PDA

Volledige versie bekijken : Localhost verspreiden over netwerk

the™GameMaster™
6 december 2005, 17:57
Hallo :)

Ik heb een klein php-website in elkaar geflansd en run deze met EasyPHP (mysql, apache, etc in elkaar)

Bij dit programma staat het IP adres op 127.0.0.1 (oftewel localhost)

Van mijn eigen pc kan ik deze site zonder problemen bezoeken maar als ik via een andere pc in het netwerk connect naar de site geeft hij altijd problemen (maw connecten naar 192.168.0.11 (=mijn ip) connection time-out)

Hoe kan ik dit oplossen en hoe kan ik ipv mijn ip-adres in te tikken bv site intikken en daarop terechtkomen?

mvg,

HighWire
6 december 2005, 18:31
bij de opties van je browser staat er erges zo een regelke: geen proxy gebruiken voor: vul daar u ip in... :p

mss da et da is, is meest voor de hand liggende...

the™GameMaster™
6 december 2005, 18:46
wat bedoelt ge daarjuist mee? heb nog nooit met proxy gewerkt :sop:

Exit
6 december 2005, 19:00
IE - Extra - OPTIES - Verbindingen - Proxy onderaan - Rpoxy niet gebruiken voor ...

the™GameMaster™
6 december 2005, 19:47
werkt ni :( en sinds ik da heb ingesteld geraak ik niet meer via laptop (waar ik ingesteld heb no proxy for ip andere pc) omgekeerd wel , andere pc op laptop :(

Ook als alles terug normaal stond heb ik problemen :s

Exit
6 december 2005, 21:08
staat proxy van uw isp ingegeven en dan proxy ie gebruiken voor ... ingesteld?
voor proxy van is moet daar juist staan

the™GameMaster™
7 december 2005, 14:03
Wat doe ik verkeerd? kheb screens genomen.
Miss is lukt dit niet omdat ik via laptop niet meer op deze pc geraak. Maar ik geraak wel met Deze pc op laptop :/ Kan iemand dit oplossen?

http://img360.imageshack.us/img360/164/proxyff1mw.jpg

http://img360.imageshack.us/img360/9842/proxyie6vt.jpg

Quetzacotle
7 december 2005, 14:32
Gebruik je een firewall?

om toch domeinnaam aan je lokaal ip-adres te koppelen:
zet in je host-file (c:\Windows\system32\drivers\etc\hosts) een verwijzing naar je ipadres bv

192.168.0.11 www.mijnwebsite.be

127.0.0.1 localhost staat er al in en mag je gewoon laten staan. Je kan best wel geen domeinnaam gebruiken van een echte site, want die domeinnaam zal in u geval altijd naar uw eigen lokaal ipadres verwijzen.

the™GameMaster™
7 december 2005, 14:58
Wat voor firewall? Er staat alleen Norton Antivirus 2005 aan. Maar als daar een firewall is , hoe kan ik die uitschakelen dat ik op die laptop kan geraken.

Windows Firewall staat af bij instellingen maar bij hoofdmenu staat hij nog aan :s

oberon_sedai
7 december 2005, 15:23
mmm, een firewall die bedoelt is om uw lan te controleren ?
normaal staat die op de verbinding tussen uw lan en het andere netwerk (internet meestal)
dus op het lokaal netwerk zou die geen effect mogen (kunnen) hebben.
als je nu toch nog firewalls op de lokale pc's hebt bollen is dat verlies van cpu power. zet die dus af.

en probeer eens met alles van proxy af te zetten.

firewall kan je uitzetten via services. disable : Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)

the™GameMaster™
7 december 2005, 15:43
kben al iest verder geraakt... Kvind dus allebei de computers maar via laptop kan ik nog altijd niet op andere pc...

Dus even opmaken:
-Met pc kan ik op laptop
-met laptop kan ik niet op pc maar ik zie hem wel via netwerklocaties ... pingen gaat ook niet

oberon_sedai
7 december 2005, 15:54
als pingen niet gaat, maar je kan wel op pc op de laptop, dan zal op de pc de firewall nog opstaan en icmp packets filteren.
zet die uit.

ps: welke protocols zijn er allemaal actief ?

the™GameMaster™
7 december 2005, 16:01
Alle protocols dat door microsoft zijn geïnstalleerd plus nog is IPX voor RAII

oberon_sedai
7 december 2005, 16:21
gebruik alleen :

Client for microsoft networks
File and printer sharing for microsoft networks
Internet protocol (TCP/IP)

de rest is overbodig.

post daarnaast ook tcp/ip properties van beide pc's

the™GameMaster™
7 december 2005, 16:43
Deze pc:

ip: 192.168.0.11
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1

dns : 195.238.2.22

laptop:

ip: 192.168.0.12
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1

dns: 195.238.2.22

oberon_sedai
7 december 2005, 17:16
wegens geen screen caps maar zelf hier ingetyped (en heb het ook al voorgehad op die manier een subnet met 225 ipv 255), geen type fouten in die properties (op de pc's zelf dan) ?

en RAII ?

the™GameMaster™
7 december 2005, 17:38
nee geen typfouten...

en wat met RAII?

Kan het miss iets zijn dat op mijn pc mist omdat ik met de laptop er niet opgeraak?

oberon_sedai
7 december 2005, 17:47
plus nog is IPX voor RAII

dus, wat is RAII en waarom IPX protocol (wordt of werd eigenlijk alleen gebruikt voor Netware (Novell) netwerken)

ps: file and printer sharing installed, internet information service running (volledig) ?

the™GameMaster™
7 december 2005, 19:16
dus, wat is RAII en waarom IPX protocol (wordt of werd eigenlijk alleen gebruikt voor Netware (Novell) netwerken)

ps: file and printer sharing installed, internet information service running (volledig) ?

RAII is Red Alert II. Je kan alleen via IPX tegen elkaar spelen.

Heb jij soms msn, miss is dat gemakkelijker...

oberon_sedai
7 december 2005, 19:22
geen msn. verwijder even dat ipx protocol (for the sake of testing).
als je in een dosbox op beide ipconfig /all hebt gedaan en de ip settings zijn gelijk op het laatste cijfer van eigen ipadres na, en de firewall staat af bij beide, dan moet je kunnen pingen naar elkaar. lukt dat niet probeer dan te pingen naar een externe bron zoals bvb www.telenet.be.

the™GameMaster™
7 december 2005, 21:19
heb alles geprobeerd wat je zei; Ik kan nog altijd niet op pc via laptop maar wel omgekeerd.

Met laptop pingen naar www.telenet.be gaat wel. :( wat doe ik toch verkeerd? :s

Quetzacotle
7 december 2005, 21:37
Hoogstwaarschijnlijk toch probleem op pc waar website op staat.
Vaste pc kan op je laptop, dus dat betekent dat ze elkaar zien en ook kunnen bereiken. Je laptop kan ook je vaste pc bereiken, maar iets op de pc geeft toch een probleem (meestal firewall. ge zijt toch zeker dat er daar nergens gene meer aan staat op uw pc?). Netwerkinstellingen lijken ook goed te staan.
Heb zelf al meerdere malen iets gelijkaardigs opgezet (apache, php,...) en nog nooit problemen gehad.

the™GameMaster™
7 december 2005, 21:39
nee nee, ik geraak niet meer via laptop op pc nadat ik die proxy instellingen heb ingesteld en nadien weer verwijderd.

Eerst moet dat probleem opgelost zijn, anders heeft het niet veel zin. bv met YnHub op pc --> kan niet connecten via DC++ op laptop naar hub op pc...

the™GameMaster™
10 december 2005, 11:36
Ja door wat geluk en prutsen is het toch bijna gelukt...

Als ik bij deze computer op laptop in de adresbalk \\192.168.0.11 typ gaat het niet, maar als ik \\dell-8100 (computernaam) typ dan gaat het wel. Pingen naar beiden gaat dan weer niet :/

Als ik dan eens Easyphp draai op laptop en dan via andere pc connect dan gaat het wel :s. Alle services dat ik draai op laptop kan ik via andere pc bereiken. Maar ik kan geen enkele service die ik op andere pc draai via laptop bereiken. Terwijl ik via \\dell-8100 wel op de andere pc geraak via laptop = connectie. Maar nogmaals via \\ip-adres gaat het NIET :( Alle firewalls staan af. Norton autoprotect staat ook af...

TheGanjaMan
23 december 2005, 14:08
Het is een fout in windows, wanneer je wel van de ene pc op de andere geraakt maar niet omgekeerd dan is het bewezen dat er een fout zit in de windows. Bij jou is de windows op je gewone pc ( niet je laptop ) dus gedeeltelijk stuk, waarschijnlijk door een worm of virus. Enigste wat je kan doen is formateren. Ik heb het al meer dan 3 keer meegemaakt, al dagen naar gezocht, het is niet op te lossen.

Hopelijk hoef je niet veel data te backupen en kan je rap eens formateren...

TheGanjaMan

oberon_sedai
23 december 2005, 18:21
Het is een fout in windows, wanneer je wel van de ene pc op de andere geraakt maar niet omgekeerd dan is het bewezen dat er een fout zit in de windows. Bij jou is de windows op je gewone pc ( niet je laptop ) dus gedeeltelijk stuk, waarschijnlijk door een worm of virus. Enigste wat je kan doen is formateren. Ik heb het al meer dan 3 keer meegemaakt, al dagen naar gezocht, het is niet op te lossen.

Hopelijk hoef je niet veel data te backupen en kan je rap eens formateren...

TheGanjaMan

sry, maar wat een onzin. je spreekt je dan nog zelf tegen ook. 3 keer al uw oplossing en nog niet verder geraakt. lmao.