PDA

Volledige versie bekijken : Benen scheren, hoe?

de fitnessbonk
11 december 2005, 17:26
Een vraagje gericht aan de wielrenners onder ons, hoe scheer je je benen de eerste keer?

Met een scheermesje van gilette zal dit wel niet lukken zeker? In het ziekenhuis een paar weken geleden scheerde de verpleegster een heel stuk van mijn been kaal met een blauw scheermesje, maar ik ben vergeten vragen hoe dit noemt.

En wat gebruiken jullie om je benen te onderhouden?

Dank.

Mr. SLASH
11 december 2005, 17:49
Een vraagje gericht aan de wielrenners onder ons, hoe scheer je je benen de eerste keer?

Met een scheermesje van gilette zal dit wel niet lukken zeker? In het ziekenhuis een paar weken geleden scheerde de verpleegster een heel stuk van mijn been kaal met een blauw scheermesje, maar ik ben vergeten vragen hoe dit noemt.

En wat gebruiken jullie om je benen te onderhouden?

Dank.

ga nekeer in de vrouwenrayons zien in grootwarenhuizen ;)

zal daar wel tussen staan , zoniet ,

DUCKTAPE :evil:

WolCoM
11 december 2005, 17:51
kweetnie, veet ofzoiets? :)

agent #2
11 december 2005, 18:52
Gillete Venus?

Shyheim
11 december 2005, 18:56
Waarom zou da ni me een gewoon Giletteke gaan? :unsure:
Anders eerst nekeer elektrisch scheren hé... :D

Crashtestdummy
11 december 2005, 18:58
volgens mij maakt da toch nie veel verschil zenne ofdagge u benen scheert om te koersen :unsure:

TitaTovenaartje
11 december 2005, 19:21
koopt u ne ladyshave en ge zult zeker nie klagen

MilM
11 december 2005, 19:24
volgens mij maakt da toch nie veel verschil zenne ofdagge u benen scheert om te koersen :unsure:

lol :D

denkt ge da da is om rapper te fietsen ofzo? :p

Das voor de massages da renners krijgen.
Is veel gemakkelijker

En ook voor valpartijen.
Als ge valt en ge heb een wonde, zal ge minder rap een ontsteking hebben wanneer ze geschoren zijn.

SIO
11 december 2005, 21:37
gemakkelijker? minder pijnlijk ja!

op de voetbal aan de zijlijn als eens massage gekregen na trap op kuit, man das precies of al uw beenhaar uitgetrokken wordt, kwens het niemand toe :p

Thales
11 december 2005, 21:59
nou nou ik leer bij, ik dacht dat dat te maken had daje haren in in de wielen zouden draaien, maar nu je het zegt , je zou al vree lange haren moeten hebben davoor

chosen1
11 december 2005, 22:02
ducktape zou ik afrade want da werkt echt! ze hadden zo'n kruis op mijn been geplakt en ge ziet het nog altijd!

No Fun At All
11 december 2005, 22:10
nou nou ik leer bij, ik dacht dat dat te maken had daje haren in in de wielen zouden draaien, maar nu je het zegt , je zou al vree lange haren moeten hebben davoor

:rofl:

PussyDuster
11 december 2005, 22:14
Ik zou ook voor een van die vrouwe scheermesjes gaan zoals gilette venus, wilkinson lady protector. ;)

DiDoria
12 december 2005, 00:17
:rofl:

²
Is daar natuurlijk niet voor :D

Ik MTB ook wel redelijk wat (nu ff minder door school enzo) maar ik scheer mijn benen nooit en nooit last van gehad.
Mss 1 keer toen ik op mijn voorstetandwiel ben gevallen met mijn kuit. Was mooi opengereten en diep en ik moest nog 10 km van het parcour naar huis. Nu ja ff met drinkwater uitgewassen maar als ge thuis kwam die wonde VOL met haar ingegroeid :D en nog wat ander vuil.

enj0i^
26 december 2005, 12:19

omg gewoon te zalig :p

Stimpy
26 december 2005, 12:22
whoehahahaah :rofl: :rofl:

Shibby
26 december 2005, 12:22
Schrijf er ondertussen eens een handige tutorial voor: Scheren van de benen voor wielrenners
Zeker dat vele mensen er iets aan zullen hebben!
Ik pas alvast voor m'n benen te scheren ;)

ElemenTiM
27 december 2005, 11:19
Hmm, toen ik weer mocht voetballen na een gebroken enkel heb ik eerst aan de verzorger gevraagd m'n benen te scheren alvorens te tapen..
& die deed het ook met zo'n blauw mesje :)

TekkaBlade
27 december 2005, 11:27
Scheer het haar eerst af tot het relatief kort is met een electrisch scheertoestel. Als je dit niet doet zullen je mesjes direct "verstopt" raken.

Eens dit gedan is kan het grote werk beginnen.
Zeep/Schuim je benen in.
Zorg dat de mesjes altijd WARM zijn. Laat dus warm water in je wastafel en leg je mesje daarin. Dit water zal ook gebruikt worden om het schuim van af te spoelen en het mesje dus terug op te warmen.

Houd de huid strak met je andere hand ( hoewel dit moeilijk kan zijn met al dat schuim ) en TEGEN de groeirichting in scheren. ( daarom is het belangrijk dat ze al relatief kort zijn! )

Na het scheren koud water over de huid doen en misschien een lotion.

SIO
27 december 2005, 12:59
en ik neem aan dat de truc voor gezicht ook werkt: je gezicht nat maken, niet afdrogen en paar minuten wachten, hiervan gaan de poriën open en gaat het scheren veel makkelijker
(ooit gelezen op folderke van gilette :p)

ByTEsPaWn
27 december 2005, 20:38
en ik die dacht de de haren gewoon teveel luchtweerstand bieden zodat ge trager fietst... :p
Nee, serieus nu :D,
tis simpel hé:
http://www.google.be/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl-NL%3Aofficial_s&hl=nl&q=blauw+scheermesken&meta=&btnG=Google+zoeken

TekkaBlade
28 december 2005, 19:06
gewoon een gilette mach 3 scheermes. dat gebruikt mijn broer is die is wielrenner.

Dat maakt allemaal niets uit...
Eentje met 2 mesjes aan scheelt idd van eentje met maar 1... Maar een derde is overbodig me dunkt...

de fitnessbonk
28 december 2005, 22:39
Heb me een gillette scheermeskes gekocht in't kruidvat, 6€ voor nen helen hoop, stuk of 25 à 30.

Maar om te onderhouden gebruik ik nu een ladyshave, in het begin wat irritatie maar dat gaat nu stillaan weg ...

Box
29 december 2005, 21:42
Gemakkelijkste is eerst met tondeuse zodat grootste deel weg is.
Daarna met het scheermesje (ik gebruik mach 3).

Scheren is zeker de moeite, zeker als ge wedstrijden rijd (en dus ook veel traint).
1. Meer comfort: geen geschuur meer bij de 'edele' delen.
2. Als ge neergaat, is het niet zo'n merde om uw wonden te verzorgen (ik kan het weten, ik ben verleden jaar nog aan 45km/u tegen de grond gesmakt...dan staat ge letterlijk VOL met schaafwonden).
3. Voor de gelukkigen onder ons met masseurs (spijtig genoeg nvt voor mij :( ).