PDA

Volledige versie bekijken : krav maga

punkdude
5 december 2005, 21:22
yo,is er iemand die ervaring heeft met krav maga?of mij er wat meer uitleg over zou kunne geven; grtss

=Dujosh=
5 december 2005, 21:25
Gevechtsport gebaseerd op realistische situaties.
Wat je moet doen als ze je vastklemmen, via de rug aanvallen, bedreigen met een geweer enzovoort ...

Werd vroeger in het geheim aangeleerd aan de israelische politie, later werd het ook gegeven aan fbi en andere eenheden.

Kvind het uit wat ik heb gelezen ( nog niet in het echt kunnen zien )
een vrij agressieve sport zonder echt veel eerbied tegenover je tegenstander.
Maar denk dat dat ook niet de bedoeling is als het bedoelt is om je te verdedigen tegen alles en nog wat.

op google moet je is intyppen 'krav maga + clips' en je zult genoeg voorbeelden vinden van wat het is.
spectaculair is het wel ...

Gamerke 1988
5 december 2005, 21:43
staat op nummer in in de effectiefste gevechtssporten dacht ik:) Je kan het jammergenoeg niet volgen in Belgie.

In Frankrijk en Nederland weet ik wel, al weet ik niet in welke steden en die 2 landen zijn nogal redelijk groot :unsure:

Gamerke 1988
5 december 2005, 21:50
http://www.kravmaga.be/pages/ecolesen.html

je kan het dus toch volgen in belgie maar dan meer naar Wallonië opaan..

Willem I
5 december 2005, 21:54
krav maga in ontstaan bij het israelisch leger.
in het begin was het voornamlijk een combinatie van karate, ju jitsu etc...

Aangezien bijna iedereen in Israel een legerdienst moet doen is er na een tijdje ook een 'burgerversie' ontstaan

Veel technieken zijn gericht tegen gewapende tegenstanders. Ook wordt er wat nagetrapt als de tegenstander op de grond ligt enz...

het een groffe manier van vechten. Best effectief.... wel kwetsuregevoelig !
Maar ja, het ene komt bij het andere.

Lonewolf_69
5 december 2005, 22:46
In Frankrijk en Nederland weet ik wel, al weet ik niet in welke steden en die 2 landen zijn nogal redelijk groot :unsure:

Nochtans, hier in Groot-Bijgaarden, Dilbeek (een gemeente 2km buiten Brussel) kunt ge toch Krav Maga volgen :)

Als ge wilt kan ik altijd u meer informatie geven zoals telefoonnummer, adres, ...

Gamerke 1988
6 december 2005, 12:44
Nochtans, hier in Groot-Bijgaarden, Dilbeek (een gemeente 2km buiten Brussel) kunt ge toch Krav Maga volgen :)

Als ge wilt kan ik altijd u meer informatie geven zoals telefoonnummer, adres, ...
mja, ik woon in Turnhout... Mischien als ik auto heb later, maar momenteel volg ik Bujinkan Ninpo Taijutsu :)

edit: zie mijn volgende post ook eens, daar staan alle scholen van België en zoals ik al zei is het meer over de taalgrens te doen :sad:

Daverock
6 december 2005, 13:17
In leuven kunt ge da ook volgen

=Dujosh=
6 december 2005, 14:29

sporthal van groot bijgaarden ?
heb er ook een flyerke van gezien van krav maga.
Zal morgen nog is kijken na training :)

Shyheim
6 december 2005, 18:26
Je kan het jammergenoeg niet volgen in Belgie.

:lol:

'k Heb het nog is gedaan in Groot-Bijgaarden... En ga wellicht in januari herbeginnen. :)

Is idd een gevechtssport die werd aangeleerd aan verschillende geheime diensten; kweekt reflexen op realistische situaties (dus niet dat ze u met een boken ofzo aanvallen; maar met messen, pistolen, wurggrepen en gewone vechtsituaties). Cool, maar relatief zwaar. :)

Gamerke 1988
6 december 2005, 18:45
:lol:

http://www.kravmaga.be/pages/ecolesen.html

je kan het dus toch volgen in belgie maar dan meer naar Wallonië opaan..
:tongue:
'k Heb het nog is gedaan in Groot-Bijgaarden... En ga wellicht in januari herbeginnen. :)

Is idd een gevechtssport die werd aangeleerd aan verschillende geheime diensten; kweekt reflexen op realistische situaties (dus niet dat ze u met een boken ofzo aanvallen; maar met messen, pistolen, wurggrepen en gewone vechtsituaties). Cool, maar relatief zwaar. :)
grmbl,:sop:

ZIET DAN NIEMAND DIE POST DIE ERNA KOMT??:angry:

=Dujosh=
6 december 2005, 20:25
hehe,
groot bijgaarden is is vlaams brabant
dus je hoeft ervoor niet naar wallonie te gaan ;)

Gamerke 1988
7 december 2005, 11:51
hehe,
groot bijgaarden is is vlaams brabant
dus je hoeft ervoor niet naar wallonie te gaan ;)
maar tis nog steeds een heel eind van Turnhout :sad:

=Dujosh=
7 december 2005, 17:14
andere gevechtsport dan leren ?
zijn allemaal wel nuttig hoor ...

Gamerke 1988
8 december 2005, 13:27
andere gevechtsport dan leren ?
zijn allemaal wel nuttig hoor ...
maar ik doe al Ninpo :)