PDA

Volledige versie bekijken : vraagje ivm spreiding trainingsdagen

pieter56
1 december 2005, 18:19
ik train nu een klein jaartje. Alleen powertraining. Heb toch al heel wat spieren opgebouwd maar ik train drie a 4maal per week. Maar ik train elke keer al mijn spieren. Soms de nadruk wat meer op de ene en de andere keer op de andere. Maar ze hebben me gezegd dat als je een schema maakt met de éné dag bv biceps benen en rug. en de andere dag triceps schouders en buikspieren. Dat je spieren zich veel sneller zouden ontwikkelen. Omdat als je te snel de zelfde spieren opnieuw belast het niets zou helpen. Maar ik neem elke dag 3 maal creatine en voldoende eiwitten en voel geen pijn de dag erna. En ik laat ook na elke trainingsdag een rustdag ertussen. Is dit even goed of zouden de spieren zich nog sneller evolueren moest is een schema volgen ?

$anka
1 december 2005, 18:45
het is toch aan te raden om 1 a 2 dagen rust te geven als je een bepaalde spiergroep hebt getraind. dit omdat je spieren niet uitzetten terwijl je traint, maar wel wanneer je rust

WolCoM
1 december 2005, 18:52
Totaal niet goed bezig, sorry.
Ten eerste mag je per training max 2 verschillende spiergroepen trainen ( buikspieren en kuiten derbuiten gelaten ). Je hebt 6 grote groepen, nl. borst, biceps, triceps, rug, schouders en benen. Probeer per training 2 van deze te doen en de volgende training 2 andere en de derde training de laatste 2. En de vierde training doe je dan al terug uw eerste training opnieuw.

Probeer ook je spieren genoeg te laten rusten. Rust is zeker even belangrijk als de training zelf.

En waarom neemt ge in godsnaam 3x per dag creatine? Zit ge nog in ladingsfase mss? Zoja, dan snap ik het. Anders hoop ik maar dat ge weet waar ge mee bezig zijt, creatine is een stof in u lichaam die als ge er teveel van neemt gewoon zich weer afscheidt via uw urine. Ik neem 3-4 gram per dag crea en dat is al meer dan genoeg voor ik.

'k Raad u ook aan om eens een kijkje te nemen op www.dutchbodybuilding.com/forum , u daar te registreren en beginnen met de stickys te lezen.

edit: en als ge eens wilt lezen over crea : http://www.mannen-gezondheid.com/creatine.html

pieter56
1 december 2005, 19:54
kuiten en buikspieren hoeveel maal per week mag je deze trainen ? ja ik vond het gewoon weinig 1 maal per week een spiergroep trainen

pieter56
1 december 2005, 19:56
en wel alleen op trainingsdagen 3 maal 1 theelepel

pieter56
1 december 2005, 20:02
en ja ben een tijdje gestopt met creatine en zit nu in de ladingsfase. srry was ik vergeten te vermelden. maar euhm de ladingsfase is dan 4 maal per dag 5 gram ( dat stond op de site die je me gegeven had) en erna 3 gr per dag. maar na hoeveel tijd moet je stoppen met creatine en hoe lang moet de rust zijn ? eer je opnieuw begint?

WolCoM
1 december 2005, 20:27
Je hebt twee keuzes, oftewel stop je een tweetal maanden met Crea oftewel blijf je gewoon doornemen. Er zijn al verschillende onderzoeken gedaan naar beide methoden maar het is nog steeds niet duidelijk welke de efficiëntste is.

'k Zal binnen 1 week stoppen met crea voor een maand, en dan opnieuw beginnen. Kzal het u weten te zeggen. :p

Kuiten en buikspieren mag je -denk ik- wel 2x per week trainen. Nuja, dat zijn maar kleine spiergroepen. Train ze genoeg maar niet teveel. :p

CobraX
1 december 2005, 20:47
Je hebt twee keuzes, oftewel stop je een tweetal maanden met Crea oftewel blijf je gewoon doornemen. Er zijn al verschillende onderzoeken gedaan naar beide methoden maar het is nog steeds niet duidelijk welke de efficiëntste is.

'k Zal binnen 1 week stoppen met crea voor een maand, en dan opnieuw beginnen. Kzal het u weten te zeggen. :p

Kuiten en buikspieren mag je -denk ik- wel 2x per week trainen. Nuja, dat zijn maar kleine spiergroepen. Train ze genoeg maar niet teveel. :p

Bij mijn weten zijn er maar 3 "grote" spiergroepen nl. borst, rug en benen. Deze spiergroepen kunnen dan ook meer oefeningen verdragen.

stream187
1 december 2005, 20:50
Der zijn wel een aantal programma's die u toelaten dezelfde spier meerdere keren per week te trainen, zoals daar zijn:

HST - http://www.hypertrophy-specific.com/hst_index.html
DC training -http://www.ironaddicts.com/forums/showthread.php?t=2003
Bovenlichaam/onderlichaam x2 per week

WolCoM
1 december 2005, 21:07
@ Cobra, ja sorry, idd. Ik zie deze gewoon meer als grote grote ;p