PDA

Volledige versie bekijken : Poolwisseling

DiDoria
10 december 2005, 00:10
Hoi,

Het is nu dus bewezen (juist op de radio gehoord) dat de poolwisseling wel degelijk bezig is. De poolwisseling is dus gewoon dat het magnetisch noorden het magnetisch zuiden wordt en omgekeerd.
Voor trek vogels en andere dieren heeft dit dus enorme gevolgen, ook voor het klimaat.
Ik weet wel niet wanneer het volledig ging voltooid zijn maar dat zal nog wel ff zijn...

Voor de SF'ers in 2012 zijn we mooi op een lijn met het centrum van de melkweg en dan zou het plots kunnen gebeuren. Maar voor dat moet je maar wat googlen tonnen infomatie over de maya's en sumeriers die 2012 aanduiden.

Dus om onze kennis wat te verrijken post maar wat je weet over dit alles en wat de gevolgen zouden kunnen zijn.

Darth-Falcon
10 december 2005, 00:17
heb gelezen dat het eerder geleidelijk aan bezig is, en tegen 2050 de noordpool in siberië zal liggen

DiDoria
10 december 2005, 00:41
heb gelezen dat het eerder geleidelijk aan bezig is, en tegen 2050 de noordpool in siberië zal liggen

Ja tuurlijk zal dit traag gaan ik zei ook:
*Ik weet wel niet wanneer het volledig ging voltooid zijn maar dat zal nog wel ff zijn...*
Maar zo bevestig je wat ik vermoedelijk dacht maar niet gehoord had op de radio

LSDsmurf
10 december 2005, 00:52
Eigelijk niets nieuws, behalve dat er misschien nu iets meer bewijs voor is?

Anyway, hier is een artikel uit 2003 dat zowat hetzelfde zegt:

Scientists have long known that the magnetic pole moves. James Ross located the pole for the first time in 1831 after an exhausting arctic journey during which his ship got stuck in the ice for four years. No one returned until the next century. In 1904, Roald Amundsen found the pole again and discovered that it had moved--at least 50 km since the days of Ross.

The pole kept going during the 20th century, north at an average speed of 10 km per year, lately accelerating "to 40 km per year," says Newitt. At this rate it will exit North America and reach Siberia in a few decades.

http://science.nasa.gov/headlines/y2003/29dec_magneticfield.htm

BraveHeart
10 december 2005, 00:58
Daar gaan we weer, het fatale jaar 2012.
Hoeveel bs gaat men nog de wereld insturen.
Het wordt zo erg dat men als moet geloven.
Doomdenken.
Eerst de maya's, dan natuurrampen, dan een zwart gat waar blijft men het toch halen zeg.
Ik hoor het iedere dag als ik naar de weerman / vrouw kijk, de zelfde samenstelling van woorden ....

"voor de tijd van het jaar" (te warm of te koud).
Op natuur kunde nu eenmaal geen klok zetten :doh:

Hoe lang zijn ze wereld aan het gebruiken als afval stort, nu die paar jaar voor 2012 zou iedereen zich moeten inhouden :wtf:
Dat konden ze 20 jaar terug ook niet ?

Het enige klimaat wat verandert is dat het warm wordt achter de verwarming, moesten we echt met een opwarming zitten dan waren we al lang verbrand.
De zon had ons al lang verschroeid en was er geen water meer waar leven nog mogelijk is.

Oh 2 °c meer of minder, nu vergaat of verbetert de wereld.
Wie gelooft daar nog in.

Hoe lang is het geleden dat ik hier ook ergens zo'n thread heb gelezen, zo vond ik sites terug dat er mensen beweerden dat wij als mens totaal van DNA gingen veranderen als we het jaar 2012 nadere, we worden anders en we worden herboren in een nieuw universum.

Het jaar 2012 heeft bij veel mensen de stoppen doen door slaan, het wordt zo erg dat men al die hersenspinsels kan bundelen in een gedrukt boek.
Ik kan mij net hetzelfde inbeelden met het jaar 2000.
Wij als mens zouden terug gaan naar het stenen tijdperk, alles wat electronica was ging er aan, de zogeheten e-bom om electronica in 1 stralingsgolf naar de knoppen te helpen.
We zitten nu 2005 en onze pc doet het nog zonder problemen, we kunnen nog ons eten maken, onze was doen, en het openbaar vervoer is ook nog te gebruiken.

2012 is voor mij een deja-vu zoals 2000.
Idiaal om de krant vol mee te schrijven.

Quxan
10 december 2005, 00:59
Maar voor dat moet je maar wat googlen tonnen infomatie over de maya's en sumeriers die 2012 aanduiden.
Wel raar dat een volk van een paar duizend jaar voor Christus een kalender gebruikt die nog niet bestond... en waarom hebben ze niet de Chinese of Arabische kalender gekozen?

slash
10 december 2005, 01:05
wis ik al da de poolwisseling bezig was. Nu ligt het N erges in alaska.
Ach ja dan zulle we da wereldkaart moete omdraaie en kunne wij eindelijk eens "onderste boven" staan :p

kheb ook erges geleze da door de poolwisseling meerdere N-polen en Z-polen gaan zijn. Ma das allemaal maar theoretisch natuurlijk

wlibaers
10 december 2005, 01:13
Dit is geen echte poolwisseling, de pool verschuift gewoon wat maar blijft min of meer in de buurt van het noorden.

pericolos0
10 december 2005, 01:46
duurt een volledige poolwisseling ni 5000 jaar ofzo?

Sgt Slaughter
10 december 2005, 08:53
Voor de SF'ers in 2012 zijn we mooi op een lijn met het centrum van de melkweg en dan zou het plots kunnen gebeuren. Maar voor dat moet je maar wat googlen tonnen infomatie over de maya's en sumeriers die 2012 aanduiden.

De kortste weg tussen twee punten in een cirkel is altijd één rechte lijn .
Dat we ons in 2012 op een lijn met het centrum van de melkweg zullen
bevinden is zeker waar volgens de Maya's .
Trouwens vandaag bevinden we ons ook op een lijn met het centrum ,
en morgen ook .
Een beetje gezond verstand leert ons dat een object in een omloopbaan
rond een ander object altijd in een lijn staan .
Maarja , de Maya's wisten niet beter .

Anoniem04
10 december 2005, 10:11
Is het ook niet normaal dat de aarde in beweging is ?

Cazzz
10 december 2005, 10:54
bij voltooiing komt er dan een nieuwe ijstijd? :D

DiDoria
10 december 2005, 10:59
Wel raar dat een volk van een paar duizend jaar voor Christus een kalender gebruikt die nog niet bestond... en waarom hebben ze niet de Chinese of Arabische kalender gekozen?

Omdat die mannen er veel vroeger waren dan de chinesen :D. De maya's woonde zelfs niet in de buurt van deze andere.
Zij hebben hun kalender wij de onze gewoon omrekenen.

@ Sgt Slaughter
Tussen 2 punten wel maar: de Zon, de ecliptica en het centrum van de Melkweg staan dan op 1 lijn en dat is niet alledaags (om de 26000 jaar wordt aangenomen)

Maar het moet niet alleen over SF gaan ze hier :D

zweebee
10 december 2005, 15:06
Wie gelooft daar nog in.

BH, met alle respect, maar ge hebt geen flauw benul van wat gij hier zegt denk ik.

Bubbling Zombie
10 december 2005, 15:29

...

na zo'n onderbouwde uitleg zijn alle andere argumenten wel teniet gedaan imo.

democracy02
10 december 2005, 15:31
hopelijk is 2012 echt

een schone zuivering voor de natuur & een reset voor de mensheid :D

Time
10 december 2005, 15:35
een reset voor de mensheid :D
Da's gewoon de problemen uitstellen.;)

dyab
10 december 2005, 15:35
ach, nog 6 jaar dan en we zijn van alle zever vanaf... ik kijk er al naar uit...

DiDoria
10 december 2005, 15:41
ach, nog 6 jaar dan en we zijn van alle zever vanaf... ik kijk er al naar uit...

hopelijk is het dan spectaculair é :)

Maar is er niet meer info over de "normale gevolgen" die al min of meer bewezen zijn in vorige poolwisselingen...

feesjah
10 december 2005, 15:43
hopelijk is 2012 echt

een schone zuivering voor de natuur & een reset voor de mensheid :D

da hoopek dus ook. :)

thugangel
10 december 2005, 23:19
da hoopek dus ook. :)

Fijn dat hier mensen zitten die niets hebben om voor te leven blijkbaar :unsure: .. kunt ge u eige meteen van een brug gooien imo :unsure:.

on:
mmm dat het maar goed lang duurt dat ik het zeker niet meer meemaak.

[deleted]
10 december 2005, 23:22
[deleted]

thugangel
10 december 2005, 23:25
Tuurlijk Osi, zolang er geen schade is is het allemaal goed :).
Maar kweet niet wat je er van zult vinden als je familie aan het creperen aan de andere kant van de wereld , voor dat beetje vuurwerk (n/o).

[deleted]
10 december 2005, 23:27
[deleted]

Fighting Hobbit
10 december 2005, 23:31
Hoe zou de mens op zoiets reageren?
Ik vraag me af of we technologisch ver genoeg staan om een potentiële nieuwe ijstijd te overleven...

Wie gelooft daar nog in.

N/o, maar ik zou me eerst inlichten voor ik zoiets zeg, de gemiddelde temperatuur zo'n 10000 geleden lag maar 3 a 4°C lager dan nu. Klein detail is dat ze toen midden in de laatste ijstijd zaten.

[deleted]
10 december 2005, 23:35
[deleted]

Fighting Hobbit
10 december 2005, 23:39
Aangezien de vorige mens ook de ijstijd heeft overleefd (voor zover ik het weet)
Zal het nu waarschijnlijk ook heel mss lukken.

Maar ik denk eigenlijk van niet, omdat die mensen van vroeger jagers waren en ze konden allemaal jagen, nu kan imo 8/10 van heel de aarde dat gewoon niet, eten komt uit supermarkketens.
Maarja, in groenland etc. leven nu ook mensen die op een relatief zelfde manier als wij leven, dus ik zou denken dat het toch mogelijk zou blijven om eten uit bv. de supermarkt te halen. De mens is op sommige vlakken minder afhankelijk van de natuur geworden, wat hun uiteindelijk ook wel kwetsbaarder maakt in zekere zin, maar misschien is het toch een positief punt tijdens een ijstijd.En rassen als de Neanderthalers hebben de ijstijden niet overleefd.

[deleted]
10 december 2005, 23:41
[deleted]

thugangel
10 december 2005, 23:50
Ze wonen niet verder dan een straal van 150 km.
Maar ik zou het idd erg vinden, maar als het gebeurd, dan gebeurd het hé.
Of we het nu meemaken of juist niet. De natuur zal het zelf wel laten tonen.

je begrijpt wel wat ik bedoel :).
ik vindt het gewoon erg dat er hier mensen zijn die aan het wachten zijn op een 'reset' van de mensheid.

Fighting Hobbit
10 december 2005, 23:54
Welke rassen hebben de ijstijden dan wel overleefd? De homo sapiens?
Dat is te hopen, ander had Darwin het grondig mis...

Time
10 december 2005, 23:57
Welke rassen hebben de ijstijden dan wel overleefd? De homo sapiens?
Ben jij geen homo sapiens sapiens?

[deleted]
10 december 2005, 23:58
[deleted]

[deleted]
10 december 2005, 23:59
[deleted]

Time
10 december 2005, 23:59
Ik begrijp ff je zin niet? Ik ken niet zoveel van wetenschappen.
Je vraagt of de homo sapiens de ijstijd overleefd heeft terwijl je er zelf een bent.:p

[deleted]
11 december 2005, 00:01
[deleted]

Destroyer
11 december 2005, 00:15
Wij zijn toch de moderne mens? Homo sapiens zijn toch de voorvaderen van ons.
Of neem je me in de maling :(

wij = homo sapiens sapiens; of anders: de slimme slimme mens,
verdere evolutie vd homo sapiens dus

Bontus
11 december 2005, 00:16
Wij zijn toch de moderne mens? Homo sapiens zijn toch de voorvaderen van ons.
Of neem je me in de maling :(
jij zou hier dus ook niet zijn moesten onze voorvaders het niet overleefd hebben ;)
Alle stappen voor ons in de evolutie naar mens hebben blijkbaar overleefd.
Maar er is niet zoiets als een enkele lijn naar de mens. Er is zelf niet iets als dé mens.

feesjah
11 december 2005, 02:30
Fijn dat hier mensen zitten die niets hebben om voor te leven blijkbaar :unsure: .. kunt ge u eige meteen van een brug gooien imo :unsure:.

on:
mmm dat het maar goed lang duurt dat ik het zeker niet meer meemaak.

hehe, heb zeker dingen om voor te leven..
maar gewoon zo totale chaos zou wel es nice zijn voor de verandering met regels etc van tegenwoordig ...

en in 2012 benk 26, dan is de beste tijd al voorbij ;D
& als iedereen toch doodgaat maakt het ni echt uit da gij ook doodgaat want dan is er niemand meer ;)

Sgt Slaughter
11 december 2005, 10:23
@ Sgt Slaughter
Tussen 2 punten wel maar: de Zon, de ecliptica en het centrum van de Melkweg staan dan op 1 lijn en dat is niet alledaags (om de 26000 jaar wordt aangenomen)

Het pad van de Zon (de ecliptica) en de middellijn van de Melkweg
(waar je die ook precies legt) hebben altijd twee snijpunten.
Deze beweegt in een jaar langs de hele ecliptica
en komt dus elk jaar eenmaal in elk van de twee snijpunten
met de middellijn van de Melkweg , en niet alleen maar eens per 26.000 jaar.
Het is dus ,voor mij :) , helemaal niet zo bijzonder dat de Zon ook in 2012
langs die snijpunten komt.

Het lijkt erop dat de Maya's het snijpunt van de ecliptica en de Melkweg belangrijk vonden,
maar of ze wisten dat de Melkweg een spiraalstelsel is
waarvan het centrum toevallig ongeveer in de richting van dat snijpunt ligt.

Over welk snijpunt spreken de Maya's nu , en niet enkel de maya's .
Daarvoor moeten we ons verplaatsen naar hun tijdperk zonder telescopen
en ruimtevaart en een onvervuilde heldere sterrenhemel
De lijn waarover zij spreken is de 'lijn'
waarnemer (incapriester) -> zon -> center van de melkweg .
In hun tijd was dat niet het geval ,maar wat ze wel zagen was dat het
pad van de zon korter en korter bij het centrum kwam en daarop hebben
ze hun kalender gebaseerd , en in al hun wijsheid :D hebben ze daarop besloten dat
er dan (voor hun) een nieuwe Era begint .

Maar ook de egyptenaren en de grieken hadden kennis van de
tollende precessiebeweging ven de aarde
die ongeveer 26.000 jaar over een volledige omwenteling doet .

Typhon`
11 december 2005, 10:29
we zitten nu gewoon int middel van een tussenijstijd, het broeikaseffect het het gewoon een beetje versneld...
Van die poolwisseling, het is al paar keer gebeurd dus zalt nu ook wel geen ramp zijn zekers :wtf:.

Genious
11 december 2005, 10:34
Er is zelf niet iets als dé mens.
een zéér wijze uitspraak imo

en aan de doemdenkers hier: het magnetische noorden verplaatst en wat dan nog? dit is het einde niet hoor, onze vroege voorouders hebben het ook al meegemaakt en overleefd (net als de ijstijden) en wij hebben nu zo veel meer middelen dan zij.

we zijn voor zover ik weet ook niet meer zo afhankelijk van dat noorden, positiebepaling wordt al een tijdje niet meer gedaan met een kompas (tenzij als ge zo gaat gaan trekken natuurlijk)
en voor toepassingen waar het wel nog nodig zou zijn, moeten ze maar van tijd tot tijd de boel wat aanpassen, dat gaat daarvoor traag genoeg.

DiDoria
11 december 2005, 10:54
Het pad van de Zon (de ecliptica) en de middellijn van de Melkweg
(waar je die ook precies legt) hebben altijd twee snijpunten.
Deze beweegt in een jaar langs de hele ecliptica
en komt dus elk jaar eenmaal in elk van de twee snijpunten
met de middellijn van de Melkweg , en niet alleen maar eens per 26.000 jaar.
Het is dus ,voor mij :) , helemaal niet zo bijzonder dat de Zon ook in 2012
langs die snijpunten komt.

Het lijkt erop dat de Maya's het snijpunt van de ecliptica en de Melkweg belangrijk vonden,
maar of ze wisten dat de Melkweg een spiraalstelsel is
waarvan het centrum toevallig ongeveer in de richting van dat snijpunt ligt.

Over welk snijpunt spreken de Maya's nu , en niet enkel de maya's .
Daarvoor moeten we ons verplaatsen naar hun tijdperk zonder telescopen
en ruimtevaart en een onvervuilde heldere sterrenhemel
De lijn waarover zij spreken is de 'lijn'
waarnemer (incapriester) -> zon -> center van de melkweg .
In hun tijd was dat niet het geval ,maar wat ze wel zagen was dat het
pad van de zon korter en korter bij het centrum kwam en daarop hebben
ze hun kalender gebaseerd , en in al hun wijsheid :D hebben ze daarop besloten dat
er dan (voor hun) een nieuwe Era begint .

Maar ook de egyptenaren en de grieken hadden kennis van de
tollende precessiebeweging ven de aarde
die ongeveer 26.000 jaar over een volledige omwenteling doet .

Toch even laten zien dat het niet elk jaar gebeurt.
Planeten zullen zo (http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/pic/2012.jpg) staan (als dat elke dag gebeurd een oplijning....
Dus als de zon in 1 lijn staat met het centrum van de welkweg + nog eens in 1 lijn met de aarde staat. Dat is dus gewezen dat het +-26000 duurd. Is ongeveer het zelfde als de aarde die rond de zon draait. Maar nu de zon die om het centrum draait. (en dan onze melkweg die nog rond iets groter draait :p maar dat heeft hier nu geen belang).

Voor de rest is het wel goede informatie gewoon (y)

ChfZ | Hanky
11 december 2005, 11:40
Toch even laten zien dat het niet elk jaar gebeurt.
Planeten zullen zo (http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/pic/2012.jpg) staan (als dat elke dag gebeurd een oplijning....
Dus als de zon in 1 lijn staat met het centrum van de welkweg + nog eens in 1 lijn met de aarde staat. Dat is dus gewezen dat het +-260000 duurd. Is ongeveer het zelfde als de aarde die rond de zon draait. Maar nu de zon die om het centrum draait. (en dan onze melkweg die nog rond iets groter draait :p maar dat heeft hier nu geen belang).

Voor de rest is het wel goede informatie gewoon (y)

0 teveel bij uw 26.000 jaar :|

DiDoria
11 december 2005, 11:47
0 teveel bij uw 26.000 jaar :|

thx :)

DogFacedGod
11 december 2005, 12:14
toeval dat die topic nu verschijnt wanneer ze 2 dagen geleden de cultfilm "the day the earth caught fire" hebben getoond op tv.

dyab
11 december 2005, 12:26
Stel je voor dat samen met de poolwilleling wij zoals Afrika zouden worden en vice versa... dan zouden wij eens moeten rekenen op ontwikkelingshulp... zal wss niet gebeuren maar denk er toch maar eens over na ;-)

Avilowca
11 december 2005, 13:15
old news galore.

We hebben hier al jaren lang weet van, en zo speciaal is het nu ook weer niet. Als we de atlantische zeebodem bekijken zie je zelfs dat het vrij doordeweeks is, figuurlijk dan.

democracy02
11 december 2005, 14:05
heeft niets te maken met depressief zijn ofzo. ik amuseer me wel op deze aardbol, maar ik vind het spijtig dat de mensen alles verkloten.

-de aarde vervuilen tot en met
-overbevolking
-onze "beschaving" is uit de hand gelopen. no respect, egoïsme, racisme is dagelijkse kost.

als er op 2012 een "agressieve" poolwisseling komt en er hierbij een groot deel van de mensen sterven & de natuur weer wa gezuiverd is, dan is da een goede zaak. Zijn we ineens af van de overbevolking...

en hopelijk leren mensen uit de fouten van't verleden.

Darth-Falcon
11 december 2005, 14:06
de einde van de mensheid zal dit waarschijnlijk niet zijn, maar voor vele diersoorten wel, trekvogels zullen in de herfst naar het zuiden blijven vliegen, maar wel naar de nog koudere gebieden...

om maar een vb te geven

democracy02
11 december 2005, 14:09
de einde van de mensheid zal dit waarschijnlijk niet zijn, maar voor vele diersoorten wel, trekvogels zullen in de herfst naar het zuiden blijven vliegen, maar wel naar de nog koudere gebieden...

om maar een vb te geven
De dieren zullen dit wel aanvoelen. net zoals ze aardbevingen/vulkaan uitbarstingen kunnen aanvoelen, er zijn altijd opmerkelijk weinig slachtoffers bij de beestjes.

Bontus
11 december 2005, 15:09
spannende tijden voor de duivenmelkers :)

Avilowca
11 december 2005, 15:40

om maar een vb te geven

het is niet omdat het dieren zijn dat ze 0.0% intelligentie bezitten hoor. Die klimaatwisselingen zijn ook niet van vandaag op morgen, trekvogels en ander gedierte gaan zich gewoon geleidelijk aan beginnen aanpassen.

Mistabeen
12 december 2005, 02:02
Stel je voor dat samen met de poolwilleling wij zoals Afrika zouden worden en vice versa... dan zouden wij eens moeten rekenen op ontwikkelingshulp... zal wss niet gebeuren maar denk er toch maar eens over na ;-)
of er nu een pooolwisseling komt of niet, wij blijven nog altijd het deel van de wereld dat ontwikkeled is en de kennis heeft, afrika (grotendeels) niet.

[deleted]
12 december 2005, 11:58
[deleted]

TheOrdreMan
12 december 2005, 12:35
Zolang de aardas ni verschuift zal het allemaal ni zo erg zijn. Wa maakt da nu uit dat de magnetische pool verschuift. Vogels zullen niet meer weten waar vliegen, als da te snel gebeurt. Maar da lijkt me dus niet te gebeuren momenteel.

Holy Paladin
12 december 2005, 13:06
Ik begrijp zeer zeker wat je bedoeld, het is idd erg dat er mensen zullen sterven, maar da's de natuur en een evacuatie is zowiezo bijna onmogelijk.
Maar zoals ik al aan de andere kant zei, het is spectaculair om zoiets te zien.
Dat zul je zelf ook wel begrijpen hé? Zoals een meteoriet zien over vliegen, vallende sterren, tornad's, vulkaan uitbarstigen, allemaal spectaculaire dingen. Maar er sterven idd mensen aan zoiets wat ten zeerte enorm spijtig is. Maar da's de kracht van de natuur.
ik weet niet wat er zo spectaculair is aan het naaldje van uw compas dat verdraait aan 0,001 mm per dag

[deleted]
12 december 2005, 13:11
[deleted]

slash
12 december 2005, 14:01
ik weet niet wat er zo spectaculair is aan het naaldje van uw compas dat verdraait aan 0,001 mm per dag

ma het zou wel klote zijn moeste ter meerdere N polen ontstaan. Uw naald gaat ook flippe :p

Defees
12 december 2005, 17:33
is't ier dan ni warmer?

sneax
13 december 2005, 00:20
ma het zou wel klote zijn moeste ter meerdere N polen ontstaan. Uw naald gaat ook flippe :p

Uw naaldje zal naar de sterkste wijzen?

deyoeri
13 december 2005, 16:42
Doomdenken.
Eerst de maya's, dan natuurrampen, dan een zwart gat waar blijft men het toch halen zeg.
Ik hoor het iedere dag als ik naar de weerman / vrouw kijk, de zelfde samenstelling van woorden ....

Hoe lang zijn ze wereld aan het gebruiken als afval stort, nu die paar jaar voor 2012 zou iedereen zich moeten inhouden :wtf:

Het enige klimaat wat verandert is dat het warm wordt achter de verwarming, moesten we echt met een opwarming zitten dan waren we al lang verbrand.
De zon had ons al lang verschroeid en was er geen water meer waar leven nog mogelijk is.

Wie gelooft daar nog in.

Hoe lang is het geleden dat ik hier ook ergens zo'n thread heb gelezen, zo vond ik sites terug dat er mensen beweerden dat wij als mens totaal van DNA gingen veranderen als we het jaar 2012 nadere, we worden anders en we worden herboren in een nieuw universum.

Het jaar 2012 heeft bij veel mensen de stoppen doen door slaan, het wordt zo erg dat men al die hersenspinsels kan bundelen in een gedrukt boek.
Wij als mens zouden terug gaan naar het stenen tijdperk, alles wat electronica was ging er aan, de zogeheten e-bom om electronica in 1 stralingsgolf naar de knoppen te helpen.
We zitten nu 2005 en onze pc doet het nog zonder problemen, we kunnen nog ons eten maken, onze was doen, en het openbaar vervoer is ook nog te gebruiken.

²

En als het zou gebeuren zal ik er denk ik van genieten ipv te panikeren.

MAXXUR
19 december 2005, 19:31
Uw naaldje zal naar de sterkste wijzen?
uw naald zal rechtevenredig aan de sterkte vd ene pool tov de andere, meer naar de ene of de andere wijzen, ertussenin dus

viewer
21 december 2005, 15:06
Hoi,

hoe kunt ge nu op 1 lijn zijn met het centrum van de melkweg in een 3d ruimte?

oftewel zoude we daar altijd mee op 1 lijn moete zitte..

Holy Paladin
21 december 2005, 15:25
mss is het een komeet die de mayas zagen maar die dan wegvloog en ze hebben berekend dat die in 2012 terug hier is en PETS

@mensen die "ervan genieten", wa een zielig leven hebt ge dan vraag ik mij af :/

deyoeri
21 december 2005, 15:32
@mensen die "ervan genieten", wa een zielig leven hebt ge dan vraag ik mij af :/

Wij kunnen er ook niet aan doen dat we iets van een ramptoerist of iets dergelijk in ons bloed hebben. Ik zou er niet van "genieten", maar het lijkt mij wel leuk om mee te maken, kan iedereen niet zeggen eh? BTW, zielig leven? Ik heb een goed leven, in mijn ogen niet zielig.

Dieleman_F
21 december 2005, 16:13
Ik geloof er ook niet in,
maar klimaatverandering is nog anders dan een paar gekken die bang zijn dat de wereld vergaat :p

en genieten: net zoals sommige mensen wereldwijde epidemies tof vinden zeker, tot mama of papa eraan sterft :ironic:

Razzia
21 december 2005, 18:34
Och al da gezever van kometen en opwarming van de aarde, de aarde gaat heus niet vergaan hoor. En als dat zou gebeuren ben ik toch al lang dood. #care actually

twoen
21 december 2005, 18:43
dus als je een beetje slim bent koop je een stuk woestijn en als het klimaat verschuift wordt het daar natter (en hier kouder:confused: :confused: :help: ) en wordt je land zeer kostbaar.

jipie

Reptiel
25 december 2005, 19:41
O M G , vandaag het mooiste bewijs dat er wel degelijk veranderingen bezig zijn, er is overstromming in de Sahara.

Nuja, het is toch maar zever dat er heus niets ergs aan de hand is, keep focking up the world

Dieleman_F
25 december 2005, 20:01
En buiten erover te zagen, wat doe jij eraan?

Reptiel
25 december 2005, 20:44
moest ik de macht hebben om er iets aan te doen (op grootte schaal) zou ik daar GEEN SECONDE moeten op twijfelen.

Wat ik persoonlijk doe :

- nooit iets op de openbare wegsmijten (vervuiling)
- al ik 1km moet afleggen gebruik ik er mijn auto niet voor
- als ik geen electriciteit nodig heb gebruik ik deze niet, laat ook nooit lichten,pc,... aan als ik er niet ben.

Ik doe wat ik kan in de huidige maatschappij.

Wat doe jij buiten mensen afbreken?

Dieleman_F
25 december 2005, 21:27
kraantjeswater drinken, alles met de fiets, gewone zeep gebruiken ;)

sorry voor de aanval, maar je al dat geklaag zonder er zelf iets te doen vind ik nogal belachelijk.

Reptiel
25 december 2005, 22:05
is niets, kwam 'cru' over.
Ik probeer mijn best te doen, maar als mijn gebuur met zijn 4x4 er zich niets van aantrekt, helpt dat ook niet.

Er kan maar verandering komen, indien men van hoge hand, nieuwe technieken, nieuwe wetten, ... oplegd.

Technieken zouden er al zijn, maarja wat doe je tegen een grootmacht als de olie industrie, die enkel uit is op winst en niet eens denkt op het milieu.

Burny
26 december 2005, 12:56
moest ik de macht hebben om er iets aan te doen (op grootte schaal) zou ik daar GEEN SECONDE moeten op twijfelen.

Wat ik persoonlijk doe :

- nooit iets op de openbare wegsmijten (vervuiling)
- al ik 1km moet afleggen gebruik ik er mijn auto niet voor
- als ik geen electriciteit nodig heb gebruik ik deze niet, laat ook nooit lichten,pc,... aan als ik er niet ben.

Ik doe wat ik kan in de huidige maatschappij.

Wat doe jij buiten mensen afbreken?

Ik mag van harte hopen dat alle mensen met een beetje gezond verstand die 3 punten 'volgen'. Welke smuck gooit er nu afval op straat, of laat electrische toestellen voor nix opstaan? Om dan nog maar te zwijgen over de sukkels die de auto nemen voor alles, zelfs al was het maar om naar de buren te gaan bij wijze van spreke. Is slecht voort milieu, én voor je wagen.
Ik erger mij dus grondig aan van die mensen :lol:

DBK
27 december 2005, 00:22
Stel je voor dat samen met de poolwilleling wij zoals Afrika zouden worden en vice versa... dan zouden wij eens moeten rekenen op ontwikkelingshulp... zal wss niet gebeuren maar denk er toch maar eens over na ;-)met poolwisseling bedoelt met toch de magnetische polen? deze hebben toch geen effect op het weer? de polen zijn daar toch vanwegen de stand van de aardas ten opzichte van de zon? Of toch iig niet door magnetisme of heb ik het fout?

Skoebiedoe
27 december 2005, 00:59
Der polen kantelen ieder jaar een beetje in de winter en in de zomer kantelen die terug dus niks aan de hand.
In egypte overtroomt de nijl regelmatig en dat is dus ook een gedeelte woestijn dus ook niks abnormaal.
Klimaatsverandering omdta het nu wat kouder is???Vroeger vroor de schelde hier dicht en dat is toch al een tijdje geleden hoor.

Preske
27 december 2005, 02:31
Der polen kantelen ieder jaar een beetje in de winter en in de zomer kantelen die terug dus niks aan de hand.
In egypte overtroomt de nijl regelmatig en dat is dus ook een gedeelte woestijn dus ook niks abnormaal.
Klimaatsverandering omdta het nu wat kouder is???Vroeger vroor de schelde hier dicht en dat is toch al een tijdje geleden hoor.

die kantelen juistement niet terug. Dat wordt al jarenlang bevestigd door wetenschappers.
en dan spreek ik niet over een paar jaar, maar al 10tallen jaren.
als ik me niet vergis van toen ze de noordpool hebben ontdekt, weten ze dat al.

MoRb3z
27 december 2005, 02:58
Doomdenken.

Wie gelooft daar nog in.

Het spijt me maar u heeft totaal geen idee waarover u spreekt :)
Op 2 graden komt het niet? Die 2 graden kunnen desastreuze gevolgen hebben.

Reptiel
27 december 2005, 14:03
Ik mag van harte hopen dat alle mensen met een beetje gezond verstand die 3 punten 'volgen'. Welke smuck gooit er nu afval op straat, of laat electrische toestellen voor nix opstaan? Om dan nog maar te zwijgen over de sukkels die de auto nemen voor alles, zelfs al was het maar om naar de buren te gaan bij wijze van spreke. Is slecht voort milieu, én voor je wagen.
Ik erger mij dus grondig aan van die mensen :lol:
en ge zou verschieten hoeveel mensen dit wel degelijk doen !

Moest er een Poolwisseling zijn, heeft dit natuurlijk veel invloed, op nog maar de dieren te denken, die nu zouden vliegen naar de winter toe i.p.v de zomer, en dergelijke.

ff googlen wat gevolgen zouden zijn, en je verschiet wat er zou kunnen gebeuren

Skoebiedoe
27 december 2005, 15:16
die kantelen juistement niet terug. Dat wordt al jarenlang bevestigd door wetenschappers.
en dan spreek ik niet over een paar jaar, maar al 10tallen jaren.
als ik me niet vergis van toen ze de noordpool hebben ontdekt, weten ze dat al.

Die kantelen juist wel terug want zo onsqtaat dus de 6 maanden dag en 6 maanden nacht cyclussen.
Moest dat niet gebeuren zou het dus altijd dag of nacht aan de polen zijn.

Bontus
27 december 2005, 17:59
2 graden maakt inderdaad een serieus verschil!
maar het is wel zo dat ons ecosysteem boordevol (chemische) evenwichtsreacties zit. Stijgt het aantal CO2 dan groeien alle planten iets sneller en slaan ze meer CO2 op. zelfde met die reactie met zeewater en kalksteen.
dus het is moeilijk om de temperatuur te doen stijgen door die evenwichten, maar moesten we er in slagen zou het echt rampzalige gevolgen hebben.
Door het zoutgehalte dat wijzigt in de oceanen (door verdamping (door opwarming)) kan er vanalles wijzigen. Stromingen of waterniveaus kunnen heuse klimaatsveranderingen te weeg brengen. New York en Brussel liggen op een vergelijkbare afstand tot de evenaar toch verschillen onze klimaten zeer sterk (vooral in de winter) gewoon door een bepaalde stroming in de oceaan.
Stel dat de straat van Gibraltar wordt afgesloten (door aardbeving of daling waterniveau) dan zou de middellandse zee opdrogen, ...
mja ik kan nog lang doorgaan.

passero
28 december 2005, 13:22
Die kantelen juist wel terug want zo onsqtaat dus de 6 maanden dag en 6 maanden nacht cyclussen.

Dit heeft volgens mij weinig met de polen te maken maar eerder met de schuine stand van de aarde hoor.

passero
28 december 2005, 13:25
[QUOTE=reteiP] New York en Brussel liggen op een vergelijkbare afstand tot de evenaar toch verschillen onze klimaten zeer sterk (vooral in de winter) gewoon door een bepaalde stroming in de oceaan. QUOTE]

Ik kan het ook mis hebben maar ik denk het niet, het klimaat bij ons komt doordat we genieten van de warme golfstroming en die zit voor zover ik het weet niet in de oceaan :)
Ze hebben trouwens ook al bewezen dat die tussen dit en x aantal jaar (niet veel, ik dacht een jaar of 30) ook niet meer zou bestaan waardoor we hetzelfde klimaat gaan krijgen dan in new york, aan de andere kant zeggen ze dat het deels zal gecompenseerd worden door de opwarming van de aarde :s

slash
28 december 2005, 13:31

de aarde kantelt nie de polen. Ja ok die polen kantelen dan mee met aarde ma op aarde zelf blijve die polen zitte waar ze nu zitte :p. En door de tijd verschuiven die ook. De N pool nu zat erges in canada

Destroyer
28 december 2005, 13:33
[QUOTE=reteiP] New York en Brussel liggen op een vergelijkbare afstand tot de evenaar toch verschillen onze klimaten zeer sterk (vooral in de winter) gewoon door een bepaalde stroming in de oceaan. QUOTE]

Ik kan het ook mis hebben maar ik denk het niet, het klimaat bij ons komt doordat we genieten van de warme golfstroming en die zit voor zover ik het weet niet in de oceaan :)
Ze hebben trouwens ook al bewezen dat die tussen dit en x aantal jaar (niet veel, ik dacht een jaar of 30) ook niet meer zou bestaan waardoor we hetzelfde klimaat gaan krijgen dan in new york, aan de andere kant zeggen ze dat het deels zal gecompenseerd worden door de opwarming van de aarde :s

de goflstroom is wel degelijk een warmwater stroming in de atlantische oceaan waardoor het hier veel warmer is dan aan de andere kant vd oceaan;)

kijk maar is op www.kmi.be en daar op wereldniveau, montreal(canada) ligt nog veel zuidelijker dan brussel kwa liging; vorige week nog was het daar -13 overdag....(hier ist nu -1 en het land staat al stil zogezegd) dat alles heeft veel te maken met de koude stroming (in de oceaan) die daar van de noordpool komt (juist het omgekeerde van hier dus)

DéWé
28 december 2005, 14:41
de aarde kantelt nie de polen. Ja ok die polen kantelen dan mee met aarde ma op aarde zelf blijve die polen zitte waar ze nu zitte :p. En door de tijd verschuiven die ook. De N pool nu zat erges in canada

De aarde kantelt ook niet echt, ze draait rond de zon. 1 toer rond de zon noemen wij een jaar en terwijl het hier winter is, is het aan de zuidkant van de aarde zomer en omgekeerd. Dat we niet tegelijk winter en zomer hebben is omdat de draai-as van de aarde niet evenwijdig met de zon loopt maar er schuint tegen staat.

http://www.wirtzfeld.be/hetwonderlijkeweer/kringloop_aarde1.jpg