PDA

Volledige versie bekijken : Switching-Router software

OsNo
3 december 2005, 12:54
Ik ben dringend op zoek naar software (of een linux distributie) die draait op een K6-2 om internet te delen over meerdere takken bvb: 1 internet verbinding en 2 netwerkverbindingen die toegang moeten hebben tot internet

probleem
1) Windows ondersteund standaar maar internet delen voor 1 netwerkkaart dus 1 netwerk + 1 internet
2) Ipcop (same as above)
3) M0n0wall ('k denk dat het een prachtige linuxdistributie is en dat is het ook, maar...) hier heb ik ook het probleem, ik wil 2 netwerken en 1 internet
dus een 10.0.0.0 range en een 10.0.1.0 range wat ik wel kan met monowal is een netwerkkaart op het 10.0.0.0 zetten en de andere bridgen met internet
dan heb ik hebben we bijden internet maar... dan heeft de netwerktak die gebrigde is een internet ip en dat is totaal niet de bedoeling
communicatie met de rest van het netwerk is daardoor niet mogelijk :(
en als ik in m0n0wall de kaart niet bridge dan krijgt monowall om de een of andere reden geen IP van telenet (0.0.0.0, ook na reboot van monowall en na release-renew van IP)

Het komt er dus op neer dat ik software nodig heb om 2 Netwerktakken van internet te voorzien alle data MOET door een server om er trafficshaping en controle op te zetten

Zou iemand mij hier kunnen verderhelpen?

Exit
4 december 2005, 00:09
probleem
1) Windows ondersteund standaar maar internet delen voor 1 netwerkkaart
dus 1 netwerk + 1 internet

dat is zo voor windows tot XP, xp deelt internet van 1 ingang naar alle lan kaarten aanwezig!!