het ging namelijk over de duitse "autobahn"

Hij beweerde dat als je op de stukken waar geen snelheidslimiet op staan 250KM/U rijd dat de politie u binnen de korste keren laat stoppen en u kunnen bekeuren.
Hij zei dat de politie daar zelf bepaald of je al dan niet met onbeperkte snelheid mag rijden op die stukken.

Mijn antwoord daarop was dus : Op de stukken waar je geen limiet hebt mag je zo hard rijden als je wil en zal je geen problemen krijgen met de politie.

Ofwel ben ik dus verkeerd, ofwel heeft hij het bij het verkeerde eind.

Bugge
12 december 2005, 19:05
zo hard als je wil.

epsilon
12 december 2005, 19:06
Ik dacht dat ge op die stukken zo snel mocht rijden als ge wilt, maar op eigen verantwoordelijkheid. De verzekering trekt zicht terug als ze kunnen aantonen dat je boven de "aanbevolen" snelheid van 130km/h zat.

MilM
12 december 2005, 19:11
Ik dacht dat ge op die stukken zo snel mocht rijden als ge wilt, maar op eigen verantwoordelijkheid. De verzekering trekt zicht terug als ze kunnen aantonen dat je boven de "aanbevolen" snelheid van 130km/h zat.

idd

too short blaat

xnr /.
12 december 2005, 19:14
niet overal, er zijn stukken waar een snelheidslimiet opstaat.

(imo :s)

witte!
12 december 2005, 19:16
volgens mij mag de politie u ook gewoon van de baan halen als je onverantwoordelijk & gevaarlijk rijgedrag vertoont.

MilM
12 december 2005, 19:17

daarom ook dat er gezegd werd "op die stukken waar ..." ;)

slash
12 december 2005, 19:29
kheb vorige week nog reportage daarvan gezien.
Ter zijn idd stukke waar ge zo snel moogt als ge wilt ma ook stukke met beperkte snelheid.

Asserti
12 december 2005, 19:37
idd, op die stukken mag je zo snel als je wil. Maar als je te snel rijdt in te druk verkeer denk ik toch dat ze je een aanmaning zullen geven fzoiets voor onverantwoord rijgedrag

slash
12 december 2005, 19:44
idd, op die stukken mag je zo snel als je wil. Maar als je te snel rijdt in te druk verkeer denk ik toch dat ze je een aanmaning zullen geven fzoiets voor onverantwoord rijgedrag

ik denk da ter dan gewoon een limiet word gezet. Die baan is gans modern (verstelbaar verkeerstborden ge kent da wel allemaal van die ledjes :p)

xnr /.
12 december 2005, 20:53
daarom ook dat er gezegd werd "op die stukken waar ..." ;)

idd, ietske te rap willen doen, srr daarvoor :x

Burny
12 december 2005, 21:11
ik denk da ter dan gewoon een limiet word gezet. Die baan is gans modern (verstelbaar verkeerstborden ge kent da wel allemaal van die ledjes :p)

Klopt, er hangen grote zwarte borden over de bahn om de maximum snelheid aan te geven indien nodig.

Beetje offtopic maar: Langst de autobahn staan regelmatig borden met een grote orange pijl op, naar boven gericht. Wat betekenen die borden?

Soundstorm
12 december 2005, 21:28
Klopt, er hangen grote zwarte borden over de bahn om de maximum snelheid aan te geven indien nodig.

Beetje offtopic maar: Langst de autobahn staan regelmatig borden met een grote orange pijl op, naar boven gericht. Wat betekenen die borden?
Da ge ne keer boven u moet kijken hé! Laagvliegende vliegtuigen :p

Het enige da ik me kan herinneren zijn zo borden met driehoekige profielen in die ronddraaien (gelijk die reclameborden met 3 verschillende reclames). Daar staan zo pijlen op die naar boven wijzen om aan te geven welke vakken gebruikt mogen worden. Als er veel verkeer is mag men dan de pechstrook gebruiken ook. Ook vooral bij hellingen om de zwakke trucks daar te laten pruttelen ;)

En op de meeste stukken is het 110/120 tussen 6 en 20 uur. Ik heel de tijd kijken op het klokje :p

j3T
12 december 2005, 21:53
Is het ook niet zo dat bij neerslag de regel van "rij zo rap als ge wilt" vervalt en er dus een maximumsnelheid geldt?

carl
12 december 2005, 22:04
Is het ook niet zo dat bij neerslag de regel van "rij zo rap als ge wilt" vervalt en er dus een maximumsnelheid geldt?

Nee, enkel als er borden staan: 130 of 110km/h bij regen.

slash
12 december 2005, 22:22
Ook vooral bij hellingen om de zwakke trucks daar te laten pruttelen ;)

op ngc zeide ze da de helling max 4% is dus das nie veel

Soundstorm
12 december 2005, 22:26
op ngc zeide ze da de helling max 4% is dus das nie veel
Heb da ook gezien, maar voor sommige trucks is da wel veel hoor! Ge zit daar soms dicht tegen Polen hé ;)
Maar zelfs nieuwe trucks die eigenlijk te zwaar zijn voor hun pk's hebben moeite met sommige hellingen. Het is namelijk niet altijd mogelijk om onder 4% te blijven. Zijn verschillende stukken die tegen de 10% zitten (met snelheidbeperking en dus niet vernoemd in die reportage) en das passeert ge daar trucks die met moeite 50 per uur rijden en veel rook maken.

FORZA M
12 december 2005, 22:48
Denk er aan dat een volle vrachtwagencombinatie zo'n 40 ton weegt. Ook al heb je dan 500+ Pk, en angstaanjagend veel koppel, dat blijft een zware last. Zelfs de nieuwste en krachtigste vrachtwagens gaan op iet of wat helling al in de problemen raken.

Soundstorm
12 december 2005, 22:53
De meeste zitten tussen de 420 en 480. Diegene die hun ne schone Scania kunnen kopen met 530 of 580 zitten er al iets beter voor. Maar het zijn diegene die niet te veel geld hebben en toch nog steeds evenveel moeten vervoeren met hun ~360 die het heel moeilijk hebben op een helling.

Lijken grote getallen, maar 500pk voor 40 ton ivm 150 voor 2 ton...

GhO$T
12 december 2005, 23:06
kregen ze hier in België ook maar eens het verstand om zo'n dingen in te voeren.

Mja dan moeten ze weer al die flikken ontslagen die 's nachts in een donker hoekje staan te flitsen op een verlaten snelweg en dan stijgt de werkloosheid weer en wordt Verhofstadt nog wat meer belachelijk gemaakt met zijn 200.000 beloofde jobkes en....

neenee dat zou niet zo goed zijn voor ons regering, laten we in plaats maar de limiet overal op 110 zetten en het aantal flitscontroles op nutteloze plaatsen verdubbelen.

Burny
12 december 2005, 23:10
neenee dat zou niet zo goed zijn voor ons regering, laten we in plaats maar de limiet overal op 110 zetten en het aantal flitscontroles op nutteloze plaatsen verdubbelen.

Gij gaat de politiek in denk ik, of ben je al politicus? :rofl:

Dikke ² that hoor :)

Niemand een idee over de 'orange-pijl-borden'?

-Helld0g-
13 december 2005, 12:27

meer met snelheidslimiet dan zonder ze... :sad:

Vi3Ze
13 december 2005, 12:38
Gij gaat de politiek in denk ik, of ben je al politicus? :rofl:

Dikke ² that hoor :)

Niemand een idee over de 'orange-pijl-borden'?

Oranje pijlen geven aan dat ge een omleidingsroute volgt

Burny
13 december 2005, 12:41
Oranje pijlen geven aan dat ge een omleidingsroute volgt

De pijlen die ik bedoel hebben volgens mij toch echt niets met een omleiding te maken. Ze staan trouwens overal..
Blijkbaar niemand die de borden al gezien heeft?

CAS
13 december 2005, 21:21
meer met snelheidslimiet dan zonder ze... :sad:

Da lijkt zo omda ge die stukken zonder u voortbeweegt aan 70meter per seconde :p

Seraph
13 december 2005, 22:39
De pijlen die ik bedoel hebben volgens mij toch echt niets met een omleiding te maken. Ze staan trouwens overal..
Blijkbaar niemand die de borden al gezien heeft?

Misschien hier ergens terug te vinden?
http://home.att.net/~texhwyman/zeichen.htm

Burny
14 december 2005, 12:01
Wel, het lijkt hard op dit bord:

Pijl (http://home.att.net/~texhwyman/g_imgs/z467_20.gif)

Alternate route
Indicates a recommended alternate route on the Autobahn system for specific vehicles or destinations in order to avoid congestion.

En dan zou Vi3Ze gelijk hebben, echter niet in de manier waarop ik het interpreteerde.
Maar de borden die ik zie staan altijd naar boven gericht, al zal dat wel niet zoveel verschil maken zeker.

lttuvix
14 december 2005, 13:16
zo een stukske harder rijden is goed voor ff agressie kwijt te geraken, het is ook bewezen dat de duitsers vriendelijker omgaan op de weg, vraag me af of deze 2 een verband hebben

128MB
14 december 2005, 13:52
Middernacht in duitsland reed ik ook met men pa tegen 180 voor even maar ze vlogen u nog voorbij gelijk niks.

EryciusPuteanus
14 december 2005, 19:47
Nog niemand die hiermee is afgekomen? dan ik dan maar ;)

:music:

Vor uns liegt ein weites Tal
Die Sonne scheint mit Glitzerstrahl

Die Fahrbahn ist ein graues Band
Weisse Streifen, grüner Rand

Jetzt schalten wir ja das Radio an
Aus dem Lautsprecher klingt es dann:
Wir fahr'n auf der Autobahn...

:music:

Asserti
14 december 2005, 22:36
ik wil da liedje :o

Preske
15 december 2005, 00:05

soms, heeeeeeel soms loont het om de beginpost aandachtig te lezen

kheb vorige week nog reportage daarvan gezien.
Ter zijn idd stukke waar ge zo snel moogt als ge wilt ma ook stukke met beperkte snelheid.

nog zo ene

TheAntropoid
15 december 2005, 00:16
ik word gek van flitspalen & ze zin een ware heksenjacht terreurbeleid ont voeren; 51 km/u wordt nu ook al beboet.. ik bedoel je moet meer op je kilometerteller gon zien dan op de baan als ge voorbij zo nen kloten paal rijdt.

Seraph
15 december 2005, 03:26
En Duitsland is dan zeker het walhala van de speedfreaks, ingnorance is bliss.
Hun beleid over de autosnelweg is anders dan hier, maar dat wil nog niet zeggen dat je daar als een gek op secundaire wegen mag racen.

http://www.speedcameradatabase.com/

Check links hoeveel cams duitsland heeft. :D

[B]Rocketeer
15 december 2005, 09:33
Hun beleid over de autosnelweg is anders dan hier, maar dat wil nog niet zeggen dat je daar als een gek op secundaire wegen mag racen.

Idd, duitsland is heel streng als het gaat om te snel rijden.
Daarom da ze ook al die initiatieven doen van LED-borden.

FeNiX4LiFe
15 december 2005, 09:36
zoals hier al gezegd :
onbeperkte zones zijn schaars
duitsland zeer repressief is tov snelheidsovertredingen
onbeperkt niet betekend dat je daar mag doen wat je wil.
onverantwoord ook al is het onbeperkt => op de bon

ik word gek van flitspalen & ze zin een ware heksenjacht terreurbeleid ont voeren; 51 km/u wordt nu ook al beboet.. ik bedoel je moet meer op je kilometerteller gon zien dan op de baan als ge voorbij zo nen kloten paal rijdt
ge gelooft uwzelf toch niet é.
ze KUNNEN vanaf 51 flitsen maar dat doen ze nergens. Op sommige plaatsen flitsen ze bv pas op 140 ofzo. Ze kiezen zelf opt moment vanaf wanneer ze flitsen.

De enige reden wrm dat zoveel polemiek heeft gedaan is omdat ze die foutregel hebben afgeschaft en nu iedereen denkt dat ze op 51 flitsen.

Mr Syphon
15 december 2005, 10:14

lol belgie in de top 3 alle eigenlijk is da vlaanderen :lol:
ons landje is 3 keer kleiner als die andere landen :sad:

Kabouter Hya
15 december 2005, 12:23
het kleine mechelen is weer goed voorzien met zijn 14 camera's...

slash
15 december 2005, 13:23
hasselt staat overvol met de camera's :s
nu zitte ze ter zelfs al op de kleine ring te zette

CAS
15 december 2005, 19:05
Hier in Wetteren staan GEEN flitspalen, maar als ge om 22u in een zone 30 rijd, moogde er zeker van zijn dat er wel ne flitwagen staat. Aléja, nu da die zone 30's ni meer gelden buiten de schooluren, staan ze er ni meer.

Om eerlijk te zijn vind ik Duitsland veel leuker om met de wagen te rijden, als je rechts rijd, en je steekt je pinker op naar links, zal die in het middenvak (als er drie vakken zijn) onmiddelijk uit de weg gaan als die dat kan. Hier heb ik al gehad dat mensen teken doen dat ik zot ben, wanneer ik mijn pinker naar links op zet maar wel rechts blijf rijden omdat ik weet dat ik niet meer voor de wagen kan achter mij, en ja, hoffelijkheid moet je hier niet echt snel verwachten.

SilentSpring
15 december 2005, 19:14
lol belgie in de top 3 alle eigenlijk is da vlaanderen :lol:
ons landje is 3 keer kleiner als die andere landen :sad:
idd, als ge da vergelijkt in opp met duitsland:wtf: dan ebbe ze ginder er toch nie zoveel moeste da omrekenen na flitspaal per zoveel opp fzo

Fr3aK
15 december 2005, 19:26
kregen ze hier in België ook maar eens het verstand om zo'n dingen in te voeren.

Mja dan moeten ze weer al die flikken ontslagen die 's nachts in een donker hoekje staan te flitsen op een verlaten snelweg en dan stijgt de werkloosheid weer en wordt Verhofstadt nog wat meer belachelijk gemaakt met zijn 200.000 beloofde jobkes en....

Gaat niet in België omdat je hier om de haverklap een oprit hebt.

In Duitsland is het ook soms uitkijken als je een oprit passeert want het verkeer vertraagt daar soms enorm....

Blue-Bora
16 december 2005, 13:33
Gaat niet in België omdat je hier om de haverklap een oprit hebt.

In Duitsland is het ook soms uitkijken als je een oprit passeert want het verkeer vertraagt daar soms enorm....

Om dan nog maar te zwijgen over de "goede" kwaliteit van onze banen hier :ironic:

Ge moet soms manoevers doen om putten te ontwijken die ge in off-road terreinen nog niet eens vind.....

Moete bij daar elk jaar wegentax voor betalen om over wegen met putten te rijden?
SCHANDALIG !

[B]Rocketeer
16 december 2005, 14:08
Om dan nog maar te zwijgen over de "goede" kwaliteit van onze banen hier :ironic:

Ge moet soms manoevers doen om putten te ontwijken die ge in off-road terreinen nog niet eens vind.....

Moete bij daar elk jaar wegentax voor betalen om over wegen met putten te rijden?
SCHANDALIG !

Amai nog ni.
Hier op de baan dak paar keer per week doe (geote verbindingsweg tussen dendermonde en asse) zit al maaaaanden nen dikke put in de weg.

Eerste keer dak erover reed: Kwas er ni goe van.
MEt mijn schoon velgskes reedek speciaal rond langs een andere baan naar huis om dienen put ni mee te hebben.

Nu met mijn wintervelgen remmek af tot een 25-30km/u (op baan van 90) om dan nog n goeie schock te voelen.
Indien dak kan, rijek opt ander rijvak. Maar aangezien daar veel volk paseert is da laatste meestal ni van toepassing :(

Vraafg mij soms toch ook af waarom dak da betaal :s