PDA

Volledige versie bekijken : Gezocht: gevechts- of verdedigingssport

Cakeman
7 december 2005, 11:41
Ik weet dat er al een "ik zoek een gevechtssport"-thread bestaat, maar op andere subfora geldt de regel dat je iemands topics niet mag "kapen", dus ga ik dat hier ook niet proberen. :)

Ik ben dus op zoek naar een gevechts- of verdedigingssport. De laatste twee weken ben ik al informatie aan het zoeken over verschillende sporten, maar het wordt er niet makkelijker op.
Wel heb ik een algemeen beeld gekregen van wat ik verwacht of graag zou willen doen. Nu weet ik niet welke sport daarbij past.

Gisteren ben ik een Kendo training gaan bekijken en dat was echt niets voor mij.

Enkele zaken die ik wil:
- kata's die ik alleen kan oefenen (dus niet enkel twee-persoons-kata's)
- liefst niet teveel kwetsures (full contact zoals kickboxen of boksen is dus niet echt van toepassing)
- een beetje variatie... (van judo heb ik bijvoorbeeld de indruk dat het enkel maar werpen en klemmen is)
- geen verplichte competitie
- bruikbaar in het echte leven (als ik overvallen word ofzo)

Iemand een idee welke sport aan deze eisen voldoet?

Gamerke 1988
7 december 2005, 11:49
Bujinkan Ninpo Taijutsu.

Het is alles wat jij aanhaalt.

je bent van mol, bij ons in Turnhout traint er ook ene van daar in de buurt :)

Thin Liz
7 december 2005, 11:50
Karate?

Gamerke 1988
7 december 2005, 11:57
Karate?
hmm, naar mijn ervaring kan je dat absoluut niet gebruiken in het echte leven of op straat.. wat doet een karateman als iemand met een pistool of mes tegen zijn hoofd aan staat?

Snapje, bij sporten zoals Ninjutsu, Krav Maga, etc zijn er effectieve en snelle klemmen om je vijand te ontwapenen. En ik dank dat de threadstarter eerder zoiets wil.:)

Thin Liz
7 december 2005, 12:10
Heb nochtans technieken daarvoor gezien om mensen te ontwapenen.... :)

En ken ook mensen die zich perfect konden verdedigen met karate als ze het nodig hadden, zelfs als dat inhield om te verdedigen tegen een meerderheid van 3:1

Cakeman
7 december 2005, 12:22
Bujinkan Ninpo Taijutsu.

Het is alles wat jij aanhaalt.

je bent van mol, bij ons in Turnhout traint er ook ene van daar in de buurt :)En welke club is dat? Is daar een website van?

Eerlijk gezegd, had ik zelf ook eerder aan (Shotokan) Karate gedacht, maar alle clubs hier in de buurt trainen ofwel op vrijdagavond of zaterdag en dan heb ik zelden tijd.

The Mussels
7 december 2005, 15:48
ook standaart jiujitsu is handig daarvoor

Willem I
7 december 2005, 18:02
gewoon degelijke kung fu.

kan je volgen in Herentals (wing chun ) en oostmalle (baji, sanda)

is ook vanalles

Gamerke 1988
7 december 2005, 21:54
En welke club is dat? Is daar een website van?

Eerlijk gezegd, had ik zelf ook eerder aan (Shotokan) Karate gedacht, maar alle clubs hier in de buurt trainen ofwel op vrijdagavond of zaterdag en dan heb ik zelden tijd.
mja onze club is ook op Vrijdag en dinsdag avond..

ga naar google en typ -> Bujinkan Turnhout in, de eerste hit normaal:)

sexymofo
7 december 2005, 23:32
Hmm niet teveel contact, ma als ze worden aangevallen op straat moeten ze het wel kunnen gebruiken. Als er dan ene met een pistool voor u opduikt volledig verstijven.
Of als der ene aan de pillen hangt die u wilt tussenpakken. Die zijn gewoon zot hé.

=Dujosh=
7 december 2005, 23:52
hmm, naar mijn ervaring kan je dat absoluut niet gebruiken in het echte leven of op straat.. wat doet een karateman als iemand met een pistool of mes tegen zijn hoofd aan staat?

Snapje, bij sporten zoals Ninjutsu, Krav Maga, etc zijn er effectieve en snelle klemmen om je vijand te ontwapenen. En ik dank dat de threadstarter eerder zoiets wil.:)

Naar jouw ervaring = je hebt het al gedaan ?
Karate zal wel nuttig zijn voor op straat ook.
Hoe zou het komen dat het al zolang bestaat en dat het vroeger aan iedereen werd geleerd ... Het heeft zijn nut he ...

Kga nu niet zeggen dat het de beste gevechtssport is,
er zijn er meer efficiente, maar met karate leg je snel iemand neer die een mes vast heeft hoor ...
Ken er genoeg die dreigers met messen neerslaan.

Wanneer iemand u bedreigd met geweer => zou jij uit reflex hem aanvallen ?
Ik denk het niet ... ook al is da u aangeleerd, je zou het niet snel durven als het er echt op aankomt...

Cakeman
8 december 2005, 08:47
Hmm niet teveel contact, ma als ze worden aangevallen op straat moeten ze het wel kunnen gebruiken. Als er dan ene met een pistool voor u opduikt volledig verstijven.
Of als der ene aan de pillen hangt die u wilt tussenpakken. Die zijn gewoon zot hé.Dat van "ik wil het kunnen gebruiken op straat" is geen vereiste, maar dat zou mooi meegenomen zijn. Als er iemand met een pistool voor mij staat, denk ik zoals hierboven gezegd is, dat het veiliger is van je gewoon gedeisd te houden.

En met "geen full contact" bedoel ik dat ik niet graag elke week met een blauw oog of met pijnlijke kaken thuis kom van de training.

Gisteren heb ik een aantal Kung Fu filmpjes gekeken en dat komt mij om een of andere iets te geweldadig over.

Gamerke 1988
8 december 2005, 13:26
Dat van "ik wil het kunnen gebruiken op straat" is geen vereiste, maar dat zou mooi meegenomen zijn. Als er iemand met een pistool voor mij staat, denk ik zoals hierboven gezegd is, dat het veiliger is van je gewoon gedeisd te houden.

En met "geen full contact" bedoel ik dat ik niet graag elke week met een blauw oog of met pijnlijke kaken thuis kom van de training.

Gisteren heb ik een aantal Kung Fu filmpjes gekeken en dat komt mij om een of andere iets te geweldadig over.
no pain no game jonge, je moet pijn leren verdragen in eender welke gevechtssport.. Dan pas kan je het gebruiken op straat. Als je nooit klappen krijgt op training en je gaat dan opstraat en je krijgt daar één boks, daar ga je zo van onder de indruk zijn dat je meer slaag gaat krijgen.

Zoals mijn sensei zegt, je mag er eigelijk niet op reageren maar gewoon door gaan met vechten. achteraf de schade opmeten.

EvilTwin
8 december 2005, 13:28
http://shingitai-kempo.cyclone.be/

Al onze zelfverdedingen zijn straatsituaties, als ge aangevallen wordt met een mes, ze pakken u vast of ze willen iets uit uw handen sleuren. Geen verplichte competitie en veel variatie (klemmen, slagen, trappen, wapens, grondvechten, enz).

En ja, al onze kata’s zijn apart te beoefenen, maar ook met partner (ge hebt dus de keuze).

We hebben een paar wereldkampioenen momenteel in Schepdaal zitten, dus qua kwaliteit van trainingen en zo kunde wel gerust zijn.

Cakeman
8 december 2005, 17:15
no pain no game jonge, je moet pijn leren verdragen in eender welke gevechtssport.. Absoluut...
Daar ga ik volledig mee akkoord.
Maar er is bijvoorbeeld een verschil tussen ThaiBox en Judo, qua klappen krijgen.

Ik wil voornamelijk een gevechtsport die minder full contact is. Als ik die in echte situaties kan gebruiken, is dat mooi meegenomen, maar niet vereist.

Volgende week ga ik naar een Karate training hier in de buurt kijken... Ik ben eens benieuwd.

=Dujosh=
8 december 2005, 19:42
neem een trainingsbroek en tshirt mee,
normaal zul je wel eens mee kunne trainen.
Ik denk wel dat je eerst basisoef leert ( blokades etc )
eerste lessen zullen saaier zijn voor je .... pas na paar lessen ga je echt meedoen in groep. ( zo is dat bij ons toch )

EternalSilence
8 december 2005, 19:45
Absoluut...
Daar ga ik volledig mee akkoord.
Maar er is bijvoorbeeld een verschil tussen ThaiBox en Judo, qua klappen krijgen.

Ik wil voornamelijk een gevechtsport die minder full contact is. Als ik die in echte situaties kan gebruiken, is dat mooi meegenomen, maar niet vereist.

Volgende week ga ik naar een Karate training hier in de buurt kijken... Ik ben eens benieuwd.

altijd maar 'kijken' .. kunde nie meedoen? :unsure:
ik heb ook nog judo gedaan tot aan mijn 11 jaar (mocht toen net 'examen' afleggen voor groene gordel :cool: ) maja .. gestopt ermee.. maat ging nie meer en ja .. dan is de fun er van af hee :D

Gamerke 1988
8 december 2005, 20:45
altijd maar 'kijken' .. kunde nie meedoen? :unsure:
ik heb ook nog judo gedaan tot aan mijn 11 jaar (mocht toen net 'examen' afleggen voor groene gordel :cool: ) maja .. gestopt ermee.. maat ging nie meer en ja .. dan is de fun er van af hee :D
kheb het nooit leuk gevonden, judo :-/

Khad oranje band. en toen ben ik definitief gestopt. Ook de compititie vond ik helemaal niet leuk. Aangezien ik toen nogal een dikzakske was kwam ik onmiddelijk in een gewichtsklasse waar alle gasten kei groot waren en legde die mij onmiddelijk neer :sad:

Ik ben altijd al meer voor het full contact geweest ^^

=Dujosh=
8 december 2005, 22:35
kheb het nooit leuk gevonden, judo :-/

Khad oranje band. en toen ben ik definitief gestopt. Ook de compititie vond ik helemaal niet leuk. Aangezien ik toen nogal een dikzakske was kwam ik onmiddelijk in een gewichtsklasse waar alle gasten kei groot waren en legde die mij onmiddelijk neer :sad:

Ik ben altijd al meer voor het full contact geweest ^^

oppassen met wat je zegt ...
weet je wat full contact 100% inhoudt ?
en als je nu wat kleiner en dikker bent, moet je maar meer technisch vechten ?
het feit dat een tegenstander groter of minder weegt mag geen excuus zijn :)
als je niet goed genoeg bent, ben je het gewoon niet:)

InSiDeOuT
8 december 2005, 23:24
en als je nu wat kleiner en dikker bent, moet je maar meer technisch vechten ?
het feit dat een tegenstander groter of minder weegt mag geen excuus zijn
Klopt toch ook niet helemaal.

Gamerke 1988 had het namelijk over judo.
Het probleem is dat zowel de grote vent als het kleine ventje moeten zich aan dezelfde regels houden. Zowiezo heeft die grote een lichaamsvoordeel.
En aangezien die kleine zich aan de regels moet houden, kan hij enkel nog die grote vent te baas als zijn techniek 100% is.

Terwijl als hij zich aan geen regels moet houden, hij die grote vent wel baas kan op een andere manier, ook als heeft ie amper techniek.

Hoop dat je een beetje snapt wat ik wil zeggen.

@ Gamerke 1988, nog een beoefenaar van Bujinkan Budô Taijutsu hier. :)

Gamerke 1988
9 december 2005, 13:14
Klopt toch ook niet helemaal.

Gamerke 1988 had het namelijk over judo.
Het probleem is dat zowel de grote vent als het kleine ventje moeten zich aan dezelfde regels houden. Zowiezo heeft die grote een lichaamsvoordeel.
En aangezien die kleine zich aan de regels moet houden, kan hij enkel nog die grote vent te baas als zijn techniek 100% is.

Terwijl als hij zich aan geen regels moet houden, hij die grote vent wel baas kan op een andere manier, ook als heeft ie amper techniek.

Hoop dat je een beetje snapt wat ik wil zeggen.

@ Gamerke 1988, nog een beoefenaar van Bujinkan Budô Taijutsu hier. :)

Welke kyu?
Ikke 9ste, normaal al 8ste maar ik lig al een half jaar out omwille van operatie aan de knie :sad::cry:. In Januari begin ik terug :applause:

ivm die judo: Ik was toen 11 jaar, die kerel waar ik tegenstond woog evenveel en was 5 jaar ouder :sad:

=Dujosh=
9 december 2005, 15:38
hehe, dan verlies je wel idd ...
en ja, misschien heb je wel een punt bij judo, aangezien je elkander moet vastgrijpen en neerleggen om te scoren.

go_ndw
10 december 2005, 14:39
Dit tegengekomen...Als dit niet te maf is weet ik het ook niet...die man is superflexibel. Moet je vast jaren en jaren voor oefenen!

http://video.google.com/videoplay?docid=8817950463196259866&q=martial

Is het volgende clipje één martial art of een mengeling ervan?

http://video.google.com/videoplay?docid=-8658830532706992520&q=martial

Dit is dus wat ik zoek te doen...

Een combinatie van gevecht, verdediging, wapengebruik & met diverse soorten van sprongen zoals in de bovenste clipjes

Edit : Extreme martial Arts Performance zou het noemen.

Edit 2 : http://video.google.com/videoplay?docid=-8658830532706992520&q=martial

Dit is zo'n Extreme Martial Arts Perf. Group. Weet iemand welke liedje het is dat zich hierin speelt

Edit 3 : Is de beste 'martial art' eigenlijk niet de controle hebben over meerder martial arts?

punkdude
10 december 2005, 15:09
in da laatste clipke ist een combinatie van taekwondo en een soort koreaans zwaardvechten(denk toch da het koreaans zwaardvechten is)

=Dujosh=
10 december 2005, 18:11
@ go ndw
muziek vn 3de clip
is muziek vanuit de film
reqieum for a dream
titel weet ik niet precies

InSiDeOuT
10 december 2005, 19:30
Welke kyu?
Ikke 9ste, normaal al 8ste maar ik lig al een half jaar out omwille van operatie aan de knie :sad::cry:. In Januari begin ik terug :applause:
ivm die judo: Ik was toen 11 jaar, die kerel waar ik tegenstond woog evenveel en was 5 jaar ouder :sad:2de kyu

Eind februari houden we een open seminarie met onze trainer uit Wales (UK).
Als je zin hebt om dan eens langs te komen, 't is in A'pen te doen, meer info volgt later. :)

Gamerke 1988
10 december 2005, 20:17
2de kyu

Eind februari houden we een open seminarie met onze trainer uit Wales (UK).
Als je zin hebt om dan eens langs te komen, 't is in A'pen te doen, meer info volgt later. :)
netjes, netjes.. Laat maar iets weten.. :)

go_ndw
11 december 2005, 16:52
Dit tegengekomen...Als dit niet te maf is weet ik het ook niet...die man is superflexibel. Moet je vast jaren en jaren voor oefenen!

Een combinatie van gevecht, verdediging, wapengebruik & met diverse soorten van sprongen zoals in de bovenste clipjes

Dit is zo'n Extreme Martial Arts Perf. Group. Weet iemand welke liedje het is dat zich hierin speelt

Edit 3 : Is de beste 'martial art' eigenlijk niet de controle hebben over meerder martial arts?

Ik ben nu 22 jaar oud, zijn zo'n dingen dan nog wel echt aan te leren?

=Dujosh=
11 december 2005, 17:18
moeilijk,
maar hangt af van je lenigheid en hoeveel je traint natuurlijk.

En wat die kerels doen,
heb vroeger info gezocht over die mensen, is dat niet alleen te leren in amerika ? Je had er maar 2-3 clubs van als ik het goed had...

Anyway, ik had nog een vraagje voor de vechters hier ^^
Iemand een idee waar je kung fu ( wushu ) kan leren in vlaams brabant?
heb zo alle sites enzo afgegaan van federaties etc, maar daar ontbreken veel clubs op. oftewel klopt de informatie niet meer ...

poiNt
11 december 2005, 19:26
ik zelf doe kick en thai box en de klappe valle echt wel, buite een paar blauwe plekken, maar ik denk als je jezelf fatsoenlijk wil kunnen verdedigen dat je ook wat klappen moet kunne verdrage ;) en wedstrijden enzo zijn zeker nie verplicht

go_ndw
11 december 2005, 21:40
Ik heb zelf Capoeira gedaan maar dit is al wat jaartjes geleden ondertussen (tot mijn spijt)...Maar als ik bij een club zou gaan,.. Welke tips kunnen jullie me geven om te weten te komen of die club wel 'goed' is? Ik haat clubs waarvan de lesgever er ofwel niets van kent, of hij/zij het voor't geld doet, of hij/zij geen passie heeft voor wat ze doen....

Zoals hier ----> http://video.google.com/videoplay?docid=-6041330791167494059&q=martial

Dat moet toch nog te leren zijn...ok, misschien nu niet de meest extreemste bewegingen maar bvb. salto's...of is salto moeilijk?

Willem I
13 december 2005, 12:43
Anyway, ik had nog een vraagje voor de vechters hier ^^
Iemand een idee waar je kung fu ( wushu ) kan leren in vlaams brabant?
heb zo alle sites enzo afgegaan van federaties etc, maar daar ontbreken veel clubs op. oftewel klopt de informatie niet meer ...

Vlaams-Brabant

2005 LONG HU MEN HAMID ABROUDI
TIENSESTRAAT 199
3000 LEUVEN
016/29 36 96
0477/57 23 23
2007 T.W.F. TAIJI-WUSHU TREMELO JURGEN VANHORENBEEK
LOUISASTRAAT 34
3120 TREMELO
016/52 00 57

2012 LOON HU MEN LUC CUYPERS
NIEUWE DREEF 29
2340 BEERSE

0498/25 08 37
2016 HUNG GAR DIRK CROKAERT
FUCHSIASSTRAAT 27B10
1080 BRUSSEL 8
02/411 57 67
0475/37 72 95
2017 PRATICAL TAI CHI CHUAN WIM DEMEERE
PADDEGATSTRAAT 114
1880 NIEUWENRODE

0476/28 24 73
2018 STUDIECENTRUM TAI JI MARC HEYVAERT
G DE ROBIANOSTRAAT 13
9308 GIJZEGEM

0495/20 18 51
2036 C.M.A.C. ROBERT BRUGGEMAN
OOIEVAARSTR 19
2060 ANTWERPEN 6
0486/79 61 54

2038 SHOA LIN KUNG FU EDOUARD CLERENS
ARTHUR PUESSTRAAT 197
1502 LEMBEEK
02/356 98 45
0474/58 14 61
2041 LONG HU MEN ROLAND QUENON
HANSEN SOULIELAAN 118
1040 ETTERBEEK
02/734 78 73

2043 T.W.F. TAIJI-WUSHU HAACHT JURGEN VANHORENBEEK
LOUISASTRAAT 34
3120 TREMELO
016/52 00 57

2044 T.W.F.TAIJI-WUSHU AARSCHOT JURGEN VANHORENBEEK
LOUISASTRAAT 34
3120 TREMELO
016/52 00 57

2045 BLACK DRAGON LIEVEN VAN DEUN
BRUGSTRAAT 12
2820 BONHEIDEN
015/51 66 16
0494/88 76 76
2047 GOLDEN HARVEST WUSHU BRUSSEL STEFAN LEONI
KLEINE NIEUWEDIJKSTRAAT 62
2800 MECHELEN

0475/20 24 24
2048 LONG HU MEN VILVOORDE HAMID ABROUDI
TIENSESTRAAT 199
3000 LEUVEN
016/29 36 96
0477/57 23 23
2050 EVERE WUSHU CLUB KATHY DELOGNE
RUE ST. VINCENT 118
1140 EVERE

0478/48 75 75
2051 SHAOLIN KUNGFU LEUVEN MARC PERSOONS
IJZERENPOORTSTRAAT 43
3000 LEUVEN

0496/96 32 88
2052 Shen Long wu guan KATHY DELOGNE
RUE ST. VINCENT 118
1140 EVERE

0478/48 75 75
2053 TAIJIQUAN DILBEEK LEO HERREBOSCH
TERLINDENWEG 128
1730 ASSE

0475/56 74 35
2054 TWF - HLQ SANSHOU GYM JURGEN VANHORENBEEK
LOUISASTRAAT 34
3120 TREMELO
016/52 00 57

2055 TWF WUSHU BELGIUM LEUVEN JURGEN VANHORENBEEK
LOUISASTRAAT 34
3120 TREMELO
016/52 00 57

2056 TAIJI ST-MARTENS BODEGEM LEO HERREBOSCH
TERLINDENWEG 128
1730 ASSE

0475/56 74 35

=Dujosh=
13 december 2005, 18:17
bedankt,
maar die lijst had ik ook al eens gezien :)
veel clubs ervan zijn verhuisd, nog eens verhuisd en uiteindelijk gestopt... ( die dat in de buurt waren ... )

Willem I
13 december 2005, 19:03
ik denk dat dit wel meevalt, als je wilt zal ik er wel eens een keertje achter informeren.

in welke regio zoek je ?

=Dujosh=
14 december 2005, 00:00
eum
regio dilbeek-groot bijgaarden-schepdaal-lennik-ternat

kwoon in schepdaal
als het een 15km van schepdaal is , heb ik interesse

alvast bedankt willem:)

ff edit ( in asse ben ik al gaan zien voor die kungfu, maar dat beviel me niet omdat het meer een mengeling was vn kweet niet wat stijl + chinees worstelen ... I prefer the jump and kicking mode :)

Willem I
16 december 2005, 12:28
ben je op zoek naar iets met veel stijlvormen ?
als je dan spectaculaire dingen wilt doen kan je best 'modern' wushu volgen, bijvoorbeeld bij Kathy Delonge.

=Dujosh=
16 december 2005, 13:50
ben je op zoek naar iets met veel stijlvormen ?
als je dan spectaculaire dingen wilt doen kan je best 'modern' wushu volgen, bijvoorbeeld bij Kathy Delonge.

that sounds nice
this idd voor het spectaculaire meer idd.
waar zou dat zijn ? die lessen van kathy dinges...

Willem I
16 december 2005, 15:39
http://www.martialartspirits.be/krijgskunstcursussen.asp

beneden vind je info over Kathy

ook vind je het leerschema enz....

=Dujosh=
16 december 2005, 16:28
thx, evere... moet lukken voor na de examens.
bedankt he !

cura
16 december 2005, 19:41

mja, de "coolst" uitziende bewegingen zijn niet altijd het efficientst
en de efficientste bewegingen zijn vaak niet zo "cool" uitzienend

der zijn zo een aantal extreme martial arts (je hoort het in de naam alleen al "extreme") die enkel "coole" "truukjes" willen aanleren
een die ik ken maakt zelf reclame met zaken zoals "leer moves zoals in films zoals the matrix" enzo
in mn (ju jitsu) club lachen we tbh maar met dit soort clubs hoor, n/o

Willem I
17 december 2005, 20:44
wel, het heeft puur te maken wat je wilt doen.

Ikzelf ben grote voorstander van de praktische dingen, maar als iemand dit niet doet moet je zijn keuze respecteren.
Het is niet omdat iemand een facet van de krijgskunsten beoefent zonder andere delen te behandelen dat je hem daarvoor moet 'uitlachen'.
het is gewoon een ander onderdeel.

naar mijn mening

go_ndw
18 december 2005, 16:49
Ik denk er ook over om te kick'e op de bredabaan

InSiDeOuT
18 december 2005, 19:30
Ik deel de mening van Willem I.

Niet iedereen heeft dezelfde beweegreden om een gevechtsport te beoefenen.
Sommigen willen kunnen stoefen thuis of op school met een paar coole moves.
Anderen hebben misschien iets geweldadigs meegemaakt en willen zich leren verdedigen.

Zo kan ik nog veel redenen opnoemen.

Ik ken ook verscheidene mensen die lachen met andere martial arts, maar ik vind dat je respect moet hebben voor andere beoefenaars, ongeacht welke martial art ze beoefenen.

Je kan beter hard trainen en ervoor zorgen dat een ander misschien van jou zal denken dat je wel heel goed bent, ondanks dat ie de martial art die jij beoefent stom of belachelijk vindt.

=Dujosh=
18 december 2005, 20:03
Als ander persoon lacht met je gevechtsport dat je beoefent, moet je eens een staaltje laten zien van je sport ^^

mooie trap uit het niets zodat ze hun mond houden voor de volgende keer :)

dragon r b
15 augustus 2008, 09:45
ik zoek een nieuwe hobby en ik heb een oogje op ninjutsu
Weet er iemand een ninjutsu club in de buurt van lokeren?

blacky
15 augustus 2008, 10:28
ik zoek een nieuwe hobby en ik heb een oogje op ninjutsu
Weet er iemand een ninjutsu club in de buurt van lokeren?

Whahaha :rofl:

dragon r b
15 augustus 2008, 10:45
lag nie:p

[TFT]Poky
15 augustus 2008, 11:03
ben zelf gene mierenneuker als het komt op taal MAAR FFS' "lag" ni ?
Mensen zoals u moeten ze miss best geen gevechtsporten aanleren, als ge nog ni eens deftig kunt schrijven.

Dt fouten etc da kan mij allemaal niks schelen, maar de laatsten tijd worden er opvallend veel fouten gemaakt tussen bv 'g' en 'ch'

En gigantische thread dig ook nog is :)

dragon r b
15 augustus 2008, 11:18
kunde gij wel iets van msn
das gewoon omdat da een beetje sneller typt
das handig

koen v
15 augustus 2008, 12:04
kunde gij wel iets van msn
das gewoon omdat da een beetje sneller typt
das handig

vuile taalverloedering !