PDA

Volledige versie bekijken : plaatsen van baar om aan op te trekken voor rugspieren

pieter56
4 december 2005, 19:07
ik heb een vraagje ivm met een baar di je horizontaal moet hangen en je hier aan optrekken. Ik heb me laten vertellen dat dit één van de nuttigste rugspieroefeningen is. Ik zou zo een baar bij men thuis willen installeren in de kelder ofzo. Waar koop je zoiets of moet dit niets speciaal zijn? en moet ik best zoiets in de muur plaatsen of kan dit gekocht worden op een soort staander ?

VinceFeet
4 december 2005, 19:10
Dat kan je zeker kopen met statief maar waarom zo veel geld uitgeven? Een deftige baar tussen twee steunpunten bevestigen en that's it. Wel een ronde baar kopen, bij voorkeur ijzer (of glad, stevig hout).

En het is inderdaad dé oefening voor rugspieren te trainen, maar tegelijkertijd ook dé zwaarste oefening om rug te trainen.

pieter56
4 december 2005, 19:17
ja maar de vraag is waar heb ik die twee steunpunten ? als ik dit in de kelder moet zetten is het al niet hoog genoeg vermoed ik en als je eens door het donker even moet lopen en iemand blijft er achter hangen is ook niet zo leuk :)

pieter56
4 december 2005, 19:19
kan je mss ook even de site geven waar ze zo statieven verkopen. Dit lijkt me toch het voordeligste. Ook omdat ik het niet zelf moet betalen

Time
4 december 2005, 19:20
ja maar de vraag is waar heb ik die twee steunpunten ? als ik dit in de kelder moet zetten is het al niet hoog genoeg vermoed ik en als je eens door het donker even moet lopen en iemand blijft er achter hangen is ook niet zo leuk :)
Als het een bar is om je aan op te trekken zou je daar niet tegen mogen kunnen lopen. Ge moet er met gestrekte armen aan kunnen hangen zonder dat uw voeten de grond raken vind ik. Of is uw kelder zo hoog niet?

VinceFeet
4 december 2005, 19:39
kan je mss ook even de site geven waar ze zo statieven verkopen. Dit lijkt me toch het voordeligste. Ook omdat ik het niet zelf moet betalen

Ik kan nu niet meteen winkels opnoemen die zulke zaken verkopen, misschien dat de decathlon zoiets wel verkoopt? Maar koop alstublieft degelijk materiaal, en niet van die goedkope rommel. Want als heel dat spel staat te schudden als een gek kan je even goed een touw spannen en daar aan gaan hangen.

pieter56
6 december 2005, 18:06
neen zo hoog is hij niet dat is het probleem ofwel buiten ofzo ergens iets proberen te hangen zou wel een mogelijkheid zijn.

SIO
6 december 2005, 20:01
in een deuropening wordt dat toch normaal gedaan?

Da*Frenkman
10 december 2005, 18:18
die oefening, is dat gewoon je optrekken???
of is het je optrekke met de baar achter je hoofd, zodat je hoofd voor de baar uitkomt ipv erachter?

Skizzy
11 december 2005, 23:19
Zoals die kerel in Lost, gebruik een waterleiding in u kelder :p .
Nee, serieus, ipv zo 2 steunpunte te zoeken, waarom geen baar met 2 "voeten" aan tegen de muur plaatsen?
Iets in deze aard:
http://robbinssports.com/sportinggoodsstore/images/nonadjustable_wall_mount_pull_up_bar_mo0338_500.jp g

Lijkt me wel nogal duur :s, 200$ bijna. Zou ge da nie zelf kunne make, of ge kent toevallig niemand die loodgieter ofzo is? :)

Cheers